Rutte had zich wel staande kunnen tegenover Omzigtquote:Op zondag 5 november 2023 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grappig, letterlijk alle anderen hier vinden Yesilgoz juist zwak.
Dat was iets waar hij zeker goed in was, debatterenquote:Op zondag 5 november 2023 22:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Rutte had zich wel staande kunnen tegenover Omzigt
DIlan doet het ieder geval beter dan Sophie Hermans, want die kan er echt niks van.quote:Op zondag 5 november 2023 22:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat was iets waar hij zeker goed in was, debatteren
Daar willen inmiddels bijna alle partijen vanafquote:Op zondag 5 november 2023 22:37 schreef Nexum het volgende:
Ik ga stemmen op de partij die de plastic toeslag afschaft.
Dat wordt popcorn. Omtzigt binnen een paar maanden overspannen thuis, omdat ie totaal niet kan samenwerken en ook nog een partij met gelukszoekers te managen heeft.quote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef -XOR- het volgende:
Omtzigt wordt de volgende premier, u las het hier.
Zolang het iemand is die wel herinneringen heeft vind ik alles primaquote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Omtzigt blijft toch eigenlijk helemaal niks zeggen. Plannen niet doorrekenen, niet willen zeggen of ie het torentje in gaat of wie er dan wel straks naar Macron en Scholz toe mag om NL te vertegenwoordigen.
Onbegrijpelijk dat je zo iemand dan als kiezer de sleutels wilt gaan geven als grootste partij. Voor je het weet zit je met een soort Mona Keizer 2.0 opgescheept als premier.
Dit is je persoonlijke voorkeur en lichte angst voor een andere partij die de grootste wordt dat spreekt. Dat hele concrete boeit mij persoonlijk echt niets, ik wil gewoon een partij waar ik op kan vertrouwen. Dan zit je bij jouw partij helemaal verkeerd na 12 jaar afbraakbeleid.quote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Omtzigt blijft toch eigenlijk helemaal niks zeggen. Plannen niet doorrekenen, niet willen zeggen of ie het torentje in gaat of wie er dan wel straks naar Macron en Scholz toe mag om NL te vertegenwoordigen.
Onbegrijpelijk dat je zo iemand dan als kiezer de sleutels wilt gaan geven als grootste partij. Voor je het weet zit je met een soort Mona Keizer 2.0 opgescheept als premier.
Je vat hiermee dit hele topic wel goed samen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is je persoonlijke voorkeur en lichte angst voor een andere partij die de grootste wordt dat spreekt
Ja op de VVD vertrouwen na dat afbraakbeleid snap ik ook nietquote:Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is je persoonlijke voorkeur en lichte angst voor een andere partij die de grootste wordt dat spreekt. Dat hele concrete boeit mij persoonlijk echt niets, ik wil gewoon een partij waar ik op kan vertrouwen. Dan zit je bij jouw partij helemaal verkeerd na 12 jaar afbraakbeleid.
Dit is gewoon het CDA.quote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Hij wil geen premier worden, maar laat dat niet merken omdat dat stemmen kost. Daar prik je toch wel doorheen mag ik hopen?quote:Op zondag 5 november 2023 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon het CDA.
Van alles niets en van alles een beetje gebakken lucht.
En dat hij gewoon niet zegt dat hij premier wil worden of niet, je zou toch verwachten dat dit door kiezers afgestraft gaat worden?
Daarvan hoop ik ook gewoon dat de partijen het eens zijn op de wappies na.quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef timmmmm het volgende:
Klimaat vind ik dan weer niet zo interessant
Wel als we straks ineens meer vluchtelingen krijgen uit gebieden die overstromen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef timmmmm het volgende:
Maar daar hebben we het bij migratie overquote:Op zondag 5 november 2023 22:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wel als we straks ineens meer vluchtelingen krijgen uit gebieden die overstromen.
Kim Kardashian in een verkiezingsdebat en dan heeft ze niet eens de dikste reet.quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef timmmmm het volgende:
Waarom zit ik in een verkiezingsdebat naar de tepels van een Kardashian te kijken?
Maar wij gaan toch overstomenquote:Op zondag 5 november 2023 22:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wel als we straks ineens meer vluchtelingen krijgen uit gebieden die overstromen.
Ik denk het ook. Hoop dat hij het volhoudt.quote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk dat we die eerder krijgen uit gebieden die gebakken worden.quote:Op zondag 5 november 2023 22:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ja klopt, dat hij het niet wil worden had ik wel al door.quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij wil geen premier worden, maar laat dat niet merken omdat dat stemmen kost. Daar prik je toch wel doorheen mag ik hopen?
Omtzigt zou inderdaad als grootste partij wellicht het premierschap kunnen afstaan en in ruil daarvoor wel wat extra krijgen in het regeerakkoord.quote:Op zondag 5 november 2023 22:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja klopt, dat hij het niet wil worden had ik wel al door.
Hij duwt Timmermans naar voren als premier en hij wil gewoon een ministerpost.
Daar zie ik hem ook wel voor aanquote:Op zondag 5 november 2023 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omtzigt zou inderdaad als grootste partij wellicht het premierschap kunnen afstaan en in ruil daarvoor wel wat extra krijgen in het regeerakkoord.
ik vraag me af wat nsc stemmers daar van vinden (mocht het dan timmermans worden)quote:Op zondag 5 november 2023 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Omtzigt zou inderdaad als grootste partij wellicht het premierschap kunnen afstaan en in ruil daarvoor wel wat extra krijgen in het regeerakkoord.
2020 was Peak Elon Musk, sindsdien doet hij een beetje raar.quote:Op zondag 5 november 2023 22:50 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Tesla rijders misschien niet per se, maar over Elon twijfel ik nog
NSC moet zich wat dat betreft nog totaal bewijzen, en de trackrecord van nieuwe partijen die meteen heel groot werden is niet bepaald best.quote:Op zondag 5 november 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is je persoonlijke voorkeur en lichte angst voor een andere partij die de grootste wordt dat spreekt. Dat hele concrete boeit mij persoonlijk echt niets, ik wil gewoon een partij waar ik op kan vertrouwen. Dan zit je bij jouw partij helemaal verkeerd na 12 jaar afbraakbeleid.
Hij lijkt me er wel het type voor. Hij beseft ook wel dat hij een charismatische zoutzak is. Dan kun je beter iemand anders naar voren schuiven.quote:
Nee joh, wil-ie helemaal niet.quote:Op zondag 5 november 2023 22:39 schreef -XOR- het volgende:
Waarin is Nederland vooruit gegaan onder Rutte?quote:Op zondag 5 november 2023 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
NSC moet zich wat dat betreft nog totaal bewijzen, en de trackrecord van nieuwe partijen die meteen heel groot werden is niet bepaald best.
Mijn partij doet overigens niet mee vanavond, maar volgens mij is NL er als land de afgelopen 12 jaar in zijn algemeenheid gewoon op vooruit gegaan.
Dat is ook zo'n raar verhaal. Niets mis met Schiphol, maar Schiphol moet krimpen omdat dinges, en in ruil daarvoor komtm die ellendequote:
Speciaal voor de vakantievluchtenquote:Op zondag 5 november 2023 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n raar verhaal. Niets mis met Schiphol, maar Schiphol moet krimpen omdat dinges, en in ruil daarvoor komtm die ellende
Ze heeft heel wat partijen er al op zitten hé, ze heeft zelf voor de VVD gekozenquote:Op zondag 5 november 2023 22:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vind het maar zielig voor Dilan dat ze al die VVD-drek moet verdedigen.
Met dank aan Ruttequote:Op zondag 5 november 2023 22:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Geen medelijden mee, ze wordt niet gedwongenquote:Op zondag 5 november 2023 22:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Omtzigt zal de puinhopen van Rutte binnen 4 jaar opruimen.quote:
Speciaal voor vakantievluchten-regel is wel een heel stuk sneller dan al die spoorlijnen moeten leggen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Speciaal voor de vakantievluchtenVerminder gewoon de vakantievluchten en maak treinreizen binnen Europa goedkoper
Zo. beterquote:Op zondag 5 november 2023 22:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omtzigt zal de puinhopen van Rutte binnen 12 jaar opruimen.
Welnee.quote:Op zondag 5 november 2023 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is echt bezig met stemmen weggooien.
Van de GroenLinks stemmersquote:Op zondag 5 november 2023 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou NSC-VVD-PVDA/GL hebben de BBB wel nodig in de eerste kamerquote:Op zondag 5 november 2023 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee geen VVD meer als grootstequote:Op zondag 5 november 2023 22:59 schreef FireFox1 het volgende:
Ik zal ook akkoord gaan met Dilan als MP en Omtzigt als minister van Binnenlandse Zaken.
Ons welvaartniveau is in algemene zin gewoon gestegen. Dat er zaken beter kunnen hou je altijd, maar we moeten nu ook niet doen alsof we hier in een derdewereldland leven. Als je ons langs de meetlat legt in vergelijking met andere landen (alleen al in Europa) zou je echt bijna overal slechter af zijn als je kijkt naar bijvoorbeeld onderwijs, gezondheidszorg en wonen.quote:Op zondag 5 november 2023 22:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarin is Nederland vooruit gegaan onder Rutte?
De eerste kamer doet maar, het gaat om de belangrijkere tweede kamer.quote:Op zondag 5 november 2023 23:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou NSC-VVD-PVDA/GL hebben de BBB wel nodig in de eerste kamer
We zijn inderdaad hard op weg om ook een failed state te wordenquote:Op zondag 5 november 2023 23:02 schreef koos_vriendloos het volgende:
Nederland lijkt bijna op Suriname jongens
Gedeeltelijk mee eens, alleen is de welvaart slecht verdeeld onder Ruttequote:Op zondag 5 november 2023 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ons welvaartniveau is in algemene zin gewoon gestegen. Dat er zaken beter kunnen hou je altijd, maar we moeten nu ook niet doen alsof we hier in een derdewereldland leven. Als je ons langs de meetlat legt in vergelijking met andere landen (alleen al in Europa) zou je echt bijna overal slechter af zijn als je kijkt naar bijvoorbeeld onderwijs, gezondheidszorg en wonen.
Mi gado.quote:Op zondag 5 november 2023 23:02 schreef koos_vriendloos het volgende:
Dan stem je er niet op.quote:Op zondag 5 november 2023 23:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zo zonde dat Omtzigt niet iets concreter wilt worden. Hij heeft gelijk dat je niet teveel dingen per direct moet willen veranderen en je soms balans moet vinden: links wat erbij, rechts wat eraf en vice versa.
Maar hij lijkt vaak ook maar wat in de ruimte te lullen voor mijn gevoel, terwijl ik het met z'n initiële standpunt eens bent.
Rutte, Bouterse... Wat is het verschil?quote:Op zondag 5 november 2023 23:02 schreef koos_vriendloos het volgende:
In het geval van Rutte heeft de gekozene een slecht geheugen, in het geval van Bouterse de kiezer.quote:Op zondag 5 november 2023 23:03 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Rutte, Bouterse... Wat is het verschil?
Ik denk vooral dat er wel eens wat kan verschuiven naar partijen die hier niet stonden. Sowieso wel de zwakte van dit debat, dat je maar 3 partijen aan bod laat komen.quote:Op zondag 5 november 2023 23:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoeveel mensen zullen na dit debat niet meer zweven denk je?
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet stemmen. Voor het eerste..quote:
Dit dus, het is altijd wel watquote:Op zondag 5 november 2023 23:08 schreef monkyyy het volgende:
Dan laten we het oude stelsel gewoon intact, maar daarna niet meer zeiken.
Welkom in de hoek waar niemand een zak om geeft.quote:Op zondag 5 november 2023 23:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet stemmen. Voor het eerste..
Ik ben sociaal vrij links, maar economisch best rechts. Progressief. Klimaat vind ik belangrijk, maar het moet wel met beleid worden gedaan en niet de begroting opvreten zeg maar. Ik ben voor Europa. Mag wel kritisch gekeken worden naar migratie, al moet er zeker plek zijn voor echte vluchtelingen.
Voor m'n eigen portemonnee vind ik het niet interessant overigens.
En wat zegt het kieskompas of andere stemwijzer? Dit klinkt richting 50+/VOLTquote:Op zondag 5 november 2023 23:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet stemmen. Voor het eerste..
Ik ben sociaal vrij links, maar economisch best rechts. Progressief. Klimaat vind ik belangrijk, maar het moet wel met beleid worden gedaan en niet de begroting opvreten zeg maar. Ik ben voor Europa. Mag wel kritisch gekeken worden naar migratie, al moet er zeker plek zijn voor echte vluchtelingen.
Voor m'n eigen portemonnee vind ik het niet interessant overigens.
VVD wordt steeds meer een partij voor de boven-gemiddelde huishouden.quote:Op zondag 5 november 2023 23:10 schreef Nexum het volgende:
En toch zou ik het niet gek vinden als de VVD weer wint. Ik zou iig niet verbaasd zijn
Nu nog niet ingevoerd. Meestal komt er D66 uit al die stemwijzers volgens mij. Ik ga het eens invullen.quote:Op zondag 5 november 2023 23:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En wat zegt het kieskompas of andere stemwijzer? Dit klinkt richting 50+/VOLT
Hoi. Is het gezellig in deze hoek?quote:Op zondag 5 november 2023 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welkom in de hoek waar niemand een zak om geeft.
Kan uberhaupt geen livestream vinden in die appquote:Op zondag 5 november 2023 23:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Op de livestream kunnen ze de lijsttrekkers niet meer vinden
Zekerquote:Op zondag 5 november 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoi. Is het gezellig in deze hoek?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ilgoz-vvd-timmermansquote:Op zondag 5 november 2023 23:12 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Kan uberhaupt geen livestream vinden in die app
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ilgoz-vvd-timmermansquote:Op zondag 5 november 2023 23:12 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Kan uberhaupt geen livestream vinden in die app
Zekersquote:Op zondag 5 november 2023 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoi. Is het gezellig in deze hoek?
Net als elk ander spotje.quote:Op zondag 5 november 2023 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Net een reclame waarin Dilan zegt dat ze er is om te dienen, en aan jouw kant staat.
Kennelijk vinden ze het moeilijk bij de VVD om hun beleid te verdedigen, dus gooien ze het over de persoonlijke boeg.
Leuk, leuk. Maar wat nu?quote:
Heeft ie anders nooit.quote:
Welvaart is juist achteruit gegaan.quote:Op zondag 5 november 2023 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ons welvaartniveau is in algemene zin gewoon gestegen. Dat er zaken beter kunnen hou je altijd, maar we moeten nu ook niet doen alsof we hier in een derdewereldland leven. Als je ons langs de meetlat legt in vergelijking met andere landen (alleen al in Europa) zou je echt bijna overal slechter af zijn als je kijkt naar bijvoorbeeld onderwijs, gezondheidszorg en wonen.
Gewoon Omtzigt stemmen. In het slechtste geval verandert er niets.quote:Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Leuk, leuk. Maar wat nu?
Kieskompas zit ik bijna bovenop D66 weer, zoals meestal..
Mja, van Jetten loop ik totaal niet warm.
Je kan ook voor een andere D66-er kiezenquote:Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Leuk, leuk. Maar wat nu?
Rutte wou toch niet uit het torentje weg, terwijl hij daar wel moest vanwege de verbouwingquote:Op zondag 5 november 2023 23:23 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
(Heeft trouwens wel een grappige podcast: https://www.politiekepopcorncast.nl/)
Tuurlijk, je moet ook voorbij het poppetje kijken. Dat klopt.quote:Op zondag 5 november 2023 23:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je kan ook voor een andere D66-er kiezen
Het kieskompas en de stemwijzer vertellen me ook weinig. Ik kom op recht progressief uit en daar zit geen enkele partij. Bij de stemwijzer zit de dichtstbijzijnde op 59%.quote:Op zondag 5 november 2023 23:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Leuk, leuk. Maar wat nu?
Dat is echt helemaal een niemandsland ja..quote:Op zondag 5 november 2023 23:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het kieskompas en de stemwijzer vertellen me ook weinig. Ik kom op recht progressief uit en daar zit geen enkele partij. Bij de stemwijzer zit de dichtstbijzijnde op 59%.
Blanco niets voor je?quote:Op zondag 5 november 2023 23:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk, je moet ook voorbij het poppetje kijken. Dat klopt.
Wellicht zal hij wel iets in EU voor NL gaan doen.quote:Op zondag 5 november 2023 23:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
We gaan de invloed van Rutte vooral op EU-niveau missen.
Rutte deed mee met de grote jongens. De nieuwe zal onderaan moeten beginnen, muv Timmermans een beetje. Dat kost ons invloed bij belangrijke beslissingen.
Dat klopt, maar we worden allemaal een paar jaar ouder dan pak 'm beet 20 jaar geleden, we zijn daarnaast met steeds meer mensen in dit land en op de arbeidsmarkt was de zorg niet aantrekkelijk. Als je hoogstaande zorg wilt blijven leveren is het niet gek dat dat allemaal wat duurder wordt.quote:Op zondag 5 november 2023 23:21 schreef NLGooner het volgende:
Qua gezondheidszorg wel met je eens alleen gaat dat duurder en duurder worden
NAVO wordt hij nu genoemd toch?quote:Op zondag 5 november 2023 23:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht zal hij wel iets in EU voor NL gaan doen.
Ik ben vooral liberaal, ik wil dat de overheid zich niet overal mee bemoeit. Maar dat wil inmiddels niemand meer, vrijwel alle partijen willen meer bepalen ipv minderquote:Op zondag 5 november 2023 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is echt helemaal een niemandsland ja..
Ik zie hem ook wel doenquote:Op zondag 5 november 2023 23:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
NAVO wordt hij nu genoemd toch?
Hij is minder alleen maar aan het bashen jaquote:Op zondag 5 november 2023 23:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zie hem ook wel doen
Verder: Timmermans herpakt zich in het debat
Ja daar lijkt ie goede papieren te hebben, al lijkt Von der Leien een goede concurrent. Maar als zij de NAVO gaat doen zal Rutte wel naar haar baan schuiven als EU-baas.quote:Op zondag 5 november 2023 23:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
NAVO wordt hij nu genoemd toch?
Meh, ik vind dat ik wel iets moet kiezen. Je bent het er toch nooit 100% mee eens..quote:
Ik vond prima debatquote:
Ik twijfel tussen NSC en SPquote:
Eens, is een logisch gevolg van alle ontwikkelingen maar zit ook een prijskaartje aan.quote:Op zondag 5 november 2023 23:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we worden allemaal een paar jaar ouder dan pak 'm beet 20 jaar geleden, we zijn daarnaast met steeds meer mensen in dit land en op de arbeidsmarkt was de zorg niet aantrekkelijk. Als je hoogstaande zorg wilt blijven leveren is het niet gek dat dat allemaal wat duurder wordt.
Wat me zo stoort in dit land is dat de gemiddelde Nederlander maar roept dat alles kut is, dat alles beter moet maar oh wee als het je in je eigen portemonnee gaat raken. Zelfde met die AOW-discussie van een paar jaar geleden. Als de gemiddelde NL'er een jaar of 5 ouder wordt als de periode waarin we de grens op 65 hebben gesteld is het toch niet gek dat we wat langer moeten doorwerken om het betaalbaar te houden.
Vond vooral Dilan maar matig ja.quote:Op zondag 5 november 2023 23:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vond prima debat
Mijn top3 van dit debat:
1 Omzigt
2 Timmermans
3 Dilan
Die bedrijfspartij van Van Haga is misschien een optie voor je.quote:Op zondag 5 november 2023 23:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben vooral liberaal, ik wil dat de overheid zich niet overal mee bemoeit. Maar dat wil inmiddels niemand meer, vrijwel alle partijen willen meer bepalen ipv minder
We willen meer voor minder. De tendens van onze maatschappij. Kijk naar onze nieuwe generatie werkenden. Oei..quote:Op zondag 5 november 2023 23:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we worden allemaal een paar jaar ouder dan pak 'm beet 20 jaar geleden, we zijn daarnaast met steeds meer mensen in dit land en op de arbeidsmarkt was de zorg niet aantrekkelijk. Als je hoogstaande zorg wilt blijven leveren is het niet gek dat dat allemaal wat duurder wordt.
Wat me zo stoort in dit land is dat de gemiddelde Nederlander maar roept dat alles kut is, dat alles beter moet maar oh wee als het je in je eigen portemonnee gaat raken. Zelfde met die AOW-discussie van een paar jaar geleden. Als de gemiddelde NL'er een jaar of 5 ouder wordt als de periode waarin we de grens op 65 hebben gesteld is het toch niet gek dat we wat langer moeten doorwerken om het betaalbaar te houden.
En dat zou je ook niet achter RTL zoeken.quote:Op zondag 5 november 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een debat zonder irritante schreeuwpartijen is wel echt een gouden zet van RTL geweest.
GroenLinks stemmers gonna madquote:
Da's wel een hele gevaarlijke gamechanger als je kijkt naar zijn achterbanquote:
Ik vraag me echt af wat er in je bovenkamer om gaat als je die stikstofonzin als een groter probleem ziet dan alles wat eronder lijdt.quote:
Grote varkensstallen ombouwen naar appartementen. Zonnepanelen liggen al op de daken. Twee problemen tegelijk aangepaktquote:Op zondag 5 november 2023 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat er in je bovenkamer om gaat als je die stikstofonzin als een groter probleem ziet dan alles wat eronder lijdt.
win-win situatiequote:Op zondag 5 november 2023 23:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Grote varkensstallen ombouwen naar appartementen. Zonnepanelen liggen al op de daken. Twee problemen tegelijk aangepakt
Dan kan je met recht zeggen dat iemand bij wie je op bezoek bent in een varkensstal woontquote:Op zondag 5 november 2023 23:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Grote varkensstallen ombouwen naar appartementen. Zonnepanelen liggen al op de daken. Twee problemen tegelijk aangepakt
De stallen van vroeger kon je wel mooi ombouwen. Boerderij van mijn opa is ooit helemaal opgeknapt. Prachtig geworden die voormalig koeienstal. Zou menig mens graag in wonenquote:Op zondag 5 november 2023 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je met recht zeggen dat iemand bij wie je op bezoek bent in een varkensstal woont
Ik zou er trots op zijn als ik daar zou wonen.quote:Op zondag 5 november 2023 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je met recht zeggen dat iemand bij wie je op bezoek bent in een varkensstal woont
Ff een sessie in de Playboy dan.quote:Op zondag 5 november 2023 23:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vond vooral Dilan maar matig ja.
quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk altijd maar dat Nederland het toch niet kan oplossen. (We zijn gewoonweg veel te klein.)quote:Op zondag 5 november 2023 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarvan hoop ik ook gewoon dat de partijen het eens zijn op de wappies na.
Volgens mij zijn deze 3 partijen in elke peiling wel de grootste 3, alleen de volgorde verschilt per peiling dacht ik.quote:Op maandag 6 november 2023 08:44 schreef Resistwemuch het volgende:
[ twitter ]
Zo denk ik er ook over. RTL zegt dat ze de uitnodigingen basseerden op de peilingen. Die erg onbetrouwbaar zijn.
Ik durf Timmermans eigenlijk wel af te schrijven als premier, het zal tussen Dilan en Pieter gaan. En ik denk dat mensen echt het meeste vertrouwen hebben in de nieuwe messias, dus dat worden interessante tijden.quote:Op maandag 6 november 2023 09:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze 3 partijen in elke peiling wel de grootste 3, alleen de volgorde verschilt per peiling dacht ik.
Lekker inhoudelijke post weer.quote:Op maandag 6 november 2023 09:03 schreef TheVulture het volgende:
https://www.bd.nl/politie(...)-programma~a17325bc/
Pieter is een hele vervelende vent
Op twitter kun je ook een peiling doen als je een groot bereik hebt. En dan zie je andere resultaten.quote:Op maandag 6 november 2023 09:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze 3 partijen in elke peiling wel de grootste 3, alleen de volgorde verschilt per peiling dacht ik.
Je wil echt een willekeurige Twitter poll van iemand met een bepaald gekleurd publiek vergelijken met professionele peilers?quote:Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Op twitter kun je ook een peiling doen als je een groot bereik hebt. En dan zie je andere resultaten.
De inhoud spreekt toch voor zich. Ik vind het heel flauw dat iemand die wel/geen ambities heeft om premier te worden en wel/niet de grootste partij wil worden continue zijn snor wil drukken omdat de setting hem niet helemaal aan lijkt te staan. Continue dat gedweep over de inhoud etc, terwijl het echt niet zo is dat die debatten alleen maar show zijn.quote:
Huu ik mijn cirkel stemmen ze allemaal op dezelfde partij dus die moet ook nationaal de grootste partij zijn huuuquote:Op maandag 6 november 2023 09:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil echt een willekeurige Twitter poll van iemand met een bepaald gekleurd publiek vergelijken met professionele peilers?![]()
Peilingen zijn palingen. Maar zo onbetrouwbaar zijn ze nu ook weer niet. Dat, behoudens uitbreken van WO3 of andere zwarte zwanen, een van deze drie de grootste wordt lijkt me een zekerheidje.quote:Op maandag 6 november 2023 08:44 schreef Resistwemuch het volgende:
[ twitter ]
Zo denk ik er ook over. RTL zegt dat ze de uitnodigingen basseerden op de peilingen. Die erg onbetrouwbaar zijn.
Het zijn gratis woorden, wie kan er immers tegen zijn. Het is ook leeg en doorzichtig.quote:Op zondag 5 november 2023 23:29 schreef koos_vriendloos het volgende:
"Investeren in vooruitgaan, investeren, optimisme, geloven"
legere woorden kan je niet uit je mond krijgen
denk het ook.quote:Op maandag 6 november 2023 09:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf Timmermans eigenlijk wel af te schrijven als premier, het zal tussen Dilan en Pieter gaan. En ik denk dat mensen echt het meeste vertrouwen hebben in de nieuwe messias, dus dat worden interessante tijden.
quote:Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Op twitter kun je ook een peiling doen als je een groot bereik hebt. En dan zie je andere resultaten.
Heb je NOS op 3 gezien? Jetten & Baudet video verreweg de meeste kijkers...quote:Op maandag 6 november 2023 09:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
denk het ook.
[..]daar zal de fvd wel 40 zetels halen
logisch, dat is echt puur leedvermaak.quote:Op maandag 6 november 2023 09:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb je NOS op 3 gezien? Jetten & Baudet video verreweg de meeste kijkers...
Ramptoerisme.quote:Op maandag 6 november 2023 09:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dus hij gedraagt zich als een lijsttrekker in verkiezingstijd, en dan is ie vervelend?quote:Op maandag 6 november 2023 09:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De inhoud spreekt toch voor zich. Ik vind het heel flauw dat iemand die wel/geen ambities heeft om premier te worden en wel/niet de grootste partij wil worden continue zijn snor wil drukken omdat de setting hem niet helemaal aan lijkt te staan. Continue dat gedweep over de inhoud etc, terwijl het echt niet zo is dat die debatten alleen maar show zijn.
Hij overweegt overduidelijk de confrontatie uit de weg te gaan uit angst dat zijn momentum komt te vervallen. Daar kun je straks als je premier bent ook niet voor weg lopen...
Inhoudelijk genoeg?
twitter zit vol met dat soort mensenquote:Op maandag 6 november 2023 10:01 schreef Momo het volgende:
Het is wel weer heel FVD om te denken dat de peilingen allemaal een complot zijn en dat FvD eigenlijk 40 zetels heeft op basis van je eigen online bubbel.
Vind ik van wel ja. Dit soort acties om debatten te mijden omdat de vorm je niet aan staat vind ik niet sterk ogen, het zijn juist trucjes van de door hem zo verfoeide "oude politiek" als je het mij vraagt.quote:Op maandag 6 november 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus hij gedraagt zich als een lijsttrekker in verkiezingstijd, en dan is ie vervelend?
Alsof je er wat aan mist anders. Ik vond zo'n debat als gisteren echt een verademing, geen geschreeuw, weinig kansloos gedoe.quote:Op maandag 6 november 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vind ik van wel ja. Dit soort acties om debatten te mijden omdat de vorm je niet aan staat vind ik niet sterk ogen, het zijn juist trucjes van de door hem zo verfoeide "oude politiek" als je het mij vraagt.
Daar zit ook wel een beetje meer spanning in.quote:Op maandag 6 november 2023 09:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat leek ook meer op een coalitiebespreking. Het is duidelijk dat de machten die zijn. Al hebben bepaald dat zij een coalitie gaan vormen. Want het doel voor afbraak van nederland was nog niet volledig behaald.quote:Op maandag 6 november 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof je er wat aan mist anders. Ik vond zo'n debat als gisteren echt een verademing, geen geschreeuw, weinig kansloos gedoe.
Aangezien het vrijwel overal ter wereld op die manier gaat, normaal?quote:Op maandag 6 november 2023 14:44 schreef Resistwemuch het volgende:
Wat ben je als je een heel team aan spindoctors achter je hebt staan en je het niet alleen af kunt?
quote:Op maandag 6 november 2023 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://x.com/EwoudKieviet/status/1721499045154189544?s=20
Omtzigt wil dus over rechts (indien geen minderheidskabinet).
Deze kerel is gek.quote:Omtzigt net bij
@tubantia: Voorkeur heeft minderheidskabinet, "maar ik zie ook wel coalitie voor me van VVD, NSC, BBB, CDA, SGP en JA21." Hij kiest voorlopig voor rechts
Tja. Ik zou niet precies welke combinaties een goede match zullen zijn.quote:
Je kan er zo een paar inwisselen voor de PVVquote:Op maandag 6 november 2023 15:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
VVD, NSC, BBB, CDA, SGP en JA21.
Doe er anders nog een paar partijen bij voor de stabiliteit..
Bestaanszekerheid en een breuk met de huidige bestuurlijke gang van zaken tot speerpunt maken en dan een voorkeur hebben voor de VVD.quote:Op maandag 6 november 2023 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[ twitter ]
Omtzigt wil dus over rechts (indien geen minderheidskabinet).
Dat lijkt mij echt een misvatting. Bovendien kun je met 26 verschillende politieke partijen geen 'big tent party' starten.quote:Op maandag 6 november 2023 18:50 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap niet dat Timmermans Omtzigt niet harder aanvalt op het vrij rechts conservatieve programma.
Bij NSC ligt namelijk nog een deel van het kiezerspotentieel voor PvdA/GroenLinks.
Doe niet zo infantiel.quote:Op dinsdag 7 november 2023 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid en een breuk met de huidige bestuurlijke gang van zaken tot speerpunt maken en dan een voorkeur hebben voor de VVD.
De kiezer:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de post toch tamelijk adequaat uitdrukking geeft aan mijn irritatie wat betreft de schaapachtigheid van een groot deel van het electoraat die in Omtzigt een soort nieuwe Fortuyn lijken te zien maar totaal geen notie hebben van zijn ideeen. Omtzigts voorkeur voor rechts/VVD is potsierlijk.quote:
Over rechts maakt hem ongeloofwaardig en onbetrouwbaar in mijn optiek gezien zijn eerdere uitspraken over oa bestaanszekerheid, zijn vage standpunten en eventuele samenwerking met PVV.quote:Op dinsdag 7 november 2023 17:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat de post toch tamelijk adequaat uitdrukking geeft aan mijn irritatie wat betreft de schaapachtigheid van een groot deel van het electoraat die in Omtzigt een soort nieuwe Fortuyn lijken te zien maar totaal geen notie hebben van zijn ideeen. Omtzigts voorkeur voor rechts/VVD is potsierlijk.
Tja, D66... heel bezorgd om vrouwenrechten zolang het maar de veilige witte SGP betreftquote:
Zou Geenstijl snappen dat niemand ze serieus neemt als nieuwsbron zolang ze met dit soort onzinberichten komen?quote:
Zonder spindoctors delf je misschien het onderspit.quote:Op maandag 6 november 2023 14:44 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Dat leek ook meer op een coalitiebespreking. Het is duidelijk dat de machten die zijn. Al hebben bepaald dat zij een coalitie gaan vormen. Want het doel voor afbraak van nederland was nog niet volledig behaald.
[ twitter ]
Wat ben je als je een heel team aan spindoctors achter je hebt staan en je het niet alleen af kunt?
Dit gaat niet echt om Geenstijl maar D66 die een drol voor een ander neer probeert te leggen maar er zelf in gaat stampen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zou Geenstijl snappen dat niemand ze serieus neemt als nieuwsbron zolang ze met dit soort onzinberichten komen?
Nee hoor, D66 zat niet in een kabinet toen, SGP kreeg er geen van hun extreme speerpunten voor terug en het was bovendien geen ideologische keuze. Omtzigt stelt heel sneaky 'regeringscoalitie' gelijk aan 'samenwerking'.quote:Op zaterdag 11 november 2023 18:06 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit gaat niet echt om Geenstijl maar D66 die een drol voor een ander neer probeert te leggen maar er zelf in gaat stampen.
Uh nee. Wat D66 deed was meerderheden mee helpen creëeren per onderwerp. Precies wat Omtzigt zegt dus. En dat heeft echt niets met GeenStijl te maken.quote:Op zaterdag 11 november 2023 18:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, D66 zat niet in een kabinet toen, SGP kreeg er geen van hun extreme speerpunten voor terug en het was bovendien geen ideologische keuze. Omtzigt stelt heel sneaky 'regeringscoalitie' gelijk aan 'samenwerking'.
PvdA/VVD was na een PS-verkiezing de eerstekamermeerderheid kwijt en toen zijn D66, CU en SGP ingesprongen als gedoogpartner in de Eerste Kamer, dat is nogal wat anders dan een ideologische keuze voor de SGP als coaltitiepartner maar bij Geenstijl zijn ze te achterlijk om dat te begrijpen.
De aversie van D66 jegens de SGP is sowieso te hypocriet voor woorden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 18:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, D66 zat niet in een kabinet toen, SGP kreeg er geen van hun extreme speerpunten voor terug en het was bovendien geen ideologische keuze. Omtzigt stelt heel sneaky 'regeringscoalitie' gelijk aan 'samenwerking'.
PvdA/VVD was na een PS-verkiezing de eerstekamermeerderheid kwijt en toen zijn D66, CU en SGP ingesprongen als gedoogpartner in de Eerste Kamer, dat is nogal wat anders dan een ideologische keuze voor de SGP als coaltitiepartner maar bij Geenstijl zijn ze te achterlijk om dat te begrijpen.
Je snapt niet dat samen tot de 'constructieve oppositie' behoren wat anders is dan samen in een coalitie zitten?quote:Op zondag 12 november 2023 01:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Uh nee. Wat D66 deed was meerderheden mee helpen creëeren per onderwerp. Precies wat Omtzigt zegt dus. En dat heeft echt niets met GeenStijl te maken.
Hetzelfde mechanisme.quote:Op zondag 12 november 2023 10:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je snapt niet dat samen tot de 'constructieve oppositie' behoren wat anders is dan samen in een coalitie zitten?
Nee, in een kabinet moet je met een mond praten en je dus achter het totale beleid kunnen scharen. De SGP gaat dan partijspeerpunten verwezenlijkt willen zien en het terugdraaien van abortuswetgeving is daar een van. Dat Omtzigt de voorkeur geeft om met zo'n partij te willen regeren boven regeren met een normale partij als PvdA/GL is veelzeggend.quote:
Veel plezier ermee. Politiek kan mij gestolen worden. Als ze er eenmaal voor die ton per jaar zitten hoor je ze niet meer.quote:Op zondag 12 november 2023 20:47 schreef dvdfreak het volgende:
[ afbeelding ]
aanwezig @:monkyyy @:svann @:Zipportal @:superniger
Zipgodquote:Op zondag 12 november 2023 20:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Veel plezier ermee. Politiek kan mij gestolen worden. Als ze er eenmaal voor die ton per jaar zitten hoor je ze niet meer.
Optiefen met die opvreters.
Dan straks ook niet klagen hequote:Op zondag 12 november 2023 20:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Veel plezier ermee. Politiek kan mij gestolen worden. Als ze er eenmaal voor die ton per jaar zitten hoor je ze niet meer.
Optiefen met die opvreters.
Allemaal voor de bühne gelul.quote:Op zondag 12 november 2023 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Samenwerken kunnen ze toch niet in dit landschap.
Als ze zo op een rijtje staan lijken het wel de powerrangers zonder pak.quote:Op zondag 12 november 2023 20:47 schreef dvdfreak het volgende:
[ afbeelding ]
aanwezig @:monkyyy @:svann @:Zipportal @:superniger
Of de cast van 'The Upper Floor' van Kink.quote:Op zondag 12 november 2023 21:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als ze zo op een rijtje staan lijken het wel de powerrangers zonder pak.
quote:Op zondag 12 november 2023 21:41 schreef superniger het volgende:
[..]
Of de cast van 'The Upper Floor' van Kink.
Precies. En als je gaat verhuizen, dan moet je je hypotheek omgooien tegen dubbele rente.quote:Op zondag 12 november 2023 21:45 schreef StephanL het volgende:
Ik heb een appartementkan toch niet kopen, dus blijf lekker zitten.
Da's toevallig, ik ben dan weer een kind op zolder opgeslotenquote:Op zondag 12 november 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
Ik heb een zolderkamer bij paps en mams. Net als alle FOK!kers.
Gooi maar een brutalistische flat neer in dat dorp. Dan kan Thijs tenminste in zijn dorp blijven wonen.quote:Op zondag 12 november 2023 21:51 schreef timmmmm het volgende:
Dat is dus het probleem. Die knul kan prima ergens anders wonen, maar wil perse in dat kutdorp blijven wonen en geeft ons er dan de schuld van.
Beetje flexibel zijn, je kan best op de brommer naar de sinterklaascommissie hork
Jetten gaat vertellen dat hij dit op gaat lossen, maar door het stikstofgedoe van zijn partij en het asielbeleid van zijn partij is een van de oorzaken van het probleemquote:Op zondag 12 november 2023 21:52 schreef StephanL het volgende:
Bekende riedeltje, maar hij heeft wel gelijk
Dat lijkt het ING kantoor in Leeuwarden welquote:Op zondag 12 november 2023 21:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Gooi maar een brutalistische flat neer in dat dorp. Dan kan Thijs tenminste in zijn dorp blijven wonen.
[ afbeelding ]
En hij wil dit ook niet anders gaan doen oid, probleem in stand houden maar wel doen of je ht oplostquote:Op zondag 12 november 2023 21:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jetten gaat vertellen dat hij dit op gaat lossen, maar door het stikstofgedoe van zijn partij en het asielbeleid van zijn partij is een van de oorzaken van het probleem
De paddestoelquote:Op zondag 12 november 2023 21:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat lijkt het ING kantoor in Leeuwarden wel
Worden appartementenquote:
Mwah. Heb jij een willekeurig bouwproject in een plattelandsgemeente bekeken? Weinig 'betaalbare' bouw hoor.quote:Op zondag 12 november 2023 21:56 schreef timmmmm het volgende:
Op alle fronten is er een woningtekort, dom wicht. Het is niet zo dat er bepaalde woningen over zijn omdat daar meer aan verdiend wordt.
Maar daar zal het vast aan liggen
Geert wordt blijquote:
Bouwprojecten zijn niet betaalbaar voor starters nee. mensen die het wel kunnen betalen upgraden, waardoor dat huis weer vrijkomt voor een nieuw gezin op een flatje, waardoor dat flatje weer vrijkomt voor een starter.quote:Op zondag 12 november 2023 21:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mwah. Heb jij een willekeurig bouwproject in een plattelandsgemeente bekeken? Weinig 'betaalbare' bouw hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |