Ik heb geen idee wat je bedoelt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:08 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Oh wach, jij bent die malloot van de FP, mieters toch?
Juist.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Klopt, geen zin in de standaard kak typesquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien he, hebben een hoop mensen van kleur gewoon helemaal geen zin om te hockeyen.
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.
De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
Te makkelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Racisme natuurlijk; alles is racisme in 2023
Omdat de meeste mensen toch vaak naar hun eigen culturele achtergrond toe trekken. Als de ouders het al niet deden is de kans een stuk kleiner dat de kinderen het ook gaan doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Stichting Open Deur is ook weer goed vertegenwoordigd in het topic.
De vraag is uiteraard wáárom ze er geen zin in hebben. Is dat vanwege racisme, of heeft het andere redenen?
Heb bij hockey ook nog nooit het publiek horen scanderen “Hamas Hamas, de joden aan het gas” of dergelijke. Het publiek scandeert überhaupt niet. De kosten van politie inzet bij het hockey zijn ook minimaal, ja een paar motor agenten om de bus met het Nederlands team te begeleiden als ze weer eens wereldkampioen geworden zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 06:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik speel al mn hele leven 'blanke' sporten als hockey en rugby. Hoewel dat natuurlijk niet erg divers is heeft dat natuurlijk ook zo z'n voordelen. Zo zijn scheidsrechters hun leven gewoon zeker en worden die niet lens getrapt bij een onwelvallige beslissing. Ook zijn homo's en lesbiennes gewoon openlijk welkom in de teams zonder dat die hun geaardheid hoeven te verbergen.
Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:
"Bovendien wordt er op het veld vaak gescholden met woorden als 'homo'", vertelt De Waard. Ze wil bijdragen aan verandering. "Ik werd me ervan bewust dat ik mijn eigen platform helemaal niet inzette, en vroeg me af: waarom eigenlijk niet?"
Maar daar gaat de klacht ook niet over. Dat is wat sommigen er in dit topic van maken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur. Dat is toch altijd geweest dat bepaalde sporten wel of niet bepaalde bevolkingsgroepen aantrekken. Bij paardrijden zie ik ook vrijwel geen negers, en wat denk je van Autosport (Hamilton is de uitzondering), Motorsport. En bij Basketbal juist weer wel. Chinezen gaan tafeltenissen. Is toch ook waar men mee is opgegroeid. Soit. Who cares.
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:02 schreef KreKkeR het volgende:
De klacht gaat over dat bepaalde groepen in bepaalde sporten worden gepest/actief gediscrimineerd, dit aan de hand van lullige opmerkingen.
Of dit werkelijk zo is, en of dit ook werkelijk iets structureels is in de sport, geen idee. Maar dat is waar men over klaagt. En ik denk dat men een soort van conclusie trekt dat de afwezigheid en het gepest/actieve discriminatie, wat met elkaar te maken hebben.
Dit lijkt me eerder een probleem bij de media die aandacht geven aan zoiets zonder degelijk onderzoek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Juist, dat zou dan eerst onderzocht moeten worden. Dus of mensen binnen een bepaalde sport (in dit geval hockey) inderdaad structureel worden gepest of gediscrimineerd op basis van geloof, geaardheid of huidskleur. Als dat daadwerkelijk zo is, is dat iets waar je als bond iets mee zou kunnen/moeten doen.
Maar ik vind het algemeen roeptoeteren vanwege de ervaring van één speler een beetje voorbarig. Zeker ook omdat meerdere mensen in dit topic aangeven het zelf niet te herkennen.
Ik heb het uiteraard niet over het Nederlandse tokkiepubliek bij professionele voetbalwedstrijden maar over de spelers van amateursport.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de diversiteit in voetbal die voor al die problemen zorgt he? Of dacht je dat voetbalhooligans en rellen vooral een niet-blank iets is?
En ja, toegeven, in enkele achterstandsbuurten met veel achterstands-Marokkanen het amateurvoetbal nog even IETS erger en daar had je inderdaad dat scheidsrechters behoorlijk bedreigd werden e.d. en erger in een enkel geval.
Wat betreft homo's en lesbiennes. Volgens de klacht in de openingspost is men in hockey juist onvriendelijk tegen homo's:
[..]
Geen idee wat waarheid is. Met mijn beperkte kijk hierop vermoed ik dat in alle sporten waar groepen jongeren samenkomen een bepaald agressief sfeertje kan hangen. Het is niet zo dat kakkers heilig zijn en zich niet misdragen. De vorm is waarschijnlijk alleen wat anders dan bij bijv. voetbal.
Vergelijk het met wangedrag in een dispuut vs wangedrag in achterstandsbuurten.
Mocht hier werkelijk sprake van zijn mag daar toch best wat van gezegd worden? Ook al is het in andere sporten, zoals voetbal, wellicht vele malen erger.
Wel eens de 10000, 5000 of 1500 meter atletiek en marathon gezien - daar is ook geen enkele diversiteit herkenbaar. Puur racisme!!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Halcon het volgende:
Tsja,de sprintnummers bij atletiek zijn ook niet heel divers. Podium van de marathon ook niet.
IJshockey is wel lachen.quote:
Was, is al lang niet meerquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:58 schreef Harvest89 het volgende:
Logisch, hockey is een sport voor de rijken.
Laat weer goed zien dat er in NL veel te verbeteren valt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |