abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211086142
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211087427
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou wel eens een grafiekje zien met de frequentie van het woord communisme in deze reeks. Is dat een uit amerika overgewaaid iets? In discussies daar zie je inmiddels ook weer te pas en te onpas de communisme kaart getrokken worden.

Hier is het sinds er wat meer stemmen zijn voor regulering van de markt dat het als een soort "dat moet je niet willen" argument ingebracht worden. Ik zou willen zeggen wees niet bang we gaan nog geen 5 jarenplan instellen en drente een holodomor in trekken in de nabije toekomst :D
Och het draait meer om het maakbaarheidsdenken via central planning, dat maakbaarheidsdenken is wel tamelijk aanwezig en het vloekt voornamelijk zo erg omdat allerhande beleid defacto contraproductief is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211087956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Och het draait meer om het maakbaarheidsdenken via central planning, dat maakbaarheidsdenken is wel tamelijk aanwezig en het vloekt voornamelijk zo erg omdat allerhande beleid defacto contraproductief is.
Communisme is ook het voorbeeld van een idee wat in theorie goed is voor de armen en in de praktijk dramatisch uitpakt voor deze groep. Dit gebeurt nu ook op de Nederlandse woningmarkt. De vergelijking snap ik dus wel.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 13:11:54 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211087962
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Contra welk(e) product(ie).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211087967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:11 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Communisme is ook het voorbeeld van een idee wat in theorie goed is voor de armen en in de praktijk dramatisch uitpakt voor deze groep. Dit gebeurt nu ook op de Nederlandse woningmarkt. De vergelijking snap ik dus wel.
Het idee dat een paar overheidsambtenaren beter weten wat goed is voor individuen dan zijzelf is krankzinnig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211087995
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Contra welk(e) product(ie).
Nouja bijvoorbeeld wat ik eerder al stelde.

1. We maken eigen woning bezit fiscaal voordelig.
2. De huurders zijn zo zielig ze betalen te hoge huren t.o.v. koop.
3. We maken verhuur woningen fiscaal/via regelgeving nog onaantrekkelijker want die boze gemene verhuurders zijn huisjesmelkers, terwijl ze eigenlijk huur subsidieren met prijzen die onder markt-conform worden gedrukt..
4. Minder mensen willen verhuren want levert niks op.
5. Minder woningen worden bijgebouwd want waar eventueel geld is investeert niet meer in de markt.
6. Huren gaan omhoog vanwege beperkt aanbod.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een ratrace to the bottem.
Je moet met goede argumenten komen om te subsidiëren. "te hoge kosten" is geen reden voor subsidie. De markt regelt namelijk dat schaarste efficiënt wordt gealloceerd. Dat tegengaan kost de belastingbetaler meer dan het X oplevert.

En uiteraard is de primaire bottelneck altijd de overheid geweest met toewijzen van bestemmingen waar gebouwd mag worden.
En de immigratie.

Verder is het nou eenmaal gewoon erg duur, de eisen waar woningen aan moeten voldoen bouw je niet meer voor minder dan 50 jaar.
Daar is an sich niks mis mee als je het mij vraagt, maar dat is wel een investering in de toekomst.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 13:23:53 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211088058
Ik denk nogsteeds dat het te kort door de bocht gaat om de huizenmarkt als een vrijblijvende markt te zien. Heel veel dingen die wel gelden voor bijvoorbeeld de paperclipmarkt gelden niet voor de huizenmarkt. Het is geen terugkerende aankoop, er is geen vrije keus je bent afhankelijk van veel meer randvoorwaarden dan bij het kopen van paperclips, de aankoop of verhuur is een eerste levensbehoefte, het is geen eenheidsproduct waar er veel dezelfde aangeboden worden.

Een markt reguleert zichzelf prima op de markt vind je de kwaliteit niets ga je naar een ander kraampje, vind je het product te duur dan kies je een goedkopere aanbieder, is er een schaarste dan komt er snel een nieuwe aanbieder die dan misschien wel duurder is. Maar huizen koop je niet op een markt, ook al noemen ze het een markt.
pi_211088084
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar huizen koop je niet op een markt, ook al noemen ze het een markt.
Dat zou ook wat zijn, zo'n kraampje met huizen :D

Mooie huizen te kooooooop wie maakt me los?
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 13:51:03 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211088332
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Dat zou ook wat zijn, zo'n kraampje met huizen :D

Mooie huizen te kooooooop wie maakt me los?
Zou wel veel fijner zijn dat je gewoon kunt kiezen doe mij die maar en dan gewoon de prijs voor betaald die er staat.
pi_211088454
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zou wel veel fijner zijn dat je gewoon kunt kiezen doe mij die maar en dan gewoon de prijs voor betaald die er staat.
En dan inpakken in een ouwe krant en meenemen *O*
pi_211088461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 08:15 schreef ludovico het volgende: [..] Het zijn communisten die denken beter te weten wat goed voor jou is dan jijzelf.
Communisten kregen het in ieder geval wel voor elkaar om in korte tijd voor alle bewoners woonruimte te creëren onze rechtse populisten roepen al 20 jaar iets maar krijgen wat woningen betreft niet veel voor elkaar.. _O-
pi_211088466
De verkiezingen zijn over 4 weken, ben benieuwd wat er verandert (op de woning(non-)"markt").

Ik denk eigenlijk amper wat.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211088484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:03 schreef Basp1 het volgende:
Communisten kregen het in ieder geval wel voor elkaar om in korte tijd voor alle bewoners woonruimte te creëren onze rechtse populisten roepen al 20 jaar iets maar krijgen wat woningen betreft niet veel voor elkaar.. _O-
Als je in de USSR politiek niet welgevallig was, werd je verbannen, naar een in Siberie gelegen plaats. Maar daar was wel een woning voor zelfs een verbannene.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 14:11:22 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211088545
quote:

[..]
Woonruimte onder de grond, en in kampen, als je het over de sovietunie hebt in ieder geval. :D
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 14:11:48 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211088548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Als je in de USSR politiek niet welgevallig was, werd je verbannen, naar een in Siberie gelegen plaats. Maar daar was wel een woning voor zelfs een verbannene.
Of domweg vermoord.
pi_211088623
quote:

[..]
Wat een onzin. Alle rechtse populisten wonen super mooi! 😅😎
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211089420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:18 schreef DjDaano het volgende:
Ook rechtse non-populisten.
pi_211089430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:18 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Alle rechtse populisten zijn natuurlijk maar een kleine subgroep van alle bewoners van het land. :P

Maar goed de afzichtelijke standaaristatie met oostblokbouw waardoor bouwen goedkoper zou kunnen willen we als maatschappij blijkbaar ook niet meer. We willen alles zo uniek mogelijk maar wel voor een serieproductieprijs en dat kan nu eenmaal niet. :')
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 15:41:16 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211089451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook rechtse non-populisten.
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van populisme? Elitisme, underdogisme?
pi_211089564
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Als je het over zuiver populisme hebt twijfel ik tussen een dictatuur of corporatisme.
pi_211089613
quote:
88s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Neo-liberalisme
pi_211091034
quote:

[..]
De gemeentes worden niet door heel NL door rechts geregeerd?

Ik zei het al eerder, de overheid ligt dwars, ik denk dat links noch rechts daar voldoende aandacht heeft geschonken de afgelopen 20 jaar.
pi_211091076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als je het over zuiver populisme hebt twijfel ik tussen een dictatuur of corporatisme.
Politiek populisme, zoals gebruikt als sneer, is het meer "foute dingen verkondigen" "Omdat het positief aanslaat op emotionele stemmers"

Groenlinks is er goed in, maar ontsnapt de dans want valt onder "het narratief"
We leven in een wereld met extreme bias naar mijn mening. Vanuit de politiek / media / universiteiten.
pi_211091653
Voor de starters is het wel een betere tijd om zaken te doen als ik alle positieve berichten in de media mag geloven.
blablablabla
  donderdag 26 oktober 2023 @ 19:47:49 #25
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211092000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alle rechtse populisten zijn natuurlijk maar een kleine subgroep van alle bewoners van het land. :P

Maar goed de afzichtelijke standaaristatie met oostblokbouw waardoor bouwen goedkoper zou kunnen willen we als maatschappij blijkbaar ook niet meer. We willen alles zo uniek mogelijk maar wel voor een serieproductieprijs en dat kan nu eenmaal niet. :')
Het gros van de woningen die gebouwd worden zij eengezinswoningen en die zijn vrij standaard qua plattegrond, bouwwijze, etc.

De enige variatie is in de beukmaat, woningdiepte en welke sfeer gevel (jaren 30, Tudor, etc) erop geplakt wordt. En de keuze uit de standaard opties als een dakkapel, uitbouw, dakraam, etc.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')