abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210894439
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar dat maakt dus dat een Israëlische grondoorlog niet bepaald verrassend is. Hamas wist dat dit ging gebeuren, voor Netanyahu en zijn havikenregering waren de terreuraanslagen een aantrekkelijke aanleiding om maar weer eens te laten zien wie er de baas is en de burgers (zowel de Israëlische als de Palestijnse) zijn weer eens het bokje. Overigens komen de Palestijnse doden die er in de Gazastrook gaan vallen door de acties van het IDF, evenzeer op het conto van Hamas te schrijven. Die hebben de militaire acties immers uitgelokt.
Jij brengt het als een feit. Terwijl het gewoon een opinie is, over hoe jij tegen het conflict aan kijkt.

Er is ook een deel dat stelt dat de bezetting en het algehele Israelische optreden door de geschiedenis heen tot nu de uitlokking was/is tot die aanval.
pi_210894440
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van complottheoriën maar zou wel graag een plausibel verhaal horen hoe het zo gekomen is en waarom zelfs blijkbaar een waarschuwing vanuit Egypte is genegeerd.
Netanyahu ligt al langer in de clinch met de legerleiding en inlichtingendiensten. Overmoed daarnaast, zijn eigen onzinverhalen over het vergroten van de veiligheid zelf gaan geloven.
Incelfrikandel
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:40:07 #103
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210894444
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Had een permanente bezetting tot op de dag van vandaag de ellende dan niet gewoon voorkomen?
mogelijk, maar ja, israel moest concessies doen aan de palestijnen. Dit hele gebeuren laat wel zien waarom een harde hand van israel bittere noodzaak is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210894446
quote:
13s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
En dit loopt gewoon rond op allerlei plekken in het Westen. Tja.

[ twitter ]
De weeffouten in onze maatschappijen waren er al. Ze worden nu enkel zichtbaar.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:40:46 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210894448
twitter

Hier een korte clip van een explosie
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:40:52 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210894449
quote:
Netanyahu dreigt Midden-Oosten te veranderen in oorlog met Hamas
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft gedreigd dat hij "het Midden-Oosten gaat veranderen met de oorlog tegen Hamas".

De Israëlische strijdkrachten bombarderen en beschieten de Gazastrook waar ruim 2 miljoen mensen opeengepakt wonen.
Hij deed deze uitspraak in het zwaar getroffen zuiden van Israël waar Palestijnse strijders, voornamelijk van de beweging Hamas, zaterdagochtend vanuit de afgerasterde Gazastrook Israëlisch grondgebied aanvielen.

Netanyahu zei ook dat Hamas "een vreselijk hoge prijs gaat betalen en een moeilijk en gruwelijk leven zal leiden." Er is veel kritiek op regering en leger in Israël die kennelijk volkomen verrast werden door de aanval vanuit de bewaakte en geïsoleerde Gazastrook.

Netanyahu regeert in een partijencoalitie samen met voornamelijk ultrarechtse en orthodox-joodse partijen.

Eerder op maandag zei de Israëlische defensieminister Yoav Gallant dat de Gazastrook nu volledig wordt afgesloten.
Er mag ook geen voedsel, brandstof, elektriciteit of water naar de strook. -O- :{

Gallant sprak van een strijd "tegen beestachtige mensen en wij handelen als zodanig". Er zijn 300.000 reservisten opgeroepen, zeer waarschijnlijk voor een aanval over land op de Gazastrook.

Netanyahu zou volgens mediaberichten de Amerikaanse president Joe Biden al hebben gezegd dat een aanval over land volgens hem nodig is.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210894450
Extra beveiliging voor Joodse gebouwen, hulp aan Palestijnen gaat door
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-72597500
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210894452
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Netanyahu ligt al langer in de clinch met de legerleiding en inlichtingendiensten. Overmoed daarnaast, zijn eigen onzinverhalen over het vergroten van de veiligheid zelf gaan geloven.
Ik denk dat dit soort analyses onnodig de diepgang in gaan. Volgens mij is Netanyahu gewoon zelf ook geradicaliseerd, en was hij oprecht van mening dat op en top bescherming van de kolonisten het belangrijkste was.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 17:41:08 #109
236264 crew  capricia
pi_210894454
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En tegen de tijd dat jouw flatgebouw aan barrels is geschoten mag je weer terug?
Materieel lijkt me nu niet de grootste angst. Want dan kun je niets meer.
Tevens zie ik niet dat alle flatgebouwen aan gort geschoten worden. De strikes lijken best precies te zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210894458
quote:

[..]
En tegen de tijd dat jouw flatgebouw aan barrels is geschoten mag je weer terug?
Ja, vervelend. Maar ze kunnen ook concessies doen hè? Dat ze zeg maar dehamaziferen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:42:05 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210894462
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die raketten missen toch altijd. :{w
Het zou wat zijn ja als Hamas per ongeluk de Al-Aqsa in de puinpoeier schoot...
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:42:18 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210894465
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:39 schreef theunderdog het volgende:
Er is ook een deel dat stelt dat de bezetting en het algehele Israelische optreden door de geschiedenis heen tot nu de uitlokking was/is tot die aanval.
Dat zal wel wezen, maar het is een feit dat de bombardementen en acties van Hamas onder terrorisme vallen, of ze daar nu (naar eigen zeggen) een goede reden voor hadden of niet. Tenminste, ik mag hopen dat je daar niet een andere mening over kan hebben.

En ik vind het persoonlijk nogal in de lijn der verwachting liggen dat Israël alle militaire registers open trekt om wraak te nemen. Kun je ook wat van vinden natuurlijk, maar dit had Hamas toch echt wel kunnen zien aankomen toen ze raketten gingen schieten en burgers ontvoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:42:20 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210894466
quote:

[..]
Iemand moet die rommel opruimen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 17:42:22 #114
236264 crew  capricia
pi_210894468
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij af of Hamas dan juist niet daar gaat zitten.
Ja. Daarom moet de IDF er uiteindelijk ook in. Zo begrijp ik het.
Maar eerst die opslagplaatsen en logistieke hubs weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:43:04 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210894474
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, vervelend. Maar ze kunnen ook concessies doen hè? Dat ze zeg maar dehamaziferen.
alle gazanen die honger hebben en zich netjes gedragen mogen weg , ver weg , lopend, zodat de ratten overblijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 17:43:05 #116
236264 crew  capricia
pi_210894475
quote:

[..]
Nou dit. Gewoon uitleveren dat tuig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:43:30 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210894478
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:34 schreef Haags het volgende:
Als de makers van Godenserie Fauda nog geen inspiratie hadden voor seizoen 5 dan zullen ze die nu wel hebben...
Ik maakte eerder al de grap dat als ze dit als scenario hadden aangebracht, het verworpen zou zijn wegens te onwaarschijnlijk en overdreven...
pi_210894481
quote:

[..]
En dan? je denkt dat een Smotrich, Ben Gvir, Netanyahu dan vriendelijk voor ze gaat zijn?
pi_210894484
quote:
Dit toont wel aan hoe bizar dit conflict is. Deze mevrouw is bij haar 'bondgenoten'. Maar nu moeten de mensen waartegen zij strijdt losgeld betalen of gevangen uitwisselen?

Doet me een ook beetje denken aan de Amerikaanse basketballster die ‘uitgewisseld’ moest worden voor een notoire wapenhandelaar.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:44:10 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210894488
quote:

[..]
Die kant moet het uiteindelijk wel op, maar veel inwoners van Gaza hebben die optie helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:44:24 #121
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210894489
Ik mis de stratofortress tapijtbombardementen in de streams.

Ziet er redelijk zorgvuldig uit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210894497
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal wel wezen, maar het is een feit dat de bombardementen en acties van Hamas onder terrorisme vallen, of ze daar nu (naar eigen zeggen) een goede reden voor hadden of niet. Tenminste, ik mag hopen dat je daar niet een andere mening over kan hebben.

En ik vind het persoonlijk nogal in de lijn der verwachting liggen dat Israël alle militaire registers open trekt om wraak te nemen. Kun je ook wat van vinden natuurlijk, maar dit had Hamas toch echt wel kunnen zien aankomen toen ze raketten gingen schieten en burgers ontvoeren.
1: Ik heb nergens een andere mening over. Ik ben immers Zwitserland, en van de: 'moge de beste winnen'.

Ik wijs je enkel op het feit dat jij hier ook maar een opinie verkondigd. Niet meer.

2: Hamas geeft geen F. Dat is het gehele punt. Van de 'wraak' van israel, zijn enkel Gazanen in het algemeen slachtoffer.

Hamas doe je geen enkele pijn.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:45:16 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210894498
Als deze tweet waar is dan laat Israel wel flink wat steken vallen, ze hebben al een paar jaar Drone Dome om drones te detecteren en mee uit de lucht te laseren.

Al-Qassam Brigades publishes a video of the destruction of a number of Israeli tanks
twitter
pi_210894500
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die kant moet het uiteindelijk wel op, maar veel inwoners van Gaza hebben die optie helemaal niet.
Natuurlijk wel. Twee miljoen onschuldige burgers kunnen heus wel wat hamas terroristen aanpakken.

Als ze dat zouden willen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:45:36 #125
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210894501
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet helemaal. Dat is korte termijn denken. Even genieten van wat je je vijand aandoet, om daarna nog dieper de ellende in te worden gestort. Zijn ze nu echt zo dom?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')