SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD
Steve Lookner live
[ Bericht 7% gewijzigd door Momo op 15-10-2023 10:33:05 ]![]()
Ah ja, het interessante hier is wellicht dat FVD en Kauthar Bouchallikht op een lijn zitten hier.quote:Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Er is weinig na 30 jaar op bbs/internet wat me nog schokt, maar de jodenhaat van nu schokt nog flink.
Zowel Extreem links als extreem rechts haten de joden en steunen Hamas.
Vroeger zeiden we "Dit nooit weer" Over de concentratiekampen van de 2e wereldoorlog.
Maar nu, als ik lees op internet, op Twitter en Reddit, schrik ik van de steun aan Hamas van westerlingen, dezelfde mensen die Hamas graag zou onthoofden.![]()
Deze tweet stemde me bijzonder droevig:quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:28 schreef Zoddie het volgende:
Er is weinig na 30 jaar op bbs/internet wat me nog schokt, maar de jodenhaat van nu schokt nog flink.
Vroeger zeiden we "Dit nooit weer" Over de concentratiekampen van de 2e wereldoorlog.
Maar nu, als ik lees op internet, op Twitter en Reddit, schrik ik van de steun aan Hamas van westerlingen, dezelfde mensen die Hamas graag zou onthoofden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Tankies die gaan juichen bij die slachtingen bij de kibboets is ironisch en bizar om te zien.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:28 schreef Zoddie het volgende:
Maar nu, als ik lees op internet, op Twitter en Reddit, schrik ik van de steun aan Hamas van westerlingen, dezelfde mensen die Hamas graag zou onthoofden.![]()
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.Ze treedt gelukkig af.quote:"Deze 'oorlog' is niet plots begonnen, hij is al 75 jaar bezig", schrijft ze. "Juist nu is het moment voor context. Context is namelijk geen ontkenning van de afschuwelijke daden door Hamas afgelopen weekend. Context is het erkennen waar die vandaan komen, namelijk het handelen van de Isralische regering, ook tegen de zin van vele Isralirs en joodse mensen in.""This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Eindelijk van haar af. Zegen voor het land. Kaf van het schorem scheiden meteen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.
[..]
Ze treedt gelukkig af.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
![]()
Jeruzalem in 1896. Hopelijk kunnen joden, christenen en moslims in de toekomst weer gezellig side by side leven op deze manier.![]()
Dat "wat Hamas deed is afschuwelijk" is er ff tussendoor gepost zodat ze niet antisemitisch genoemd kan worden. Je gaat namelijk niet een massaslachting aangrijpen om Isral de schuld te geven. Dan ben je gewoon een agenda aan het doordrukken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Groen-links 2de kamerlid Bouchallikht legt 'de schuld' bij Israel en noemt dat 'context'.
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Veroordeel eerst een week lang die daad en begin dan eens over context.![]()
Leden van de moslimbroederschap horen sowieso niet thuis in de Nederlandse of westerse politiek.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze treedt gelukkig af.![]()
Het Christendom heeft een verlichting gehad. Het Jodendom en de Islam hebben dit ook nodig. Dat boekje te letterlijk nemen is echt niet gezond.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:48 schreef Drxx het volgende:
Jeruzalem in 1896. Hopelijk kunnen joden, christenen en moslims in de toekomst weer gezellig side by side leven op deze manier.
Sowieso is het NT an sich al een soort van verlichting.![]()
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:49 schreef Richestorags het volgende:
Veroordeel eerst een week lang die daad en begin dan eens over context.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Tsja, fatsoen is lastig uit te leggen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.![]()
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Isralische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit moment is in de toekomst historisch.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Vertel ons watquote:Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, fatsoen is lastig uit te leggen.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Ik vind het feesten en het vlagvertoon van alle Joden en Christenen in de Europese steden om alle gedode Palestijnen ook wel een beetje erg ongepast en beschamend, vind je niet?quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Isralische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.![]()
Kort-rokje-context.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.![]()
"Het is verschrikkelijk, maar ja, wel een beetje eigen schuld".
Dan weten we al weer met wie we te maken hebben."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Achtung! Dat is antisemitisch.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vind het feesten en het vlagvertoon van alle Joden en Christenen in de Europese steden om alle gedode Palestijnen ook wel een beetje erg ongepast en beschamend, vind je niet?![]()
Ik vond de demonstratie op de Dam juist een voorbeeld dat het ook goed kan gaan. Van wat ik heb meegekregen is er niet echt iets spannends gebeurd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Isralische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.
Vanmiddag komt de echte test, zowel een pro-Palestina als een pro-Isral demo.![]()
Dat is ook wat er mis is, er worden 1400? Joodse burgers gruwelijk afgeslacht en vervolgens staan Truus en Dunya met theedoek op de kop feest te vieren met dat verschrikkelijke hyena-achtige kakelgeluid wat er uit de keel komt.
Enige wat eruit komt is "ja maar hullie", dan ben je gewoon af als mens en mag je de gehaktmolen in.
Degene die de eerste Jood vind die nu in Teheran op straat feest staat te vieren om een gedode en verkrachte Palestijnse baby die krijgt van mij 10 miljoen euro.![]()
Waar zijn die?quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vind het feesten en het vlagvertoon van alle Joden en Christenen in de Europese steden om alle gedode Palestijnen ook wel een beetje erg ongepast en beschamend, vind je niet?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Heb je die oproep gehoord? Vond je die niet schokkend? Hoe kan iemand met enig historisch besef zoiets uit de mond krijgen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik vond de demonstratie op de Dam juist een voorbeeld dat het ook goed kan gaan. Van wat ik heb meegekregen is er niet echt iets spannends gebeurd.
Vanmiddag komt de echte test, zowel een pro-Palestina als een pro-Isral demo.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
En geloof me, Isral gaat compleet tot het gaatje om dit, er gaat totaal niets overblijven van eenieder die ze tegen gaat werken of die ze nog als een gevaar zien voor de verre toekomst, al moeten ze ervoor naar Teheran of zelfs naar Riyad kruipen.![]()
Een mooi interview op GeenStijl: Esther Voet: ik ben helemaal klaar met “ja, maar Isral"I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Welke oproep? Ben op vakantie en heb dat even gemist, nieuwsgierig nu welquote:Op zondag 15 oktober 2023 02:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je die oproep gehoord? Vond je die niet schokkend? Hoe kan iemand met enig historisch besef zoiets uit de mond krijgen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke oproep? Ben op vakantie en heb dat even gemist, nieuwsgierig nu welquote:Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat we in Amsterdam mensen vanwege hun veiligheid adviseren niet met een Isralische vlag over straat te gaan na een demonstratie, dat zegt wel genoeg over de verhoudingen in de wereld.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Het historisch besef is bij velen onbekend of niet van toepassing.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je die oproep gehoord? Vond je die niet schokkend? Hoe kan iemand met enig historisch besef zoiets uit de mond krijgen?
Maar het meest schokkend vind ik dat we nu wegkijken en op 4 mei te horen krijgen dat in 1940 en 2023 niets deden.
Zou er iemand om geven als we afgelopen week met een peloton ME de bloemen op de dam beschermd hadden?Hell To The Liars![]()
Beetje hetzelfde als, geef Hamas nu een kernwapen en die ontploft over 5 minuten boven Tel Aviv, Isral heeft er honderd en Damascus en Teheran bestaan nog.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:15 schreef Claudia_x het volgende:
Een mooi interview op GeenStijl: Esther Voet: ik ben helemaal klaar met “ja, maar Isral"![]()
Ik weet even niet waar je nu aan refereert. Bedoel je alweer over dat ze beter niet met een vlag kunnen rondlopen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je die oproep gehoord? Vond je die niet schokkend? Hoe kan iemand met enig historisch besef zoiets uit de mond krijgen?
Zo ja: Dat was een oproep van de politie die het liever veilig spelen, vind ik niet heel bizar. Het punt is, er is tijdens en ook na de demonstratie niets gebeurd. Vandaar dat ik zeg dat het laat zien dat het wel goed kan gaan.
Als je met deze post naar iets anders verwees moet je expliciter zijn, want ik heb dan geen idee.![]()
Heel erg, maarquote:Op zondag 15 oktober 2023 01:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de deze spelregels? Wat een nonsens. Veroordelen en context kan vanaf minuut een al.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De politie hoort ervoor te zorgen dat deze mensen mt Isralische vlag veilig huiswaarts kunnen gaan. Dat dat nodig is, is al erg genoeg.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik weet even niet waar je nu aan refereert. Bedoel je alweer over dat ze beter niet met een vlag kunnen rondlopen?
Zo ja: Dat was een oproep van de politie die het liever veilig spelen, vind ik niet heel bizar. Het punt is, er is tijdens en ook na de demonstratie niets gebeurd. Vandaar dat ik zeg dat het laat zien dat het wel goed kan gaan.
Als je met deze post naar iets anders verwees moet je expliciter zijn, want ik heb dan geen idee.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Tja, je kunt achter de Palestijnen staan, en toch Hamas veroordelen. De situatie daar is al complex genoeg, als je direct na die terreuractie met een Palestijnse vlag gaat staan zwaaien, kun je verwachten dat veel mensen je niet fatsoenlijk vinden. Aandacht vragen voor de Palestijnse zaak heb ik geen moeite mee, maar de timing vond ik smakeloos.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja, fatsoen is lastig uit te leggen.
Brengt me op dat gezever over die vlaggen in gemeenten, hadden die gemeenten niet gewoon onze eigen vlag half stok kunnen hangen? Had en hoop gezeik gescheeld. Nu kwamen sommigen uit angst de verkeerde vlag te kiezen dan maar met een vredesvlag. Die kun je toch gewoon het hele jaar uithangen? Misschien houden die drugsbendes misschien ook gewoon op met explosieven bij elkaar onder de deurmat leggen, dat zal ze leren!...
Alsof het Achmed of Ismal ook maar iets kan schelen welke vlag er aan de gevels in een of ander gat in Nederland hangt terwijl de kogels ze om de oren vliegen. Niks mis met het ouderwetse 'halfstok' dus, niet dat de slachtoffers er iets mee kunnen, maar dat is hoe dan ook neutraal.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Dit ja, dat het niet kan weten we ondertussen wel, dat we het keer op keer laten gebeuren is onacceptabel.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De politie hoort ervoor te zorgen dat deze mensen mt Isralische vlag veilig huiswaarts kunnen gaan. Dat dat nodig is, is al erg genoeg.Hell To The Liars![]()
Het neutraal willen zijn, is juist wat de gemeenten werd verweten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:25 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja, je kunt achter de Palestijnen staan, en toch Hamas veroordelen. De situatie daar is al complex genoeg, als je direct na die terreuractie met een Palestijnse vlag gaat staan zwaaien, kun je verwachten dat veel mensen je niet fatsoenlijk vinden. Aandacht vragen voor de Palestijnse zaak heb ik geen moeite mee, maar de timing vond ik smakeloos.
Brengt me op dat gezever over die vlaggen in gemeenten, hadden die gemeenten niet gewoon onze eigen vlag half stok kunnen hangen? Had en hoop gezeik gescheeld. Nu kwamen sommigen uit angst de verkeerde vlag te kiezen dan maar met een vredesvlag. Die kun je toch gewoon het hele jaar uithangen? Misschien houden die drugsbendes misschien ook gewoon op met explosieven bij elkaar onder de deurmat leggen, dat zal ze leren!...
Alsof het Achmed of Ismal ook maar iets kan schelen welke vlag er aan de gevels in een of ander gat in Nederland hangt terwijl de kogels ze om de oren vliegen. Niks mis met het ouderwetse 'halfstok' dus, niet dat de slachtoffers er iets mee kunnen, maar dat is hoe dan ook neutraal.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Die debiele protesten hier in Europa maken het wel erg lastig om de Palstina kant te steunen.-gn blogabet, bvd-![]()
Godverdomme, wat een goed stuk. Dank voor het delen van de link.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:15 schreef Claudia_x het volgende:
Een mooi interview op GeenStijl: Esther Voet: ik ben helemaal klaar met “ja, maar Isral""This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ik denk inderdaad dat de Palestijnse kinderen het nu zwaarder hebben dan zij. Dat water, die voeding etc. hadden ze echter tot een aantal dagen terug wel.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is cht heel verdrietig allemaal. Het stemt me wel gelukkig dat Sarah Nachsen in ieder geval wel een onderdak heeft, een lekker schoon glas water kan drinken op elk willekeurig moment van de dag en dat ze van gekkigheid niet weet wat ze met al die Engelse sausages and eggs in vinegar en handbaked pish and ships moet doen. Eigenlijk wil ik dit enorme probleem een beetje bagatelliseren maar ik doet het niet. Het is fout!
Ken je nagaan hoe erg het is voor the little children in Palestina. Geen voeding, geen water, geen kleding, geen medicijnen, geen troubadours.
NOGMAALS:
T-W-O W-R-O-N-G-S D-O-N-T M-A-K-E A-N R-I-G-H-T
Dit moment is in de toekomst historisch.
Toen vorige week zaterdag al die onschuldige kinderen in Isral werden vermoord, maar sommige mensen dat vooral aangrepen om te vertellen hoe erg Palestijnen het hebben, zei je toen ook: "het is echt heel verdrietig allemaal, maar het stemt me wel gelukkig dat die Palestijnen wel een onderdak hebben, een lekker schoon glas water kunnen drinken op elk willekeurig moment van de dag en in ieder geval niet random zijn vermoord door terroristen puur en alleen omdat ze Palestijns zijn. Eigenlijk wil ik dit enorme probleem een beetje bagatelliseren maar ik doe het niet. Het is fout!
Ken je nagaan hoe erg het is voor die kinderen in Isral. Uit het niets afgeslacht worden puur en alleen omdat ze Israli zijn en ze je dood willen hebben".
Ik snap je zorgen over Palestijnse kinderen op dit moment heel goed en vind ook dat ze op geen enkele manier verdienen om gewond te raken of zelfs te sterven n.a.v. wat die klootzakken van Hamas vorige week hebben aangericht. Het verschil is mijns inziens alleen wel dat Isral er niet bewust op uit is om Palestijnse kinderen te doden, en al helemaal niet vanwege het feit dat ze Palestijns zijn. Ik hoop dat er helemaal geen onschuldige slachtoffers vallen, maar dat is met een aanstaande operatie als deze helaas ijdele hoop. Van mij hoeft het ook geenszins op deze (aanstaande) wijze, ik zie liever een oplossing waarbij uitsluitend de echte daders worden gepakt.
Ik wil je ook niet aanvallen hiermee of je 'de les lezen', maar gewoon een weerwoord geven. Het is (mijns inziens) wel een beetje chronologie (puur ingezoomd op het issue van deze terreuraanval van vorige week): als dit niet gebeurd was, hadden deze Palestijnse kinderen nu niet in deze situatie gezeten. En dan hadden deze joodse kinderen in Europa nu ook niet in deze situatie gezeten.
Uiteraard kun je er allerlei historische situaties bijhalen die hieraan vooraf gingen, om ergens het ontstaan van of 'de schuld aan' dit conflict neer te leggen. Daarin zul je ook zeker valide punten maken, waar ik ook nog wel begrip voor heb. Feit blijft echter wel dat de huidige droevige situatie waar zowel die Palestijnse als die joodse kinderen in Europa nu inzitten (los van wie het op dit moment zwaarder/moeilijker heeft) er niet was geweest zonder die trieste aanval vorige week.![]()
In Nederland? Een oproep van de politie in Nederland dat Joden niet moeten laten zien wie ze zijn? En dat vind jij niet bizar? Ben je niet goed bij je hoofd?!quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:22 schreef Drxx het volgende:
Zo ja: Dat was een oproep van de politie die het liever veilig spelen, vind ik niet heel bizar."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Er schijnen mensen te zijn die beweren dat de holocaust een verzinsel is. Heb het vermoeden dat we een paar daarvan morgen wel in A'dam zullen zien.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het historisch besef is bij velen onbekend of niet van toepassing.
Maar het meest schokkend vind ik dat we nu wegkijken en op 4 mei te horen krijgen dat in 1940 en 2023 niets deden.
Zou er iemand om geven als we afgelopen week met een peloton ME de bloemen op de dam beschermd hadden?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je kunt het zelfs cynisch omdraaien, stel dat er gewoon gepast geprotesteerd werd wereldwijd uit bezorgdheid en angst voor wat er in Gaza gaat en staat te gebeuren door toedoen van Hamas, zonder leedvermaak en gekakel om dode en verkrachte Joden, dan zou in bij de eerste gewonde baby de halve wereld over Isral heen vallen, wat dat betreft hebben ze moslimbloed aan hun handen.![]()
Ze zet Boekenstijn hier weg als een ja knikker bij VI aan tafel, terwijl hij in die uitzending belangrijke nuances aan Johan's relaas gaf. Ik heb wat dat VI stukje betreft het idee dat ze hier haar gram wil halen na het onbeantwoorde gesmeek op X om daar aan te mogen schuiven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:15 schreef Claudia_x het volgende:
Een mooi interview op GeenStijl: Esther Voet: ik ben helemaal klaar met “ja, maar Isral"“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Dat was de oproep zelfs?quote:
Holy shit...
Triest en gevaarlijk ditOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja heel dat gezever om die vlaggen is belachelijk. Daarom, halfstok, neutraal steun betuigen aan slachtoffers, niet aan een kleur maar aan de doden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het neutraal willen zijn, is juist wat de gemeenten werd verweten.“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Ach, iedereen die VI bekritiseert (en Johan Derksen) is per definitie goed bezig.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:38 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ze zet Boekenstijn hier weg als een ja knikker bij VI aan tafel, terwijl hij in die uitzending belangrijke nuances aan Johan's relaas gaf. Ik heb wat dat VI stukje betreft het idee dat ze hier haar gram wil halen na het onbeantwoorde gesmeek op X om daar aan te mogen schuiven."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was de oproep zelfs?
Holy shit...
Triest en gevaarlijk ditI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De politie hoort ervoor te zorgen dat deze mensen mt Isralische vlag veilig huiswaarts kunnen gaan. Dat dat nodig is, is al erg genoeg.Wat ik probeer te begrijpen is wat hetgeen is dat jullie zo lijkt te frustreren.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In Nederland? Een oproep van de politie in Nederland dat Joden niet moeten laten zien wie ze zijn? En dat vind jij niet bizar? Ben je niet goed bij je hoofd?!
Ik ging ervan uit dat je de oproep van de Amsterdamse politie bedoelde? Als ik Het Parool lees, dan zie ik een suggestieve titel die lijkt te hinten op een hoop gezeik:Maar in de gehele tekst haal ik alleen dit eruit wat ermee in verband staat:quote:Demonstreren op de Dam voor Isral: ‘Op verzoek van de politie: berg uw Isralvlag op als u naar huis gaat, voor uw eigen veiligheid’Geen context. Geen waarom. Gewoon "dat zegt de politie."quote:Aan het eind van de demonstratie had de organisatie nog een laatste mededeling. “Een specifiek verzoek van de politie is dat als u straks naar huis gaat, voor uw eigen veiligheid, u de Isralische vlag opbergt.”
Maar op grond waarvan dan? Omdat het in Den Haag gebeurde? Of in Urk?
Waren er geen concrete bedreigingen, en de politie speelde gewoon safe? Dan was er niets aan de hand. Waarvoor word je dan zo pisnijdig?
Waren er wl concrete dreigingen? Dan helpt een vlag opbergen natuurlijk niet, want diezelfde haatzaaiers kan hen gewoon opwachten; met of zonder vlag. De Dam is niet bepaald een afgezonderd stuk grond.
Maar niemand is aangevallen, dus klaarblijkelijk was er heisa om niks. Ik zou dus vooral adviseren om niet overal zo hyper-opgefokt over te doen.![]()
Aboutaleb heeft dit voorstel gedaan, vlag halfstok. Maar ook dat werd niet goed ontvangen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:25 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Alsof het Achmed of Ismal ook maar iets kan schelen welke vlag er aan de gevels in een of ander gat in Nederland hangt terwijl de kogels ze om de oren vliegen. Niks mis met het ouderwetse 'halfstok' dus, niet dat de slachtoffers er iets mee kunnen, maar dat is hoe dan ook neutraal.
Ik denk dat op dit moment niets als een goede actie wordt gezien.
Wel hijsen, niet hijsen, halfstok, het maakt niet uit. Welke keus ook, het wordt toch wel door een bepaalde groep als aanstootgevend of zwak bevonden of gebruikt om de emotie op te botvieren. Ergens ook logisch, men kijkt machteloos toe naar hoe de meest afschuwelijke dingen plaatsvinden. Die emotie, de woede, verdriet en machteloosheid moet eruit en dan is boos zijn over het wel/niet hijsen van een vlag wel zo'n veilige uitlaatklep.![]()
Isral kan absoluut niet tot het gaatje gaan en dat weten ze zelf maar al te goed, anders waren ze op dag 2 of 3 Gaza al ingetrokken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:15 schreef UitStraling het volgende:
En geloof me, Isral gaat compleet tot het gaatje om dit, er gaat totaal niets overblijven van eenieder die ze tegen gaat werken of die ze nog als een gevaar zien voor de verre toekomst, al moeten ze ervoor naar Teheran of zelfs naar Riyad kruipen.
Isral bestaat bij gratie en niet meer dan dat. Op het moment dat ze er voor kiezen om genocide te plegen zijn ze hun bondgenoten snel kwijt en dan kan het wel eens gameover zijn. Helemaal als Egypte er ook nog eens mee zou gaan bemoeien.
Daarnaast is Isral een politiek wespennest atm. Helemaal na deze aanval door Hamas is het vetrouwen in de zittende en corrupte president tot het vriespunt gedaald. Die is na deze oorlog dan ook weg.![]()
Als ik dat nu nog moet uitleggen, dan denken wij niet hetzelfde over wat de Nederlandse samenleving behoort te zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:52 schreef Drxx het volgende:
Wat ik probeer te begrijpen is wat hetgeen is dat jullie zo lijkt te frustreren."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ook ik kijk machteloos toe, maar die situatie daar is te complex om direct een vlag te hijsen waarvan je kunt verwachten dat dat op weerstand stuit. In plaats van hijsen en daarna pas denken, was een halfstok wat mij betreft de beste optie geweest om die hele discussies over die vla... Bah, nou zit ik hier zelf over die vlaggen te zeveren ..quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Aboutaleb heeft dit voorstel gedaan, vlag halfstok. Maar ook dat werd niet goed ontvangen.
Ik denk dat op dit moment niets als een goede actie wordt gezien.
Wel hijsen, niet hijsen, halfstok, het maakt niet uit. Welke keus ook, het wordt toch wel door een bepaalde groep als aanstootgevend of zwak bevonden of gebruikt om de emotie op te botvieren. Ergens ook logisch, men kijkt machteloos toe naar hoe de meest afschuwelijke dingen plaatsvinden. Die emotie, de woede, verdriet en machteloosheid moet eruit en dan is boos zijn over het wel/niet hijsen van een vlag wel zo'n veilige uitlaatklep.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Heb je ook de rest gelezen, of raakte je al na de eerste zin van slag? Nu lijkt het alsof je geen argumenten hebt, maar vooral je onderbuik en emotie het woord laat doen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ik dat nu nog moet uitleggen, dan denken wij niet hetzelfde over wat de Nederlandse samenleving behoort te zijn.![]()
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.quote:Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.quote:Nu lijkt het alsof je geen argumenten hebt,
Behalve dat de politie in Nederland in 2023 denkt dat Joden maar beter kunnen verbergen wie ze zijn.....voor hun eigen veiligheid. Als jij niet begrijpt dat dat fout is op een heel fundamenteel niveau, dan denken wij anders over wat de Nederlandse samenleving hoort te zijn.
Maar blijkbaar is die redenatie voor jou te complex."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Helemaal mee eensquote:Op zondag 15 oktober 2023 03:25 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ook ik kijk machteloos toe, maar die situatie daar is te complex om direct een vlag te hijsen waarvan je kunt verwachten dat dat op weerstand stuit. In plaats van hijsen en daarna pas denken, was een halfstok wat mij betreft de beste optie geweest om die hele discussies over die vla... Bah, nou zit ik hier zelf over die vlaggen te zeveren ..![]()
Ik vind het ook allemaal te complex. De daden van Hamas (en hun doel) kan ik 100% veroordelen en een tegenactie en vergelding lijkt me niet meer dan op zijn plaats. Bepaalde beelden zal ik helaas ook nooit meer vergeten.
Over hoe, wat, waarom etc. met betrekking tot de rest van het conflict ga ik me verder niet uitspreken. Daar duurt dit conflict te lang voor en het is daar met de vele belangen van al die partijen in dit conflict te massaal voor. Ik heb simpelweg niet voldoende en niet volledige kennis van alles omtrent dit conflict om een mening te vormen.![]()
Als er een organisatie is die over de veiligheid van de burger gaat is het de politie wel en het is zelfs hun plicht om te waarschuwen in zo'n geval. Zo eenvoudig is het.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.
[..]
Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.
Behalve dat de politie in Nederland in 2023 denkt dat Joden maar beter kunnen verbergen wie ze zijn.....voor hun eigen veiligheid. Als jij niet begrijpt dat dat fout is op een heel fundamenteel niveau, dan denken wij anders over wat de Nederlandse samenleving hoort te zijn.
Maar blijkbaar is die redenatie voor jou te complex.
Nou ga ik me er ook al mee bemoeien
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
De vraag was dus, is die waarschuwing nog ergens op gebaseerd? Want uit het artikel kun je het niet halen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Stond niets in dat steekhoudend is.
[..]
Ik haal uit jouw reactie in ieder geval geen argumenten. Alleen maar deze kleuterschoolredenatie; 'Er is niks gebeurd, dus is er niks aan de hand'.
Maar blijkbaar is die redenatie voor jou te complex.
Ik zie met de feiten van vandaag op de Dam, voor tijdens en na de demo, vooral een overdreven angst in jouw toon, "want de politie heeft iets geadviseerd."
Voor zover we weten zeiden ze dat omdat ze mankracht tekort komen, en ze het dus liever zo veilig mogelijk spelen. Maar hier wordt gelijk gedaan alsof joden hun leven niet meer veilig zijn. Vreemd dan dat ik iedere dag joden op straat zie zonder gezeik.
Op Twitter zag ik zelfs een filmpje van een troll op de Dam die nadat iedereen weg was allah akbar stond te roepen, en meteen reageerde iemand iets met dat er dreiging is voor pogroms in Amsterdam.
Serieus, chill the fuck down. Als er echte dreigementen binnen waren gekomen bij de politie hadden ze echt wel met meer man gestaan daar, dan alleen maar te zeggen "verberg je vlag."
Hoe dan ook, vanmiddag komt een echte test. Dan mag je je gram komen halen bij mij als de pleuris uitbreekt, als dat je blij maakt.
Edit 1: deze tweet bedoelde ik:
Edit 2: als Jood in Londen zou ik me wel zorgen maken:
Edit 3: en zo te zien kun je in New York beter geen Palestijn zijn:
[ Bericht 7% gewijzigd door Drxx op 15-10-2023 04:11:50 ]![]()
Netanyahu probeert na deze blunder zijn (politieke) hachje te redden door daadkrachtig op te treden maar de familie van de gegijzelden hebben zo weinig vertrouwen in hem dat ze nu al hun eigen onderhandelaars geregeld hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:00 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Isral kan absoluut niet tot het gaatje gaan en dat weten ze zelf maar al te goed, anders waren ze op dag 2 of 3 Gaza al ingetrokken.
Isral bestaat bij gratie en niet meer dan dat. Op het moment dat ze er voor kiezen om genocide te plegen zijn ze hun bondgenoten snel kwijt en dan kan het wel eens gameover zijn. Helemaal als Egypte er ook nog eens mee zou gaan bemoeien.
Daarnaast is Isral een politiek wespennest atm. Helemaal na deze aanval door Hamas is het vetrouwen in de zittende en corrupte president tot het vriespunt gedaald. Die is na deze oorlog dan ook weg.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
En dat vind jij normaal? In Nederland? Dat we 78 jaar na de holocaust in Nederland Joden moeten waarschuwen dat ze misschien niet veilig over straat kunnen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
Als er een organisatie is die over de veiligheid van de burger gaat is het de politie wel en het is zelfs hun plicht om te waarschuwen in zo'n geval. Zo eenvoudig is het.
Ik ben verbijsterd door het gebrek aan inzicht hier."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Liveblog Nu.nl: 0:03 uur: Naar Zuid-Gaza vluchtende Palestijnen krijgen meer tijd.
Isral geeft meer tijd aan Palestijnse burgers om het noorden van Gaza te verlaten voordat het daar een grootschalig grondoffensief tegen Hamas begint. Dat zeiden Isralische regeringsfunctionarissen volgens Al Jazeera in een persbriefing. Ze gaven echter geen deadline.
"We hebben (de tijd om te vluchten) opnieuw verlengd omdat we ons realiseerden dat er nog enorm veel mensen weg moeten", aldus een woordvoerder. "We blijven de bevolking in het noorden van de Gazastrook en Gaza-stad aanmoedigen om naar het zuiden te gaan en de gevaren te vermijden."
Het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukte tijdens dezelfde briefing dat Isral niet eist dat de Palestijnen Gaza verlaten, maar ze slechts aanraadt het noorden te ontvluchten. "We hebben burgers de tijd gegeven en zullen hun de tijd blijven geven om de plaatsen te verlaten waarvan we denken dat Hamas ze gebruikt voor terroristische activiteiten", aldus een woordvoerder.
https://www.nu.nl/midden-(...)d-in-gazastrook.html![]()
meer tijd, mooiquote:Op zondag 15 oktober 2023 06:20 schreef Ebinas het volgende:
Liveblog Nu.nl: 0:03 uur: Naar Zuid-Gaza vluchtende Palestijnen krijgen meer tijd.
Isral geeft meer tijd aan Palestijnse burgers om het noorden van Gaza te verlaten voordat het daar een grootschalig grondoffensief tegen Hamas begint. Dat zeiden Isralische regeringsfunctionarissen volgens Al Jazeera in een persbriefing. Ze gaven echter geen deadline.
"We hebben (de tijd om te vluchten) opnieuw verlengd omdat we ons realiseerden dat er nog enorm veel mensen weg moeten", aldus een woordvoerder. "We blijven de bevolking in het noorden van de Gazastrook en Gaza-stad aanmoedigen om naar het zuiden te gaan en de gevaren te vermijden."
Het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukte tijdens dezelfde briefing dat Isral niet eist dat de Palestijnen Gaza verlaten, maar ze slechts aanraadt het noorden te ontvluchten. "We hebben burgers de tijd gegeven en zullen hun de tijd blijven geven om de plaatsen te verlaten waarvan we denken dat Hamas ze gebruikt voor terroristische activiteiten", aldus een woordvoerder.
https://www.nu.nl/midden-(...)d-in-gazastrook.html![]()
![]()
Dit is wel zo walgelijk dat ik ook meteen helemaal klaar ben met dat extremistisch antisemitische tuig. Hossend terreur vieren maar wel alle begrip eisen en anders gaan lopen jankien.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal? In Nederland? Dat we 78 jaar na de holocaust in Nederland Joden moeten waarschuwen dat ze misschien niet veilig over straat kunnen?
Ik ben verbijsterd door het gebrek aan inzicht hier.
Dit walgelijk stuk slachtoffer/openlijk antisemiet ookMooi opgeruimd, het gouden randje van deze ellendequote:Kamerlid Bouchallikht (GroenLinks) trekt zich terug om missende context Gaza
Kamerlid Kauthar Bouchallikht (GroenLinks) trekt zich terug van de kandidatenlijst voor de komende verkiezingen, meldt ze zaterdagavond op sociale media. Ze schetst dat ze de context rondom de situatie in Isral consequent heeft gemist in uitingen over het conflict van de afgelopen week, ‘ook binnen mijn eigen partij’.
Sowieso, wat moet zo'n ultra rechts conservatief orthodox religieus wicht bij een linkse partij?
Misschien is er nog een plekje bij FEMYSO, ze heeft er immers vaker gewerkt
[ Bericht 3% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 15-10-2023 06:47:47 ]got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Links is een groot onderdeel en ook oorzaak van de anisemitische haat, ze vinden het prachtig en buitelen over elkaar heen om onthoofde babys te nuanceren, zo lopen ze hier ook.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In de oppression olympics staan moslims boven joden, dus links geeft niets om ze als ze tegenover elkaar staan.
[ Bericht 1% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 15-10-2023 06:39:44 ]got me a movie, I want you to know
nopes, wel 2e vliegdekschip onderwegquote:
VS sturen tweede vliegdekschip richting Isral
Na de USS Ford sturen de Verenigde Staten nu ook de USS Eisenhower naar het oostelijke Middellandse Zeegebied in de buurt van Isral. Daarover deden al dagen geruchten de ronde, maar de Amerikaanse minister Austin van Defensie heeft het nu officieel bekendgemaakt. Het sturen van een tweede vliegdekschip met bijbehorende kruisers is volgens Austin "onderdeel van onze inspanningen om vijandige acties tegen Isral af te wenden".
De aanvalsgroep USS Eisenhower is inmiddels vertrokken uit Virginia en zal zich voegen bij de USS Ford, die daar eerder deze week aankwam en zich in internationale wateren voor de kust van Isral bevindt. Dankzij de schepen zijn er ook gevechtsvliegtuigen van de Amerikaanse luchtmacht in de regio.https://nos.nl/liveblog/2(...)e-buitenlandminister![]()
Het blijft opmerkelijk er zo weinig maatregelen zijn genomen als je dit zo leestquote:The US intelligence community produced at least two assessments based in part on intelligence provided by Israel warning the Biden administration of an increased risk for Palestinian-Israeli conflict in the weeks ahead of Saturday’s seismic attack on southern Israel, according to sources familiar with the intelligence.
One update from September 28 warned, based on multiple streams of intelligence, that the terror group Hamas was poised to escalate rocket-attacks across the border. An October 5 wire from the CIA warned generally of the increasing possibility of violence by Hamas. Then, on October 6, the day before the attack, US officials circulated reporting from Israel indicating unusual activity by Hamas — indications that are now clear: an attack was imminent.
https://edition.cnn.com/2(...)re-attack/index.htmlgot me a movie, I want you to know
quote:Grondoffensief met enkele dagen uitgesteld
Eigenlijk had het Isralische grondoffensief in de Gazastrook al moeten beginnen, maar mede door bewolking is het met enkele dagen uitgesteld. Dat zeggen bronnen binnen het Isralische leger tegen The New York Times. Het leger zegt Gaza over de grond, via zee en vanuit de lucht aan te vallen, maar heeft niet bekendgemaakt wannr.![]()
![]()
en het is daar idd op het moment bijzonder slecht weer
[ Bericht 34% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 15-10-2023 07:37:56 ]got me a movie, I want you to know
ik heb het idee dat men de honger en derg even laat inwerken, zolang de hamas onder de grond zit te wachtenquote:
munitie zal men zat hebben , maar voedsel , water en toilet mogelijkheden ?/
ook spysatelliets hebben tijd nodig om te zoeken naar beweging benedenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
quote:Deze post ik net een stukje terug:quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Regilio_ het volgende:
Wat zijn dan die "slechte weersomstandigheden" waardoor het offensief is uitgesteld? Dat lees ik nog nergens, en als je de weersverwachting van Gaza ziet dan lijkt het gewoon mooi weer te zijn. Overdag 26 graden en 's nachts 22 graden.got me a movie, I want you to know
zou me niets verbazen als men nog een week of twee wachtquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Deze post ik net een stukje terug:
[ twitter ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ja zag het nadat ik het had gepostquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Deze post ik net een stukje terug:
[ twitter ]![]()
![]()
Ja ik wist ook niet of ik hem nu in een bestaande post moest editten of flood-posten (hihaho woordgrap)quote:Op zondag 15 oktober 2023 07:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja zag het nadat ik het had gepost
nu heb ik beiden
edit:
Lachen is gezond:got me a movie, I want you to know
Tering.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:46 schreef Drxx het volgende:
[..]
De vraag was dus, is die waarschuwing nog ergens op gebaseerd? Want uit het artikel kun je het niet halen.
Ik zie met de feiten van vandaag op de Dam, voor tijdens en na de demo, vooral een overdreven angst in jouw toon, "want de politie heeft iets geadviseerd."
Voor zover we weten zeiden ze dat omdat ze mankracht tekort komen, en ze het dus liever zo veilig mogelijk spelen. Maar hier wordt gelijk gedaan alsof joden hun leven niet meer veilig zijn. Vreemd dan dat ik iedere dag joden op straat zie zonder gezeik.
Op Twitter zag ik zelfs een filmpje van een troll op de Dam die nadat iedereen weg was allah akbar stond te roepen, en meteen reageerde iemand iets met dat er dreiging is voor pogroms in Amsterdam.
Serieus, chill the fuck down. Als er echte dreigementen binnen waren gekomen bij de politie hadden ze echt wel met meer man gestaan daar, dan alleen maar te zeggen "verberg je vlag."
Hoe dan ook, vanmiddag komt een echte test. Dan mag je je gram komen halen bij mij als de pleuris uitbreekt, als dat je blij maakt.
Edit 1: deze tweet bedoelde ik:
[ twitter ]
[ twitter ]
Edit 3: en zo te zien kun je in New York beter geen Palestijn zijn:
[ twitter ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
en morgen en dinsdag regent het flink in de GAZA dus drinkwater genoegquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Teveel bewolking lijkt het. Met bewolking verlies jr al je lichtsteun, essentieel voor Isral.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-trackerquote:Here are the latest casualty figures as of October 14, 7:00am local time (04:00 GMT):
Gaza
• Killed: At least 2,215
• Injured: More than 8,700
Occupied West Bank
• Killed: At least 53
• Injured: At least 1,100
Israel
• Killed: At least 1,300
• Injured: At least 3,400
The figures have been reported by the Palestinian health ministry, Palestine Red Crescent Society and Israeli Medical Services.got me a movie, I want you to know
Sneu weerquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker![]()
kille cijfersquote:
Bron: https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker
[ Bericht 19% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 15-10-2023 08:19:07 ]got me a movie, I want you to know
European Commission will immediately triple humanitarian assistance for Gaza to over 75 million euros
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_5001“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
20 ambulances zelfs. Zag op de nos een filmpje dat er 2 onder vuur zijn genomen en daar zijn dus de zorgmedewerkers bij om gekomenquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
kille cijfers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Aantallen om verdrietig van te worden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker![]()
![]()
https://www.aljazeera.com(...)-charts-live-tracker
Ik hang overigens wel even met ze aan de lijn over de vergelijking met Afghanistan, met zulke exotische eenheden is gewoon niet te werken, dus ik neem aan dat ik er zo 1 heb met Vlieland ter referentie.got me a movie, I want you to know
ja... het is een weergaloze shitshowquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aantallen om verdrietig van te worden.got me a movie, I want you to know
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.htmlquote:China en Saoedi-Arabi hebben elkaar gesproken over Gaza
De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Wang Yi en zijn Saoedische ambtgenoot Faisal Bin Farhan hebben elkaar over de telefoon gesproken over het geweld in de Gazastrook. Volgens Wang Yi gaat Isral daarin verder dan zelfverdediging. Isral moet volgens hem goed luisteren naar "de oproepen vanuit de internationale gemeenschap en de secretaris-generaal van de VN en stoppen met het collectief straffen van inwoners van Gaza."
De Chinese minister wil dat betrokken partijen verdere escalatie voorkomen en snel terugkeren naar de onderhandelingstafel. China stuurt volgens staatsmedia volgende week de speciale gezant Zhai Jun naar het Midden-Oosten. De diplomaat moet daar gaan overleggen over een wapenstilstand. Zhai sprak onlangs al met vertegenwoordigers van de Arabische Liga over de kwestie.
Toch fijn dat deze landen die de mensenrechten zo hoog in het vaandel hebben staan zich zo bekommeren over de situatie in de Gazastrook.![]()
De VN had er zorg voor moeten dragen dat Isral zich aan resoluties gehouden hadden zodat de Palestijnse niets meer te klagen hadden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 02:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De politie hoort ervoor te zorgen dat deze mensen mt Isralische vlag veilig huiswaarts kunnen gaan. Dat dat nodig is, is al erg genoeg.![]()
![]()
Ja net zoals putinquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.html
Toch fijn dat deze landen die de mensenrechten zo hoog in het vaandel hebben staan zich zo bekommeren over de situatie in de Gazastrook.![]()
![]()
Dit dus, Oeigoeren genocideren is geen enkel probleemquote:Op zondag 15 oktober 2023 08:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)-om-te-vluchten.html
Toch fijn dat deze landen die de mensenrechten zo hoog in het vaandel hebben staan zich zo bekommeren over de situatie in de Gazastrook.
Zie je overigens ook verbijsterend weinig demonstraties tegen. Ook weinig gehos als er een chinees drama is.... opmerkelijk wel...
overigens:
https://www.scmp.com/news(...)tory&pgtype=homepage
Hier een wat uitgebreider stuk
Edit:
Ook steeds meer bevestiging dat de vluchtende Palestijnen worden gebombardeerd.https://www.theguardian.c(...)mbing-of-safe-routesquote:Gaza civilians afraid to leave home after bombing of 'safe routes'
Analysis of aerial photos and social media posts confirms attack on road identified as safe by Israeli army
[ Bericht 16% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 15-10-2023 08:38:50 ]got me a movie, I want you to know
Gelukkig hebben we de beelden nog.quote:Op zondag 15 oktober 2023 03:46 schreef Drxx het volgende:
[ twitter ]
(lees vooral ook wat comments....)
![]()
Die is niet goed joh.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze treedt gelukkig af.
Zegt wel weer genoeg over wat gl bracht de afgelopen tijd. Dat soort partijen, werkelijk een schande. De 5de colonne binnenbrengen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Goede backfire. Jammer johquote:Op zondag 15 oktober 2023 07:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
en het is daar idd op het moment bijzonder slecht weer
[ twitter ]![]()
![]()
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het ergens goed nieuws dat GL blijkbaar nog westers genoeg is om dit soort tuig uit de partij te verstoten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die is niet goed joh.
Zegt wel weer genoeg over wat gl bracht de afgelopen tijd. Dat soort partijen, werkelijk een schande. De 5de colonne binnenbrengen.![]()
Wat ze bij die partij moest weet ik niet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 06:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit walgelijk stuk slachtoffer/openlijk antisemiet ook
[..]
Mooi opgeruimd, het gouden randje van deze ellende
Sowieso, wat moet zo'n ultra rechts conservatief orthodox religieus wicht bij een linkse partij?
Misschien is er nog een plekje bij FEMYSO, ze heeft er immers vaker gewerkt
Wel heeft ze gelijk wbt het stukje context missen.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Jre weet dat ze al jaren die ambulances gebruiken om raketten te vervoeren he? De beschaafde wereld heeft zichzelf regels opgelegd waar we ons zelf aan houden terwijl barbaren die regels maar blijven overtreden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
20 ambulances zelfs. Zag op de nos een filmpje dat er 2 onder vuur zijn genomen en daar zijn dus de zorgmedewerkers bij om gekomen3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
De Eisenhower inmiddels ook onderweg naar de oostelijke Middellandse Zee.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Rutte: Isral heeft het recht om zich te verdedigen
Isralische minister van justitie kraamt genocidale retoriek.
Rutte: ....
"Israeli "Justice" Minister Ayaled Shaked states " “Behind every terrorist stand dozens of men and women, without whom he could not engage in terrorism. They are all enemy combatants, and their blood shall be on all their heads. Now this also includes the mothers of the martyrs, who send them to hell with flowers and kisses. They should follow their sons, nothing would be more just. They should go, as should the physical homes in which they raised the snakes. Otherwise, more little snakes will be raised there.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties Forumhop: Hop naar: