En hoe heet die woordvoerder, of president of wie dat dan ook is?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Abbas heeft toch niet veel invloed in (en op) Gaza? Wat kan hij doen? Hamas bewegen de wapens neer te leggen of iets anders? De burgerbevolking in Gaza oproepen om in opstand te komen tegen Hamas?
Dat gaat niet werken.
De wereld zal het nu, helaas, met Hamas moeten doen.
Je stelt het veel te dramatisch voor joh, met je genocide. Palestijnen gaan niet weg uit Gaza.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zal mezelf vast overschatten. Maar als het netto resultaat straks toch een ethnic cleansing is kan de exacte definitie van die term en de intentie me niet zo heel veel schelen. Zo eerlijk wil ik wel zijn.²
Niet lang meer gelukkig.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Abbas heeft toch niet veel invloed in (en op) Gaza? Wat kan hij doen? Hamas bewegen de wapens neer te leggen of iets anders? De burgerbevolking in Gaza oproepen om in opstand te komen tegen Hamas?
Dat gaat niet werken.
De wereld zal het nu, helaas, met Hamas moeten doen.
Ja maar...quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:06 schreef capricia het volgende:
En we gaan weer los.![]()
Israël schakelt hierna weer al die raketinstallaties uit.
En Hamas zorgt dat er burgers zitten. En zo krijgen we weer dat nodeloze bloedvergieten van Palestijnse levens.
[ twitter ]
Hoezo, wou je hem bellen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe heet die woordvoerder, of president of wie dat dan ook is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou mooi zijn. Als er maar iets goed voor in de plaats komt. Of dat bijvoorbeeld Fatah onder leiding van Abbas zijn - gematigder - invloed kan uitspreiden over Gaza.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet lang meer gelukkig.
Wel te hopen dat Mossad de Hamas-leiding en geldschieters in het buitenland ook even opruimt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ik had dat einde niet verwachtquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
Hoor eigenlijk niet te lachen maar dit is best wel hilarisch![]()
[ twitter ]
Dan ontstaat er wel weer een nieuwe beweging die waarschijnlijk minstens zo gewelddadig is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet lang meer gelukkig.
Wel te hopen dat Mossad de Hamas-leiding en geldschieters in het buitenland ook even opruimt.
Die is al aardig oud hoor.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Een zionist minderquote:
Goede grappen verjaren nietquote:
Jij bent de uitzondering die de regel bevestigd. Zo zijn er nog wel meer. Maar in algemene zin zijn mensen zo ja.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Zelf ben ik namelijk geen sociaal dier. Dus dit is iets waarmee je wordt geconfronteerd tijdens het opgroeien. Die kinderen bij de optocht vandaag in A'dam zullen niet zelf voor de palestijnen zijn, maar dat krijgen ze mee van hun ouders.
Mensen doen veel dingen waarbij ze zelf niet hoeven na te denken, maar het aan andere mensen overlaten.
Dus ik ben wel blij dat ik niet zo makkelijk beïnvloedbaar ben.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:19 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Toen methusalem nog moest leren fietsen was het al 1 grote gifputquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit conflict speelt al langer dan dat ik leef. weet nog hoe ze dit conflict bij vara kopspijkers hadden besproken. Dat was in 2001:
vanaf 5:45
quote:
Na de laatste fuck-up in Dubai zal de Mossad wel 3 keer nadenken of ze in het buitenland nog actief gaan moorden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet lang meer gelukkig.
Wel te hopen dat Mossad de Hamas-leiding en geldschieters in het buitenland ook even opruimt.
Wat heb ik gemist?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na de laatste fuck-up in Dubai zal de Mossad wel 3 keer nadenken of ze in het buitenland nog actief gaan moorden.
dat is pas 22 jaar geledenquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit conflict speelt al langer dan dat ik leef. weet nog hoe ze dit conflict bij vara kopspijkers hadden besproken. Dat was in 2001:
vanaf 5:45
>quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom doe je een gedegen WTK (Weer/Terrein/Klimaat) studie voor elke militaire actie.
Sun Tzuquote:Strategy without AFKO's is the slowest route to victory. AFKO's without strategy is the noise before defeat.
"pas 22 jaar" denken is ook een oncomfortabel feit dat ik uiteindelijk heb leren accepterenquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is pas 22 jaar geleden![]()
je kan beter een voorbeeld uit de jaren 60/70 erbij pakken, niet iets van pas 22 jaar.
Ik denk dat veel patiënten in het ziekenhuis zijn overleden. Onder andere de baby’s in de couveuses. En mensen op de IC.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:35 schreef Alloch87 het volgende:
Pff, die streams... pik en pik donker in Gaza. Die hebben echt 0 elektriciteit meer?
quote:
Het is hier al enkele keren voorbij gekomen, maar ik herhaal het nog maar eens: de bevolking van de Gazastrook groeit ieder jaar met 3,4 procent en is voor de energie- en watervoorziening volledig van Israël afhankelijk. Het is natuurlijk een genocide van lik-me-vestje wanneer je het volk wat je zogenaamd uit wil roeien van water en stroom voorziet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou want dat is niet het doel dan?
die laatste zin ben ik het mee eens.quote:Volgens oud-commandant der Landstrijdkrachten Mart de Kruif is dat een onwaarschijnlijke reden. "Het is zo dat drones en vliegtuigen hun doelen minder goed kunnen zien bij slecht weer, maar aan de frontlijn zelf heb je weinig aan vliegtuigen. Je weet niet precies waar je eigen troepen zitten en waar de vijand zit."
Daarnaast is het volgens De Kruif zo dat artillerie-eenheden tegen alle weersomstandigheden kunnen. "Je schiet via een laser op een doel, daar heeft regen geen invloed op."
Voorbereiding grondoffensief
Verschillende media roepen de vraag op of Israël wel klaar is voor een grondoffensief in de Gazastrook. "Als niet duidelijk is wat het doel is van het offensief, dan zal dat leiden tot chaos en nog meer bloedvergieten", schrijft de linkse Israëlische krant Haaretz.
De DSA is toch van toepassing?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:42 schreef Confetti het volgende:
Je merkt wel dat sommige zwakzinnigen van ons land massaal in Arabische propaganda trappen zonder enig kritisch denken. Dat kun je al vaststellen op basis van het onderbuik geschreeuw op de beelden. Buitenlandse krachten hebben vrij spel in de informatiebubbel van sommige landgenoten.
Misschien wordt het tijd dat de overheid weer het gezag gaat overnemen van onze informatievoorziening. Vrijheid van informatie is leuk en aardig, totdat het gevaarlijk wordt.
nooitquote:
Nou Mart, maar even terug naar de militaire schoolbank dan en je basiscursus EW opfrissen. Als er iets is wat funest is voor laser dan is het wel rook, mist en regen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Daarnaast is het volgens De Kruif zo dat artillerie-eenheden tegen alle weersomstandigheden kunnen. "Je schiet via een laser op een doel, daar heeft regen geen invloed op."
En het is geen geruststellende gedachten dat ze over 22 jaar of over 60/70 jaar nog steeds in dezelfde impasse zittenquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is pas 22 jaar geleden![]()
je kan beter een voorbeeld uit de jaren 60/70 erbij pakken, niet iets van pas 22 jaar.
Vrees ook dat de voortdurende aanval door Israel nu dit een negatieve nevengevolg gaat worden ja.quote:
Zal het bekijken, thanksquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Is best vermakelijk.
Dat we er vanaf weten bewijst dat het niet goed gegaan is.
ongetwijfeld, het is treurigquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het is geen geruststellende gedachten dat ze over 22 jaar of over 60/70 jaar nog steeds in dezelfde impasse zitten
Welke agressie?quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:48 schreef Alloch87 het volgende:
[ twitter ]
Dit typeert echt werkelijk alles. Alle problemen in een korte video samengevat.
De agressie komt van één kant, u mag zelf bepalen welke kant dat is. En die Turkse vlag is wellicht nog het meest typerende. Het gaat niet om het conflict, het gaat om het geloof.
laat je nooit dit soort dingen in de mond leggenquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:50 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het zeker niet. Ik verwacht dat deze gruwelijkheden weer nieuwe uitlokken, die dan weer nieuwe uitlokken.
Dit komt inderdaad niet meer goed vrees ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het is geen geruststellende gedachten dat ze over 22 jaar of over 60/70 jaar nog steeds in dezelfde impasse zitten
eens, voor het eerst.. tot we over muziek gaan meurenquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit komt inderdaad niet meer goed vrees ik.
Niet iedereen spreekt Arabisch gok ikquote:Op zondag 15 oktober 2023 18:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wat snap je precies niet menneke?
[ twitter ]
Gelukkig niet. Sterker nog, niemand in NL zou Arabisch moeten kunnen spreken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 18:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet iedereen spreekt Arabisch gok ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |