abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210972341
Raketaanvallen op Tel Aviv en Jeruzalem nu.
twitter
pi_210972348
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee dus.
Ik zat vandaag ivm een discussie op fok, te lezen over joden in Marokko. Die hebben daar lang voor Isral ook al diverse pogroms meegemaakt.

Dit is alleen Marokko, waarover ik las:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)_de_Joden_in_Marokko
Of in christelijk Spanje
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_1391
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 15:53:00 #153
236264 crew  capricia
pi_210972355
De afgevaardigde patriarch van het Vaticaan in Jeruzalem heeft aangeboden om zichzelf te ruilen voor de Isralische kinderen die gegijzeld worden.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210972365
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef Werkperd het volgende:
We leven in 2023 man...

[ twitter ]
Wel creatief die mannen. Zo zie je maar weer als de echte wereld weer tevoorschijn komt en we niet meer onder 1e wereld omstandigheden leven, dat ideologien zoals feminisme meteen de deur uit vliegen hehehe....
pi_210972372
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"een nucleaire bom" is ook nogal een vage manier van meten :')

"Een gebied ter grootte van een heel eiland is afgebrand".....ja leuk, maar het verschilt nogal of dat eiland dan Australi of Vlieland is.
Naja Australi is dan ook een continent en geen eiland, maar dat terzijde zijn dit soort stomme vergelijkingen tegenwoordig de norm waardoor het soms vele male groter/erger lijkt dan het is.

Het is niet alsof Gaza er nu bij ligt als Hiroshima of Nagasaki, of dat het dodental vergelijkbaar is, of de nablijvende schade qua straling. Het is gewoon puur ophef creren en clicks genereren door middel van valse of halve vergelijkingen en die zie je helaas tegenwoordig steeds vaker. Niet meer serieus te nemen.
pi_210972374
Valt er iets zinnigs te zeggen / lezen over hoe dit conflict (in potentie) als een sneeuwbal kan escaleren? Wat als Libanon, Syri, Iran en eventueel andere landen zich tegen Isral keren in de komende weken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210972383
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"een nucleaire bom" is ook nogal een vage manier van meten :')

"Een gebied ter grootte van een heel eiland is afgebrand".....ja leuk, maar het verschilt nogal of dat eiland dan Australi of Vlieland is.
Beetje clickbait , moet kunnen o|O
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210972384
twitter

Hopelijk blijven ONZE jongens veilig
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 15:55:57 #159
236264 crew  capricia
pi_210972387
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Sorry, in 1400 tijd waren er een paar uitzonderlijke gevallen. Uitzondering maken niet de regel. Aub, kappen met leugens.
Hou zelf op met liegen.
Er staan verschillende jaartallen van diverse pogroms bij. Van 1 land alleen al.

Dus nee, jouw stelling klopt niet.
"Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? " :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:56:08 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210972389
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
De afgevaardigde patriarch van het Vaticaan in Jeruzalem heeft aangeboden om zichzelf te ruilen voor de Isralische kinderen die gegijzeld worden.

[ twitter ]
Mooi gebaar
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:56:36 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210972393
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb het idee dat belangenpartijen van beide kanten hier in Nederland met een wedstrijd 'wie is het zieligst' bezig zijn.

Komt idd een beetje cringe over ofzo, vooral omdat er meer conflicten in de wereld zijn.
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Isralische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.
Huilen dan.
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:57:08 #162
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210972397
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ik had het ook niet over die aanslag van paar dagen terug maar in het algemeen. Mocht die aanslag van paar dagen terug slechts 20 Isralische doden hebben dan was er echt geen verschil hoor. Precies dezelfde hoeveelheid media aandacht en vergeldingacties van Isral. Het bloed van een jood is nou eenmaal veel meer waard dan een ander in de hoofden van de eliten.
Het bloed van iemand die strijdt tegen Joden ook onmiskenbaar, een Palestijn is veel erger dan een Oeigoer nietwaar?

Dat is het hele punt, jullie zijn allemaal gek, allemaal! De hele wereld!
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210972409
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]
Dit ziet er vaker veel erger uit dan het is.
  maandag 16 oktober 2023 @ 15:59:30 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210972413
quote:
[ twitter ]
Alweer een Hamas faal

Interceptions over Tel Aviv. Also interceptions reported over Jerusalem. No reports of injuries or damage in the coordinated attack from Gaza on Israel's two largest cities.

https://israelpalestine.l(...)v-also-interceptions
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:00:25 #165
236264 crew  capricia
pi_210972423
Dit is ook zo in en in triest.
Joodse scholen in NL worden al jaren beveiligd, en moesten zelfs vrijdag dicht.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:00:41 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210972428
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:58 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit ziet er vaker veel erger uit dan het is.
De meeste raketten doen minder schade dan een stuk zwaar vuurwerk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210972432
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Hou zelf op met liegen.
Er staan verschillende jaartallen van diverse pogroms bij. Van 1 land alleen al.

Dus nee, jouw stelling klopt niet.
"Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? " :')
Nee hij blijft staan. Je hebt nu wat geclaimd over een paar pogroms in een periode van 1400 jaar.

-wat is het verhaal precies?
-hoeveel slachtoffers hebben we t over?
pi_210972433
quote:
Nederland staat in contact met 22 mensen in Gaza
Nederland heeft contact met 22 mensen in Gaza, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zij hebben een Nederlands paspoort of verblijfspapieren voor Nederland of horen bij het gezin van die mensen.

Het contact met de groep wordt bemoeilijkt door de slechte omstandigheden in Gaza, zegt het ministerie. Wel wordt er "via diplomatieke kanalen" alles aan gedaan om mensen daar weg te krijgen. Mogelijk kan dat als Egypte de grens opent voor mensen met een buitenlands paspoort. Vooralsnog zijn daarover geen concrete afspraken gemaakt.

Uit Isral heeft Nederland tot en met gisteren 702 Nederlanders en 105 mensen uit andere landen opgehaald. Vandaag wordt een zesde repatriringsvlucht uitgevoerd.
NOS
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:01:36 #169
236264 crew  capricia
pi_210972441
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Alweer een Hamas faal

Interceptions over Tel Aviv. Also interceptions reported over Jerusalem. No reports of injuries or damage in the coordinated attack from Gaza on Israel's two largest cities.

https://israelpalestine.l(...)v-also-interceptions
En aangezien Isral terug schiet op die installaties, kunnen we helaas weer Palestijnse burgerslachtoffers verwachten. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 16:02:57 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210972457
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En het lijkt te werken, want ik zie toch al her en der wat Isralische en Palestijnse vlaggetjes verschijnen. Zowel op FOK! als daarbuiten. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen in deze kwestie met een treurige historie die alleen maar verliezers kent zo nodig menen een kant te moeten kiezen.
Amen
pi_210972459
quote:
[ twitter ]
Zou toch wat zijn als de Al-Aqsamoskee een voltreffer krijgt.
I'll give you something to do
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:03:00 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210972460
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Jij hebt nog steeds het punt niet begrepen of je wil t niet begrijpen. Ashkenazi joden, oftwel gewoon Europeanen claimen dat hun voorouders joods zijn en dus zij zelf joods zijn en claimen ook nog een recht te hebben op een stuk land in het midden oosten (van een ander!).
Asjkenazim zijn ook Joods. Dat heeft niets te maken met het claimen hiervan. Er zijn talloze studies gedaan naar de genetica van Asjkenazim. Zie bijvoorbeeld deze recente studie, die genetische materiaal van Europese Joden uit Oost-Duitsland in de 14e eeuw vergelijkt met dit van huidige Asjkenazim.

Genome-wide data from medieval German Jews show that the Ashkenazi founder event pre-dated the 14th century

Deze toont ook op mooie wijze aan dat veel van deze mensen tussen Midden-Oosterse groepen en Europese groepen vallen:

quote:
Genetic evidence supports a mixed Middle Eastern (ME) and European (EU) ancestry in AJ. This is based on uniparental markers with origins in either region (Behar et al., 2006, Behar et al., 2017; Costa et al., 2013; Hammer et al., 2000, Hammer et al., 2009; Nebel et al., 2001), as well as autosomal studies showing that AJ have ancestry intermediate between ME and EU populations (Atzmon et al., 2010; Behar et al., 2010, Behar et al., 2013; Bray et al., 2010; Carmi et al., 2014a; Granot-Hershkovitz et al., 2018; Guha et al., 2012; Kopelman et al., 2020).
Ook de haplogroepen komen overeen met huidige bewoners van Midden-Oosterse landen.
quote:
Dat is net alsof een groep met een compleet aziatisch uiterlijk naar Nederland komen en claimen dat Nederland hun land is omdat zij beweren dat zij Nederlandse voorouders hebben. En nu moeten jullie nederlanders er ook nog eens opdonderen.
[..]
Oh ja natuurlijk, nooit land gepikt en nooit gedaan. Kijk hier begint het al, totale ontkenning van sommigen. Er valt niet mee te redeneren.
Aziatische mensen hebben in Nederland geen geschiedenis, dus dit is geen goede vergelijking. Het is op zowel historische als archeologische manieren aangetoond dat het Jodendom wel de wortels in het Midden-Oosten heeft. En vergeet niet: toen was de Islam er nog lang niet.
quote:
[..]
Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? Hier is gewoon zelfs consensus over tussen joden onderling joh! Problemen zijn pas ontstaan sinds Israel he....open je ogen.
Dat valt tegen. Joden hebben ook in die landen altijd te maken gehad met onderdrukking en achtervolging.
quote:
[..]
En daar is hij hoor. Als niet "holocoast" dan het andere favoriete woord "antisemitisme". Je komt net doen alsof de default bij moslims is dat ze joden wat moeten aandoen. Nee, leugens gewoon. Afkeer gevoelens zijn meer ontstaan natuurlijk door het ontstaan van Isral. En dan nog zullen de neest praktiserende moslims (de orthodoxe moslims) joden niks aan doen. Jij hebt het vooral over moslimbroederschap sektes.
Als je menigeen nu hoort roepen voor de vernietiging van de staat Isral en Islamtische terreurgroeperingen en aanhangers schreeuwen om de genocide van Joden. Ja, dan kunnen we gerust concluderen dat antisemitisme een grote rol speelt.

Men moet zich neerleggen bij de staat Isral en accepteren dat niet heel het Midden-Oosten kan werken zoals zij willen. Alleen dat gaat natuurlijk erg lastig in allemaal culturen die stoelen op primitieve emotie, haat en onderdrukking. Alles moet zoals zij willen en anders gaat je kop er meteen af. Dat moet een halt worden toegeroepen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210972461
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Het bloed van iemand die strijdt tegen Joden ook onmiskenbaar, een Palestijn is veel erger dan een Oeigoer nietwaar?
Uuh juist niet. Een hamas palestijn die burgers doodt verafschuw ik, en krijgt van mij de doodstraf. Dit tuig is een nachtmerrie juist voor de palestijnen en een zegen voor het zionistische plan.
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:03:10 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210972464
quote:
BuZa in contact met 22 mensen die vastzitten in Gaza
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft contact met 22 mensen die vastzitten in Gaza. Dit zijn niet allemaal mensen met de Nederlandse nationaliteit, maar ook mensen met verblijfsdocumenten voor Nederland of gezinsleden van hen, aldus het ministerie.
Stukje uit het live blog van nu.nl dat ik wel opmerkelijk vond weer.

Twee dingen vooral, mensen met verblijfsdocumenten voor Nederland, en gezinsleden (van mensen met Nederlandse nationaliteit?) .
Daar heb je als Nederlandse overheid toch helemaal niets mee te maken lijkt me? Mensen met verblijfsdocumenten, ok leuk, laat de regering van het land waar ze de nationaliteit van hebben zich maar om die mensen bekommeren. Iemand met een studievisum of dergelijke hoeft natuurlijk niet door de Nederlandse overheid opgehaald te worden. Als het mensen met een asiel status zijn die aan hadden gegeven uit dit gebied gevlucht te zijn, dan trek je meteen die status maar weer in. Hebben ze om andere redenen een asiel status, dan mag wel eens goed gekeken worden wat ze nou in Gaza te zoeken hadden.
Gezinsleden die niet de Nederlandse nationaliteit hebben is natuurlijk helemaal een no-brainer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:03:32 #175
236264 crew  capricia
pi_210972469
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:00 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Nee hij blijft staan. Je hebt nu wat geclaimd over een paar pogroms in een periode van 1400 jaar.

-wat is het verhaal precies?
-hoeveel slachtoffers hebben we t over?
Jij komt met je stelling "Wist je niet dat Joden eeuwenlang (!) veilig in de moslimlanden hebben geleefd? ".
Ik bewijs dat je ongelijk hebt, draag daar zelfs meerdere pogroms voor aan.

Succes verders met je gelieg.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')