Voor mij staat de keuze vast. Vorige TK verkiezingen een strategische stem op D66 want ik wilde een groener kabinet. Maar nu wil ik op een echte linkse partij stemmen. De andere linkse partijen vallen voor mij af omdat ze ooit vraagtekens hebben gezet bij de wapenleveringen aan Oekraine en vredesonderhandelingen willen.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit, en het is ook nog geen november, maar ik neem PvdD wel serieus in overweging.
Laat me raden: Ines? Heb bij de laatste TK-verkiezingen nog op haar gestemdquote:Op maandag 10 juli 2023 22:23 schreef Starhopper het volgende:
Wat ik ook wel cool vind is dat ze heel toegankelijk zijn. Tenminste, bij de PS. De lijsttrekker van de PS verkiezingen heeft haar mobiele nummer gegeven toen ik wat vragen over het programma had![]()
Ines inderdaadquote:Op maandag 10 juli 2023 22:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Laat me raden: Ines? Heb bij de laatste TK-verkiezingen nog op haar gestemdTof mens, maar helaas één van de weinigen. Partijcultuur is zo toxic. Ik vind het echt jammer, inhoudelijk past de partij goed bij me. Maar ik vertrouw ze voor geen meter meer.
Ze is een reizende ster binnen de partij, als ze wil krijgt ze een verkiesbare plek.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ines inderdaadJa, ze is heel cool! Hopelijk staat ze deze verkiezingen ook weer op de lijst.
Over de partijcultuur weet ik niet echt veel. Is daar ergens iets over te lezen?
Story time?quote:Op maandag 10 juli 2023 22:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Jaren op gestemd. Lid geworden. Actief geworden. De mensen achter de partij leren kennen. Gillend weggerend. Stem nu GroenLinks.
Geen details. Grootste deel van het actieve ledenbestand lijkt me wel oké, maar de mensen op de "posities" (volksvertegenwoordigers, bestuursleden, commissieleden e.d.) zijn hyperambitieus en gaan echt over lijken om carrière te maken binnen de politiek. Idealen lijken daar ondergeschikt aan. Het is een incrowd die geen enkele vorm van tegenspraak accepteert en enorm misbruik van welwillende vrijwilligers maakt. Gaat er gemeen aan toe. Het verloop onder actieve leden is dan ook groot.quote:
Deels waar. Ik heb ook een kijkje kunnen nemen in de keuken van andere partijen, toegegeven niet als lid maar in een andere capaciteit. Maar zo toxisch als bij de PvdD heb ik het nergens gezien.quote:
quote:Mijn stem gaat weer naar de PvdD, ik krijg als lid zelfs zo'n coole poster om achter je raam te hangen
Mijn mentale capaciteit is niet groot genoeg om inhoudelijk te discussiëren over de politiek, maar ik geloof je hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:08 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Deels waar. Ik heb ook een kijkje kunnen nemen in de keuken van andere partijen, toegegeven niet als lid maar in een andere capaciteit. Maar zo toxisch als bij de PvdD heb ik het nergens gezien.
Meeste andere partijen hebben ook minder die extreme top-down cultuur die de PvdD kenmerkt, input van leden wordt meer gewaardeerd en leden kunnen ook echt aan de rem trekken.
[..]
[ afbeelding ]
Dit blijft echt één van de beste verkiezingsposters die ik ooit heb gezien. Van de hand van marketing-genie Niko Koffeman, iemand over wie je ook alleen maar klachten hoort intern
Ik heb een opvouwbare koffiebekerquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben net lid geworden van de PvdDAls welkomstcadeau heb ik gekozen voor pennen
![]()
#TeamPvdD
Pennen waarmee je op papier schrijft?quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben net lid geworden van de PvdDAls welkomstcadeau heb ik gekozen voor pennen
Oeh cool! Die had ik ook wel willen hebbenquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb een opvouwbare koffiebeker
Was alweer een paar jaar terugquote:Op woensdag 12 juli 2023 08:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oeh cool! Die had ik ook wel willen hebbenDie kon ik niet kiezen helaas. Niets, boeken, shirt of pennen
Deze?quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Was alweer een paar jaar terugGebruik hem regelmatig, mooie wit/groene kleur ook
Jazeker!quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ga niet op de PvdD stemmen, maar ben blij dat hun geluid gehoord wordt. Met name op het gebied van dierenwelzijn ben ik het volledig met ze eens.
Ik zoek eigenlijk een centrumrechtse partij die ook een goed dierenwelzijnbeleid voert. Die partij heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik heb het ff gevraagd aan zequote:
Ga je de poster ook voor je raam hangen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het ff gevraagd aan zeIk wil hem ook
Die bestaat ook niet. Je hebt wel de PVV die voor de buhne net doet alsof ze diervriendelijk zijn maar dat gaat dan vooral om emotie (zielige hondjes etc) en uiteindelijk zijn ze gewoon voor de bio-industrie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ga niet op de PvdD stemmen, maar ben blij dat hun geluid gehoord wordt. Met name op het gebied van dierenwelzijn ben ik het volledig met ze eens.
Ik zoek eigenlijk een centrumrechtse partij die ook een goed dierenwelzijnbeleid voert. Die partij heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik heb lange tijd gevonden dat ik wilde stemmen op een partij die in ieder geval kans maakte om in de regering te komen. De laatste jaren ben ik echter meer opgeschoven richting de idee dat regeren op zichzelf het doel niet hoeft te zijn. Het gaat me er vooral om hoe een partij zich profileert, hoe zij politiek bedrijven en wat ze bereiken van datgene wat ze willen bereiken. Hoe sterk maken ze zich daarvoor en hoeveel zwalken ze, iets wat je juist vaak ziet gebeuren omdat men zo nodig wil regeren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die bestaat ook niet. Je hebt wel de PVV die voor de buhne net doet alsof ze diervriendelijk zijn maar dat gaat dan vooral om emotie (zielige hondjes etc) en uiteindelijk zijn ze gewoon voor de bio-industrie.
Maar waarom stem je dan niet op de PvdD? Je hebt maar 1 stem en dus is het ook een goed idee om die stem te concentreren op een thema dat je erg belangrijk vindt. PvdD gaan toch wel in de oppositie blijven en vandaaruit kunnen ze zich ook heel goed concentreren op dat ene thema. Iets wat ze ook al heel lang en goed doen, ze hebben veel bereikt met weinig zetels. In tegenstelling tot regeringspartijen (of sowieso bredere partijen) waar alles enorm verwaterd wordt door compromissen en andere thema's en partijpolitiek etc.
Dat is in ieder geval mijn voornaamste reden om op PvdD te stemmen.
Wat goed!quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
![]()
#TeamPvdD
Ja oppositie is minstens zo belangrijk als de regering. Ik vind iemand als Esther Ouwehand ook iemand die het oppositie-voeren uitstekend doet, altijd goed onderbouwd, rustig en inhoudelijk. Zij zou wel een groter podium mogen krijgen wat dat betreft. Marianne Thieme deed het ook altijd erg goed.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb lange tijd gevonden dat ik wilde stemmen op een partij die in ieder geval kans maakte om in de regering te komen. De laatste jaren ben ik echter meer opgeschoven richting de idee dat regeren op zichzelf het doel niet hoeft te zijn. Het gaat me er vooral om hoe een partij zich profileert, hoe zij politiek bedrijven en wat ze bereiken van datgene wat ze willen bereiken. Hoe sterk maken ze zich daarvoor en hoeveel zwalken ze, iets wat je juist vaak ziet gebeuren omdat men zo nodig wil regeren.
En ik heb besloten dat ik het ook prima vind om op een partij te stemmen die zeer waarschijnlijk juist in de kamer in de oppositie zal blijven. Daar wordt ook heel belangrijk werk gedaan. En als je het dan hebt over het werk dat in de TK gedaan wordt, vind ik dat je bij PvdD wel nog ziet dat ze doen waar de TK voor is: de regering controleren en scherp houden. En dat nog steeds op een fatsoenlijke manier, zoals veel partijen inmiddels vergeten zijn.
Die partij bestaat ook niet. Alle partijen rechts van het midden zijn dieronvriendelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Met Christine Teunissen kan de PvdD een volgende stap zetten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:49 schreef Mrmime het volgende:
Marianne Thieme vond ik ook altijd erg goed.
Esther Ouwehand vind ik inhoudelijk sterk, maar ze komt vaak heel zuur en belerend over, echt minder fijn vind ik.
Ik zou het wel jammer vinden als je alleen maar op een partij zou stemmen vanwege het asielbeleid, dat is zo'n enorm opgeblazen populistisch thema waar mensen vaak heel boos over zijn maar echt, er zijn zoveel belangrijkere dingen. Discussie over asielbeleid wordt ook bijna nooit op basis van feiten gevoerd maar vooral op emotie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:45 schreef Mrmime het volgende:
Ik moet inderdaad goed voor mezelf afwegen wat voor mij het belangrijkste thema wordt in deze verkiezingen.
Asielbeleid, dierenwelzijn, zorg. Dat vind ik belangrijke onderwerpen.
Zo rond de PS verkiezingen ben ik bij de PvdD terecht gekomen en ben ik mij gaan verdiepen in de partij. Ik vind dat de PvdD het in de oppositie echt heel goed doet. Ze krijgen dingen voor elkaar. Ze staan niet te schreeuwen aan de zijlijn maar komen met realistische plannen en oplossingen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja oppositie is minstens zo belangrijk als de regering. Ik vind iemand als Esther Ouwehand ook iemand die het oppositie-voeren uitstekend doet, altijd goed onderbouwd, rustig en inhoudelijk. Zij zou wel een groter podium mogen krijgen wat dat betreft. Marianne Thieme deed het ook altijd erg goed.
Ik heb nu 10 PvdD pennenquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
![]()
#TeamPvdD
Procedure. Voor het geval er zich tegenkandidaten voor Ouwehand willen melden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:14 schreef Starhopper het volgende:
Ze zoeken blijkbaar ook een nieuwe lijsttrekker???!!!!!![]()
Solliciteren kandidatenlijst Tweede Kamerverkiezingen 2023
quote:
Partij voor de Dieren: pak vergunningen Tata Steel en Chemours af
De Nederlandse vee-industrie moet met 75 procent krimpen. Van Tata Steel en Chemours worden de lozings- en andere vergunningen ingetrokken. En er komt een totaalverbod op schadelijke pfas-stoffen. Dat staat in het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.
"We gooien het roer om en gaan toe naar een leefomgeving die ons niet langer ziek, maar gezond maakt. Bedrijven mogen niet langer milieuvreemde stoffen in het water lozen of naar de lucht uitstoten", zegt Kamerlid Christine Teunissen, tevens voorzitter van de programmacommissie. "Tata Steel mag alleen voortbestaan als op korte termijn duidelijk wordt gemaakt hoe het bedrijf in 2030 schoon, klimaatneutraal en circulair wordt."
Bouw biomassacentrales stoppen
De partij wil een ministerie van Klimaat en Biodiversiteit en iedere maand een persconferentie van de premier over het klimaat. Ook moet er wat de PvdD betreft een verbod komen op het verbranden van biomassa uit hout en moet de bouw van biomassacentrales direct stoppen.
Milieuschade moet worden verrekend in de prijs van producten. Voor consumenten en producenten wil de partij strengere eisen om de consumptie te reguleren. "Een nationaal plan met afdwingbare doelstellingen moet het aantal spullen dat we produceren en consumeren omlaag brengen", schrijft de programmacommissie.
Nieuwe producten moeten worden gemaakt van zo min mogelijk materialen. Die materialen moeten kunnen worden hergebruikt en de producten zelf moeten lang meegaan en eenvoudig te repareren zijn.
Radicaal
"Sommige voorstellen zijn radicaal maar dat is een vereiste", zegt Teunissen. "Het gaat niet goed met de wereld, en de politieke en maatschappelijke roep om verandering wordt steeds luider. En die verandering moet nu plaatsvinden."
Partijleider Esther Ouwehand is de beoogde nieuwe lijsttrekker. Zij is voorgedragen door het bestuur. Op 24 september komen de leden bij elkaar voor een verkiezingscongres.
Bij de afgelopen paar Kamerverkiezingen groeide de partij gestaag naar de huidige zes zetels. In een peiling van eind vorige maand, die vanwege de grote winst van de nieuwe partij NSC van Pieter Omtzigt een politieke aardverschuiving te noemen was, kreeg de PvdD er virtueel twee zetels bij.
Grappig dat mannen ineens voor vrouwenrechten strijden zodra gender in beeld komt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:23 schreef Enchanter het volgende:
Ze willen geslachtsregistratie afschaffen.
Vrouwenrechten
Grappig dat jij dat blijkbaar prima vindtquote:Op woensdag 6 september 2023 03:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Grappig dat mannen ineens voor vrouwenrechten strijden zodra gender in beeld komt.
Hoezo 'vrouwenrechtenquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:23 schreef Enchanter het volgende:
Ze willen geslachtsregistratie afschaffen.
Vrouwenrechten
Linkjes doen het niet.quote:Op zondag 10 september 2023 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt toch anders te zijn. Ouwehand heeft vrijdag een brief gestuurd aan het partijbestuur.
[ twitter ]
[ twitter ]
Vervolgens laat het bestuur weten dat er mogelijk integriteitsproblemen zijn. Dubieuze volgorde wel.
Aangepastquote:Op zondag 10 september 2023 10:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Linkjes doen het niet.
Zat ik er er toch dichtbij, met m'n leeuwen
quote:Beste partijgenoten,
Zoals jullie ongetwijfeld hebben meegekregen heeft het partijbestuur op zaterdag 9 september jl. besloten om Esther Ouwehand niet voor te dragen als lijsttrekker voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Daarbij is het bestuur afgeweken van het eerder aangekondigde voornemen om dat wel te doen.
De aanleiding voor het alsnog niet doen van de voordracht is gelegen in meerdere factoren, waarbij de recente meldingen omtrent integriteitsschending (schendingen van onze Gedragscode) de uiteindelijke doorslag gaven. Gelet daarop hebben wij besloten dat het met onze kennis niet integer zou zijn om Esther als lijsttrekker voor te dragen aan het Congres.
Het afzien van de voordracht komt niet voort uit een interne richtingenstrijd binnen de partij, maar heeft uitsluitend betrekking op het feit dat wij Esther niet geschikt achten om het lijsttrekkerschap de komende vier jaar te vervullen, met de verantwoordelijkheden die daarbij komen.
Ons standpunt daarin is de afgelopen dagen niet veranderd.
Ons bericht van 9 september heeft tot stevige commotie geleid binnen de partij. Uitsluitend vanwege die ophef heeft het partijbestuur vanochtend besloten om Esther weer tot de kandidaatstellingsprocedure toe te laten en haar alsnog voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. De kandidatenlijst zoals het partijbestuur die voordraagt wordt op donderdag 14 september a.s. gepubliceerd.
Alle leden van het partijbestuur dienen per donderdag a.s. om 17 uur hun ontslag in, dat dan ook direct ingaat. Omdat hiermee tussentijdse vacatures ontstaan draagt het partijbestuur zorg voor het samenstellen van een interim-bestuur. Het partijbestuur heeft zich bereid verklaard om deze interim-bestuurders zoveel mogelijk in te werken en taken over te dragen.
Wij wensen de partij veel succes.
Ruud van der Velden, Elze Boshart, Gerard Kuipers, Bart Killestijn, Marnix van der Werf, Merel Hendriks, Hanke Hoogerwerf
Wat een zure mensen. Ook echt het partijbelang voorop stellen zo’n verklaring.quote:
Wie is Ines?quote:Op donderdag 14 september 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:
STRAKS INES IN DE TWEEDE KAMER!!!!!!!!!!! YESSSSSSSSSSSSS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Weski?quote:Op donderdag 14 september 2023 18:28 schreef Starhopper het volgende:
STRAKS INES IN DE TWEEDE KAMER!!!!!!!!!!! YESSSSSSSSSSSSS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ze is statenlid in Noord-Holland, daar zou je haar van kunnen kennen. Ze is echt een super aardig en toegankelijkquote:Op donderdag 14 september 2023 18:35 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wie is Ines?
Ik ken alleen Marianne en Esther
quote:
Hahaha nee ik ken echt niemandquote:Op donderdag 14 september 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze is statenlid in Noord-Holland, daar zou je haar van kunnen kennen. Ze is echt een super aardig en toegankelijk![]()
Interview met haar: https://www.gaykrant.nl/2(...)-staten-ines-kostic/
Maar... Maar... Dan had je het bestuur niet weg kunnen stemmen de 24equote:Op donderdag 14 september 2023 18:51 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hahaha nee ik ken echt niemand![]()
Ik had -bijna- m'n lidmaatschap opgezegd, tot de mail kwam dat ze Esther alsnog zouden benoemen als potentieel lijsttrekker. Nu kan de poster weer trots achter het raam
Moet ik dan niet HELEMAAL naar dat congres afreizen?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar... Maar... Dan had je het bestuur niet weg kunnen stemmen de 24e
Alles om de partij te redden!!!!!!!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:08 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Moet ik dan niet HELEMAAL naar dat congres afreizen?
Gekkerdquote:Op donderdag 14 september 2023 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles om de partij te redden!!!!!!!
Maar dat is niet meer nodig gelukkig
Alles voor de diertjesquote:Op donderdag 14 september 2023 19:23 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gekkerd![]()
Ik heb eerder al aangegeven dat ik totaal geen verstand van politiek heb en het alleen voor ''de beestjes'' doe
Ja tochquote:
Flexitariërquote:Op donderdag 14 september 2023 19:34 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja tochToevallig ook vegetariër of veganist?
Goed bezigquote:Op donderdag 14 september 2023 20:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
FlexitariërAf en toe eet ik vlees van de biologische slager.
Cool! Dat is al langquote:Op donderdag 14 september 2023 20:53 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Goed bezig
Ik ben al bijna 19 jaar vegetariër!
Ik vind biologisch vlees eten al heel verantwoord, ik wou dat meer mensen er bewust mee omgingen!quote:Op donderdag 14 september 2023 21:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Cool! Dat is al langGoed bezig!
Ja, dat is uiteindelijk ook mijn doel. Geen vlees meer
Ja. Maar is wel duur helaas.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:09 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik vind biologisch vlees eten al heel verantwoord, ik wou dat meer mensen er bewust mee omgingen!
Als de Partij voor de Dieren genoeg stemmen van de kiezers krijgt om 10 zetels (10 x de kiesdeler = aantal geldige stemmen gedeeld door 150 zetels, restzetels ff buiten beschouwing gelaten) te vullen dan komen in beginsel de nrs. 1-10 van de lijst daar te zitten. Uitzondering is als iemand die lager op de lijst staat eigenhandig een kwart zetel (25% van de kiesdeler) bij elkaar heeft gesprokkeld aan stemmen. Die krijgt dan een voorkeurszetel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:37 schreef PoesInDoos het volgende:
In Bert en Ernie taal graag; wat maakt het uit dat Maarten op 20 staat? Men kan toch zijn bolletje rood maken?
Ernie: Hey Bert! Wie is Maarten nou weer?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:37 schreef PoesInDoos het volgende:
In Bert en Ernie taal graag; wat maakt het uit dat Maarten op 20 staat? Men kan toch zijn bolletje rood maken?
quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:08 schreef Tjoent het volgende:
Jip en Janneke kunnen dit veel beter uitleggen.
Hey super, ik snap het nu, dankje!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:03 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als de Partij voor de Dieren genoeg stemmen van de kiezers krijgt om 10 zetels (10 x de kiesdeler = aantal geldige stemmen gedeeld door 150 zetels, restzetels ff buiten beschouwing gelaten) te vullen dan komen in beginsel de nrs. 1-10 van de lijst daar te zitten. Uitzondering is als iemand die lager op de lijst staat eigenhandig een kwart zetel (25% van de kiesdeler) bij elkaar heeft gesprokkeld aan stemmen. Die krijgt dan een voorkeurszetel.
Even als voorbeeld de lijst van GroenLinks van de verkiezingen in 2021. GroenLinks behaalde 8 zetel, maar nrs. 9 en 10 behaalden een voorkeurszetel, waardoor nrs. 7 en 8 buiten de boot vielen.
Kiesdeler: 69.486 (25% voor voorkeurszetel was 17.372)
1. Jesse Klaver (227.982 stemmen)
2. Corinne de Jonge van Ellemeet (70.978)
3. Tom van der Lee (3.173)
4. Laura Bromet (23.666)
5. Senna Maatoug (19.392)
6. Bart Snels (2.969)
7. Suzanne Kröger (9.655)
8. Paul Smeulders (1.454)
9. Kauthar Bouchallikht (27.038)
10. Lisa Westerveld (33.172)
Maar het komt niet veel voor dat kandidaten die lager op de lijst staan het voor elkaar krijgen om via een voorkeurszetel gekozen te worden.
OMG hoe danquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ernie: Hey Bert! Wie is Maarten nou weer?
Bert: Dat weet ik ook niet Ernie. Misschien bedoelt ze Lammert? Wat een rare naam trouwens. Lammert! Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Die Lammert staat helemaal op nummer 20, die komt natuurlijk nooit in de kamer!
Ernie: Nee, want dan moeten ze 20 zetels halen! Dat past toch helemaal niet in de kamer? Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Doe niet zo dom, Ernie, er passen wel 150 zetels in de kamer! Maar de Partij voor de Dieren haalt nooit 20 zetels.
Ernie: Misschien vinden heleboel mensen Lammert wel een heel aardige man! En dat ze dan speciaal op hem stemmen!
Bert: Ja dat kan wel. Maar dat zal vast wel niet. Lammert is namelijk echt een Lam-Lul. Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg! Hoei!
Ja die had ik moeten hebbenquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:08 schreef Tjoent het volgende:
Jip en Janneke kunnen dit veel beter uitleggen.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ernie: Hey Bert! Wie is Maarten nou weer?
Bert: Dat weet ik ook niet Ernie. Misschien bedoelt ze Lammert? Wat een rare naam trouwens. Lammert! Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Die Lammert staat helemaal op nummer 20, die komt natuurlijk nooit in de kamer!
Ernie: Nee, want dan moeten ze 20 zetels halen! Dat past toch helemaal niet in de kamer? Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg!
Bert: Doe niet zo dom, Ernie, er passen wel 150 zetels in de kamer! Maar de Partij voor de Dieren haalt nooit 20 zetels.
Ernie: Misschien vinden heleboel mensen Lammert wel een heel aardige man! En dat ze dan speciaal op hem stemmen!
Bert: Ja dat kan wel. Maar dat zal vast wel niet. Lammert is namelijk echt een Lam-Lul. Eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh-eh!
Ernie: Gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg-gg! Hoei!
Hopelijk weten ze te herstellen en komt Van Heuven alsnog in de kamer.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
1. Esther Ouwehand
2. Christine Teunissen
3. Frank Wassenberg
4. Eva Akerboom
5. Ines Kostić
6. Martine van Schaik
7. Anna Krijger
8. Pascale Plusquin
9. Pieter Groenewege
10. Maarten van Heuven
...
20. Lammert van Raan
Dit is dus nog de conceptlijst van het oude, inmiddels vertrokken, bestuur. Ouwehand dus wel terug op #1.
Tweede plek was eigenlijk bestemd voor Leonie Vestering, wat opvallend is want Christine Theunissen is al heel lang de kroonprinses binnen de partij (verving ook Ouwehand als fractievz tijdens haar absentie). Maar Vestering is per direct vertrokken. Zij zou ook het fractielid zijn geweest waar Ouwehand een conflict mee had.
Opvallend: Teunissen, Wassenberg en Akerboom waren #teamouwehand tijdens het conflict en staan op 2 t/m 4. Maar zittend kamerlid Lammert van Raan (echtgenoot van partijmastodont Lieke Keller) die zich niet uitsprak voor Ouwehand wordt afgescheept met een twintigste plek. Die gaat mogelijk nog wat proberen op het partijcongres lijkt mij.
Eva van Esch koos ook de kant van Ouwehand, maar wil niet terug de kamer in en ontbreekt dus op de lijst.
Verder wil ik @:Starhopper feliciteren met de mooie plek van Ines Kostić. Ines is awesome en zou een geweldige toevoeging voor de fractie zijn. Zelf ben ik ook enorm fan van Maarten van Heuven op 10. Dat leek een kansrijke positie gezien de laatste peilingen, maar met alle strubbelingen...? Dan maar op voorkeursstemmen.
Zal ik op haar stemmen ipv Esther?quote:
Jah!quote:Op woensdag 20 september 2023 20:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zal ik op haar stemmen ipv Esther?
Er zijn een paar kandidaten die op een hogere plaats willen, waaronder Ines Kostic, en iemand die door een administratieve fout niet op de lijst is gekomen maar er wel op wil, daar wordt vandaag over gestemd. Er wordt niet over het bestuur gestemd, dat is interim en blijft aan tot het volgende congres. Ook is er geen tegenkandidaat voor Ouwehand.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
Is er ergens een lijstje van alle tegenkandidaten? De leden in dit topic zullen het vast per mail hebben gekregen inmiddels. Ik zie wel wat dingen langskomen, maar heb geen volledig overzicht.
Heb je hem al binnen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:30 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb vandaag een mail gehad dat ik een mooie poster krijg
Ik heb ook nog niets ontvangenquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:24 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Heb je hem al binnen?
Ik kreeg maar niets, dus heb het campagnepakket maar via de webshop besteld.
Ik ging er dus ook vanuit dat we het als leden sowieso toegestuurd kregen...quote:
Dat wilde ik net kopieren jaquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:27 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh hahahahakleine lettertjes
''Ben je lid? Leden van de Partij voor de Dieren krijgen het campagnepakket rond 2 november thuisgestuurd.''
LE-ZEN is MOEI-LIJKquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wilde ik net kopieren ja![]()
![]()
Nu krijg je dus 2 pakketten
Ik heb mijn pakket ontvangenquote:Op maandag 30 oktober 2023 19:30 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
LE-ZEN is MOEI-LIJK![]()
Hebberige Harry..
Mijn postbode is nog niet geweest, maar hij gaat dan direct op het raamquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb mijn pakket ontvangen![]()
De posters zijn mooi
Wat ze zegt, klopt toch? De rechter heeft dat zo geoordeeld.quote:
Mensen voelen zich door die leus bedreigd/gekwetst. Dus gewoon niet doen. Geen jurisprudentie voor nodig.quote:Op maandag 13 november 2023 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ze zegt, klopt toch? De rechter heeft dat zo geoordeeld.
Dat is iets anders, en wat mij betreft ook zeker wel zo. Maar daar gaat het niet om. Degene die dat post, wil vooral heel graag een vuurtje opstoken ofzo, maar wat ze zegt, klopt gewoon. Dus er is weinig vuurtje op te stokenquote:Op dinsdag 14 november 2023 09:20 schreef Enrica het volgende:
[..]
Mensen voelen zich door die leus bedreigd/gekwetst. Dus gewoon niet doen. Geen jurisprudentie voor nodig.
Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 22 november 2023 10:12 schreef PoesInDoos het volgende:
Speciaal voor @:Starhopper Ines aangevinkt (grapje, rood gekleurd)
Daar had ik op de basisschool al moeite meequote:Op woensdag 22 november 2023 17:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Voortaan wel binnen de lijntjes kleuren he.
Dat gedoetje, en dan vooral de timing daarvan, EN het strategisch stemmen heeft zetels gekost.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:54 schreef Enrica het volgende:
Halvering, misschien niet helemaal onverwacht maar toch pijnlijk. Zowel het huidige als het vorige bestuur heeft grote fouten gemaakt.
Ik heb het idee dat alleen SGP-stemmers nooit afwijken, zweven of strategisch stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:48 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb op Christine Teunissen (nummer 3) gestemd, net als vorige keer (toen nummer 2). Ik had al rekening gehouden met verlies maar 3 zetels is wel matig. Toch wel blij met mijn stem, ik hoop dat de strategische stemmers die voor GL/PvdA hebben gekozen er geen spijt van krijgen (of wel, en volgende keer gewoon weer PvdD stemmen).
Volgens Ipsos is maar liefst 25% van de stemmers dit keer thuisgebleven. Ik vrees toch dat veel mensen zijn afgehaakt door de nieuwe richting waarvoor gekozen is. Wat mij betreft staan dierenrechten de volgende keer gewoon weer op nummer 1 in het verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gedoetje, en dan vooral de timing daarvan, EN het strategisch stemmen heeft zetels gekost.
Ondanks de uitslag vind ik het een hele geruststelling dat Ines nu in TK komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |