Misschien wel, een neutraal heilig gebied wat niet bewoond mag worden, gedeeld door Joden, Moslims en Christenen, het beheer gebeurd ook door die organisaties, neutrale veiligheidstroepen en alleen wat hotels, vliegvelden en wat toeristische shops voor de mensen die graag naar die heilige plekken willen. Dan woont er niemand, kan niemand het claimen en hebben alle geloven evenveel recht op dat gebied.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom een pretpark ervan maken. Disney Israël.
ja Hamas vind dat wel een mooie optiequote:Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef bitterbal het volgende:
er is nooit serieus gesproken toch over dat 1 van de 2 weg moet en hoe dat dan zal. moeten gaan?
Dat denk ik ook niet maar dat is wel wat from the river to the sea betekent.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar of gaat het toch niet worden, dat is helemaal niet realistisch
ja dat weg gaan bedoelde ik nietquote:Op donderdag 2 november 2023 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja Hamas vind dat wel een mooie optie
Palestijnen mogen blijven en alle joden mogen naar de hemel
Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Misschien wel, een neutraal heilig gebied wat niet bewoond mag worden, gedeeld door Joden, Moslims en Christenen, het beheer gebeurd ook door die organisaties, neutrale veiligheidstroepen en alleen wat hotels, vliegvelden en wat toeristische shops voor de mensen die graag naar die heilige plekken willen. Dan woont er niemand, kan niemand het claimen en hebben alle geloven evenveel recht op dat gebied.
Persoonlijk denk ik dat dit de beste oplossing is, andere oplossingen zullen zijn of het uitroeien van de Joden of Moslims, en dat zou ik toch heel graag willen voorkomen, want zolang deze twee partijen nog bestaan en de Joden dat gebied in beheer hebben zal de ellende voortduren.
dat kan niet (helaas)quote:Op donderdag 2 november 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.
Je bedoeld denk ik te zeggen dat als de Israëlieten de Filistijnen met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweestquote:Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, joh. Als de Arabische landen Israel gewoon met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest. De boosdoener is Jodenhaat of antisemitisme of vergelijkbare sentimenten.
dat snap ikquote:Op donderdag 2 november 2023 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet maar dat is wel wat from the river to the sea betekent.
Ow ik ben voor hoor, maar daar is de wereld nog niet klaar voor. Er zijn mensen die doden en sterven voor hun geloof. Maar ik zou niet negatief staan tegenover een verbod op elk geloof/ideologie in het westen, het heeft nu teveel problemen veroorzaakt, en daar zijn alle geloven debet aan.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Andere optie is per direct elke vorm van religie afschaffen. Anno 2023 is geloof niet meer van deze tijd.
Space mountain x Iron Domequote:Op donderdag 2 november 2023 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon een andere definitie van oorlog, kan. Ik zie de huidige oorlog in Oekraïne ook gewoon als iets dat pas in 2022 begonnen is.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is al heel wat anders idd al beantwoord je nu wel een vraag die totaal niet gesteld werd
maar zo kloptie wel idd
Nah Disney kennende vandaag zullen er alleen maar palestijnen in mogen.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ja dat kan je in een joodse of islamtische staat natuurlijk niet afdwingen danquote:Op donderdag 2 november 2023 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet..
Je realiseert je hier dat de Israëlieten een ouder volk zijn dan de Filistijnen? De Filistijnen kwamen ook oorspronkelijk van Griekse eilanden zoals Kreta en ook Cyprus. Vanuit daar begon men gebieden in Egypte en het Midden-Oosten te veroveren.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef DonGorgon het volgende:
Op donderdag 2 november 2023 12:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het conflict is alzo lang gaande en zo ingewikkeld dat je helemaal niet meer kan aanwijzen wie wat is begonnen
[/..]
Helemaal mee eens. De geschiedenis gaat terug naar de tijd dat de Israëlieten het grondgebied van de Filistijnen veroverden (daar komt het spreekwoord inderdaad vandaan!) en in de duizenden jaren erna is er zoveel gebeurd, dat je eigenlijk de regio volledig als internationaal grondgebeid moet bestempelen.
nee je had het gewoon foutquote:Op donderdag 2 november 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon een andere definitie van oorlog, kan. Ik zie de huidige oorlog in Oekraïne ook gewoon als iets dat pas in 2022 begonnen is.
Nee, maar hier in het westen nog wel misschien, voor het te laat isquote:Op donderdag 2 november 2023 12:32 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat kan je in een joodse of islamtische staat natuurlijk niet afdwingen dan
Er was niks aan de hand = decennialange burgeroorlog en 25% van de Palestijnen waren het gebied al ontvlucht voor mei 1948?quote:Op donderdag 2 november 2023 12:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, joh. Als de Arabische landen Israel gewoon met rust hadden gelaten, was er niets aan de hand geweest. De boosdoener is Jodenhaat of antisemitisme of vergelijkbare sentimenten.
Dat zou fantastisch zijn maar helaas, de mensheid is nog niet zo verlicht.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Afschaffen hoeft niet, alleen religie krijgt gewoon dezelfde status als die hard Harry Potter fan of anime-fanboy zijn, leuk voor je, maar extra rechten krijg je gewoon niet..
Nee, jij vindt gewoon wat anders dan ik.quote:
Dat mensen nog durven te praten over islamofobie in deze tijd.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Dit geeft idd ook wel weer te denken, moslims beginnen een oorlog, please think of the poor muslims!.
[ twitter ]
Parodie wordt dus gewoon werkelijkheid.....
Er gold een wapenstilstand, dus ja.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:34 schreef sp3c het volgende:
of dacht je dat het op 6 oktober vrede was daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |