Als ze Israëlisch staatsburger zouden zijn wel, maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus dan is de Gazastrook een provincie van Israel en mogen de bewoners ook voor de Knesset stemmen?
Ja, helder, over hoe israel dit offensief "anders moet doen", horen we je niet meer, duidelijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zonder vergezicht gaat dit probleem voor Israël niet weg nee.
dat is een mogelijkheid. Israel heeft al een plan klaarliggen, maar ik ken die niet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus dan is de Gazastrook een provincie van Israel en mogen de bewoners ook voor de Knesset stemmen?
Correct. Er zitten Arabieren met een Israëlisch paspoort in de Knesset. En Israël kent zelfs sharia-rechtbanken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zoals de palestijnen met israelisch paspoort
Dat gaat alleen vrij lastig gezien de Hamas alle macht daar in handen heeft. Dus daarom gaat het zonder regime-change niet lukken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Opgeven van Hamas en alle betrokkenen bij 7october voor een vuurpeloton zetten.
Dit zeg ik ook al weken, dit los je, net als Nazi Duitsland niet in 1 generatie op. Ik ben als leek echt heel erg voor een scenario als West Duitsland, maar dan in het klein. Generaties opvoeden en normaliseren, ze afhelpen van superioriteitswanen op basis van religie en helpen om deze wanen te stoelen op competenties.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
Kopstukken uitschakelen en de hele infrastructuur en wapendepots elimineren. En wellicht een bepaalde vorm van internationaal toezicht, zodat het terreur niet weer kan heersen in de Gazastrook.
Dit probleem gaat ook niet weg.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zonder vergezicht gaat dit probleem voor Israël niet weg nee.
*Hamasquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit probleem gaat ook niet weg.
De Palestijnen daar willen Israël weg, die willen geen vrede. Israël gaat daar niet weg. Ergo, geen vrede.
klinkt als hun probleemquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gaat alleen vrij lastig gezien de Hamas alle macht daar in handen heeft. Dus daarom gaat het zonder regime-change niet lukken.
Als je de bovenkant van de organisationele piramide van hamas uitschakeld, is er een kans op een "regime change".quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:01 schreef Hexagon het volgende:
Dat gaat alleen vrij lastig gezien de Hamas alle macht daar in handen heeft. Dus daarom gaat het zonder regime-change niet lukken.
hun probleem kan ook jouw probleem worden als ze je lastig gaan vallen.quote:
NJa je kan ingrijpen, regime aan de macht helpen, is wel een paar keer eerder gedaan herinner ik me vaag, maar goed, kwam wel vaak nog veel meer ellende van heur... maar het kan bestquote:
Hoe stel je je die "regime change" voor ?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gericht op een regime-change waarbij de gewone bevolking gewoon zijn levensmiddelen krijgt. Dat zal ook niet geweldloos kunnen. Maar het uitroken van Hamas begint bij het afpakken van hun machtspositie.
Nu is er niet echt een plan. Het is een hoop bruut geweld naar Gaza tot Hamas weer even gedeisd is. Dan kan Bibi zeggen dat hij "Hamas een kopje kleiner gemaakt heeft". En over een paar jaar herhaalt het zich weer.
zoals duitsland na wo2.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe stel je je die "regime change" voor ?
Even bedenken dat de bevolking dusdanig is geïndoctrineerd en tot in haarvaten is geïnfiltreerd, dat zij die het daarmee mogelijk maakten of steun(d)en niet anders willen (of mijn part) kunnen.
Zelf heb ik geen oplossing voor de mensen ter plaatse die in dat onderdrukte denken (willen) vastzitten.
Wel dat voorkomen moet worden dat die verziekte levenswijze elders verdere voet aan de grond gaat of kan krijgen.
Strikt genomen: verderf moet je uitsnijden en/of omheinen. Erg vervelend voor de mensen die daarin of daardoor zelf geen keuze meer hebben.
Dat met whataboutsism voor & over Bibi ook van alles te vinden is, is secundair aan het belang dat het net even beter om zelf in vrijheid te kiezen dan door geweld van anderen, daarin onderdrukt te worden.
dat is Israel nu aan het doenquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
NJa je kan ingrijpen, regime aan de macht helpen, is wel een paar keer eerder gedaan herinner ik me vaag, maar goed, kwam wel vaak nog veel meer ellende van heur... maar het kan best
Inderdaad, dus nu eerst Israël maar de vrije hand geven om die regime change voor elkaar te krijgen en de palestijnen te laten inzien dat ze verslagen zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ik ook niet.... hou op schei uit... maar ik zou geen alternatief weten ook. het zelfreinigend vermogen is nihilquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is Israel nu aan het doen
ik heb vooralsnog geen hoge verwachtingen
Kinderen op de wereld zetten in de wetenschap dat ze onder een terroristische dictatuur komen te leven die hen het liefst als martelaren opoffert of als menselijk schild inzet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan nog steeds wel niet achter Hamas staan en hun walgelijke daden en ook niet willen dat je oom die bij Hamas zit sterft. Vergeet ook niet dat Hamas hun wil ook op deel van de bevolking op legt (je mag niet weg uit Noord-Gaza, wij nemen het eten en de brandstof mee). Er zullen echt verschillende meningen in de bevolking daar zijn. En vergeet ook niet dat een groot deel van de bevolking kind is.
als ze doorpakken en zich niet weer onder druk laten zetten door andere landen dan heb ik er nu juist wel hoge verwachtingen van.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is Israel nu aan het doen
ik heb vooralsnog geen hoge verwachtingen
quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wacht even, het zijn toch onschuldige burgers ? Die moet je als moslimland toch altijd opvangen zonder voorbehoud?
Dat is ook wel gebeurd maar vanwege de de-facto annexaties van bezet gebied door Israël willen die daar niet langer aan meewerken. Er is nu wel degelijk een voorbehoud.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wacht even, het zijn toch onschuldige burgers ? Die moet je als moslimland toch altijd opvangen zonder voorbehoud?
Nou, israel drukt op reset, en hoe lang het daarna rustig blijft valt te bezien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze doorpakken en zich niet weer onder druk laten zetten door andere landen dan heb ik er nu juist wel hoge verwachtingen van.
ik ken het plan niet van israel wat ze met de gaza willen helaas... maar ik heb de verwachting dat hamas daar geen deel van uit gaat maken.quote:
Nou in ieder geval zonder de burgerbevolking te bedreigen met een dood door uitputting.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, helder, over hoe israel dit offensief "anders moet doen", horen we je niet meer, duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |