abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:42:31 #1
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079096
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Isral in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Isral vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:42:53 #2
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079101
*O* gepikt van die dikke spekkop hahahahaha
pi_211079107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien giftige gassen de tunnels in. Of zoiets.
Niet nodig, gewoon de rioolafvoer erin laten uitlopen >:)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:44:31 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079119
Isralische media melden dat de woning van Abu Obaida, woordvoerder van Hamas, is gebombardeerd. Onbekend is of hij inderdaad gedood is.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:44:45 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211079121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet nodig, gewoon rioolafvoer erin laten uitlopen >:)
Denk wel dat zoiets effectief is. De tunnels onbruikbaar maken, ook voor de toekomst.

Maar goed, er zullen ook veel onschuldige mensen zitten en gijzelaars.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:45:08 #6
438527 MissButterflyy
pi_211079128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:44 schreef Qarrad het volgende:
Isralische media melden dat de woning van Abu Obaida, woordvoerder van Hamas, is gebombardeerd. Onbekend is of hij inderdaad gedood is.
Hopelijk was ie thuis.
pi_211079136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk wel dat zoiets effectief is. De tunnels onbruikbaar maken, ook voor de toekomst.

Maar goed, er zullen ook veel onschuldige mensen zitten en gijzelaars.
Ze weten niet eens waar de tunnels precies zijn.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:47:12 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079149
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hopelijk was ie thuis.
Ik hoop het ook, want er zijn meerdere doden geteld dus het zou nogal onverteerbaar zijn als hij er niet tussen zat :{
pi_211079152
Hoe bijna miljoen joden het Midden-Oosten uit werden gejaagd

Daar hoor je dat hypocriete pro Palestina volk natuurlijk ook nooit over.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:48:09 #10
438527 MissButterflyy
pi_211079164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als ze gaan starten met een grondoffensief zullen ze er wel achter komen.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:49:24 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079172
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
*O* gepikt van die dikke spekkop hahahahaha
nou en, ik zie nu pas dat ik de laatste post had hahahahaha!

:6
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211079176
Steeds meer deskundigen van holocaust/genocide, internationaal recht laten van zich horen over de het gevaar van een genocide in Gaza. Het het betreffende document https://opiniojuris.org/2(...)al-genocide-in-gaza/

"The world is indeed watching, as Biden said, and it knows, despite Biden’s use of the Holocaust to distort what is clearly in front of our eyes, as more than 800 scholars of international law, conflict studies, and Holocaust and Genocide Studies declared in a statement on 15 October: “We are compelled to sound the alarm about the possibility of the crime of genocide being perpetrated by Israeli forces against Palestinians in the Gaza Strip. We do not do so lightly, recognizing the weight of this crime, but the gravity of the current situation demands it.” Scholars whose work has shaped the field of Holocaust and genocide studies, such as Omer Bartov and Marion Kaplan, signed the statement.

This is significant. More and more Holocaust and genocide studies scholars are refusing to allow the continuation of the dangerous use of the Holocaust to distort the historical reality of the Holocaust and Israeli mass violence against Palestinians. This provides some hope in these dark days, as it supports the struggle for a different future, beyond the Israeli settler state, a future that should be based on equality, justice, freedom and dignity for all the people who live between the Jordan River and the Mediterranean Sea."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:49:53 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211079178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
schien dat we gifgas beter op de verboden lijst laten staan hoor
Ik ben chemisch ingenieur h, ik kan het voor mezelf eigenlijk nog wel een beetje goedpraten om in een gesloten tunnel systeem te gebruiken. In het open veld of stad waar nog burgers zijn, nee.

Maar ja, deze geest houden we misschien maar beter letterlijk in de fles. Zeewater werkt ook en dat laat de tunnels misschien nog instorten ook.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211079182
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211079183
quote:

[..]
Het is allemaal onderling verbonden, dus als je bij n ingang er iets ingooit verspreid het zich lijkt me ook naar de rest.

Mosab Hassan Yousef geeft dit ook als beste optie.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:44 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079193
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou en, ik zie nu pas dat ik de laatste post had hahahahaha!

:6
oh, ik dacht ze geven de downie maar zijn momentje...

-O-
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:56 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef Slayage het volgende:
Steeds meer deskundigen van holocaust/genocide, internationaal recht laten van zich horen over de het gevaar van een genocide in Gaza. Het het betreffende document https://opiniojuris.org/2(...)al-genocide-in-gaza/

"The world is indeed watching, as Biden said, and it knows, despite Biden’s use of the Holocaust to distort what is clearly in front of our eyes, as more than 800 scholars of international law, conflict studies, and Holocaust and Genocide Studies declared in a statement on 15 October: “We are compelled to sound the alarm about the possibility of the crime of genocide being perpetrated by Israeli forces against Palestinians in the Gaza Strip. We do not do so lightly, recognizing the weight of this crime, but the gravity of the current situation demands it.” Scholars whose work has shaped the field of Holocaust and genocide studies, such as Omer Bartov and Marion Kaplan, signed the statement.

This is significant. More and more Holocaust and genocide studies scholars are refusing to allow the continuation of the dangerous use of the Holocaust to distort the historical reality of the Holocaust and Israeli mass violence against Palestinians. This provides some hope in these dark days, as it supports the struggle for a different future, beyond the Israeli settler state, a future that should be based on equality, justice, freedom and dignity for all the people who live between the Jordan River and the Mediterranean Sea."

[ twitter ]
Wat zeggen die deskundigen ook alweer over de Armeense Genocide?
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:56 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079200
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef nixxx het volgende:
w
gewoon de uitgangen opblazen

al zullen de meesten wel in ziekenhuisen en kleuterscholen uitkomen gok/vrees ik
pi_211079205
quote:

[..]
Ten deel waarschijnlijk al wel omdat het bijna onmogelijk is grote hoeveelheden grond te verplaatsten zonder dat het opvalt. Met moderne detectie middelen mits je die in de de buurt kan gebruiken niet zo moeilijk.

Ground-penetrating radar en echo locatie detectie met behulp van kleine explosies bijvoorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:52:42 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079210
quote:
9s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh, ik dacht ze geven de downie maar zijn momentje...

-O-
elk moment is mijn moment vriend

elk moment
pi_211079211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:50 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Het is allemaal onderling verbonden, dus als je bij n ingang er iets ingooit verspreid het zich lijkt me ook naar de rest.

Mosab Hassan Yousef geeft dit ook als beste optie.
Ik weet niet wie dat is. Die ziet het aanvallen van tunnels als groots?
pi_211079238
Er zijn ook nog gijzelaars trouwens. Ontdek je een ingang......wat dan?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:55:21 #23
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
elk moment is mijn moment vriend

elk moment
Oh hemel laten we niet over moment beginnen en de noodzaak van materie voor de betekenis van tijd, en dus moment en we zijn de avond zoek... O+
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:57:13 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079266
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Oh hemel laten we niet over moment beginnen en de noodzaak van materie voor de betekenis van tijd, en dus moment en we zijn de avond zoek... O+
deze man ...
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:57:47 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
deze man ...
knettergek, neem het aan van mijn vrouw ;(
pi_211079277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik weet niet wie dat is. Die ziet het aanvallen van tunnels als groots?
Zoon van een Hamas oprichter die zich heeft ontworsteld aan die wereld:

woensdag 25 oktober 2023 @ 18:58:25 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211079283
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:54 schreef Jaroon het volgende:
Er zijn ook nog gijzelaars trouwens. Ontdek je een ingang......wat dan?
Die zijn volgens mij al opgegeven, mochten er nog een paar gered worden, dan mooi meegenomen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211079288
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ondertussen gaan ze helemaal los om de commotie die ontstond rondom de ontploffing bij het ziekenhuis. Wat uiteindelijk geen IDF raket bleek te zijn.
Er zijn ongetwijfeld gruwelijk zieke misdaden gepleegd door Hamas, daar niet van hoor. Niet dat ik zelf al die foto's heb gezien (geen behoefte aan). Maar dit hele specifieke verhaal (b)lijkt toch een broodje aap te zijn.

Eigenlijk is het een combinatie van een getuigenverslag uit 1982 gecombineerd met een oud filmpje uit...Mexico. Dat filmpje deed even de rondte vlak na 7-10 maar is al snel verwijderd. In dat filmpje wordt een man (!) open gesneden door criminelen. Hier het verhaal achter dat filmpje uit 2018.

Overigens, dat getuigenverslag uit 1982 stamt dus van dezelfde regio en betreft Isralische (!) soldaten die gruwelijk te keer gingen tijdens de slachting van twee Libanese dorpjes/kampen bij Beirut, Sabra en Shatila.

Beetje ironisch.

Spoiler: niet voor tere zieltjes (geen foto, maar een verhaaltje:
SPOILER
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211079294
twitter
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:00:10 #30
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079299
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die zijn volgens mij al opgegeven, mochten er nog een paar gered worden, dan mooi meegenomen.
Nee, zover ik weet geldt het ultimatum nog steeds

Als Hamas haar volk echt wil behoeden voor meer ellende is de eis duidelijk

- alle gijzelaars vrij
- onvoorwaardelijke overgave Hamas

twee simpele en zeer begrijpelijke zaken, het is nu aan Hamas om een keus te maken, offeren ze echt hun volk op?

?
pi_211079302
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Er zijn nu duidelijk onderhandelingen daarover.
pi_211079313
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee, zover ik weet geldt het ultimatum nog steeds

Als Hamas haar volk echt wil behoeden voor meer ellende is de eis duidelijk

- alle gijzelaars vrij
- onvoorwaardelijke overgave Hamas

twee simpele en zeer begrijpelijke zaken, het is nu aan Hamas om een keus te maken, offeren ze echt hun volk op?

?
Ja. Ik denk dat ze dat doen. Dat zie je al bij die aanslag.
pi_211079316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:59 schreef Salina het volgende:

[..]
Er zijn ongetwijfeld gruwelijk zieke misdaden gepleegd door Hamas, daar niet van hoor. Niet dat ik zelf al die foto's heb gezien (geen behoefte aan). Maar dit hele specifieke verhaal (b)lijkt toch een broodje aap te zijn.

Eigenlijk is het een combinatie van een getuigenverslag uit 1982 gecombineerd met een oud filmpje uit...Mexico. Dat filmpje deed even de rondte vlak na 7-10 maar is al snel verwijderd. In dat filmpje wordt een man (!) open gesneden door criminelen. Hier het verhaal achter dat filmpje uit 2018.

Overigens, dat getuigenverslag uit 1982 stamt dus van dezelfde regio en betreft Isralische (!) soldaten die gruwelijk te keer gingen tijdens de slachting van twee Libanese dorpjes/kampen bij Beirut, Sabra en Shatila.

Beetje ironisch.

Spoiler: niet voor tere zieltjes (geen foto, maar een verhaaltje:
SPOILER
Op basis van wat en welke bron is dit een broodje aap verhaal? Ik heb de beelden gezien, velen met mij en die beelden waren zeer recent niet al 40 jaar oud. Journalisten hebben de beelden gezien dus waarom zou het een broodje aap zijn?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:02:20 #34
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Ik denk dat ze dat doen. Dat zie je al bij die aanslag.
ja dat vrees ik, helaas, ook

Ik snap dan ook niet hoe je deze groepering ook maar enig warm hart kan toedragen, maar goed

[ Bericht 0% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 25-10-2023 19:04:13 (weet->denk->vrees) ]
pi_211079340
quote:
9s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ja dat denk ik, helaas, ook

Ik snap dan ook niet hoe je deze groepering ook maar enig warm hart kan toedragen, maar goed
Als je het normale Palestijnen vraagt weten zij het ook niet. Hoe ga en kan je dit zelf aanpakken als Palestijnen?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:06:01 #36
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je het normale Palestijnen vraagt weten zij het ook niet. Hoe ga en kan je dit zelf aanpakken als Palestijnen?
ja dat is altijd het punt, hetzelfde heb ik met russen, hoe pak je Putin aan?

Geen idee, en ik ben blij dat ik niet leef onder het juk van compleet geschiften maar me slechts mag ergeren aan de matig geschifte gesjeesde geschiedenis student, Mark
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:07:24 #37
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079379
Maar om nou vlaggen te gaan zwaaien voor zulke gekkies... nah
pi_211079387
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ja dat is altijd het punt, hetzelfde heb ik met russen, hoe pak je Putin aan?

Geen idee, en ik ben blij dat ik niet leef onder het juk van compleet geschiften maar me slechts mag ergeren aan de matig geschifte gesjeesde geschiedenis student, Mark
Mark? Rutte bedoel je? Putin. Ook zo'n probleem waar nu te weinig aandacht voor is.
pi_211079401
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:07 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Maar om nou vlaggen te gaan zwaaien voor zulke gekkies... nah
Hamas etc. vlaggen zijn verboden.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:09:14 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079409
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hamas etc. vlaggen zijn verboden.
Dat is je hond op straat laten schijten ook. Handhaving is er niet echt op.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:09:19 #41
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Mark? Rutte bedoel je? Putin. Ook zo'n probleem waar nu te weinig aandacht voor is.
Vergelijkbaar, extreem sadistisch tuig dat jankt over grenzen van 80 jaar terug, er is geen verschil, daarom zijn ze het ook roerend eens... tja
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:09:49 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079426
De overeenkomst is dat beide producten in een poepzakje en de vuilnisbak thuishoren.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:09:56 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211079430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je spreekt hier over de Abrahamse religies. Behoorlijk intolerant ja.

Maar spreek je zo ook over een Boeddhist?
Altijd grappig hoe iemand een stelling voor eigen doel gaat inframen, ik had en heb het niet over de vorm, wiens, type of whatever soort religie dat je verder vooral achter je eigen voordeur mag houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211079433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is je hond op straat laten schijten ook. Handhaving is er niet echt op.
Komt ook niet veel voor volgens mij.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:10:34 #45
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079441
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
jij komt echt niet buiten he, niks met ik was ingelogd, lul niet man, ga douchen en wandelen
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:11:20 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Think again en kom thee drinken in mijn wijk O+
pi_211079463
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
jij komt echt niet buiten he, niks met ik was ingelogd, lul niet man, ga douchen en wandelen
Ik doelde niet op die honden. Ik ben 'net' thuis......wat moet ik nu gaan doen?
pi_211079494
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Think again en kom thee drinken in mijn wijk O+
Ik geloof het wel. Ik woonde zelf ooit in Amsterdam Oost. Maar wat zie je dan hangen nu?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:13:17 #49
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik doelde niet op die honden. Ik ben 'net' thuis......wat moet ik nu gaan doen?
bel nu met je vrouw...
pi_211079531
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
bel nu met je vrouw...
Geen vrouw. Wat nu?
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:14:33 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079551
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Geen vrouw. Wat nu?
de singles SC?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:14:38 #52
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Geen vrouw. Wat nu?
ja dit soort enigma's zijn mij geheel onbekend
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:15:08 #53
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
de singles SC?
Alsof iemand nog een grammofoonplaatspeler heeft :')
pi_211079572
Bijna persconferentie Netanyahu en IDF woordvoerder.
pi_211079588
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Alsof iemand nog een grammofoonplaatspeler heeft :')
Hetj zou je verbazen. Maar jullie hebben allen gezellig een partner?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:16:40 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik geloof het wel. Ik woonde zelf ooit in Amsterdam Oost. Maar wat zie je dan hangen nu?
Oh nee ik had het over hondenpoep :D

Hier geen onrust (op dat vlak). Ik zou geen Isralische vlag op durven hangen echter.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:17:17 #57
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079621
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:15 schreef UitStraling het volgende:
Bijna persconferentie Netanyahu en IDF woordvoerder.
Heel benieuwd...
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:17:29 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079629
the fuck is going on!
pi_211079659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh nee ik had het over hondenpoep :D

Hier geen onrust (op dat vlak). Ik zou geen Isralische vlag op durven hangen echter.
Hondenpoep is wel ergerlijk. Serieus. .
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:20:16 #60
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hetj zou je verbazen. Maar jullie hebben allen gezellig een partner?
*begeleiding/curator
pi_211079718
Kattenpoep ook trouwens. Gelukkig zijn er geen katten meer sinds Covid.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:22:43 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211079751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:20 schreef Jaroon het volgende:
Kattenpoep ook trouwens. Gelukkig zijn er geen katten meer sinds Covid.
RIP katten, allemaal weg :{.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:23:01 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211079759
Netan kondigd grondoffensief aan en het gaat hier over poep :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211079774
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
RIP katten, allemaal weg :{.
Nee. Ik had zelf een kat. Heel lief. zij verdween in een tijd dat veel katten hier verdwenen. Net na Covid.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:24:10 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079777
heeftie het aangekondigd of denken we dat hij dat gaat doen?
pi_211079787
Wat een varkens zijn die Israeliers toch.
twitter
Heel veel sambal
pi_211079789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:24 schreef sp3c het volgende:
Even een connectie naar onderwerp.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:25:00 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211079791
Nah hij legt min of meer de bal bij het 'war cabinet' volgens mij

Die gaan straks spreken meen ik
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:25:39 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079806
nou dan kunnen we weer verder over kattenpoep jongens
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:25:50 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211079808
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:24 schreef Nyamuk het volgende:
[ twitter ]
:').
Get woke, go broke!
pi_211079815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:24 schreef sp3c het volgende:
Wanneer ze de tijd rijp achten, dit was meer peptalk voor de families van de slachtoffers en de gegijzelden.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:26:30 #72
438527 MissButterflyy
pi_211079824
quote:
9s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
*begeleiding/curator
Ahhhw, dit plaatst alles in een perspectief O+
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:26:40 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211079827
Mooi stuk bij Khalid & Sophie. Eerst Joris Luyendijk en nu Raoul Heertje die een fragment laat zijn uit een serie die hij ooit heeft gemaakt met Frans Bromet. Wederom over Parents Circle volgens mij. 2 vaders (Joods en Palestijns) die hun dochter zijn verloren door een moordpartij/aanslag van "de andere partij". En die beiden gn wraak willen en zich juist inzetten om onderling begrip te kweken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2023 19:32:43 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:26:56 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:27:31 #75
438527 MissButterflyy
pi_211079836
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:24 schreef Nyamuk het volgende:
[ twitter ]
Niet alle Isralirs over een kam scheren. Ze zijn ook erg verdeeld over deze situatie.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:27:37 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wanneer ze de tijd rijp achten, dit was meer peptalk voor de families van de slachtoffers en de gegijzelden.
day 18 ... nothing to report
pi_211079865
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet alle Isralirs over een kam scheren. Ze zijn ook erg verdeeld over deze situatie.
Ja. En Joden wereldwijd zeker.
pi_211079876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. En Joden wereldwijd zeker.
Apart volk wel. Familie van m'n opa is joods, nou die voldoen echt wel aan heel wat stereotypen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211079902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mooi stuk bij Khalid & Sophie. Eerst Joris Luyendijk en nu Raoul Heertje die een fragment laat zijn uit een serie die hij ooit heeft gemaakt met Frans Bromet. Wederom over Parents Circle volgens mij. 2 vaders (Joods en Palestijns) die hun dochter zijn verloren door een moordpartij/aanslag van "de andere partij". En die beiden gn wraak willen en zicht juist inzetten om onderling begrip te kweken.
Klinkt mooi. Zag/zie je ook in Vietnam. Weinig wraakgevoel. In Europa speelt dit zich ook nog af binnen families op bijv. Corsica. Het wel eindeloos het elkaar schuldig nemen.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:31:41 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:26 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Begint nu serieus te worden, gaat de UK ook een schip sturen?
SNMG2 was in Turkije van de week
pi_211079929
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mooi zo. Wanneer het intern begint te rotten kan er een eind aan dat land komen.
Heel veel sambal
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:32:53 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211079930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Klinkt mooi. Zag/zie je ook in Vietnam. Weinig wraakgevoel. In Europa speelt dit zich ook nog af binnen families op bijv. Corsica. Het wel eindeloos het elkaar schuldig nemen.
Gelukkig hebben wij hier geen groep mensen die blijft doorjanken en drammen over dingen uit een ver verleden *;.
Get woke, go broke!
pi_211079993
Just my 50 cents, Amerika kan het leven van zijn burgers en dat van de Joden niet garanderen als Hezbollah zich serieus in de strijd gaat mengen, bovendien dient de munitie van de Iron Dome met alle spoed aangevuld te worden.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:35:51 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211080009
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211080025
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:37:02 #86
438527 MissButterflyy
pi_211080037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:35 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Heb je nog meer bronnen?
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 19:37:05 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211080038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:35 schreef UitStraling het volgende:
Just my 50 cents, Amerika kan het leven van zijn burgers en dat van de Joden niet garanderen als Hezbollah zich serieus in de strijd gaat mengen, bovendien dient de munitie van de Iron Dome met alle spoed aangevuld te worden.
Hezbollah kan niet zoveel, die hebben geen miljoenenstad om achter te schuilen en die grens is zwaar verdedigd

beetje raketten schieten maar dan riskeren ze een Amerikaans bombardement en ik weet niet of dat bluf is of niet, zou het er iig niet op wagen
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:37:59 #88
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211080057
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ahhhw, dit plaatst alles in een perspectief O+
maak ik toch geen geheim van popje O+
  woensdag 25 oktober 2023 @ 19:38:00 #89
438527 MissButterflyy
pi_211080058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hezbollah kan niet zoveel, die hebben geen miljoenenstad om achter te schuilen en die grens is zwaar verdedigd

beetje raketten schieten maar dan riskeren ze een Amerikaans bombardement en ik weet niet of dat bluf is of niet, zou het er iig niet op wagen
Dat idee heb ik ook.
pi_211080107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Apart volk wel. Familie van m'n opa is joods, nou die voldoen echt wel aan heel wat stereotypen.
Wat is het? Ook historie.
pi_211080124
Meerdere Tweeteraars citeren Bibi:

quote:
Netanyahu: 'We are the people of light, they are the people of darkness; light will triumph over darkness, and we will fulfill the prophecy of Isaiah'
Not sure if true, maar voor de zekerheid:

quote:
What is the main prophecy of Isaiah?

The Prophet Isaiah: Judgement and Hope - National Shrine of ...
Isaiah is one of the most well-known prophets in the Bible for his prediction of the coming of the Messiah, who would redeem His people from their sins. A book of stark contrasts, Isaiah juxtaposes terrifying warnings of judgement and destruction with uplifting promises of hope and prosperity
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211080135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:35 schreef UitStraling het volgende:
Als de US zich er serieus mee gaat bemoeien met 2 vloten heb je wel een probleem.
pi_211080158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als de US zich er serieus mee gaat bemoeien met 2 vloten heb je wel een probleem.
Westerlingen aan het thuisfront ook, vermoed ik.
pi_211080159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die hebben akelig wat raketten, dat is ook de reden waarom Hamas maar blijft vuren, lekker die Iron Dome uitputten, bovendien zijn die Iraanse raketten echt niet mis.
pi_211080178
quote:
#Netanyahu: The timing of the ground attack on #Gaza will be reached by consensus
Joh :'). Wat is dit dan voor een nietszeggende uitspraak.

Maar goed, hij heeft dus met Biden, Rutte en Macron dus afgesproken dat ie een dezer dagen kan beginnen?
pi_211080194
quote:
15s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Westerlingen aan het thuisfront ook, vermoed ik.
Dat lijkt mij een minder gevaar. Ik denk niet dat de US er totaal ingaat als grondaanval. "het westen' denkt nu wel eindelijk na.
pi_211080218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat lijkt mij een minder gevaar. Ik denk niet dat de US er totaal ingaat als grondaanval. "het westen' denkt nu wel eindelijk na.
Ik ben benieuwd of een groot genoeg aandeel Palestinia-aanhangers in het Westen dat onderscheid (directe vs indirecte steun) relevant genoeg acht om niet tot handelen te komen.
pi_211080230
twitter
pi_211080234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 19:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of een groot genoeg aandeel Palestinia-aanhangers in het Westen dat onderscheid (directe vs indirecte steun) relevant genoeg acht om niet tot handelen te komen.
Men zit nu ook wel heel erg in het nauw. Dat moet je openbreken. Nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')