Oh ja joh , ik ben ook helemaal geen enorme Israelfan ofzo. Maar de Gaza/Hamas en hun aanhang trek ik al helemaal nietquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat er inderdaad aan Isralische kant ook fanatieke volidioten rondlopen die graag Pallies willen knallen en dat die stroming echt wel aan tractie heeft gewonnen in de politiek. Een oplossing behelst niet alleen het ontmantelen van Hamas, maar ook een blijvende oplossing voor (het kolonistentuig op) de Westoever.
Een kibboets is eerder een dorpje dan een wijk. Misschien ben je in de war met kampong? Ander koloniaal verhaal, maar het kan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:37 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom noemen ze het een kibboets ipv gewoon een wijk. Waarom weer jezelf boven de rest plaatsen?
`quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker wel. Of is het niet erg als het met raketten gebeurd?
Integendeel. Wat Isral tot nu toe doet werkt compleet averechts en zal leiden tot nog veel meer decennia van aanslagen door Hamas. Als je daar van af wil moet Hamas echt weg, maar daar is Israel in mijn ogen totaal niet mee bezig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent wel helemaal geradicaliseerd h?
Ah okay, dat had ik me niet gerealiseerd. Ben wat betreft oorlogstactiek en -materiaal echt afhankelijk van mensen die er meer vanaf weten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Voor de mensen die wat beter op de hoogte zijn, de Amerikanen zijn als de dood dat ze een carrier verliezen aan de rakketten van Hezbollah, daarom vaart de gehele Ford task force ook vrij ver uit de kust, voorbij Cyprus zelfs nog, dit gaat de facto betekenen dat de een gedeelte van de Amerikaanse carriervliegtuigen in Isral moeten landen om bij te tanken, met alle risico's van dien, dit is ook een van de hoofdreden waarom er een tweede carrier met spoed onderweg is.
Wat zou Isral volgens jou moeten doen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Integendeel. Wat Isral tot nu toe doet werkt compleet averechts en zal leiden tot nog veel meer decennia van aanslagen door Hamas. Als je daar van af wil moet Hamas echt weg, maar daar is Israel in mijn ogen totaal niet mee bezig.
Hmm, nee.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker. Als het niet zo was had Israel allang Hamas cht kunnen vernietigen. Een vijand als Hamas is gewoon heel nuttig. Kost af en toe wat levens maar kleine prijs voor het creren van eenheid, het afleiden van binnenlandse corruptie en het niet hoeven te accepteren van allerlei buitenlandse eisen.
Carola Schouten is er zwanger geraakt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:37 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom noemen ze het een kibboets ipv gewoon een wijk. Waarom weer jezelf boven de rest plaatsen?
Wapwapwapwapwap...quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gaat Israel nog iets doen aan Hamas of bombarderen ze alleen de bevolking aan puin zodat Hamas gewoon blijft bestaan? Lijkt steeds meer op dat laatste. Want ja, stiekem vindt Israel het bestaan van Hamas wel fijn. Erg nuttig zo'n vijand.
De Gazastrook bezetten, er een nieuwe regering plaatsen (in samenwerking met de PA, Egypte, VS) en de burgerbevolking vooral door laten gaan met leven en een toekomst opbouwen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou Isral volgens jou moeten doen?
Jij denkt werkelijk dat ze samenwerkten? Wat voor wereld leef je? Ik zie je wel vaker rare dingen schrijven. Lid van een sekte?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker. Als het niet zo was had Israel allang Hamas cht kunnen vernietigen. Een vijand als Hamas is gewoon heel nuttig. Kost af en toe wat levens maar kleine prijs voor het creren van eenheid, het afleiden van binnenlandse corruptie en het niet hoeven te accepteren van allerlei buitenlandse eisen.
Amerika is lang niet zo machtig meer als bijvoorbeeld in 1991, ook dankzij voortschrijdende technieken waar ze de boot een beetje heel erg aan het missen zijn momenteel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah okay, dat had ik me niet gerealiseerd. Ben wat betreft oorlogstactiek en -materiaal echt afhankelijk van mensen die er meer vanaf weten.
Het gaat om de intentie. Israel poogt zo min mogelijk burgerdoden te veroorzaken, Hamas poogt het aantal burgerdoden te maximaliseren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit klopt 100% zeker te weten
Alleen wat wil je hiermee zeggen? Is elke reactie die iets humaner dan Hamas is, dus acceptabel?
Ik zeg toch niks over samenwerken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat ze samenwerkten? Wat voor wereld leef je? Ik zie je wel vaker rare dingen schrijven. Lid van een sekte?
Nu hoeven ze niet te landen. ,:)quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Voor de mensen die wat beter op de hoogte zijn, de Amerikanen zijn als de dood dat ze een carrier verliezen aan de rakketten van Hezbollah, daarom vaart de gehele Ford task force ook vrij ver uit de kust, voorbij Cyprus zelfs nog, dit gaat de facto betekenen dat de een gedeelte van de Amerikaanse carriervliegtuigen in Isral moeten landen om bij te tanken, met alle risico's van dien, dit is ook een van de hoofdreden waarom er een tweede carrier met spoed onderweg is.
Zo veel mogen "we" ook niet weten hoorquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah okay, dat had ik me niet gerealiseerd. Ben wat betreft oorlogstactiek en -materiaal echt afhankelijk van mensen die er meer vanaf weten.
Zijn we het daar eens, mooi, ik twijfelde even aan je mentale gestel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou vertel maar wanneer Isral echt iets gaat doen aan Hamas dan. Want ze doen nu precies het tegenovergestelde. Ik ben voor hoor, het bezetten van de Gazastrook en het wegwerken van Hamas.
Klopt. Schoot ik uit. Ik denk niet dat Hamas Israel wat oplevert.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zeg toch niks over samenwerken.
De volledige luchtvloot van een vliegdekschip gaat een kleine uitdaging wordenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nu hoeven ze niet te landen. ,:)
[ twitter ]
Al die bezette gebieden terug aan de Palestijnen geven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou Isral volgens jou moeten doen?
Welnee, de afstand Cyprus - Libanon is zo'n 180 kilometer. Een F18 of F35C haalt dat makkelijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef UitStraling het volgende:
Dan heb je vast wel een idee hoe Isral het vooral wel moet aanpakken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Integendeel. Wat Isral tot nu toe doet werkt compleet averechts en zal leiden tot nog veel meer decennia van aanslagen door Hamas. Als je daar van af wil moet Hamas echt weg, maar daar is Israel in mijn ogen totaal niet mee bezig.
100:1 is ook een proportie h, ik kan volledig begrijpen dat Isral nooit voor de 1:1 proportie gaat en nu al helemaal niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:16 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou ja ze zeggen wel eens, een volk heeft de regering die ze verdient ofzo? Ja als mensen weigeren terroristen uit te leveren zijn ze medeplichtig, sorry, kan hard klinken, maar dat is gewoon hoe het is
Dit is simpelweg een voorbereidend bombardement om het aantal slachtoffers aan Israelische zijde te minimaliseren bij de inval.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou vertel maar wanneer Isral echt iets gaat doen aan Hamas dan. Want ze doen nu precies het tegenovergestelde. Ik ben voor hoor, het bezetten van de Gazastrook en het wegwerken van Hamas.
Je moet eerst Hamas kwijt. Die zijn niet zomaar weg. Ik zou als Israel proberen zorg te dragen voor de bevolking vaan Palestina. En dan het specialitsisch achter doelen aangaan Zoals gegijzelde mensen. . Niet alles hoeft snel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zijn we het daar eens, mooi, ik twijfelde even aan je mentale gestel.
En nee ik heb geen idee, nou ja, ik denk zelf als ik de baas was he, dat eerst Gaza ongeveer gezuiverd moet worden als nazi duitsland deztijds en dan bezet door een internationale troepenmacht, dat land opbouwen, generaties opleiden. Religie marginaliseren vooral.
En dan kijken of samenleven mogelijk is.
Ik weet dat je denkt dat ik een debiel ben, en dat is een terechte diagnose, maar ik leef al lang genoeg om te hebben gezien dat de hamas en consorten absoluut niet willen samenleven met de Joden, elke week 1 of 2 bussen met schoolkinderen gaat echt tegenstaan, die muur staat er niet voor niets, die zou hier ook staan als we met dit soort terreur moesten omgaan.
Zolang terreur politiek is voor je is er gewoon wat mis, en dan kan je stellen ja bommentapijt is ook terreur, prima, maar ik zie Nederlandse soldaten dat ook zo doen indien nodig. Het doodmartelen van een meisje van zes, vingertjes afknippen, zou ik niet zo waarderen.. Hoe sta jij hierin?
Slim, geef ze eens ongelijkquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is simpelweg een voorbereidend bombardement om het aantal slachtoffers aan Israelische zijde te minimaliseren bij de inval.
Ik interpreteer dat tegenwoordig maar als van wadi Gaza tot de middellandse zeequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe? Nou zo:
From the river to the sea......
Is dat op 7 okt gebeurd of trappen we in het verhaal uit 1982 wat wordt gerecycled? Toen maakten de soldaten een weddenschap welk geslacht het kind zou hebbenquote:Vanwege het opensnijden van joodse zwangere vrouwen en het onthoofden foetussen?
Ach ze zullen wel weten wat ze doenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De volledige luchtvloot van een vliegdekschip gaat een kleine uitdaging worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |