En hebben ze andere prioriteiten. Deze discussie is trouwens al eerder gevoerd. Niet weer zin in. Ik reageer liever op nieuw nieuws.quote:
Doe nou even normaal. NIemand gaat Iran binnen vallen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gaza is fucked, zelfs al overleven ze de vele bombardementen die nu plaatsvinden. Zonder voedsel en water zal je het niet redden
De inmenging van de VS zal voor een kettingreactie zorgen( vanuit de moslim landen), heel de regio in de fik
Mocht Israel of de VS Iran binnenvallen of bombaderen dan zijn de rapen echt gaar. Dan sleep je Rusland en China mee in het conflict
Ik vrees oprecht voor een ww3.
Mijn wilde gok is dat er onder veel van die gebouwen ook ingangen zijn naar het ondergrondse tunnelnetwerk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat valt er nu eigenlijk aan te vallen door Israël?
Je pakt de (on)officiële gebouwen en infrastructuur van Hamas en gooit dit plat?
Daarna de woningen van "high value targets", en dan?
Rusland? Met wat, paard en wagen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Gaza is fucked, zelfs al overleven ze de vele bombardementen die nu plaatsvinden. Zonder voedsel en water zal je het niet redden
De inmenging van de VS zal voor een kettingreactie zorgen( vanuit de moslim landen), heel de regio in de fik
Mocht Israel of de VS Iran binnenvallen of bombaderen dan zijn de rapen echt gaar. Dan sleep je Rusland en China mee in het conflict
Ik hoor ze ook niet dat Hamas maar concessies moet doen 'want wordt het vrede'.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:51 schreef Vis1980 het volgende:
Wel grappig dat veel mensen die de avondklok tijdens corona een schending van de mensenrechten vonden, nu even de andere kant opkijken en het hele idee achter de Gazastrook ook prima vinden.
Misschien een paar bommenquote:
Hoezo zou de VS zich actief gaan bemoeien hiermee? Doen ze niet hetzelfde als wij doen in Oekraïne tegen Rusland?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waarom naar binnen als ze daar tekort water hebben?quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Bommen op Gaza als voorafje op de aankomende grondinterventie van 100.000 man door de Israëliërs. Ik ben oprecht benieuwd hoe de Gazastrook er over een week uitziet, en of er andere landen direct betrokken worden bij het conflict (denk het niet).
Of ze laten liever hun stad in puin schieten dan Hamas aanpakken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Twee miljoen onschuldige burgers kunnen heus wel wat hamas terroristen aanpakken.
Als ze dat zouden willen.
Hahaha, ook die.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor ze ook niet dat Hamas maar concessies moet doen 'want wordt het vrede'.
Eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar gaan onze centjes eigenlijk precies naar toe? Toch niet raketten en wapens?
Mij lijkt het gewoon eerste prioriteit voor die mensen gezien wat ze te wachten staat als ze het niet doen. Maar goed.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En hebben ze andere prioriteiten. Deze discussie is trouwens al eerder gevoerd. Niet weer zin in. Ik reageer liever op nieuw nieuws.
"Pas op voor escalatie"quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het levert Hamas weer decennia foldermateriaal op deze ellende. Dit is waar ze op teren, waar ze centjes voor krijgen uit de rest van de radicale moslimgemeenschap en allerlei nare dictaturen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ook niet helemaal. Dat is korte termijn denken. Even genieten van wat je je vijand aandoet, om daarna nog dieper de ellende in te worden gestort. Zijn ze nu echt zo dom?
Weet ik niet, uiteindelijk ligt Jeruzalem niet in Oekraïne, dat scheelt soms wel wat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo zou de VS zich actief gaan bemoeien hiermee? Doen ze niet hetzelfde als wij doen in Oekraïne tegen Rusland?
In die richting denk ik helaas ook een beetje. De vorige twee waren ook een optelsom van verschillende losse conflicten/brandhaarden die uiteindelijk samenkwamen, na jaren van opgebouwde spanningen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vreselijk idd. De vraag is niet of maar hoe ver dit escaleert.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja daar kon je op wachten. Ik zie de geest voorlopig niet terug in de fles gaan helaas bij niemand.
Misschien dat Israel gedwongen kan worden wat land kan af te staan in ruil voor vrede.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als het nodig is dan is het nodig, als ze opgevangen kunnen worden is dat beter.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand is dan ook rouwig om doden bij Hamas (nou ja, geen fatsoenlijk iemand iig).
Het probleem is dat je nu al weet dat de niet-hamas Palestijn minstens zoveel slachtoffer wordt.
Maar nu zijn ze dat wel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als israel niet op de hoogte was van hun plannen en aanvallen, waren de gewone burgers, 2 miljoen, dat natuurlijk ook niet.
israel heeft hen de GAZA strook gegeven in 2005quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien dat Israel gedwongen kan worden wat land kan af te staan in ruil voor vrede.
En waarom wordt er niet onderhandeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |