Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want iedereen met vier dagen per week is op vrijdag vrij.
Ik snap die keukenzetter beredenering niet. Hoezo kan het er op een gegeven moment niet meer uit? 1.25 keuken gaat niet nee. Ipv 5 keukens, 4 in een week wel. Maar wat is dan jouw probleem?quote:Op woensdag 8 november 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.
Een kleinere middenstander kan het gewoon niet maken. Pak een bakker, kan niet zeggen, op vrijdag geen brood.
Of een keukenzetter, zeg maar wat. Ipv 200 keukens per jaar worden het er 160 ofzo, dat telt enorm door op je planning. Je kunt niet zeggen we doen 1,25 keuken per dag 4 dagen
Dat kan er op een gegeven moment gewoon niet uit.
Een bakker is hier gewoon dicht op maandag, mensen passen zich daar op aan of ze halen ergens anders brood, maar blijkbaar is dat nog steeds voordeliger voor die bakker.quote:Op woensdag 8 november 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat zie ik wel vaak ja. Een aantal woningbouw verenigingen die ik ken doen het hele pand dicht op vrijdag, bijvoorbeeld.
Een kleinere middenstander kan het gewoon niet maken. Pak een bakker, kan niet zeggen, op vrijdag geen brood.
Of een keukenzetter, zeg maar wat. Ipv 200 keukens per jaar worden het er 160 ofzo, dat telt enorm door op je planning. Je kunt niet zeggen we doen 1,25 keuken per dag 4 dagen
Dat kan er op een gegeven moment gewoon niet uit.
quote:Op woensdag 8 november 2023 13:05 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ons systeem voor sociale zekerheid is er al op ingericht dat degenen die het meest bijdragen vanwege een hoog inkomen ook het meest profiteren en degenen met een laag inkomen juist eigenlijk geen vangnet meer hebben, maar gewoon in de bijstand belanden. Dus degenen die 'weinig' bijdragen betalen daar al een hele hoge prijs voor. Ook als ze fulltime werken trouwens.
[..]
Bron: https://www.bnnvara.nl/ze(...)-een-verpleegkundige
[ twitter ]
Goed punt. Maar een 4-daagse werkweek hoeft niet per se te betekenen dat iedereen tegelijk en op vrijdag afwezig is (alhoewel dat bij ons soms wel het geval lijkt..........)quote:Op woensdag 8 november 2023 17:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Min probleem is een beetje dat er een schifting komt van werk dat gedaan wordt achter een laptop. En werk wat gewoon gedaan moet worden ter plekke, en waar we als maatschappij afhankelijk van zijn.
Beetje lullig als je een vinger afzaagt op vrijdag en de artsen zijn allemaal vrijdag op sabbatical
Hoeveel personeelsproblemen zouden er wel niet mee op te lossen zijn als we weer normaal doen?quote:Op woensdag 8 november 2023 19:27 schreef Rene het volgende:
De fietsenmaker? Maandags dicht
Kapper? Idem
Bezorgrestaurant in de wijk? Ma/di avond dicht
De UPS boekenwinkel afhaalpunt? Ook maandags dicht.
Prima. Gun ik ze wel hoor.
Allemaal op zaterdag openquote:Op woensdag 8 november 2023 19:27 schreef Rene het volgende:
De fietsenmaker? Maandags dicht
Kapper? Idem
Bezorgrestaurant in de wijk? Ma/di avond dicht
De UPS boekenwinkel afhaalpunt? Ook maandags dicht.
Prima. Gun ik ze wel hoor.
Een klein bedrijf kan nooit bestaan van 4 dagen werk. Dat is eerder 5 dagen en een zaterdag ochtendquote:Op woensdag 8 november 2023 22:24 schreef Rene het volgende:
Mwah. Dit zijn kleine bedrijven die gewoon voordelen afwegen tegen de nadelen. Ze kiezen voor twee dagen weekend itt doorwerken en doodwerken.
Sinds ik mijn eigen bedrijf heb maak ik minder uren dan in loondienst. Na een uur of 30 per week vind ik het wel mooi geweest hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een klein bedrijf kan nooit bestaan van 4 dagen werk. Dat is eerder 5 dagen en een zaterdag ochtend
Ja jij maar een stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser, boer, dokter, lukt dat nooit.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sinds ik mijn eigen bedrijf heb maak ik minder uren dan in loondienst. Na een uur of 30 per week vind ik het wel mooi geweest hoor.
Het blijft een keuze he. Als je je laat verblinden door de grote vraag en je jezelf helemaal kapot werkt, dat mag natuurlijk, maar dat bepaal je zelf. Het is geen verplichting en voor het geld hoef je het zeker niet te doen want ook met minder uren kun je in de meeste sectoren die je noemt een uiterst goedbelegde boterham verdienen.quote:Op woensdag 8 november 2023 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja jij maar een stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser, boer, dokter, lukt dat nooit.
Nee dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het blijft een keuze he. Als je je laat verblinden door de grote vraag en je jezelf helemaal kapot werkt, dat mag natuurlijk, maar dat bepaal je zelf. Het is geen verplichting en voor het geld hoef je het zeker niet te doen want ook met minder uren kun je in de meeste sectoren die je noemt een uiterst goedbelegde boterham verdienen.
Dit soort gelul hoorde je in 1270 voor christus ook al.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn zorg is dat straks niemand meer echt wil werken
Houden we over de stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser en boer. Waarom zou het die nooit lukken?quote:Op woensdag 8 november 2023 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon niet waar.
Een deel redt het dan niet.
Een huisarts die met 3 personen een praktijk en een groot gebied heeft mag blij zijn dat hij met 60 uur klaar is. En in dienst met 80 uur.
Praat gewoon eens met het gepeupeltequote:Op woensdag 8 november 2023 23:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Houden we over de stukadoor, thuis hulp, schuttingzetter, kleine bakker, stukadoor, tandarts, kapper, storingsmonteur, metselaar, loodgieter, winkeleigenaar, marktkoopman, visser en boer. Waarom zou het die nooit lukken?
Ja, de boer kan ik me voorstellen, je kunt niet 2 dagen melken en voederen overslaan. Maar de rest?
Nou nee, ik vraag het jou.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Praat gewoon eens met het gepeupelte
Ik praat wel met die mensen.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee, ik vraag het jou.
Ben benieuwd naar de onderbouwing van jouw theorieën "dat het niet kan".
Ik ook hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik praat wel met die mensen.
Probeer het eens, vraag het nou gewoon je huisarts, hovenier, kleine aannemer waarom die geen 4 dagen gaat werken.
De (kleine) aannemer die het op 4 dagen redt Incl alle offertes en factuur werk buiten zijn werk moet nog geboren worden hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
Mijn huisarts daargelaten (die heeft een op eed gezworen zorgplicht), mijn hovenier en kleine aannemer verkoopt echt wel vaker 'nee'.
En nu?
Ach welnee.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De (kleine) aannemer die het op 4 dagen redt Incl alle offertes en factuur werk buiten zijn werk moet nog geboren worden hoor.
En die is?quote:Op woensdag 8 november 2023 23:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach welnee.
Ik zal het m'n buurman vertellen (ja, ik práát zelfs met die man, heeft-ie warempel ook nog tijd voor)
Harrie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op woensdag 8 november 2023 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Harrie.Is die handige?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 november 2023 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Harrie.Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?Vakman pur sang
Ja die. Zo handig dat-ie in 4 dagen een dikverdiende boterham kan verdienen en ook tijd heeft het geld uit te geven.quote:
Ja kijk, dáár zit 'm de crux.quote:Op woensdag 8 november 2023 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is knap van hem, als het aan je klanten ligt kom je savonds nog even een offerte doorspreken en kom je in het weekend nog even langs als het dak is opgewaaid en het naar binnen regent.
Voor een afgewaaid dak - acute nood - kun je 'm altijd bellen. Ook na 22:00 nog. Niet voor het installeren van een kookplaat of een kozijntje, wat ook tot de volgende beschikbare werkdag kan wachten.quote:Nu is er werk zat. Maar als er een crisis aanbreekt waar wat meer keus is, kies jij dan aannnemer die er bekent om staat om je te helpen als je hoog zit of diegene die steeds nee verkoopt en slechts maandag tot donderdag bereikbaar is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |