Onder de juiste omstandigheden kan iedereen Hamas zijn. Wat dat betreft hoeven we niet eens heel ver in de geschiedenis ofzo om te zien wat WİJ mensen in staat zijn om te doen. We zien het gebeuren voor onze ogen as we speak en sommigen onder ons zijn niet in staat om kwaadaardige gebeurtenissen te als precies dat.quote:

Lijfbehoud!quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:51 schreef Vis1980 het volgende:
Wel grappig dat veel mensen die de avondklok tijdens corona een schending van de mensenrechten vonden, nu even de andere kant opkijken en het hele idee achter de Gazastrook ook prima vinden.

Als Iran aanvalt..quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe nou even normaal. NIemand gaat Iran binnen vallen.

Volkomen mee eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.

Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:07 schreef aloa het volgende:
Wat walgelijk dit, echt om te kotsen...
[ twitter ]
Dat is juist onderdeel van hun doctrine. Ze kunnen 3(?) "high intensity" conflicts tegelijkertijd uitvechten zonder in te leveren op defensief vermogen in het thuisland.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat het niet zover komt
[..]
De VS heeft al toegezegd Taiwan te zullen helpen mocht het zover komen. Een oorlog op 3 fronten zie ik de VS echt niet winnen. Zelfs met de steun van het westen

De VS zal echt wel willen dat Isral de overhand houdt. Isral is qua stronghold veel belangrijker dan Oekrane.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo zou de VS zich actief gaan bemoeien hiermee? Doen ze niet hetzelfde als wij doen in Oekrane tegen Rusland?

Dit lijkt de perfecte trigger voor verdere escalatiequote:Op maandag 9 oktober 2023 17:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
In die richting denk ik helaas ook een beetje. De vorige twee waren ook een optelsom van verschillende losse conflicten/brandhaarden die uiteindelijk samenkwamen, na jaren van opgebouwde spanningen.

Enkeltje Gaza geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]

Punt is nu juist dat de nazi's niet te vergelijken zijn met hamas. Hamas hun geweld is primitief. De nazi's waren technologisch onwijs modern.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden kan iedereen Hamas zijn. Wat dat betreft hoeven we niet eens heel ver in de geschiedenis ofzo om te zien wat WİJ mensen in staat zijn om te doen. We zien het gebeuren voor onze ogen as we speak en sommigen onder ons zijn niet in staat om kwaadaardige gebeurtenissen te als precies dat.

Hamas zal niet stoppen totdat Isral niet meer bestaatquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je dat nu doet dan weet je tenminste zeker dat er de komende tijd nog een heleboel Hamasraketten gaan landen in Isral. Immers, de terroristische acties van de afgelopen dagen hebben zich dan uitbetaald en dat smaakt ongetwijfeld naar meer.

Laten we hopen van niet. Maar goed, als het zo is, is het zo. Je verandert er toch weinig aan helaas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit lijkt de perfecte trigger voor verdere escalatie

Dit doet dan gelukkig ook helemaal niemand.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of posts waar genocide wordt aangemoedigd.

Och jij zult nog niet erkennen dat het een probleem is die figuren.quote:

En zo wordt dit conflict nooit opgelost.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamas zal niet stoppen totdat Isral niet meer bestaat

Yeah, dan was het vast een andere user met dezelfde naam.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet dan gelukkig ook helemaal niemand.
Er is slechts door verscheidene mensen opgeroepen het brute terrorisme dat afgelopen weekend hebben kunnen zien, met harde hand uit te schakelen, zodat hopelijk een veilige toekomst kan worden bewerkstelligt voor de burgers in Isral.

Dit is dus de perfect val om potentiele terroristen preventief op te pakken...quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:07 schreef aloa het volgende:
Wat walgelijk dit, echt om te kotsen...
[ twitter ]

Het vergt behoorlijke indoctrinatie om zo barbaars te worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
En zo wordt dit conflict nooit opgelost.
Alleen met een nachtmerrie einde.

Kortom, Hamas moet compleet worden ontmanteld en vernietigd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Niet wanneer je vecht tegen meerdere supermachten. En die nog eens samenwerken om jou te verslaan, Aangezien we in nws zitten laat ik het ook hierbijquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Dat is juist onderdeel van hun doctrine. Ze kunnen 3(?) "high intensity" conflicts tegelijkertijd uitvechten zonder in te leveren op defensief vermogen in het thuisland.

Nee, dat denk ik ook niet. Vandaar dat concessies, vrijwillig of gedwongen, geen enkele zin hebben. Dat is puur verlies voor Isral zonder dat er iets tegenover gaat staan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Biems van Bibiquote:

Er is maar 1 supermacht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet wanneer je vecht tegen meerdere supermachten. En die nog eens samenwerken om jou te verslaan, Aangezien we in nws zitten laat ik het ook hierbij

Precies dat ja. Jarenlang gekoesterde haat en schuimbekkend extremisme.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het vergt behoorlijke indoctrinatie om zo barbaars te worden.

Isreal maakt zich op voor een 6 daagse oorlogquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:46 schreef Haags het volgende:
300.000 man voor alleen Gaza is ook wel een beetje veel. Een deel zal ook wel Libanon in gaan en God mag weten waar nog meer. Dit wordt een oorlogje op meerdere fronten.

China staat economisch op klappenquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Er is maar 1 supermacht.
Rusland absoluut niet, het is dat ze kernwapens hebben anders waren ze al lang uitgeschakeld door de VS.
China is hard op weg, maar nog geen supermacht.

Je kan vroeg gaan hamsteren om de drukte alvast vermijden. Daar heb je tenminste nog wel wat invloed opquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Maar goed, als het zo is, is het zo. Je verandert er toch weinig aan helaas.

2 miljoen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:20 schreef ludovico het volgende:
4 miljoen mensen ofzo in Palastina, krijg je die gevacueerd?

2 miljoen, nog steeds veel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:20 schreef ludovico het volgende:
4 miljoen mensen ofzo in Palastina, krijg je die gevacueerd? Lijkt me lastig.
Geheid een mensenrechten drama als ze daar geen water noch voedsel hebben.

2quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:20 schreef ludovico het volgende:
4 miljoen mensen ofzo in Palastina, krijg je die gevacueerd? Lijkt me lastig.
Geheid een mensenrechten drama als ze daar geen water noch voedsel hebben.

Als Israel niet meer bestaat hangen alle arabische leiders binnen 5-10 jaar daarna te bungelen aan een lantarenpaal of boom, want ze hebben dan niemand meer die ze de schuld kunnen geven van de ellende die deze leiders hun eigen bevolking aan hebben gedaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Genoeg werkloze jonge mannen om te rekruteren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
China staat economisch op klappen

Oh God, dat gaat vast weer zo'n lopend vuurtje worden. Ik snap niet dat mensen die het land waar ze wonen zo ontzettend haten gewoon verlaten. Ga dan lekker wonen in een land waar ze je wel als honden behanelen, blijkbaar willen ze dat toch?quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Rechtsonderin ook wel een situatie in Athene, Hamas aanhangers tegenover de ME daar.

Ah ja, de 'China gaat binnenkort klappen'.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
China staat economisch op klappen

West bank, 600k in gaza.quote:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Stripquote:

De Athene stream is gestopt, maar ja. Uitslaande brand kan dit worden inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh God, dat gaat vast weer zo'n lopend vuurtje worden. Ik snap niet dat mensen die het land waar ze wonen zo ontzettend haten gewoon verlaten. Ga dan lekker wonen in een land waar ze je wel als honden behanelen, blijkbaar willen ze dat toch?

Damn. Dat geluid van die raket vooraf ook.Heel dichtbij de cameraquote:

alsof er iets vacuum werd getrokkenquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Damn. Dat geluid van die raket vooraf ook.Heel dichtbij de camera

Schijnt dat ze huizen voldoende hebben, misschien kunnen de Palestijnen daarheen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah ja, de 'China gaat binnenkort klappen'.
Hoor je al sinds 1990.

Gaza City 600k, strook 2mio, Westbank ook 2.5 oid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip
Population
• 2022 estimate
2,375,259[2]
Ze planten zich daar nogal snel voort.

De kaarten liggen nu wel iets anders. Het zal met zo'n vaart niet lopen, maar de economische slagkracht die ze hadden is wel erg tanende.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah ja, de 'China gaat binnenkort klappen'.
Hoor je al sinds 1990.

Het kan natuurlijk ook dat velen er volledig achterstaan h.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezellige boel in Gaza. Dat de bevolking Hamas niet massaal lyncht daar is mij een volslagen raadsel. Afgeslacht worden omdat je leiders zich als beesten gedragen.

Niet zo gek om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezellige boel in Gaza. Dat de bevolking Hamas niet massaal lyncht daar is mij een volslagen raadsel. Afgeslacht worden omdat je leiders zich als beesten gedragen.

Maar waarom blijven de Palestijnen dat maar pikken?quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En om het nog maar eens een keer te herhalen:
Het gaat Hamas niet om de Palestijnse bevolking, dit is een oorlog die door Iran is gepland om de betere verhouding tussen Israel en Saudi te saboteren. Putinvriendje Iran zorgt daarmee mede voor een flinke afleiding van Poetins oorlog in Oekrane.
Israel gaat keihard terug slaan, daarna kunnen dan de Hamas weer janken, net als de Hamasbegrijpers hier hoe wreed Israel toch is.

Leiders? eerder een Maffia.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Lijkt me sterk dat ze er allemaal aangaan..quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef UitStraling het volgende:
2 miljoen mensen gaan afgeslacht worden omdat een paar 1000 zich als beesten gedragen.

Jawel hoor, het Westen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als Israel niet meer bestaat hangen alle arabische leiders binnen 5-10 jaar daarna te bungelen aan een lantarenpaal of boom, want ze hebben dan niemand meer die ze de schuld kunnen geven van de ellende die deze leiders hun eigen bevolking aan hebben gedaan.

Een soort noord Korea.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zo gek om eerlijk te zijn.
Gemiddelde leeftijd is 18 jaar daar. Betekend dat een gigantisch deel van de bevolking nooit iets anders dan Hamas gekend heeft.
Ik denk ook niet dat die kinderen ooit een ander geluid hebben gehoord in hun jeugd dan 'Israel is slecht'. Wss zien veel mensen Hamas als een noodzakelijk kwaad.
Niet dat ik zo denk trouwens maar ik kan me voorstellen dat mensen die daar opgroeien wel een heel ander wereldbeeld hebben dan wij.

In dat geval verdienen ze een slecht lot.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat velen er volledig achterstaan h.

Klopt. En dan worden ze natuurlijk wel best gesoleerd in Gaza en tegengehouden door een muur.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zo gek om eerlijk te zijn.
Gemiddelde leeftijd is 18 jaar daar. Betekend dat een gigantisch deel van de bevolking nooit iets anders dan Hamas gekend heeft.
Ik denk ook niet dat die kinderen ooit een ander geluid hebben gehoord in hun jeugd dan 'Israel is slecht'. Wss zien veel mensen Hamas als een noodzakelijk kwaad.
Niet dat ik zo denk trouwens maar ik kan me voorstellen dat mensen die daar opgroeien wel een heel ander wereldbeeld hebben dan wij.

Zie het als een Jim Jones achtige sekte, met een stasi. Levensgevaarlijk om af te wijken van het dogmaquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom blijven de Palestijnen dat maar pikken?

zijn wel iets meer dan een paar duizend hamas aanhangers in gazaquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef UitStraling het volgende:
2 miljoen mensen gaan afgeslacht worden omdat een paar 1000 zich als beesten gedragen.

Er worden geen 2 miljoen mensen afgeslacht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:27 schreef UitStraling het volgende:

Welnee, tot nu gedraagt Israel zich heel netjes tegen de burgerbevolking, waarschuwingen vooraf, ja als je dan alsnog blijft zitten. Het opstellen van militaire doelwitten op en in civiele infrastructuur is gewoon een symptoom van de manier van strijden van dit soort uitschot.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze er allemaal aangaan..

Correct. Maar hij mag kritiek hebben. Zodra je niets inhoudelijks hebt komt dit soort onzin. Hou er mee op.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, maar laten we wel wezen, vergeleken met grote delen van de wereld is het hier verdomd goed leven.

Super netjes. Boeien dat ze geen water of eten meer krijgen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welnee, tot nu gedraagt Israel zich heel netjes tegen de burgerbevolking, waarschuwingen vooraf, ja als je dan alsnog blijft zitten. Het opstellen van militaire doelwitten op en in civiele infrastructuur is gewoon een symptoom van de manier van strijden van dit soort uitschot.

quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het vergt behoorlijke indoctrinatie om zo barbaars te worden.
Dat vraag ik me af gelet op gebeurtenissen in het verleden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies dat ja. Jarenlang gekoesterde haat en schuimbekkend extremisme.

Isral heeft zelfs besloten om zich niet te laten stoppen door de gijzelaars.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welnee, tot nu gedraagt Israel zich heel netjes tegen de burgerbevolking, waarschuwingen vooraf, ja als je dan alsnog blijft zitten. Het opstellen van militaire doelwitten op en in civiele infrastructuur is gewoon een symptoom van de manier van strijden van dit soort uitschot.

Van de Russen is dat bekend, van de Geailleerden niet, bron?quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:32 schreef FYazz het volgende:
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn vele Duitse vrouwen door zowel de Russen als Geallieerden op barbaarse wijze mishandeld, verkracht en vermoord.

Zou ideaal zijn als die lui gewoon de gelegenheid krijgen om op te zouten uit dat gebied en elders een leven op te bouwen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. En dan worden ze natuurlijk wel best gesoleerd in Gaza en tegengehouden door een muur.

Ik hoop idd niet dat mensen de illusie hebben dat Nederlanders zich beter zouden gedragen na jarenlange oorlog idd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
[..]
Dat vraag ik me af gelet op gebeurtenissen in het verleden.
Zoals eerder al benoemd door een andere user, dit barbaarse gedrag zit helaas ergens in ons.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn vele Duitse vrouwen door zowel de Russen als Geallieerden op barbaarse wijze mishandeld, verkracht en vermoord.
We kennen in Vietnam het gruwelijke verhaal van My Lai.
Srebrenica is voor ons helaas ook een bekend voorbeeld.

Tja, never bite the hand that feeds... zelfs honden snappen datquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:31 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Super netjes. Boeien dat ze geen water of eten meer krijgen.

https://en.wikipedia.org/(...)_Germany#U.S._troopsquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Van de Russen is dat bekend, van de Geailleerden niet, bron?

Denk het niet.quote:

Gewoon vertrekken met bootjes. Zijn moslims toch goed in.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou ideaal zijn als die lui gewoon de gelegenheid krijgen om op te zouten uit dat gebied en elders een leven op te bouwen.

Ik ga even de comments lezen, brbquote:

Wat ben je toch aan het dromen en fantaseren. Hoop je er stiekem op?quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:39 schreef UitStraling het volgende:
Isral heeft het beste en meest gemotiveerde leger ter wereld, eens kijken wat er staat te gebeuren in Europa met hun totaal uitgeklede legers als er massale Islamitische terreurdaden gepleegd gaan worden.

Dat je niet inziet dat dit niet ok is is zorgwekkend.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tja, never bite the hand that feeds... zelfs honden snappen dat

Juist niet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ben je toch aan het dromen en fantaseren. Hoop je er stiekem op?

Vlug een boerka erover, dan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Berber van der Woude is een vrouw naar mijn hart!

Dit moet wel even flink genuanceerd worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welnee, tot nu gedraagt Israel zich heel netjes tegen de burgerbevolking, waarschuwingen vooraf, ja als je dan alsnog blijft zitten.

Dan kan er geknuppeld worden, geen probleem.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Rechtsonderin ook wel een situatie in Athene, Hamas aanhangers tegenover de ME daar.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |