Ik denk dat ik een bezoekje van een terrorisme-eenheid mag verwachten als ik deze informatie had. En die raketten zijn niet het eindspel hè, die zijn enkel ter verdediging en voorbereiding van het grondoffensief.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat is precies het einddoel van deze missie? Wanneer kan men stellen dat het geslaagd is? Als iedere Hamas-strijder een raket op zijn kneiter heeft gekregen? En als dat zou gebeuren wat dan?
Ik heb net zoveel geld genoemd als ExTec, maar vertel maar wat dat over mij zegt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:35 schreef Nattekat het volgende:
Het zegt wel wat over je dat je denkt dat kosten alleen maar over geld gaat.
Als er duizenden onschuldige mensen worden vermoord is dat vooral omdat Hamas zich achter ze verschuilt. Foei Hamas!quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh jee enorme kosten, ja nee dan maar gewoon duizenden onschuldige mensen vermoorden.
Zie het een beetje als de atoombommen op Japan vs het alternatief. Ik denk dat iedereen wel bekend is met die afweging.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb net zoveel geld genoemd als ExTec, maar vertel maar wat dat over mij zegt.
Nee zonder geweld zal het niet lukken dus een mate van geweld is onvermijdelijk. Maar nu is het gewoon perspectiefloos em bedreigt het een groot deel van de burgerbevolking in het leven.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe zie je het afpakken van die machtspositie van Hamas precies in zijn werk gaan? Ze lijken me niet een clubje dat het allemaal wel geweldloos laat gebeuren
Heeft het dan niet te maken met het conflict Israël-Palestina? Het conflict beperkt zich niet tot de Gazastrook, maar ook in het westen en de islamitische wereld merken wij de gevolgen van dit conflict, er wordt ook een discussie gevoerd over de oorzaak van het conflict, dat soort berichten ondersteunt het argument dat Jodenhaat debet is aan dit conflict en dat Jodenhaat ook zichtbaar is in de westerse wereld.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Open er een topic over. Dit gaat over de situatie Israël- Palestina.
Wat er in Frankrijk gebeurd wijs ik ook af, maar ik kies hier om over het laatste nieuws in de Israël/ Palestina regio te praten, en niet over de grote oorlog waar sommige mensen al tientallen jaren over fantaseren en doordraven die het westen tegen het oosten in Europa gaat voeren.
Hun machtspositie toen ze opkwamen en ook nu weer is gebaseerd op voedsel en medicijnen. Want shock horror als je gewone burgers versterft, krijgen de criminele smokkelaars het op alle plekken voor het zeggen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hun machtspositie is gebaseerd op wapens. Zonder dat zijn ze niets. Dus hoe pak je die af?
Hoezo gaan we nu opeens goochelen met cijfers voor kinderen? We gebruiken de kinderen in Nederland toch ook niet om te zeggen dat de VVD wel of niet een meerderheid behaalde bij de laatste verkiezingen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als we aannemen dat die verhouding nog steeds zo is en dit een poll is onder volwassenen, dan is 43% alsnog niet voor Hamas, een nog een stuk groter aandeel als je alle kleine kinderen (onder 12 jaar) hier vanaf haalt.
Nee hoor, "moslimlanden" hebben ook een broertje dood aan de rotte appels. Alleen die doen niet gelijk de grenzen opengooien met de kans dat het hun eigen land instabiel maakt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wacht even, het zijn toch onschuldige burgers ? Die moet je als moslimland toch altijd opvangen zonder voorbehoud?
Hamas uitschakelen. Israël is het beu naast een terroristennest te leven. Niks doen is geen optie, onderhandelen is nutteloos. De enige overgebleven optie is het terroristennest opruimen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat is precies het einddoel van deze missie? Wanneer kan men stellen dat het geslaagd is? Als iedere Hamas-strijder een raket op zijn kneiter heeft gekregen? En als dat zou gebeuren wat dan?
Uitstekend voorbeeld wel.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie het een beetje als de atoombommen op Japan vs het alternatief. Ik denk dat iedereen wel bekend is met die afweging.
Je bedoelt de arrogantie van "als het mag volgens de islam is het dus okay, uitgeluld"? Want die vind ik heel storend inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De arrogantie is stuitend en typerend
mooi man
Maar dan? Wanneer is dat grondoffensief geslaagd? En wat gaat er daarna gebeuren?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een bezoekje van een terrorisme-eenheid mag verwachten als ik deze informatie had. En die raketten zijn niet het eindspel hè, die zijn enkel ter verdediging en voorbereiding van het grondoffensief.
Opletten:quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh jee enorme kosten, ja nee dan maar gewoon duizenden onschuldige mensen vermoorden.
quote:
Kinderen kunnen inderdaad niet stemmen bij de verkiezingen, maar de kinderen in Gaza krijgen nu wel bommen op hun hoofd. Maar zijn te jong om uberhaupt te begrijpen wat Hamas is, je kan niet zeggen dat kinderen onder de 12 jaar Hamas steunen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo gaan we nu opeens goochelen met cijfers voor kinderen? We gebruiken de kinderen in Nederland toch ook niet om te zeggen dat de VVD wel of niet een meerderheid behaalde bij de laatste verkiezingen?
En als Israël die machtspositie probeert te ondermijnen door daar uitgiftepunten op te zetten om voedsel en medicijnen uit te delen dan laat Hamas dat verder zonder tegensputteren gebeuren?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Hun machtspositie toen ze opkwamen en ook nu weer is gebaseerd op voedsel en medicijnen. Want shock horror als je gewone burgers versterft, krijgen de criminele smokkelaars het op alle plekken voor het zeggen.
Nee, de geweldsspiraal gaat gewoon door.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan? Wanneer is dat grondoffensief geslaagd? En wat gaat er daarna gebeuren?
Daar is geen perspectief voor. En ook niet voor de burgerbevolking die zonder alles zit.
Ja oke, maar hoe ziet de situatie van het "uitgeschakelde Hamas" er precies uit? Want daar zijn nogal wat variaties op in aanpak een resultaat.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hamas uitschakelen. Israël is het beu naast een terroristennest te leven. Niks doen is geen optie, onderhandelen is nutteloos. De enige overgebleven optie is het terroristennest opruimen.
uiteraard, bizar krankzinnig... ik hoop echt dat die man geen konijnen in de tuin heeftquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je bedoelt de arrogantie van "als het mag volgens de islam is het dus okay, uitgeluld"? Want die vind ik heel storend inderdaad.
Die stream zit er wel vaker bij, is ziekenhuis in het zuiden in Khan Younis.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:43 schreef capricia het volgende:
Ik zit even die multicam stream te kijken van Gaza Hospital.
Maar mensen zitten daar gewoon nog op hun telefoon?
Verbindingen zijn weer wat hersteld en buitenlandse simkaarten zijn ook blijven werken deels dacht ik.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:43 schreef capricia het volgende:
Ik zit even die multicam stream te kijken van Gaza Hospital.
Maar mensen zitten daar gewoon nog op hun telefoon?
Ik denk dat het pas geslaagd is als alle palestijnen accepteren dat ze gewoon compleet verloren hebben. Accepteren, internaliseren en dan naar de toekomst gaan kijken. Het is met de Duitsers ook gelukt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ken die plannen niet en ga ook niet doen alsof.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan? Wanneer is dat grondoffensief geslaagd? En wat gaat er daarna gebeuren?
Daar is geen perspectief voor. En ook niet voor de burgerbevolking die zonder alles zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |