Maar je kiest er wel bewust voor om partij te trekken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je aan het oorlogsrecht gebonden.
Ik word daar dan ook niet emotioneel over.
De naïviteit is tenenkrommendquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
Tis allemaal zo makkelijk.
Geen Israëli kidnappen, geen raketten schieten, geen mensen vermoorden. En je hoort niks van Israël
Mooi, he, oorlog?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mooi. Kan daarna het grondoffensief beginnen.
@Momoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)l-op-ziekenhuis.html
Israel denkt voor het geval dat Biden ons dwingt om te stoppen nog snel ff wat Palestijnen over de kling jagenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Snikkelbeer het volgende:
Ik ben overigens benieuwd of Biden morgen nog naar Israël gaat.
Heel zorgwekkend hoor, dit soort snelle conclusies. En ook echt van wereldleiders.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nu al reacties van andere leiders.
Het escaleert best wel snel op deze manierquote:
Helaas is degene van wie de quote komt vakkundig weggelaten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
@:Momo
Dit is wel echt een dingetje waar we met zijn allen op moeten letten.
Beetje prematuur van hem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nu al reacties van andere leiders.
Kap met die fake shit gast. Dat is een fake news account.quote:
Hoe worden die mensen eigenlijk opgevangen of staan ze met honderdduizenden op een klein plekkie?quote:
Oh het is nu een Mocrovisie. Gaan we op die toer. Dus Israël doet niet actief aan nederzettingenpolitiek. Aha!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat maar. Je negeert het.
Blijf maar in je mocro visie hangen. Het hele M-O heeft oorlog met zichzelf, niet alleen met het westen, maar ook nog onder elkaar. Hopeloze mensen.
Alsof het nog uitmaakt, voor een bepaalde groep mensen is het een feit, die geloven wat ze willen geloven en die geweldsuitbarsting die nu gaat komen is daar een direct gevolg van. Het is helaas maar propaganda van één kant wat zo'n geweldsexplosie en aanslagen blijft veroorzaken, daarom had ik ook graag gezien dat de media voorzichtig was met het brengen van nieuws uit pro Hamas bronnen, gezien de stijgende emotie en haat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Breekfast het volgende:
Nu toch ook veel berichten over een afzwaaier van een Hamas-raket.
Beide partijen zijn qua informatievoorziening niet te vertrouwen. Dus laten we voorzichtig zijn met conclusies.
Heb toch ook lijken gezien tijdens de aanval van Hamas.quote:
Na de slachting van vorige week zaterdag? Door een Palestijnse terreurbeweging.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar je kiest er wel bewust voor om partij te trekken.
Dat ligt toch echt aan het soort raket. Israël heeft raketten die met gemak voor duizenden doden kunnen zorgen.quote:
Raket doet boem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik vroeg me al af hoe een enkele raket in godsnaam zo'n grote verwoesting kan aanrichten.
Meer info:quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
Waren die waterleidingen in gebruik?
Paar jaar geleden zijn ontziltingsinstallaties gebombardeerd en de onderdelen staan op de dual-use lijst dus die installaties kunnen nog steeds niet gerepareerd worden….
Ik zie dit eerder leiden tot een deëscalatie, mocht Israël dus inderdaad achter deze raketinslag zitten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het escaleert best wel snel op deze manier
Er zijn verschillende soorten raketten als je de streams bekijkt. Maar dit is wel extreem ja...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik vroeg me al af hoe een enkele raket in godsnaam zo'n grote verwoesting kan aanrichten.
Single Rocket Can't Destroy Concrete Hospital.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat hij wel gaat en ben bang voor een Sarajevo 1914 scenarioquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef Snikkelbeer het volgende:
Ik ben overigens benieuwd of Biden morgen nog naar Israël gaat.
Ow raketten kunnen een groot gebouw volledig in de as leggen, daarbij gok ik dat de bouwvoorschriften wat minder goed worden nageleefd dan hier.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Je eerste zin is lachwekkend, aangezien het topic vol staat met allerlei aannames en daaropvolgende conclusies.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heel zorgwekkend hoor, dit soort snelle conclusies. En ook echt van wereldleiders.
Waarom ben jij zo zeker ervan dat Israël hiervoor verantwoordelijk is?quote:
Ja, alleen het conflict is wat ouder dan een week. En met die context is het steunen van zo'n staat vrij dubieus. Moet je zelf weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Na de slachting van vorige week zaterdag? Door een Palestijnse terreurbeweging.
Ja. Ik steun Israël in het vernietigen van Hamas.
Ha thanks. Bizar dat die leidingen daarvoor gebruikt worden. Enge luiquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meer info:
EU funded water pipelines despite Hamas boast it could turn them into rockets
Raketten van waterleidingen. Grote kans dat je dan het verkeerde doel raaktquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meer info:
EU funded water pipelines despite Hamas boast it could turn them into rockets
Het gevolg van het hedendaagse MAAR JE MOET EEN KANT KIEZEN, aangewakkerd door social media enzulks.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, alleen het conflict is wat ouder dan een week. En met die context is het steunen van zo'n staat vrij dubieus. Moet je zelf weten natuurlijk.
Dat is trouwens wel een punt. Ik ben het zat dat wij de scherven moeten betalen, veroorzaakt door Israël.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha thanks. Bizar dat die leidingen daarvoor gebruikt worden. Enge lui
Leuk te lezen dat we toch geld blijven geven, we zitten echt in een spagaat. Dus blijven we beide partijen maar geld geven
Verschrikkelijk de angst en constante terreur waarin de bewoners van Israël altijd in moeten leven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Momo het volgende:
Nu weer raketwaarschuwingen voor verschillende plaatsen in Israël.
Zo werken de natuurwetten niet. Zo'n enorme ravage heb je echt een hele flinke raket voor nodig, eentje waarvan ik niet denk dat Israël die überhaupt heeft. Maar ik laat me graag verrassen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow raketten kunnen een groot gebouw volledig in de as leggen, daarbij gok ik dat de bouwvoorschriften wat minder goed worden nageleefd dan hier.
Ja. Gelukkig hebben we hier vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, alleen het conflict is wat ouder dan een week. En met die context is het steunen van zo'n staat vrij dubieus. Moet je zelf weten natuurlijk.
Als het zo is, dan wel, maar ook hier loopt men erg hard van stapel. Als deze echt van Israël komt, hebben ze wel een probleem. Maar mensen die zo ophitsen tegen de media weten vaak niet wat het gevolg daarvan kan zijn, dus laten we daar uiterst voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Slayage het volgende:
CNN neemt ook lekker fake news over van Twitter. Oh wacht dat heet journalisme tegenwoordig
[ twitter ]
Heb ik nergens gesteld. Sterker nog, moet ook onder de loep genomen worden. Maar ik weet niet wat waar en fake is van dat verhaal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh het is nu een Mocrovisie. Gaan we op die toer. Dus Israël doet niet actief aan nederzettingenpolitiek. Aha!
Ja, en door je imam en zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Het gevolg van het hedendaagse MAAR JE MOET EEN KANT KIEZEN, aangewakkerd door social media enzulks.
Dat is nu een van de weinige zaken die de Israeli en Palestijnen nog wel delen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef damsco het volgende:
[..]
Verschrikkelijk de angst en constante terreur waarin de bewoners van Israël altijd in moeten leven.
Gab, jij doet niet anders dan Twitter berichten postenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Slayage het volgende:
CNN neemt ook lekker fake news over van Twitter. Oh wacht dat heet journalisme tegenwoordig
[ twitter ]
Lag wss nog een berg andere explosieven.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten raketten als je de streams bekijkt. Maar dit is wel extreem ja...
Geen ervaringsdeskundige helaas, maar ik zie op de beelden ook maar 1 raket en dat zou dan een voltreffer zijn, als ook maar Israël één zielig raketje afvuurt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werken de natuurwetten niet. Zo'n enorme ravage heb je echt een hele flinke raket voor nodig, eentje waarvan ik niet denk dat Israël die überhaupt heeft. Maar ik laat me graag verrassen.
Het actief uitbreiden van de nederzettingen durf je nog te betitelen als mogelijk fake nieuws? Dan ben je wel redelijk af hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik nergens gesteld. Sterker nog, moet ook onder de loep genomen worden. Maar ik weet niet wat waar en fake is van dat verhaal.
Ik kan me niet voorstellen dat Hamas dat zou doen. Het zijn toch geen terroristen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou ja als hamas echt een ammodump bij het ziekenhuis had wil ik het best terrorisme noemen.
Jammer dat Abbas dat niet deed toen Hamas, de Israëliërs - zaterdag 08okt23 - aanviel. Noch heb ik van van de plestijnse autoriteit vernomen dat zij de gijzelnemingen veroordelen.quote:bron: nos.nl
..... De Palestijnse president Abbas heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd. Palestijnen reageren met afschuw. Diverse politieke groeperingen hebben inwoners van de Westelijke Jordaanoever opgeroepen morgen te staken.
Ze spelen het wel echt slim. Moslims over de hele wereld zien gelijk rood.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Hamas dat zou doen. Het zijn toch geen terroristen.
Geen explosie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
Ziet er wel wat vreemd uit voor een gewone raket.
Lijkt alsof er wat mis mee is?
[ twitter ]
Ben jij ook zo benieuwd wie de wederopbouw van Gaza mag betalen tegen de tijd dat Israël zijn wraakgevoelens gestild heeft?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel een punt. Ik ben het zat dat wij de scherven moeten betalen, veroorzaakt door Israël.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:01 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Erdo deelt zijn statement ook in het Arabisch
quote:Google translate:
Het bombarderen van een ziekenhuis met vrouwen, kinderen en onschuldige burgers is het nieuwste voorbeeld van Israëlische aanvallen zonder de meest fundamentele menselijke waarden.
Ik roep de hele mensheid op om actie te ondernemen om deze ongekende wreedheid in Gaza te stoppen.
Rare vergelijking. Ik verwacht van wereldleiders toch een ander niveau dan hier op FOK!. Wij mogen hier lekker speculeren en dingen delen die achteraf naders kunnen blijken te zijn. Wereldleiders moeten weten waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je eerste zin is lachwekkend, aangezien het topic vol staat met allerlei aannames en daaropvolgende conclusies.
Een raket of standaard bom alleen richt dit niet aan. Aannemelijk is dat er dus in of om het ziekenhuis nog meer explosieven/minitie lagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werken de natuurwetten niet. Zo'n enorme ravage heb je echt een hele flinke raket voor nodig, eentje waarvan ik niet denk dat Israël die überhaupt heeft. Maar ik laat me graag verrassen.
Oud filmpjequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En is daarbij alles geoorloofd? En steun je Israël ook in het kolonialisme en de systematische onderdrukking en overheersing van Palestijnen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Na de slachting van vorige week zaterdag? Door een Palestijnse terreurbeweging.
Ja. Ik steun Israël in het vernietigen van Hamas.
Waar is het noorden? Dan weet je meteen waar deze vandaan komt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Filmpje schijnt dus van langer geleden te zijn en niks met het voorval te maken te hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Houd toch op, ja dat zie ik bij die users, maar ik zie het hele topic vol staan met users die een kant alleen maar zitten te verdedigen, dingen posten die de ander in een kwaad daglicht moet stellen en dingen posten die de ene kant vrijspraak geven om gruwelijke dingen te doen, al dan niet aangemoedigd door bloeddorstige mensen die in alles een 'wij tegen zij' maken. En ja, aan beide kanten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je praat tegen iemand die Hamas op elk gebied continu zit te verdedigen. Moet ie helemaal zelf weten verder, maar geeft ook aan bij wie de bias in dit verhaal daadwerkelijk zit.
Weer een terreurdaad van het IDF voor op het lijstje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een raket of standaard bom alleen richt dit niet aan. Aannemelijk is dat er dus in of om het ziekenhuis nog meer explosieven/minitie lagen.
Tja.. en wie heeft dat gedaan?
Dat is een type raket dat Hamas ook gebruikt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
'Die ga je niet krijgen hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef TheJanitor het volgende:
Ik kijk wel uit naar alle verontschuldigingen van de moslims als het toch geen Israelische raket was.
Als dit de beelden zijn, dan is het gewoon een mislukte lancering van een raket. Die wellicht halverwege al in brand vliegt en misschien bij zo'n ziekenhuis een heel wapendepot heeft geraakt. Maar zijn dit de beelden? Dat is de belangrijkste vraag. Dat valt hier niet uit op te maken namelijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Als het echt een raket van Hamas was. Dan is dat een nieuwe fase. Die knal was mega en zoiets zien we toch alleen van Israël als er een gebouwtje met de grond gelijk gemaakt wordtquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Kolonialismequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En is daarbij alles geoorloofd? En steun je Israël ook in het kolonialisme en de systematische onderdrukking en overheersing van Palestijnen?
Is het heel erg dat filmpje?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gezien.
Godverdomme, het moet wel echt eens gaan stoppen dit.
Zoveel onschuldige levens.
Daar begin je pas over in je tweede zin, blijven opletten, Howard!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Ik verwacht van wereldleiders toch een ander niveau dan hier op FOK!. Wij mogen hier lekker speculeren en dingen delen die achteraf naders kunnen blijken te zijn. Wereldleiders moeten weten waar ze het over hebben.
Onzin, niemand weet om wat voor raket het überhaupt gaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een raket of standaard bom alleen richt dit niet aan. Aannemelijk is dat er dus in of om het ziekenhuis nog meer explosieven/minitie lagen.
Tja.. en wie heeft dat gedaan?
Als de extremen uit beide kampen poep naar elkaar smijten wordt elke zinnige discussie platgeslagen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanuit mijn totaal objectieve kijk is dit topic vooral pro-Hamas tegen anti-Hamas.
Ah dat is de raket. Alleen zonder de mega biem. Het is zelfs zonder biem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als dit de beelden zijn, dan is het gewoon een mislukte lancering van een raket. Die wellicht halverwege al in brand vliegt en misschien bij zo'n ziekenhuis een heel wapendepot heeft geraakt. Maar zijn dit de beelden? Dat is de belangrijkste vraag. Dat valt hier niet uit op te maken namelijk.
En als blijkt dat het Hamas zelf was hoor je geen enkeling hierover. Let maar op, nu de mond vol maar straks oorverdovend stilte.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:12 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze spelen het wel echt slim. Moslims over de hele wereld zien gelijk rood.
Het is wel een Israëlische raket want anders zouden wereldleiders zoals Trudeau of Erdogan niet zo maar statements naar buiten brengen. Zij hebben vast het een en ander van hun eigen inlichtingendiensten meegekregenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:13 schreef TheJanitor het volgende:
Ik kijk wel uit naar alle verontschuldigingen van de moslims als het toch geen Israelische raket was.
Schijnt een secundaire explosie geweest te zijn, dus ammunitie dat daar lag. Lijkt me ook wel heel sterk, zelfs voor Israël vind ik dit een gigantische boem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het echt een raket van Hamas was. Dan is dat een nieuwe fase. Die knal was mega en zoiets zien we toch alleen van Israël als er een gebouwtje met de grond gelijk gemaakt wordt
Ik was al onder de indruk van een Hamas aanval paar maanden geleden, toen stonden er een paar auto’s goed te branden. Of er lag iets explosiefs onder t ziekenhuis. Zou zomaar kunnen.
quote:
Best wel, tientallen doden met afgerukte rompen en ledematen. Gewoon burgers.quote:
Ok laat maar danquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Best wel, tientallen doden met afgerukte rompen en ledematen. Gewoon burgers.
Eens.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, niemand weet om wat voor raket het überhaupt gaat.
Zeker, je weet alleen wel dat Israël een track record heeft van schenden van Oorlogsrecht?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Gelukkig hebben we hier vrijheid van meningsuiting.
En staat het mij vrij om het recht op zelfbescherming van Israël te steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |