Ik heb het idee dat jij alleen maar de vroegere kunststof kozijnen kent. Die zag je inderdaad van mijlenver zitten en vielen vaak goed op.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het ligt er voornamelijk ook aan in wat voor woning ze zitten in een jaren dertig woning is het geen gezicht. Een van onze buren heeft recent hele mooie nieuwe houten kozijnen in hun woning laten zetten en dan heb je gelijk het idee dat het beter past (in tegenstelling tot een aantal mensen verderop in de wijk je krijgt met kunstof kozijnen gelijk zo'n anachroistisch gevoel)
Als het nieuw is ziet het er altijd goed uit. Ik ben echter nooit geen kunststof kozijnen tegen gekomen van 15 jaar oud die ik mooi vind. Ik gok dat dit over 15 jaar helaas ook nog niet het geval is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:17 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij alleen maar de vroegere kunststof kozijnen kent. Die zag je inderdaad van mijlenver zitten en vielen vaak goed op.
Je hebt blijkbaar geen idee van wat er tegenwoordig op de markt is, hoe het er uit kan zien en welke keuzes je hierbij kunt maken. Je post klinkt meer als ordinaire stemmingmakerij. Jammer.
Het is mijn mening, anderen kunnen het prachtig vinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:17 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij alleen maar de vroegere kunststof kozijnen kent. Die zag je inderdaad van mijlenver zitten en vielen vaak goed op.
Je hebt blijkbaar geen idee van wat er tegenwoordig op de markt is, hoe het er uit kan zien en welke keuzes je hierbij kunt maken. Je post klinkt meer als ordinaire stemmingmakerij. Jammer.
Je kan gewoon een nieuwe hypotheek afsluiten op een (bijna) afgeloste woning, ook met een laag inkomen. Dan heb je speelruimte.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:44 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Top het ging mij ook om appels met appels te vergelijken. Dan is het natuurlijk nog steeds niet zeker dat je dit rendement behaald maar het kan natuurlijk ook hoger zijn. Ik heb niets tegen aflossen zolang je aan de achterkant begrijpt wat je aan het doen bent.
Geen liquiditeit hebben op je oude dag vind ik wel een probleem en dat zie je nu steeds meer. Oude mensen met afbetaalde huizen, dus hoge vermogens, maar weinig speelruimte. Dat is echt zonde.
Nee hoor. Als jij een laag inkomen hebt en met pensioen dan is het zeer lastig een hypotheek af te sluiten. Er zijn ondertussen wel wat producten op de markt gebracht maar die zijn over het algemeen zeer duur.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:50 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Je kan gewoon een nieuwe hypotheek afsluiten op een (bijna) afgeloste woning, ook met een laag inkomen. Dan heb je speelruimte.
Ach, enkele jaren terug nog bij iemand geholpen/meegekeken met dit probleem en gewoon een aflossingsvrije hypotheek afgesloten en betaalde ca 1.8% voor 20 jaar. Heb je aow met pensioen dan kan je zelfs een stuk meer lenen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij een laag inkomen hebt en met pensioen dan is het zeer lastig een hypotheek af te sluiten. Er zijn ondertussen wel wat producten op de markt gebracht maar die zijn over het algemeen zeer duur.
Klopt jaren geleden was het beter, nu weer minder en jaren daar weer voor onmogelijk. Ik zou er niet op durven gokken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:00 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ach, enkele jaren terug nog bij iemand geholpen/meegekeken met dit probleem en gewoon een aflossingsvrije hypotheek afgesloten en betaalde ca 1.8% voor 20 jaar. Heb je aow met pensioen dan kan je zelfs een stuk meer lenen.
Maar op social media (verkoopgroepen) en marketplace zie ik serieus vaak zat studios van 25 m2 met huurprijzen van 1100,- pm... Laats ergens in Deventer een soort boerderij huisje met 6 kamers opgedeeld huur per kamer 975,- letterlijk iedereen kritiek, en wat zei de poster schaarste is mijn inkomenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen vinden het nooit goed om opgelicht te worden, het zal nooit een keuze zijn die ze maken als ze het weten en andere mogelijkheden hebben.
Dus ja, een flatje van ¤ 160.000 verhuren voor ¤ 1.600 per maand is oplichting, en mensen die er akkoord mee gaan doen dat omdat ze geen andere optie hebben.
Die schaarste is toch de schuld van de overheid en niet van die verhuurder? Als hij het voor dat bedrag binnen de wet kan verhuren dan is dat zijn goed recht. Er zijn weinig mensen die hun bezit verkopen of verhuren onder de marktprijs.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Maar op social media (verkoopgroepen) en marketplace zie ik serieus vaak zat studios van 25 m2 met huurprijzen van 1100,- pm... Laats ergens in Deventer een soort boerderij huisje met 6 kamers opgedeeld huur per kamer 975,- letterlijk iedereen kritiek, en wat zei de poster schaarste is mijn inkomen![]()
Dat dit gewoon legaal is.
Dat zijn dus huisjesmelkers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Maar op social media (verkoopgroepen) en marketplace zie ik serieus vaak zat studios van 25 m2 met huurprijzen van 1100,- pm... Laats ergens in Deventer een soort boerderij huisje met 6 kamers opgedeeld huur per kamer 975,- letterlijk iedereen kritiek, en wat zei de poster schaarste is mijn inkomen![]()
Maar nu de wet verandert en de prijzen van zulke zaken ook gereguleerd gaan worden schreeuwen ze moord en brand, want boehoe, die arme huisjesmelkers zien hun verdienmodel ondermijnd worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:47 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Die schaarste is toch de schuld van de overheid en niet van die verhuurder? Als hij het voor dat bedrag binnen de wet kan verhuren dan is dat zijn goed recht. Er zijn weinig mensen die hun bezit verkopen of verhuren onder de marktprijs.
En tegelijkertijd wel zeggen dat (extra) aflossen dom is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij een laag inkomen hebt en met pensioen dan is het zeer lastig een hypotheek af te sluiten. Er zijn ondertussen wel wat producten op de markt gebracht maar die zijn over het algemeen zeer duur.
Ik vind kunststof kozijnen ook lelijk. Aluminium kozijnen kunnen daarentegen prachtig zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is mijn mening, anderen kunnen het prachtig vinden.
Als jij je fiets voor 500 euro kunt verkopen, ga je er toch ook niet 250 euro voor vragen? Ik neem vooral aanstoot aan je opmerking "dat dit gewoon legaal is", ouwe communist.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat dus. De schaarste en overbevolking zijn door (non-)beleid gecreëerd, niks mis mee als je je op die markt begeeft.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:47 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Die schaarste is toch de schuld van de overheid en niet van die verhuurder? Als hij het voor dat bedrag binnen de wet kan verhuren dan is dat zijn goed recht. Er zijn weinig mensen die hun bezit verkopen of verhuren onder de marktprijs.
Ja, want zonder verhuurders zouden die huizen niet op de markt zijn ofzo?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. De schaarste en overbevolking zijn door (non-)beleid gecreëerd, niks mis mee als je je op die markt begeeft.
Zonder verhuurders zou er nog minder woningaanbod zijn.
In onderhavige geval scheelt het een factor zes: ombouw van 1 woning naar zes kamers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:03 schreef Leandra het volgende:
Ja, want zonder verhuurders zouden die huizen niet op de markt zijn ofzo?
Dankzij de verhuurderquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:13 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En dat is automatisch een verbetering? Ja, voor de verhuurder wel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
In onderhavige geval scheelt het een factor zes: ombouw van 1 woning naar zes kamers.
Er is een nogal groot verschil tussen een doorsnee verkoop iets dan een basisbehoefte.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als jij je fiets voor 500 euro kunt verkopen, ga je er toch ook niet 250 euro voor vragen? Ik neem vooral aanstoot aan je opmerking "dat dit gewoon legaal is", ouwe communist.
Natuurlijk niet, dit komt dan ook vooral uit de onderbuik van iemand die volledig subjectief wel even denkt te kunnen bepalen wat wél nog gevraagd mag worden en wat niét.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als jij je fiets voor 500 euro kunt verkopen, ga je er toch ook niet 250 euro voor vragen? Ik neem vooral aanstoot aan je opmerking "dat dit gewoon legaal is", ouwe communist.
Echt hèquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat gaat er dan gebeuren met zon huur woning? Moeten ze dan verplicht verbeteren? Groter maken? Of huur flink omlaag?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dus huisjesmelkers.
Tuig.
Dat heeft ook niets te maken met de particulier die als extra inkomen voor later een of 2 woningen voor de verhuur heeft.
Hoewel het idd tijd is dat die ook gewoon belasting over hun inkomsten gaan betalen.
Mensen die dat soort zaken flikken maken gewoon misbruik van de schaarste op de markt. En juist vanwege dat soort tuig is het meer dan prima dat zulke huren ook gereguleerd worden.
De markt bepaalt, het probleem is niet dat zo ze zoveel geld vragen maar dat ze zoveel kúnnen vragen. Er is een situatie gecreëerd waar nieuwkomers op de woningmarkt langzamerhand kansloos worden, en daar zijn dergelijke prijzen een gevolg van. Als je dergelijke huren moet aftikken is sparen voor een koopwoning natuurlijk een illusie, dus dan blijf je in dezelfde spiraal hangen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:04 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Er is een nogal groot verschil tussen een doorsnee verkoop iets dan een basisbehoefte.
Tis rond uit asociaal dat je 975,- voor een omgebouwde koeienstal met enkelglas en zeer matige staat per kamer betaald met gedeelde wc/keuken/badkamer en dan nog eens 150,- servicekosten mag aftikken voor GWL en internet.
Gewoon bijna 1200,- melken.
Heb je enig idee wat voor geldproblemen men dan komt? Je zal maar net gescheiden zijn of je vind een baan van je leven in die regio of je wilt voor je moeder zorgen in een zorgflat.
Wordt je gewooon legaal leeggezogen.
Als het gewoon om een 3 kamer flat ging in een normale wijk met een woz van 2.5 ton is het prima.
Maar de laatste tijd onstaan serieus tuig advertenties.
Net als 1100,- in deventer waar de hoeren ook zitten, geen balkon 25 m2 alles in 1 badkamer wc van 2 m2 raam wat uitkijkt op een pis steeg van 1 M breed... man man man... hoe haal je het in je hoofd.
Gelukkig is Hugo goed bezig en heel veel mensen vinden dat, al stem ik niet op hem maar de problemen zijn extreem nu.
Kijk naar Rebo vastgoed, dat is een voorbeeld zoals het hoort gewoon nette prijzen voor prima woningen.
Zie ook bij van der Linde ruime woningen 120 - 145 m2 tussen de 800 en 1200 in keurige staat in koop betaal je dikke 3.5 - 4 ton voor zoiets. Zij krijgen geen last van de nieuwe regels.
Sparen voor een koopwoning? De prijzen gaan sowieso harder omhoog dan dat je sparen kan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
De markt bepaalt, het probleem is niet dat zo ze zoveel geld vragen maar dat ze zoveel kúnnen vragen. Er is een situatie gecreëerd waar nieuwkomers op de woningmarkt langzamerhand kansloos worden, en daar zijn dergelijke prijzen een gevolg van. Als je dergelijke huren moet aftikken is sparen voor een koopwoning natuurlijk een illusie, dus dan blijf je in dezelfde spiraal hangen.
Inderdaad, sparen voor een koopwoning is een illusiequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sparen voor een koopwoning? De prijzen gaan sowieso harder omhoog dan dat je sparen kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |