Aboutaleb heeft dit voorstel gedaan, vlag halfstok. Maar ook dat werd niet goed ontvangen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:25 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Brengt me op dat gezever over die vlaggen in gemeenten, hadden die gemeenten niet gewoon onze eigen vlag half stok kunnen hangen? Had en hoop gezeik gescheeld. Nu kwamen sommigen uit angst de verkeerde vlag te kiezen dan maar met een vredesvlag. Die kun je toch gewoon het hele jaar uithangen? Misschien houden die drugsbendes misschien ook gewoon op met explosieven bij elkaar onder de deurmat leggen, dat zal ze leren!...
Alsof het Achmed of Ismaël ook maar iets kan schelen welke vlag er aan de gevels in een of ander gat in Nederland hangt terwijl de kogels ze om de oren vliegen. Niks mis met het ouderwetse 'halfstok' dus, niet dat de slachtoffers er iets mee kunnen, maar dat is hoe dan ook neutraal.
Israël kan absoluut niet tot het gaatje gaan en dat weten ze zelf maar al te goed, anders waren ze op dag 2 of 3 Gaza al ingetrokken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:15 schreef UitStraling het volgende:
En geloof me, Israël gaat compleet tot het gaatje om dit, er gaat totaal niets overblijven van eenieder die ze tegen gaat werken of die ze nog als een gevaar zien voor de verre toekomst, al moeten ze ervoor naar Teheran of zelfs naar Riyad kruipen.
Als ik dat nu nog moet uitleggen, dan denken wij niet hetzelfde over wat de Nederlandse samenleving behoort te zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:52 schreef Drxx het volgende:
Wat ik probeer te begrijpen is wat hetgeen is dat jullie zo lijkt te frustreren.
Ook ik kijk machteloos toe, maar die situatie daar is te complex om direct een vlag te hijsen waarvan je kunt verwachten dat dat op weerstand stuit. In plaats van hijsen en daarna pas denken, was een halfstok wat mij betreft de beste optie geweest om die hele discussies over die vla... Bah, nou zit ik hier zelf over die vlaggen te zeveren ..quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Aboutaleb heeft dit voorstel gedaan, vlag halfstok. Maar ook dat werd niet goed ontvangen.
Ik denk dat op dit moment niets als een goede actie wordt gezien.
Wel hijsen, niet hijsen, halfstok, het maakt niet uit. Welke keus ook, het wordt toch wel door een bepaalde groep als aanstootgevend of zwak bevonden of gebruikt om de emotie op te botvieren. Ergens ook logisch, men kijkt machteloos toe naar hoe de meest afschuwelijke dingen plaatsvinden. Die emotie, de woede, verdriet en machteloosheid moet eruit en dan is boos zijn over het wel/niet hijsen van een vlag wel zo'n veilige uitlaatklep.
Heb je ook de rest gelezen, of raakte je al na de eerste zin van slag? Nu lijkt het alsof je geen argumenten hebt, maar vooral je onderbuik en emotie het woord laat doen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ik dat nu nog moet uitleggen, dan denken wij niet hetzelfde over wat de Nederlandse samenleving behoort te zijn.
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.quote:
Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.quote:Nu lijkt het alsof je geen argumenten hebt,
Helemaal mee eensquote:Op zondag 15 oktober 2023 03:25 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ook ik kijk machteloos toe, maar die situatie daar is te complex om direct een vlag te hijsen waarvan je kunt verwachten dat dat op weerstand stuit. In plaats van hijsen en daarna pas denken, was een halfstok wat mij betreft de beste optie geweest om die hele discussies over die vla... Bah, nou zit ik hier zelf over die vlaggen te zeveren ..![]()
Als er een organisatie is die over de veiligheid van de burger gaat is het de politie wel en het is zelfs hun plicht om te waarschuwen in zo'n geval. Zo eenvoudig is het.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.
[..]
Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.
Behalve dat de politie in Nederland in 2023 denkt dat Joden maar beter kunnen verbergen wie ze zijn.....voor hun eigen veiligheid. Als jij niet begrijpt dat dat fout is op een heel fundamenteel niveau, dan denken wij anders over wat de Nederlandse samenleving hoort te zijn.
Maar blijkbaar is die redenatie voor jou te complex.
De vraag was dus, is die waarschuwing nog ergens op gebaseerd? Want uit het artikel kun je het niet halen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.
[..]
Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.
Behalve dat de politie in Nederland in 2023 denkt dat Joden maar beter kunnen verbergen wie ze zijn.....voor hun eigen veiligheid. Als jij niet begrijpt dat dat fout is op een heel fundamenteel niveau, dan denken wij anders over wat de Nederlandse samenleving hoort te zijn.
Maar blijkbaar is die redenatie voor jou te complex.
Netanyahu probeert na deze blunder zijn (politieke) hachje te redden door daadkrachtig op te treden maar de familie van de gegijzelden hebben zo weinig vertrouwen in hem dat ze nu al hun eigen onderhandelaars geregeld hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:00 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Israël kan absoluut niet tot het gaatje gaan en dat weten ze zelf maar al te goed, anders waren ze op dag 2 of 3 Gaza al ingetrokken.
Israël bestaat bij gratie en niet meer dan dat. Op het moment dat ze er voor kiezen om genocide te plegen zijn ze hun bondgenoten snel kwijt en dan kan het wel eens gameover zijn. Helemaal als Egypte er ook nog eens mee zou gaan bemoeien.
Daarnaast is Israël een politiek wespennest atm. Helemaal na deze aanval door Hamas is het vetrouwen in de zittende en corrupte president tot het vriespunt gedaald. Die is na deze oorlog dan ook weg.
En dat vind jij normaal? In Nederland? Dat we 78 jaar na de holocaust in Nederland Joden moeten waarschuwen dat ze misschien niet veilig over straat kunnen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
Als er een organisatie is die over de veiligheid van de burger gaat is het de politie wel en het is zelfs hun plicht om te waarschuwen in zo'n geval. Zo eenvoudig is het.
meer tijd, mooiquote:Op zondag 15 oktober 2023 06:20 schreef Ebinas het volgende:
Liveblog Nu.nl: 0:03 uur: Naar Zuid-Gaza vluchtende Palestijnen krijgen meer tijd.
Israël geeft meer tijd aan Palestijnse burgers om het noorden van Gaza te verlaten voordat het daar een grootschalig grondoffensief tegen Hamas begint. Dat zeiden Israëlische regeringsfunctionarissen volgens Al Jazeera in een persbriefing. Ze gaven echter geen deadline.
"We hebben (de tijd om te vluchten) opnieuw verlengd omdat we ons realiseerden dat er nog enorm veel mensen weg moeten", aldus een woordvoerder. "We blijven de bevolking in het noorden van de Gazastrook en Gaza-stad aanmoedigen om naar het zuiden te gaan en de gevaren te vermijden."
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukte tijdens dezelfde briefing dat Israël niet eist dat de Palestijnen Gaza verlaten, maar ze slechts aanraadt het noorden te ontvluchten. "We hebben burgers de tijd gegeven en zullen hun de tijd blijven geven om de plaatsen te verlaten waarvan we denken dat Hamas ze gebruikt voor terroristische activiteiten", aldus een woordvoerder.
https://www.nu.nl/midden-(...)d-in-gazastrook.html
Dit is wel zo walgelijk dat ik ook meteen helemaal klaar ben met dat extremistisch antisemitische tuig. Hossend terreur vieren maar wel alle begrip eisen en anders gaan lopen jankien.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal? In Nederland? Dat we 78 jaar na de holocaust in Nederland Joden moeten waarschuwen dat ze misschien niet veilig over straat kunnen?
Ik ben verbijsterd door het gebrek aan inzicht hier.
Mooi opgeruimd, het gouden randje van deze ellendequote:Kamerlid Bouchallikht (GroenLinks) trekt zich terug om missende context Gaza
Kamerlid Kauthar Bouchallikht (GroenLinks) trekt zich terug van de kandidatenlijst voor de komende verkiezingen, meldt ze zaterdagavond op sociale media. Ze schetst dat ze de context rondom de situatie in Israël consequent heeft gemist in uitingen over het conflict van de afgelopen week, ‘ook binnen mijn eigen partij’.
Links is een groot onderdeel en ook oorzaak van de anisemitische haat, ze vinden het prachtig en buitelen over elkaar heen om onthoofde babys te nuanceren, zo lopen ze hier ook.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In de oppression olympics staan moslims boven joden, dus links geeft niets om ze als ze tegenover elkaar staan.
nopes, wel 2e vliegdekschip onderwegquote:
Het blijft opmerkelijk er zo weinig maatregelen zijn genomen als je dit zo leestquote:The US intelligence community produced at least two assessments based in part on intelligence provided by Israel warning the Biden administration of an increased risk for Palestinian-Israeli conflict in the weeks ahead of Saturday’s seismic attack on southern Israel, according to sources familiar with the intelligence.
One update from September 28 warned, based on multiple streams of intelligence, that the terror group Hamas was poised to escalate rocket-attacks across the border. An October 5 wire from the CIA warned generally of the increasing possibility of violence by Hamas. Then, on October 6, the day before the attack, US officials circulated reporting from Israel indicating unusual activity by Hamas — indications that are now clear: an attack was imminent.
https://edition.cnn.com/2(...)re-attack/index.html
quote:Grondoffensief met enkele dagen uitgesteld
Eigenlijk had het Israëlische grondoffensief in de Gazastrook al moeten beginnen, maar mede door bewolking is het met enkele dagen uitgesteld. Dat zeggen bronnen binnen het Israëlische leger tegen The New York Times. Het leger zegt Gaza over de grond, via zee en vanuit de lucht aan te vallen, maar heeft niet bekendgemaakt wannéér.
ik heb het idee dat men de honger en derg even laat inwerken, zolang de hamas onder de grond zit te wachtenquote:
quote:
Deze post ik net een stukje terug:quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Regilio_ het volgende:
Wat zijn dan die "slechte weersomstandigheden" waardoor het offensief is uitgesteld? Dat lees ik nog nergens, en als je de weersverwachting van Gaza ziet dan lijkt het gewoon mooi weer te zijn. Overdag 26 graden en 's nachts 22 graden.
zou me niets verbazen als men nog een week of twee wachtquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Deze post ik net een stukje terug:
[ twitter ]
Ja zag het nadat ik het had gepostquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Deze post ik net een stukje terug:
[ twitter ]
Teveel bewolking lijkt het. Met bewolking verlies jr al je lichtsteun, essentieel voor Israël.quote:
Ja ik wist ook niet of ik hem nu in een bestaande post moest editten of flood-posten (hihaho woordgrap)quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja zag het nadat ik het had gepost
Tering.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
De vraag was dus, is die waarschuwing nog ergens op gebaseerd? Want uit het artikel kun je het niet halen.
Ik zie met de feiten van vandaag op de Dam, voor tijdens en na de demo, vooral een overdreven angst in jouw toon, "want de politie heeft iets geadviseerd."
Voor zover we weten zeiden ze dat omdat ze mankracht tekort komen, en ze het dus liever zo veilig mogelijk spelen. Maar hier wordt gelijk gedaan alsof joden hun leven niet meer veilig zijn. Vreemd dan dat ik iedere dag joden op straat zie zonder gezeik.
Op Twitter zag ik zelfs een filmpje van een troll op de Dam die nadat iedereen weg was allah akbar stond te roepen, en meteen reageerde iemand iets met dat er dreiging is voor pogroms in Amsterdam.
Serieus, chill the fuck down. Als er echte dreigementen binnen waren gekomen bij de politie hadden ze echt wel met meer man gestaan daar, dan alleen maar te zeggen "verberg je vlag."
Hoe dan ook, vanmiddag komt een echte test. Dan mag je je gram komen halen bij mij als de pleuris uitbreekt, als dat je blij maakt.
Edit 1: deze tweet bedoelde ik:
[ twitter ]
Edit 2: als Jood in Londen zou ik me wel zorgen maken:
[ twitter ]
Edit 3: en zo te zien kun je in New York beter geen Palestijn zijn:
[ twitter ]
en morgen en dinsdag regent het flink in de GAZA dus drinkwater genoegquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Teveel bewolking lijkt het. Met bewolking verlies jr al je lichtsteun, essentieel voor Israël.
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-trackerquote:Here are the latest casualty figures as of October 14, 7:00am local time (04:00 GMT):
Gaza
• Killed: At least 2,215
• Injured: More than 8,700
Occupied West Bank
• Killed: At least 53
• Injured: At least 1,100
Israel
• Killed: At least 1,300
• Injured: At least 3,400
The figures have been reported by the Palestinian health ministry, Palestine Red Crescent Society and Israeli Medical Services.
Sneu weerquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker
kille cijfersquote:
20 ambulances zelfs. Zag op de nos een filmpje dat er 2 onder vuur zijn genomen en daar zijn dus de zorgmedewerkers bij om gekomenquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
kille cijfers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aantallen om verdrietig van te worden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker
ja... het is een weergaloze shitshowquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aantallen om verdrietig van te worden.
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.htmlquote:China en Saoedi-Arabië hebben elkaar gesproken over Gaza
De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Wang Yi en zijn Saoedische ambtgenoot Faisal Bin Farhan hebben elkaar over de telefoon gesproken over het geweld in de Gazastrook. Volgens Wang Yi gaat Israël daarin verder dan zelfverdediging. Israël moet volgens hem goed luisteren naar "de oproepen vanuit de internationale gemeenschap en de secretaris-generaal van de VN en stoppen met het collectief straffen van inwoners van Gaza."
De Chinese minister wil dat betrokken partijen verdere escalatie voorkomen en snel terugkeren naar de onderhandelingstafel. China stuurt volgens staatsmedia volgende week de speciale gezant Zhai Jun naar het Midden-Oosten. De diplomaat moet daar gaan overleggen over een wapenstilstand. Zhai sprak onlangs al met vertegenwoordigers van de Arabische Liga over de kwestie.
De VN had er zorg voor moeten dragen dat Israël zich aan resoluties gehouden hadden zodat de Palestijnse niets meer te klagen hadden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De politie hoort ervoor te zorgen dat deze mensen mét Israëlische vlag veilig huiswaarts kunnen gaan. Dat dat nodig is, is al erg genoeg.
Ja net zoals putinquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.html
Toch fijn dat deze landen die de mensenrechten zo hoog in het vaandel hebben staan zich zo bekommeren over de situatie in de Gazastrook.
Dit dus, Oeigoeren genocideren is geen enkel probleemquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.html
Toch fijn dat deze landen die de mensenrechten zo hoog in het vaandel hebben staan zich zo bekommeren over de situatie in de Gazastrook.
https://www.theguardian.c(...)mbing-of-safe-routesquote:Gaza civilians afraid to leave home after bombing of 'safe routes'
Analysis of aerial photos and social media posts confirms attack on road identified as safe by Israeli army
Gelukkig hebben we de beelden nog.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:46 schreef Drxx het volgende:
Edit 2: als Jood in Londen zou ik me wel zorgen maken:
[ twitter ]
Die is niet goed joh.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Goede backfire. Jammer johquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
en het is daar idd op het moment bijzonder slecht weer
[ twitter ]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het ergens goed nieuws dat GL blijkbaar nog westers genoeg is om dit soort tuig uit de partij te verstoten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die is niet goed joh.
Zegt wel weer genoeg over wat gl bracht de afgelopen tijd. Dat soort partijen, werkelijk een schande. De 5de colonne binnenbrengen.
Wat ze bij die partij moest weet ik niet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit walgelijk stuk slachtoffer/openlijk antisemiet ook
[..]
Mooi opgeruimd, het gouden randje van deze ellende
Sowieso, wat moet zo'n ultra rechts conservatief orthodox religieus wicht bij een linkse partij?
Misschien is er nog een plekje bij FEMYSO, ze heeft er immers vaker gewerkt
Jre weet dat ze al jaren die ambulances gebruiken om raketten te vervoeren he? De beschaafde wereld heeft zichzelf regels opgelegd waar we ons zelf aan houden terwijl barbaren die regels maar blijven overtreden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
20 ambulances zelfs. Zag op de nos een filmpje dat er 2 onder vuur zijn genomen en daar zijn dus de zorgmedewerkers bij om gekomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |