Voor mij staat de keuze vast. Vorige TK verkiezingen een strategische stem op D66 want ik wilde een groener kabinet. Maar nu wil ik op een echte linkse partij stemmen. De andere linkse partijen vallen voor mij af omdat ze ooit vraagtekens hebben gezet bij de wapenleveringen aan Oekraine en vredesonderhandelingen willen.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit, en het is ook nog geen november, maar ik neem PvdD wel serieus in overweging.
Laat me raden: Ines? Heb bij de laatste TK-verkiezingen nog op haar gestemdquote:Op maandag 10 juli 2023 22:23 schreef Starhopper het volgende:
Wat ik ook wel cool vind is dat ze heel toegankelijk zijn. Tenminste, bij de PS. De lijsttrekker van de PS verkiezingen heeft haar mobiele nummer gegeven toen ik wat vragen over het programma had![]()
Ines inderdaadquote:Op maandag 10 juli 2023 22:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Laat me raden: Ines? Heb bij de laatste TK-verkiezingen nog op haar gestemdTof mens, maar helaas één van de weinigen. Partijcultuur is zo toxic. Ik vind het echt jammer, inhoudelijk past de partij goed bij me. Maar ik vertrouw ze voor geen meter meer.
Ze is een reizende ster binnen de partij, als ze wil krijgt ze een verkiesbare plek.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ines inderdaadJa, ze is heel cool! Hopelijk staat ze deze verkiezingen ook weer op de lijst.
Over de partijcultuur weet ik niet echt veel. Is daar ergens iets over te lezen?
Story time?quote:Op maandag 10 juli 2023 22:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Jaren op gestemd. Lid geworden. Actief geworden. De mensen achter de partij leren kennen. Gillend weggerend. Stem nu GroenLinks.
Geen details. Grootste deel van het actieve ledenbestand lijkt me wel oké, maar de mensen op de "posities" (volksvertegenwoordigers, bestuursleden, commissieleden e.d.) zijn hyperambitieus en gaan echt over lijken om carrière te maken binnen de politiek. Idealen lijken daar ondergeschikt aan. Het is een incrowd die geen enkele vorm van tegenspraak accepteert en enorm misbruik van welwillende vrijwilligers maakt. Gaat er gemeen aan toe. Het verloop onder actieve leden is dan ook groot.quote:
Deels waar. Ik heb ook een kijkje kunnen nemen in de keuken van andere partijen, toegegeven niet als lid maar in een andere capaciteit. Maar zo toxisch als bij de PvdD heb ik het nergens gezien.quote:
quote:Mijn stem gaat weer naar de PvdD, ik krijg als lid zelfs zo'n coole poster om achter je raam te hangen
Mijn mentale capaciteit is niet groot genoeg om inhoudelijk te discussiëren over de politiek, maar ik geloof je hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:08 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Deels waar. Ik heb ook een kijkje kunnen nemen in de keuken van andere partijen, toegegeven niet als lid maar in een andere capaciteit. Maar zo toxisch als bij de PvdD heb ik het nergens gezien.
Meeste andere partijen hebben ook minder die extreme top-down cultuur die de PvdD kenmerkt, input van leden wordt meer gewaardeerd en leden kunnen ook echt aan de rem trekken.
[..]
[ afbeelding ]
Dit blijft echt één van de beste verkiezingsposters die ik ooit heb gezien. Van de hand van marketing-genie Niko Koffeman, iemand over wie je ook alleen maar klachten hoort intern
Ik heb een opvouwbare koffiebekerquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben net lid geworden van de PvdDAls welkomstcadeau heb ik gekozen voor pennen
![]()
#TeamPvdD
Pennen waarmee je op papier schrijft?quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben net lid geworden van de PvdDAls welkomstcadeau heb ik gekozen voor pennen
Oeh cool! Die had ik ook wel willen hebbenquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb een opvouwbare koffiebeker
Was alweer een paar jaar terugquote:Op woensdag 12 juli 2023 08:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oeh cool! Die had ik ook wel willen hebbenDie kon ik niet kiezen helaas. Niets, boeken, shirt of pennen
Deze?quote:Op woensdag 12 juli 2023 08:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Was alweer een paar jaar terugGebruik hem regelmatig, mooie wit/groene kleur ook
Jazeker!quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ga niet op de PvdD stemmen, maar ben blij dat hun geluid gehoord wordt. Met name op het gebied van dierenwelzijn ben ik het volledig met ze eens.
Ik zoek eigenlijk een centrumrechtse partij die ook een goed dierenwelzijnbeleid voert. Die partij heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik heb het ff gevraagd aan zequote:
Ga je de poster ook voor je raam hangen?quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het ff gevraagd aan zeIk wil hem ook
Die bestaat ook niet. Je hebt wel de PVV die voor de buhne net doet alsof ze diervriendelijk zijn maar dat gaat dan vooral om emotie (zielige hondjes etc) en uiteindelijk zijn ze gewoon voor de bio-industrie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Ik ga niet op de PvdD stemmen, maar ben blij dat hun geluid gehoord wordt. Met name op het gebied van dierenwelzijn ben ik het volledig met ze eens.
Ik zoek eigenlijk een centrumrechtse partij die ook een goed dierenwelzijnbeleid voert. Die partij heb ik nog niet gevonden helaas.
Ik heb lange tijd gevonden dat ik wilde stemmen op een partij die in ieder geval kans maakte om in de regering te komen. De laatste jaren ben ik echter meer opgeschoven richting de idee dat regeren op zichzelf het doel niet hoeft te zijn. Het gaat me er vooral om hoe een partij zich profileert, hoe zij politiek bedrijven en wat ze bereiken van datgene wat ze willen bereiken. Hoe sterk maken ze zich daarvoor en hoeveel zwalken ze, iets wat je juist vaak ziet gebeuren omdat men zo nodig wil regeren.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die bestaat ook niet. Je hebt wel de PVV die voor de buhne net doet alsof ze diervriendelijk zijn maar dat gaat dan vooral om emotie (zielige hondjes etc) en uiteindelijk zijn ze gewoon voor de bio-industrie.
Maar waarom stem je dan niet op de PvdD? Je hebt maar 1 stem en dus is het ook een goed idee om die stem te concentreren op een thema dat je erg belangrijk vindt. PvdD gaan toch wel in de oppositie blijven en vandaaruit kunnen ze zich ook heel goed concentreren op dat ene thema. Iets wat ze ook al heel lang en goed doen, ze hebben veel bereikt met weinig zetels. In tegenstelling tot regeringspartijen (of sowieso bredere partijen) waar alles enorm verwaterd wordt door compromissen en andere thema's en partijpolitiek etc.
Dat is in ieder geval mijn voornaamste reden om op PvdD te stemmen.
Wat goed!quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
![]()
#TeamPvdD
Ja oppositie is minstens zo belangrijk als de regering. Ik vind iemand als Esther Ouwehand ook iemand die het oppositie-voeren uitstekend doet, altijd goed onderbouwd, rustig en inhoudelijk. Zij zou wel een groter podium mogen krijgen wat dat betreft. Marianne Thieme deed het ook altijd erg goed.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb lange tijd gevonden dat ik wilde stemmen op een partij die in ieder geval kans maakte om in de regering te komen. De laatste jaren ben ik echter meer opgeschoven richting de idee dat regeren op zichzelf het doel niet hoeft te zijn. Het gaat me er vooral om hoe een partij zich profileert, hoe zij politiek bedrijven en wat ze bereiken van datgene wat ze willen bereiken. Hoe sterk maken ze zich daarvoor en hoeveel zwalken ze, iets wat je juist vaak ziet gebeuren omdat men zo nodig wil regeren.
En ik heb besloten dat ik het ook prima vind om op een partij te stemmen die zeer waarschijnlijk juist in de kamer in de oppositie zal blijven. Daar wordt ook heel belangrijk werk gedaan. En als je het dan hebt over het werk dat in de TK gedaan wordt, vind ik dat je bij PvdD wel nog ziet dat ze doen waar de TK voor is: de regering controleren en scherp houden. En dat nog steeds op een fatsoenlijke manier, zoals veel partijen inmiddels vergeten zijn.
Die partij bestaat ook niet. Alle partijen rechts van het midden zijn dieronvriendelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:18 schreef Mrmime het volgende:
Met Christine Teunissen kan de PvdD een volgende stap zetten.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:49 schreef Mrmime het volgende:
Marianne Thieme vond ik ook altijd erg goed.
Esther Ouwehand vind ik inhoudelijk sterk, maar ze komt vaak heel zuur en belerend over, echt minder fijn vind ik.
Ik zou het wel jammer vinden als je alleen maar op een partij zou stemmen vanwege het asielbeleid, dat is zo'n enorm opgeblazen populistisch thema waar mensen vaak heel boos over zijn maar echt, er zijn zoveel belangrijkere dingen. Discussie over asielbeleid wordt ook bijna nooit op basis van feiten gevoerd maar vooral op emotie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:45 schreef Mrmime het volgende:
Ik moet inderdaad goed voor mezelf afwegen wat voor mij het belangrijkste thema wordt in deze verkiezingen.
Asielbeleid, dierenwelzijn, zorg. Dat vind ik belangrijke onderwerpen.
Zo rond de PS verkiezingen ben ik bij de PvdD terecht gekomen en ben ik mij gaan verdiepen in de partij. Ik vind dat de PvdD het in de oppositie echt heel goed doet. Ze krijgen dingen voor elkaar. Ze staan niet te schreeuwen aan de zijlijn maar komen met realistische plannen en oplossingen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja oppositie is minstens zo belangrijk als de regering. Ik vind iemand als Esther Ouwehand ook iemand die het oppositie-voeren uitstekend doet, altijd goed onderbouwd, rustig en inhoudelijk. Zij zou wel een groter podium mogen krijgen wat dat betreft. Marianne Thieme deed het ook altijd erg goed.
Ik heb nu 10 PvdD pennenquote:Op woensdag 12 juli 2023 07:39 schreef Starhopper het volgende:
![]()
#TeamPvdD
Procedure. Voor het geval er zich tegenkandidaten voor Ouwehand willen melden.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:14 schreef Starhopper het volgende:
Ze zoeken blijkbaar ook een nieuwe lijsttrekker???!!!!!![]()
Solliciteren kandidatenlijst Tweede Kamerverkiezingen 2023
quote:
Partij voor de Dieren: pak vergunningen Tata Steel en Chemours af
De Nederlandse vee-industrie moet met 75 procent krimpen. Van Tata Steel en Chemours worden de lozings- en andere vergunningen ingetrokken. En er komt een totaalverbod op schadelijke pfas-stoffen. Dat staat in het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.
"We gooien het roer om en gaan toe naar een leefomgeving die ons niet langer ziek, maar gezond maakt. Bedrijven mogen niet langer milieuvreemde stoffen in het water lozen of naar de lucht uitstoten", zegt Kamerlid Christine Teunissen, tevens voorzitter van de programmacommissie. "Tata Steel mag alleen voortbestaan als op korte termijn duidelijk wordt gemaakt hoe het bedrijf in 2030 schoon, klimaatneutraal en circulair wordt."
Bouw biomassacentrales stoppen
De partij wil een ministerie van Klimaat en Biodiversiteit en iedere maand een persconferentie van de premier over het klimaat. Ook moet er wat de PvdD betreft een verbod komen op het verbranden van biomassa uit hout en moet de bouw van biomassacentrales direct stoppen.
Milieuschade moet worden verrekend in de prijs van producten. Voor consumenten en producenten wil de partij strengere eisen om de consumptie te reguleren. "Een nationaal plan met afdwingbare doelstellingen moet het aantal spullen dat we produceren en consumeren omlaag brengen", schrijft de programmacommissie.
Nieuwe producten moeten worden gemaakt van zo min mogelijk materialen. Die materialen moeten kunnen worden hergebruikt en de producten zelf moeten lang meegaan en eenvoudig te repareren zijn.
Radicaal
"Sommige voorstellen zijn radicaal maar dat is een vereiste", zegt Teunissen. "Het gaat niet goed met de wereld, en de politieke en maatschappelijke roep om verandering wordt steeds luider. En die verandering moet nu plaatsvinden."
Partijleider Esther Ouwehand is de beoogde nieuwe lijsttrekker. Zij is voorgedragen door het bestuur. Op 24 september komen de leden bij elkaar voor een verkiezingscongres.
Bij de afgelopen paar Kamerverkiezingen groeide de partij gestaag naar de huidige zes zetels. In een peiling van eind vorige maand, die vanwege de grote winst van de nieuwe partij NSC van Pieter Omtzigt een politieke aardverschuiving te noemen was, kreeg de PvdD er virtueel twee zetels bij.
Grappig dat mannen ineens voor vrouwenrechten strijden zodra gender in beeld komt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:23 schreef Enchanter het volgende:
Ze willen geslachtsregistratie afschaffen.
Vrouwenrechten
Grappig dat jij dat blijkbaar prima vindtquote:Op woensdag 6 september 2023 03:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Grappig dat mannen ineens voor vrouwenrechten strijden zodra gender in beeld komt.
Hoezo 'vrouwenrechtenquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:23 schreef Enchanter het volgende:
Ze willen geslachtsregistratie afschaffen.
Vrouwenrechten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |