Snert is wel echt verschrikkelijk lekkerquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekker man, zometeen schaatsen in 't vet en snert eten.
Ik hoop het!quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Mag dat ijs dan precies in het weekend perfect zijn? Alvast bedankt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
1cm met een halfgesmolten laag sneeuw kan je krijgen. Wij niets in de zomer, jullie niets in de winter.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mag dat ijs dan precies in het weekend perfect zijn? Alvast bedankt.
*rent naar zolder*
Ik ben een zomermens, ken je Fok!kers.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1cm met een halfgesmolten laag sneeuw kan je krijgen. Wij niets in de zomer, jullie niets in de winter.
Je wil ijs, dan ben je al meteen af.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben een zomermens, ken je Fok!kers.
Ik ben niet af. Doe aardig.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil ijs, dan ben je al meteen af.
Ik eet op het klokje. Ga niet haten. Ik ben zo'n vreemd geval dat zich makkelijker aan de overgang naar zomertijd aanpast.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
Ik sprak vandaag iemand, die vroeg of ik ook helemaal ontregeld en moe was, en rond lunchtijd tegen de muur vloog van de hongerrrrrr.
Dat zal je vast hebben als je op het klokje eet.Of niet.
De enige die moeite heeft met de klok is die hond. Die kan niet zo goed klok kijken en staat al 2 dagen te vroeg bij je voor eten en voor uitlatenquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
Dat zal je vast hebben als je op het klokje eet.Of niet.
Woon je in een gebied zonder straatlantaarns of zo? Best knap in Nederland. Zaklamp mee, en gaan met die banaan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:49 schreef Evangelion het volgende:
Moet na werk nog even hardlopen
NU AL PIKKEDONKER ELLENDE
Als ik 's avonds wandel loop ik hier ook al snel in het donker, en langs sommige fietspaden idd geen straatlantaarns, dus daar is het echt donker.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Woon je in een gebied zonder straatlantaarns of zo? Best knap in Nederland. Zaklamp mee, en gaan met die banaan.
Ja lekker, half 5 de zon op in de zomer. Daar heeft bijna niemand iets aan. Doe inderdaad maar de gordijnen dicht als je in de avond zo graag in het donker wil zitten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:45 schreef Gia het volgende:
Wij kenden vroeger niet anders dan 's winters is het donker. Gezellig in huis, gordijnen dicht.
Niks mis met de wintertijd. Vooruit zetten van de klok afschaffen.
Wat heb je er aan dat het tot 22:00u licht is buiten?quote:Op maandag 6 november 2023 20:37 schreef Drekkoning het volgende:
Ja lekker, half 5 de zon op in de zomer. Daar heeft bijna niemand iets aan.
Ikke hecht weinig waarde aan daglicht want ikke kom nooit mijn huis uit en ikke gun anderen helemaal niets want ikke blijf autistisch vasthouden aan denkbeeldige lijntjes.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heb je er aan dat het tot 22:00u licht is buiten?
Lekker buiten in de tuin zitten?quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ikke hecht weinig waarde aan daglicht want ikke kom nooit mijn huis uit en ikke gun anderen helemaal niets want ikke blijf autistisch vasthouden aan denkbeeldige lijntjes.
Ik dacht, vertaal jouw argumenten even. Je bent één van de weinigen hier die weigert te erkennen dat het 100% persoonlijke voorkeur is en dat anderen andere voorkeuren kunnen hebben.quote:
Pro-tip: In de winter is er nog nooit zomertijd geweest en is het altijd donker geweest. Wintertijd, het woord zegt het alquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:45 schreef Gia het volgende:
Wij kenden vroeger niet anders dan 's winters is het donker. Gezellig in huis, gordijnen dicht.
Niks mis met de wintertijd. Vooruit zetten van de klok afschaffen.
Een nogal autistische vertaling want er klopt geen klote van. Natuurlijk heeft alles met persoonlijke voorkeur te maken, maar ook ik hecht waarde aan daglicht, kom heel veel mijn huis uit om met de hond op pad te gaan of te sporten en gun daarin iedereen ook zijn/haar voorkeuren. Nogmaals, voor mij persoonlijk (als ochtendmens) ben ik meer gebaat bij een vroege(re) zonsopkomst en zonsondergang omdat dat beter past in mijn bioritme. En ja, dat geldt dus ook tijdens de zomermaanden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht, vertaal jouw argumenten even.
er zijn meer mensen actief om 22:00 dan om 04:30quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
er zijn meer mensen actief om 22:00 ipv 04:30
Nee. De hele maatschappij draait om de avond. Sportactiviteiten, concerten, etc etc: hoevaak vinden die plaats om 04:30 in de morgen en hoe vaak zijn die nog bezig om 22:00?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?
Is het niet juist prettig dat het in de (steeds hetere) zomermaanden eerder gaat schemeren zodat het af kan koelen?
Of bijvoorbeeld de grote groep bouwvakkers en andere beroepen die buiten werken dus eerder zouden kunnen beginnen met hun werkdag bij daglicht (en relatief koelere temperaturen)?
quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?
Is het niet juist prettig dat het in de (steeds hetere) zomermaanden eerder gaat schemeren zodat het af kan koelen?
Of bijvoorbeeld de grote groep bouwvakkers en andere beroepen die buiten werken dus eerder zouden kunnen beginnen met hun werkdag bij daglicht (en relatief koelere temperaturen)?
Wie houdt je tegen om in het donker wakker te worden?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Nogmaals, voor mij persoonlijk (als ochtendmens) ben ik meer gebaat bij een vroege(re) zonsopkomst en zonsondergang omdat dat beter past in mijn bioritme
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - septemberquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:34 schreef kalinhos het volgende:
Nee. De hele maatschappij draait om de avond. Sportactiviteiten, concerten, etc etc: hoevaak vinden die plaats om 04:30 in de morgen en hoe vaak zijn die nog bezig om 22:00?
Als het echt niet uit maakt kan jij ook lekker in het donker je ochtendwandeling maken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - september
Je leest weer eens zeer matig.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het echt niet uit maakt kan jij ook lekker in het donker je ochtendwandeling maken.
Permanente zomertijd dus. Opgelost, slotje.
das waar. Maar waarom zou je het daglicht wat er dan toch is verplaatsen naar een moment dat minder mensen er wat aan hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - september
Omdat uit studies is gebleken dat het beter is voor onze volksgezondheid:quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
das waar. Maar waarom zou je het daglicht wat er dan toch is verplaatsen naar een moment dat minder mensen er wat aan hebben.
Nee hoor. Ik zie jou de wens van mensen met een leven na werk bagatelliseren, terwijl je zelf zonlicht wil als ochtendmens. Als je je eigen hypocrisie niet eens in kan zien is het wel heel treurig gesteld.quote:
Kan ik lekker 's avonds om 20.00 nog vertrekken voor een bosritje te paard. Of gaan hardlopen in het bos. Kan zoveel dingen bedenken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de winter kun je niet hardlopen in het donker? Ook niet als je dan kiest voor asfalt en goed verlichte paden?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
En nee, dat kan in de winter niet in het donker.
Ja, maar ik ga dus in het bos, op zandgrond, dat vind ik fijn. En dat begint hier 200 meter vandaan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de winter kun je niet hardlopen in het donker? Ook niet als je dan kiest voor asfalt en goed verlichte paden?
Snap je het dan niet? Je hebt je maar gewoon aan te passen aan de persoon die 's ochtends zon wil.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
En het spaart energie als 's avonds de verlichting een uur later aan hoeft.
quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom. Voor de rest ben je een pittige ego qua dit.quote:Om 22:00 zijn veel mensen meer wakker tov 04:30.
Wanneer is het 't meest logisch om daglicht te hebben?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat uit studies is gebleken dat het beter is voor onze volksgezondheid:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)me%20van%20de%20mens.
Dan snap je er niet veel van, maar okequote:Op dinsdag 7 november 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer is het 't meest logisch om daglicht te hebben?
A: Als de meeste mensen nog op hun nest liggen
B: Als de meeste mensen nog wakker zijn
Heeft verder weinig met dat onderzoekje te maken.
De enige die er niets van snapt ben jij. En je wil dat maar niet inzien.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van, maar oke
Neequote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Permanente zomertijd dus. Opgelost, slotje.
Wat heb je toch na 20.00 uur te zoeken buiten? Dat was tijdens de avondklok toch ook geen issue?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan ik lekker 's avonds om 20.00 nog vertrekken voor een bosritje te paard. Of gaan hardlopen in het bos. Kan zoveel dingen bedenken.
En nee, dat kan in de winter niet in het donker.
Wat snap je er niet van? Want jij bent diegene die voor zichzelf denkt en wij voor de logica.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van, maar oke
Trol.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:11 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat heb je toch na 20.00 uur te zoeken buiten? Dat was tijdens de avondklok toch ook geen issue?
Lees het onderzoek nog een keertje zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet van? Want jij bent diegene die voor zichzelf denkt en wij voor de logica.
Moet je het nog een keer uitgelegd krijgen?
Onderzoek onderzoek onderzoekquote:Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees het onderzoek nog een keertje zou ik zeggen.
Niet zo boos doen, Henkiequote:Op dinsdag 7 november 2023 14:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onderzoek onderzoek onderzoek
Bla bla bla
Je dweept er alleen mee omdat het enigszins in je straatje past. Voor de rest staat er 0 in.
Dus ga gewoon niet zo eigenwijs doen en pleur een eind heen.
Ik vind het ook fijner om in het donker naar het werk te gaan, en in het donker weer terug naar huis te gaan voor een flink deel van het jaar. Dan heeft de baas tenminste nog iets aan het daglicht.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:46 schreef Nober het volgende:
Nog steeds donker om 7:40. Doe nog maar een uur terug.
Ga eens gewoon in gesprek dan ipv dom te blijven hangen in je eigen wereldje.quote:
Nee, echt niet. Iedereen aan de anti-depressiva. Dat is een beter idee.quote:
Geef ik toch aan: het is beter voor de volksgezondheid. Maar jullie geloven niet in dat onderzoek. Nou, dan is het gesprek klaar.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga eens gewoon in gesprek dan ipv dom te blijven hangen in je eigen wereldje.
Inderdaad. Het is bizar dat mensen daglicht willen wanneer ze klaar zijn met werken. Slik toch gewoon wat vitamine d ofzo.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Iedereen aan de anti-depressiva. Dat is een beter idee.
....Toch?
Daglicht wanneer iedereen wakker is ja, dat is goed voor de volksgezondheid. Niet wanneer de meesten nog wakker moet worden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef ik toch aan: het is beter voor de volksgezondheid. Maar jullie geloven niet in dat onderzoek. Nou, dan is het gesprek klaar.
Daarin verschillen we dus van mening.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daglicht wanneer iedereen wakker is ja, dat is goed voor de volksgezondheid. Niet wanneer de meesten nog wakker moet worden.
Jij vindt het gezonder als er dag licht is als de meesten er niet van gebruiken omdat ze nog op hun nest liggen?quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarin verschillen we dus van mening.
Ja, want ik sta gemakkelijker, opgewekter, uitgeruster op wanneer het buiten al licht is en dat helpt mij enorm qua energie voor de rest van de dag.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij vindt het gezonder als er dag licht is als de meesten er niet van gebruiken omdat ze nog op hun nest liggen?
En jij vind het gezonder om zo min mogelijk daglicht te hebben savonds als de meesten klaar zijn met werken en vrije tijd hebben?
Ja?
Het helpt meer mensen dan jij alleen om savonds wat meer licht te hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want ik sta gemakkelijker, opgewekter, uitgeruster op wanneer het buiten al licht is en dat helpt mij enorm qua energie voor de rest van de dag.
Maar dan heeft hij ("ik") er niets aanquote:Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het helpt meer mensen dan jij alleen om savonds wat meer licht te hebben.
Jawel hoor, want dan is het alsnog licht tot +/- 20-21u. Maar goed, jullie kunnen het simpelweg niet verkroppen dat er mensen voorstander kunnen zijn van altijd wintertijd. In die zin zal er dus ook nooit iets veranderen aan deze eeuwige discussie.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan heeft hij ("ik") er niets aan
Exact.quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar dan heeft hij ("ik") er niets aan
Dat geldt andersom dan toch net zo?quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:36 schreef kalinhos het volgende:
Ben altijd benieuwd of dat dan specifiek aan dat uurtje daglicht ligt of kan het zijn dat er 1001 andere factoren ook een rol spelen?
Dit doet me altijd denken aan die hilarische uitzending van Lubach waar een of andere gast zichzelf voorgoed belachelijk heeft gemaakt door glashard te beweren dat Nederland echt voor permanente wintertijd moet kiezen om zeeën aan depressies en allerlei andere doemscenarios te voorkomen, maar Duitsland vanwege de geografische ligging voor zomertijd zou moeten kiezen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:36 schreef kalinhos het volgende:
Zulke onderzoeken moet je wel altijd met een enorme korrel zout nemen denk ik. “Leven langer, minder kankergevallen etc etc”. Ben altijd benieuwd of dat dan specifiek aan dat uurtje daglicht ligt of kan het zijn dat er 1001 andere factoren ook een rol spelen? Je zou eigenlijk een controlegroep moeten hebben het liefst op dezelfde geografische locatie die dus een uur eerder/later leeft. Nu denk ik altijd ja t zal, het verschilt nogal of je onder de rook van Tata of Chemours leeft (zoals ondergetekende) of in tijdzone -1 ergens in de Algarve.
Ja deels maar ik gebruik de volksgezondheid niet als argument voor de zomertijd. Ik denk dat in onze huidige maatschappij het logischer is om tussen 0600-2200 zoveel mogelijk daglicht te hebben, zeker in de zomer. Dat is niet zozeer vanuit gezondheidsperspectief maar meer uit het perspectief van Nederland in de 21e eeuwquote:Op dinsdag 7 november 2023 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geldt andersom dan toch net zo?
Nee. En 'sssssjjj'. Straks denkt iedereen dat er binnenkort weer met die klok gekloot moet worden. Lekker stil blijven, en dan vergeet iederren het hopelijkquote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom laten ze die zomertijd niet eind februari(dus nu ongeveer)ingaan.
En dan eind september laten eindigen want dan zal dezelfde situatie zich ongeveer voordoen?
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom laten ze die zomertijd niet eind februari(dus nu ongeveer)ingaan. Om 07.15 wordt het nu alweer licht, dat zou dan 08.15 zijn bij een eventuele vervroegde zomertijd. Maar 's avonds is het nu nog steeds om 18.15 alweer donker, maar dat zou dan 19.15 worden.
In de ochtend-en avondspits is het nu dus half om half wat betreft licht en donder, schuiven we het een uur op dan is het in de ochtendspits nog steeds voor een gedeelte licht, maar in de avondspits valt dan de meeste winst te behalen want die valt volledig in het licht.
En dan eind september laten eindigen want dan zal dezelfde situatie zich ongeveer voordoen?
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 20:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom laten ze die zomertijd niet eind februari(dus nu ongeveer)ingaan. Om 07.15 wordt het nu alweer licht, dat zou dan 08.15 zijn bij een eventuele vervroegde zomertijd. Maar 's avonds is het nu nog steeds om 18.15 alweer donker, maar dat zou dan 19.15 worden.
In de ochtend-en avondspits is het nu dus half om half wat betreft licht en donder, schuiven we het een uur op dan is het in de ochtendspits nog steeds voor een gedeelte licht, maar in de avondspits valt dan de meeste winst te behalen want die valt volledig in het licht.
Nou dit weerquote:
Nee, een medaille !quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon de persoon die dit topic kickte een ban geven?
Eensquote:Op woensdag 28 februari 2024 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het toch lekkerder als het 's avonds eerder donker is. Ik hield daar wel van. Nu weer echt wennen aan dat het lichter blijft.
Dit topic is voor de discussie. Die moet allang dood en begraven zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee, een medaille !
Zomertijd for ever.
louter een vrij forse explosie ter plaatse van amsterdam kan dit bewerkstelligen, ik dm u mijn berekeningenquote:Op woensdag 28 februari 2024 18:16 schreef Magister_Artium het volgende:
Als we nou de Aarde een stukje kantelen, dan zitten wij op de evenaar en is het heel het jaar ongeveer even lang licht, van 7:00 tot 18:00.
Het komt door die wintertijd dat we het koud hebben!
Nee! We moeten deze discussie twee keer per jaar voeren, zodat het thema actueel blijft. Zolang er mensen zijn die zich er druk over maken, dan is het belangrijk. Toch?quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon de persoon die dit topic kickte een ban geven?
Jep, 30 op 31 maart gaat de klok vooruit.quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2024 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het toch lekkerder als het 's avonds eerder donker is. Ik hield daar wel van. Nu weer echt wennen aan dat het lichter blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |