abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210932459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Klopt, geen zin in de standaard kak types
pi_210932480
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:47:24 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210932492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210932494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Te makkelijk.

Je kunt veel beter.
pi_210932725
In mijn tijd was het wel divers. Ik heb me echt uitgeleefd bij Kampong. Ze waren echt geweldig in ontvangst.
pi_210933205
Ja wat willen ze er aan doen dan? Donkere mensen dwingen om op hockey te gaan?
U MAD?
pi_210933324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.

Je zal ook weinig tokkies tegenkomen bij hockey. Gemiddelde Nederlander heeft niks met cricket, Indiërs daarin tegen vinden het fantastisch.

Allochtonen zie je niet bij het schaatsen etc.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:14:56 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210933353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Heb bij hockey ook nog nooit het publiek horen scanderen “Hamas Hamas, de joden aan het gas” of dergelijke. Het publiek scandeert überhaupt niet. De kosten van politie inzet bij het hockey zijn ook minimaal, ja een paar motor agenten om de bus met het Nederlands team te begeleiden als ze weer eens wereldkampioen geworden zijn.

Elke bevolkingsgroep heeft gewoon zijn eigen ding, kun je beter hockey hebben dan “Opsporing verzocht”, of niet?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:13:54 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210933649
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:

"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"

Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:59:39 #135
338319 ZarB
Piña colada
pi_210934124
Sjeeeeee wat nobel van deze elite meid. Respekt. Binnenkort zeker een benefietavondje met beelden va
zielige negerkindjes aan de muur. "Do ir for them look at them pls donate" *popt 1000 euro kostende champie* "to the money!" :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210934783
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:02:11 #137
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210934883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
Maar daar gaat de klacht ook niet over. Dat is wat sommigen er in dit topic van maken.

De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:40:50 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210935260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:02 schreef KreKkeR het volgende:
De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.

Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
KuikenGuppy
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:53:01 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_210935373
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.

Maar je hebt een goed punt.
Krekker is de bom!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:01:41 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210935453
Flink geruimd hier.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210935739
Hockey verbieden lijkt me het meest logisch, wat een tokkiesport zeg, met al dat laagvoorhoofdige racisme :{w
Ook te weinig 90+ 'ers die actief op de velden staan. Worden die actief geweerd? :N

Ik vermoed dat de gemiddelde kaartclub ook niet erg divers is. Zullen we die dan maar het recht op vereniging ontnemen? Wat? Geen donkere semi-homo in je club? --> VERBOTEN
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210935988
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
pi_210936201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?

En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.

Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:
[..]
Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.

Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.

Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Ik heb het uiteraard niet over het Nederlandse tokkiepubliek bij professionele voetbalwedstrijden maar over de spelers van amateursport.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:19:45 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210939540
Veldhockey is dan ook niet leuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:56:26 #145
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_210939878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Halcon het volgende:
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
Wel eens de 10000, 5000 of 1500 meter atletiek en marathon gezien - daar is ook geen enkele diversiteit herkenbaar. Puur racisme!!!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:35:26 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210940372
Wat een zeurpiet die Xan. Lekker deugen meisje :'( Op de campings waar ik naar op vakantie ga in zuid-Frankrijk zie je ook nooit een neger (behalve personeel). Echt racistisch van de reisorganisaties/campings zeg :')

En de huidskleur is blank, niet wit.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:58:46 #147
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941551
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:59:24 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210941566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:19 schreef sp3c het volgende:
IJshockey is wel lachen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:02:17 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210941612
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:19 schreef sp3c het volgende:
Zaalhockey is idd veel leuker.
KuikenGuppy
pi_210942707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
Was, is al lang niet meer :N
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')