Moet toch wel lukken binnen 30 uur?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:55 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Die krijg je toch nooit op tijd ontdooit?
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Oow en ik maakte zelf een varkensschoudertje:
Ik ben onderweg!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
Het heeft uiteindelijk bijna 22 uur geduurd, maar ben wel redelijk tevreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er prachtig uit, mooie bark.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende keer maar weer inpakken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is zo'n godvergeten fucking lekker stuk vlees met een bak vol smaak.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:28 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen.![]()
[ afbeelding ]
Onwijs mals en smaakvol stukje varkensvlees, het spat uit elkaar in je mond... Nooit eerder zoiets gehad, helaas niet altijd en overal verkrijgbaar. Deze was van de Sligro waar ik het nog niet eerder had zien liggen. Hopelijk blijft hat daar een blijver, volgende keer ga ik er zeker naar vragen wanneer het er niet meer ligt.
Helaas geen foto van na de bereiding, zag er zo goed uit dat ik alles vergat en alleen nog maar wou eten.![]()
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:57 schreef Red_85 het volgende:
Die van jou is ook een goede zeg... Hoe lang duurde het roken?
Topper.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:35 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.
Hoe lang het roken heeft geduurd heb ik helaas niet bijgehouden, slechts gelet op de kern temperatuur. Wanneer ik het grof zou moeten inschatten zal rond de 20 minuten geweest zijn. Geadviseerd werd indirect op 130°C garen, ik zat er 20°C onder. En daar was niets verkeerd aan, ging perfect maar zal iets langer duren dan.
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!quote:Op woensdag 1 november 2023 15:43 schreef Red_85 het volgende:
Als je in de buurt bent van DE, ga dan overigens ook daar naar de supermarkt en zoek naar Schweinenackenfleish. Duimdikke plakken van de procureur, niet van die laffe dunne lapjes hier. Voor een habbekratsch.
Lucky youquote:Op woensdag 1 november 2023 16:13 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!
Idd goed eten daar kwam er vroeger wel veel... Laatste tijd minder, geen zin meer in auto rijden doe nu alles op de fiets. Al lang niet meer geweest...Op de fiets is het daar voor Nederlandse begrippen bijna zelfmoord, die gekken moffen rijden je zo plat met hun assertief rijgedrag in hun gouden koe.quote:
Ik heb maar 1 keer short ribs gemaakt, en ik vond de smaak wat flauwig, alsof het vlees te dik was voor de rub.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:46 schreef VaderVanJezus het volgende:
Morgen voor het eerst shortribs.
Ik lees dat het resultaat vaak wat tegenvalt, dus begin met een bescheiden stuk van 1,4kg.
Alleen peper, zout en hickory hout en inpakken wanneer nodig.
Ja, ben erg tevreden voor de eerste keer.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 06:05 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, lekkere rook rand ook
Was het lekker ?
Zag er goed uit. Die van mij gaat vd week weer aanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ook erg tevreden met de WSM.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Dauthi het volgende:
Voor komend seizoen een Weber Smokey Mountain op de kop getikt op marktplaats.
Te gebruiken als smoker, grill en direct heat pit zoals Chuds BBQ doet met zijn Chud box op youtube, en Snow's BBQ.
Heb er zin in
Ja ik ook, en dan een verrijdbare Napoleon bbq. Maar een houten buitenkeuken met geïntegreerde bbq vind ik echt zo gaaf he.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:03 schreef Houniet het volgende:
Ik heb een overkapping, dus niet echt een keuken.
Lijkt me het principe van een plancha? Google daar maar eens op. Kun je erg veel meequote:Op zondag 7 april 2024 00:39 schreef capricia het volgende:
Vraagje:
Ik ga komende week naar Italië.
Waar ik heen ga hebben ze in de tuin een piastra. Dat is gewoon een plaat. Van Cast iron, stone or steel. Boven een houtvuur.
Iemand ervaring daarmee? Wat doe je daar op? Hoe bbq je daarmee (ik denk niet)? Ik denk dat het neer komt op een steengrill buiten?
Krijg je geen spijt vanquote:Op zondag 28 april 2024 14:53 schreef IkEetSlakken het volgende:
Gisteren een Napoleon Rogue 425 RSIB gehaald, met rotisserie en er een gratis inzet voor houtskool bij bedongen. Vandaag in elkaar gevloekt en straks denk ik even een kippetje op de rotisserie gooien
Hoop ik idd.... Lang getwijfeld tussen iets van een big Green Egg of kamado Joe of een Napoleon. Denk dat we hier uiteindelijk meer aan hebben omdat t erg veelzijdig is.quote:
Wat is dat linker ding?quote:Op woensdag 24 april 2024 19:41 schreef Mubassie het volgende:
Begin is gemaakt, de zijkanten en voorkant moet ik nog afwerken met hout. Betonblokken nog een laag verf geven. En er is nog een wokpit onderweg.
Simpel en goedkoop doch doeltreffend.![]()
[ afbeelding ]
Eerst getest met een hele kip. Maar dat was wel geslaagd. Zeker voor herhaling vatbaar. Helaas geen pics, want ik was te hongerig.quote:Op maandag 8 april 2024 09:57 schreef dimmak het volgende:
Ik ben dit jaar nog niet verder gekomen dan wat kippenvleugels en hamburger. Ik ben sinds vorige week wel eigenaar van een rotisserie, dus binnenkort ga ik aan de slag met taco's al pastor.
Wel filmpje.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Eerst getest met een hele kip. Maar dat was wel geslaagd. Zeker voor herhaling vatbaar. Helaas geen pics, want ik was te hongerig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitvinder van de biersmiley.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wel filmpje.Dat ziet er heerlijk uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Wel filmpje.Kan de deksel goed dicht met deze rotisserie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Wel filmpje.Nice! Kipje op de rotisserie is altijd lekker. Heb hier ook een rotisserie op de Napoleon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wakadoodle!
Zeker, ik heb er glasvezel vilt opgedaan. Daar zit wat rek in dus dat sluit goed af.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:12 schreef borrepus het volgende:
[..]
Kan de deksel goed dicht met deze rotisserie?
Het werkt beter als ie staat he.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:19 schreef Troel het volgende:
Gisteren kregen we bericht van een vriend dat bij de intratuin 20% korting was op bastards.
Dus we hebben hem nu wat eerder dan geplandEn ja, hij ligt vast
Dat zekerquote:
Serieus, ziet er goed uit.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Mubassie het volgende:
Eerder klaar als verwacht, was ook niet zo'n heul groot stuk.
Gisteren het vlies verwijderd en in de rub gezet.
Vanmiddag de kamado opgestart met marabu houtskool en hickory snippers. Het is me voor het eerst gelukt om een constante temperatuur te behouden van 110 graden (5 uur lang). Ik denk dat het mede komt door de kwalitatief goede houtskool, die overigens zéér zuinig is in verbranding. Kamado heeft 5 uurtjes staan roken en er is nauwelijks houtskool verdwenen.
Bij 65 graden kern heb ik de shortrib ingepakt in alufolie en teruggelegd.
Bij 95 graden kern eraf gehaald en nog 15 minuten laten rusten.
Resultaat:
Zo ging ie er op.
[ afbeelding ]
En zo kwam ie er uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat het gelukt is.
Smaak was prima maar niet voor herhaling vatbaar. Geef mij maar een sparerib
Wel met een rub hoop ik?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist deze livar procureur erop gelegd.
Ah mooi ja! Veel grill plezier gewenst en ik wacht de foto’s met smart afquote:Op maandag 5 augustus 2024 21:21 schreef Kimiko het volgende:
Trotse bezitter van een Bastard Large. Vorige week spareribs gemaakt 3-2-1 methode en meteen goed gelukt
Ontdek nu net pas dit topic. Volgende keer zal ik foto's maken
Nice, kan ik eindelijk mijn nieuwe spiezen een proberen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren is er weer een nieuwe video van Ralph de Kok online gekomen. Broodje flame grilled saté.
Aangezien ik fan ben van Ralph en gek ben op saté heb ik deze net ook gemaakt. Man man, goddelijk hoor![]()
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo eenvoudig, maar super lekkerquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nice, kan ik eindelijk mijn nieuwe spiezen een proberen.
Geen foto's, maar ik heb gister 2st kipfilet platgeslagen, met een rubje ingesmeerd en even hot and fast op de BBQ gemikt. Daarna op een ciabatta met wat kaas, tomaat, sla en een sausje gemaakt van mayonaise, chili crisp, mosterd.
Gas is de minst slechte van de 2.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Wat is beter, gas of elektrisch bbqen?
Ik mag geen open vuur op mijn balkon
Op gas lijkt me ook open vuur?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Heb je gelijk in, maar gas word gedoogdquote:
Dan zou ik voor gas gaan. Voor je balkon is een Weber Go Anywhere misschien wel leuk. Zijn ook allemaal mods mee te doen (spit, thermometers, rvs roosters, kolenschot enz.). Ik heb de houtskool versie voor op vakantie en daar doe ik alles mee wat ik ook op de kamado doe.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Alternatief voor een Weber Go Anywhere is een Skotti Grill. Beide gebruikt, laatste is veel meer solide en gaat makkelijker mee als je een keer ergens anders wilt bbq'en.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dan zou ik voor gas gaan. Voor je balkon is een Weber Go Anywhere misschien wel leuk. Zijn ook allemaal mods mee te doen (spit, thermometers, rvs roosters, kolenschot enz.). Ik heb de houtskool versie voor op vakantie en daar doe ik alles mee wat ik ook op de kamado doe.
Voor hot & fast heb je zeker gelijk, low & slow zou ik een WGA prefereren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alternatief voor een Weber Go Anywhere is een Skotti Grill. Beide gebruikt, laatste is veel meer solide en gaat makkelijker mee als je een keer ergens anders wilt bbq'en.
Doen wij ook altijd op de sizzle zone. Wil t binnenkort ook ff op de Feuerplatte makenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren is er weer een nieuwe video van Ralph de Kok online gekomen. Broodje flame grilled saté.
Aangezien ik fan ben van Ralph en gek ben op saté heb ik deze net ook gemaakt. Man man, goddelijk hoor![]()
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je die? En hoe bevalt dat? Is dat echt anders dan een plancha?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:46 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Doen wij ook altijd op de sizzle zone. Wil t binnenkort ook ff op de Feuerplatte maken
Ik heb m net binnen via Grillrost.com . Ga m binnenkort inbranden en dan testen. Ben ook erg benieuwd of t anders is dan de plancha die ik op de Napoleon heb. Ik heb een Napoleon Rogue, dus dat is wel een gas bbq. En twijfel nog voor een Masterbuilt auto Ignite.... Die is toch ook wel erg leuk...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:41 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Heb je die? En hoe bevalt dat? Is dat echt anders dan een plancha?
Gaaf ding wel die Feuerplatte, hoor graag je ervaringquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:13 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik heb m net binnen via Grillrost.com . Ga m binnenkort inbranden en dan testen. Ben ook erg benieuwd of t anders is dan de plancha die ik op de Napoleon heb. Ik heb een Napoleon Rogue, dus dat is wel een gas bbq. En twijfel nog voor een Masterbuilt auto Ignite.... Die is toch ook wel erg leuk...
Ik heb die kip ook gemaakt, leek heel erg op de marinade die ik zelf normaal gebruik. Maar hij was inderdaad heel goed!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker man! Ik ga morgen weer zoiets maken denk ikquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:20 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb die kip ook gemaakt, leek heel erg op de marinade die ik zelf normaal gebruik. Maar hij was inderdaad heel goed!
[ afbeelding ]
Doe ik ook regelmatig.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:23 schreef Watuntrik het volgende:
Is weer eens wat anders dan een Plofkip..
Le Coqeulet / Poussin oftewel Haantje / Piepkuiken van Franse bodem...
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
+/- 450 gram en net genoeg voor één persoon om af te kluiven...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker boven de kooltjes aan het spit gerookt met een stukje druivenrank...
Borstje op 70°C en Dijtje op 80°C.... Dat wordt smullen...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:48 schreef IkEetSlakken het volgende:
Vandaag de Feuerplatte ingelijfd! Wat een fantastisch ding is dat. Dat wordt heerlijk bbq'en deze winter![]()
Dit keer de sloppy Joe's van Ralph de Kok gemaakt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Beenhammetje is altijd goed.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag de kamado als oven ingericht en een beenhammetje geprobeerd![]()
Eerst gemarineerd in o.a. honing, mosterd, sojasaus, balsamicoazijn, thijm, rozemarijn en knoflook.
50 minuten indirect op 180 graden en klaar. Af en toe wat van de marinade toegevoegd met kwast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu ben ik wel meer van het rund, maar deze in combinatie met de marinade en wat frietjes was echt dikke prima.
Verder ben ik in de prijzen gevallen met de giveaway van Ralph de Kok![]()
Dus binnenkort voor een meet&greet naar het barbecuepaleis in Cuijk om mijn prijs op te halen. Kan ik eindelijk eens rondneuzen in zijn winkel.
Zelfde idee als de meater denk ik?quote:Op zondag 15 december 2024 23:17 schreef IkEetSlakken het volgende:
Laatst met Black Friday een Masterbuilt AutoIgnite gehaald. Vandaag in elkaar gezet en vanavond 2 beenhammetjes op gehad. Ideaal ding. Met de Masterbuilt app kan je precies aangeven wat voor soort vlees je er op hebt en zodra de probe de kerntemperatuur bereikt heeft krijg je bericht. Foto's volgen
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.quote:
Wij kunnen ook wel een betere thermometer gebruiken.quote:Op zondag 29 december 2024 22:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.
Oudjaarsdag gaan er denk ik Moinkballs gemaakt worden![]()
Nog anderen die lekker aan t grillen zijn dit seizoen ?
Wij hebben ook 4 probes bij de meater. Niet aangesloten op de bbq maar vewoon via wifi op je telefoon of computer te zien. En gewicht en vlees en dergelijke aangeven geeft ook schatting enzo.quote:Op zondag 29 december 2024 22:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.
Oudjaarsdag gaan er denk ik Moinkballs gemaakt worden![]()
Nog anderen die lekker aan t grillen zijn dit seizoen ?
Lekker man! Hier is ie los van de familie bbq vorige week ook 3 dagen aan geweestquote:Op zondag 29 december 2024 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij kunnen ook wel een betere thermometer gebruiken.
We hebben onze Bastard vorige maand vervangen door een BGE. De Bastard was alweer 13 jaar oud en was destijds al een B-keuze die nooit goed heeft gesloten. Hij heeft al die tijd onbedekt in de open lucht gestaan. De binnenschaal was gebroken, de platesetter ook. Low en slow was al maanden niet mogelijk. Een enorm gemis.
Maar nu dus de BGE met alles er op en er aanWe hebben nu 2 weken vrij waarin we 12 keer barbecueën. Een lunch van smashed avocadotoast of tomatengratin. Ontbijten met wentelteefjes. Panzanella met bavette. Natuurlijk ribben. Ook een keer Indiase spiezen met gehakt en groente. Morgen shortribs met knolselderij. Van de week nog porchetta, hamburgers en pulled pork. En met oudjaar nemen we moinkballs mee naar vrienden.
Ik vind t echt top. Had zelf ook al eens naar meater gekeken idd. Bij de Masterbuilt geef je aan wat voor vlees t is en je ziet gelijk wat de kerntemperatuur moet zijn. Ideaal.quote:Op zondag 29 december 2024 22:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben ook 4 probes bij de meater. Niet aangesloten op de bbq maar vewoon via wifi op je telefoon of computer te zien. En gewicht en vlees en dergelijke aangeven geeft ook schatting enzo.
De masterbuilt regelt ook je temperatuur toch meteen? Of heb jij die functie er niet op zitten?quote:Op maandag 30 december 2024 00:25 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik vind t echt top. Had zelf ook al eens naar meater gekeken idd. Bij de Masterbuilt geef je aan wat voor vlees t is en je ziet gelijk wat de kerntemperatuur moet zijn. Ideaal.
Stuur je de volgende keer even een bericht hierquote:Op zaterdag 28 december 2024 22:28 schreef IkEetSlakken het volgende:
Vanavond met de familie verjaardag gevierd. Sloppy Joe's en smashburgers op de Feuer Platte en een beenhammetjes op de Masterbuilt. Volgende keer denk ik ook nog ff frietjes op de Napoleon
Vuurschaal er lekker bij aan en de kids lekker marshmallows roosteren. Met oud en nieuw gaat de boel weer lekker aan![]()
(en misschien morgen ook wel weer...)
[ afbeelding ][/url]
Klopt. Je doet je kolen er in, stelt de temperatuur in die je wilt hebben en druk op de Ignite knop zodat ie zichzelf aan steekt. T klinkt lui maar ik vind t fantastisch. Maar goed, de Feuer Platte is ook fantastischquote:Op maandag 30 december 2024 07:30 schreef dimmak het volgende:
[..]
De masterbuilt regelt ook je temperatuur toch meteen? Of heb jij die functie er niet op zitten?
Hier voor oud en nieuw een mooi stuk jodenhaas voor het gezelschap, lekker simpel. Maar wel heel lekker.
Komende maand ergens wil ik de tijd uittrekken voor taco Al Pastor. Heb al een mooi stuk procureur in de DV liggen, nu nog even een geschikt moment vinden.
Lekker man!quote:Op zondag 19 januari 2025 16:51 schreef IkEetSlakken het volgende:
Eerst een mooi brood gebakken
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En nu de spareribs er op. Lekker
makkelijk op de Masterbuilt![]()
[ link | afbeelding ]
Toevallig wel, vandaar het brood. Spareribs lagen al klaar om er die weekend op te gaan en toen zagen we dit brood weer voorbij komen. Hebben die in het verleden wel vaker gemaakt. Altijd super lekker!quote:Op zondag 19 januari 2025 18:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Lekker man!
Ralph de Kok gekeken toevallig?
En echt zo makkelijk als op het filmpje?quote:Op zondag 19 januari 2025 18:16 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Toevallig wel, vandaar het brood. Spareribs lagen al klaar om er die weekend op te gaan en toen zagen we dit brood weer voorbij komen. Hebben die in het verleden wel vaker gemaakt. Altijd super lekker!
Ehm ja serieus er is niets bij. Eigenlijk alleen maar roeren, laten rijzen, vouwen, laten rijzen en in je vorm laten vallen. Meer is t niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En echt zo makkelijk als op het filmpje?
quote:Op zondag 19 januari 2025 18:30 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ehm ja serieus er is niets bij. Eigenlijk alleen maar roeren, laten rijzen, vouwen, laten rijzen en in je vorm laten vallen. Meer is t niet.
Ga je geen spijt van krijgenquote:Op zondag 19 januari 2025 18:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]dan ga ik dat snel ook eens proberen
ik heb 3 weber smokefires gehad. 2x de ex4 en 1x de 6.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:02 schreef SV-tje het volgende:
Gisteren waren we bij de Weber shop in Amersfoort, waar we de Weber Searwood pelletgrill zagen staan. We hebben nu een weber master touch en een goedkope gasgrill om te kijken of we dat wat vonden. Op het verlanglijstje stonden een nieuwe gasgrill voor het gemakt om snel iets klaar te maken in de zomer en iets om te roken/low en slow te gebruiken. Zover als we nu kunnen inschatten kan de searwood beide gecombineerd. Iemand hier deze al in gebruik (gehad)?
Lekker!quote:Op zondag 22 juni 2025 18:43 schreef golfer het volgende:
Kamado dit keer met houtskool gestookt. Was inderdaad beter regelbaar.
Langzaam gegaard buikspek met krokant zwoerd, saté van kippendijfilet, een lamskotelet, saucijzen en een halve kreeft erop. Met een salade erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Yups. Wisten we nietquote:Op zondag 22 juni 2025 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker!
Waarmee had je de kamado eerst gestookt dan? Toch niet met briketten? Dat is niet goed voor je barbecue
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |