Al die bezette gebieden terug aan de Palestijnen geven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou Isral volgens jou moeten doen?
Welnee, de afstand Cyprus - Libanon is zo'n 180 kilometer. Een F18 of F35C haalt dat makkelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Voor de mensen die wat beter op de hoogte zijn, de Amerikanen zijn als de dood dat ze een carrier verliezen aan de rakketten van Hezbollah, daarom vaart de gehele Ford task force ook vrij ver uit de kust, voorbij Cyprus zelfs nog, dit gaat de facto betekenen dat de een gedeelte van de Amerikaanse carriervliegtuigen in Isral moeten landen om bij te tanken, met alle risico's van dien, dit is ook een van de hoofdreden waarom er een tweede carrier met spoed onderweg is.
Dan heb je vast wel een idee hoe Isral het vooral wel moet aanpakken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Integendeel. Wat Isral tot nu toe doet werkt compleet averechts en zal leiden tot nog veel meer decennia van aanslagen door Hamas. Als je daar van af wil moet Hamas echt weg, maar daar is Israel in mijn ogen totaal niet mee bezig.
100:1 is ook een proportie h, ik kan volledig begrijpen dat Isral nooit voor de 1:1 proportie gaat en nu al helemaal niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou ja ze zeggen wel eens, een volk heeft de regering die ze verdient ofzo? Ja als mensen weigeren terroristen uit te leveren zijn ze medeplichtig, sorry, kan hard klinken, maar dat is gewoon hoe het is
Dit is simpelweg een voorbereidend bombardement om het aantal slachtoffers aan Israelische zijde te minimaliseren bij de inval.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou vertel maar wanneer Isral echt iets gaat doen aan Hamas dan. Want ze doen nu precies het tegenovergestelde. Ik ben voor hoor, het bezetten van de Gazastrook en het wegwerken van Hamas.
Je moet eerst Hamas kwijt. Die zijn niet zomaar weg. Ik zou als Israel proberen zorg te dragen voor de bevolking vaan Palestina. En dan het specialitsisch achter doelen aangaan Zoals gegijzelde mensen. . Niet alles hoeft snel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zijn we het daar eens, mooi, ik twijfelde even aan je mentale gestel.
En nee ik heb geen idee, nou ja, ik denk zelf als ik de baas was he, dat eerst Gaza ongeveer gezuiverd moet worden als nazi duitsland deztijds en dan bezet door een internationale troepenmacht, dat land opbouwen, generaties opleiden. Religie marginaliseren vooral.
En dan kijken of samenleven mogelijk is.
Ik weet dat je denkt dat ik een debiel ben, en dat is een terechte diagnose, maar ik leef al lang genoeg om te hebben gezien dat de hamas en consorten absoluut niet willen samenleven met de Joden, elke week 1 of 2 bussen met schoolkinderen gaat echt tegenstaan, die muur staat er niet voor niets, die zou hier ook staan als we met dit soort terreur moesten omgaan.
Zolang terreur politiek is voor je is er gewoon wat mis, en dan kan je stellen ja bommentapijt is ook terreur, prima, maar ik zie Nederlandse soldaten dat ook zo doen indien nodig. Het doodmartelen van een meisje van zes, vingertjes afknippen, zou ik niet zo waarderen.. Hoe sta jij hierin?
Slim, geef ze eens ongelijkquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is simpelweg een voorbereidend bombardement om het aantal slachtoffers aan Israelische zijde te minimaliseren bij de inval.
Ik interpreteer dat tegenwoordig maar als van wadi Gaza tot de middellandse zeequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe? Nou zo:
From the river to the sea......
Is dat op 7 okt gebeurd of trappen we in het verhaal uit 1982 wat wordt gerecycled? Toen maakten de soldaten een weddenschap welk geslacht het kind zou hebbenquote:Vanwege het opensnijden van joodse zwangere vrouwen en het onthoofden foetussen?
Ach ze zullen wel weten wat ze doenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De volledige luchtvloot van een vliegdekschip gaat een kleine uitdaging worden
Klinkt ook naar. Zelfs voor die tijd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat op 7 okt gebeurd of trappen we in het verhaal uit 1982 wat wordt gerecycled? Daar maakte de soldaten een weddenschap welk geslacht het kind zou hebben
Hoe kom je hierbij?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Voor de mensen die wat beter op de hoogte zijn, de Amerikanen zijn als de dood dat ze een carrier verliezen aan de rakketten van Hezbollah, daarom vaart de gehele Ford task force ook vrij ver uit de kust, voorbij Cyprus zelfs nog, dit gaat de facto betekenen dat de een gedeelte van de Amerikaanse carriervliegtuigen in Isral moeten landen om bij te tanken, met alle risico's van dien, dit is ook een van de hoofdreden waarom er een tweede carrier met spoed onderweg is.
Waarom precies?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:49 schreef Jaroon het volgende:
Ik zou als Israel proberen zorg te dragen voor de bevolking vaan Palestina.
Je denkt werkelijk dat Hezbollah dat durft? Wat zou de terugslag zijn?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Van D66 had ik ook niets anders verwacht dan keihard kant kiezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Tekaschi het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Nu debat, D66 maakt zich zorgen om de onschuldige Palestijnen en dat een grondoffensief de situatie doet ontvlammen in Nederland en Europa.
Omdat dat je connectie is met het gebied oa. Die mensen. Hoe verschillend ook.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Waarom precies?
Laat Egypte of weet ik welk "broeder"volk maar helpen, beter dan op straat gaan staan gillen en vlag opvreten en leraarsteken
me dunkt
dat de Joden zoiets hebben van even niet met je Palestijnse hoofd, ik snap dat wel, nogmaals, ze hebben zwangere vrouwen opengeknipt he...
geen enkel mededogen voor dit soort tuig, Nazi;s is nog een eretitel voor dit soort uitschot
Dus nee, kom op geloofsgenoten toon uw ware kern, en geef dit volk mededogen
Of is de Palestijnse Jihad te smerig om aan te raken, kan ook hoor
Elke pro hamas demonstrant meteen oppakken en juridisch uitkleden, na door de ME te zijn afgedroogd uiteraardquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Tekaschi het volgende:
Nu debat, D66 maakt zich zorgen om de onschuldige Palestijnen en dat een grondoffensief de situatie doet ontvlammen in Nederland en Europa.
En ook maakt Sjoerd Sjoersma de fout om te beginnen over de enorme slachtoffers die vallen terwijl die cijfers worden voorzien door Hamas. Het kwartje wil maar niet vallen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van D66 had ik ook niets anders verwacht dan keihard kant kiezen.
oooh ja zit dat zo... ne ok logisch ja, nee ik snap nu dat Egypte ze laat verrekkenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat dat je connectie is met het gebied oa. Die mensen. Hoe verschillend ook.
Goh, echt D66?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Tekaschi het volgende:
We hadden het niet over solidariteit......quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
oooh ja zit dat zo... ne ok logisch ja, nee ik snap nu dat Egypte ze laat verrekken
flikker toch op
de hele solidariteit beperkt zich tot het kapot meppen van een ezel met een israelische vlag, mongooltjes
Ah, de gespreksleider is ook gearriveerd mensen, nou kom op, vertel ons wat het onderwerp van vandaag isquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We hadden het niet over solidariteit......
Waren ze maar naief.....quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, echt D66?
Wat een ongelooflijk naeve club blijft dat toch
Omdat het zich altijd uitbetaalt om goed voor je buren te zorgen. Helemaal als het doel is het uitroeien van Hamas, zul je daarna moeten zorgen dat niet heel Gaza daarna wr achterblijft zonder serieuze opties want dan weet je in die regio met deze achtergrond dat het uitloopt op politieke islam=ellende.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:52 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Waarom precies?
Laat Egypte of weet ik welk "broeder"volk maar helpen, beter dan op straat gaan staan gillen en vlag opvreten en leraarsteken
me dunkt
dat de Joden zoiets hebben van even niet met je Palestijnse hoofd, ik snap dat wel, nogmaals, ze hebben zwangere vrouwen opengeknipt he...
geen enkel mededogen voor dit soort tuig, Nazi;s is nog een eretitel voor dit soort uitschot
Dus nee, kom op geloofsgenoten toon uw ware kern, en geef dit volk mededogen
Of is de Palestijnse Jihad te smerig om aan te raken, kan ook hoor
Mensenrechten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ah, de gespreksleider is ook gearriveerd mensen, nou kom op, vertel ons wat het onderwerp van vandaag is
Isral probeert onder bepaalde voorwaarden het aantal burgerslachtoffers te beperken. Het doden is zeker geen doel, maar erg vinden ze het vast ook niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie. Israel poogt zo min mogelijk burgerdoden te veroorzaken, Hamas poogt het aantal burgerdoden te maximaliseren.
Als er bij Israelische acties burgerdoden vallen is dat jammer maar simpelweg onderdeel van de oorlog.
Jij wijze vrouw.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat het zich altijd uitbetaalt om goed voor je buren te zorgen. Helemaal als het doel is het uitroeien van Hamas, zul je daarna moeten zorgen dat niet heel Gaza daarna wr achterblijft zonder serieuze opties want dan weet je in die regio met deze achtergrond dat het uitloopt op politieke islam=ellende.
Mensen die werk en relatieve welvaart hebben en die het idee hebben dat het verleden is afgekaart gaan gewoon leven. Mensen die geen werk, geen welvaart en het idee dat alles ze is afgenomen richten Hamas 2.0 op.
Ik mag hopen dat ze aan boord wel weten hoever die dingen kunnen vliegen want je moet eerder voorbij Gibraltar zijn voor ze moeten tanken en dat kunnen ze gewoon zelf, daarvoor hoeven ze echt niet in Isral te landenquote:
Kant kiezen als je je zorgen maakt over burgerslachtoffers? Bijzonder verhaal weer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van D66 had ik ook niets anders verwacht dan keihard kant kiezen.
kan zijn, maar voor nu is Egypte aan zet wat mij betreft en hoeft Isral helemaal niets te leveren aan Gaza, geen druppel brandstof. Ga maar bij je broeders bedelen, maar die hebben ook dikke betonblokken tegen de grens geplaatst, zal wel niet voor niets zijn denk ik dan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat het zich altijd uitbetaalt om goed voor je buren te zorgen. Helemaal als het doel is het uitroeien van Hamas, zul je daarna moeten zorgen dat niet heel Gaza daarna wr achterblijft zonder serieuze opties want dan weet je in die regio met deze achtergrond dat het uitloopt op politieke islam=ellende.
Mensen die werk en relatieve welvaart hebben en die het idee hebben dat het verleden is afgekaart gaan gewoon leven. Mensen die geen werk, geen welvaart en het idee dat alles ze is afgenomen richten Hamas 2.0 op.
D66 is eerder een club van kwaadaardige en egostische cynici dan een naeve club.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, echt D66?
Wat een ongelooflijk naeve club blijft dat toch
Staakt het vuren en Qatar hamas leden laten uitleveren, super idealistische ideen maar niet echt realistisch.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom zou volgens D66 de situatie hier en in Europa ontvlammen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kant kiezen als je je zorgen maakt over burgerslachtoffers? Bijzonder verhaal weer.
Walgelijk tuigquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:03 schreef bitterbal het volgende:
Kolonisten op de Westoever vallen Palestijnen aan, met steun van Isral
Kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever grijpen volgens mensenrechtenorganisaties hun kans nu de ogen van de wereld gericht zijn op de oorlog in Gaza. Gewapende kolonisten en Isralische militairen vallen bewoners aan in hun huizen, op straat en in hun olijfgaarden. In ruim twee weken tijd zijn zeker negentig Palestijnen gedood.
In de nacht van 11 oktober drongen tientallen kolonisten in uniformen het dorp Wadi al-Seeq binnen, waar ze inwoners mishandelden en een spoor van vernieling achterlieten. "We werden vastgebonden, vernederd en geslagen met stokken", vertelt Abu Bashar, hoofd van de bedoeenengemeenschap. "Dat heeft uren geduurd."
https://nos.nl/collectie/(...)ael-woest-op-vn-chef
misschien al gepost
Omdat al die Hamas liefhebbers dan gaan rellenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou volgens D66 de situatie hier en in Europa ontvlammen?
Leg eens uit.
Heb je afgelopen dagen gemist, met die vrachtwagens aan de grens tussen Gaza en Egypte?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
kan zijn, maar voor nu is Egypte aan zet wat mij betreft en hoeft Isral helemaal niets te leveren aan Gaza, geen druppel brandstof. Ga maar bij je broeders bedelen, maar die hebben ook dikke betonblokken tegen de grens geplaatst, zal wel niet voor niets zijn denk ik dan.
Je kan wel naar Isral blijven wijzen maar uiteindelijk heeft Gaza twee buren, beiden moet niets van ze hebben...
van 1 snap ik het prima
+ meer vluchtelingen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat al die Hamas liefhebbers dan gaan rellen
Jeetje, zou D66 dan inzien dat we hier een behoorlijke groep aartsconservatieve religieuzen hebben die dit conflict aangrijpen om te gaan rellen? Die schijt hebben aan Palestijnse slachtoffers, maar vooral hun tribalisme en geloofsijver even willen uiten?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat al die Hamas liefhebbers dan gaan rellen
Oh nee hoor, dat was slechts een druppel, beter je best doen, niet hossen, niet gebak uitdelen maar daar zijn voor je broeders!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je afgelopen dagen gemist, met die vrachtwagens aan de grens tussen Gaza en Egypte?
Je moet er niet aan denken dat er nu nog zulke gekkies hun kans grijpen, kwa vlam in de pan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:53 schreef Tekaschi het volgende:
weet ik veel, ik ben niet van de webcare ofzoquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje, zou D66 dan inzien dat we hier een behoorlijke groep aartsconservatieve religieuzen hebben die dit conflict aangrijpen om te gaan rellen? Die schijt hebben aan Palestijnse slachtoffers, maar vooral hun tribalisme en geloofsijver even willen uiten?
Zou het dan eindelijk?
Misschien maakt het die lui geen ene reetje uit wat wij ervan vinden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:08 schreef Nattekat het volgende:
Die kolonisten hebben het ook nog niet helemaal begrepen volgens mij, idioten
De media in veel westerse landen is al tegen jullie, maak het niet erger.
Zou meer woorden nodig hebben gehad maar dit dekt de lading wel.quote:
Hun staat wel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien maakt het die lui geen ene reetje uit wat wij ervan vinden.
Deze is gelukkig nog gearresteerd voor hij de kans greep om hier Hamasje te spelen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:11 schreef Tekaschi het volgende:
Islamist wilde met vrachtwagen een pro-Isral demonstratie binnenrijden!
Gaat goed in Duitsland.
Dit soort dingen gebeuren kleinschalig het hele jaar door. Sinds 7 oktober is er volgens deze mensenrechten organisatie een georganiseerde escalatie van de kolonisten vaak samen met het IDF.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:03 schreef bitterbal het volgende:
Kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever grijpen volgens mensenrechtenorganisaties hun kans nu de ogen van de wereld gericht zijn op de oorlog in Gaza. Gewapende kolonisten en Isralische militairen vallen bewoners aan in hun huizen, op straat en in hun olijfgaarden. In ruim twee weken tijd zijn zeker negentig Palestijnen gedood.
In de nacht van 11 oktober drongen tientallen kolonisten in uniformen het dorp Wadi al-Seeq binnen, waar ze inwoners mishandelden en een spoor van vernieling achterlieten. "We werden vastgebonden, vernederd en geslagen met stokken", vertelt Abu Bashar, hoofd van de bedoeenengemeenschap. "Dat heeft uren geduurd."
misschien al gepost
Je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet er niet aan denken dat er nu nog zulke gekkies hun kans grijpen, kwa vlam in de pan.
[ twitter ]
Hey Nekaschi, leuk dat je er bentquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh nee hoor, dat was slechts een druppel, beter je best doen, niet hossen, niet gebak uitdelen maar daar zijn voor je broeders!
Dat is niet aan de Joden maar aan de broeders, jouw volk, en dan niet vlaggetjes vreten of gebak uitdelen omdat kindertjes verkracht zijn, nee werkelijk je inzetten voor je broeders. Zou je sieren
De officier van de eenheid die hier aan meegedaan heeft is ontslagen en er is een onderzoek gestart naar de daden en de betrokkenen. De eenheid in kwestie is samengesteld uit settlers en staan bekend om hun provocaties.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:03 schreef bitterbal het volgende:
misschien al gepost
Oh we gaan zeker weer een golf van achterlijk terreur tegemoet, maar ik heb nu wel het idee dat we meer durven uit te spreken waar al die ellende vandaan komt. het is inmiddels zonneklaar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze is gelukkig nog gearresteerd voor hij de kans greep om hier Hamasje te spelen.
Gaat gezellig worden in Europa het moment dat Isral echt los gaat in dat gebied.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze is gelukkig nog gearresteerd voor hij de kans greep om hier Hamasje te spelen.
Vindt D66 ook nog iets van het feit dat het buitengewoon illustratief is dat tijdens dit conflict overal in Europa conservatief religieuzen de straat op gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kant kiezen als je je zorgen maakt over burgerslachtoffers? Bijzonder verhaal weer.
Het heeft maar een paar decennia overal RASSIEME roepen en iedereen bruinhemd noemen geduurd, maar het was het waardquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh we gaan zeker weer een golf van achterlijk terreur tegemoet, maar ik heb nu wel het idee dat we meer durven uit te spreken waar al die ellende vandaan komt. het is inmiddels zonneklaar.
Dus nou goed, dat is dan wel positief
Virtue signaling noemen ze datquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan Palestijnen.
Als dit is hoe ze zich gedragen niet meer dan logischquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan moordenaars, het labeltje qua etniciteit boeit me niet zo verder.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
nou terecht dat men tegen kolonisten isquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:08 schreef Nattekat het volgende:
Die kolonisten hebben het ook nog niet helemaal begrepen volgens mij, idioten
De media in veel westerse landen is al tegen jullie, maak het niet erger.
Jeetje, wat onverwacht.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit soort dingen gebeuren kleinschalig het hele jaar door. Sinds 7 oktober is er volgens deze mensenrechten organisatie een georganiseerde escalatie van de kolonisten vaak samen met het IDF.
Thread
[ twitter ]
[ twitter ]
Nee dat was het niet waard.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het heeft maar een paar decennia overal RASSIEME roepen en iedereen bruinhemd noemen geduurd, maar het was het waard.
Worden die mensen die bekend zijn wel opgepakt dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:14 schreef oblo het volgende:
[..]
De officier van de eenheid die hier aan meegedaan heeft is ontslagen en er is een onderzoek gestart naar de daden en de betrokkenen. De eenheid in kwestie is samengesteld uit settlers en staan bekend om hun provocaties.
Nee. Het verschil tussen jou en mij, Slayage, is dat slachtoffers van geweld mij altijd ter harte gaan. Ik ga niet eerst opzoeken of ze wel tot mijn religie/partij/club/land behoren om vervolgens te beslissen of ik het erg vind of niet.quote:
Ik had het eigenlijk sowieso over de lange termijn, maar ook op de korte vind ik het de verkeerde beslissing. Sluit je Gaza af van basisbehoeften, dan raak je Hamas maar meer nog de burgers. Sluit je het niet af, dan raak je Hamas niet en dat is blijkbaar een belangrijkere factor dan het welzijn van de burgers. Ik vind dat niet kunnen. Hamas zit namelijk in die tunnels op voorraden en de burgers niet. Het heeft dus alleen effect op de burgers.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
kan zijn, maar voor nu is Egypte aan zet wat mij betreft en hoeft Isral helemaal niets te leveren aan Gaza, geen druppel brandstof. Ga maar bij je broeders bedelen, maar die hebben ook dikke betonblokken tegen de grens geplaatst, zal wel niet voor niets zijn denk ik dan.
Je kan wel naar Isral blijven wijzen maar uiteindelijk heeft Gaza twee buren, beiden moet niets van ze hebben...
van 1 snap ik het prima
staat bewoners. Wat mij betreft zijn die kolonisten ook terroristenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Dat getal is inclusief terroristen. Dat is niet specifiek onschuldige burgers.
Hoe denk je dat je je voelt als militair na een grondactie in zo'n gebied? Daar krijgen men ptss van. Laat staan de burgers.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan moordenaars, het labeltje qua etniciteit boeit me niet zo verder.
Volgens mij is Jip en Janneke taal gewoon hoe zijn bovenkamer werkt. Dit conflict gaat z'n hoofd te boven qua complexiteit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:18 schreef Slayage het volgende:
Gare gast is goed in Jip en Janneke taal
[ twitter ]
In twee weken 90 Palestijnen gedood. Plus de 54 is 144 in 2023quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:03 schreef bitterbal het volgende:
misschien al gepost
Soms wel, soms niet. Er was een aantal maanden geleden een zaak van een groepje soldaten die jarenlang palestijnen uit de west bank had mishandeld en afgeperst, die zijn uiteindelijk opgepakt en naar de gevangenis gestuurd. Helaas komen wraakacties te vaak voor en is er niet altijd de aandacht en de mankracht om iedereen op te pakken en te vervolgen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Worden die mensen die bekend zijn wel opgepakt dan?
nou. Lees dat de palestijnen uit het betreffende nos bericht gevlucht zijn en hun huizen zijn afgepakt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet. Er was een aantal maanden geleden een zaak van een groepje soldaten die jarenlang palestijnen uit de west bank had mishandeld en afgeperst, die zijn uiteindelijk opgepakt en naar de gevangenis gestuurd. Helaas komen wraakacties te vaak voor en is er niet altijd de aandacht en de mankracht om iedereen op te pakken en te vervolgen.
Die kolonisten die hier bij betrokken zijn, zijn idd gewoon terroristen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
staat bewoners. Wat mij betreft zijn die kolonisten ook terroristen
Eng om je te realiseren h? We zijn waarschijnlijk n spoor van lichaamsdelen la Nice verwijderd van een volksoproer dat we niet meer gezien hebben sinds 1926 in de Rotterdamse haven en ja ik moest opzoeken wanneer we voor het laatst grootschalige rassenrellen hebben gezien in Nederland.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet er niet aan denken dat er nu nog zulke gekkies hun kans grijpen, kwa vlam in de pan.
[ twitter ]
Nou mooi dat we het daar over eens zijnquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:24 schreef oblo het volgende:
[..]
Die kolonisten die hier bij betrokken zijn, zijn idd gewoon terroristen.
Hun huizen zijn niet afgepakt. Ze zijn gemarteld voor een dag en toen vrijgelaten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou. Lees dat de palestijnen uit het betreffende nos bericht gevlucht zijn en hun huizen zijn afgepakt.
Dan staat het nu weer gelijk. Nu verstoren moslimgekkies een pro-Israel demonstratie, en eerder zagen we hoe een pro-Palestina demonstratie werd verstoord.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
1979 Afrikaanderwijk in Rotterdamquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eng om je te realiseren h? We zijn waarschijnlijk n spoor van lichaamsdelen la Nice verwijderd van een volksoproer dat we niet meer gezien hebben sinds 1926 in de Rotterdamse haven en ja ik moest opzoeken wanneer we voor het laatst grootschalige rassenrellen hebben gezien in Nederland.
Om hulp kon de Palestijnse gemeenschap niet vragen. Ze werden mishandeld in het bijzijn van militairen. Alle veertig families moesten noodgedwongen hun huizen achterlaten en vluchtten met hun schapen en geiten het dorp uit. "De kolonisten hebben alles van ons afgepakt. Onze huizen, onze auto's, onze spullen."quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef oblo het volgende:
[..]
Hun huizen zijn niet afgepakt. Ze zijn gemarteld voor een dag en toen vrijgelaten.
Ja dat is echt heel klote, maar het is de Hamas die dit doet he. Daar kan je niemand anders voor aanwijzen dan de Hamas zelf, zolang de Palestijnen ze niet uitleveren, inclusief de gijzelaars is het dus aan Isral om in te grijpen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk sowieso over de lange termijn, maar ook op de korte vind ik het de verkeerde beslissing. Sluit je Gaza af van basisbehoeften, dan raak je Hamas maar meer nog de burgers. Sluit je het niet af, dan raak je Hamas niet en dat is blijkbaar een belangrijkere factor dan het welzijn van de burgers. Ik vind dat niet kunnen. Hamas zit namelijk in die tunnels op voorraden en de burgers niet. Het heeft dus alleen effect op de burgers.
I stand corrected...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
1979 Afrikaanderwijk in Rotterdam
Tussen wie dan precies. Kende dit verhaal ook niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eng om je te realiseren h? We zijn waarschijnlijk n spoor van lichaamsdelen la Nice verwijderd van een volksoproer dat we niet meer gezien hebben sinds 1926 in de Rotterdamse haven en ja ik moest opzoeken wanneer we voor het laatst grootschalige rassenrellen hebben gezien in Nederland.
Ze zijn nu al weer terug in het dorp. Onder andere spullen en auto’s zijn idd gestolen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Om hulp kon de Palestijnse gemeenschap niet vragen. Ze werden mishandeld in het bijzijn van militairen. Alle veertig families moesten noodgedwongen hun huizen achterlaten en vluchtten met hun schapen en geiten het dorp uit. "De kolonisten hebben alles van ons afgepakt. Onze huizen, onze auto's, onze spullen."
oh nee, dan is het goed...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:26 schreef oblo het volgende:
[..]
Hun huizen zijn niet afgepakt. Ze zijn gemarteld voor een dag en toen vrijgelaten.
bizar werkelijk...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
hmm dat heb ik dan niet gelezen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:30 schreef oblo het volgende:
[..]
Ze zijn nu al weer terug in het dorp. Onder andere spullen en auto’s zijn idd gestolen.
https://www.universiteitl(...)nrellen-in-nederlandquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tussen wie dan precies. Kende dit verhaal ook niet.
Die termenquote:waarbij honderden Nederlandse zeelieden in de Rotterdamse haven op de vuist gaan met - zoals het in krantenberichten wordt omschreven - vijftig ‘Arabieren’, ‘zwartjes’ en ‘kleurlingen’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |