In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Op donderdag 2 november 2023 12:19 schreef bitterbal het volgende: nou goed dan moeten ze beide weg want dit komt nooit meer goed. Ook niet als ze het lukt om hamas van de aarde weg te vegen
Het is dat het heel veel mensen kwetst, en daar ben ik wel gevoelig voor, maar iets in mij zegt dat het misschien beter is om alle mensen uit dat gebied te verwijderen, en van dat hele gebied met de grond gelijk te vegen, weg al die heilige plekken, weg het gevecht om die heilige plekken.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Het is dat het heel veel mensen kwetst, en daar ben ik wel gevoelig voor, maar iets in mij zegt dat het misschien beter is om alle mensen uit dat gebied te verwijderen, en van dat hele gebied met de grond gelijk te vegen, weg al die heilige plekken, weg het gevecht om die heilige plekken.
Het bericht dat je wilde plaatsen: Hamas kan trouwens prima bestreden worden, a la IS. Je zal ze nooit uitroeien maar je kan ze zo zwak maken dat de gematigde kant van de Palestijnen een kans heeft op een dialoog met Israël.
[..] Het is dat het heel veel mensen kwetst, en daar ben ik wel gevoelig voor, maar iets in mij zegt dat het misschien beter is om alle mensen uit dat gebied te verwijderen, en van dat hele gebied met de grond gelijk te vegen, weg al die heilige plekken, weg het gevecht om die heilige plekken.
Dan blijft het volgens diverse sprookjesboeken alsnog een heilig gebied.
Op donderdag 2 november 2023 12:24 schreef mascara-klodder het volgende: Ik dacht bijna dat ik een ban had omdat ik niet meer mocht reageren in deze reeks die het Oekraïne-topic gaat overtreffen.
Extreem zijn alle doden, alle onschuldige slachtoffers die vallen in naam van verschillende fantasie wezens. Alsof er nu eeuwen lang gevechten zouden plaatsvinden met ontelbare doden over wie er wel of niet in het sprookjesbos mag wonen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Extreem zijn alle doden, alle onschuldige slachtoffers die vallen in naam van verschillende fantasie wezens. Alsof er nu eeuwen lang gevechten zouden plaatsvinden met ontelbare doden wie er wel of niet in het sprookjesbos mag wonen.
Ik had het over 2023. En als je die grafiek door zou trekken, zou 2023 met kop en schouders boven alle andere jaren staan, allemaal van 3 weken.
En als je het op semantiek wil gooien, dan verwoord ik het wel even anders: Hamas is verantwoordelijk voor deze enorme escalatie door de eerste zet te doen.
[..] Ik had het over 2023. En als je die grafiek door zou trekken, zou 2023 met kop en schouders boven alle andere jaren staan, allemaal van 3 weken.
En als je het op semantiek wil gooien, dan verwoord ik het wel even anders: Hamas is verantwoordelijk voor deze enorme escalatie door de eerste zet te doen.
dat is al heel wat anders idd al beantwoord je nu wel een vraag die totaal niet gesteld werd
Op donderdag 2 november 2023 12:14 schreef bitterbal het volgende:
[..] Het conflict is alzo lang gaande en zo ingewikkeld dat je helemaal niet meer kan aanwijzen wie wat is begonnen [/..]
Helemaal mee eens. De geschiedenis gaat terug naar de tijd dat de Israëlieten het grondgebied van de Filistijnen veroverden (daar komt het spreekwoord inderdaad vandaan!) en in de duizenden jaren erna is er zoveel gebeurd, dat je eigenlijk de regio volledig als internationaal grondgebeid moet bestempelen.
[..] Zolang aan beide kanten de extremisten aan het roer zijn, komt er geen duurzame oplossing.
Aan Israëlische zijde zijn de vermeende extreme elementen natuurlijk totaal niet te vergelijken met Hamas. En ook toen de Israëlische politiek stukken gematigder was enkele decennia geleden, kwam het nooit tot een oplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op donderdag 2 november 2023 12:02 schreef DonGorgon het volgende: Uiteindelijk is de VN, met resulotie 181 de boosdoener in dit hele verhaal, al sinds 1947 ...
Nee, joh. Als de Arabische landen Israel gewoon met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest. De boosdoener is Jodenhaat of antisemitisme of vergelijkbare sentimenten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
[..] Daarom een pretpark ervan maken. Disney Israël.
Misschien wel, een neutraal heilig gebied wat niet bewoond mag worden, gedeeld door Joden, Moslims en Christenen, het beheer gebeurd ook door die organisaties, neutrale veiligheidstroepen en alleen wat hotels, vliegvelden en wat toeristische shops voor de mensen die graag naar die heilige plekken willen. Dan woont er niemand, kan niemand het claimen en hebben alle geloven evenveel recht op dat gebied.
Persoonlijk denk ik dat dit de beste oplossing is, andere oplossingen zullen zijn of het uitroeien van de Joden of Moslims, en dat zou ik toch heel graag willen voorkomen, want zolang deze twee partijen nog bestaan en de Joden dat gebied in beheer hebben zal de ellende voortduren omdat Moslims het niet kunnen verkroppen.
Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef bitterbal het volgende: er is nooit serieus gesproken toch over dat 1 van de 2 weg moet en hoe dat dan zal. moeten gaan?
ja Hamas vind dat wel een mooie optie
Palestijnen mogen blijven en alle joden mogen naar de hemel
[..] Misschien wel, een neutraal heilig gebied wat niet bewoond mag worden, gedeeld door Joden, Moslims en Christenen, het beheer gebeurd ook door die organisaties, neutrale veiligheidstroepen en alleen wat hotels, vliegvelden en wat toeristische shops voor de mensen die graag naar die heilige plekken willen. Dan woont er niemand, kan niemand het claimen en hebben alle geloven evenveel recht op dat gebied.
Persoonlijk denk ik dat dit de beste oplossing is, andere oplossingen zullen zijn of het uitroeien van de Joden of Moslims, en dat zou ik toch heel graag willen voorkomen, want zolang deze twee partijen nog bestaan en de Joden dat gebied in beheer hebben zal de ellende voortduren.
Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.
[..] Nee, joh. Als de Arabische landen Israel gewoon met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest. De boosdoener is Jodenhaat of antisemitisme of vergelijkbare sentimenten.
Je bedoeld denk ik te zeggen dat als de Israëlieten de Filistijnen met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest
[..] Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.
Ow ik ben voor hoor, maar daar is de wereld nog niet klaar voor. Er zijn mensen die doden en sterven voor hun geloof. Maar ik zou niet negatief staan tegenover een verbod op elk geloof/ideologie in het westen, het heeft nu teveel problemen veroorzaakt, en daar zijn alle geloven debet aan.
[..] Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.
Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
[..] Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet. .
ja dat kan je in een joodse of islamtische staat natuurlijk niet afdwingen dan
Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef DonGorgon het volgende: Op donderdag 2 november 2023 12:14 schreef bitterbal het volgende: [..] Het conflict is alzo lang gaande en zo ingewikkeld dat je helemaal niet meer kan aanwijzen wie wat is begonnen [/..]
Helemaal mee eens. De geschiedenis gaat terug naar de tijd dat de Israëlieten het grondgebied van de Filistijnen veroverden (daar komt het spreekwoord inderdaad vandaan!) en in de duizenden jaren erna is er zoveel gebeurd, dat je eigenlijk de regio volledig als internationaal grondgebeid moet bestempelen.
Je realiseert je hier dat de Israëlieten een ouder volk zijn dan de Filistijnen? De Filistijnen kwamen ook oorspronkelijk van Griekse eilanden zoals Kreta en ook Cyprus. Vanuit daar begon men gebieden in Egypte en het Midden-Oosten te veroveren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Nee, joh. Als de Arabische landen Israel gewoon met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest. De boosdoener is Jodenhaat of antisemitisme of vergelijkbare sentimenten.
Er was niks aan de hand = decennialange burgeroorlog en 25% van de Palestijnen waren het gebied al ontvlucht voor mei 1948?
[..] Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet. .
Dat zou fantastisch zijn maar helaas, de mensheid is nog niet zo verlicht.
Oekraïne oorlog is begonnen met de Russische inval in februari 2022. Israël oorlog is begonnen met de terroristische invasie op 7 oktober 2023. Daarvoor was het een saai conflict.
Dat mensen nog durven te praten over islamofobie in deze tijd. Met wat nu afspeelt in de samenleving is elke angst, elke kritiek en elke vorm van tegengas tegen die radicalen volledig te begrijpen.
Hilarisch inderdaad, die krampachtige pogingen om daders tot slachtoffers te maken. Overal in het Westen zijn groepen mensen met een migratieachtergrond uit Arabische en Islamtische landen bezig om haat te zaaien over Israël en Joden.
Politici: 'Het is erg belangrijk om Islamofobie te bestrijden'
🤡
Waar hamas dan gebruik van kan maken om haar strijders uit hotspots te verwijderen. Ik begrijp dat IDF daar niet mee akkoord gaat.
Dat is inderdaad een risico, al is het waarschijnlijker dat Hamas-terroristen in hun tunnels blijven zitten, in afwachting van een man-tot-man gevecht met Israëlische soldaten.
Maar net zoals dat het volledig voorkomen van burgerdoden onmogelijk is, kun je niet in z'n geheel voorkomen dat Hamas-terroristen hier gebruik van maken.
Het gaat erom dat je nadenkt over manieren om burgerslachtoffers te voorkomen. Zie ook dit artikel:
Oekraïne oorlog is begonnen met de Russische inval in februari 2022. Israël oorlog is begonnen met de terroristische invasie op 7 oktober 2023. Daarvoor was het een saai conflict.
[..] Dat mensen nog durven te praten over islamofobie in deze tijd. Met wat nu afspeelt in de samenleving is elke angst, elke kritiek en elke vorm van tegengas tegen die radicalen volledig te begrijpen.
Het is gewoon achterlijk, Kakela wordt ook redelijk afgemaakt in de comments, maar daar trekken ze zich uiteraard niets van aan.
Ik vind het bijna misdadig dit soort uitspraken.
Daar heb je wel een goed punt. Palestina, zoals het was voor 1947 is natuurlijk voor de Joden, Christenen en Moslims van groot religieus belang. Er is daarom vanwege religieuze redenen altijd sprake geweest van conflicten. De zionisten hebben het alleen nog even een stuk erger gemaakt.
[..] Dat is inderdaad een risico, al is het waarschijnlijker dat Hamas-terroristen in hun tunnels blijven zitten, in afwachting van een man-tot-man gevecht met Israëlische soldaten.
Maar net zoals dat het volledig voorkomen van burgerdoden onmogelijk is, kun je niet in z'n geheel voorkomen dat Hamas-terroristen hier gebruik van maken.
Het gaat erom dat je nadenkt over manieren om burgerslachtoffers te voorkomen. Zie ook dit artikel:
Israël: 'Gaza-Stad bijna omsingeld' Het Israëlische leger zegt dat het Gaza-Stad in het noorden van de Gazastrook bijna omsingeld heeft. Verschillende media melden zware gevechten tussen strijders van Hamas en het Israëlische leger. "We staan aan de poorten van Gaza-Stad", zegt een woordvoerder van het leger. Ook zouden soldaten bijna de Middellandse Zee bereikt hebben.
Zowel vanuit het noorden als vanuit het oosten zou het Israëlische leger tot diep de Gazastrook zijn doorgedrongen. Grondsoldaten worden gesteund door de luchtmacht die geregeld aanvallen uitvoert, ook boven het zuiden van de Gazastrook.
En
Eerste Nederlanders grens Gaza met Egypte overgestoken De eerste Nederlanders die vastzaten in de Gazastrook zijn de grens met Egypte overgestoken. Dat meldt een familielid aan de NOS. Het gaat om enkele leden van dezelfde familie. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan desgevraagd nog geen bevestiging geven.
Hamas werd in 1987 officieel opgericht door leden van de diepgelovige Moslimbroederschap.
In die tijd domineerden seculiere en nationalistische bewegingen als de PLO en Fatah het Palestijnse verzet tegen Israël. Volgens Israëlische en Amerikaanse bronnen zag Israël Hamas als een middel om verdeeldheid te zaaien onder de Palestijnen.
Daarom kneep Israël in de jaren 1970 en 1980 een oogje dicht voor de islamistische krachten in Palestina en steunde deze soms zelfs.
‘Hamas is tot mijn grote spijt een creatie van Israël,’ vertelde Avner Cohen, een voormalige Israëlische functionaris die twee decennia in Gaza had gewerkt
Hamas werd in 1987 officieel opgericht door leden van de diepgelovige Moslimbroederschap.
In die tijd domineerden seculiere en nationalistische bewegingen als de PLO en Fatah het Palestijnse verzet tegen Israël. Volgens Israëlische en Amerikaanse bronnen zag Israël Hamas als een middel om verdeeldheid te zaaien onder de Palestijnen.
Daarom kneep Israël in de jaren 1970 en 1980 een oogje dicht voor de islamistische krachten in Palestina en steunde deze soms zelfs.
‘Hamas is tot mijn grote spijt een creatie van Israël,’ vertelde Avner Cohen, een voormalige Israëlische functionaris die twee decennia in Gaza had gewerkt
Is het nog 1987?
Zo niet, wat is dan de relevantie van dit bericht?
It says the network consisted of dozens of fake profiles on social networks, mostly on Instagram, and the number of potential victims was between hundreds and thousands of soldiers, including reservists.
Eerste Nederlanders grens Gaza met Egypte overgestoken De eerste Nederlanders die vastzaten in de Gazastrook zijn de grens met Egypte overgestoken. Dat meldt een familielid aan de NOS. Het gaat om enkele leden van dezelfde familie. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan desgevraagd nog geen bevestiging geven.
[..] Dat is inderdaad een risico, al is het waarschijnlijker dat Hamas-terroristen in hun tunnels blijven zitten, in afwachting van een man-tot-man gevecht met Israëlische soldaten.
Aangezien je burgers niet van Hamas terroristen kunt onderscheiden, hoe voorkom je dan dat burgers worden geraakt? Moet je je eerst laten beschieten? En hoe verifieer je of een lijk van een terrorist was als een andere terrorist eerst het wapen weghaalt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Hamas betrayed its trust towards the people in Gaza and failed in its duty before the people of the Gaza Strip. Therefore, the balance became imbalanced and corruption spread. Hamas prioritized narrow partisan interests over the interest of the broad public.
O people of Gaza, Hashem Hamas has violated the covenant between the ruler and the ruled, so you have no obedience to this brutal regime. The leaders of Hamas and the Izz al-Din al-Qassam Brigades stole food and water from the mouths of the hungry and thirsty for the benefit of their satanic and suicidal military plans.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Zo irritant hoe de NOS over 'Nederlanders' praat. Het suggereert dat Theo en Gerda daar op vakantie waren. Het zijn mensen die een Nederlands paspoort gekregen hebben en terug naar Gaza zijn gegaan om daar op onze sociale voorzieningen te leven. Ze zijn niet in NL geboren, spreken waarschijnlijk nauwelijks Nederlands, hebben niets met de Nederlandse cultuur of identiteit. Misschien zijn ze niet eens allemaal in Nederland geweest.
[..] Aangezien je burgers niet van Hamas terroristen kunt onderscheiden, hoe voorkom je dan dat burgers worden geraakt? Moet je je eerst laten beschieten? En hoe verifieer je of een lijk van een terrorist was als een andere terrorist eerst het wapen weghaalt?
Niet. Daarom is de oorlog tegen terreur ook zo'n hopeloze onderneming.
Dit ga je sowieso niet winnen met wapengekletter.
Het is inderdaad een risico dat je neemt. Maar naar mijn idee zou je alles op alles moeten stellen om burgerdoden te voorkomen. Zo'n humanitaire corridor kan dan uitkomst bieden.
[..] Zo irritant hoe de NOS over 'Nederlanders' praat. Het suggereert dat Theo en Gerda daar op vakantie waren. Het zijn mensen die een Nederlands paspoort gekregen hebben
[..] Zo irritant hoe de NOS over 'Nederlanders' praat. Het suggereert dat Theo en Gerda daar op vakantie waren. Het zijn mensen die een Nederlands paspoort gekregen hebben en terug naar Gaza zijn gegaan om daar op onze sociale voorzieningen te leven. Ze zijn niet in NL geboren, spreken waarschijnlijk nauwelijks Nederlands, hebben niets met de Nederlandse cultuur of identiteit. Misschien zijn ze niet eens allemaal in Nederland geweest.
Op donderdag 2 november 2023 13:01 schreef Scorpie het volgende: Een pro-Palestijnse activist die een koekje van eigen deeg krijgt op het moment dat ze de foto’s van gekidnapte Israëli’s wil weghalen;
Where were you when Arab dictators and terrorists killed hundreds of thousands of Arabs in Syria and Libya? Why didn’t you take to the streets and raise their flags? Why didn’t you condemn the terror and call for a ”ceasefire”?
De Arabische Lente is nu opeens notoir vanwege een gebrek aan demonstraties in de Arabische wereld? Typische onzin die door de mand valt zodra je langer dan een seconde nadenkt ipv geilt van bruine gezichten die hasbara doen
[ Bericht 1% gewijzigd door moby_jones op 02-11-2023 13:07:27 ]
[..] Waarom negeer het overige deel van mijn post? En waarom negeer je de link die ik erbij postte?
Ik heb die link gescanned. Prima dat iemand opmerkt dat een corridor zin kan hebben, maar ook dat artikel weid niet uit over hoe dat dan in elkaar moet steken, en hoe de nadelen: dat hamas strijders daar gebruik van kunnen maken - te mitigeren. Gaat ook niet in op dat als er een corridor komt, israel daar soldaten omheen zal moeten zetten, die gewoon vuur gaan trekken.
En omdat je blijkbaar graag een reactie wil:
quote:
Ja, dat kun je dus wel, namelijk geen corridor opzetten.
Jouw natte vinger inschatting "dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, en dat de voordelen opwegen tegen de nadelen" heeft geen waarde.
Jij loopt daar niet rond in een olijfkleurig pakjes, met die blauw witte vlag met die davidsster erop, jij zit 5000KM verderop achter je toetsenbordje.
[..] Niet. Daarom is de oorlog tegen terreur ook zo'n hopeloze onderneming.
Dit ga je sowieso niet winnen met wapengekletter.
Het is inderdaad een risico dat je neemt. Maar naar mijn idee zou je alles op alles moeten stellen om burgerdoden te voorkomen. Zo'n humanitaire corridor kan dan uitkomst bieden.
Maar dat doet Israel toch? Ze willen af van die raketbeschietingen. Zo'n slachtpartij als op 7 oktober willen ze echt nooit meer. Dus ze beschermen hun burgers als ze zorgen dat Hamas dat soort geintjes nooit meer kan gaan flikken. Daar ben je toch niet op tegen? Dat is de taak van de IDF.
Hamas heeft als taak te zorgen voor burgers in Gaza. En als die het doodmaken van zoveel mogelijk Israëlische burgers een hogere prioriteit geven is dat niet de fout van Israël. Niemand verplicht Hamas te doen wat ze doen. Het is geheel vrijwillig. En acties hebben consequenties.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ministerie Gaza: 'Dodental boven 9000' Het ministerie van Gezondheid in Gaza zegt dat het dodenaantal aan Palestijnse kant is opgelopen tot boven de 9000. Daarnaast zouden er 32.000 gewonden zijn. Meer dan de helft van de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen volgens het ministerie. Er zouden ook nog zo'n 2600 mensen vermist zijn. Het ministerie wordt aangestuurd door Hamas. De cijfers die het verstrekt worden door onder de meer de Wereldgezondheidsorganisatie als betrouwbaar gezien.
De manier waarop koos vind dat de gevechtshandelingen plaats moeten vinden gaat weliswaar heel veel levens aan de kant van israel kosten, maar dat heeft KoosVogels, 5000KM verderop, achter z'n toetsenbord gezeten, er voor over.
Wie financiert Hamas eigenlijk? Misschien moeten we die landen boycotten? Niet zoals we Saoedi-Arabie niet gingen boycotten toen bleek dat de 9-11 kapers grotendeels uit Saoedi-Arabie kwamen.
Op donderdag 2 november 2023 13:05 schreef grrrrg het volgende: Wie financiert Hamas eigenlijk? Misschien moeten we die landen boycotten? Niet zoals we Saoedi-Arabie niet gingen boycotten toen bleek dat de 9-11 kapers grotendeels uit Saoedi-Arabie kwamen.
Elk westers land in de vorm van hulp aan arme gazaantjes .