Serieus, ziet er goed uit.quote:Op zondag 19 mei 2024 20:23 schreef Mubassie het volgende:
Eerder klaar als verwacht, was ook niet zo'n heul groot stuk.
Gisteren het vlies verwijderd en in de rub gezet.
Vanmiddag de kamado opgestart met marabu houtskool en hickory snippers. Het is me voor het eerst gelukt om een constante temperatuur te behouden van 110 graden (5 uur lang). Ik denk dat het mede komt door de kwalitatief goede houtskool, die overigens zéér zuinig is in verbranding. Kamado heeft 5 uurtjes staan roken en er is nauwelijks houtskool verdwenen.
Bij 65 graden kern heb ik de shortrib ingepakt in alufolie en teruggelegd.
Bij 95 graden kern eraf gehaald en nog 15 minuten laten rusten.
Resultaat:
Zo ging ie er op.
[ afbeelding ]
En zo kwam ie er uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat het gelukt is.
Smaak was prima maar niet voor herhaling vatbaar. Geef mij maar een sparerib
Wel met een rub hoop ik?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist deze livar procureur erop gelegd.
Ah mooi ja! Veel grill plezier gewenst en ik wacht de foto’s met smart afquote:Op maandag 5 augustus 2024 21:21 schreef Kimiko het volgende:
Trotse bezitter van een Bastard Large. Vorige week spareribs gemaakt 3-2-1 methode en meteen goed gelukt
Ontdek nu net pas dit topic. Volgende keer zal ik foto's maken
Nice, kan ik eindelijk mijn nieuwe spiezen een proberen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren is er weer een nieuwe video van Ralph de Kok online gekomen. Broodje flame grilled saté.
Aangezien ik fan ben van Ralph en gek ben op saté heb ik deze net ook gemaakt. Man man, goddelijk hoor![]()
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo eenvoudig, maar super lekkerquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:45 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nice, kan ik eindelijk mijn nieuwe spiezen een proberen.
Geen foto's, maar ik heb gister 2st kipfilet platgeslagen, met een rubje ingesmeerd en even hot and fast op de BBQ gemikt. Daarna op een ciabatta met wat kaas, tomaat, sla en een sausje gemaakt van mayonaise, chili crisp, mosterd.
Gas is de minst slechte van de 2.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Wat is beter, gas of elektrisch bbqen?
Ik mag geen open vuur op mijn balkon
Op gas lijkt me ook open vuur?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Heb je gelijk in, maar gas word gedoogdquote:
Dan zou ik voor gas gaan. Voor je balkon is een Weber Go Anywhere misschien wel leuk. Zijn ook allemaal mods mee te doen (spit, thermometers, rvs roosters, kolenschot enz.). Ik heb de houtskool versie voor op vakantie en daar doe ik alles mee wat ik ook op de kamado doe.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef junkiesietze het volgende:
Alternatief voor een Weber Go Anywhere is een Skotti Grill. Beide gebruikt, laatste is veel meer solide en gaat makkelijker mee als je een keer ergens anders wilt bbq'en.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:21 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dan zou ik voor gas gaan. Voor je balkon is een Weber Go Anywhere misschien wel leuk. Zijn ook allemaal mods mee te doen (spit, thermometers, rvs roosters, kolenschot enz.). Ik heb de houtskool versie voor op vakantie en daar doe ik alles mee wat ik ook op de kamado doe.
Voor hot & fast heb je zeker gelijk, low & slow zou ik een WGA prefereren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alternatief voor een Weber Go Anywhere is een Skotti Grill. Beide gebruikt, laatste is veel meer solide en gaat makkelijker mee als je een keer ergens anders wilt bbq'en.
Doen wij ook altijd op de sizzle zone. Wil t binnenkort ook ff op de Feuerplatte makenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 18:44 schreef Mubassie het volgende:
Gisteren is er weer een nieuwe video van Ralph de Kok online gekomen. Broodje flame grilled saté.
Aangezien ik fan ben van Ralph en gek ben op saté heb ik deze net ook gemaakt. Man man, goddelijk hoor![]()
Kan het jullie aanraden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je die? En hoe bevalt dat? Is dat echt anders dan een plancha?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:46 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Doen wij ook altijd op de sizzle zone. Wil t binnenkort ook ff op de Feuerplatte maken
Ik heb m net binnen via Grillrost.com . Ga m binnenkort inbranden en dan testen. Ben ook erg benieuwd of t anders is dan de plancha die ik op de Napoleon heb. Ik heb een Napoleon Rogue, dus dat is wel een gas bbq. En twijfel nog voor een Masterbuilt auto Ignite.... Die is toch ook wel erg leuk...quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:41 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Heb je die? En hoe bevalt dat? Is dat echt anders dan een plancha?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |