abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210924099
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:56 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Zo is het.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210924103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]
'onthoofde kinderen'

'hamas eigen mensen'

Wat een aannames en insinuaties weer. Alsof iedere Palestijn een Hamas lid is. Hans is echt over de houdbaarheidsdatum heen. Wat een kwast.
Wat klopt er niet en heb je daar dan bewijs voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210924105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
En omgekeerd kun je gruwelijke beelden aan Israëlische zijde laten zien. En de trieste cirkel is weer rond.

Enig feit is dat Hamas deze humanitaire ramp (mede) op z'n geweten mag hebben. Zonder de aanvallen van Hamas vielen er nu geen bommen op Gaza.

Daarmee praat ik niet het politieke of militaire beleid van Israël goed.

Maar ook dit zal wel weer aan dovemansoren gericht zijn.
Ja, maar het ''minuscuul'' verschil is wel dat dit vanaf 1947 systematisch gebeurd aan kant van Palestijnen. Het zijn er zoveel dat ik de tel onderhand kwijt geraakt ben. Maar dat maakt in jouw ogen natuurlijk geen flikker uit he geschiedkundige.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:20 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Al die zingende en dansende soldaten, creepy. Jochies voor het grootste deel die geen idee hebben waar ze in zeilen.
is adrenaline, niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:21 #205
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210924107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat ik schrijf. Lees de post nog een keer zou ik zeggen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210924108
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het probleem is dat niemand water bij de wijn wil doen. Geen druppel. Ik zou bijvoorbeeld zeggen, verplaats Gaza zodat het tegen de westbank aanligt, en laat Israel dan in Gaza wonen. Een exacte ruil wat betreft vierkante meters.

Maarja dat kost inderdaad vele miljarden. En hoewel dat geld er is, wil niemand het hieraan uitgeven natuurlijk.

Ik heb soms ook het idee dat Hamas en Netanyahu eigenlijk beide uberhaupt geen vrede willen. Zo'n aardsvijand is namelijk super handig in veel gevallen.
Dat laatste wordt vaker geopperd, dat conservatieven het wel prettig vinden dat zo'n Hamas bestaat. Gisteren een Volkskrant journalist en vorige week (voor deze aanslag) een opiniestuk in de Haaretz
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:34 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210924109
Weer bommen in het water vlak naast de kust
pi_210924110
Voedsel en water onthouden als drukmiddel om de Israëlische gijzelaars vrij te krijgen is zowel inhumaan als ineffectief.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:02:40 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja, maar het ''minuscuul'' verschil is wel dat dit vanaf 1947 systematisch gebeurd aan kant van Palestijnen. Het zijn er zoveel dat ik de tel onderhand kwijt geraakt ben. Maar dat maakt in jouw ogen natuurlijk geen flikker uit he geschiedkundige.
aan beide kanten gaat het al verder terug dan dat

wie er ooit begonnen is weet niemand ... het is net de Balkan alleen weten ze je daar exact te vertellen waar en wanneer de tegenstander is begonnen duizenden jaren geleden
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:02:48 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210924121
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:01 schreef Breekfast het volgende:
Voedsel en water onthouden als drukmiddel om de Israëlische gijzelaars vrij te krijgen is zowel inhumaan als ineffectief.
Dat denk ik ook maargoed. Want als je water en eten te kort hebt, wie trekt dan als eerste aan het langste eind? Juist, de gijzelaars.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:02:53 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210924122
quote:
Dat laatste weet je nog niet.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:03:06 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210924123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
is adrenaline, niks mis mee
Het is hartstikke menselijk lijkt me. Daar is niks mis mee, de omstandigheden zijn dat wel.
pi_210924127
die israeli's zitten nu ook wel in een pakket dat er eigenlijk geen goede oplossing meer is
pi_210924128
quote:
De brandstof van Hamas haar raketten bestaat uit suiker en (alcohol)water.
Kwestie van prioriteiten stellen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:03:40 #215
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210924129
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat denk ik ook maargoed. Want als je water en eten te kort hebt, wie trekt dan als eerste aan het langste eind? Juist, de gijzelaars.
En daarna de burgers. Denk maar niet dat Hamas één slok water tekort komt.
pi_210924131
quote:
Dat is een aanname. Kan je nu nog niet zo stellig zeggen. Wellicht dat Hamas leden uiteindelijk toch wat joden laten gaan in ruil voor wat water. Na een tijdje is alles op en kunnen ze zelfs de eigen bevolking tegen zich krijgen. Ook hun loyaliteit stopt als hun eigen leven op het spel staat.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:04:19 #217
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210924135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er is een flinke campagne gaande op Twitter om alles wat met die babies te maken heeft te ontkennen terwijl officiele media het overal bevestigd.

Schijnbaar is prima te geloven dat men onschuldigen kinderen dood, vrouwen verkracht, maar babies onthoofden dat zouden ze nooit doen!!!
Hamas propaganda machine is flink bezig in ieder geval.
pi_210924142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat is hier toch ook zo, in ieder geval vanuit de Palestijnen gezien?
De mensen van Stalingrad leefden gewoon hun leven toen ze "unprovoked" werden belegerd door de nazi's.

De mensen van gaza kiezen een terreurorganisatie als regering, voeren vervolgens een terreuraanslag uit op Israël waarbij 1200 doden vallen en wentelen zich vervolgens in slachtofferschap als Israël aan de poort staat.

Ik hoop dat je ziet dat de vergelijking werkelijk kant noch wal raakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:05:23 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924148
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is hartstikke menselijk lijkt me. Daar is niks mis mee, de omstandigheden zijn dat wel.
ja eens

maar als je ze allemaal stilletjes in hun tentje laat wachten heb je grote kans dat er een aantal zichzelf door de kop schiet
pi_210924155
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ik heb soms ook het idee dat Hamas en Netanyahu eigenlijk beide uberhaupt geen vrede willen. Zo'n aardsvijand is namelijk super handig in veel gevallen.

[...]
Daar ontlenen daar ze hun macht en rijkdom aan, dus zeer grote kans van niet idd.
Tails tell tales
pi_210924156
quote:
Gijzelaars houden, ze verkrachten en ze dreigen te executeren als de bombardementen niet stoppen is dat ook.

Je punt?
pi_210924161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:56 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Recht in mijn gezicht.
Moet ik even over nadenken
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:07:03 #223
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210924164
Dit is relevanter dan ooit:

Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.

Het moge duidelijk zijn dat ze in al hun lafheid de situatie misbruiken.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210924168
quote:

[..]
Het probleem is dat niemand water bij de wijn wil doen. Geen druppel. Ik zou bijvoorbeeld zeggen, verplaats Gaza zodat het tegen de westbank aanligt, en laat Israel dan in Gaza wonen. Een exacte ruil wat betreft vierkante meters.

Maarja dat kost inderdaad vele miljarden. En hoewel dat geld er is, wil niemand het hieraan uitgeven natuurlijk.

Osrael is de enige partij die meerdere keren water bij de wijn heeft gedaan. Maar als men die blijft vergiftigen van de andere kant, dan houd dat ook een keer op
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210924172
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja? Dat zullen ze niet anders zien in Gaza hoor. Ik denk niet dat er enige nuance te vinden is over Israel.

Waarschijnlijk geloofd men daar zelfs dat als je je overgeeft Israel je alsnog komt vermoorden.
Tja, misschien moeten ze dan eens nadenken wat voor reactie je kan verwachten als je regering een terreuraanslag op je buurland pleegt en zich vervolgens verschuilt tussen de eigen bevolking.

Wellicht is het onderwijs in gaza wat minder dan hier maar iedereen die deze situatie met Stalingrad vergelijkt heeft er echt helemaal niks van begrepen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210924173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:00 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Precies wat ik al zei,aan dovemansoren gericht. Ik stop maar met reageren op deze act.

Dat iemand in dit topic mag blijven posten die de Hamas aanvallen niet eens veroordeeld vind ik schrikbarend.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:04 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:03 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Dat is een aanname. Kan je nu nog niet zo stellig zeggen. Wellicht dat Hamas leden uiteindelijk toch wat joden laten gaan in ruil voor wat water. Na een tijdje is alles op en kunnen ze zelfs de eigen bevolking tegen zich krijgen. Ook hun loyaliteit stopt als hun eigen leven op het spel staat.
de Mossad moet weer eens wat van die leiders in het buitenland omleggen, dan is het snel druk aan de onderhandelingstafel gok ik
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:29 #228
8781 crew  Frutsel
pi_210924176
Damn, doet Osrael nu ook al mee? Weer een extra natie in de oorlog :{
pi_210924177
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wat ik schrijf. Lees de post nog een keer zou ik zeggen :)
Kinderen zijn misschien niet onthoofd maar gewoon ge-executeert. Maakt dat dan zijn argument onwaar ofzo, of hoe moet ik dit lezen?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:39 #230
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210924178
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:

Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.

Ruim de helft van de bevolking daar steunt Hamas..
Hoe moet je in zo'n vijandig gebied rond lopen en Hamas opsporen?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:08:46 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210924180
Grond offensief zal wel ergens diep in de nacht beginnen of niet?
pi_210924184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De mensen van Stalingrad leefden gewoon hun leven toen ze "unprovoked" werden belegerd door de nazi's.

De mensen van gaza kiezen een terreurorganisatie als regering, voeren vervolgens een terreuraanslag uit op Israël waarbij 1200 doden vallen en wentelen zich vervolgens in slachtofferschap als Israël aan de poort staat.

Ik hoop dat je ziet dat de vergelijking werkelijk kant noch wal raakt.
Ik maakte die vergelijking verder niet en heb daar ook geen kijk op. Ik reageerde op het "daar stond een vijandige partij aan de poorten", wat volgens jou het verschil zou maken.
Tails tell tales
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:09:33 #233
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210924187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:07 schreef Bensel het volgende:

[..]
Osrael is de enige partij die meerdere keren water bij de wijn heeft gedaan. Maar als men die blijft vergiftigen van de andere kant, dan houd dat ook een keer op
Precies.
1 kant wil alle joden doden, daar kun je niet mee praten.
pi_210924189
quote:

Leuk maar ik zou niet weten waarom Israël Hamas leden moet oppakken. Je insinueert een soort genade die Israël zou moeten hebben met terroristen gedurende een staat van oorlog, wat niet echt logisch is.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:10:12 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210924192
In de geblokkeerde Gazastrook is er nog steeds brandstof om generatoren te laten werken, in bijvoorbeeld ziekenhuizen, maar dat zal binnen een paar uur op kunnen zijn. dat zegt het Internationale Comité van het Rode Kruis (ICRC).

,,We hebben begrepen dat er nog brandstof is - maar waarschijnlijk slechts voor een paar uur - om generatoren te laten werken, ook in ziekenhuizen", zegt Fabrizio Carboni, regionaal directeur van het ICRC voor het Nabije en Midden-Oosten, tegen verslaggevers van Reuters.

Met de voorraden die het ICRC heeft in Gaza kunnen hulpverleners 'niet erg lang meer' de burgers in het gebied ondersteunen.

AD liveblog
pi_210924193
11:44 • nieuwe update

Israël kent 97 gegijzelden
Het Israëlische leger zegt van 97 gijzelaars van Hamas te weten wie het zijn. Een woordvoerder van het leger zegt hun families te hebben geïnformeerd. In totaal zijn er zo'n 150 mensen door Hamas ontvoerd.

De Israëlische minister van Energie zegt dat Israël pas weer stroom, water en brandstof Gaza in laat, als de gijzelaars zijn vrijgelaten.

https://nos.nl/collectie/(...)er-blinken-in-israel
pi_210924195
quote:

Onze militaire strateeg die denkt dat zomaar Gaza binnenrollen goed is om het aantal (burger)slachtoffers te beperken :')
pi_210924196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:09 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik maakte die vergelijking verder niet en heb daar ook geen kijk op. Ik reageerde op het "daar stond een vijandige partij aan de poorten", wat volgens jou het verschil zou maken.
De vijandige partij zit hier binnen de poorten, dat is namelijk hun eigen regering.
pi_210924201
quote:

Bullshit. Wat je zegt is dat Hamas onschuldige Israëlische burgers mag doden maar als ze zich weer tussen de burgers in Gaza verstoppen mag Israel niks doen want onschuldige palestijnse burgers zouden geraakt kunnen worden. Kortom: Israel moet maar leren leven met deze daden.

Gaat hem echt niet worden.

De burgers van Gaza kunnen Hamas ook over de grens zetten.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:11:37 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924202
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Onze militaire strateeg die denkt dat zomaar Gaza binnenrollen goed is om het aantal (burger)slachtoffers te beperken :')
lol
pi_210924205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:08 schreef Momo het volgende:
Zodra ze voldoende reservisten extra opgetraind hebben en gevechtsklaar achten gaat het vermoed ik beginnen.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:13:20 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210924212
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zodra ze voldoende reservisten extra opgetraind hebben en gevechtsklaar achten gaat het vermoed ik beginnen.
Maar extra trainen dan ben je zo weken verder.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:13:53 #243
28033 Pek
je moet wat
pi_210924217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:01 schreef Momo het volgende:
Weer bommen in het water vlak naast de kust
Proberen ze een Tsunami te creëren?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:13:53 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210924218
quote:

[..]
Er zijn geen beelden verder van die voorbereidingen he? Dat lijkt me ook logisch vanuit het perspectief van het leger natuurlijk. Maar had verwacht wel iets te zien. Israel is ook dermate klein dat je evengoed thuis kan zitten wachten als soldaat _O-
pi_210924219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol
Ja is toch zo. Ik word zo simpel van sommige users hier. Wat een quatsch komt er bij sommige uit dat toetsenbord. Het is maar goed dat ik geen modrechten heb. :P
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:14:22 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210924224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Israël heeft de tijd toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:14:46 #247
38496 Perrin
pi_210924228
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja is toch zo. Ik word zo simpel van sommige users hier. Wat een quatsch komt er bij sommige uit dat toetsenbord. Het is maar goed dat ik geen modrechten heb. :P
Jammer, eerder.
pi_210924230
quote:

Ik vind dat "ge -Israël" van jou zeer storend...
Tails tell tales
pi_210924233
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:03 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat Hamas toe zal geven. Die zijn zo geradicaliseerd dat ze liever sterven, inclusief de bevolking die ze meeslepen.
pi_210924235
quote:

[..]
Dat is zo gebeurd, die krijgen namelijk zeer regelmatig herhalingsoefeningen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210924238
quote:

[..]
Hoorde gisteren op CNN dat er een hele zooi reservisten naar het noorden gaan, voor het geval Hezbollah iets gaat ondernemen.

Denk dat daar wel een schifting gemaakt gaat worden. Mijn neefje is afgelopen nacht daar aangekomen, en wordt naar het zuiden gestuurd, dus die zal wel de strijd aan moeten gaan.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:15:32 #252
38496 Perrin
pi_210924240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:14 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nogal ja, maar goed het helpt telkens herinneren wat voor persoon er aan het woord is.
pi_210924242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:08 schreef Momo het volgende:
Vaak zie je dat wel dat zoiets in de nacht begint, al vraag ik me af of dat dat hier het beste is. Een in puin geschoten stad in het donker binnenvallen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210924245
quote:

[..]
Ze gaan in Gaza toch nergens heen.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:16:15 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:13 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
ja je hebt gelijk, is echt complete nonsense
bij straatgevechten in zo'n drukbevolkg gebied met tanks en shit gaan een stuk meer burgers omkomen dan nu
pi_210924249
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Onlogisch is groot fan van Putin, om zijn posts in context te plaatsen.
Kijk je kan het best met hem oneens zijn maar doe dat dan met argumentatie, die mis ik hier een beetje.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:16:32 #257
38496 Perrin
pi_210924251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze gaan in Gaza toch nergens heen.
Na een weekje niet eten vecht het ook minder lekker.
pi_210924253
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:14 schreef Forbry het volgende:

[..]
Het is een vervelend zuigertje. Heb m ook in de block staan.
pi_210924256
https://twitter.com/RTLnieuws/status/1712315408009842981

Kan gebeuren. Niet al te lang geleden dacht ik 175489272975272372070200000 onthoofde baby's te zien. Was het gewoon de eifeltoren.
pi_210924260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De vijandige partij zit hier binnen de poorten, dat is namelijk hun eigen regering.
Je blijft de discussie verschuiven, dus laat maar.
Overigens denk ik ook, dat Hamas een groter probleem/gevaar voor hun/hen (?) is dan Israël (maar het ging om hoe de Palestijnen dat zien).
Tails tell tales
pi_210924266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Vaak zie je dat wel dat zoiets in de nacht begint, al vraag ik me af of dat dat hier het beste is. Een in puin geschoten stad in het donker binnenvallen?
Met al die lichtversterkende apparatuur is dat prima mogelijk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:18:12 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:17 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/RTLnieuws/status/1712315408009842981

Kan gebeuren. Niet al te lang geleden dacht ik 175489272975272372070200000 onthoofde baby's te zien. Was het gewoon de eifeltoren.
dan ben je wel echt stekeblind zeg
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:18:44 #263
13462 BansheeBoy
pi_210924280
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Leuk maar ik zou niet weten waarom Israël Hamas leden moet oppakken. Je insinueert een soort genade die Israël zou moeten hebben met terroristen gedurende een staat van oorlog, wat niet echt logisch is.
De genade zit hem in het verkleinen van onschuldige burgerslachtoffers. Want met de huidige aanpak heb je die het meeste.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210924287
Dit is natuurlijk een drama voor normale gazanen die het gedachtegoed van hamas niet onderschrijven maar het zijn natuurlijk diezelfde gazanen die Hamas er niet uit flikkeren.

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd vanuit mijn veilige kantoor in Nederland dan daadwerkelijk gedaan maar dit is echt iets wat de Palestijnen zelf moeten doen.

Dit is een breder probleem binnen islamitische culturen. Het totale gebrek aan reinigend vermogen om rotte appels aan te pakken of uit te sluiten. Als je rotte appels niet verwijderd uit de schaal gaat alles rotten, en daar plukken de gazanen nu de rotte vruchten van.
pi_210924289
quote:

[..]
Je hebt het staande leger (ca 170k man, direct inzetbaar), actieve reservisten (die gaan regelmatig in training) en reservisten (die hebben enkel de dienstplicht vervuld). Israël heeft ca 400k (actieve) reservisten in totaal.

Ik doel vooral op de actieve reservisten klaarstomen. Die heb je met een weekje wel klaar. Reservisten mogen ca 5 weken per jaar worden opgeroepen om dienst te doen/trainen in het leger.

Gezien hoe de Israëlische mentaliteit is verwacht ik een beste groep actieve reservisten.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:19:46 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924295
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De genade zit hem in het verkleinen van onschuldige burgerslachtoffers. Want met de huidige aanpak heb je die het meeste.

het kan echt nog veel harder

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210924297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
in dit geval is het echt percentueel bedoelt
Agree to disagree ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210924301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:17 schreef Forbry het volgende:

[..]
Je blijft de discussie verschuiven, dus laat maar.
Overigens denk ik ook, dat Hamas een groter probleem/gevaar voor hun/hen (?) is dan Israël (maar het ging om hoe de Palestijnen dat zien).
Ik verschuif helemaal niks maar laat inderdaad maar. Mensen die Stalingrad vergelijken met deze situatie snappen er toch niks van.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:34 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210924302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Agree to disagree ;)
nee je leest het verkeerd of je leest wat je wilt lezen
pi_210924303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat is zo gebeurd, die krijgen namelijk zeer regelmatig herhalingsoefeningen.
Klopt. Net uitgebreid gepost :Y
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:38 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210924304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Hoorde gisteren op CNN dat er een hele zooi reservisten naar het noorden gaan, voor het geval Hezbollah iets gaat ondernemen.

Denk dat daar wel een schifting gemaakt gaat worden. Mijn neefje is afgelopen nacht daar aangekomen, en wordt naar het zuiden gestuurd, dus die zal wel de strijd aan moeten gaan.
Heftig dat familie van je mee gaat vechten
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:53 #272
13462 BansheeBoy
pi_210924305
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik ben geen militaire strateeg. Ik weet niet hoe je daarbij komt. Als je logisch nadenkt kom je tot dezelfde conclusie. Op zich wil ik de credits heus wel, maar ik moet eerlijk zijn, het is geen rocket science.

donderdag 12 oktober 2023 @ 12:21:10 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210924306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Al die zingende en dansende soldaten, creepy. Jochies voor het grootste deel die geen idee hebben waar ze in zeilen.
Denk dat ze dat prima weten, hun volk is al sinds 1920 aan het vechten tegen de moslims en de ervaringen geven ze door van grootouders naar ouders naar de kinderen. Ze zingen en dansen om de moed erin te houden. Lijkt me beter dan depressief zitten te wachten tot het vechten start.
pi_210924307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja je hebt gelijk, is echt complete nonsense
bij straatgevechten in zo'n drukbevolkg gebied met tanks en shit gaan een stuk meer burgers omkomen dan nu
Niet te vergeten dat Israël zelf dan ook extra veel soldaten zou verliezen. Die zijn ook niet van gisteren.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:21:51 #275
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210924308
quote:

[..]

https://www.theguardian.c(...)948?CMP=share_btn_tw

Artikel met raakvlakken over wat jij hier naar voren brengt.
pi_210924312
quote:

[..]

Je bedoelt de aanpak van het maken van zoveel mogelijk burgerslachtoffers die Hamas hanteerde waardoor Israël nu gaat binnenvallen?
pi_210924313
Gezien we er al hoeveel deeltjes ? niet uitkomen wie lief en wie slecht is; kunnen we niet beter proberen te bepalen wat voor "ons" (Europeanen) het meest wenselijk is?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:22:57 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210924318
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk dat ze dat prima weten, hun volk is al sinds 1920 aan het vechten tegen de moslims en de ervaringen geven ze door van grootouders naar ouders naar de kinderen. Ze zingen en dansen om de moed erin te houden. Lijkt me beter dan depressief zitten te wachten tot het vechten start.
Ja nee dat is ook geen optie. Ik zeg ook niet dat het raar is of niet verstandig. Het is alleen dat je weet dat een deel van deze jongens zingend en dansend hun dood tegemoet gaat waarschijnlijk en dat ik dat creepy vind.
pi_210924320
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Heftig dat familie van je mee gaat vechten
Ja, voor z'n ouders nog pittiger. Maar die gasten gaan liever die kant op dan dat ze machteloos toekijken. Hopen op het beste maar.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 12:23:22 #280
8781 crew  Frutsel
pi_210924321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Meende dat ze ook naar de Golan hoogte gingen uit voorzorg?
pi_210924325
quote:

[..]

Maar is Hamas aanpakken onderhand niet ook de mede-veranwoordelijkheid van deze burgers zelf? Ze lieten het jarenlang toe.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:24:37 #282
13462 BansheeBoy
pi_210924327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bedoelt de aanpak van het maken van zoveel mogelijk burgerslachtoffers die Hamas hanteerde waardoor Israël nu gaat binnenvallen?
Nee, want dan had ik dat wel gezegd.

pi_210924331
HEefT dIE oP fesjbOEk gEZIEn

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210924336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is natuurlijk een drama voor normale gazanen die het gedachtegoed van hamas niet onderschrijven maar het zijn natuurlijk diezelfde gazanen die Hamas er niet uit flikkeren.

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd vanuit mijn veilige kantoor in Nederland dan daadwerkelijk gedaan maar dit is echt iets wat de Palestijnen zelf moeten doen.

Dit is een breder probleem binnen islamitische culturen. Het totale gebrek aan reinigend vermogen om rotte appels aan te pakken of uit te sluiten. Als je rotte appels niet verwijderd uit de schaal gaat alles rotten, en daar plukken de gazanen nu de rotte vruchten van.
Helemaal eens, al vind ik dat tegelijkertijd héél makkelijk gezegd.

Het is gewoon onwijs lastig en complex allemaal.
Tails tell tales
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:25:43 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210924338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:49 schreef Moederenkind het volgende:
Ik wou geld doneren om water en voedsel bij de Palestijnen te krijgen en heb navraag gedaan bij een organisatie, maar die zeggen niet zoveel te kunnen doen omdat je het risico loop op een terrorisme lijst gegooid te worden en daarnaast komt er gewoon niets aan in Palestina omdat ze volledig zijn afgezonderd. Besef, er wonen onwijs veel kinderen daar !!!! Israël krijgt veel hulp en dat is terecht, maar wie helpt de Palestijnse slachtoffers??? Dit is onacceptabel hoor !!!
twitter
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:25:56 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210924341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
de Mossad moet weer eens wat van die leiders in het buitenland omleggen, dan is het snel druk aan de onderhandelingstafel gok ik
Zal vast wel gebeuren in de toekomst maar nu lijkt me niet de juiste tijd ervoor. Die leiders zijn nu ondergedoken en zwaarbeveiligd. Over een paar maanden/jaren laten ze hun dekking wel weer vallen
pi_210924348
Laatste berichten over hezbollah?
pi_210924350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan ben je wel echt stekeblind zeg
Was ik cynisch, zou ik zeggen dat het opzet was. Om de bomdardementen op Gaza toch wat beter te kunnen verkopen.
pi_210924367
Het is zeker lunchtijd gezien de activiteit in dit topic :P
pi_210924377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, voor z'n ouders nog pittiger. Maar die gasten gaan liever die kant op dan dat ze machteloos toekijken. Hopen op het beste maar.
Wat @Momo al schreef: Heftig! Sterkte voor jullie allemaal en vooral voor je neefje en zijn ouders! :*
Tails tell tales
pi_210924378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ twitter ]
Echt hè, waarom zijn mensen zo enorm naïef?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 12:30:15 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210924379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:28 schreef Bensel het volgende:

[..]
omdat hij palestijnen als ubermensch ziet boven de israelische untermensch
Oh oke gelukkig.

Ik dacht dat ie misschien een beroerte had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')