Behoorlijk heftig ja.quote:
Ze hebben zich te veel bezig gehouden met andere zaken. En het zal wel tot de bodem worden uitgezocht hoe dit heeft kunnen gebeuren. Een pijnlijke les.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je krijgt bijna het idee dat Isral wel degelijk wist dat er wat ging gebeuren, maar het heeft laten gebeuren om een aanleiding te hebben voorgoed een einde te maken aan de Gazastrook.
Maar dat zou wel heel cynisch zijn. Het blijft gek dat Isral dit niet heeft zien aankomen.
Je mag best kritiek hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is ook zo cheap om te mopperen dat het Westen zo vreselijk is vanuit je leunstoel in het Westen, terwijl massa's mensen uit Afrika en het Midden-Oosten kun leven wagen om hier te komen.
Inderdaad. Hopelijk schijten ze bij Hamas inmiddels al zeven kleuren.quote:
Ik ben niet zo van complottheorin maar zou wel graag een plausibel verhaal horen hoe het zo gekomen is en waarom zelfs blijkbaar een waarschuwing vanuit Egypte is genegeerd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je krijgt bijna het idee dat Isral wel degelijk wist dat er wat ging gebeuren, maar het heeft laten gebeuren om een aanleiding te hebben voorgoed een einde te maken aan de Gazastrook.
Maar dat zou wel heel cynisch zijn. Het blijft gek dat Isral dit niet heeft zien aankomen.
Als "allochtoon" heb je niks te mopperen. Je moet dankbaar zijn dat je hier mag wonen.quote:
Zeker, maar laten we wel wezen, vergeleken met grote delen van de wereld is het hier verdomd goed leven.quote:
Je gaat nu uit van een onbewezen aanname: Keiharde rechtse ijzervreters als Netanyanu zijn beter voor de veiligheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van complottheorin maar zou wel graag een plausibel verhaal horen hoe het zo gekomen is en waarom zelfs blijkbaar een waarschuwing vanuit Egypte is genegeerd.
Wat zegt je gevoel? Veel doden? VS die mee gaat doen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:22 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik een slecht voorgevoel zeg![]()
[ twitter ]
Hier heeft Hamas zo'n beetje letterlijk om gevraagd toch? Of wat hadden ze anders verwacht?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:22 schreef Ali_boo het volgende:
Wat heb ik een slecht voorgevoel zeg![]()
[ twitter ]
Kan het zijn dat Egypte een motief heeft om dit te verzinnen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van complottheorin maar zou wel graag een plausibel verhaal horen hoe het zo gekomen is en waarom zelfs blijkbaar een waarschuwing vanuit Egypte is genegeerd.
DIT inderdaad!quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Laten we het land aanvallen wat ons voorziet van elektriciteit, water, brandstof en voedsel ..
Oh jee, ze geven het ons niet meer, wat een slechteriken zijn het toch
WTF?
Hamas weet dondersgoed dat deze reactie zou volgen. En dan gaan ze natuurlijk hun bevolking weer vertellen dat Isral het weer heeft gedaan.
wel vreselijk, al die auto's zo langs de wegquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:28 schreef Momo het volgende:
Trouwens die gast die nu rond aan het rijden is voor die livestream is dat gebied, gevaarlijk joh ook dikke knallen. Is je leven toch niet waard die paar YouTube pegels.
Heb je een link?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:28 schreef Momo het volgende:
Trouwens die gast die nu rond aan het rijden is voor die livestream is dat gebied, gevaarlijk joh ook dikke knallen. Is je leven toch niet waard die paar YouTube pegels.
Ik doe even een Trumpje: Onder Kaag was dit nooit gebeurd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nee die had ik idd niet gezien, bedankt voor het delen. Een beetje onpersoonlijk statement, maar ja, ze is in het publiek ook niet een erg hartelijk overkomend persoon.
Niemand is dan ook rouwig om doden bij Hamas (nou ja, geen fatsoenlijk iemand iig).quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier heeft Hamas zo'n beetje letterlijk om gevraagd toch? Of wat hadden ze anders verwacht?
Ik las iets over een nieuw high-tech bewakingssysteem in het zuiden van Isral, waardoor er ook amper manschappen waren, tel daar nog maar de interne conflicten bij op die voor veel afleiding hebben gezorgd. De politieke elite (en trouwens ook de burgers) waren met elkaar bezig dan met de veiligheid van het land. Bovendien werd de terreuraanval ingezet op Shabbat & Simchat Torah (Joodse feestdag). Kortom, dit heeft alles weg van een gebrekkige organisatie, onderschatting en nalatigheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die argwaan heeftquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fauda Live.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:34 schreef Haags het volgende:
Als de makers van Godenserie Fauda nog geen inspiratie hadden voor seizoen 5 dan zullen ze die nu wel hebben...
Ik vind het wel meevallen. Hoop voor de onschuldige burgers dat ze in schuilkelders zitten.quote:
Er is geen raam meer heel in Gazaquote:
Dat klopt wel, maar dat maakt dus dat een Isralische grondoorlog niet bepaald verrassend is. Hamas wist dat dit ging gebeuren, voor Netanyahu en zijn havikenregering waren de terreuraanslagen een aantrekkelijke aanleiding om maar weer eens te laten zien wie er de baas is en de burgers (zowel de Isralische als de Palestijnse) zijn weer eens het bokje. Overigens komen de Palestijnse doden die er in de Gazastrook gaan vallen door de acties van het IDF, evenzeer op het conto van Hamas te schrijven. Die hebben de militaire acties immers uitgelokt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand is dan ook rouwig om doden bij Hamas (nou ja, geen fatsoenlijk iemand iig).
Het probleem is dat je nu al weet dat de niet-hamas Palestijn minstens zoveel slachtoffer wordt.
Maar niet de gehele wereld.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier heeft Hamas zo'n beetje letterlijk om gevraagd toch? Of wat hadden ze anders verwacht?
Had een permanente bezetting tot op de dag van vandaag de ellende dan niet gewoon voorkomen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was zoveelste concessie richting de Palestijnen en onderdeel van een overeenkomst met de VS. Dit willen velen dus ook zien mbt de Westelijke Jordaanoever en Jeruzalem, totale etnische homogeniteit voor de Palestijnen, waar je dan tegenover Isral hebt als multiculturele en multireligieuze samenleving. Een bespottelijke dubbele standaard natuurlijk.
[..]
Nee hoor, die was er toch al. Zo zit die cultuur simpelweg in elkaar. Hamas heeft al opgeroepen dat ze alle Joden (en trouwens ook christenen) willen uitroeien. Dat heeft niets meer te maken met Isral.
[ twitter ]
Als je ziet hoe het los gaat in Gaza dan weet je nu al dat het leed daar weer vreselijk zal zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand is dan ook rouwig om doden bij Hamas (nou ja, geen fatsoenlijk iemand iig).
Het probleem is dat je nu al weet dat de niet-hamas Palestijn minstens zoveel slachtoffer wordt.
Er zijn ook duidelijk gebieden aangewezen. Welke wijk waarheen kan vluchten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Hoop voor de onschuldige burgers dat ze in schuilkelders zitten.
Vraag mij af of Hamas dan juist niet daar gaat zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook duidelijk gebieden aangewezen. Welke wijk waarheen kan vluchten.
En tegen de tijd dat jouw flatgebouw aan barrels is geschoten mag je weer terug?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook duidelijk gebieden aangewezen. Welke wijk waarheen kan vluchten.
Dat is een land dat zich totaal niet leent voor combat, en dat heeft de Taliban uitstekend uitgebuit door zich te verschansen in gebied dat met voertuigen nauwelijks begaanbaar is. Het enige dat de Amerikanen konden doen is te voet patrouilleren in voor hen onbekend gebied in een vrijwel volledig vijandige omgeving. Het verbaasd me sowieso dat ze daar nog zoveel jaar hebben gezeten, de Russen hielden het al veel eerder voor gezien. Ze hadden daar het lokale leger moeten organiseren en weer moeten vertrekken want in zo'n land valt geen eer te behalen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 16:56 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Afghanistan is ze ook goed afgegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |