Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
er zijn meer mensen actief om 22:00 ipv 04:30
Nee. De hele maatschappij draait om de avond. Sportactiviteiten, concerten, etc etc: hoevaak vinden die plaats om 04:30 in de morgen en hoe vaak zijn die nog bezig om 22:00?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?
Is het niet juist prettig dat het in de (steeds hetere) zomermaanden eerder gaat schemeren zodat het af kan koelen?
Of bijvoorbeeld de grote groep bouwvakkers en andere beroepen die buiten werken dus eerder zouden kunnen beginnen met hun werkdag bij daglicht (en relatief koelere temperaturen)?
quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Actief zijn hoeft niet op te houden wanneert het begint te schemeren, toch?
Is het niet juist prettig dat het in de (steeds hetere) zomermaanden eerder gaat schemeren zodat het af kan koelen?
Of bijvoorbeeld de grote groep bouwvakkers en andere beroepen die buiten werken dus eerder zouden kunnen beginnen met hun werkdag bij daglicht (en relatief koelere temperaturen)?
Wie houdt je tegen om in het donker wakker te worden?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Nogmaals, voor mij persoonlijk (als ochtendmens) ben ik meer gebaat bij een vroege(re) zonsopkomst en zonsondergang omdat dat beter past in mijn bioritme
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - septemberquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:34 schreef kalinhos het volgende:
Nee. De hele maatschappij draait om de avond. Sportactiviteiten, concerten, etc etc: hoevaak vinden die plaats om 04:30 in de morgen en hoe vaak zijn die nog bezig om 22:00?
Als het echt niet uit maakt kan jij ook lekker in het donker je ochtendwandeling maken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - september
Je leest weer eens zeer matig.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het echt niet uit maakt kan jij ook lekker in het donker je ochtendwandeling maken.
Permanente zomertijd dus. Opgelost, slotje.
das waar. Maar waarom zou je het daglicht wat er dan toch is verplaatsen naar een moment dat minder mensen er wat aan hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Buiten de zomermaanden om gaan die avondactiviteiten toch ook gewoon door, in het donker? Wordt hier net gedaan of iedereen dood neervalt buiten de periode mei - september
Omdat uit studies is gebleken dat het beter is voor onze volksgezondheid:quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
das waar. Maar waarom zou je het daglicht wat er dan toch is verplaatsen naar een moment dat minder mensen er wat aan hebben.
Nee hoor. Ik zie jou de wens van mensen met een leven na werk bagatelliseren, terwijl je zelf zonlicht wil als ochtendmens. Als je je eigen hypocrisie niet eens in kan zien is het wel heel treurig gesteld.quote:
Kan ik lekker 's avonds om 20.00 nog vertrekken voor een bosritje te paard. Of gaan hardlopen in het bos. Kan zoveel dingen bedenken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heb je er aan dat het tot 22:00u licht is buiten?
In de winter kun je niet hardlopen in het donker? Ook niet als je dan kiest voor asfalt en goed verlichte paden?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
En nee, dat kan in de winter niet in het donker.
Ja, maar ik ga dus in het bos, op zandgrond, dat vind ik fijn. En dat begint hier 200 meter vandaan.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de winter kun je niet hardlopen in het donker? Ook niet als je dan kiest voor asfalt en goed verlichte paden?
Snap je het dan niet? Je hebt je maar gewoon aan te passen aan de persoon die 's ochtends zon wil.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
En het spaart energie als 's avonds de verlichting een uur later aan hoeft.
quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heb je er aan dat het tot 22:00u licht is buiten?
Daarom. Voor de rest ben je een pittige ego qua dit.quote:Om 22:00 zijn veel mensen meer wakker tov 04:30.
Wanneer is het 't meest logisch om daglicht te hebben?quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat uit studies is gebleken dat het beter is voor onze volksgezondheid:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)me%20van%20de%20mens.
Dan snap je er niet veel van, maar okequote:Op dinsdag 7 november 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer is het 't meest logisch om daglicht te hebben?
A: Als de meeste mensen nog op hun nest liggen
B: Als de meeste mensen nog wakker zijn
Heeft verder weinig met dat onderzoekje te maken.
De enige die er niets van snapt ben jij. En je wil dat maar niet inzien.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van, maar oke
Neequote:Op dinsdag 7 november 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Permanente zomertijd dus. Opgelost, slotje.
Wat heb je toch na 20.00 uur te zoeken buiten? Dat was tijdens de avondklok toch ook geen issue?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kan ik lekker 's avonds om 20.00 nog vertrekken voor een bosritje te paard. Of gaan hardlopen in het bos. Kan zoveel dingen bedenken.
En nee, dat kan in de winter niet in het donker.
Wat snap je er niet van? Want jij bent diegene die voor zichzelf denkt en wij voor de logica.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van, maar oke
Trol.quote:Op dinsdag 7 november 2023 14:11 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Wat heb je toch na 20.00 uur te zoeken buiten? Dat was tijdens de avondklok toch ook geen issue?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |