Ja, dit gebeurt erg vaak, maar ik denk dat de kans vrij groot is dat de terroristische aanvallen van Hamas dit soort dingen verder aanwakkeren en dat dit de komende tijd nog meer voor gaat komen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo 'kon je daar op wachten'?
Dit doen die settlers al jaren. Dit heeft oprecht niets te maken met de Hamas aanval.

Als je dat nu doet dan weet je tenminste zeker dat er de komende tijd nog een heleboel Hamasraketten gaan landen in Israël. Immers, de terroristische acties van de afgelopen dagen hebben zich dan uitbetaald en dat smaakt ongetwijfeld naar meer.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien dat Israel gedwongen kan worden wat land kan af te staan in ruil voor vrede.

We zijn geen Hamas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gelijk afschieten die tyfushonden

Rusland heeft helemaal niks meer. Alleen iets van 6000 nukes. Als ze zich in kunnen mengen dan is het gelijk goed.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland? Met wat, paard en wagen?
China zou het in zo'n geval op de heupen kunnen krijgen en iets met Taiwan gaan doen, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Omdat men in de Gazastrook niet 6000 kernkoppen in de achtertuin heeft liggen, dat maakt deze oorlog net wat anders dan de kwestie in Oekraïne. Het is jammer voor jou, maar dit zijn echt twee totaal verschillende situaties.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien dat Israel gedwongen kan worden wat land kan af te staan in ruil voor vrede.
En waarom wordt er niet onderhandeld?

Ik denk dat Egypte wel kan aanwijzen met welke Israelische veiligheidsdienst medewerker ze op welk tijdstip contact hebben gehad die het kan bevestigen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kan het zijn dat Egypte een motief heeft om dit te verzinnen?

Als het je niet uitmaakt wie wint ben je defacto voor Barbaarse Islamisten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik heb nergens een andere mening over. Ik ben immers Zwitserland, en van de: 'moge de beste winnen'.
Ik wijs je enkel op het feit dat jij hier ook maar een opinie verkondigd. Niet meer.
2: Hamas geeft geen F. Dat is het gehele punt. Van de 'wraak' van israel, zijn enkel Gazanen in het algemeen slachtoffer.
Hamas doe je geen enkele pijn.

No shit.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat men in de Gazastrook niet 6000 kernkoppen in de achtertuin heeft liggen, dat maakt deze oorlog net wat anders dan de kwestie in Oekraïne. Het is jammer voor jou, maar dit zijn echt twee totaal verschillende situaties.

Nee, we zijn nog steeds te soft.quote:

Plaats dan ook niet van die rare posts, met een cryptische verwijzing naar reacties op de oorlog in Oekraïne.quote:

Rusland kan niks.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gaza is fucked, zelfs al overleven ze de vele bombardementen die nu plaatsvinden. Zonder voedsel en water zal je het niet redden
De inmenging van de VS zal voor een kettingreactie zorgen( vanuit de moslim landen), heel de regio in de fik
Mocht Israel of de VS Iran binnenvallen of bombaderen dan zijn de rapen echt gaar. Dan sleep je Rusland en China mee in het conflict
Ik vrees oprecht voor een ww3.

Pas als China Taiwan binnenvalt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gaza is fucked, zelfs al overleven ze de vele bombardementen die nu plaatsvinden. Zonder voedsel en water zal je het niet redden
De inmenging van de VS zal voor een kettingreactie zorgen( vanuit de moslim landen), heel de regio in de fik
Mocht Israel of de VS Iran binnenvallen of bombaderen dan zijn de rapen echt gaar. Dan sleep je Rusland en China mee in het conflict
Ik vrees oprecht voor een ww3.

Ik ben bang dat we onze definitie van "escaleren" moeten bijstellen tegen de tijd dat het stof is neergedaald.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreselijk idd. De vraag is niet of maar hoe ver dit escaleert.

Of posts waar genocide wordt aangemoedigd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Plaats dan ook niet van die rare posts, met een cryptische verwijzing naar reacties op de oorlog in Oekraïne.

Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:07 schreef aloa het volgende:
Wat walgelijk dit, echt om te kotsen...
[ twitter ]

Laten we het hopen dat het niet zover komtquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe nou even normaal. NIemand gaat Iran binnen vallen.
De VS heeft al toegezegd Taiwan te zullen helpen mocht het zover komen. Een oorlog op 3 fronten zie ik de VS echt niet winnen. Zelfs met de steun van het westenquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland? Met wat, paard en wagen?
China zou het in zo'n geval op de heupen kunnen krijgen en iets met Taiwan gaan doen, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Onder de juiste omstandigheden kan iedereen Hamas zijn. Wat dat betreft hoeven we niet eens heel ver in de geschiedenis ofzo om te zien wat WİJ mensen in staat zijn om te doen. We zien het gebeuren voor onze ogen as we speak en sommigen onder ons zijn niet in staat om kwaadaardige gebeurtenissen te als precies dat.quote:

Lijfbehoud!quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:51 schreef Vis1980 het volgende:
Wel grappig dat veel mensen die de avondklok tijdens corona een schending van de mensenrechten vonden, nu even de andere kant opkijken en het hele idee achter de Gazastrook ook prima vinden.

Als Iran aanvalt..quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Doe nou even normaal. NIemand gaat Iran binnen vallen.

Volkomen mee eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.

Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:07 schreef aloa het volgende:
Wat walgelijk dit, echt om te kotsen...
[ twitter ]
Dat is juist onderdeel van hun doctrine. Ze kunnen 3(?) "high intensity" conflicts tegelijkertijd uitvechten zonder in te leveren op defensief vermogen in het thuisland.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat het niet zover komt
[..]
De VS heeft al toegezegd Taiwan te zullen helpen mocht het zover komen. Een oorlog op 3 fronten zie ik de VS echt niet winnen. Zelfs met de steun van het westen

De VS zal echt wel willen dat Israël de overhand houdt. Israël is qua stronghold veel belangrijker dan Oekraïne.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo zou de VS zich actief gaan bemoeien hiermee? Doen ze niet hetzelfde als wij doen in Oekraïne tegen Rusland?

Dit lijkt de perfecte trigger voor verdere escalatiequote:Op maandag 9 oktober 2023 17:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
In die richting denk ik helaas ook een beetje. De vorige twee waren ook een optelsom van verschillende losse conflicten/brandhaarden die uiteindelijk samenkwamen, na jaren van opgebouwde spanningen.

Enkeltje Gaza geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat soort mensen persona non grata verklaren. Dikke doei.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |