abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210907987
quote:
Ewout Genemans loopt een half jaar lang mee met de agenten van de politie in Rotterdam. Hij volgt zes koppels die hulpdiensten draaien, dag en nacht. Ewout maakt van alles met ze mee: het oppakken van dieven, verkeersongelukken, vechtpartijen en verwarde mensen met zelfmoordgedachten. Ewout leeft mee met de agenten en leert zo de mens achter het uniform kennen.
pi_210907996
Begint meteen goed, een steekpartij :P
pi_210908026
Al gezien op Videoland. Wat een gare stad.
pi_210908505
Haha gewoon de snelweg oplopen _O-
pi_210908521
Wat een malloot op de snelweg zeg
pi_210908563
Ze zeiden bij het auto ongeluk dat de ambulance lang op zich liet wachten. Het Ikazia ligt er vlak naast :? Dan zullen daar misschien dan alle ambu's in gebruik zijn dan?
pi_210908707
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze zeiden bij het auto ongeluk dat de ambulance lang op zich liet wachten. Het Ikazia ligt er vlak naast :? Dan zullen daar misschien dan alle ambu's in gebruik zijn dan?
Zou kunnen ja dat er geen beschikbaar zijn of van elders moeten komen.
pi_210909164
Waar zo’n vuil asogezin met één of andere bulldogachtige die het beest totaal niet onder controle heeft. Gevolg: klein hondje van meneer doodgebeten op straat. Triest.
U MAD?
pi_210909263
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
Waar zo’n vuil asogezin met één of andere bulldogachtige die het beest totaal niet onder controle heeft. Gevolg: klein hondje van meneer doodgebeten op straat. Triest.
Ik dacht wat een leuk einde van de aflevering met die vent die dacht dat het zaterdag was.

Waarom mag zo'n hond terug de straat op, snap het echt niet.
Omdat alles maar zgn. gezellig moet blijven.
Hell To The Liars
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:03:13 #10
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_210909264
quote:
Uitstekend voorbeeld waarom dit soort beesten gewoon zo snel mogelijk verboden moeten worden. Totaal onverantwoord...
pi_210909351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik dacht wat een leuk einde van de aflevering met die vent die dacht dat het zaterdag was.

Waarom mag zo'n hond terug de straat op, snap het echt niet.
Omdat alles maar zgn. gezellig moet blijven.
Nou bij die vent die dacht dat het zaterdag was vond ik dat ze het vrij luchtig oppakten. Hij had toch een hersenbloeding gehad of zoiets? Misschien was hij wel van slag of had hij iets waardoor hij dat dacht. Ik vond dat niet echt normaal gedrag, zeker omdat hij zich al een tijdje niet lekker voelde.
U MAD?
pi_210909554
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nou bij die vent die dacht dat het zaterdag was vond ik dat ze het vrij luchtig oppakten. Hij had toch een hersenbloeding gehad of zoiets? Misschien was hij wel van slag of had hij iets waardoor hij dat dacht. Ik vond dat niet echt normaal gedrag, zeker omdat hij zich al een tijdje niet lekker voelde.
Dat vind ik eigenlijk wel normaal gedrag van zo'n agent.
Die camera volgt hun werk en ze gedragen zich zoals ze normaal zijn. Als je bij iedere oproep met lood in je schoenen en uitgaan van het ergste erop af gaat heb je na 2 maanden een burnout.

Ik moest ook wel grinniken bij die steekpartij, ze vonden het wel leuk en beetje wroeten in zo'n wond.
Toen Ewout vroeg wat ze dan niet leuk vond, hield ze ook niet in om gelijk vol gas te gaan met de ledematen naast een trein.
Hell To The Liars
pi_210909587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk wel normaal gedrag van zo'n agent.
Die camera volgt hun werk en ze gedragen zich zoals ze normaal zijn. Als je bij iedere oproep met lood in je schoenen en uitgaan van het ergste erop af gaat heb je na 2 maanden een burnout.

Ik moest ook wel grinniken bij die steekpartij, ze vonden het wel leuk en beetje wroeten in zo'n wond.
Toen Ewout vroeg wat ze dan niet leuk vond, hield ze ook niet in om gelijk vol gas te gaan met de ledematen naast een trein.
Ging mij er om dat ze het niet verder onderzochten. Je kan toch even medische check laten doen bij zo’n man. Niet echt normaal gedrag om je na enkele ziekmeldingen en een hersenbloeding ineens te vergissen van dag. Ook hoe traag hij reageerde op alles… maar de agenten vonden het vooral leuk. Tsja.
U MAD?
pi_210909653
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ging mij er om dat ze het niet verder onderzochten. Je kan toch even medische check laten doen bij zo’n man. Niet echt normaal gedrag om je na enkele ziekmeldingen en een hersenbloeding ineens te vergissen van dag. Ook hoe traag hij reageerde op alles… maar de agenten vonden het vooral leuk. Tsja.
Nu je dat zegt, daar heb je idd wel gelijk in..
Praat even 5 minuten met die man en adviseer hem even contact op te nemen met zijn huisarts.
Hell To The Liars
pi_210910245
Heftig hoor. Sommige dingen.
pi_210910303
quote:

[..]
De spanning valt weg omdat meneer zich vergiste van dag. Dan reageer je luchtig. Je ziet ook niet alles, bleek ook nergens uit dat die man zomaar in de steek werd gelaten terwijl hij hulp nodig had.
pi_210910304
Ik ben nu de aflevering aan het terug kijken. T viel me op dat die wapen expert in de loop van dat wapen kijkt(ok, die lag nog op dat muurtje).

Niet bepaald heel slim...
pi_210910349
Ik vond de aflevering wel leuk. Een hoop actie, het lijkt er ook niet op dat ze veel fillers nodig hebben dit seizoen.

Maar bovenal vond ik de agenten prettig overkomen. Heel natuurlijk en niet van die mannetjes met wijze praat. Extra krediet voor die meid die net een jaar student af is.
pi_210910381
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben nu de aflevering aan het terug kijken. T viel me op dat die wapen expert in de loop van dat wapen kijkt(ok, die lag nog op dat muurtje).

Niet bepaald heel slim...
Geloof dat die wel weet wat hij doet. Zou ook niet weten hoe hij af had kunnen gaan.
pi_210910774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vond de aflevering wel leuk. Een hoop actie, het lijkt er ook niet op dat ze veel fillers nodig hebben dit seizoen.

Volgens mij waren ze oa. ook bij die militair die zijn baby ombracht.

Dan is die steekpartij idd relatief leuk. In die buurt ben ik geboren en ben daar mijn eerste 5 jaartjes opgegroeid.

Wat mij opviel, je ziet amper straatnaambordjes.
Hell To The Liars
pi_210910828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:10 schreef Droopie het volgende:

[..]
Volgens mij waren ze oa. ook bij die militair die zijn baby ombracht.

Dan is die steekpartij idd relatief leuk. In die buurt ben ik geboren en ben daar mijn eerste 5 jaartjes opgegroeid.

Wat mij opviel, je ziet amper straatnaambordjes.
Ik kijk voor de agenten die hun werk doen, niet zozeer voor de “actie”, hoewel dat er natuurlijk wel bijhoort.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:54:19 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_210912995
quote:

[..]
Vriend van me wist na een hersenbloeding de naam van z'n straat niet meer.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 11 oktober 2023 @ 13:19:28 #23
197456 ytram
...dacht je!
pi_210914614
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mooie aflevering met gelijk diverse heftige meldingen. Maar ze lijken mij allemaal nogal nuchter.

Wat betreft de ambulance, de meeste ambulance-ritten worden niet vanaf het ziekenhuis gemaakt. 99 van de 100 ambulances staan op strategische plekken, wat niet per se het ziekenhuis hoeft te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet ook niet precies waar de ambulanceposten zijn in de regio Rotterdam, misschien daar wel om de hoek, misschien ook op 10 minuten afstand. Nu ben ik geen medisch expert, maar ik schat de situatie zoals in beeld gebracht in dat er geen levensbedreigende situatie was, zeker toen de agente vroeg of de zwangere dame klachten had en ze zei dat alles oké was, de agente wilde een ambulance voor controle. Zal dus onder A2 zijn gaan rijden (geen spoed, maar zo snel mogelijk ter plaatse binnen 30 minuten). Pas later had ze last van haar nek en een drukkend gevoel in haar buik. In de aflevering ook onduidelijk of er toen alsnog opgeschaald is.

Jammer dat Ewout hier de suggestie wekt dat het lang duurt (als je een ambulance nodig hebt duurt elke minuut lang). Maar vanuit medisch oogpunt is er waarschijnlijk geen reden geweest om onder A1 spoed te rijden. Hoewel iedereen een ambulance, wanneer nodig naast z’n huis wenst is dit helaas niet de realiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ytram op 11-10-2023 14:00:42 ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_210914669
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 13:19 schreef ytram het volgende:

[..]
Mooie aflevering met gelijk diverse heftige meldingen. Maar ze lijken mij allemaal nogal nuchter.

Wat betreft de ambulance, de meeste ambulance-ritten worden niet vanaf het ziekenhuis gemaakt. 99 van de 100 ambulances staan op strategische plekken, wat niet per se het ziekenhuis hoeft te zijn.

SPOILER
Ik weet ook niet precies waar de ambulanceposten zijn in de regio Rotterdam, misschien daar wel om de hoek, misschien ook op 10 minuten afstand. Nu ben ik geen medisch expert, maar ik schat de situatie zoals in beeld gebracht in dat er geen levensbedreigende situatie was, zeker toen de agente vroeg of de zwangere dame klachten had en ze zei dat alles oké was, de agente wilde een ambulance voor controle. Zal dus onder A2 zijn gaan rijden (geen spoed, maar zo snel mogelijk ter plaatse binnen 30 minuten). Pas later had ze last van haar nek en een drukkend gevoel in haar buik. In de aflevering ook onduidelijk of er toen alsnog op geschaald is.

Jammer dat Ewout hier de suggestie wekt dat het lang duurt (als je een ambulance nodig hebt duurt elke minuut lang). Maar vanuit medisch oogpunt is er waarschijnlijk geen reden geweest om onder A1 spoed te rijden. Hoewel iedereen een ambulance, wanneer nodig naast z’n huis wenst is dit helaas niet de realiteit.

SPOILER
Bedankt voor deze uitgebreide post _O_
pi_210914999
quote:
De oven in met die klere beesten. Rendac regelt het transport.
pi_210915123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef tong80 het volgende:
Vriend van me wist na een hersenbloeding de naam van z'n straat niet meer.

De Rendacboulevard

@Zipportal
U MAD?
pi_210985547
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:40:51 #28
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_210989076
Nog kijkers vanavond?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_210990022
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:40 schreef Revanches het volgende:
Nog kijkers vanavond?
Ja heb gekeken.

Stereotype gasten rondrijden in auto van de pa zonder rijbewijs :N :r

Hoe ze die verwarde man hielpen was wel ^O^
pi_210991321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:35 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ja heb gekeken.

Stereotype gasten rondrijden in auto van de pa zonder rijbewijs :N :r

Hoe ze die verwarde man hielpen was wel ^O^
Nou de nederlandse dronken tokkie met zijn kinderen op de achterbank vond ik wel tikje schrijnender.

Maar de aflevering was vergeleken met vorige week wat minder.
Wel bizar met die stoel die in de brand vloog.
Dat ging opeens behoorlijk rap.
Hell To The Liars
pi_210992635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:50 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nou de nederlandse dronken tokkie met zijn kinderen op de achterbank vond ik wel tikje schrijnender.

Maar de aflevering was vergeleken met vorige week wat minder.
Wel bizar met die stoel die in de brand vloog.
Dat ging opeens behoorlijk rap.
Ja dronken rijden is nooit goed. Was die hele gebeurtenis alweer vergeten. Pa en ma drinken, gezellig hoor.

Elektrische apparaten waarin stroom en stof zitten lijkt zelden een goede combinatie
pi_210994554
Het is een goede serie!
Die hond die doodgebeten was vond ik zielig. Zag online voorbij komen dat heel veel mensen kaartjes en cadeautjes naar de eigenaar van het dode hondje hebben gestuurd. Dat vond ik hartverwarmend

Die verwarde man werd idd goed geholpen! Rustig erin vliegen, verstandig

Die aso die dronken achter het stuur ging zitten met kinderen in de auto. Het is sowieso in mijn ogen onvergeeflijk, dronken achter het stuur
Je brengt meer dan alleen jezelf in gevaar

En die stoel! Dat was wel eng zeg...
pi_211070131
Chronisch suïcidaal :{
pi_211070537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef StephanL het volgende:
Ja, droevige aflevering met die 2 suïcidale personen :{
pi_211070573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef StephanL het volgende:
Ja... die komt hard binnen, deze aflevering
pi_211070599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, droevige aflevering met die 2 suïcidale personen :{
Ja ook dat snijden erbij. Heftig
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat geloof ik best
pi_211071126
Hoewel ik het een interessant en heftig programma vind ga ik niet meer kijken, merk dat ik er boos en agressief van word en mijn (zeer weinige) vertrouwen in mensen word alleen nog maar minder :')

Heb echt bewondering voor het geduld en zo van die agenten, ik zou zelf gewoon een te kort lontje hebben om met al die type mensen om te gaan.
Koel en donker bewaren
pi_211071427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Hoewel ik het een interessant en heftig programma vind ga ik niet meer kijken, merk dat ik er boos en agressief van word en mijn (zeer weinige) vertrouwen in mensen word alleen nog maar minder :')

Heb echt bewondering voor het geduld en zo van die agenten, ik zou zelf gewoon een te kort lontje hebben om met al die type mensen om te gaan.
Kijk dan meer eens in 24 uur in de ER, zie je engelse dokters en zusters die zieke mensen helpen ;)
Hell To The Liars
pi_211073767
quote:

[..]
Dus hele korps komt naar een vechtpartijtje omdat ze dat spannend vinden, geen wonder dat ze geen tijd hebben voor andere zaken. Ik haak af ook van al die vervormde stemmetjes, erg irritante TV
life is like a box of chocolates
pi_211075194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hier ook... man wat ben ik blij dat er voor mij toen snel plek was..

Ik heb tijdens mijn verblijven in de kliniek genoeg gedwongen opnames gezien die er beter aan toe waren dan de verwarde mensen van gisteren.

Zo'n gast die met glas naar buiten gooit moet toch gewoon opgenomen worden. Ik snap dat ze momenteel personen liever thuis begeleiden omdat beter werkt.. Maar soms kan dat echt niet.. naja vind ik dan..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  donderdag 26 oktober 2023 @ 12:10:23 #41
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_211087362
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn verblijven in de kliniek genoeg gedwongen opnames gezien die er beter aan toe waren dan de verwarde mensen van gisteren.

Zo'n gast die met glas naar buiten gooit moet toch gewoon opgenomen worden. Ik snap dat ze momenteel personen liever thuis begeleiden omdat beter werkt.. Maar soms kan dat echt niet.. naja vind ik dan..
Ik denk dat heel veel mensen dat vinden. Zo ook hulpverleners op straat. Mega machteloos ben je dan.

Fijn dat jij wel hulp kon krijgen!
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 16:45:31 #42
382129 crew  Donna
pi_211090059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat iemand die denkt dat de universe hem verteld dat een klein kind hem moet pijpen gewoon op straat rondloopt.
pi_211110788
Om het ook wat luchtig te houden (hoewel 'luchtig'), het moment van de pizza-bezorgende agenten met die enorme wietlucht uit de woning was érg grappig :D _O-
pi_211110913
Die Ewout is maar een vaatdoek. En elke keer die korte intro's over de politieagenten hangen de keel uit. Zeker als vaste kijker.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:43:44 #45
388664 crew  Dotteke
pi_211111469
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef Zipportal het volgende:
Die Ewout is maar een vaatdoek. En elke keer die korte intro's over de politieagenten hangen de keel uit. Zeker als vaste kijker.
Ik vind het hem wel goed doen, stoor mij nog niet aan hem.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  donderdag 2 november 2023 @ 21:28:30 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211173737
Die scootergast die geen id heeft en z'n naam niet wil geven.
Knuppel zo'n gast neer en neem 'm mee :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211173772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef Zipportal het volgende:
Ik had dat bij hem toen hij het gesprek aan ging met de 'brugspringers'. Er kwam echt niks zinvols uit Ewout. Ik snap dat het moeilijk is om met zulke mensen een gesprek aan te gaan, maar zeg dan gewoon niks als je het niet weet.
pi_211227746
Hoop vechtpartijen deze aflevering.
pi_211227841
Respect voor het geduld van de agenten. Wat een bijdehante mensen zeg :')
pi_211227923
Haha je lijkt je op Frank de Boer :')
pi_211228895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:01 schreef Bofjijff het volgende:
Lijkt me een mooi beroep, maar met mijn geduld met dit soort gasten maken me zeer ongeschikt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211228972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Lijkt me een mooi beroep, maar met mijn geduld met dit soort gasten maken me zeer ongeschikt.
idem dito :D

Niet te doen
pi_211231178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:14 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
idem dito :D

Niet te doen
Ik zit op een punt in mijn carrière dat ik iets anders wil gaan doen. Misschien zelfs buiten de IT.

En heb serieus gedacht van ik ga weer een conditie kweken en flink wat afvallen om dan de politieschool te doen (inspiratie van The Rookie). Ik denk dat ik zeker wat kan toevoegen mbt verwarde personen als ervaringsdeskundige.

Maar waar ik enorm veel geduld heb met verwarde personen, heb ik dat echt niet met lui die je gewoon gaan uitdagen.

Daarnaast vind ik dat je best een discussie met een agent kan aangaan maar uiteindelijk heb je gewoon te luisteren. Je kan altijd achteraf een klacht indienen.
pi_211231215
Iedereen draagt daar ook een capuchon daar of verbergt zijn gezicht :')

Bang dat ze herkent worden bij Opsporing Verzocht?
pi_211231926
Ik durf met mijn 41 jaar niet eens een grote waffel te hebben tegen de politie :P Ik sta er echt van te kijken wat de jeugd allemaal uitkraamt. Wat mij betreft bij de tweede grote waffel hup die wagen in en afvoeren. Ik weet dat dat niet kan, maar zo zou het wel moeten.

Ik was vanmorgen trouwens niet zo blij met de Rotterdamse politie toen ze zonder sirene door rood reden en mij geen voorrang gaven terwijl ik groen had :{w
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 10:20:02 #56
382129 crew  Donna
pi_211231941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had dat bij hem toen hij het gesprek aan ging met de 'brugspringers'. Er kwam echt niks zinvols uit Ewout. Ik snap dat het moeilijk is om met zulke mensen een gesprek aan te gaan, maar zeg dan gewoon niks als je het niet weet.
Ik heb dit helaas ook wel eens bij Ewout ja. :X
pi_211231968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:20 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb dit helaas ook wel eens bij Ewout ja. :X
En dan die emotieloze monotone stem van 'm. Nee, dat was echt een gigantische misser en ik kreeg sterk het idee dat ie het wel leuk vond staan op camera. Niks meer, niks minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 08-11-2023 11:14:49 ]
pi_211232060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was vanmorgen trouwens niet zo blij met de Rotterdamse politie toen ze zonder sirene door rood reden en mij geen voorrang gaven terwijl ik groen had
In een aantal gevallen is spoed zonder sirene nodig, denk aan overval etc. Al moet ik zeggen dat ik het wel vaak vond gebeuren toen ik nog vanuit mijn kantoor op de rotonde van het Europaplein in Utrecht keek.

Maar goed ze zijn erop getraind dit te doen zonder (al te veel) gevaar voor anderen.
pi_211232092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:33 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
In een aantal gevallen is spoed zonder sirene nodig, denk aan overval etc. Al moet ik zeggen dat ik het wel vaak vond gebeuren toen ik nog vanuit mijn kantoor op de rotonde van het Europaplein in Utrecht keek.

Maar goed ze zijn erop getraind dit te doen zonder (al te veel) gevaar voor anderen.
Ja, dat zou kunnen. Maar ze reden niet echt met plankgas, eerder gewoontjes, dus ik gok dat ze er gewoon even schijt aan hadden.
pi_211232500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 08:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik zit op een punt in mijn carrière dat ik iets anders wil gaan doen. Misschien zelfs buiten de IT.

En heb serieus gedacht van ik ga weer een conditie kweken en flink wat afvallen om dan de politieschool te doen (inspiratie van The Rookie). Ik denk dat ik zeker wat kan toevoegen mbt verwarde personen als ervaringsdeskundige.

Maar waar ik enorm veel geduld heb met verwarde personen, heb ik dat echt niet met lui die je gewoon gaan uitdagen.

Daarnaast vind ik dat je best een discussie met een agent kan aangaan maar uiteindelijk heb je gewoon te luisteren. Je kan altijd achteraf een klacht indienen.
Dat laatste laat dus zien dat je wel kans maakt bij de politie. Ik zou de stap wagen, vooral omdat je zegt dat je met verwarde mensen om kunt gaan. Tegenwoordig is een kwart van de lui waar zij mee te maken krijgen verward.
Ik neem mijn pet af voor de politie en heb altijd veel respect voor hen gehad. Ik heb er mee te maken gehad in het verleden en zij hebben mij heel goed bijgestaan toen ik het moeilijk had. Ben ze daarom eeuwig dankbaar.
Bedenk echter dat het niet altijd even gemakkelijk is om er te werken, je maakt ook erg rottige dingen mee.
Ik wens je veel succes met je uiteindelijk baanswitch. ^O^
pi_211232536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar ze reden niet echt met plankgas, eerder gewoontjes, dus ik gok dat ze er gewoon even schijt aan hadden.
Misschien waren ze op zoek naar iemand, dat weet je maar nooit. Het kan inderdaad wel eens schrikken zijn.
pi_211233176
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 11:32 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Dat laatste laat dus zien dat je wel kans maakt bij de politie. Ik zou de stap wagen, vooral omdat je zegt dat je met verwarde mensen om kunt gaan. Tegenwoordig is een kwart van de lui waar zij mee te maken krijgen verward.
Ik neem mijn pet af voor de politie en heb altijd veel respect voor hen gehad. Ik heb er mee te maken gehad in het verleden en zij hebben mij heel goed bijgestaan toen ik het moeilijk had. Ben ze daarom eeuwig dankbaar.
Bedenk echter dat het niet altijd even gemakkelijk is om er te werken, je maakt ook erg rottige dingen mee.
Ik wens je veel succes met je uiteindelijk baanswitch. ^O^
Ben wel van mening dat het geen Politie taak is, of beter gezegd, ze hebben er niet de juiste mensen voor. Natuurlijk heb je agenten die het van nature goed om kunnen gaan met verwarde mensen, maar beter zou het zijn dat ze een stukje opleiding in de GGZ krijgen of nog beter dat de GGZ via de ambulance ofzo dit als rol krijgt.
pi_211248494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:01 schreef Bofjijff het volgende:
Niet te doen deze aflevering, ben doodmoe. :')

Wat zijn er toch veel gestoorde mensen die opgefokt zijn en niet normaal kunnen doen. :N
Koel en donker bewaren
pi_211248537
Dat met die meisjes die op de vluchtstrook foto's aan het maken waren en zo bang waren en moesten huilen vond ik dan wel weer ''leuk''. Een keer iets anders dan opgefokte jonge kerels met een een mocro-accent.
Koel en donker bewaren
pi_211250325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:40 schreef Guanabana het volgende:
Dat met die meisjes die op de vluchtstrook foto's aan het maken waren en zo bang waren en moesten huilen vond ik dan wel weer ''leuk''. Een keer iets anders dan opgefokte jonge kerels met een een mocro-accent.
Ach, ik had wel een beetje met ze te doen al was het natuurlijk een krankzinnig idee. Die doen dit nooit meer!

Ik vind het wel een beetje jammer dat je alleen Zuid en het Centrum te zien krijgt. Ik had het leuker gevonden als door heel Rotterdam heen wat te zien zou zijn.
pi_211280790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:40 schreef Guanabana het volgende:
Tranen met tuiten huilen, opdat de politie je niet naar je ouders brengt. Dat heeft vaker gewerkt, zeg maar, alleen jammer genoeg niet bij die twee. :D
pi_211297426
Autoriteits probleempje :')
pi_211297589
Hapert 'ie bij jullie ook of ligt het aan mijn tv?
pi_211297650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hapert 'ie bij jullie ook of ligt het aan mijn tv?
Klopt. Ligt bij RTL. Op X ook veel over geklaagd.

Volgens mij is het nu beter.

Arme Nadia ;(
pi_211297873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:03 schreef StephanL het volgende:

[..]
Klopt. Ligt bij RTL. Op X ook veel over geklaagd.

Volgens mij is het nu beter.

Arme Nadia ;(
lag dus niet aan mij. Nu weer :(
pi_211297887
Geen enkele stagair die even de computer opnieuw opstart.
Dit is dan primetime tv.
Hell To The Liars
pi_211297915
Je bent eruit gepleurd :D
pi_211298253
Ik werd weer boos bij deze aflevering.

Sommige gasten hadden van mij al een afranseling gehad.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:50:36 #74
372302 Revanches
pi_211298798
Lopen inderdaad ontzettend veel idioten rond. Kan ook aan de hoeveelheid inwoners liggen die dicht op elkaar wonen en leven. Vond de agenten echt zeer geduldig. Wel erg vervelend voor Nadia, maar dat is een mooi leermoment om wel de EHBO vaardigheden up to date te houden.
pi_211300156
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:50 schreef Revanches het volgende:
Lopen inderdaad ontzettend veel idioten rond. Kan ook aan de hoeveelheid inwoners liggen die dicht op elkaar wonen en leven. Vond de agenten echt zeer geduldig. Wel erg vervelend voor Nadia, maar dat is een mooi leermoment om wel de EHBO vaardigheden up to date te houden.
Volgens mij wist en kan ze het wel maar kreeg ze even een black out.
pi_211302521
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Leuk zo’n opleiding waarna je hoog instroomt, maar ervaring hebben ho maar.
pi_211302597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Het zijn soms net mensen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_211302705
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats. :{w
pi_211303698
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 12:16 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats. :{w
Daar gaat het niet om. Natuurlijk kun je een blackout krijgen als agent zonder al te veel jaren aan ervaring. Gaat mij erom dat ze brigadier is. Dan is de kans dat je de hoofste bent in rang groot. Het is dan raar dat je niet weet wat je met een situatie aanmoet. Eerst goeie ervaring opdoen als agent/hoofdagent en dan pas promotie maken zou vee logischer zijn.
pi_211308224
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.

Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 15-11-2023 21:35:06 ]
pi_211309999
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.

Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.

Het begint er bijv. al mee dat een gedwongen opname regelen, momenteel veel moeilijker; de eisen zijn (flink) veranderd.

Daarnaast zijn verwarde mensen over het algemeen geen makkelijke patiënten; wantrouwen tegen medicatie is groot (mede aangevuurd door de alu-hoedjes/wappies) en erkennen dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is ook een dingetje.
pi_211311119
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ben het helemaal met je eens en al die ellende is ontstaan door de elle lange wachtlijsten. Mensen moeten zich nu maar zien te redden en dat kan natuurlijk niet. Is geen taak van de politie die ook vaak met de handen in het haar zit omdat ook zij tegen gesloten deuren aanlopen. Geloof me, die zitten ook niet op al die ellende te wachten. Maar ik ben het volledig met je eens, het blijft triest.
pi_211312426
Een bedelaar een boete geven voor bedelen is ergens ook wel grappig. Soort van verkapte inkomstenbelasting.
pi_211312458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 07:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.

Het begint er bijv. al mee dat een gedwongen opname regelen, momenteel veel moeilijker; de eisen zijn (flink) veranderd.

Daarnaast zijn verwarde mensen over het algemeen geen makkelijke patiënten; wantrouwen tegen medicatie is groot (mede aangevuurd door de alu-hoedjes/wappies) en erkennen dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is ook een dingetje.
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.
pi_211314780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.
Tjah vind ik ook, maar hij had al gesprek staan voor gedwongen opname (gok dus dat er iig in de regio geen bedden waren). Hem een nacht opsluiten in een normale Politie cel wordt ook niemand wijzer van.

Dus soms moet je keuzes maken...

En moeten wij als maatschappij is gaan beseffen dat verwarde mensen ook onderdeel zijn van een samenleving. Nu is er een reflex van sluit maar op... Misschien eens in gesprek gaan juist met zulke mensen..

Want iemand in bijvoorbeeld een psychose is zeker niet per definitie gevaarlijk.
pi_211367753
Wat een hoop narigheid in Rotterdam. Wel mooi inkijkje weer. Die agente die moest huilen. Erg goed dat ze zulke dingen ook laten zien. Zware kost en steeds onder hoogspanning werken vergt ook wel zijn tol. Ik vind ze idd ook erg geduldig. Petje af.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:41:00 #87
372302 Revanches
pi_211374394
Weer veel verwarde mensen in Rotterdam. De gevolgen van de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg zijn duidelijk zichtbaar. Agent Guido lijkt iemand te zien die snel en makkelijk contact lijkt te maken met de mensen.
pi_211457642
Seniorenwoningen naast problematieke medelanders... wie bedenkt ook weer dat dit niet slecht zal aflopen.
pi_211458455
Begint weer lekker :')
pi_211458501
Te bezopen :D _O-
  dinsdag 28 november 2023 @ 21:39:57 #91
372302 Revanches
pi_211459299
Nare sfeer overal.
pi_211459554
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:39 schreef Revanches het volgende:
Nare sfeer overal.
Nare stad
pi_211459569
Ze willen wel van iedereen de naam weten. Best zorgelijk. Foto’s maken :{
pi_211459591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Wat wil je als er een man is overleden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211459608
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?

Die fotos van die gasten in die parkeergarave snapte ik niet zo, want die leken uitgesloten als verdachten
pi_211459621
Arme hond. Gewond en geen baasje meer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211459691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:59 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Wat wil je als er een man is overleden.
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.

Trieste zaak wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:00 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?

Die fotos van die gasten in die parkeergarave snapte ik niet zo, want die leken uitgesloten als verdachten
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goed
pi_211459728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:05 schreef StephanL het volgende:

[..]
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.

Trieste zaak wel.
[..]
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goed
Was ook raar, omdat ze alle recht hadden om te zeggen "nee dit wil ik niet, ik ga nu weg". Maar die zaak op het einde... wtf...
pi_211462199
Ja erg verdrietige aflevering. Die dode hondjes. Die doodgeschopte man en neergestoken hond. Nodigt niet echt uit om eens een dagje Rotterdam te doen dit.
  woensdag 29 november 2023 @ 15:45:48 #100
372302 Revanches
pi_211465319
Het nodigt niet echt uit nee, het beeld wat ik van Rotterdam had wordt wel wat bevestigd. Ik zou me er iig niet veilig voelen.
pi_211465346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:45 schreef Revanches het volgende:
Het nodigt niet echt uit nee, het beeld wat ik van Rotterdam had wordt wel wat bevestigd. Ik zou me er iig niet veilig voelen.
Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Bemoei je alleen met je eigen zaken en je hebt doorgaans van niemand last.

Rotterdam is een grote stad voor Nederlandse begrippen en er gebeuren dingen ja. Ik denk dat dat er tot op zekere hoogte 'gewoon' bij hoort.

We zien nu een heleboel achter elkaar, maar in welk tijdsbestek zijn de programma's opgenomen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-11-2023 16:09:26 ]
pi_211466053
De zaak van de dode man en zijn gewonde hond is uitvoerig is het nieuws de laatste maanden. De Molièrebuurt is ook niet zo'n lekkere buurt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)filmde-zijn-belagers

Ik had het alleen even een }:| moment met de brandweerman die een van de dierenlijkjes op het gele plastic liet vallen. Wat bezielt je om dat beesie niet gewoon even netjes neer te leggen. Het is geen geruimde kip!
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 17:11:45 #103
382129 crew  Donna
pi_211466225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:57 schreef Maerwynn het volgende:
De zaak van de dode man en zijn gewonde hond is uitvoerig is het nieuws de laatste maanden. De Molièrebuurt is ook niet zo'n lekkere buurt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)filmde-zijn-belagers

Ik had het alleen even een }:| moment met de brandweerman die een van de dierenlijkjes op het gele plastic liet vallen. Wat bezielt je om dat beesie niet gewoon even netjes neer te leggen. Het is geen geruimde kip!
Het scheelde niet veel. Was een vogel.
pi_211473211
Afgelopen afl ook ff gekeken.
Je wordt er niet vrolijk van, blij dat ik daar niet woon in die buurten :N
Dat laatste verhaal was ook heftig, bejaarde man die tussen allemaal potentiele GGZ cliënten woont in de flat en is neergestoken :{
Je kunt bijna wel zeggen dat het getto's zijn of aan het worden zijn.
pi_211475742
Mensen, het is RTL. Tuurlijk laten ze de meest heftige dingen zien, dat hoort bij de omroep. Laten we wel wezen, de meeste schokkende dingen die we zien zijn of criminelen onder elkaar of in huiselijke kringen.

Daarbij vind ik het sensatie gehalte ook nogal aan de orde. Mensen die in hun broek hebben gescheten en gepist bijvoorbeeld. Waarom moeten die zo nodig zoveel in beeld gebracht worden? Waarom moeten die überhaupt in beeld worden gebracht? Mensen die op zijn kwetsbaarst zijn krijgen constant een camera op hun gericht. En maar klagen dat het allemaal zo stinkt. Ik denk dat dat het minste probleem is van al die situaties.

Ik denk na alles wat ik heb gezien heb het meeste schokkende vind hoeveel verwarde mensen er op straat lopen. Deze mensen worden onderschat, maar kunnen zeer zeker ook een gevaar zijn voor de samenleving.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-11-2023 15:37:42 ]
pi_211476102
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen, het is RTL. Tuurlijk laten ze de meest heftige dingen zien, dat hoort bij de omroep. Laten we wel wezen, de meeste schokkende dingen die we zien zijn of criminelen onder elkaar of in huiselijke kringen.

Daarbij vind ik het sensatie gehalte ook nogal aan de orde. Mensen die in hun broek hebben gescheten en gepist bijvoorbeeld. Waarom moeten die zo nodig zoveel in beeld gebracht worden? Waarom moeten die überhaupt in beeld worden gebracht?

Ik denk na alles wat ik heb gezien heb het meeste schokkende vind hoeveel verwarde mensen er op straat lopen. Deze mensen worden onderschat, maar kunnen zeer zeker ook een gevaar zijn voor de samenleving.
Nee helemaal mee eens hoor. Maar moet wel zeggen dat het wel wat anders is als het seizoen bureau Arnhem. Ook wel veel verwarde mensen met mentale issues. Maar vooral veel drugs (koeriers). Dat herken ik zelf ook wel van die stad. Sowieso al tientallen jaren staat Arnhem daar wel bekend om. Heb er op school gezeten en veel wezen stappen vroegah.
Rotterdam kom ik zelf nooit, maar dat oogt wel wat ruwer en wat meer sensatie idd. Berovingen zo op straat met jonge mensen op klaarlichte dag. Maar kan verder niet oordelen hoe het normaal in Rotterdam is gemiddeld genomen, want zoals ik al zei ik kom er niet. AJAX! :'(
pi_211476534
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Bemoei je alleen met je eigen zaken en je hebt doorgaans van niemand last.

Rotterdam is een grote stad voor Nederlandse begrippen en er gebeuren dingen ja. Ik denk dat dat er tot op zekere hoogte 'gewoon' bij hoort.

We zien nu een heleboel achter elkaar, maar in welk tijdsbestek zijn de programma's opgenomen?
Ik weet zeker dat dit programma een zeer goede inkijk geeft in de problemen in de Rotterdam. O.a. Angela de Jong heeft dit trieste beeld bevestigd.

Tevens ken ik een agent die werkzaam is geweest in Rotterdam Zuid en die vaak zat dezelfde shit vertelde. En dat was al jaren geleden?

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de bijna dagelijkse aanslagen met bommen/zwaar vuurwerk. Wat overigens langzaam ook een beginnend probleem in de regio aan het worden is.
pi_211476816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat dit programma een zeer goede inkijk geeft in de problemen in de Rotterdam. O.a. Angela de Jong heeft dit trieste beeld bevestigd.

Tevens ken ik een agent die werkzaam is geweest in Rotterdam Zuid en die vaak zat dezelfde shit vertelde. En dat was al jaren geleden?

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de bijna dagelijkse aanslagen met bommen/zwaar vuurwerk. Wat overigens langzaam ook een beginnend probleem in de regio aan het worden is.
Het zal dan denk ik persoonlijk zijn :)
pi_211478381
Ik denk dat ik volgende aflevering écht niet meer ga kijken. Ik word er vreselijk kwaad van, ik zal maar niet zeggen wat ik allemaal echt denk.
Ongelooflijk wat een volk.
Koel en donker bewaren
pi_211478579
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het zal dan denk ik persoonlijk zijn :)
Naja ik denk dat het hem vooral zit waar je in Rotterdam komt.

En wat ook niet helpt is die haven... trekt criminaliteit aan, en dat trekt weer jeugd aan die snel kan verdienen..
pi_211495564
Wat een enorm shithole is dat Rotterdam, zeg. Nog nooit van m'n leven geweest en ben dat de rest van m'n leven dan ook niet van plan, niet alleen vanwege dit programma. Het zijn ook niet echt de lichte(re) vergrijpen die je ziet, zoals in bijvoorbeeld Bureau Arnhem, maar alsmaar door worden nare beelden van echt fucked up mensen en crimineel gespuis met een veel te grote bek getoond.
pi_211495804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:01 schreef DjVero het volgende:
Wat een enorm shithole is dat Rotterdam, zeg. Nog nooit van m'n leven geweest en ben dat de rest van m'n leven dan ook niet van plan, niet alleen vanwege dit programma. Het zijn ook niet echt de lichte(re) vergrijpen die je ziet, zoals in bijvoorbeeld Bureau Arnhem, maar alsmaar door worden nare beelden van echt fucked up mensen en crimineel gespuis met een veel te grote bek getoond.
met afstand de kutste stad in het land wat mij betreft.
pi_211500236
De plek waar die man vermoord is afgelopen aflevering is 75 meter van de plek waar in aflevering 1. die man zijn hondje doodgebeten werd.

De plek waar die antillianen het huis uit kwamen met die dronken vrouw is 200 meter van Zuidplein.

Zelfs in die kutste plekken vragen ze 1000 euro per woning per maand.

Edit:
En tussen die 75 meter is 20 jaar geleden ook nog Sedar Soares neergeschoten
'Sedar (13) onschuldig slachtoffer ripdeal, niet na sneeuwbal' - https://nos.nl/l/2429414

[ Bericht 5% gewijzigd door Droopie op 02-12-2023 22:54:36 ]
Hell To The Liars
pi_211504494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:01 schreef DjVero het volgende:
De MarktHal en Alexandrium zijn wel leuke/nuttige winkelcentra. Zuidplein is een pauper opvang geworden. De koopgoot is totaal niet bijzonder net zoals die Erasmusbrug.

Ik heb verder ook totaal niets met Rotterdam (en nee niet omdat ik Ajacied ben). Utrecht, Amsterdam en de vele andere steden die hun oude stadscentrum nog hebben vind ik gewoon veel mooier en vooral gezelliger.

En ja ik weet waarom Rotterdam dat niet meer heeft..
pi_211505176
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 12:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
De MarktHal en Alexandrium zijn wel leuke/nuttige winkelcentra. Zuidplein is een pauper opvang geworden. De koopgoot is totaal niet bijzonder net zoals die Erasmusbrug.

Ik heb verder ook totaal niets met Rotterdam (en nee niet omdat ik Ajacied ben). Utrecht, Amsterdam en de vele andere steden die hun oude stadscentrum nog hebben vind ik gewoon veel mooier en vooral gezelliger.

En ja ik weet waarom Rotterdam dat niet meer heeft..
Dat geef ik toe, Rotterdam centrum is zó ongezellig. Het nodigt totaal niet uit tot een gezellig shopmiddagje. Daar zijn andere steden dan weer beter in. Ik was eerder dit jaar in Den Bosch. Wat een gezelligheid!
  Trouwste user 2022 zondag 3 december 2023 @ 14:23:27 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_211506255
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 22:23 schreef Droopie het volgende:
De plek waar die man vermoord is afgelopen aflevering is 75 meter van de plek waar in aflevering 1. die man zijn hondje doodgebeten werd.

De plek waar die antillianen het huis uit kwamen met die dronken vrouw is 200 meter van Zuidplein.

Zelfs in die kutste plekken vragen ze 1000 euro per woning per maand.

Edit:
En tussen die 75 meter is 20 jaar geleden ook nog Sedar Soares neergeschoten
'Sedar (13) onschuldig slachtoffer ripdeal, niet na sneeuwbal' - https://nos.nl/l/2429414

Ik woon hier, sinds ik op mezelf ging, in hartje mooi rustiek historisch stadje Zaltbommel. Voor 330 Euro. Met het mooiste uitzicht op een rustiek pleintje. Ik prijs mezelf gelukkig. Weg van de hectiek en gejaagde samenleving. Ben opgenomen geweest in Zevenaar. Zaten veel Arnhemmers en Nijmegenaren. Schrok van de empathielozen en groffe mentalieit. En dat is dan nog de provincie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 3 december 2023 @ 14:24:15 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_211506271
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat geef ik toe, Rotterdam centrum is zó ongezellig. Het nodigt totaal niet uit tot een gezellig shopmiddagje. Daar zijn andere steden dan weer beter in. Ik was eerder dit jaar in Den Bosch. Wat een gezelligheid!
Den Bosch heeft een geweldig centrum. :)

pi_211524253
Wauw, het begin van deze aflevering. What. Da. Fuck.

Met je poging tot doodslag.

En dan die familie erbij halen, wollah :')

:')_____
pi_211525948
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 22:23 schreef Droopie het volgende:

Dit is helemaal niet waar. Met het doodgebeten hondje was naast metrostation Slinge. De Molierebuurt zit nog wel wat verder. Bij Spinozapark.
pi_211527769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 15:36 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet waar. Met het doodgebeten hondje was naast metrostation Slinge. De Molierebuurt zit nog wel wat verder. Bij Spinozapark.
Jij hebt helemaal gelijk, ik dacht dat dit was bij metro slinge en dan langs de parkeergarage en stukje rechtdoor..

Kon het mij helemaal voorstellen.

Mijn excuses :)
Hell To The Liars
pi_211528631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:03 schreef Oriente het volgende:

altijd maar hele familie optrommelen. Achterlijk.
pi_211528676
Ik heb ooit van een agent het advies gehad om in dat soort gevallen (lastige tegenpartij bij ongeval) het/een politie bureau als adres op te geven. Ze willen namelijk idd wel eens de dag erop voor je deur te staan om verhaal te halen.
pi_211529080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb ooit van een agent het advies gehad om in dat soort gevallen (lastige tegenpartij bij ongeval) het/een politie bureau als adres op te geven. Ze willen namelijk idd wel eens de dag erop voor je deur te staan om verhaal te halen.
Serieus? Echt jammer dat zulke "trucjes" nodig zijn :N
  dinsdag 5 december 2023 @ 22:04:43 #124
372302 Revanches
pi_211529564
Veel dealertjes in Rotterdam. Triest om de stad te zien afglijden.
  woensdag 6 december 2023 @ 00:20:06 #125
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_211530927
Was dit nu de laatste aflevering? Raar einde zo, enkel een voice-over 'dit was bureau rotterdam' na die vechtpartij met stokken en dat was 't. Vanaf volgende week zo te zien herhaling van Bureau Arnhem op hetzelfde tijdstip.
pi_211548993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 00:20 schreef Sirolf het volgende:
Was dit nu de laatste aflevering? Raar einde zo, enkel een voice-over 'dit was bureau rotterdam' na die vechtpartij met stokken en dat was 't. Vanaf volgende week zo te zien herhaling van Bureau Arnhem op hetzelfde tijdstip.
Ja vond ik ook raar. Bij bureau Arnhem was er echt een afronding nog.
Wel een mooie serie geweest. Mooie mensen gezien daar bij de Rotterdamse politie
pi_211550205
Ik denk dat er nog een special komt van de schietpartij bij het Erasmus MC, daar was hij ook bij.
Hell To The Liars
pi_211553658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 23:24 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat er nog een special komt van de schietpartij bij het Erasmus MC, daar was hij ook bij.
Dat zou wel heel erg interessant zijn. Vermoeden of heb je dat ergens gelezen?
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 12:54:41 #129
382129 crew  Donna
pi_211553861
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:31 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Dat zou wel heel erg interessant zijn. Vermoeden of heb je dat ergens gelezen?
Stond op zijn Insta toen.
pi_211555603
Of zou het niet getoond mogen worden omdat er nog volop onderzoeken lopen? Nouja, hoop dat jullie gelijk hebben. Lijkt me wel interessant.
pi_211556790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:03 schreef Oriente het volgende:

Of dat tweede fragment dan. "Mooi" om te zien dat massale verontwaardiging enkel één kant op werkt; als die agenten "jullie mocro's" hadden gebruikt, had heel buitenlands Nederland weer op z'n achterste poten gestaan. Kansloos volk :r

Oulleh
pi_211557837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:09 schreef StevenHyde het volgende:
Of zou het niet getoond mogen worden omdat er nog volop onderzoeken lopen? Nouja, hoop dat jullie gelijk hebben. Lijkt me wel interessant.
Ze hebben deze week 2 mensen nog gearresteerd, dus mocht het komen kan dat zeker nog een tijdje duren.

(Had echt niet verwacht dat er nog arrestaties zouden komen, dacht dat het een redelijke simpele schietpartij was).

Heel, heel misschien maken ze daar wel een 5 delige serie van.
Eentje met de vrienden van de politie, DSI, OM, lokale driehoek
slachtofferhulp en recherche.

Gok dat ze daar pas later knoop over kunnen doorhakken.
Hell To The Liars
pi_211715890
Volgende serie wordt Maastricht ^O^
Opnames beginnen in maart.
pi_211715992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:55 schreef Dutch_view het volgende:

De eerste beelden.
pi_212128092
Dit zat ook in dit seizoen:

Vlak na zijn vrijlating keerde Waldemar met gestolen busje terug naar politiebureau en reed vol naar binnen

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-binnen~a4da9030/

Met podcast.
pi_212165047
quote:
Hoop met ondertiteling....
pi_212165317
Kijk er wel weer naar uit :D
pi_212331503
quote:
"Hey boefjee stop es ja stop maar es"

Dat kan je niet serieus nemen. Agenten met een zachte g.
pi_212331789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:38 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
"Hey boefjee stop es ja stop maar es"

Dat kan je niet serieus nemen. Agenten met een zachte g.
Hedde gij ook een zachte g? @Halcon
pi_212348158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:57 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Hedde gij ook een zachte g? @:halcon
Dè hedde gij goe geroaie! :)
pi_215346909
Bureau Maastricht is begonnen *O*

Hoop verwarde personen weer :{

En veel ondertiteling door het dialect :D
pi_215347584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 00:22 schreef Dutch_view het volgende:
Bureau Maastricht is begonnen *O*

Hoop verwarde personen weer :{

En veel ondertiteling door het dialect :D
In Limburg is toch iedereen verwart ;).

Maar inderdaad veel schrijnende zaken weer, het beddentekort in de GGZ laat duidelijk zijn sporen na. Daarnaast is de GGZ meer en meer gericht op herstel thuis, waarbij je dus gevallen krijgt die thuis of in het openbaar flippen i.p.v. een kliniek..

Gelukkig zat er ook nog een leuk incident in met die ontsnapte hond :P
pi_215347965
Zeer schrijnend idd. Begon wel goed met die scooter achtervolging met daarna idd veel mentaal zieke personen. Afgesloten met een wat luchtigere hont achtervolging.
pi_215395828
Net op Videoland de eerste aflevering van Bureau Maastricht gezien. Maastricht is leuk voor een dagje, maar op crimineel vlak een heftige stad. Ik vond het niet erg verschillen met een aflevering Bureau Rotterdam eerlijk gezegd.
pi_215487525
En maar niet begrijpen waarom steeds minder mensen nog agent willen worden. Compleet verregenen en verrot gescholden worden...
pi_215492959
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:49 schreef The-BFG het volgende:
En maar niet begrijpen waarom steeds minder mensen nog agent willen worden. Compleet verregenen en verrot gescholden worden...
Ja je moet wel echt een enorme drive hebben om nog agent te worden. Misschien ligt het ook nog aan de regio, al heb je overal wel drugsproblemen en verwarde mensen.
Verder vind ik de agenten in Maastricht prima over komen ^O^
pi_215493737
Met die "inbrekers" :D Die vrouw in dat weiland was wel een beetje een warrig verhaal met steeds die wisselende verklaringen. Lijkt me lastig als politie dat te oordelen.
  dinsdag 3 december 2024 @ 21:57:21 #148
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215761189
Ik vind de agenten van bureau Maastricht een stuk minder sympathiek als de collega’s uit Rotterdam vorig seizoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 06:46:15 #149
388664 crew  Dotteke
pi_215762621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind de agenten van bureau Maastricht een stuk minder sympathiek als de collega’s uit Rotterdam vorig seizoen.
O vind het best meevallen

Vind het wel een heel leuk programma om mee te kijken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_215765156
Die Daan vind ik een beetje een mannetje. Voor de rest wel prima. Iig niet onsymphatiek. Die Jos en andere agent zelfs een beetje sullig :D
pi_215765277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:37 schreef StevenHyde het volgende:
Die Daan vind ik een beetje een mannetje. Voor de rest wel prima. Iig niet onsymphatiek. Die Jos en andere agent zelfs een beetje sullig :D
Sander bedoel je denk ik? Komt vooral door dat afgrijselijke Limburgse accent (@MizzezAmy)

Daan is inderdaad een mannetje ja, half vrouwelijk Nederland is aan het glibberen door zijn biceps _O-
pi_215771841
Die opmerking van die agente gister tegen die vloekende zwerver: Weet je wat je moet doen, fiets lekker de grens over _O- _O-

Het is wel weer bizar hoeveel ggz-klanten en hoeveel verwarden er zijn :{
pi_215776571
Verschil in reacties ook wel mooi. Die jongen die op de grond lag en toen de agent uitschold werd flink te grazen genomen. En die zwerver idd zei de vreselijkste dingen en daar wel koelbloedig en gevat op gereageerd :)
pi_215909844
Laatste aflevering weer geweest. Met die dronken vrouw op de grond was wel geinig imo. Gingen de agentes goed mee om. Wel een leuk stel die 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')