quote:Ewout Genemans loopt een half jaar lang mee met de agenten van de politie in Rotterdam. Hij volgt zes koppels die hulpdiensten draaien, dag en nacht. Ewout maakt van alles met ze mee: het oppakken van dieven, verkeersongelukken, vechtpartijen en verwarde mensen met zelfmoordgedachten. Ewout leeft mee met de agenten en leert zo de mens achter het uniform kennen.
Zou kunnen ja dat er geen beschikbaar zijn of van elders moeten komen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze zeiden bij het auto ongeluk dat de ambulance lang op zich liet wachten. Het Ikazia ligt er vlak naastDan zullen daar misschien dan alle ambu's in gebruik zijn dan?
Ik dacht wat een leuk einde van de aflevering met die vent die dacht dat het zaterdag was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
Waar zo’n vuil asogezin met één of andere bulldogachtige die het beest totaal niet onder controle heeft. Gevolg: klein hondje van meneer doodgebeten op straat. Triest.
Uitstekend voorbeeld waarom dit soort beesten gewoon zo snel mogelijk verboden moeten worden. Totaal onverantwoord...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
Waar zo’n vuil asogezin met één of andere bulldogachtige die het beest totaal niet onder controle heeft. Gevolg: klein hondje van meneer doodgebeten op straat. Triest.
Nou bij die vent die dacht dat het zaterdag was vond ik dat ze het vrij luchtig oppakten. Hij had toch een hersenbloeding gehad of zoiets? Misschien was hij wel van slag of had hij iets waardoor hij dat dacht. Ik vond dat niet echt normaal gedrag, zeker omdat hij zich al een tijdje niet lekker voelde.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik dacht wat een leuk einde van de aflevering met die vent die dacht dat het zaterdag was.
Waarom mag zo'n hond terug de straat op, snap het echt niet.
Omdat alles maar zgn. gezellig moet blijven.
Dat vind ik eigenlijk wel normaal gedrag van zo'n agent.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nou bij die vent die dacht dat het zaterdag was vond ik dat ze het vrij luchtig oppakten. Hij had toch een hersenbloeding gehad of zoiets? Misschien was hij wel van slag of had hij iets waardoor hij dat dacht. Ik vond dat niet echt normaal gedrag, zeker omdat hij zich al een tijdje niet lekker voelde.
Ging mij er om dat ze het niet verder onderzochten. Je kan toch even medische check laten doen bij zo’n man. Niet echt normaal gedrag om je na enkele ziekmeldingen en een hersenbloeding ineens te vergissen van dag. Ook hoe traag hij reageerde op alles… maar de agenten vonden het vooral leuk. Tsja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk wel normaal gedrag van zo'n agent.
Die camera volgt hun werk en ze gedragen zich zoals ze normaal zijn. Als je bij iedere oproep met lood in je schoenen en uitgaan van het ergste erop af gaat heb je na 2 maanden een burnout.
Ik moest ook wel grinniken bij die steekpartij, ze vonden het wel leuk en beetje wroeten in zo'n wond.
Toen Ewout vroeg wat ze dan niet leuk vond, hield ze ook niet in om gelijk vol gas te gaan met de ledematen naast een trein.
Nu je dat zegt, daar heb je idd wel gelijk in..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ging mij er om dat ze het niet verder onderzochten. Je kan toch even medische check laten doen bij zo’n man. Niet echt normaal gedrag om je na enkele ziekmeldingen en een hersenbloeding ineens te vergissen van dag. Ook hoe traag hij reageerde op alles… maar de agenten vonden het vooral leuk. Tsja.
De spanning valt weg omdat meneer zich vergiste van dag. Dan reageer je luchtig. Je ziet ook niet alles, bleek ook nergens uit dat die man zomaar in de steek werd gelaten terwijl hij hulp nodig had.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ging mij er om dat ze het niet verder onderzochten. Je kan toch even medische check laten doen bij zo’n man. Niet echt normaal gedrag om je na enkele ziekmeldingen en een hersenbloeding ineens te vergissen van dag. Ook hoe traag hij reageerde op alles… maar de agenten vonden het vooral leuk. Tsja.
Geloof dat die wel weet wat hij doet. Zou ook niet weten hoe hij af had kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben nu de aflevering aan het terug kijken. T viel me op dat die wapen expert in de loop van dat wapen kijkt(ok, die lag nog op dat muurtje).
Niet bepaald heel slim...
Volgens mij waren ze oa. ook bij die militair die zijn baby ombracht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vond de aflevering wel leuk. Een hoop actie, het lijkt er ook niet op dat ze veel fillers nodig hebben dit seizoen.
Ik kijk voor de agenten die hun werk doen, niet zozeer voor de “actie”, hoewel dat er natuurlijk wel bijhoort.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:10 schreef Droopie het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze oa. ook bij die militair die zijn baby ombracht.
Dan is die steekpartij idd relatief leuk. In die buurt ben ik geboren en ben daar mijn eerste 5 jaartjes opgegroeid.
Wat mij opviel, je ziet amper straatnaambordjes.
Vriend van me wist na een hersenbloeding de naam van z'n straat niet meer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mooie aflevering met gelijk diverse heftige meldingen. Maar ze lijken mij allemaal nogal nuchter.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze zeiden bij het auto ongeluk dat de ambulance lang op zich liet wachten. Het Ikazia ligt er vlak naastDan zullen daar misschien dan alle ambu's in gebruik zijn dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet ook niet precies waar de ambulanceposten zijn in de regio Rotterdam, misschien daar wel om de hoek, misschien ook op 10 minuten afstand. Nu ben ik geen medisch expert, maar ik schat de situatie zoals in beeld gebracht in dat er geen levensbedreigende situatie was, zeker toen de agente vroeg of de zwangere dame klachten had en ze zei dat alles oké was, de agente wilde een ambulance voor controle. Zal dus onder A2 zijn gaan rijden (geen spoed, maar zo snel mogelijk ter plaatse binnen 30 minuten). Pas later had ze last van haar nek en een drukkend gevoel in haar buik. In de aflevering ook onduidelijk of er toen alsnog opgeschaald is.
Jammer dat Ewout hier de suggestie wekt dat het lang duurt (als je een ambulance nodig hebt duurt elke minuut lang). Maar vanuit medisch oogpunt is er waarschijnlijk geen reden geweest om onder A1 spoed te rijden. Hoewel iedereen een ambulance, wanneer nodig naast z’n huis wenst is dit helaas niet de realiteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ytram op 11-10-2023 14:00:42 ]- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:19 schreef ytram het volgende:
[..]
Mooie aflevering met gelijk diverse heftige meldingen. Maar ze lijken mij allemaal nogal nuchter.
Wat betreft de ambulance, de meeste ambulance-ritten worden niet vanaf het ziekenhuis gemaakt. 99 van de 100 ambulances staan op strategische plekken, wat niet per se het ziekenhuis hoeft te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet ook niet precies waar de ambulanceposten zijn in de regio Rotterdam, misschien daar wel om de hoek, misschien ook op 10 minuten afstand. Nu ben ik geen medisch expert, maar ik schat de situatie zoals in beeld gebracht in dat er geen levensbedreigende situatie was, zeker toen de agente vroeg of de zwangere dame klachten had en ze zei dat alles oké was, de agente wilde een ambulance voor controle. Zal dus onder A2 zijn gaan rijden (geen spoed, maar zo snel mogelijk ter plaatse binnen 30 minuten). Pas later had ze last van haar nek en een drukkend gevoel in haar buik. In de aflevering ook onduidelijk of er toen alsnog op geschaald is.
Jammer dat Ewout hier de suggestie wekt dat het lang duurt (als je een ambulance nodig hebt duurt elke minuut lang). Maar vanuit medisch oogpunt is er waarschijnlijk geen reden geweest om onder A1 spoed te rijden. Hoewel iedereen een ambulance, wanneer nodig naast z’n huis wenst is dit helaas niet de realiteit.Bedankt voor deze uitgebreide postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De oven in met die klere beesten. Rendac regelt het transport.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
De Rendacboulevardquote:Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef tong80 het volgende:
Vriend van me wist na een hersenbloeding de naam van z'n straat niet meer.
Ja heb gekeken.quote:
Nou de nederlandse dronken tokkie met zijn kinderen op de achterbank vond ik wel tikje schrijnender.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja heb gekeken.
Stereotype gasten rondrijden in auto van de pa zonder rijbewijs![]()
![]()
Hoe ze die verwarde man hielpen was wel
Ja dronken rijden is nooit goed. Was die hele gebeurtenis alweer vergeten. Pa en ma drinken, gezellig hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:50 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou de nederlandse dronken tokkie met zijn kinderen op de achterbank vond ik wel tikje schrijnender.
Maar de aflevering was vergeleken met vorige week wat minder.
Wel bizar met die stoel die in de brand vloog.
Dat ging opeens behoorlijk rap.
Ja, droevige aflevering met die 2 suïcidale personenquote:
Ja ook dat snijden erbij. Heftigquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, droevige aflevering met die 2 suïcidale personen
Dat geloof ik bestquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... die komt hard binnen, deze aflevering
Kijk dan meer eens in 24 uur in de ER, zie je engelse dokters en zusters die zieke mensen helpenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Hoewel ik het een interessant en heftig programma vind ga ik niet meer kijken, merk dat ik er boos en agressief van word en mijn (zeer weinige) vertrouwen in mensen word alleen nog maar minder
Heb echt bewondering voor het geduld en zo van die agenten, ik zou zelf gewoon een te kort lontje hebben om met al die type mensen om te gaan.
Dus hele korps komt naar een vechtpartijtje omdat ze dat spannend vinden, geen wonder dat ze geen tijd hebben voor andere zaken. Ik haak af ook van al die vervormde stemmetjes, erg irritante TVquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hier ook... man wat ben ik blij dat er voor mij toen snel plek was..quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... die komt hard binnen, deze aflevering
Ik denk dat heel veel mensen dat vinden. Zo ook hulpverleners op straat. Mega machteloos ben je dan.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hier ook... man wat ben ik blij dat er voor mij toen snel plek was..
Ik heb tijdens mijn verblijven in de kliniek genoeg gedwongen opnames gezien die er beter aan toe waren dan de verwarde mensen van gisteren.
Zo'n gast die met glas naar buiten gooit moet toch gewoon opgenomen worden. Ik snap dat ze momenteel personen liever thuis begeleiden omdat beter werkt.. Maar soms kan dat echt niet.. naja vind ik dan..
Onvoorstelbaar dat iemand die denkt dat de universe hem verteld dat een klein kind hem moet pijpen gewoon op straat rondloopt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hier ook... man wat ben ik blij dat er voor mij toen snel plek was..
Ik heb tijdens mijn verblijven in de kliniek genoeg gedwongen opnames gezien die er beter aan toe waren dan de verwarde mensen van gisteren.
Zo'n gast die met glas naar buiten gooit moet toch gewoon opgenomen worden. Ik snap dat ze momenteel personen liever thuis begeleiden omdat beter werkt.. Maar soms kan dat echt niet.. naja vind ik dan..
Ik vind het hem wel goed doen, stoor mij nog niet aan hem.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef Zipportal het volgende:
Die Ewout is maar een vaatdoek. En elke keer die korte intro's over de politieagenten hangen de keel uit. Zeker als vaste kijker.
Ik had dat bij hem toen hij het gesprek aan ging met de 'brugspringers'. Er kwam echt niks zinvols uit Ewout. Ik snap dat het moeilijk is om met zulke mensen een gesprek aan te gaan, maar zeg dan gewoon niks als je het niet weet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef Zipportal het volgende:
Die Ewout is maar een vaatdoek. En elke keer die korte intro's over de politieagenten hangen de keel uit. Zeker als vaste kijker.
Lijkt me een mooi beroep, maar met mijn geduld met dit soort gasten maken me zeer ongeschikt.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:01 schreef Bofjijff het volgende:
Respect voor het geduld van de agenten. Wat een bijdehante mensen zeg
idem ditoquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lijkt me een mooi beroep, maar met mijn geduld met dit soort gasten maken me zeer ongeschikt.
Ik zit op een punt in mijn carrière dat ik iets anders wil gaan doen. Misschien zelfs buiten de IT.quote:
Ik heb dit helaas ook wel eens bij Ewout ja.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had dat bij hem toen hij het gesprek aan ging met de 'brugspringers'. Er kwam echt niks zinvols uit Ewout. Ik snap dat het moeilijk is om met zulke mensen een gesprek aan te gaan, maar zeg dan gewoon niks als je het niet weet.
En dan die emotieloze monotone stem van 'm. Nee, dat was echt een gigantische misser en ik kreeg sterk het idee dat ie het wel leuk vond staan op camera. Niks meer, niks minder.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb dit helaas ook wel eens bij Ewout ja.
In een aantal gevallen is spoed zonder sirene nodig, denk aan overval etc. Al moet ik zeggen dat ik het wel vaak vond gebeuren toen ik nog vanuit mijn kantoor op de rotonde van het Europaplein in Utrecht keek.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was vanmorgen trouwens niet zo blij met de Rotterdamse politie toen ze zonder sirene door rood reden en mij geen voorrang gaven terwijl ik groen had
Ja, dat zou kunnen. Maar ze reden niet echt met plankgas, eerder gewoontjes, dus ik gok dat ze er gewoon even schijt aan hadden.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
In een aantal gevallen is spoed zonder sirene nodig, denk aan overval etc. Al moet ik zeggen dat ik het wel vaak vond gebeuren toen ik nog vanuit mijn kantoor op de rotonde van het Europaplein in Utrecht keek.
Maar goed ze zijn erop getraind dit te doen zonder (al te veel) gevaar voor anderen.
Dat laatste laat dus zien dat je wel kans maakt bij de politie. Ik zou de stap wagen, vooral omdat je zegt dat je met verwarde mensen om kunt gaan. Tegenwoordig is een kwart van de lui waar zij mee te maken krijgen verward.quote:Op woensdag 8 november 2023 08:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik zit op een punt in mijn carrière dat ik iets anders wil gaan doen. Misschien zelfs buiten de IT.
En heb serieus gedacht van ik ga weer een conditie kweken en flink wat afvallen om dan de politieschool te doen (inspiratie van The Rookie). Ik denk dat ik zeker wat kan toevoegen mbt verwarde personen als ervaringsdeskundige.
Maar waar ik enorm veel geduld heb met verwarde personen, heb ik dat echt niet met lui die je gewoon gaan uitdagen.
Daarnaast vind ik dat je best een discussie met een agent kan aangaan maar uiteindelijk heb je gewoon te luisteren. Je kan altijd achteraf een klacht indienen.
Misschien waren ze op zoek naar iemand, dat weet je maar nooit. Het kan inderdaad wel eens schrikken zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar ze reden niet echt met plankgas, eerder gewoontjes, dus ik gok dat ze er gewoon even schijt aan hadden.
Ben wel van mening dat het geen Politie taak is, of beter gezegd, ze hebben er niet de juiste mensen voor. Natuurlijk heb je agenten die het van nature goed om kunnen gaan met verwarde mensen, maar beter zou het zijn dat ze een stukje opleiding in de GGZ krijgen of nog beter dat de GGZ via de ambulance ofzo dit als rol krijgt.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:32 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dat laatste laat dus zien dat je wel kans maakt bij de politie. Ik zou de stap wagen, vooral omdat je zegt dat je met verwarde mensen om kunt gaan. Tegenwoordig is een kwart van de lui waar zij mee te maken krijgen verward.
Ik neem mijn pet af voor de politie en heb altijd veel respect voor hen gehad. Ik heb er mee te maken gehad in het verleden en zij hebben mij heel goed bijgestaan toen ik het moeilijk had. Ben ze daarom eeuwig dankbaar.
Bedenk echter dat het niet altijd even gemakkelijk is om er te werken, je maakt ook erg rottige dingen mee.
Ik wens je veel succes met je uiteindelijk baanswitch.
Niet te doen deze aflevering, ben doodmoe.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:01 schreef Bofjijff het volgende:
Respect voor het geduld van de agenten. Wat een bijdehante mensen zeg
Ach, ik had wel een beetje met ze te doen al was het natuurlijk een krankzinnig idee. Die doen dit nooit meer!quote:Op donderdag 9 november 2023 21:40 schreef Guanabana het volgende:
Dat met die meisjes die op de vluchtstrook foto's aan het maken waren en zo bang waren en moesten huilen vond ik dan wel weer ''leuk''. Een keer iets anders dan opgefokte jonge kerels met een een mocro-accent.
Tranen met tuiten huilen, opdat de politie je niet naar je ouders brengt. Dat heeft vaker gewerkt, zeg maar, alleen jammer genoeg niet bij die twee.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:40 schreef Guanabana het volgende:
Dat met die meisjes die op de vluchtstrook foto's aan het maken waren en zo bang waren en moesten huilen vond ik dan wel weer ''leuk''. Een keer iets anders dan opgefokte jonge kerels met een een mocro-accent.
Klopt. Ligt bij RTL. Op X ook veel over geklaagd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hapert 'ie bij jullie ook of ligt het aan mijn tv?
lag dus niet aan mij. Nu weerquote:Op dinsdag 14 november 2023 21:03 schreef StephanL het volgende:
[..]
Klopt. Ligt bij RTL. Op X ook veel over geklaagd.
Volgens mij is het nu beter.
Arme Nadia
Volgens mij wist en kan ze het wel maar kreeg ze even een black out.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:50 schreef Revanches het volgende:
Lopen inderdaad ontzettend veel idioten rond. Kan ook aan de hoeveelheid inwoners liggen die dicht op elkaar wonen en leven. Vond de agenten echt zeer geduldig. Wel erg vervelend voor Nadia, maar dat is een mooi leermoment om wel de EHBO vaardigheden up to date te houden.
Het zijn soms net mensen.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Leuk zo’n opleiding waarna je hoog instroomt, maar ervaring hebben ho maar.
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Leuk zo’n opleiding waarna je hoog instroomt, maar ervaring hebben ho maar.
Daar gaat het niet om. Natuurlijk kun je een blackout krijgen als agent zonder al te veel jaren aan ervaring. Gaat mij erom dat ze brigadier is. Dan is de kans dat je de hoofste bent in rang groot. Het is dan raar dat je niet weet wat je met een situatie aanmoet. Eerst goeie ervaring opdoen als agent/hoofdagent en dan pas promotie maken zou vee logischer zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:16 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats.
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.
Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.
Ben het helemaal met je eens en al die ellende is ontstaan door de elle lange wachtlijsten. Mensen moeten zich nu maar zien te redden en dat kan natuurlijk niet. Is geen taak van de politie die ook vaak met de handen in het haar zit omdat ook zij tegen gesloten deuren aanlopen. Geloof me, die zitten ook niet op al die ellende te wachten. Maar ik ben het volledig met je eens, het blijft triest.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.
Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.
Het begint er bijv. al mee dat een gedwongen opname regelen, momenteel veel moeilijker; de eisen zijn (flink) veranderd.
Daarnaast zijn verwarde mensen over het algemeen geen makkelijke patiënten; wantrouwen tegen medicatie is groot (mede aangevuurd door de alu-hoedjes/wappies) en erkennen dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is ook een dingetje.
Tjah vind ik ook, maar hij had al gesprek staan voor gedwongen opname (gok dus dat er iig in de regio geen bedden waren). Hem een nacht opsluiten in een normale Politie cel wordt ook niemand wijzer van.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.
Wat wil je als er een man is overleden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Ze willen wel van iedereen de naam weten. Best zorgelijk. Foto’s maken
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Ze willen wel van iedereen de naam weten. Best zorgelijk. Foto’s maken
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat wil je als er een man is overleden.
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goedquote:Op dinsdag 28 november 2023 22:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?
Die fotos van die gasten in die parkeergarave snapte ik niet zo, want die leken uitgesloten als verdachten
Was ook raar, omdat ze alle recht hadden om te zeggen "nee dit wil ik niet, ik ga nu weg". Maar die zaak op het einde... wtf...quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.
Trieste zaak wel.
[..]
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goed
Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Bemoei je alleen met je eigen zaken en je hebt doorgaans van niemand last.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:45 schreef Revanches het volgende:
Het nodigt niet echt uit nee, het beeld wat ik van Rotterdam had wordt wel wat bevestigd. Ik zou me er iig niet veilig voelen.
Het scheelde niet veel. Was een vogel.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:57 schreef Maerwynn het volgende:
De zaak van de dode man en zijn gewonde hond is uitvoerig is het nieuws de laatste maanden. De Molièrebuurt is ook niet zo'n lekkere buurt.
https://www.rijnmond.nl/n(...)filmde-zijn-belagers
Ik had het alleen even eenmoment met de brandweerman die een van de dierenlijkjes op het gele plastic liet vallen. Wat bezielt je om dat beesie niet gewoon even netjes neer te leggen. Het is geen geruimde kip!
Nee helemaal mee eens hoor. Maar moet wel zeggen dat het wel wat anders is als het seizoen bureau Arnhem. Ook wel veel verwarde mensen met mentale issues. Maar vooral veel drugs (koeriers). Dat herken ik zelf ook wel van die stad. Sowieso al tientallen jaren staat Arnhem daar wel bekend om. Heb er op school gezeten en veel wezen stappen vroegah.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen, het is RTL. Tuurlijk laten ze de meest heftige dingen zien, dat hoort bij de omroep. Laten we wel wezen, de meeste schokkende dingen die we zien zijn of criminelen onder elkaar of in huiselijke kringen.
Daarbij vind ik het sensatie gehalte ook nogal aan de orde. Mensen die in hun broek hebben gescheten en gepist bijvoorbeeld. Waarom moeten die zo nodig zoveel in beeld gebracht worden? Waarom moeten die überhaupt in beeld worden gebracht?
Ik denk na alles wat ik heb gezien heb het meeste schokkende vind hoeveel verwarde mensen er op straat lopen. Deze mensen worden onderschat, maar kunnen zeer zeker ook een gevaar zijn voor de samenleving.
Ik weet zeker dat dit programma een zeer goede inkijk geeft in de problemen in de Rotterdam. O.a. Angela de Jong heeft dit trieste beeld bevestigd.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Bemoei je alleen met je eigen zaken en je hebt doorgaans van niemand last.
Rotterdam is een grote stad voor Nederlandse begrippen en er gebeuren dingen ja. Ik denk dat dat er tot op zekere hoogte 'gewoon' bij hoort.
We zien nu een heleboel achter elkaar, maar in welk tijdsbestek zijn de programma's opgenomen?
Het zal dan denk ik persoonlijk zijnquote:Op donderdag 30 november 2023 16:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dit programma een zeer goede inkijk geeft in de problemen in de Rotterdam. O.a. Angela de Jong heeft dit trieste beeld bevestigd.
Tevens ken ik een agent die werkzaam is geweest in Rotterdam Zuid en die vaak zat dezelfde shit vertelde. En dat was al jaren geleden?
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de bijna dagelijkse aanslagen met bommen/zwaar vuurwerk. Wat overigens langzaam ook een beginnend probleem in de regio aan het worden is.
Naja ik denk dat het hem vooral zit waar je in Rotterdam komt.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zal dan denk ik persoonlijk zijn
met afstand de kutste stad in het land wat mij betreft.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:01 schreef DjVero het volgende:
Wat een enorm shithole is dat Rotterdam, zeg. Nog nooit van m'n leven geweest en ben dat de rest van m'n leven dan ook niet van plan, niet alleen vanwege dit programma. Het zijn ook niet echt de lichte(re) vergrijpen die je ziet, zoals in bijvoorbeeld Bureau Arnhem, maar alsmaar door worden nare beelden van echt fucked up mensen en crimineel gespuis met een veel te grote bek getoond.
De MarktHal en Alexandrium zijn wel leuke/nuttige winkelcentra. Zuidplein is een pauper opvang geworden. De koopgoot is totaal niet bijzonder net zoals die Erasmusbrug.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:01 schreef DjVero het volgende:
Wat een enorm shithole is dat Rotterdam, zeg. Nog nooit van m'n leven geweest en ben dat de rest van m'n leven dan ook niet van plan, niet alleen vanwege dit programma. Het zijn ook niet echt de lichte(re) vergrijpen die je ziet, zoals in bijvoorbeeld Bureau Arnhem, maar alsmaar door worden nare beelden van echt fucked up mensen en crimineel gespuis met een veel te grote bek getoond.
Dat geef ik toe, Rotterdam centrum is zó ongezellig. Het nodigt totaal niet uit tot een gezellig shopmiddagje. Daar zijn andere steden dan weer beter in. Ik was eerder dit jaar in Den Bosch. Wat een gezelligheid!quote:Op zondag 3 december 2023 12:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De MarktHal en Alexandrium zijn wel leuke/nuttige winkelcentra. Zuidplein is een pauper opvang geworden. De koopgoot is totaal niet bijzonder net zoals die Erasmusbrug.
Ik heb verder ook totaal niets met Rotterdam (en nee niet omdat ik Ajacied ben). Utrecht, Amsterdam en de vele andere steden die hun oude stadscentrum nog hebben vind ik gewoon veel mooier en vooral gezelliger.
En ja ik weet waarom Rotterdam dat niet meer heeft..
Ik woon hier, sinds ik op mezelf ging, in hartje mooi rustiek historisch stadje Zaltbommel. Voor 330 Euro. Met het mooiste uitzicht op een rustiek pleintje. Ik prijs mezelf gelukkig. Weg van de hectiek en gejaagde samenleving. Ben opgenomen geweest in Zevenaar. Zaten veel Arnhemmers en Nijmegenaren. Schrok van de empathielozen en groffe mentalieit. En dat is dan nog de provincie.quote:Op zaterdag 2 december 2023 22:23 schreef Droopie het volgende:
De plek waar die man vermoord is afgelopen aflevering is 75 meter van de plek waar in aflevering 1. die man zijn hondje doodgebeten werd.
De plek waar die antillianen het huis uit kwamen met die dronken vrouw is 200 meter van Zuidplein.
Zelfs in die kutste plekken vragen ze 1000 euro per woning per maand.
Edit:
En tussen die 75 meter is 20 jaar geleden ook nog Sedar Soares neergeschoten
'Sedar (13) onschuldig slachtoffer ripdeal, niet na sneeuwbal' - https://nos.nl/l/2429414
Den Bosch heeft een geweldig centrum.quote:Op zondag 3 december 2023 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat geef ik toe, Rotterdam centrum is zó ongezellig. Het nodigt totaal niet uit tot een gezellig shopmiddagje. Daar zijn andere steden dan weer beter in. Ik was eerder dit jaar in Den Bosch. Wat een gezelligheid!
Dit is helemaal niet waar. Met het doodgebeten hondje was naast metrostation Slinge. De Molierebuurt zit nog wel wat verder. Bij Spinozapark.quote:Op zaterdag 2 december 2023 22:23 schreef Droopie het volgende:
De plek waar die man vermoord is afgelopen aflevering is 75 meter van de plek waar in aflevering 1. die man zijn hondje doodgebeten werd.
Jij hebt helemaal gelijk, ik dacht dat dit was bij metro slinge en dan langs de parkeergarage en stukje rechtdoor..quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:36 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet waar. Met het doodgebeten hondje was naast metrostation Slinge. De Molierebuurt zit nog wel wat verder. Bij Spinozapark.
altijd maar hele familie optrommelen. Achterlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:03 schreef Oriente het volgende:
Wauw, het begin van deze aflevering. What. Da. Fuck.
Met je poging tot doodslag.
En dan die familie erbij halen, wollah_____
Serieus? Echt jammer dat zulke "trucjes" nodig zijnquote:Op dinsdag 5 december 2023 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb ooit van een agent het advies gehad om in dat soort gevallen (lastige tegenpartij bij ongeval) het/een politie bureau als adres op te geven. Ze willen namelijk idd wel eens de dag erop voor je deur te staan om verhaal te halen.
Ja vond ik ook raar. Bij bureau Arnhem was er echt een afronding nog.quote:Op woensdag 6 december 2023 00:20 schreef Sirolf het volgende:
Was dit nu de laatste aflevering? Raar einde zo, enkel een voice-over 'dit was bureau rotterdam' na die vechtpartij met stokken en dat was 't. Vanaf volgende week zo te zien herhaling van Bureau Arnhem op hetzelfde tijdstip.
Dat zou wel heel erg interessant zijn. Vermoeden of heb je dat ergens gelezen?quote:Op donderdag 7 december 2023 23:24 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat er nog een special komt van de schietpartij bij het Erasmus MC, daar was hij ook bij.
Stond op zijn Insta toen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:31 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg interessant zijn. Vermoeden of heb je dat ergens gelezen?
Of dat tweede fragment dan. "Mooi" om te zien dat massale verontwaardiging enkel één kant op werkt; als die agenten "jullie mocro's" hadden gebruikt, had heel buitenlands Nederland weer op z'n achterste poten gestaan. Kansloos volkquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:03 schreef Oriente het volgende:
Wauw, het begin van deze aflevering. What. Da. Fuck.
Met je poging tot doodslag.
En dan die familie erbij halen, wollah_____
Ze hebben deze week 2 mensen nog gearresteerd, dus mocht het komen kan dat zeker nog een tijdje duren.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:09 schreef StevenHyde het volgende:
Of zou het niet getoond mogen worden omdat er nog volop onderzoeken lopen? Nouja, hoop dat jullie gelijk hebben. Lijkt me wel interessant.
quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:55 schreef Dutch_view het volgende:
Volgende serie wordt Maastricht![]()
Opnames beginnen in maart.
Hoop met ondertiteling....quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:55 schreef Dutch_view het volgende:
"Hey boefjee stop es ja stop maar es"quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:55 schreef Dutch_view het volgende:
Hedde gij ook een zachte g? @Halconquote:Op woensdag 7 februari 2024 13:38 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
"Hey boefjee stop es ja stop maar es"
Dat kan je niet serieus nemen. Agenten met een zachte g.
Dè hedde gij goe geroaie!quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hedde gij ook een zachte g? @:halcon
In Limburg is toch iedereen verwartquote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:22 schreef Dutch_view het volgende:
Bureau Maastricht is begonnen![]()
Hoop verwarde personen weer![]()
En veel ondertiteling door het dialect
Ja je moet wel echt een enorme drive hebben om nog agent te worden. Misschien ligt het ook nog aan de regio, al heb je overal wel drugsproblemen en verwarde mensen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:49 schreef The-BFG het volgende:
En maar niet begrijpen waarom steeds minder mensen nog agent willen worden. Compleet verregenen en verrot gescholden worden...
O vind het best meevallenquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:57 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind de agenten van bureau Maastricht een stuk minder sympathiek als de collega’s uit Rotterdam vorig seizoen.
Sander bedoel je denk ik? Komt vooral door dat afgrijselijke Limburgse accent (@MizzezAmy)quote:Op woensdag 4 december 2024 11:37 schreef StevenHyde het volgende:
Die Daan vind ik een beetje een mannetje. Voor de rest wel prima. Iig niet onsymphatiek. Die Jos en andere agent zelfs een beetje sullig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |