abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:53:25 #1
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865004
Israël is zaterdagochtend vroeg getroffen door "tientallen raketten" die vanuit de Gazastrook zijn afgevuurd op onder meer Tel Aviv. Daarbij is volgens Israël een vrouw om het leven gekomen.

Het Israëlische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn geïnfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.

Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beëindigen."

Het Israëlische leger zegt dat het klaarstaat voor een oorlog en de minister van Defensie heeft het oproepen van reservisten goedgekeurd.

Update 13.40 uur: Iran verwelkomt de Palestijnse aanval op Israël. “Wij feliciteren de Palestijnse strijders”, zei Rahim Safawi, adviseur van de Iraanse geestelijke en staatsleider Ayatollah Ali Khamenei, tegen het semi-staatspersbureau Insa. Iran zal hen steunen tot de bevrijding van Palestina en Jeruzalem.
Volgens een bericht in de media zijn er zeker 22 Israëliërs om het leven gekomen bij de aanval door de radicaal-islamitische Palestijnse organisatie Hamas vanuit de Gazastrook.

Rusland zegt contact te hebben met beide partijen en ook met Arabische landen vanwege de escalatie van het conflict tussen Israël en de Palestijnen. "Het spreekt voor zich dat we altijd oproepen tot terughoudendheid", citeerde persbureau Interfax vice-minister van Buitenlandse Zaken Michail Bogdanov.

De Libanese Hezbollah-militie beschrijft de Hamas-aanval op Israël als een “krachtig antwoord op de voortdurende bezetting van Israël en een boodschap aan degenen die normalisatie met Israël nastreven”, aldus de islamitische militie in een verklaring. Ze volgt de situatie in de Gazastrook op de voet en staat in ‘direct contact met de leiding van het Palestijnse verzet’.

Meerdere landen raden het reizen naar Israël af.

twitter

twitter

Update 10.46 uur: Volgens een Israëlische militaire woordvoerder hebben de Palestijnen 2.500 raketten op Israël afgevuurd. Er wordt gevochten in de Israëlische stad Erez aan de grens met de Gazastrook en bij de nabijgelegen militaire basis Zikim. Duizenden Israëlische legerreservisten zouden worden geactiveerd. “Natuurlijk zijn er slachtoffers”, aldus de woordvoerder.

Op sociale media circuleren onbevestigde foto's en video's waarop te zien is dat Israëli's zijn ontvoerd en vermoord door Palestijnse militanten. Een woordvoerder van het Israëlische leger weigerde commentaar te geven op berichten over de ontvoeringen.

Na de massale aanvallen op Israël vanuit de Palestijnse Gazastrook heeft het Israëlische leger zaterdag de staat van oorlog uitgeroepen. Israël heeft in reactie op het geweld operatie "Iron Swords" gelanceerd. De eerste vergeldingsaanval op Hamasdoelen is inmiddels uitgevoerd. Onder meer vanuit de Nederlandseregering wordt het geweld door Hamas veroordeeld en wordt het recht op zelfverdediging door Israël uitgesproken. Demissionair premier Rutte: "Israël heeft het volle recht om zich hiertegen te verdedigen.".

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu sprak zaterdag :“Burgers van Israël, we zijn in oorlog en we zullen winnen”, zei Netanyahu in een videoboodschap vanuit het militaire hoofdkwartier in Tel Aviv.

Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Live stream Gazastrook:

Andere livestream Israel:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

SPOILER: Meer tweets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
poll

Liveblog: https://www.geenstijl.nl/5172915/we-kijken/
pi_210865007
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:42 schreef Multatilu het volgende: Aanslagen op 11 september 2001 in de VS Aanslagen in Londen op 7 juli 2005 Aanslag op Charlie Hebdo in Parijs, 2015 Bomaanslagen in Madrid, 2004 Aanslagen in Mumbai, 2008 Verschillende gijzelingen en onthoofdingen door ISIS Boko Haram-aanvallen in Nigeria Aanslag op de kerstmarkt in Berlijn, 2016 Aanslag op Bataclan en andere locaties in Parijs, 2015 Aanslag in Nice, 2016 Aanslagen in Bali, 2002 en 2005 Beslan-schoolgijzeling in Rusland, 2004 Schietpartij op Fort Hood, VS, 2009 Aanslag op Marathont Boston, 2013 Aanval op het Canadese parlement, 2014 Aanval op museum in Tunis, 2015 Aanslag op toeristen op het strand in Sousse, Tunesië, 2015 Aanslagen in Brussel, 2016 Schietpartij in Orlando nachtclub, 2016 Aanslag op kerstmarkt in Straatsburg, 2018 Aanslagen in Sri Lanka op Paaszondag, 2019 Aanslag op Moskeeën in Christchurch, 2019 (Dader beweerde te handelen tegen islamisering) Aanval op Thalys-trein, 2015 Aanslag op Russisch passagiersvliegtuig boven Sinai, 2015 Gijzeling in Sydney café, 2014 Aanslag op toeristen in Luxor, Egypte, 1997 Aanslag op de USS Cole, 2000 Aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania, 1998 Aanslag op metro van Sint-Petersburg, 2017 Aanslagen in Jakarta, 2016 Aanval op militair hoofdkwartier in Kabul, 2017 Aanslag op kerken in Egypte, 2017 Aanslagen in Istanbul, 2016 Aanslagen in Bagdad, veelvuldig sinds 2003 Aanslagen in Karachi, veelvuldig sinds de jaren '90 Schietpartij in San Bernardino, 2015 Aanslagen in Casablanca, 2003 Aanslag op Joods Museum in Brussel, 2014 Aanslag op Turkse nachtclub Reina in Istanbul, 2017 Aanvallen in de Sinaïwoestijn, Egypte, veelvuldig sinds 2011 Aanslag op synagoge in Kopenhagen, 2015 Aanslag op Charlie Hebdo-kantoor, 2011 Aanslag op Deense cartoonist Kurt Westergaard, 2010 Aanslag op Amerikaanse ambassade in Jemen, 2008 Aanslag op metro in Moskou, 2010 Aanslag op het Britse consulaat en de HSBC-bank in Istanbul, 2003 Aanslag op het luxe hotel Taj Mahal Palace in Mumbai, 2008 Aanslagen in de Filipijnen door Abu Sayyaf, veelvuldig sinds de jaren '90 Aanslag op school in Peshawar, Pakistan, 2014 Aanslag op Malala Yousafzai, 2012
Hier nog wat data voor je. Maar wat is je punt?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:54:03 #3
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865011
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:50 schreef maan_man het volgende:
Je zou maar de middag hebben vrijgehouden om naar de F1 te kijken en nu zijn ontvoert naar Gaza, dan loopt je dag ook anders dan gepland.
Ik word nog liever ontvoerd dan F1 te moeten kijken.
pi_210865012
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:49 schreef Bezsen het volgende:

[..]
De Rebbe zou huilen als ie de huidige staat van Israel nog kon zien.
Ik weet het wel zeker :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210865027
In Duitsland lijken ze ook wakker te worden:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210865033
quote:
Die Leanne is ook weer erg typisch :')

twitter
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:56:30 #7
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865034
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Nee, die geven liever Europees geld aan Israel uit schaamtegevoel.
Heel erg cringe.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:56:35 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210865036
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:54 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik wordt nog liever ontvoerd dan F1 te moeten kijken.
:D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210865048
Al duizenden jaren een kutregio.
Waar duizenden mensen duizenden redenen menen te hebben (gehad) om land zus of zo te claimen vanwege godsdienst, cultuur of een zich zelf toegeëigend "volkerenrecht."

Hoe lang de mensheid nog zal rondzwalken op deze planeet weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat de conflicten in het Midden-Oosten NOOIT (meer) opgelost zullen worden.

Rust in vrede, Yitzhak Rabin.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_210865050
Hoe de neuk kan dit?
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210865054
Ik ga heel even mijn alu hoedje opzetten
We gaan een grootschalige oorlog krijgen
Het vrije westen en haar geallieerden vs de moslim wereld( in samenwerking met China en Rusland)
Tot zover dit bericht

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:58:19 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210865059
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Zeer bijzonder dat een hoofdredacteur eigen mening gaat poneren
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:02 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210865069
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
Het vrije westen en haar geallieerden vs de moslim wereld( in samenwerking met China en Rusland)
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
China die moslims gaat helpen? Haha.Die zullen eerder een popcorn fabriek uit de grond stampen.
pi_210865071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:56 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Nee, die geven liever Europees geld aan Israel uit schaamtegevoel.
Heel erg cringe.
Eigenlijk joods geld. Hadden die nog niet teruggegeven.
pi_210865072
Wat een week...

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:04 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:59:27 #17
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210865075
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:57 schreef Toby56 het volgende:
Al duizenden jaren een kutregio.
Waar duizenden mensen duizenden redenen menen te hebben (gehad) om land zus of zo te claimen vanwege godsdienst, cultuur of een zich zelf toegeëigend "volkerenrecht."

Hoe lang de mensheid nog zal rondzwalken op deze planeet weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat de conflicten in het Midden-Oosten NOOIT (meer) opgelost zullen worden.

Rust in vrede, Yitzhak Rabin.
Ben er een aantal jaren geleden geweest, Israël en de Palestijnse gebieden, en het viel me op hoe ontzettend veel mensen in zo’n klein gebied wonen. En het blijft maar groeien.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210865079
quote:
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
Moslimwereld :') Brics landen vriend.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:00:01 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210865091
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het beschaafde westen? Ach, hou toch op :')
In een wereld vol achterlijkheid en barbaarsheid is het westen inderdaad een lichtend baken van beschaafdheid. Alleen al het feit dat we onze krijgsmachten niet als een genocide plegende horde inzetten in de niet-westerse wereld maakt ons veruit superieur.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:01:07 #21
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865093
quote:
Waarom heet het de 2e yom kippur oorlog.
Was dat niet 2 weken terug.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:01:39 #22
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865100
Beter de 1e Sukkoth oorlog.
pi_210865107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:57 schreef Slayage het volgende:
Hoe de neuk kan dit? [ twitter ]
Ze krijgen hulp van buitenaf he, zo lastig in het allemaal niet :P
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
China die moslims gaat helpen? Haha.Die zullen eerder een popcorn fabriek uit de grond stampen.
Mocht Iran in de picture komen dan zullen die idd hun kant kiezen. Ze hebben daar laatst nog flink in geinvesteerd
pi_210865112
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:01 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Alleen al het feit dat we onze krijgsmachten niet als een genocide plegende horde inzetten in de niet-westerse wereld maakt ons veruit superieur.

Wut?

Of bedoelde je met 'we' Benelux, en niet het gehele westen?
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:02:36 #25
236264 crew  capricia
pi_210865116
quote:
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
Kunnen de Palestijnen niet wat land geven voor vrede?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210865127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Moslimwereld :') Brics landen vriend.
Fine, als je wilt mierenneuken :6
pi_210865135
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:02 schreef Drxx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Wut?

zelfs de benelux voldoet er nog niet aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210865136
quote:
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
Het vaticaan aast nog steeds op Jeruzalem, islam is het zwaard van de paus /alu
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210865137
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben er een aantal jaren geleden geweest, Israël en de Palestijnse gebieden, en het viel me op hoe ontzettend veel mensen in zo’n klein gebied wonen. En het blijft maar groeien.
Maar dan praat je over kwantiteit.
Dat hoeft kwaliteit niet persé in de weg te staan.

Als je elkaars aanwezigheid maar verdragen kunt.

Vroeger zongen wij in de kerk dit mooie lied (2 eerste verzen):

Jeruzalem, mijn vaderstad,
mijn moederhuis, wanneer
zal ik u zien zoals gij zijt,
de bruid van onze Heer?

Daar is geen pijn en geen verdriet,
geen afgunst en geen nijd,
en angst en armoe zijn er niet
maar altijd vrolijkheid.

Om je rot te lachen.
Als het niet zo diep- en diep ellendig was.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:04:42 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210865141
quote:
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
Lekker man. Moment, ik ga zo even F1 in Qatar kijken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:04:54 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210865143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ze krijgen hulp van buitenaf he, zo lastig in het allemaal niet :P
[..]
Mocht Iran in de picture komen dan zullen die idd hun kant kiezen. Ze hebben daar laatst nog flink in geinvesteerd
Als investeringen de keuze maken zullen ze eerder Europa helpen. Weet je hoeveel bedrijven tegenwoordig Chinese aandeelhouders hebben. Iran is echt een kleine speler voor China.

Nee, als het echt allemaal chaos wordt zal China gok ik eerder Taiwan binnenvallen als iedereen afgeleid is door een groot conflict in het MO (en natuurlijk Oekraine)
pi_210865151
Nog even genieten van Al Jazeera voordat die (weer?) verboden worden. Altijd interessant om ook de kant van, bijvoorbeeld, Hamas te horen.

Alleen wel jammer dat ze niet doorpakken en vragen waarom ze burgers targetten, en hoe dit vooral hun eigen zaak pijn doet.
pi_210865156
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Kunnen de Palestijnen niet wat land geven voor vrede?
Beide partijen willen geen millimeter toegeven al decennia lang
Lijkt me stug dat ze nu opeens wel zin hebben in onderhandelingen
pi_210865159
quote:
Tot zover dit bericht

[ twitter ]
Neuh, waarom zouden die zich uberhaupt op een groter niveau dan het verplichte berichtje van BuZa mengen in dit conflict? Voor zo'n beetje iedereen op de planeet geldt eigenlijk wel dat ze hun beperkte politieke kapitaal beter kunnen inzetten dan voor twee kemphanen die toch geen vrede willen.
pi_210865162
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het staat ze vrij naar één van de vele omringende moslimlanden te vertrekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210865165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zelfs de benelux voldoet er nog niet aan.
Vooruit, Flevoland dan.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:07:13 #37
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865168
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat moeten als er een prima bewoonbaar land is?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:07:14 #38
438527 MissButterflyy
pi_210865170
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:05 schreef Drxx het volgende:
Nog even genieten van Al Jazeera voordat die (weer?) verboden worden. Altijd interessant om ook de kant van, bijvoorbeeld, Hamas te horen.

Alleen wel jammer dat ze niet doorpakken en vragen waarom ze burgers targetten, en hoe dit vooral hun eigen zaak pijn doet.
Hoezo zou Al Jazeera verboden worden?
pi_210865171
We need more snipers!!!!
U MAD?
pi_210865172
https://vm.tiktok.com/ZGJcoKNm3/

Nou. Deze joden juichen vandaag even niet.
pi_210865177
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Lekker man. Moment, ik ga zo even F1 in Qatar kijken.
Hoeveel krijg je van Qatar om hier te posten :{w
pi_210865179
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:06 schreef Drxx het volgende:

[..]
Vooruit, Flevoland dan.
Flevoland is best mooi.
Wel een beetje veel windmolens.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:08:16 #43
438527 MissButterflyy
pi_210865186
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zijn ‘ze’?
pi_210865188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat doe jij ook door iedereen PKK lid te noemen en geweld van Turkije goed te praten. Je kent je eigen schaduw bijzonder slecht :)
Jij legt nu woorden in de mond. Zoals gewoonlijk lieg en bedrieg je weer. Vaak een eigenschap van mensen die niet de feiten onder de ogen willen zien. Maar wees gerust, er zijn altijd mensen die de feiten graag op tafel leggen.

Ik noem niet iedereen een PKK terrorist. Je hebt mensen zoals jij die de terreurdaden van PKK sympathiseren en als legitiem beschouwen.
pi_210865192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Beide partijen willen geen millimeter toegeven al decennia lang
Lijkt me stug dat ze nu opeens wel zin hebben in onderhandelingen
Israel was al in vredesoverleg met Salman welke hamas tot bedaren zou roepen, en ineens steekt deze actie er een stokje voor, geplande actie van oorlogszuchtigen of false flag kan dus best.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210865200
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoezo zou Al Jazeera verboden worden?
'Alternatief' nieuws, is niet altijd even populair in het Westen. Qatari netwerk, die openlijk Hamas steunbetuigen. Ik zie ze niet voor eeuwig toegestaan worden hier.
pi_210865202
Vrij dom dit, Gaza gaat terug gebombardeerd worden naar de 7e eeuw of zo.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210865210
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:07 schreef Rupibma het volgende:

Oehhh, een provocatief dansje! Toe maar, meid!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:41 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210865217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:07 schreef Rupibma het volgende:

Wat schattig. A flock of Jews. Nou ik tel 50 vlechtjes die we in Nederland tot de wappies zouden rekenen.
pi_210865222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Flevoland is best mooi.
Wel een beetje veel windmolens.
Alleen in Almere geweest, was oké. Leuk om weer Amsterdams te horen op straat. :+
pi_210865223
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210865230
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Jij legt nu woorden in de mond. Zoals gewoonlijk lieg en bedrieg je weer. Vaak een eigenschap van mensen die niet de feiten onder de ogen willen zien. Maar wees gerust, er zijn altijd mensen die de feiten graag op tafel leggen.

Ik noem niet iedereen een PKK terrorist. Je hebt mensen zoals jij die de terreurdaden van PKK sympathiseren en als legitiem beschouwen.
Vervelend he. Jij noemde mij een landverrader toen ik kritiek op Erdogan had.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:12:15 #53
396550 Richestorags
pi_210865241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Euhm nee? Ik zeg dat als je de daden van Hamas als legitiem beschouwt dat je dan de daden van de PKK ook als legitiem moet beschouwen. Ik vind ze beide compleet debiel. Maar jij wil de PKK demoniseren en daden van Hamas vergoelijken. Dat het een inconsistent waardensysteem.
pi_210865247
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oehhh, een provocatief dansje! Toe maar, meid!
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat schattig. A flock of Jews. Nou ik tel 50 vlechtjes die we in Nederland tot de wappies zouden rekenen.
Rustig maar, boys
pi_210865257
quote:

Wut?

Jij kunt wel anti het Westen zijn, en het Westen ging in het verleden mss niet altijd vrijuit.

Maar genocide plegen, terroristje spelen en landen annexeren dat doet het Westen niet.

Dan heb ik het over het huidige Westen hè, niet de koloniale tijden die jullie anti-Westen figuren graag aanhalen.
pi_210865259
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als investeringen de keuze maken zullen ze eerder Europa helpen. Weet je hoeveel bedrijven tegenwoordig Chinese aandeelhouders hebben. Iran is echt een kleine speler voor China.

Nee, als het echt allemaal chaos wordt zal China gok ik eerder Taiwan binnenvallen als iedereen afgeleid is door een groot conflict in het MO (en natuurlijk Oekraine)
Zo sneaky is de CCP wel , ik zie het echt helemaal voor me _O-
pi_210865261
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:13:54 #58
396550 Richestorags
pi_210865280
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:12 schreef Rupibma het volgende:

[..]
[..]
Rustig maar, boys
Oh ik ben rustig, maar dat filmpje zegt toch helemaal niks? Wat dom roepende Joden. Het is niet alsof half Tel Aviv en Simon met de keppel daar stonden.
pi_210865289
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:10 schreef Drxx het volgende:

[..]
Alleen in Almere geweest, was oké. Leuk om weer Amsterdams te horen op straat. :+
Lol.

Lelystad biedt wat dat betreft misschien meer verscheidenheid.
Mensen met diverse huidskleuren, die gezellig met elkaar kletsen met Amsterdamse, Utrechtse en Overijsselse accenten.
Ook daar is wel eens gelazer, maar over het algemeen lijkt men er elkaar redelijk te verdragen.
Daar zouden velen, zeker ook die Midden-Oosterlingen, eens een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_210865291
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Wut?

Nee hoor, de volledige westerse wereld. Fraai kaartje overigens met al die jaartallen uit de negentiende en begin twintigste eeuw. ^O^
pi_210865293
blijf altijd hopen dat dit soort dingen het eind van hamas inluidt. maar dat zal wel niet.
pi_210865296
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Euhm nee? Ik zeg dat als je de daden van Hamas als legitiem beschouwt dat je dan de daden van de PKK ook als legitiem moet beschouwen. Ik vind ze beide compleet debiel. Maar jij wil de PKK demoniseren en daden van Hamas vergoelijken. Dat het een inconsistent waardensysteem.
Het is inderdaad wel heel gek hoe vele Turken, ik weet niet hoe dat hier zit specifiek, wel pro-Hamas kunnen zijn maar anti-PKK. Het is inderdaad een pot nat. Turkije heeft minstens net zo lang Koerden onderdrukt als dat Israel Palestijnen onderdrukt. Ze hebben veel meer gemeen dan dat ze willen toegeven.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:14:56 #63
396550 Richestorags
pi_210865297
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Ik dacht dat je objectief was?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:15:16 #64
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865304
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Nee hoor, de volledige westerse wereld. Fraai kaartje overigens met al die jaartallen uit de negentiende en begin twintigste eeuw. ^O^
Invasie van Irak, 2003.
pi_210865305
quote:

[..]
Dus je lult uit je nek?
pi_210865309
quote:

[..]
En de misdaden die gedeeltelijk of zelfs volledig (de genocide op de Moriori was het werk van de Maori, niet de Europese Nieuw-Zeelanders) door anderen gepleegd zijn.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:16:26 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:17:04 #68
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865330

zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:17:17 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210865336
Israel slaat keihard terug, Hamas speelt dan weer de slachtofferkaart, en hele volksstammen hier jammeren mee.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:17:42 #70
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210865345
https://www.reddit.com/r/(...)s_of_the_moment_the/

Nog een hele lading gepanserde wagens ingenomen. Wel bizar hoe makkelijk ze die basissen hebben weten in te nemen.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:17:52 #71
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_210865349
Altijd weer leuk om onze extreem-rechtse broeders te zien schuimbekken wanneer normale mensen een beetje relativering toepassen in een topic.

Elk normaal mens veroordeeld deze aanvallen en met name het geweld tegen non-combattanten. Dat is volstrekt en totaal onaanvaardbaar.

Daarnaast veroordeeld elk normaal mens represailles tegen non-combattanten, dat is even onaanvaardbaar.

Religieus geweld (extreem) links noemen blijft daarnaast te grappig. Als religie en religieus geweld iets is, dan is het wel totale rechtse gekte.
pi_210865351
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En de misdaden die gedeeltelijk of zelfs volledig (de genocide op de Moriori was het werk van de Maori, niet de Europese Nieuw-Zeelanders) door anderen gepleegd zijn.
Je mag best 1,600 van de 160,000,000 aftrekken hoor als dat je gelukkig maakt.
pi_210865356
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh ik ben rustig, maar dat filmpje zegt toch helemaal niks? Wat dom roepende Joden. Het is niet alsof half Tel Aviv en Simon met de keppel daar stonden.
Je hoeft niet op alles te reageren, poepie
pi_210865363
Dit is al zo'n lange oorlog waarvan ik denk dat ie nooit zal stoppen tot 1 zijde gewonnen heeft. met als resultaat zoveel onschuldige doden.
pi_210865383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:16 schreef AchJa het volgende:
Altijd maar commentaar hebben op Wilders/PVV maar ondertussen...

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
1 zetel vs 20 zetels maakt natuurlijk wel een beetje verschil qua aanhangersaantal.
pi_210865390
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Nog een hele lading gepanserde wagens ingenomen. Wel bizar hoe makkelijk ze die basissen hebben weten in te nemen.
Bizar, alsof moslims bewust bewapend worden, net als Taliban.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:21:03 #77
396550 Richestorags
pi_210865391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je hoeft niet op alles te reageren, poepie
Dat hoeft inderdaad niet, maar ik heb op dit moment ervoor gekozen dat wel te doen.
pi_210865398
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:16 schreef AchJa het volgende:
Altijd maar commentaar hebben op Wilders/PVV maar ondertussen...
[ twitter ]
Dat twitter account lijkt niet te bestaan? Politiek_bij1, wel politiekbij1, maar daar staat die tweet niet.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:22:00 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210865403
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:18 schreef FL_Freak het volgende:
Dit is al zo'n lange oorlog waarvan ik denk dat ie nooit zal stoppen tot 1 zijde gewonnen heeft. met als resultaat zoveel onschuldige doden.
Jup maar in de praktijk kan alleen Israel winnen natuurlijk. Tenzij hamas met een radioactieve vuile bom een groot deel van Israel onbewoonbaar maakt oid.
pi_210865404
We can condemn the actions of Hamas AND condemn the racist, apartheid government of Israel.

No normal human being would celebrate what Hamas is doing but what’s unfortunate is that the world almost never condemns the state of Israel for doing the exact same thing to Palestinians.

If this tweet offends you, you can simply unfollow.

I refuse to be morally inconsistent in my politics and calls for liberation.

Israel beats ultimate responsibility for what Hamas is doing. This is what happens when you run an apartheid state and the world’s most powerful governments do nothing to stop it.

The EU and the U.S. are condemning Hamas but say and do nothing about the racist and violent actions Israel conducts against Palestinians.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210865409
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

"Ja maar het was een feestdag! Iedereen zit thuis!", was oorlog maar zo makkelijk te winnen anno 2023. :')
pi_210865415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:15 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Invasie van Irak, 2003.
Want het doel van die "invasie" was het uitroeien van de volledige Irakese bevolking?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:23:13 #83
396550 Richestorags
pi_210865421
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Jup maar in de praktijk kan alleen Israel winnen natuurlijk. Tenzij hamas met een radioactieve vuile bom een groot deel van Israel onbewoonbaar maakt oid.
Helaas zouden ze dat zo doen als ze de kans hadden :{
pi_210865424
twitter
pi_210865432
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Vrij dom dit, Gaza gaat terug gebombardeerd worden naar de 7e eeuw of zo.
Laten we het hopen. Het moet nu gewoon eens klaar zijn, het is nu duidelijk dat deze mensen niet zullen rusten tot Israël van de kaart is geveegd. Het is tientallen keren geprobeerd, maar ze blijven maar handelen op basis van primitieve emotie en agressie, klaar nu. Dat bandietenhol moet compleet worden uitgerookt als men in Israël ooit eens vredig wil kunnen leven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
'Daily murders of children' - Dat is onjuist.
'70 years of occupation' - Ook dit is onjuist
'Dispossession, expulsion and apartheid' - En ook dit klopt niet.

Het lijkt mij lastig om je eigen barbaarse geweld en terrorisme maar goed te blijven praten op basis van allerlei onwaarheden en leugens. Als in 1948 Israël was erkent, had men gewoon vredig kunnen samenleven naast een Joodse staat.

Maar dit wilden de Arabieren/moslims niet omdat binnen die cultuur dat een teken van zwakte zou zijn. Men zal bezig blijven met terreur, op basis van het onjuiste idee dat alles wat nu Israël is, eigenlijk zogenaamd hun toebehoort.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:23:56 #86
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865436
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:22 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Want het doel van die "invasie" was het uitroeien van de volledige Irakese bevolking?
Nee, het was perongeluk dat er 300k (meest conservatieve schatting) burgerdoden bij vielen.
Wat een beschaafde invasie was het eigenlijk!
pi_210865440
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210865446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:20 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Bizar, alsof moslims bewust bewapend worden, net als Taliban.
War is cometh

Of je het nu wilt of niet
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:24:38 #89
396550 Richestorags
pi_210865450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:22 schreef Slayage het volgende:
We can condemn the actions of Hamas AND condemn the racist, apartheid government of Israel.

No normal human being would celebrate what Hamas is doing but what’s unfortunate is that the world almost never condemns the state of Israel for doing the exact same thing to Palestinians.

If this tweet offends you, you can simply unfollow.

I refuse to be morally inconsistent in my politics and calls for liberation.

Israel beats ultimate responsibility for what Hamas is doing. This is what happens when you run an apartheid state and the world’s most powerful governments do nothing to stop it.

The EU and the U.S. are condemning Hamas but say and do nothing about the racist and violent actions Israel conducts against Palestinians.

[ twitter ]
Als het waar was, zou het kloppen. Het is alleen niet waar :Y
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:25:01 #90
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865457
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:23 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
"Zelfstandig" land Israel moet weer eens overeind worden gehouden door suikeroom.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:25:23 #91
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865466
En dan zijn er nog Europeanen/Amerikanen die pro-Israel zijn. :D
pi_210865475
twitter
pi_210865481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:24 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Israel heeft vandaag 1 keer de teugels laten vieren en zie wat er van gekomen is.
pi_210865489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:25 schreef Bezsen het volgende:

[..]
"Zelfstandig" land Israel moet weer eens overeind worden gehouden door suikeroom.
The greatest ally w/
pi_210865501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij kunt wel anti het Westen zijn, en het Westen ging in het verleden mss niet altijd vrijuit.

Maar genocide plegen, terroristje spelen en landen annexeren dat doet het Westen niet.

Dan heb ik het over het huidige Westen hè, niet de koloniale tijden die jullie anti-Westen figuren graag aanhalen.
Ik tel toch echt miljoenen doden na 1945, maar duw vooral je kop in het zand joh. Brown people bad, gewoon feiten negeren. :W

En als ik anti-Westers was geweest, woonde ik niet in Nederland. Je hoeft niet anti-Westers te zijn om haatvolle reacties tegen te gaan met gedocumenteerde feiten. Maar dat past natuurlijk niet in jouw wereldbeeld.
pi_210865506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:24 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Aldus een extreemlinks politicus. Opvallend weer.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:27:55 #97
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210865509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
The greatest ally w/
De VS.
Het land dat liever de Zionistische droom uitvoert dan armoede in eigen land uit te bannen.

Lekker man
pi_210865520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Israel heeft vandaag 1 keer de teugels laten vieren en zie wat er van gekomen is.
Laten vieren of laten gebeuren? Netanyahu oogt heel content met wat er gaande is.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210865524
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
War is cometh

Of je het nu wilt of niet
en wanneer komt antichrist?
pi_210865542
🚨🚨🚨BREAKING: HEZBOLLAH MIGHT BE GETTING INVOLVED IN ISRAEL PALESTINE WAR

Lebanese group Hezbollah vows Israel’s destruction, praised the operation by Hamas inside Israel, according to Arab media.

Hezbollah's leader Hassan Nasrallah said it served as a warning against recognizing Israel.

“It sends a message to the Arab and Islamic world, and the international community as a whole, especially those seeking normalization with this enemy, that the Palestinian cause is an everlasting one, alive until victory and liberation." - Leader Nasrallah said in a statement.

🚨THIS IS A MAJOR DEVELOPMENT IN THE WAR.

🚨IRAN IS ESCALATING THE RHETORIC, WILL POST SHORTLY

🚨ALSO EGYPTIAN MEDIATORS ARE CONCERNED THAT HEZBOLLAH COULD GET INVOLVED

🚨THIS IS JUST COMING IN. WE WILL VERIFY AND POST OVER THE NEXT FEW MINUTES.

MORE UPDATES IN CURRENT LIVE SPACE

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')