Ah, okay. Thanks.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verbindingen zijn weer wat hersteld en buitenlandse simkaarten zijn ook blijven werken deels dacht ik.
Het is niet onwaarschijnlijk dat er zendmasten buiten gaza zijn die te bereiken zijn vanuit gaza. En in weerwil, van de pogingen gister om te betogen dat ze daar allemaal in het donker zitten, en helemaal geen informatie meer binnenkrijgen, werkt dat zo in de praktijk niet. Mensen gaan gewoon naar een plek waar er stroom is, en laden hun telefoon op.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:43 schreef capricia het volgende:
Ik zit even die multicam stream te kijken van Gaza Hospital.
Maar mensen zitten daar gewoon nog op hun telefoon?
En hoe ziet die acceptatie er dan in de praktijk uit? En hoe dan verder?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het pas geslaagd is als alle palestijnen accepteren dat ze gewoon compleet verloren hebben. Accepteren, internaliseren en dan naar de toekomst gaan kijken. Het is met de Duitsers ook gelukt.
Deze man heeft geen konijnen nodig want hij heeft een dankbaar publiek.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
uiteraard, bizar krankzinnig... ik hoop echt dat die man geen konijnen in de tuin heeft
Gebeurt dat nu?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En als Isral die machtspositie probeert te ondermijnen door daar uitgiftepunten op te zetten om voedsel en medicijnen uit te delen dan laat Hamas dat verder zonder tegensputteren gebeuren?
Ja. Precies.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Die stream zit er wel vaker bij, is ziekenhuis in het zuiden in Khan Younis.
Zeker een kans dat men op een gegeven moment een einde aan breidt. Ik denk dat het vooral moet lijken of Hamas echt weg is. Als in: de komende jaren zijn ze niet van betekenis. Wat er daarna gebeurd is niet echt van belang voor de mensen die nu aan de macht zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan? Wanneer is dat grondoffensief geslaagd? En wat gaat er daarna gebeuren?
Daar is geen perspectief voor. En ook niet voor de burgerbevolking die zonder alles zit.
jawel, de doortraptheid druipt er vanaf. Mensen zijn slechts pionnen voor dit soort lui.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Deze man heeft geen konijnen nodig want hij heeft een dankbaar publiek.
Zou zo'n idioot nou echt niet doorhebben dat hij hiermee hele bevolkingsgroepen met zich meesleurt onder die vlag?
Ik verwacht dan ook dat ouders de keuzes maken die goed zijn voor hun kinderen. Dus simpelweg zeggen dat Hamas geen steun geniet omdat de kinderen niet voor hun kunnen kiezen - das te kort door de bocht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Kinderen kunnen inderdaad niet stemmen bij de verkiezingen, maar de kinderen in Gaza krijgen nu wel bommen op hun hoofd. Maar zijn te jong om uberhaupt te begrijpen wat Hamas is, je kan niet zeggen dat kinderen onder de 12 jaar Hamas steunen.
Dat is ook niet leuk, niemand juicht het toe dat er burgers vallen die daadwerkelijk onschuldig zijn en Hamas ook afkeuren. Desalniettemin moet Hamas nu worden uitgeschakeld, nu stoppen en het probleem blijft bestaan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is wel het gevolg en dat bevalt me niet zo.
Kopstukken uitschakelen en de hele infrastructuur en wapendepots elimineren. En wellicht een bepaalde vorm van internationaal toezicht, zodat het terreur niet weer kan heersen in de Gazastrook.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja oke, maar hoe ziet de situatie van het "uitgeschakelde Hamas" er precies uit? Want daar zijn nogal wat variaties op in aanpak een resultaat.
Meer zit er op de korte termijn natuurlijk ook niet in. Dit conflict zal uit moeten uitsterven voor de cooler heads weer de ruimte krijgen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat het vooral moet lijken of Hamas echt weg is. Als in: de komende jaren zijn ze niet van betekenis.
Ja dat is vermoed ik ook de strategie.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker een kans dat men op een gegeven moment een einde aan breidt. Ik denk dat het vooral moet lijken of Hamas echt weg is. Als in: de komende jaren zijn ze niet van betekenis. Wat er daarna gebeurd is niet echt van belang voor de mensen die nu aan de macht zijn.
Wat een """democratie"""quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Hadden ze jaren geleden al moeten doen. Protesteren in de straten van Israel omdat je voor Gaza bent? Prima, dan mag je vanaf nu in Gaza gaan wonen.
https://www.reddit.com/r/(...)za_in_buses_we_have/
“Protestors will be sent to Gaza in buses. We have zero tolerance.”
Die reactiesquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Hadden ze jaren geleden al moeten doen. Protesteren in de straten van Israel omdat je voor Gaza bent? Prima, dan mag je vanaf nu in Gaza gaan wonen.
https://www.reddit.com/r/(...)za_in_buses_we_have/
“Protestors will be sent to Gaza in buses. We have zero tolerance.”
ze maken gebruik van een scherp mesje. Je wilt niet weten wat een houweel doet....quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het prima als Israel Hamas wil verwijderen. Hamas is een kankergezwel van Gaza.
Maar een kankergezwel pak je aan met een scherp mesje. Niet met een houweel, zoals de aanpak nu is.
En je ziet geen enkele pro israel tegendemonstrant. Als er volgende week een pro israel demonstratie is, of anti hamas, dan zijn er zeker weten tegendemonstranten die gaan provoceren.quote:
Lekker boeiendquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
En je ziet geen enkele pro israel tegendemonstrant. Als er volgende week een pro israel demonstratie is, of anti hamas, dan zijn er zeker weten tegendemonstranten die gaan provoceren.
zoals de palestijnen met israelisch paspoortquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En hoe ziet die acceptatie er dan in de praktijk uit? En hoe dan verder?
Uh huh, en ik ben voor 'vrede'.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:53 schreef Hexagon het volgende:
Daarom ben ik dus voor de regime-change, hoe moeilijk dat ook is.
Dus dan is de Gazastrook een provincie van Israel en mogen de bewoners ook voor de Knesset stemmen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zoals de palestijnen met israelisch paspoort
Opgeven van Hamas en alle betrokkenen bij 7october voor een vuurpeloton zetten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En hoe ziet die acceptatie er dan in de praktijk uit? En hoe dan verder?
Zonder vergezicht gaat dit probleem voor Isral niet weg nee.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, en ik ben voor 'vrede'.
De weerbarstige realiteit on the ground is zo vervelend, weetje wat, we gaan het over 'vergezichten' hebben. Veel leuker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |