Gaaf ding wel die Feuerplatte, hoor graag je ervaringquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:13 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik heb m net binnen via Grillrost.com . Ga m binnenkort inbranden en dan testen. Ben ook erg benieuwd of t anders is dan de plancha die ik op de Napoleon heb. Ik heb een Napoleon Rogue, dus dat is wel een gas bbq. En twijfel nog voor een Masterbuilt auto Ignite.... Die is toch ook wel erg leuk...
Ik heb die kip ook gemaakt, leek heel erg op de marinade die ik zelf normaal gebruik. Maar hij was inderdaad heel goed!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren is er weer een nieuwe video van Ralph de Kok online gekomen. Broodje flame grilled saté.
Aangezien ik fan ben van Ralph en gek ben op saté heb ik deze net ook gemaakt. Man man, goddelijk hoor![]()
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker man! Ik ga morgen weer zoiets maken denk ikquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:20 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb die kip ook gemaakt, leek heel erg op de marinade die ik zelf normaal gebruik. Maar hij was inderdaad heel goed!
[ afbeelding ]
Doe ik ook regelmatig.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:23 schreef Watuntrik het volgende:
Is weer eens wat anders dan een Plofkip..
Le Coqeulet / Poussin oftewel Haantje / Piepkuiken van Franse bodem...
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
+/- 450 gram en net genoeg voor één persoon om af te kluiven...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker boven de kooltjes aan het spit gerookt met een stukje druivenrank...
Borstje op 70°C en Dijtje op 80°C.... Dat wordt smullen...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:48 schreef IkEetSlakken het volgende:
Vandaag de Feuerplatte ingelijfd! Wat een fantastisch ding is dat. Dat wordt heerlijk bbq'en deze winter![]()
Dit keer de sloppy Joe's van Ralph de Kok gemaakt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Beenhammetje is altijd goed.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag de kamado als oven ingericht en een beenhammetje geprobeerd![]()
Eerst gemarineerd in o.a. honing, mosterd, sojasaus, balsamicoazijn, thijm, rozemarijn en knoflook.
50 minuten indirect op 180 graden en klaar. Af en toe wat van de marinade toegevoegd met kwast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu ben ik wel meer van het rund, maar deze in combinatie met de marinade en wat frietjes was echt dikke prima.
Verder ben ik in de prijzen gevallen met de giveaway van Ralph de Kok![]()
Dus binnenkort voor een meet&greet naar het barbecuepaleis in Cuijk om mijn prijs op te halen. Kan ik eindelijk eens rondneuzen in zijn winkel.
Zelfde idee als de meater denk ik?quote:Op zondag 15 december 2024 23:17 schreef IkEetSlakken het volgende:
Laatst met Black Friday een Masterbuilt AutoIgnite gehaald. Vandaag in elkaar gezet en vanavond 2 beenhammetjes op gehad. Ideaal ding. Met de Masterbuilt app kan je precies aangeven wat voor soort vlees je er op hebt en zodra de probe de kerntemperatuur bereikt heeft krijg je bericht. Foto's volgen
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.quote:
Wij kunnen ook wel een betere thermometer gebruiken.quote:Op zondag 29 december 2024 22:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.
Oudjaarsdag gaan er denk ik Moinkballs gemaakt worden![]()
Nog anderen die lekker aan t grillen zijn dit seizoen ?
Wij hebben ook 4 probes bij de meater. Niet aangesloten op de bbq maar vewoon via wifi op je telefoon of computer te zien. En gewicht en vlees en dergelijke aangeven geeft ook schatting enzo.quote:Op zondag 29 december 2024 22:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Alleen plug je deze in in de bbq en zie je m dus in de app van de bbq. Je kunt 4 probes tegelijkertijd aansluiten op de bbq, dus je bent wat flexibeler. Probes kosten ook maar 10 euro.
Oudjaarsdag gaan er denk ik Moinkballs gemaakt worden![]()
Nog anderen die lekker aan t grillen zijn dit seizoen ?
Lekker man! Hier is ie los van de familie bbq vorige week ook 3 dagen aan geweestquote:Op zondag 29 december 2024 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij kunnen ook wel een betere thermometer gebruiken.
We hebben onze Bastard vorige maand vervangen door een BGE. De Bastard was alweer 13 jaar oud en was destijds al een B-keuze die nooit goed heeft gesloten. Hij heeft al die tijd onbedekt in de open lucht gestaan. De binnenschaal was gebroken, de platesetter ook. Low en slow was al maanden niet mogelijk. Een enorm gemis.
Maar nu dus de BGE met alles er op en er aanWe hebben nu 2 weken vrij waarin we 12 keer barbecueën. Een lunch van smashed avocadotoast of tomatengratin. Ontbijten met wentelteefjes. Panzanella met bavette. Natuurlijk ribben. Ook een keer Indiase spiezen met gehakt en groente. Morgen shortribs met knolselderij. Van de week nog porchetta, hamburgers en pulled pork. En met oudjaar nemen we moinkballs mee naar vrienden.
Ik vind t echt top. Had zelf ook al eens naar meater gekeken idd. Bij de Masterbuilt geef je aan wat voor vlees t is en je ziet gelijk wat de kerntemperatuur moet zijn. Ideaal.quote:Op zondag 29 december 2024 22:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben ook 4 probes bij de meater. Niet aangesloten op de bbq maar vewoon via wifi op je telefoon of computer te zien. En gewicht en vlees en dergelijke aangeven geeft ook schatting enzo.
De masterbuilt regelt ook je temperatuur toch meteen? Of heb jij die functie er niet op zitten?quote:Op maandag 30 december 2024 00:25 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ik vind t echt top. Had zelf ook al eens naar meater gekeken idd. Bij de Masterbuilt geef je aan wat voor vlees t is en je ziet gelijk wat de kerntemperatuur moet zijn. Ideaal.
Stuur je de volgende keer even een bericht hierquote:Op zaterdag 28 december 2024 22:28 schreef IkEetSlakken het volgende:
Vanavond met de familie verjaardag gevierd. Sloppy Joe's en smashburgers op de Feuer Platte en een beenhammetjes op de Masterbuilt. Volgende keer denk ik ook nog ff frietjes op de Napoleon
Vuurschaal er lekker bij aan en de kids lekker marshmallows roosteren. Met oud en nieuw gaat de boel weer lekker aan![]()
(en misschien morgen ook wel weer...)
[ afbeelding ][/url]
Klopt. Je doet je kolen er in, stelt de temperatuur in die je wilt hebben en druk op de Ignite knop zodat ie zichzelf aan steekt. T klinkt lui maar ik vind t fantastisch. Maar goed, de Feuer Platte is ook fantastischquote:Op maandag 30 december 2024 07:30 schreef dimmak het volgende:
[..]
De masterbuilt regelt ook je temperatuur toch meteen? Of heb jij die functie er niet op zitten?
Hier voor oud en nieuw een mooi stuk jodenhaas voor het gezelschap, lekker simpel. Maar wel heel lekker.
Komende maand ergens wil ik de tijd uittrekken voor taco Al Pastor. Heb al een mooi stuk procureur in de DV liggen, nu nog even een geschikt moment vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |