Het zijn soms net mensen.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Leuk zo’n opleiding waarna je hoog instroomt, maar ervaring hebben ho maar.
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een (weet even niet of die andere meid ook die rang heeft) brigadier die dichtslaat zodra ze bezig moet met een man met schotwonden is toch wel typerend voor de hedendaagse politie.
Leuk zo’n opleiding waarna je hoog instroomt, maar ervaring hebben ho maar.
Daar gaat het niet om. Natuurlijk kun je een blackout krijgen als agent zonder al te veel jaren aan ervaring. Gaat mij erom dat ze brigadier is. Dan is de kans dat je de hoofste bent in rang groot. Het is dan raar dat je niet weet wat je met een situatie aanmoet. Eerst goeie ervaring opdoen als agent/hoofdagent en dan pas promotie maken zou vee logischer zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:16 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ook agenten hebben met veel stress te maken en dan moeten ze dat soort tuig ook nog eens gaan helpen aan een schotwond terwijl ze een ander rippen en hun bek houden over het hoe en wat. Geen medelijden met die gozer, die overigens keurig werd geholpen ook al kreeg Nadia een black out. Het is zo gemakkelijk vanaf je eigen veilige ruimte negatief commentaar te leveren als je dit werk niet doet. Vooral in steden als Rotterdam is de ellende alleen maar groter aan het worden en de politie heeft er zijn handen vol aan dus een beetje respect is wel op zijn plaats.
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.
Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.
Ben het helemaal met je eens en al die ellende is ontstaan door de elle lange wachtlijsten. Mensen moeten zich nu maar zien te redden en dat kan natuurlijk niet. Is geen taak van de politie die ook vaak met de handen in het haar zit omdat ook zij tegen gesloten deuren aanlopen. Geloof me, die zitten ook niet op al die ellende te wachten. Maar ik ben het volledig met je eens, het blijft triest.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het vooral schokkend hoe mensen die duidelijk hulp nodig hebben aan hun lot worden over gelaten. Verwarde mensen worden aangesproken (die de helft waarschijnlijk niet snappen) en dan worden ze vervolgens weer 'los gelaten' op straat. Net zoals die kerel van een paar weken terug die het had over baby's verkrachten. Die had gewoon gelijk naar de crisis opvang gemoeten. Nee in plaats daarvan laten ze hem thuis bij zijn arme zus die van haar werk naar huis moest komen en zich ook geen raad wist met de situatie.
Ik snap dat de politie daar de middelen (momenteel) niet voor heeft, maar het is wel een slechte zaak.
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dit probleem is wel iets complexer dan dat Politie eigenlijk ongeschikt is (oké is verschillend per agent) en een tekort aan bedden in de GGZ.
Het begint er bijv. al mee dat een gedwongen opname regelen, momenteel veel moeilijker; de eisen zijn (flink) veranderd.
Daarnaast zijn verwarde mensen over het algemeen geen makkelijke patiënten; wantrouwen tegen medicatie is groot (mede aangevuurd door de alu-hoedjes/wappies) en erkennen dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt is ook een dingetje.
Tjah vind ik ook, maar hij had al gesprek staan voor gedwongen opname (gok dus dat er iig in de regio geen bedden waren). Hem een nacht opsluiten in een normale Politie cel wordt ook niemand wijzer van.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Complex of niet, ik blijf erbij dat die kerel meegenomen had moeten worden, goedschiks of kwaadschiks. Zo'n kerel loopt de volgende dag misschien wel vrolijk rond op straat met zijn bizarre waanideeën. Een tikkende tijdbom als je het mij vraagt en daarom gevaarlijk voor de medemens. Hij pleurde al glas uit het raam en dat was niet de eerste keer.
Wat wil je als er een man is overleden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Ze willen wel van iedereen de naam weten. Best zorgelijk. Foto’s maken
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:58 schreef StephanL het volgende:
Ze willen wel van iedereen de naam weten. Best zorgelijk. Foto’s maken
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat wil je als er een man is overleden.
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goedquote:Op dinsdag 28 november 2023 22:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Wat is daar zorgelijk aan dat ze willen weten wie er mogelijk betrokken is?
Die fotos van die gasten in die parkeergarave snapte ik niet zo, want die leken uitgesloten als verdachten
Was ook raar, omdat ze alle recht hadden om te zeggen "nee dit wil ik niet, ik ga nu weg". Maar die zaak op het einde... wtf...quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Getuigen prima, maar niet iedere niet getuigen is een verdachte.
Trieste zaak wel.
[..]
Die in de parkeergarage bedoel ik idd qua foto. Vond ik raar maar goed
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |