Dit bedoel ik @Momo - elke nuance is weg zodra we over de Palestijnen praten. Alles is gelijk “misdaden tegen de menselijkheid”, “extreemrechts”, etc etc.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad bij bepaalde users, en schrik er echt van wat voor drek er voorbij komt.
Alles aan misdaden tegen de menselijkheid mag volgens hun wel, want Hamas en want 7 oktober.
Ik vind vele users aanvallen op de manier waarop dat gebeurde in die reactie omdat ze niet onvoorwaardelijk achter de Palestijnen gaan staan ongeacht onderwerp nou niet echt getuigen van goede wil hebben, dus snap wel dat er zo'n reactie op terug komt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor een reactie.
Want als je kritisch bent op Israël of sympathie hebt voor de gewone burger in Gaza dan wil je alle Joden vernietigen? Het is een wereld van zwart en wit?
En deze negeren en afsluiten werkt dus niet. Het is en blijft je buur.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Gazastrook zal Israël sowieso veel geld kosten zolang ze er mee in onmin leven. Die ligt daar namelijk gewoon.
Je voelt je wel aangesproken zeg.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit bedoel ik @:Momo - elke nuance is weg zodra we over de Palestijnen praten. Alles is gelijk “misdaden tegen de menselijkheid”, “extreemrechts”, etc etc.
En dat verkondigen ze gewoon af, en daarna legt hamas braaf z'n wapens neer ofzo?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft bedenken ze een regime-change plan en werken ze daar samen met wat er aan oppositie is.
Er zijn westerse landen die al voorwaardelijke erkenning hebben uitgesproken, mits er vrede komt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maak je maar geen illusies, ook als Hamas weg is wordt Palestina niet erkend als staat door westerse landen.
Maar wacht even, het zijn toch onschuldige burgers ? Die moet je als moslimland toch altijd opvangen zonder voorbehoud?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede vraag.
Je kan ook gewoon sympathie hebben voor de gewone burger in Gaza, ik vind persoonlijk ook dat veel mensen hier wel heel makkelijk praten over de burgers in Gaza of moslims in Nederland alsof ze allemaal terroristen zijn. Wat die mensen en vooral veel kinderen meemaken is niet niks. En nee ik vind Israël geen evil partij en ja Hamas is een walgelijke terroristische groep.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh meer een persoonlijke observatie.
Miss Butterfly pretendeerde altijd onpartijdig te zijn maar ja, het is wel duidelijk dat zodra de rol van de Palestijnen zelf besproken wordt, emoties opeens hoog oplopen en we dan in de spasme schieten dat Israël alles maar moet oplossen omdat ze de Evil Party zijn - en iedereen die dat anders vindt “heeft diarree in zijn hoofd”.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tja dat is erg zuur, maar in tegenstelling tot Hamas strooien ze folders en pogen ze de burgerbevolking weldegelijk zo veel mogelijk te ontzien. Op 7oktober was er geen enkele waarschuwing voor het afschuwelijk sadistische terreur van Hamas wat voornamelijk gericht was tegen vrouwen en kinderen.
Hiermee alleen al zouden ze elke sympathie moeten zijn verloren, zowel van de Palestijnen zelf als de geloofsbroeders in de omringende landen en hier in het westen. In plaats daarvan zag je juist een ongeremde Jodenhaat, hossende mensen die met gebak het bloedbad vierden.
Er is nul solidariteit met de Palestijnen, er is alleen onderlinge solidariteit in Jodenhaat.
Niemand ging de straat op voor de Palestijnen toen ze met duizenden werden afgeslacht in Syrië, of voor de Yezidis, of voor de Rohingya, of voor de Oeigoeren.
Zie je het verband ook?Kritiek op het beleid van Israël is jodenhaat. Ja die klassieker kennen we ondertussen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pas als de Jood in beeld komt zijn ze ineens erg enthousiast
Misselijkmakend
Kosten in levens, niet monetair.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Gazastrook zal Israël sowieso veel geld kosten zolang ze er mee in onmin leven. Die ligt daar namelijk gewoon.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel,
Maar israel gaat geen 1000en soldaten opofferen, omdat dat meer aan "jouw wereldbeeld" voldoet.
Want dat betekent die proportionaliteit.
Maar in realiteit mag, en kiest israel voor de offensieve acties die de minste levens aan hun kant kosten.
En de consequentie is idd veel nevenschade.
Zie je mij oproepen tot het censureren van andere meningen omdat ze me niet aanstaan, zoals jij net deed? Ik vermoed dat jij iets te hoog in de emotie zit nu.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je voelt je wel aangesproken zeg.
Wie zijn in dit verhaal "de Palestijnen" ?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:19 schreef Confetti het volgende:
Ik heb het idee dat de Palestijnen zelf helemaal geen onderscheid maken tussen burgers en Hamas.
Ik vind het oprecht vervelend voor de gazanen, en snap best dat ze de unrwa voorraden plunderen, itt Hamas zullen die niet meteen schieten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een nare sfeer weer in dit topic. En geen woord over de Ganezen die uit wanhoop zijn gaan plunderen.
‘Ze kunnen het zo stoppen, als ze Hamas afwijzen en de gijzelaars terug aan Israël geven, dan komt alles wel goed’
Wat een kul. Wat een diarree hebben sommigen in hun hoofd. En het lijden van mensen zo goed praten. Schandalig. En maar blijven doorzagen over een paar moslims in Europa, want ze zijn allemaal gevaarlijk: schandalig.
Jullie zijn zelf het grootste gevaar met je extreem rechtse gedachten![]()
Kan een mod deze bende niet even opvegen?
ja ik weet het ook niet, maar solidair is het allerminstquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wacht even, het zijn toch onschuldige burgers ? Die moet je als moslimland toch altijd opvangen zonder voorbehoud?
Aan Hamas moet zeker wat gebeuren. Maar wel wat gerichter graag en met een perspectief op de toekomst.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat verkondigen ze gewoon af, en daarna legt hamas braaf z'n wapens neer ofzo?
Of zal er gewoon wat moeten gebeuren, aan het probleem hamas.
Nee het hossend vieren en gebak uitdelen naar aanleiding van een walgelijk sadistisch bloedbad, uilenbalquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kritiek op het beleid van Israël is jodenhaat. Ja die klassieker kennen we ondertussen.
En hoe zou dat dan precies gericht moeten?quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aan Hamas moet zeker wat gebeuren. Maar wel wat gerichter graag en met een perspectief op de toekomst.
Zeker, ik vind het ook heel erg voor die mensen. Wil niet zeggen dat ik een blinde vlek heb voor hun eigen aandeel hierin of de oplossingen die genomen kunnen worden waarbij men niet alleen Israël de maat neemt. Dat is blijkbaar niet de mening die sommigen willen horen, waarna ze vervolgens om censuur roepenquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon sympathie hebben voor de gewone burger in Gaza, ik vind persoonlijk ook dat veel mensen hier wel heel makkelijk praten over de burgers in Gaza of moslims in Nederland alsof ze allemaal terroristen zijn. Wat die mensen en vooral veel kinderen meemaken is niet niks. En nee ik vind Israël geen evil partij en ja Hamas is een walgelijke terroristische groep.
De Hamas 'teroristen' zijn de broers, ooms, vaders, neven van de 'gewone' burgers. En dat betekent dat ze niet willen dat Hamas-strijders doodgaan, en ook niet opgepakt worden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon sympathie hebben voor de gewone burger in Gaza, ik vind persoonlijk ook dat veel mensen hier wel heel makkelijk praten over de burgers in Gaza of moslims in Nederland alsof ze allemaal terroristen zijn. Wat die mensen en vooral veel kinderen meemaken is niet niks. En nee ik vind Israël geen evil partij en ja Hamas is een walgelijke terroristische groep.
Je gaat geen antwoord krijgen, velen zijn je voor gegaanquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe zou dat dan precies gericht moeten?
Het lastige van beslissingen om vrijheden dat die niet mogen worden bepaald door het leed dat de onderdrukten daarbij als slachtoffers (reeds) ondergaan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:49 schreef ExTec het volgende:
Is wel relevant, blijkbaar.
[ afbeelding ]
Dat is voor rekening van Hamas-fans dan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee het hossend vieren en gebak uitdelen naar aanleiding van een walgelijk sadistisch bloedbad, uilenbal
Je voelt je inderdaad aangesproken.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie je mij oproepen tot het censureren van andere meningen omdat ze me niet aanstaan, zoals jij net deed? Ik vermoed dat jij iets te hoog in de emotie zit nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |