Hoe was de structuur?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb ze gisteren gekocht nadat ik er over las op twitter. Ze zijn heerlijk!
Goed.quote:
Culinair nieuwsquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:29 schreef Za het volgende:
[..]
Dit soort noviteiten zijn toch wel nieuws imo.
Ik wil ze gaan proberen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:25 schreef Starhopper het volgende:
Jummie!!!!quote:
Deze hebben in ieder geval minder kcals dan echte garnalen.. die voedingswaarde B hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Voedingswaarde C, zit je daar olie met verdikkingsmiddel te eten?
Toevallig van de week een ander groen/terra product van AH, zelfde hoeveelheid kcals als mayonaise.
Zoals vlees?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:38 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Je krijgt al genoeg ultra bewerkt voedsel uit de fabriek binnen. Whiskas is wss nog gezonder.
Geloof er geen snars van.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:25 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga straks poepen. Zal wel een foto voor je maken als je stukjes garnaal ziet zitten.quote:
Volgepompt met water en antibiotica, heerlijk hoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had vanavond biefstuk, is weinig aan bewerkt.
Het heet dan ook plantaardige garnaalquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef descon het volgende:
Vraag me altijd af waarom ze dit "garnaal" mogen noemen als er totaal geen garnaal in zit.
En ook geen burgers, helaas.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het heet dan ook plantaardige garnaal![]()
Hamburgers zijn pas echt misleiding. Daar zit namelijk geen ham in.
Die zijn toch van Hamburgers gemaakt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Denk om je bloeddrukquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
knettergek
Dan eet je toch lekker sla, gebakken aardappeltje, gebakken uitje, zuur pepertje
rot toch op met die debiele vervangers... snoepjes voor kleuters
infantiel gezeik met die 'vervangers'
Hoe jij reageert klinkt niet echt volwassen.. Er is een markt voor en die mensen zijn juist extra bewust van wat ze doen (en laten zich minder leiden door simpele behoeftes zoals 'ik wil een échte hamburger' etc.)quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
knettergek
Dan eet je toch lekker sla, gebakken aardappeltje, gebakken uitje, zuur pepertje
rot toch op met die debiele vervangers... snoepjes voor kleuters
infantiel gezeik met die 'vervangers'
Dat is de volgende stap, mensen verwerken in fabieksvoeding, 'Soylent Green'.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Die zijn toch van Hamburgers gemaakt?
Bron? Vind het wel bijzonder dat jij denkt te weten hoe mijn vlees van de lokale slager hier (hofleverancier) is "bewerkt"...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Aberkullie het volgende:
Volgepompt met water en antibiotica, heerlijk hoor.
Het is inderdaad maargoed dat ze Negerzoenen ook maar hebben aangepast ja..quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jouw hele oeuvre hier op Fok! bestaat uit dwarsliggen, volgens mij slaap jij zelfs in je eentje op een tweepersoons bed zodat je 's nachts ook dwars kunt liggen...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga straks poepen. Zal wel een foto voor je maken als je stukjes garnaal ziet zitten.
Garnaal is geen beschermd woord.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:52 schreef descon het volgende:
Vraag me altijd af waarom ze dit "garnaal" mogen noemen als er totaal geen garnaal in zit.
Djeez, weet je uberhaupt waar hamburgers van worden gemaakt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron? Vind het wel bijzonder dat jij denkt te weten hoe mijn vlees van de lokale slager hier is "bewerkt"...
Gaan we de doelpalen weer verzetten of wat? Je had het over "vlees" he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:09 schreef Aberkullie het volgende:
Djeez, weet je uberhaupt waar hamburgers van worden gemaakt?
quote:
Je spreekt jezelf nu tegen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:57 schreef halfway het volgende:
Dat mag dus de naam garnalen niet hebben, de wetgeving daarvoor is in de maak.
Net als schnitzel hamburger ed
Dat heeft niks met doelpalen verzetten te maken maar het is me al duidelijk dat jij niet het scherpste mes in de la bent.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaan we de doelpalen weer verzetten of wat?
Doe nou maar niet zo dapper:quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:11 schreef Aberkullie het volgende:
Dat heeft niks met doelpalen verzetten te maken maar het is me al duidelijk dat jij niet het scherpste mes in de la bent.
En toen ik het over mijn biefstuk had ging je ook nog bijdehand lopen doen...quote:
Gooi jezelf toch weg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Aberkullie het volgende:
Ik slaap inderdaad in mijn eentje in een tweepersoonsbed. Als ik het koud heb rol ik mij lekker in mijn zachte dekentje en ga ik lekker diagonaal liggenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw hele oeuvre hier op Fok! bestaat uit dwarsliggen, volgens mij slaap jij zelfs in je eentje op een tweepersoons bed zodat je 's nachts ook dwars kunt liggen...
Dan geloof je het toch niet. Ik eet liever geen dode dieren meer.quote:Ik geloof er geen flikker van dat jij die dingen gekocht hebt, je bent alleen maar reacties aan het uitlokken.
Mensen die denken dat dieren gezond zijn en een prachtig leven hebben gehad als ze bij de loKAle slAGEr kopen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron? Vind het wel bijzonder dat jij denkt te weten hoe mijn vlees van de lokale slager hier (hofleverancier) is "bewerkt"...
Alsof jij in een informatiepositie zit die kan beoordelen hoe dat hier werkt...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:15 schreef Boussaadia het volgende:
Mensen die denken dat dieren gezond zijn en een prachtig leven hebben gehad als ze bij de loKAle slAGEr kopen.
Niet mijn probleem, dooie dieren vreter.quote:
Sommige burgers mogen van mij wel in de gehaktmolen hoor.quote:
De koeien van jouw lokale slager krijgen natuurlijk alleen onbewerkt voer en grasquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe nou maar niet zo dapper:
[..]
En toen ik het over mijn biefstuk had ging je ook nog bijdehand lopen doen...
[..]
Gooi jezelf toch weg.
Biologisch gehakt groeit aan de bomen ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:18 schreef Starhopper het volgende:
Niet mijn probleem, dooie dieren vreter.
Ga toch weg joh met je getrol.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:48 schreef Starhopper het volgende:
Ja. Maar is wel duur helaas.
En ik doe het ook voor de variatie. Ik vind het lastig om elke dag vegetarisch te koken. En dat gerulde gehakt vind ik niet te vreten dus tot er een beter alternatief is gooi ik biologisch gehakt in de lasagne.
Onder het mom van vruchtbaarheidssynchronisatie krijgt het dier antibiotica.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
Bron? Vind het wel bijzonder dat jij denkt te weten hoe mijn vlees van de lokale slager hier (hofleverancier) is "bewerkt"...
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef Aberkullie het volgende:
De koeien van jouw lokale slager krijgen natuurlijk alleen onbewerkt voer en gras
Lokale slagers zijn inderdaad altijd echte dierenvrienden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat maakt het nog steeds geen "bewerkt vlees"...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:23 schreef Za het volgende:
Onder het mom van vruchtbaarheidssynchronisatie krijgt het dier antibiotica.
Oh dus nu gaat het ineens niet meer over de toevoeging van oa antibiotica? Over doelpalen verzetten gesprokenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat maakt het nog steeds geen "bewerkt vlees"...
Je hebt zelf niet zo goed door dat jij het steeds over een andere boeg gooit, is niet erg hoor maar het komt allemaal niet heel consequent over.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:24 schreef Aberkullie het volgende:
Begrijp je de bedoeling van die uitdrukking? Want je gebruikt hem nu al 2 x vrij misplaatst.
Ik heb dit soort dingen nog niet gekocht omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat het gewoon niet smaakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:25 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of het een beetje goed smaakt. Nep gehakt smaakt best goed, maar nep kip nog niet bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:25 schreef Aberkullie het volgende:
Oh dus nu gaat het ineens niet meer over de toevoeging van oa antibiotica? Over doelpalen verzetten gesproken
Toon maar aan joker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:54 schreef Aberkullie het volgende:
Biologisch gehakt is in ieder geval beter dan die zooi uit de supermarkt. Hopelijk komt er binnen niet al te lange tijd ook een plantaardig alternatief voor gehakt wat ik wel lust.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Biologisch gehakt groeit aan de bomen ofzo?
[..]
Ga toch weg joh met je getrol.
Beyond meat is best goed te behappen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb dit soort dingen nog niet gekocht omdat ik eigenlijk wel zeker weet dat het gewoon niet smaakt.
Ik vind die gehakt juist niet te vretenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:25 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of het een beetje goed smaakt. Nep gehakt smaakt best goed, maar nep kip nog niet bijvoorbeeld.
Nep spekjes vind ik ook heerlijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:25 schreef Momo het volgende:
Dus je eet gewoon wel dode dieren wat je liever niet doet. Duidelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:28 schreef Starhopper het volgende:
Biologisch gehakt is in ieder geval beter dan die zooi uit de supermarkt. Hopelijk komt er binnen niet al te lange tijd ook een plantaardig alternatief voor gehakt wat ik wel lust.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu ook lekkere plantaardige garnaaltjes kan etenDit zorgt weer voor wat variatie
Wakker Dier...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:30 schreef Aberkullie het volgende:
Geen probleem, droeftoeter.
https://files.wakkerdier.(...)de-vee-industrie.pdf
Klopt. Ik eet dode dieren. Maar ik doe het liever niet. Ik eet zo min mogelijk dode dieren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus je eet gewoon wel dode dieren wat je liever niet doet. Duidelijk.
Oh ja die slager die hele speciale koeien gebruikt voor jouw biefstuk. Staat zijn kraam in de Efteling?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wakker Dier...![]()
En verder heeft dat weinig met mijn slager te maken of was dat kwartje nog niet bij jou gevallen?
Ik denk dat die user doelde op supermarktvlees.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wakker Dier...![]()
En verder heeft dat weinig met mijn slager te maken of was dat kwartje nog niet bij jou gevallen?
Wat begrijp jij niet aan het verschil tussen vlees- en melkvee?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:33 schreef Aberkullie het volgende:
Oh ja die slager die hele speciale koeien gebruikt voor jouw biefstuk. Staat zijn kraam in de Efteling?
En aangezien mijn biefstuk niet van een varken komt...quote:Hormoongebruik in de melkvee- en varkenshouderij.
https://www.slagerijbiesma.nl/quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
Maar post de naam van je slager eens dan.
voel je je dan verheven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt. Ik eet dode dieren. Maar ik doe het liever niet. Ik eet zo min mogelijk dode dieren.
Mijn vlees komt ook van een boerderij waar dieren buiten lopen, tenzij de koeien naar binnen willen als het koud begint te worden en het gras niet meer voedzaam is. Maar dan nog krijgen ze eigen geteeld voer zonder bestrijdingsmiddelen... De varkens kunnen het hele jaar buiten lopen. Geen preventieve antibiotica en heerlijk vlees.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat die user doelde op supermarktvlees.
Maar post de naam van je slager eens dan.
Er zitten vast een paar goeie tussen maar velen zijn verre van heilig weet je.
Ik koop rund bij een scharrelslager die zijn koeien in een grote wei buiten Maastricht heeft staan. Is goed vlees.
Maar de slager een straat verder verkoopt gewoon matige kwaliteit.
Je moest van je moeder nooit de groente opeten van het bord?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
Plantaardig "vlees" is groente en dus zou dat het eten van mijn eten moeten zijn. Koe eet gras, ik eet koe.
Hebben ze geprobeerdquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je moest van je moeder nooit de groente opeten van het bord?
Nee. Dat doet de gemeente. Ik heb wel een groenafvalemmertjequote:
Vleesvervangers koop ik eigenlijk vooral als er mensen komen eten die vegan of vegetarisch zijn. Enkel nepgehakt in een lasagne voor mijzelf. Verder heb je wel lekkere burgers zoals een spinazie, champignons of notenburger ofzo wat niet direct een vervanger is want het smaakt naar groente meer (ook de bedoeling). Ook relatief goedkope maaltijd met wat brood enzo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hebben ze geprobeerdTot ik 3 dagen gewoon niet meer at
Ik eet nu wel groente hoor, en zelfs fruit
![]()
Ik snap gewoon de discussie niet zo, sommige mensen willen vlees eten, anderen niet, weer anderen als ik kiezen voor vlees waar de dieren een echt leven gehad hebben. De keuze is reuze, allee supermarkt vlees koop ik gewoon pertinent niet omdat het dierenwelzijn waardeloos is.
Vleesvervangers zou ik persoonlijk daarom nooit kopen, een extra potje bonen is ook zo warm.
Prima toch? Mij persoonlijk maakt het echt niet uit of iemand wel of geen vlees eet, ik ben zelf wel echt een vleesmens en eet er ook vrij veel van. Een entrecote van tussen de 300 en 400 gram met daarbij groenten is voor mij een prima avondmaaltijd, net als een ribeye van dat gewicht met groenten. Maar ik eet dan weer geen aardappelen... Tenzij het "FRIET" dag is op het werk (tussen aanhalingstekens voor @sp3c weer komt klieren).quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Vleesvervangers koop ik eigenlijk vooral als er mensen komen eten die vegan of vegetarisch zijn. Enkel nepgehakt in een lasagne voor mijzelf. Verder heb je wel lekkere burgers zoals een spinazie, champignons of notenburger ofzo wat niet direct een vervanger is want het smaakt naar groente meer (ook de bedoeling). Ook relatief goedkope maaltijd met wat brood enzo.
Act.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw hele oeuvre hier op Fok! bestaat uit dwarsliggen, volgens mij slaap jij zelfs in je eentje op een tweepersoons bed zodat je 's nachts ook dwars kunt liggen...
Ik geloof er geen flikker van dat jij die dingen gekocht hebt, je bent alleen maar reacties aan het uitlokken.
Waarom wil jij bepalen wat anderen eten?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:09 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Eet gewoon het echte product, of gewoon niet. Maar ga weg met die namaak onzin.
En dan spreken over 'eet geen bewerkt voedsel'. Volgens mij zien planten er niet uit als garnalen of vlees. Het is puur jezelf voorliegen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:09 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Eet gewoon het echte product, of gewoon niet. Maar ga weg met die namaak onzin.
Ouwehoer niet, de wereld kan niet 100% plantaardig gevoed worden daar hebben wij het land en de capaciteiten niet voorquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 20:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Biologisch gehakt is in ieder geval beter dan die zooi uit de supermarkt. Hopelijk komt er binnen niet al te lange tijd ook een plantaardig alternatief voor gehakt wat ik wel lust.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu ook lekkere plantaardige garnaaltjes kan etenDit zorgt weer voor wat variatie
Mja, kijk eens hoeveel kilo soja nodig is voor 1 kg rundvlees, en vergelijk dat met de hoeveelheid soja die je nodig hebt voor je eiwitten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Ouwehoer niet, de wereld kan niet 100% plantaardig gevoed worden daar hebben wij het land en de capaciteiten niet voor
Vrijwel niemand eet onbewerkt voedsel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:19 schreef Red_85 het volgende:
Ook weer een grote circlejerk van vega zelfpijperij hier
[..]
En dan spreken over 'eet geen bewerkt voedsel'. Volgens mij zien planten er niet uit als garnalen of vlees. Het is puur jezelf voorliegen.
Ga jij lekker soja eten dan. En hou het bij jezelf ook.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, kijk eens hoeveel kilo soja nodig is voor 1 kg rundvlees, en vergelijk dat met de hoeveelheid soja die je nodig hebt voor je eiwitten.
Het lijkt niet eens op ham, meer op boterhamworst.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:56 schreef Starhopper het volgende:
Wel stom dat de hamplackjes hier nog steeds niet in de supermarkt liggenIk zou graag eens een goddelijke tosti willen maken met plantaardige kaas en hamplackjes.
[ afbeelding ]
Zonder sojaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga jij lekker soja eten dan. En hou het bij jezelf ook.
Klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:57 schreef Shii het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dit onder nieuws staat.
Is dit om dit soort discussies weer te triggeren? Users die zich afvragen waarom je iets dat op een garnaal lijkt als vegetariër wil eten en dat het niet te vreten is en vleeseters die per se willen bewijzen dat ze gezond en goed bezig zijn met hun stukje vlees? Ik snap het niet.
En nieuws is dit sowieso niet, want namaakgarnalen, namaakkip, namaakeend enz. ligt al jarenlang bij de toko voor het grijpen. En sommige dingen vind ik als alternatief heel erg handig en lekker en ik snap niet dat een ander voor mij hier wil bepalen of ik wel of geen namaakgarnaal mag eten. Ik duw het niet bij een ander door de strot. En als het dierenleed daarmee verminderd wordt, lijkt mij dat iedereen dat toch moet toejuichen?
Nou?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 21:41 schreef Wantie het volgende:
Mja, kijk eens hoeveel kilo soja nodig is voor 1 kg rundvlees
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |