abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211000133
Bellingcat-onderzoeker: aannemelijk dat afzwaaier bloedbad in ziekenhuis veroorzaakte
Bellingcat-onderzoeker Foeke Postma acht het aannemelijk dat een afzwaaier uit Gaza heeft geleid tot het bloedbad in een ziekenhuis in Gaza, gisteravond. In het programma Khalid & Sophie zei Postma: "Dat is aannemelijker dan het verhaal dat gisteravond rondging, dat het een Israëlische luchtaanval zou zijn". Tegelijkertijd noemt hij het "te voorbarig om hier echte conclusies uit te trekken".

Bellingcat is een onderzoekscollectief dat op basis van openbare bronnen onderzoek doet naar de toedracht van rampen en aanslagen. De organisatie deed ook veel onderzoek naar de ramp met vlucht MH17. Sinds gisteravond keken onderzoekers intensief naar beelden van het Gazaanse ziekenhuis en wat er kort voor de inslag gebeurde.

Postma baseert zich in de uitzending op beelden van raketten die vanuit Gaza worden afgevuurd, kort voordat de inslag in het ziekenhuis te zien is, en op beelden van de schade overdag. Daarop is geen krater te zien, iets wat je wel zou verwachten bij een Israëlische luchtaanval. "Dit laat zien dat het eigenlijk te klein is voor wat een typische Israëlische luchtaanval is."

Voor harde conclusies is volgens Postma meer onderzoek nodig. Daarvoor zouden onder meer scherven van de gebruikte munitie moeten worden bekeken.

https://nos.nl/collectie/(...)doden-bij-ziekenhuis
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:29:31 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211000134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:12 schreef Breekfast het volgende:
Wat zijn gerespecteerde media zoals NOS en NRC gisteren ontzettend de mist in gegaan zeg.

En een rectificatie plaatsen ho maar.
As we speak, duidt de NOS nu dat het ws een vanuit Gaze afgevuurde raket is geweest en dat de uitleg van Israël wordt gesteund door andere informatie van de Amerikanen.

Wat weer jammer is dat de NOS dit bewijs duiden als "steun" voor Israël en op die manier zelf blijven hangen in het ja/nee kamp van minderheden.

Het aantal slachtoffers wordt ook steeds groter. Die raket neergekomen op een parkeerplaats zal hooguit 50 mensen hebben getroffen dat door Hamas vertienvoudigd is tot 500 en in protestbewegingen wordt opgeblazen tot 700 en zelfs 1000.
Opvallend uit de nieuwe (schade)beelden is dat het vooral een flinke brand lijkt te zijn geweest en de schade t.g.v. ontploffing, niet heel erg groot is. De uitgebrande auto's hebben zo op het oog nauwelijks fragmentatie cq. (lucht)drukschade opgelopen. Op een eerder video was al te zien dat de ontploffing een klassieke vuurbal explosie was, iets dat je niet waarneemt bij plofmateriaal.
Tenzij de parkeerplaats volstond met mensen, zie ik niet waar(door) die aantallen slachtoffers zijn gevallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:29:31 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211000135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is precies wat Israel doet.

Als jij wel vindt dat dit meisje onschuldig is, dan zou je moeten concluderen dat Israel buitenproportioneel aan het optreden is. Veel ingewikkelder is het niet, pop.
zou niet weten waarom dat moet

kind was op de verkeerde plek, op het verkeerde moment ... war is hell
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211000136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de derde keer dat je dit post. Dat ik heb gezien tenminste. Is het nu klaar?
Dit interview (dat ik nog niet volledig heb gezien) is ook erg lang. Misschien heeft Slayage het in drieën geknipt voor ons?
Dat is dan wel weer aardig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:29:37 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211000137
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is precies wat Israel doet.

Als jij wel vindt dat dit meisje onschuldig is, dan zou je moeten concluderen dat Israel buitenproportioneel aan het optreden is. Veel ingewikkelder is het niet, pop.
Ik heb alleen niks gezegd over (dis)proportioneel optreden dus een beetje vreemd dat je reageert op iets wat ik niet heb gezegd.
pi_211000139
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit meisje zou ik snappen als ze over 10 jaar met steentjes staat te gooien naar zwaarbewapende Joodse soldaten.
Naar omdat zo te zien toch. Arme kind. weet niet wat haar is overkomen
pi_211000141
Onteigeningen, etnische zuiveringen continues. Niks geks. Random day in the west bank.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211000142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/mfaraz_ulislam/status/1714693815427363270

Potentieel Hamasterroriste te zien met verwondingen na bombardement.
Zal wel weer een eigen raket geweest zijn. Gebeurt vaker daar.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:30:39 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211000148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Christenen zijn echt enorme cucks. Hele tijd simpen met de Joden in Israël maar ondertussen worden ze keer op keer belachelijk gemaakt.
Die religie is er nochtans niet verboden, laat staan dat het belijden ervan de doodstraf zou verdienen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:30:56 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211000152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:29 schreef bitterbal het volgende:
Bellingcat-onderzoeker: aannemelijk dat afzwaaier bloedbad in ziekenhuis veroorzaakte
Bellingcat-onderzoeker Foeke Postma acht het aannemelijk dat een afzwaaier uit Gaza heeft geleid tot het bloedbad in een ziekenhuis in Gaza, gisteravond. In het programma Khalid & Sophie zei Postma: "Dat is aannemelijker dan het verhaal dat gisteravond rondging, dat het een Israëlische luchtaanval zou zijn". Tegelijkertijd noemt hij het "te voorbarig om hier echte conclusies uit te trekken".

Bellingcat is een onderzoekscollectief dat op basis van openbare bronnen onderzoek doet naar de toedracht van rampen en aanslagen. De organisatie deed ook veel onderzoek naar de ramp met vlucht MH17. Sinds gisteravond keken onderzoekers intensief naar beelden van het Gazaanse ziekenhuis en wat er kort voor de inslag gebeurde.

Postma baseert zich in de uitzending op beelden van raketten die vanuit Gaza worden afgevuurd, kort voordat de inslag in het ziekenhuis te zien is, en op beelden van de schade overdag. Daarop is geen krater te zien, iets wat je wel zou verwachten bij een Israëlische luchtaanval. "Dit laat zien dat het eigenlijk te klein is voor wat een typische Israëlische luchtaanval is."

Voor harde conclusies is volgens Postma meer onderzoek nodig. Daarvoor zouden onder meer scherven van de gebruikte munitie moeten worden bekeken.

https://nos.nl/collectie/(...)doden-bij-ziekenhuis
Kijk dat is wel echt meer een derde partij, al durven ze daar dus ook nog niet een harde conclusie te trekken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:31:02 #186
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211000154
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Christenen zijn echt enorme cucks. Hele tijd simpen met de Joden in Israël maar ondertussen worden ze keer op keer belachelijk gemaakt.
De main daddy van het Christendom predikte het toekeren van de andere wang.
pi_211000159
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Naar omdat zo te zien toch. Arme kind. weet niet wat haar is overkomen
Ja bah, zo kweek je de volgende generatie bloedfanatieke Hamkas wel.
pi_211000160
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
zou niet weten waarom dat moet

kind was op de verkeerde plek, op het verkeerde moment ... war is hell
Oke. Maar waarom moet het dan in een spoiler?

Voor de Palestijnen-hater zijn het mooie beelden, de nihilist doet een ''tja, oorlog is hell' en voor de pro-Palestijnen lijkt het mij zaak dat het aan het daglicht komt.
pi_211000161
Hoop dat de gazanen die jihad strijders toch flink gaan afkeuren nu
pi_211000176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:31 schreef bitterbal het volgende:
dat zal ze leren!!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211000177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb alleen niks gezegd over (dis)proportioneel optreden dus een beetje vreemd dat je reageert op iets wat ik niet heb gezegd.
Waarom zou het in spoiler moeten?

Ik ging er even vanuit dat dat was omdat je het toch niet zo'n prettig beeld vond. Maar mijn excuus dan.

Je vindt het schitterend?
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:32:17 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211000178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. Maar waarom moet het dan in een spoiler?

Voor de Palestijnen-hater zijn het mooie beelden, de nihilist doet een ''tja, oorlog is hell' en voor de pro-Palestijnen lijkt het mij zaak dat het aan het daglicht komt.
omdat je er niet op zit te wachten tijdens het eten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211000195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zal wel weer een eigen raket geweest zijn. Gebeurt vaker daar.
Raket van dat meisje?

Ja, die kans acht ik groot. Ze leren jong daar.
pi_211000198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/mfaraz_ulislam/status/1714693815427363270

Potentieel Hamasterroriste te zien met verwondingen na bombardement.

Desalniettemin erg zielig voor dat kindje
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211000202
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211000206
quote:
Tuurlijk niet. De joden hebben het altijd gedaan.
Gisteravond verloren mensen hier hun cool en begonnen te schelden op zionisten. Nu het gewoon hun eigen volk is, zijn ze weg.
pi_211000207
Het zou wel heel toevallig zijn wanneer een afzwaaier van Hamas precies op een ziekenhuis terecht is gekomen. Israel gooit er hele wijken plat maar dit specifieke gebouw hebben ze echt niet geraakt hoor! Wat een vies goor gangsterstaatje is dat zeg.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_211000212
Dus ga als Hamas (of groep onder andere naam) maar eens uitleggen in Gaza hoe dit zo gekomen ik. Die groep opereert niet los van Hamas. Hamas opereert meestal vanuit burgerlijk gebied. Deze mensen ook. Vanaf een begraafplaats bij een ziekenhuis. Je moet toch ergens nog iets van menselijkheid kunnen vinden. Bij Hamas maken burgers niets uit.
pi_211000219
quote:
Volgens mij krijgen zij daar dit soort nieuws niet mee.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:34:14 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211000221
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:33 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jezus, EttovanBelgie. Waarom pijp je de joden zo? Ze hebben de zoon vermoord, he. Weet niet.

Even op een serieuze noot, ook Christenen moeten ze niet zo, die orthodoxe groep.
Aap en mouw.

Voor mij is nu helemaal duidelijk waar jij de mosterd haalt. In 2023 nog het riedeltje van 'godsmoordenaars' durven gebruiken.

Doe gewoon dat masker voorgoed af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')