Frans Osinga - is Hoogleraar Militair Operationele Wetenschappen en voorzitter van de vakgroep Krijgswetenschappen aan de Faculteit Militaire Wetenschappenquote:
Waarom geloof je het eigenlijk niet? Omdat je het nog niet gehoord had?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen al? Nou, niemand heeft er wat van gezegd. Geloof het dus niet.
Misschien zijn ze in de war met de snelwegen bij new York.
De Oeigoerse kwestie zie ik persoonlijk graag terugkomen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:07 schreef Rodgrod het volgende:
Kunnen we dan ook digitale posters ophangen om de noodzaak van de Oekrainse operatie te tonen?
Echt bizar. Het CIDI is toch wel een bekende club in NL, dacht ik zo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hebben allemaal nog nooit gehoord van CIDI?
Al zal de foto een concept art kunnen zijn. Lijkt mij niet dat ze zoiets zeggen en dat het dan niet zo is.
[ twitter ]
Oke dus die doet even een gokje. Gewaagd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Frans Osinga - is Hoogleraar Militair Operationele Wetenschappen en voorzitter van de vakgroep Krijgswetenschappen aan de Faculteit Militaire Wetenschappen
quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt bizar. Het CIDI is toch wel een bekende club in NL, dacht ik zo.
Vind ik ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb het idee dat belangenpartijen van beide kanten hier in Nederland met een wedstrijd 'wie is het zieligst' bezig zijn.
Komt idd een beetje cringe over ofzo, vooral omdat er meer conflicten in de wereld zijn.
Cidi: make falafel, not warquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, zo te zien zaten ze ook achter vliegtuigje van gisteren. Ja, dacht dat binnen deze context Isral - Palestina conflict mensen wel bekend waren met CIDI,
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als n Isralier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De Oeigoerse kwestie zie ik persoonlijk graag terugkomen.
Tuurlijk ken ik het CIDI maar een reactie plaatsen is net wat minder werk. Maar, die vliegtuigjes zijn niet zo heel erg, zelfs wel ludiek. Als we niet meer mogen lachen wordt het een akelige bedoening.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, zo te zien zaten ze ook achter vliegtuigje van gisteren. Ja, dacht dat binnen deze context Isral - Palestina conflict mensen wel bekend waren met CIDI,
Het moet allemaal niet gebeuren, de aanvallen van Hamas en het koloniseren van land waarbij mensen verdreven worden en er zelfs doden vallen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wellicht bedoel je het niet zo, maar ik zie dit soort type reacties regelmatig.
Moet het een wedstrijdje zijn wat erger is en heeft wreedheid/moorden maar 1 definitie of moet je pers een gradatie eraan geven?
Kan het ook (en even) wreed gevonden worden dat een regering mensen faciliteert met wapens om andere (onschuldige) mensen weg te jagen en in ergste geval te doden?
Ik gruwel (en huil) om de beelden en verhalen die ik zie van vrouwen die op vreselijke wijze zijn verkracht en vermoord en ik huil ook om de verhalen van vrouwen die voor hun ogen hun man gedood zien worden omdat ze niet snel genoeg uit hun huis waren en ze de wraak en haat van een ander over zich heen krijgen.
In beide gevallen geeft het mij hetzelfde boze, verdrietige en machteloze gevoel en zie ik het als moord en wreedheid.
Dus nu doet het uiterlijk er ineens niet meer toe? Haha, hou toch op joh.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:08 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs gewoond. Zelfde verhaal, dat etnisch gemixte mensen of onlangs import. Verschil is dat deze mensen niet aan landjepik doen, maar netjes met toestemming van de locals hun weg ooit hebben gevonden.
Er was wel iets meer aan de hand dan 'een Israelier die sterft'. Je kunt dit echt niet zo wegzetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als n Isralier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....
Er zijn nog zoveel andere gebieden waar oorlog en ellende is waar bijna geen aandacht voor is, Burkina Faso, Zuid-Soedan, Jemen, Congo etc.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als n Isralier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....
Ik vind de situaties trouwens redelijk vergelijkbaar. De Oeigoeren zitten ook in een afgesloten gebied (in de praktijk, met alle surveillance en reisverboden die China instelt voor mensen uit die groep).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Nee ik maak precies niet je punt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:06 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je maakt precies mijn punt, thank you. Israel is een bloody joodse etno-staat. Als je bloed niet of nauwelijks joods is, dan gaan we jou niet jood noemen. Als een blanke hollander 1% chinees bloed heb en 99% hollands bloed, dan is het gewoon een hollander, punt uit. Mag deze hollander claimen dat hij chinees is en in china een stuk grond opclaimen? Zeer oneerlijk tegenover de chinezen.
De gevestigde orde bestaat uit een spectrum van twee kampen. Van BIJ1 tot PVV (FvD valt er niet onder).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Isral, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was wel iets meer aan de hand dan 'een Israelier die sterft'. Je kunt dit echt niet zo wegzetten.
Wat onverlet laat dat het schandalig is hoe weinig aandacht er is voor de Oeigoeren, maar dat heeft met dit topic weer niets te maken.
Oeigoeren hebben niets met dit conflict te maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Isral, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.
En vorig jaar werdt de grens gepasseerd van 10000 kinderen gedood in Jemen, door Saudi Arabie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Isral, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.
Denk voornamelijk tegen stenengooiers?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Merkava's zijn nu ook van cope cages voorzien
[ afbeelding ]
quote:Honderden Israli’s verkracht, onthoofd of levend verbrand, zeggen forensische experten: “Pure foltering”
In Isral hebben forensische experten vastgesteld dat strijders van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas honderden Isralische burgers “verkracht, onthoofd of levend verbrand” hebben. Dat laat Israel Weiss, voormalig hoofdrabbijn van het Isralische leger, weten. “Ik heb enkel de nazi’s zulke dingen zien doen”, zegt Weiss over de gruwel. “Het is pure foltering.”
Dat Isral een kwart van een nucleaire bom aan conventionele wapens heeft ingezet in Gaza.quote:
Dat er al veel bommen op Gaza terecht zijn gekomen, qua kracht vergelijkbaar met een kwart nucleaire bom.quote:
oh...quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat er al veel bommen op Gaza terecht zijn gekomen, qua kracht vergelijkbaar met een kwart nucleaire bom.
Stemmingmakerij.quote:
quote:
Liet me even verblinden door het woord nucleairquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat Isral een kwart van een nucleaire bom aan conventionele wapens heeft ingezet in Gaza.
Gazastad staat er nog:quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Liet me even verblinden door het woord nucleair
Nee, precies, dat zeg ik, man man dat is echt gewoon alleen nog maar stof straks, en dan moeten ze natuurlijk allemaal naar het noorden hossen... wat een helquote:
Wat is "1 atoombom" precies dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geeft trouwens wel mooi weer hoe krachtig 1 atoombom is, als alle bommen samen die nu op gaza gegooid zijn (en t zijn er veel) maar een kwart van de kracht hebben.
Goede vraag maar ik denk niet dat ze de Tsar Bomb bedoelen. Wss een standaard lading van de VS oid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat is "1 atoombom" precies dan?
Beetje onzinnige post.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geeft trouwens wel mooi weer hoe krachtig 1 atoombom is, als alle bommen samen die nu op gaza gegooid zijn (en t zijn er veel) maar een kwart van de kracht hebben.
Tuurlijk wel. Jij hebt nog steeds het punt niet begrepen of je wil t niet begrijpen. Ashkenazi joden, oftwel gewoon Europeanen claimen dat hun voorouders joods zijn en dus zij zelf joods zijn en claimen ook nog een recht te hebben op een stuk land in het midden oosten (van een ander!).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus nu doet het uiterlijk er ineens niet meer toe? Haha, hou toch op joh.
Oh ja natuurlijk, nooit land gepikt en nooit gedaan. Kijk hier begint het al, totale ontkenning van sommigen. Er valt niet mee te redeneren.quote:Isral 'pikt' geen land
Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? Hier is gewoon zelfs consensus over tussen joden onderling joh! Problemen zijn pas ontstaan sinds Israel he....open je ogen.quote:Het probleem zit bij veel Arabische landen, die een gruwelijke hekel aan Isral n Joden hebben.
En daar is hij hoor. Als niet "holocoast" dan het andere favoriete woord "antisemitisme". Je komt net doen alsof de default bij moslims is dat ze joden wat moeten aandoen. Nee, leugens gewoon. Afkeer gevoelens zijn meer ontstaan natuurlijk door het ontstaan van Isral. En dan nog zullen de neest praktiserende moslims (de orthodoxe moslims) joden niks aan doen. Jij hebt het vooral over moslimbroederschap sektes.quote:Vandaar de Palestijnen een handige troef zijn om hun misplaatste woede en antisemitisme op Isral te proberen bot te vieren.
Ik had het ook niet over die aanslag van paar dagen terug maar in het algemeen. Mocht die aanslag van paar dagen terug slechts 20 Isralische doden hebben dan was er echt geen verschil hoor. Precies dezelfde hoeveelheid media aandacht en vergeldingacties van Isral. Het bloed van een jood is nou eenmaal veel meer waard dan een ander in de hoofden van de eliten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was wel iets meer aan de hand dan 'een Israelier die sterft'. Je kunt dit echt niet zo wegzetten.
Nee dus.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? Hier is gewoon zelfs consensus over tussen joden onderling joh! Problemen zijn pas ontstaan sinds Israel he....open je ogen.
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokkoquote:De grootste uitbraken van antisemitisch geweld vonden plaats in de Middeleeuwen toen Joden werden uitgemoord tijdens pogroms in Fez (1033, 1276 en 1465), Marrakesh (1232) en Tetouan (1790).
nee hoor dit was echt wel anders, ze hebben wel meer ervaring met aanslagen maar dit was een 11 September maar dan ergens anders in de wereld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over die aanslag van paar dagen terug maar in het algemeen. Mocht die aanslag van paar dagen terug slechts 20 Isralische doden hebben dan was er echt geen verschil hoor. Precies dezelfde hoeveelheid media aandacht en vergeldingacties van Isral. Het bloed van een jood is nou eenmaal veel meer waard dan een ander in de hoofden van de eliten.
"een nucleaire bom" is ook nogal een vage manier van metenquote:
Sorry, in 1400 tijd waren er een paar uitzonderlijke gevallen. Uitzondering maken niet de regel. Aub, kappen met leugens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee dus.
Ik zat vandaag ivm een discussie op fok, te lezen over joden in Marokko. Die hebben daar lang voor Isral ook al diverse pogroms meegemaakt.
Dit is alleen Marokko, waarover ik las:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Of in christelijk Spanjequote:Op maandag 16 oktober 2023 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee dus.
Ik zat vandaag ivm een discussie op fok, te lezen over joden in Marokko. Die hebben daar lang voor Isral ook al diverse pogroms meegemaakt.
Dit is alleen Marokko, waarover ik las:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Wel creatief die mannen. Zo zie je maar weer als de echte wereld weer tevoorschijn komt en we niet meer onder 1e wereld omstandigheden leven, dat ideologien zoals feminisme meteen de deur uit vliegen hehehe....quote:
Naja Australi is dan ook een continent en geen eiland, maar dat terzijde zijn dit soort stomme vergelijkingen tegenwoordig de norm waardoor het soms vele male groter/erger lijkt dan het is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"een nucleaire bom" is ook nogal een vage manier van meten
"Een gebied ter grootte van een heel eiland is afgebrand".....ja leuk, maar het verschilt nogal of dat eiland dan Australi of Vlieland is.
Beetje clickbait , moet kunnenquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"een nucleaire bom" is ook nogal een vage manier van meten
"Een gebied ter grootte van een heel eiland is afgebrand".....ja leuk, maar het verschilt nogal of dat eiland dan Australi of Vlieland is.
Hou zelf op met liegen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Sorry, in 1400 tijd waren er een paar uitzonderlijke gevallen. Uitzondering maken niet de regel. Aub, kappen met leugens.
Mooi gebaarquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
De afgevaardigde patriarch van het Vaticaan in Jeruzalem heeft aangeboden om zichzelf te ruilen voor de Isralische kinderen die gegijzeld worden.
[ twitter ]
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Isralische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb het idee dat belangenpartijen van beide kanten hier in Nederland met een wedstrijd 'wie is het zieligst' bezig zijn.
Komt idd een beetje cringe over ofzo, vooral omdat er meer conflicten in de wereld zijn.
Het bloed van iemand die strijdt tegen Joden ook onmiskenbaar, een Palestijn is veel erger dan een Oeigoer nietwaar?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:44 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over die aanslag van paar dagen terug maar in het algemeen. Mocht die aanslag van paar dagen terug slechts 20 Isralische doden hebben dan was er echt geen verschil hoor. Precies dezelfde hoeveelheid media aandacht en vergeldingacties van Isral. Het bloed van een jood is nou eenmaal veel meer waard dan een ander in de hoofden van de eliten.
Dit ziet er vaker veel erger uit dan het is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
Raketaanvallen op Tel Aviv en Jeruzalem nu.
[ twitter ]
Alweer een Hamas faalquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]
De meeste raketten doen minder schade dan een stuk zwaar vuurwerk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit ziet er vaker veel erger uit dan het is.
Nee hij blijft staan. Je hebt nu wat geclaimd over een paar pogroms in een periode van 1400 jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou zelf op met liegen.
Er staan verschillende jaartallen van diverse pogroms bij. Van 1 land alleen al.
Dus nee, jouw stelling klopt niet.
"Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? "![]()
NOSquote:Nederland staat in contact met 22 mensen in Gaza
Nederland heeft contact met 22 mensen in Gaza, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zij hebben een Nederlands paspoort of verblijfspapieren voor Nederland of horen bij het gezin van die mensen.
Het contact met de groep wordt bemoeilijkt door de slechte omstandigheden in Gaza, zegt het ministerie. Wel wordt er "via diplomatieke kanalen" alles aan gedaan om mensen daar weg te krijgen. Mogelijk kan dat als Egypte de grens opent voor mensen met een buitenlands paspoort. Vooralsnog zijn daarover geen concrete afspraken gemaakt.
Uit Isral heeft Nederland tot en met gisteren 702 Nederlanders en 105 mensen uit andere landen opgehaald. Vandaag wordt een zesde repatriringsvlucht uitgevoerd.
En aangezien Isral terug schiet op die installaties, kunnen we helaas weer Palestijnse burgerslachtoffers verwachten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alweer een Hamas faal
Interceptions over Tel Aviv. Also interceptions reported over Jerusalem. No reports of injuries or damage in the coordinated attack from Gaza on Israel's two largest cities.
https://israelpalestine.l(...)v-also-interceptions
Amenquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Isralische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.
Zou toch wat zijn als de Al-Aqsamoskee een voltreffer krijgt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]
Asjkenazim zijn ook Joods. Dat heeft niets te maken met het claimen hiervan. Er zijn talloze studies gedaan naar de genetica van Asjkenazim. Zie bijvoorbeeld deze recente studie, die genetische materiaal van Europese Joden uit Oost-Duitsland in de 14e eeuw vergelijkt met dit van huidige Asjkenazim.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Jij hebt nog steeds het punt niet begrepen of je wil t niet begrijpen. Ashkenazi joden, oftwel gewoon Europeanen claimen dat hun voorouders joods zijn en dus zij zelf joods zijn en claimen ook nog een recht te hebben op een stuk land in het midden oosten (van een ander!).
Ook de haplogroepen komen overeen met huidige bewoners van Midden-Oosterse landen.quote:Genetic evidence supports a mixed Middle Eastern (ME) and European (EU) ancestry in AJ. This is based on uniparental markers with origins in either region (Behar et al., 2006, Behar et al., 2017; Costa et al., 2013; Hammer et al., 2000, Hammer et al., 2009; Nebel et al., 2001), as well as autosomal studies showing that AJ have ancestry intermediate between ME and EU populations (Atzmon et al., 2010; Behar et al., 2010, Behar et al., 2013; Bray et al., 2010; Carmi et al., 2014a; Granot-Hershkovitz et al., 2018; Guha et al., 2012; Kopelman et al., 2020).
Aziatische mensen hebben in Nederland geen geschiedenis, dus dit is geen goede vergelijking. Het is op zowel historische als archeologische manieren aangetoond dat het Jodendom wel de wortels in het Midden-Oosten heeft. En vergeet niet: toen was de Islam er nog lang niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:
Dat is net alsof een groep met een compleet aziatisch uiterlijk naar Nederland komen en claimen dat Nederland hun land is omdat zij beweren dat zij Nederlandse voorouders hebben. En nu moeten jullie nederlanders er ook nog eens opdonderen.
[..]
Oh ja natuurlijk, nooit land gepikt en nooit gedaan. Kijk hier begint het al, totale ontkenning van sommigen. Er valt niet mee te redeneren.
Dat valt tegen. Joden hebben ook in die landen altijd te maken gehad met onderdrukking en achtervolging.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? Hier is gewoon zelfs consensus over tussen joden onderling joh! Problemen zijn pas ontstaan sinds Israel he....open je ogen.
Als je menigeen nu hoort roepen voor de vernietiging van de staat Isral en Islamtische terreurgroeperingen en aanhangers schreeuwen om de genocide van Joden. Ja, dan kunnen we gerust concluderen dat antisemitisme een grote rol speelt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En daar is hij hoor. Als niet "holocoast" dan het andere favoriete woord "antisemitisme". Je komt net doen alsof de default bij moslims is dat ze joden wat moeten aandoen. Nee, leugens gewoon. Afkeer gevoelens zijn meer ontstaan natuurlijk door het ontstaan van Isral. En dan nog zullen de neest praktiserende moslims (de orthodoxe moslims) joden niks aan doen. Jij hebt het vooral over moslimbroederschap sektes.
Uuh juist niet. Een hamas palestijn die burgers doodt verafschuw ik, en krijgt van mij de doodstraf. Dit tuig is een nachtmerrie juist voor de palestijnen en een zegen voor het zionistische plan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Het bloed van iemand die strijdt tegen Joden ook onmiskenbaar, een Palestijn is veel erger dan een Oeigoer nietwaar?
Stukje uit het live blog van nu.nl dat ik wel opmerkelijk vond weer.quote:BuZa in contact met 22 mensen die vastzitten in Gaza
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft contact met 22 mensen die vastzitten in Gaza. Dit zijn niet allemaal mensen met de Nederlandse nationaliteit, maar ook mensen met verblijfsdocumenten voor Nederland of gezinsleden van hen, aldus het ministerie.
Jij komt met je stelling "Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? ".quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:00 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Nee hij blijft staan. Je hebt nu wat geclaimd over een paar pogroms in een periode van 1400 jaar.
-wat is het verhaal precies?
-hoeveel slachtoffers hebben we t over?
Waarom laat de moderatie toe dat deze antisemitische complottheorie zo maar kan blijven staan? Het Khazarenverhaal is bewezen onzin en wordt door antisemieten gebruikt om het bestaan van Isral te delegitimeren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:14 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ashkenazi en Khazar joden. Dat zijn volkeren die zich niet wilde aansluiten bij Russen (Orthodox) en Turken (Islam). Ze hadden toen gekozen voor het Jodendom. Het zijn dus in principe bekeerlingen. Daarom zeg ik ook dat zij niet de oorspronkelijke bewoners van het Heilige Land zijn. Oorspronkelijke bewoners zijn Palestijnen en Kinderen van Isral, oftewel de echte Joden. De echte Joden voeren zelf ook protesten uit tegen Isral en staan aan de kant van de Palestijnen. Zij verwerpen alle zionistische plannen en willen daar niet mee geassocieerd worden.
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Isral compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syri hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Isral binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt er iets zinnigs te zeggen / lezen over hoe dit conflict (in potentie) als een sneeuwbal kan escaleren? Wat als Libanon, Syri, Iran en eventueel andere landen zich tegen Isral keren in de komende weken?
Dit zou geen enkele school of instelling standaard moeten doen in een gezonde samenleving. Nog afgezien van mijn mening over de plek van religie in het onderwijs vind ik het werkelijk onverteerbaar dat een school, islamitisch, joods, christelijk, openbaar, dicht moet vanwege een stel volkomen losgeslagen extreem conservatief religieuze achterlijken die kennelijk geen enkel benul hebben in welke weelde van vrijheid ze mogen wonen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:00 schreef capricia het volgende:
Dit is ook zo in en in triest.
Joodse scholen in NL worden al jaren beveiligd, en moesten zelfs vrijdag dicht.
[ twitter ]
Correct. Maar het is een makkelijk te ontkrachten narratief.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom laat de moderatie toe dat deze antisemitische complottheorie zo maar kan blijven staan? Het Khazarenverhaal is bewezen onzin en wordt door antisemieten gebruikt om het bestaan van Isral te delegitimeren.
De politiek is doodsbang dat ze later het verwijt krijgen niet genoeg te hebben gedaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Stukje uit het live blog van nu.nl dat ik wel opmerkelijk vond weer.
Twee dingen vooral, mensen met verblijfsdocumenten voor Nederland, en gezinsleden (van mensen met Nederlandse nationaliteit?) .
Daar heb je als Nederlandse overheid toch helemaal niets mee te maken lijkt me? Mensen met verblijfsdocumenten, ok leuk, laat de regering van het land waar ze de nationaliteit van hebben zich maar om die mensen bekommeren. Iemand met een studievisum of dergelijke hoeft natuurlijk niet door de Nederlandse overheid opgehaald te worden. Als het mensen met een asiel status zijn die aan hadden gegeven uit dit gebied gevlucht te zijn, dan trek je meteen die status maar weer in. Hebben ze om andere redenen een asiel status, dan mag wel eens goed gekeken worden wat ze nou in Gaza te zoeken hadden.
Gezinsleden die niet de Nederlandse nationaliteit hebben is natuurlijk helemaal een no-brainer.
Dapper, aardig paar (pizza)ballen heeft hij hangen die kerel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
De afgevaardigde patriarch van het Vaticaan in Jeruzalem heeft aangeboden om zichzelf te ruilen voor de Isralische kinderen die gegijzeld worden.
[ twitter ]
Er is een misverstand dat die twee gezworen vijanden zijnquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hou zelf op met liegen.
Er staan verschillende jaartallen van diverse pogroms bij. Van 1 land alleen al.
Dus nee, joden wonen niet eeuwenlang veilig is moslimlanden.
Turkije die Amerikanen gaat aanvallenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Isral compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syri hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Isral binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.
Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
Waarom zou Egypte dat willen/riskeren?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
Egypte zal proberen Isral binnenvallen
Allemaal nuances en blabla.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb genoeg uitgelegd en gepost, lees dat maar terug.
BookFreak praat veel onzin, maar die stelling klopt wel degelijk. Arabisch en islamitisch antisemitisme is pas in de 20ste eeuw een veel grotere rol gaan spelen dan bijvoorbeeld de middeleeuwen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij komt met je stelling "Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? ".
Ik bewijs dat je ongelijk hebt, draag daar zelfs meerdere pogroms voor aan.
Succes verders met je gelieg.
Vind je dit al een lap tekst? 5 zinnen over 3 alinea's?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:44 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Haha. Wat een lap tekst. Je bent met ons of tegen ons. Oke kapitein Amerika.
Dat het in de 20e eeuw een grotere rol is gaan spelen, ontkent dan ook niemand.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
BookFreak praat veel onzin, maar die stelling klopt wel degelijk. Arabisch en islamitisch antisemitisme is pas in de 20ste een veel grotere rol gaan spelen dan bijvoorbeeld de middeleeuwen.
Man, man, man: Turkije de Verenigde Staten aanvallenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Isral compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syri hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Isral binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.
Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Omdat zionistische plannen verder gaan dat het huidige grondgebied dat zij hebben. Egypte weet dit ook. Elk staat met fatsoenlijke inzicht zal proberen dingen te elimineren wat in de toekomst een groot gevaar voor hun nationale veiligheid kan zijn.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zou Egypte dat willen/riskeren?
Turkije dat Amerikaanse assets aanvalt, nog een beetje te vroeg op de dag om te gaan drinken, vriendelijk Perd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
whut?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Isral gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine.
Het is wel een goede vergelijking want Europeanen hebben ook geen geschiedenis in het midden oosten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
Aziatische mensen hebben in Nederland geen geschiedenis, dus dit is geen goede vergelijking.
Je bent nu aan een verdraaien. Joden komen wel van het Midden-Oosten, wanneer heb ik dat ontkent??? Ik had het over Ashkenazis. Heb je nog meer strawmans voor me?quote:Het is op zowel historische als archeologische manieren aangetoond dat het Jodendom wel de wortels in het Midden-Oosten heeft.
Nee toen was Islam er ook. Je hebt duidelijk geen idee van Islam theologie.quote:En vergeet niet: toen was de Islam er nog lang niet.
Er is een verschil tussen antisemitisme (omdat hij slechts jood is) en afkeer tegen zionisme. Er zijn zat joden die anti zionisme zijn, dan zijn hun ook antisemitisch toch?quote:Als je menigeen nu hoort roepen voor de vernietiging van de staat Isral en Islamtische terreurgroeperingen en aanhangers schreeuwen om de genocide van Joden. Ja, dan kunnen we gerust concluderen dat antisemitisme een grote rol speelt.
Van mij mogen ze afgeplakt worden met een vredesvlag.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:12 schreef Tijn het volgende:
Eh, moet dit?Ik vind het een beetje ver gaan, dit soort buitenlandse politieke boodschappen in de publieke ruimte.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/teletekst#122
We zitten in een fase van overreactie op overreactie. Dan krijg je dit. Van mij hoeft dit ook niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:12 schreef Tijn het volgende:
Eh, moet dit?Ik vind het een beetje ver gaan, dit soort buitenlandse politieke boodschappen in de publieke ruimte.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/teletekst#122
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |