Ben het wel met je eens, maar de mens heeft nou eenmaal de vrijheid minder te doen. Temeer daar toeslagen het "minder werken" ook nog eens financieel aantrekkelijk maken.quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Het is na Corona een hype geworden om 4 dagen te werken ipv 5.
Ik vind niet dat de huidige economie dat toelaat en vraag mensen “gewoon” 5 dagen te werken.
Is dit juridisch houdbaar?
Ik snap niet hoe jij de link legt tussen een 4 daagse werkweek en toeslagen.quote:Op maandag 6 november 2023 07:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar de mens heeft nou eenmaal de vrijheid minder te doen. Temeer daar toeslagen het "minder werken" ook nog eens financieel aantrekkelijk maken.
Nou dan leef je kennelijk onder een steen ...quote:Op maandag 6 november 2023 07:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij de link legt tussen een 4 daagse werkweek en toeslagen.
Je mag het ze vragen. Het staat de mensen vrij op basis van die vraag nee te zeggen als je ze al hebt aangenomen, of om niet bij jou te komen werken indien ze bij je solliciteren.quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Ik vind niet dat de huidige economie dat toelaat en vraag mensen “gewoon” 5 dagen te werken.
Heb je 'gewoon' een CAO afgesproken?quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Er is een verschil tussen je fulltime baan in 4 dagen proppen, of 80% van fulltime gaan werken en daardoor een dag vrij zijn.quote:Op maandag 6 november 2023 08:06 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nou dan leef je kennelijk onder een steen ...
TS is, als ik het goed onthouden heb, recent ondernemer geworden. Hij zal dus wel graag zijn (potentiële) werknemers zoveel mogelijk willen uitknijpen. Uiteraard onder het mom van een soort maatschappelijk belang van krapte op de arbeidsmarkt en als offer op het altaar van de heilige economie.quote:Op maandag 6 november 2023 08:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen je fulltime baan in 4 dagen proppen, of 80% van fulltime gaan werken en daardoor een dag vrij zijn.![]()
Het is mij niet duidelijk wat TS bedoelde.
Gewoon elke hoogste werknemer (bijv. leidinggevende functie) 2% van het bedrijf geven, deze tegen een lening elk kwartaal gaan uitbetalen zodat daar geen belasting over geheven hoeft te worden.quote:Op maandag 6 november 2023 08:20 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
TS is, als ik het goed onthouden heb, recent ondernemer geworden. Hij zal dus wel graag zijn (potentiële) werknemers zoveel mogelijk willen uitknijpen. Uiteraard onder het mom van een soort maatschappelijk belang van krapte op de arbeidsmarkt en als offer op het altaar van de heilige economie.
Was vroeger heel normaal. Je ging ook 6 dagen per week naar school. Aldus mijn grootoudersquote:Op maandag 6 november 2023 08:41 schreef Janneke141 het volgende:
Hoezo zou een werkweek maar 5 dagen hebben, TS? Je kunt ze toch ook op zaterdag aan de slag zetten?
We moeten gewoon richting de in China populaire 996, 6 dagen van 9 tot 9 werken.quote:Op maandag 6 november 2023 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was vroeger heel normaal. Je ging ook 6 dagen per week naar school. Aldus mijn grootouders
wat let je op zondag te werken dan? je religie?quote:Op maandag 6 november 2023 08:41 schreef Janneke141 het volgende:
Hoezo zou een werkweek maar 5 dagen hebben, TS? Je kunt ze toch ook op zaterdag aan de slag zetten?
Zaterdagmiddag wel vrij.quote:Op maandag 6 november 2023 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was vroeger heel normaal. Je ging ook 6 dagen per week naar school. Aldus mijn grootouders
Dat niet alleen, ook als je 80% ipv 100% gaat werken wordt het leven niet ineens een toeslagenfestijn.quote:Op maandag 6 november 2023 08:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen je fulltime baan in 4 dagen proppen, of 80% van fulltime gaan werken en daardoor een dag vrij zijn.![]()
Het is mij niet duidelijk wat TS bedoelde.
Zelfs als ik 3 dagen werk krijg ik nog geen cent van de staat dus dat gaat lang niet voor iedereen op.quote:Op maandag 6 november 2023 07:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens, maar de mens heeft nou eenmaal de vrijheid minder te doen. Temeer daar toeslagen het "minder werken" ook nog eens financieel aantrekkelijk maken.
Goeie tip!quote:Op maandag 6 november 2023 08:41 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, dat is juridisch niet houdbaar.quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Ik ben niet bekend met werkgever met een vijfdaagse werkweek. Daar loop ik met een boog omheen. Ouderwets.quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je een beetje leuk verdient, kost het alleen maar geld.quote:Op maandag 6 november 2023 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ook als je 80% ipv 100% gaat werken wordt het leven niet ineens een toeslagenfestijn.
Dit dus. Nog nooit 5 dagen per week gewerkt en zonder noodzaak zal ik dat ook nooit doen.quote:Op maandag 6 november 2023 10:56 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zelfs als ik 3 dagen werk krijg ik nog geen cent van de staat dus dat gaat lang niet voor iedereen op.
Mijn economie lijdt trouwens niet onder mijn 4 daagse (doch fulltime) werkweek hoor. De algemene economie ook niet. Ik geef genoeg uit![]()
Geen haar op m'n hoofd die ooit nog 5 dagen gaat werken. Ik heb gelukkig heel leuke vrijetijdsbesteding. Vind ik iets belangrijker dan werken.
Een en ander wel afhankelijk van de bedrijfsgrootte van TS en of de werknemer lang genoeg in dienst is, afgaand op https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werken.quote:Op maandag 6 november 2023 12:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Nee dat is niet afdwingbaar. De werknemer heeft recht op parttime werken.
Je moet wel een heel beroerd inkomen hebben om met 80% werken wel recht op toeslagen te hebben terwijl je dat met 100% werken niet hebt.quote:Op maandag 6 november 2023 12:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Nee, we moeten het niet verbieden. Maar we moeten wel het recht op toeslagen beperken als je vrijwillig 4 dagen werkt tot hetgeen je zou krijgen bij 5 dagen werken.
36 post per dag moet naast je drukke baan nog wel kunnen doen hoorquote:Op maandag 6 november 2023 10:01 schreef Questular het volgende:
laatste bezoek: Verborgen
aantal posts: 75.873 (gemiddeld 36 per dag)
Begin zelf eerst eens met werken voordat je dit soort dingen vraagt.
Hoe ga je dat toetsen? wat is vrijwillig?quote:Op maandag 6 november 2023 12:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Nee, we moeten het niet verbieden. Maar we moeten wel het recht op toeslagen beperken als je vrijwillig 4 dagen werkt tot hetgeen je zou krijgen bij 5 dagen werken.
2 uur per uur?quote:Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef 2xHenk het volgende:
Alsof TS ooit meer dan 2 uur gewerkt heeft
ga eens werkenquote:Op maandag 6 november 2023 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
36 post per dag moet naast je drukke baan nog wel kunnen doen hoor
Hier op fok zit toch iedereen op minstens 3 maal modaal.quote:Op maandag 6 november 2023 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet wel een heel beroerd inkomen hebben om met 80% werken wel recht op toeslagen te hebben terwijl je dat met 100% werken niet hebt.
als je nu zelf eens een baantje zoekt dan zul je erachter komen dat je prima 40/45 posts op fok! kunt plaatsen zonder vrij te hoeven vragenquote:
Ik streef naar 420 per dag.quote:Op maandag 6 november 2023 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je nu zelf eens een baantje zoekt dan zul je erachter komen dat je prima 40/45 posts op fok! kunt plaatsen zonder vrij te hoeven vragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |