Zeg maar rustig een wereldoorlog. Want als Iran en de VS dan ook het conflict ingerommeld worden, en die kans is zeer zeker aanwezig, dan zal ook China z'n kans schoon zien. Krijg je in Afrika ook al die Wagner cellen die actief gaan worden omdat het Westen z'n handen vol heeft.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als Hezbollah Israël aanvalt, staan we op de rand van een grote regionale oorlog.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
60% van hun totale kracht.
Dat gezegd te hebben ga jij weer op negeer.
Dat horen we steeds. Maar ik vraag me af wat er dan staat te gebeuren. Libanon staat voor een groot deel niet achter Hezbollah.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als Hezbollah Israël aanvalt, staan we op de rand van een grote regionale oorlog.
ook nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat de VS wellicht handig heeft ingespeeld op wat onderdrukt werd (het sektarische, barbaarse, tribalistische) door de door haar verwijderde dictators aldaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Midden-Oosten heeft zichzelf vooral gedestabiliseerd met allerlei culturen vol barbaars gedrag, haat en fundamentalistische Islam. Het is dat men er rijk is aan grondstoffen, anders was het helemaal niets geworden.
Mja, hoeveel van die 400k+ militairen heb je nu werkelijk nodig in Gaza. Dan heb je er nog genoeg over om de Westbank te controleren en Hezbollah van de kaart te vegen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Eens
De vraag is of de Israeli's in staat zijn om op twee fronten te vechten
Fijn dat je jezelf zo goed kent.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Wil even duidelijk maken dat ik niet meer reageer op mensen met een laag niveau van kennis, die extreem en vol haat ingesteld zijn en vooral niet inhoudelijk kunnen argumenteren.
De vorige keer liep dat ook niet echt goed af voor hun. Zo sterk is hun leger echt nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op 3 ook als het moet, niet de eerste keer.
Ik denk dat jij Iran wat te stabiel inschat. Die zijn al all-in gegaan met Rusland en hebben weinig meer te verliezen. Dat regime wankelt en bovendien is de Ayatollah op sterven na dood. Israël is bovendien niet vies van een beetje stoken in Iran.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat horen we steeds. Maar ik vraag me af wat er dan staat te gebeuren. Libanon staat voor een groot deel niet achter Hezbollah.
Syrië heeft het nogal druk en daar zitten ook nog wat verdwaalde Russen.
Iran, die gaan zich niet mengen en zitten bovendien wel ver weg.
Jemen, die hebben het druk met zichzelf.
Saudi Arabië, die gaan geen oorlog ontketenen tegen Israël en daarmee het westen.
Egypte, idem.
Turkije, idem.
Jordanië, die zie ik vooral intern problemen krijgen met de grote groep Palestijnen.
Wat ik wel zie gebeuren is dat Hezbollah zich mengt en Israël zich op twee fronten moet begeven. Amerika zal het Israëlische leger van de nodige intel voorzien. Verdedigend wat willen ondernemen mocht Hezbollah echt 100k+ raketten klaar hebben staan. Die zie ik daar echt geen grootscheepse operatie opzetten, tenzij Israël van de kaart dreigt te worden geveegd. Maar daar is meer dan Hamas en Hezbollah voor nodig. En ik zie niet in wie dat 'meer' gaat zijn. Tenzij Israël zijn boekje erg ver te buiten gaat zal het 'met een sisser' (wel heel zacht uitgedrukt) aflopen.
Dus ja, het conflict kan escaleren met proxy Iran via Hezbollah. Ja, dat kan erg bloedig worden. Nee, ik zie het niet overslaan op andere landen.
Jawel. Je vergist je met totaal aantal beschikbare materieel en mensen en van dat beschikbare materiaal en mensen die overeenkomen met een bepaalde percentage van mogelijke uitvoering van ''force''. Dus een vliegdekschip met alles erop en eraan staat gelijk aan bijvoorbeeld 50 andere schepen etc. Zo moet je het vertalen en niet andersom.quote:
Mooi zo: dan blijf jij lekker weg.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:41 schreef Werkperd het volgende:
Wil even duidelijk maken dat ik niet meer reageer op mensen met een laag niveau van kennis, die extreem en vol haat ingesteld zijn en vooral niet inhoudelijk kunnen argumenteren.
De Houthi uit Jemen zouden zich er vast wel in willen mengen. Dat is de zoveelste anti-Westerse, antisemitische en Moslimfundamentalistische terreurgroep in de regio.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat horen we steeds. Maar ik vraag me af wat er dan staat te gebeuren. Libanon staat voor een groot deel niet achter Hezbollah.
Syrië heeft het nogal druk en daar zitten ook nog wat verdwaalde Russen.
Iran, die gaan zich niet mengen en zitten bovendien wel ver weg.
Jemen, die hebben het druk met zichzelf.
Saudi Arabië, die gaan geen oorlog ontketenen tegen Israël en daarmee het westen.
Egypte, idem.
Turkije, idem.
Jordanië, die zie ik vooral intern problemen krijgen met de grote groep Palestijnen.
Wat ik wel zie gebeuren is dat Hezbollah zich mengt en Israël zich op twee fronten moet begeven. Amerika zal het Israëlische leger van de nodige intel voorzien. Verdedigend wat willen ondernemen mocht Hezbollah echt 100k+ raketten klaar hebben staan. Die zie ik daar echt geen grootscheepse operatie opzetten, tenzij Israël van de kaart dreigt te worden geveegd. Maar daar is meer dan Hamas en Hezbollah voor nodig. En ik zie niet in wie dat 'meer' gaat zijn. Tenzij Israël zijn boekje erg ver te buiten gaat zal het 'met een sisser' (wel heel zacht uitgedrukt) aflopen.
Dus ja, het conflict kan escaleren met proxy Iran via Hezbollah. Ja, dat kan erg bloedig worden. Nee, ik zie het niet overslaan op andere landen.
Wanneer bedoel je? 1973? Dat liep heel goed af.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De vorige keer liep dat ook niet echt goed af voor hun. Zo sterk is hun leger echt niet
Gloeiende! Gaat het hier nu ook al over 'TKD' Wat betekent dat?!quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De meme's die zijn gemaakt gisteren zijn echt geweldig
Hier is een kleine collectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook niet uiteraard 60% van de slagkracht van de Amerikaanse marine. De VS alleen al hebben elf Carrier Strike Groups. Daarvan zijn er nu twee ingezet bij de kust van Gaza/Israël/Libanon.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:39 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De Engelsen hebben het dan ook goed verneukt daar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
als er niet zoveel grondstoffen waren hadden we er nooit wat van gehoord
ja en er zijn er 11quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jawel. Je vergist je met totaal aantal beschikbare materieel en mensen en van dat beschikbare materiaal en mensen die overeenkomen met een bepaalde percentage van mogelijke uitvoering van ''force''. Dus een vliegdekschip met alles erop en eraan staat gelijk aan bijvoorbeeld 50 andere schepen etc. Zo moet je het vertalen en niet andersom.
De vluchtelingen zijn zo dankbaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:44 schreef Anton91 het volgende:
Dat ze voor de rest van hun leven asiel mogen krijgen in de gevangenis.
[ twitter ]
Politie heeft dus ook doodleuk aangegeven het geen probleem te vindenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
en nog meer Hamas vlaggen, als swastikas in een neonazi manifestatie
we kunnen definitief stoppen met het eufemistische "pro-palestina" en dit gewoon noemen wat het is "pro Hamas"
Neo nazis dus
Het is altijd dolle pret met zulke kansenparels.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:44 schreef Anton91 het volgende:
Dat ze voor de rest van hun leven asiel mogen krijgen in de gevangenis.
[ twitter ]
Kan niet wachten op de negatieve media aandacht. Owacht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
en nog meer Hamas vlaggen, als swastikas in een neonazi manifestatie
we kunnen definitief stoppen met het eufemistische "pro-palestina" en dit gewoon noemen wat het is "pro Hamas"
Neo nazis dus
Ik denk ook niet dat ze het willen. Sterker nog ik vermoed dat alleen sommigen bij Hamas blij is met 7 oktober en waar we nu in zitten. Lijkt erop dat de politieke leiders niet op de hoogte waren van wat de militaire tak heeft bekokstoofd. Wordt gespeculeerd dat er binnen de vele Hamas groepen er een nieuwe groep zit wat Israël nog niet had geïnfiltreerd waardoor ze dit deze succesvolle actie hebben uitgevoerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Krijg steeds meer het idee dat ze helemaal niet willen vechten. En dat het daarom telkens, maar uitgesteld wordt. Wellicht dat de Amerikanen hun vuile werk willen doen?
Hoe danquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Politie heeft dus ook doodleuk aangegeven het geen probleem te vinden_!
[..]
Het is altijd dolle pret met zulke kansenparels.
Dat wil het Iraanse volk helemaal niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat jij Iran wat te stabiel inschat. Die zijn al all-in gegaan met Rusland en hebben weinig meer te verliezen. Dat regime wankelt en bovendien is de Ayatollah op sterven na dood. Israël is bovendien niet vies van een beetje stoken in Iran.
En als Iran erin gaat, dan gaan we écht los.
Een ander risico is de Amerikaanse presidentsverkiezingen van volgend jaar. Dit gaat nog wel even doorrommelen en je moet er niet aan denken wat er allemaal gaat gebeuren als Trump het weer voor het zeggen krijgt. Wat dat betreft is Amerika óók een grote onzekerheid.
En zodoende zie ik niet perse Israël -Palestina als het grote risico hier, dat loopt wel los (met of zonder genocide). Het gevaar is een directe confrontatie VS-Iran.
Ja heb er ook paar leuke langs zien komen. Wat is tkd in de eerste cartoon?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De meme's die zijn gemaakt gisteren zijn echt geweldig
Hier is een kleine collectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de NOS en het NRC is men helemaal in hun nopjes met zulke demonstraties.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de negatieve media aandacht. Owacht.
Maar die andere inzetbare 9 CSG's dan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jawel. Je vergist je met totaal aantal beschikbare materieel en mensen en van dat beschikbare materiaal en mensen die overeenkomen met een bepaalde percentage van mogelijke uitvoering van ''force''. Dus een vliegdekschip met alles erop en eraan staat gelijk aan bijvoorbeeld 50 andere schepen etc. Zo moet je het vertalen en niet andersom.
Ik krijg vooral het idee dat ze via politieke backchannels gewaarschuwd worden vooral geen genocide te gaan plegen daar in Gaza.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Krijg steeds meer het idee dat ze helemaal niet willen vechten. En dat het daarom telkens, maar uitgesteld wordt. Wellicht dat de Amerikanen hun vuile werk willen doen?
blijkt uit?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij de NOS en het NRC is men helemaal in hun nopjes met zulke demonstraties.
Als Bibi de troepen bij Gaza persoonlijk komt opjutten dat ze heel binnenkort Gaza niet alleen van de buitenkant zien, maar ook aan de binnenkant ga ik er wel vanuit dat de plannen voor een aanstaande grondoffensief ongewijzigd zijn. Wanneer weten ze zelf waarschijnlijk nog niet. D-day werd ook een aantal keer uitgesteldquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze het willen. Sterker nog ik vermoed dat alleen sommigen bij Hamas blij is met 7 oktober en waar we nu in zitten. Lijkt erop dat de politieke leiders niet op de hoogte waren van wat de militaire tak heeft bekokstoofd. Wordt gespeculeerd dat er binnen de vele Hamas groepen er een nieuwe groep zit wat Israël nog niet had geïnfiltreerd waardoor ze dit deze succesvolle actie hebben uitgevoerd.
Het 1-3 principe gaat op voor zulke schepen, 1 op operatie, 1 in dok, 1 in transitie/reserve, 11:3=3,6, eentje is al karig om China af te schrikken, heb je nog ongeveer 0,6 vliegdekschip over.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook niet uiteraard 60% van de slagkracht van de Amerikaanse marine. De VS alleen al hebben elf Carrier Strike Groups. Daarvan zijn er nu twee ingezet bij de kust van Gaza/Israël/Libanon.
Tenzij jij wilt beweren dat deze twee CSG dusdanig veel sterker zijn dan de overige negen gecombineerd met de schepen die niet behoren tot CSG's.
Maar je weet zelf ook wel dat, dat niet het geval is. Dit is niet eens 15% van de Amerikaanse slagkracht.
Ja, maar de Houthi's zitten ver weg, zullen zich lastig in het conflict kunnen mengen en hebben het nogal druk. Ze mogen wel willen, maar kunnen ze überhaupt ook serieus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Houthi uit Jemen zouden zich er vast wel in willen mengen. Dat is de zoveelste anti-Westerse, antisemitische en Moslimfundamentalistische terreurgroep in de regio.
Die zijn niet gelijktijdig inzetbaar, Groot Brittannië heeft al enorme problemen om de Queen Elizabeth klasse in de vaart te houden omdat ze er maar twee hebben, zoveel zelfs dat ze er alweer vanaf willen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar die andere inzetbare 9 CSG's dan?
Dat zag je van de week wel toen de US Navy hun raketten uit de lucht schoot. Zolang Iran die lui blijft bevoorraden is dat een serieuze dreiging.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, maar de Houthi's zitten ver weg, zullen zich lastig in het conflict kunnen mengen en hebben het nogal druk. Ze mogen wel willen, maar kunnen ze überhaupt ook serieus.
Dat klopt. Maar wat het Iraanse volk wil is niet zo relevant.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat wil het Iraanse volk helemaal niet.
En hoe zijn ze all-in gegaan met Rusland? Ik zie de Iraanse Revolutionaire Garde nog niet aan het front in Oekraïne. Ze steunen Rusland, zoals wij Oekraïne steunen. Dat noem ik bij lange na niet all-in.
Ik zou me echt niet zoveel zorgen maken over Iran. Iran fungeert voor Hamas als de twee vliegdekschepen fungeren voor Israël.
Interessant. Maar de VS heeft natuurlijk ook nog redelijk wat basissen in die regio.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:50 schreef UitStraling het volgende:
Het 1-3 principe gaat op voor zulke schepen, 1 op operatie, 1 in dok, 1 in transitie/reserve, 11:3=3,6, eentje is al karig om China af te schrikken, heb je nog ongeveer 0,6 vliegdekschip over.
Elk schip heeft zijn eigen specifieke uitrusting aan boord dat mate van slagkracht bepaald. Gerald Ford is grootste vliegdekschip ter wereld. Daarnaast is het zo dat er een vloot is gevormd met extra schepen en personeel. Het is niet zo dat de andere schepen op dit moment volgeladen zitten met straaljagers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en er zijn er 11
dan kunnen 12 nooit 60% van de slagkracht bij zich hebben
daarnaast zijn de LHD's ook krachtiger dan nagenoeg alle andere vliegdekschepen ter wereld (China, Frankrijk en als die ene het doet Rusland uitgezonderd) en een vliegdekschip staat sowieso niet gelijk aan 50 andere schepen, dat ligt maar helemaal aan de rol in kwestie
als het gaat om het projecteren van airpower wel, als het gaat om het aan land zetten van mariniers niet en dan houd ik het nog simpel
exact, dit heeft helemaal niets te maken met ultra conservatieve religieuze gekte, welnee....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sommige mensen hebben alleen enorme problemen met conservatieve religie wanneer het in Urk of Staphorst zit.
Wat er nu in Nederlandse steden gebeurt is vooral een 'politiek' dingetje, natuurlijk.
Omdat Amerika niet in een wereldwijde oorlog zit. Als dat wel het geval zou zijn en de Amerikaanse staat volledig mobiliseert omdat het in gevaar is, zijn deze snel genoeg operationeel. In vredestijd ga je niet 11 CSG tegelijk bemannen nee, dat ben ik met je eens. Maar dat is ook niet nodig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die zijn niet gelijktijdig inzetbaar, Groot Brittannië heeft al enorme problemen om de Queen Elizabeth klasse in de vaart te houden omdat ze er maar twee hebben, zoveel zelfs dat ze er alweer vanaf willen.
Nee, misverstand. Ze hebben 12 carrier groups ofzo. Zijn er nu 3 in de buurt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is 60% van hun marine toch?
Ik zou het niet onverstandig vinden als ze het afstel wordt ipv uitstel, helaas heeft Netanyahu er niet zoveel belang bij als de oorlog snel afloopt want dan is het tijd om hem eruit te werken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als Bibi de troepen bij Gaza persoonlijk komt opjutten dat ze heel binnenkort Gaza niet alleen van de buitenkant zien, maar ook aan de binnenkant ga ik er wel vanuit dat de plannen voor een aanstaande grondoffensief ongewijzigd zijn. Wanneer weten ze zelf waarschijnlijk nog niet. D-day werd ook een aantal keer uitgesteld
Ja, ik weet het, maar die werkperd lult zoveel onzin, hilarisch.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, misverstand. Ze hebben 12 carrier groups ofzo. Zijn er nu 3 in de buurt.
Juist niet. Een van de dingen waar Hamas zenuwachtig over werd, was dat de normalisatie ook middels die werkvergunningen binnensloop. Allemaal mensen die joodse Israëli's ontmoetten en daar een goede boterham verdienden. Ze zouden toch eens kunnen gaan denken...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze moeten echt stoppen met Palestijnen uit Gaza/Westbank toegang geven waarna die lui op hun gemak alle zwaktes van Israel in kaart kunnen brengen. Vervang die lui met mensen uit Thailand.
https://www.jpost.com/israel-news/article-769429
Man arrested after Facebook post praising Hamas kidnappers
The man had been reported after posting photos of children being kidnapped by the terrorist organization and praising the attackers.
Een vd comments:
Many of these terrorists that enter Israel and committed atrocities were workers and knew their way where to go. They were employed all over the south.
Did we learn anything?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |