Frans Osinga - is Hoogleraar Militair Operationele Wetenschappen en voorzitter van de vakgroep Krijgswetenschappen aan de Faculteit Militaire Wetenschappenquote:
Waarom geloof je het eigenlijk niet? Omdat je het nog niet gehoord had?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen al? Nou, niemand heeft er wat van gezegd. Geloof het dus niet.
Misschien zijn ze in de war met de snelwegen bij new York.
De Oeigoerse kwestie zie ik persoonlijk graag terugkomen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:07 schreef Rodgrod het volgende:
Kunnen we dan ook digitale posters ophangen om de noodzaak van de Oekrainse operatie te tonen?
Echt bizar. Het CIDI is toch wel een bekende club in NL, dacht ik zo.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hebben allemaal nog nooit gehoord van CIDI?
Al zal de foto een concept art kunnen zijn. Lijkt mij niet dat ze zoiets zeggen en dat het dan niet zo is.
[ twitter ]
Oke dus die doet even een gokje. Gewaagd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Frans Osinga - is Hoogleraar Militair Operationele Wetenschappen en voorzitter van de vakgroep Krijgswetenschappen aan de Faculteit Militaire Wetenschappen
quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt bizar. Het CIDI is toch wel een bekende club in NL, dacht ik zo.
Vind ik ook.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb het idee dat belangenpartijen van beide kanten hier in Nederland met een wedstrijd 'wie is het zieligst' bezig zijn.
Komt idd een beetje cringe over ofzo, vooral omdat er meer conflicten in de wereld zijn.
Cidi: make falafel, not warquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, zo te zien zaten ze ook achter vliegtuigje van gisteren. Ja, dacht dat binnen deze context Israël - Palestina conflict mensen wel bekend waren met CIDI,
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als één Israëlier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De Oeigoerse kwestie zie ik persoonlijk graag terugkomen.
Tuurlijk ken ik het CIDI maar een reactie plaatsen is net wat minder werk. Maar, die vliegtuigjes zijn niet zo heel erg, zelfs wel ludiek. Als we niet meer mogen lachen wordt het een akelige bedoening.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja, zo te zien zaten ze ook achter vliegtuigje van gisteren. Ja, dacht dat binnen deze context Israël - Palestina conflict mensen wel bekend waren met CIDI,
Het moet allemaal niet gebeuren, de aanvallen van Hamas en het koloniseren van land waarbij mensen verdreven worden en er zelfs doden vallen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wellicht bedoel je het niet zo, maar ik zie dit soort type reacties regelmatig.
Moet het een wedstrijdje zijn wat erger is en heeft wreedheid/moorden maar 1 definitie of moet je persé een gradatie eraan geven?
Kan het ook (en even) wreed gevonden worden dat een regering mensen faciliteert met wapens om andere (onschuldige) mensen weg te jagen en in ergste geval te doden?
Ik gruwel (en huil) om de beelden en verhalen die ik zie van vrouwen die op vreselijke wijze zijn verkracht en vermoord en ik huil ook om de verhalen van vrouwen die voor hun ogen hun man gedood zien worden omdat ze niet snel genoeg uit hun huis waren en ze de wraak en haat van een ander over zich heen krijgen.
In beide gevallen geeft het mij hetzelfde boze, verdrietige en machteloze gevoel en zie ik het als moord en wreedheid.
Dus nu doet het uiterlijk er ineens niet meer toe? Haha, hou toch op joh.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:08 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs gewoond. Zelfde verhaal, dat etnisch gemixte mensen of onlangs import. Verschil is dat deze mensen niet aan landjepik doen, maar netjes met toestemming van de locals hun weg ooit hebben gevonden.
Er was wel iets meer aan de hand dan 'een Israelier die sterft'. Je kunt dit echt niet zo wegzetten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als één Israëlier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....
Er zijn nog zoveel andere gebieden waar oorlog en ellende is waar bijna geen aandacht voor is, Burkina Faso, Zuid-Soedan, Jemen, Congo etc.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog wat. Toch bizar dat een compleet volk wordt weggevaagd zoals de Oeigoeren en er zo weinig aandacht voor is in media. Maar als één Israëlier sterft, dan moeten wij het allemaal weten en ons erover opwinden, en als we dat niet doen dan is er iets mis met ons....
Ik vind de situaties trouwens redelijk vergelijkbaar. De Oeigoeren zitten ook in een afgesloten gebied (in de praktijk, met alle surveillance en reisverboden die China instelt voor mensen uit die groep).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:18 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Nee ik maak precies niet je punt.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:06 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je maakt precies mijn punt, thank you. Israel is een bloody joodse etno-staat. Als je bloed niet of nauwelijks joods is, dan gaan we jou niet jood noemen. Als een blanke hollander 1% chinees bloed heb en 99% hollands bloed, dan is het gewoon een hollander, punt uit. Mag deze hollander claimen dat hij chinees is en in china een stuk grond opclaimen? Zeer oneerlijk tegenover de chinezen.
De gevestigde orde bestaat uit een spectrum van twee kampen. Van BIJ1 tot PVV (FvD valt er niet onder).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Israël, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er was wel iets meer aan de hand dan 'een Israelier die sterft'. Je kunt dit echt niet zo wegzetten.
Wat onverlet laat dat het schandalig is hoe weinig aandacht er is voor de Oeigoeren, maar dat heeft met dit topic weer niets te maken.
Oeigoeren hebben niets met dit conflict te maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Israël, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.
En vorig jaar werdt de grens gepasseerd van 10000 kinderen gedood in Jemen, door Saudi Arabie.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oeigoeren kunnen niet worden gebruikt als een politieke tool tegen Israël, dus die doen er in de Arabische en Islamtische wereld niet toe. Net zoals in de jaren 90, geen haan er naar kraaide dat er ruim 200,000 Palestijnen uit Koeweit werden gedreven. Dit benadrukt dat het eigenlijk helemaal niet gaat om solidariteit met Palestijnen of moslims.
Denk voornamelijk tegen stenengooiers?quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Merkava's zijn nu ook van cope cages voorzien
[ afbeelding ]
quote:Honderden Israëli’s verkracht, onthoofd of levend verbrand, zeggen forensische experten: “Pure foltering”
In Israël hebben forensische experten vastgesteld dat strijders van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas honderden Israëlische burgers “verkracht, onthoofd of levend verbrand” hebben. Dat laat Israel Weiss, voormalig hoofdrabbijn van het Israëlische leger, weten. “Ik heb enkel de nazi’s zulke dingen zien doen”, zegt Weiss over de gruwel. “Het is pure foltering.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |