Letterlijk én figuurlijk de meest ongepaste reactie denkbaar. Er wonen daar iets van 500000 mensen op een gebied van 10 bij 15 kilometer ofzo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:47 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is dat Israël iedere keer zo hard terugslaat dat de haat blijft bestaan, maar niet hard genoeg zodat ze het nooit meer durven. Dat laatste is op de lange termijn het beste voor iedereen.
Ik heb het dan over bijv een kleine tactische nuke (0,2 KT) op Gaza stad
Dat dachten ze een goede 80 jaar lang ja, maar ondertussen slaat die houding steeds meer om in "eh, zal ons aan onze anus oxideren".quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
En in het midden oosten denken ze, misschien moeten die Israeliers een keer stoppen met nieuwe gebieden te annexeren.
Nou ze doen in ieder geval de eerste 3 uur best weinig om hun land te verdedigen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:54 schreef Breekfast het volgende:
Zoals meerderen al hebben aangegeven kun je dit inderdaad niet los zien van de normalisatie van de betrekkingen tussen Israël en landen in het Midden-Oosten. Hamas probeert bij Israël een reactie uit te lokken om die ontwikkeling tegen te houden.
Maar ja, je kunt als Israël zijnde hier moeilijk niet op reageren.
Israël moet een manier vinden om het gehele Hamas leiderschap en al die soldaten genadeloos om te leggen en dan om de tafel te gaan zitten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:54 schreef Breekfast het volgende:
Zoals meerderen al hebben aangegeven kun je dit inderdaad niet los zien van de normalisatie van de betrekkingen tussen Israël en landen in het Midden-Oosten. Hamas probeert bij Israël een reactie uit te lokken om die ontwikkeling tegen te houden.
Maar ja, je kunt als Israël zijnde hier moeilijk niet op reageren.
Dit ja, ook degenen die in Dubai of ergens anders zitten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël moet een manier vinden om het gehele Hamas leiderschap en al die soldaten genadeloos om te leggen en dan om de tafel te gaan zitten.
quote:
quote:afbeelding ] Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël moet een manier vinden om het gehele Hamas leiderschap en al die soldaten genadeloos om te leggen en dan om de tafel te gaan zitten.
Misschien wel ja. Echter, andere Arabieren is het ook gelukt hun bloedlust te bedwingen. Het platleggen van Gaza met een nuke gaat echt te ver. Maar Israël moet wel ver gaan nu. Heel, heel ver.quote:Wat weer een nieuwe reactie van hamas uitlokt.
Dat volk kent een manier van communicatie: lood.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:03 schreef plesner het volgende:
Israël heeft toch nucleaire wapens? Tijd om er gebruik van te maken zou ik zeggen, maak de Gaza en de Palestijnen maar met de grond gelijk
Los van dat Israël dan keihard geboycot worden en alle steun van Arabische landen verliest.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]Dat is een beetje als vanuit Amsterdam Zuid Holland/Zeeland nuken, daar heb je zelf ook teveel last van.
Links Nederland zijn walgelijke antisemieten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:07 schreef damsco het volgende:
Links Nederland zou zo wel huilen zodra Israël de eerste vergeldingsactie uitvoert. Tijd voor bak koffie.
Wat een figurenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Activisten zoals deze bedoel je ?
[ afbeelding ]
Beide partijen doen geen druppel water bij de wijn, dus ik heb daar totaal geen vertrouwen in.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hopelijk dat dit conflict eindelijk beslecht wordt. Met als uitkomst ruimte voor zowel Palestijnen als Israëliërs en de terroristen aan weerszijden in het gevang.
Zeker, hopen tegen beter weten!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Beide partijen doen geen druppel water bij de wijn, dus ik heb daar totaal geen vertrouwen in.
Zeker na vandaag zal dat een utopie zijn…
Toch apart dat de veroorzakers van dit gehele gezeik heel stil zijnquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Beide partijen doen geen druppel water bij de wijn, dus ik heb daar totaal geen vertrouwen in.
Zeker na vandaag zal dat een utopie zijn…
Dat is ook het eerste wat mij opviel. Ziet er uit als een verdwaalde hippie die toevallig net op de verkeerde plek wasquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Met dreadlocks? Dat ziet er uit als een activist tbh.
Dan krijgt Israël uiteindelijk een nuke op zijn dak van Frankrijk of Engeland of China of Rusland want die horen ook bij het rijtje dat gaat protesteren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder land dat protesteert hiermee ok nuken
Ik zeg maar niksquote:
Dan krijgt Israël uiteindelijk een nuke op zijn dak van Frankrijk of Engeland of China of Rusland want die horen ook bij het rijtje dat gaat protesteren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat Arabische landen de Pallies volledig onder de bus gaan gooien.quote:
Partijen als D'66 en hun volgelingen leven in hun eigen ideologische bubbel, die hebben geen idee wat de echte islamitische kern of hun doel is, het is beangstigend dat Europa zo zijn eigen graf graaft.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Activisten zoals deze bedoel je ?
[ afbeelding ]
Volgens de nos valt het wel mee. "In het zuiden van Israël is een vrouw om het leven gekomen, een man raakte gewond door granaatscherven"quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:21 schreef Ali_boo het volgende:
Komen zoveel nieuwe berichten binnen dat het bijna niet meer bij te houden is![]()
[ twitter ]
Des te meer reden om ze alsnog binnen te halenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:21 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Partijen als D'66 en hun volgelingen leven in hun eigen ideologische bubbel, die hebben geen idee wat de echte islamitische kern of hun doel is, het is beangstigend dat Europa zo zijn eigen graf graaft.
Syrië, Yemen en 'staatlozen' behoren in Nederland in de top asielaanvragen, dat zijn over het algemeen toch ook gewoon Arabieren die pal achter deze daden staan van de Palestijnen, ik zie wel eens berichten voorbij komen op twitter en facebook, en als ik die dan vanuit het Arabisch vertaal naar het Nederlands dan schik je oprecht van de haat.
Waar haal je het recht vandaan de slachtofferkaart te trekken en de schuld bij Netanyahu neer te leggen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:23 schreef Slayage het volgende:
Damn. Dit zag muv Hamas niemand aankomen. Goed bezig Netanyahu![]()
Uiteraard is Gaza nu fucked net als met de laatste grote schermutselingen in Gaza. Voor 1 dode Israeli Zullen 20/30/100? Palestijnen sterven
[ twitter ]
Ga er vanuit dat Israel wel een todo lijstje klaar heeft met terroristische doelen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:21 schreef Ali_boo het volgende:
Komen zoveel nieuwe berichten binnen dat het bijna niet meer bij te houden is![]()
[ twitter ]
Ze zeggen niet eens of het Israëliërs of palrstijnen zijn. En die man is misschien wel gewond geraakt toen hij het oude scherven speelde.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Volgens de nos valt het wel mee. "In het zuiden van Israël is een vrouw om het leven gekomen, een man raakte gewond door granaatscherven"
Ze gebruiken ook consequent om het leven gekomen in plaats van vermoord bij islamitische aanslagen
De veiligheidsdiensten hebben ook gewoon gefaaldquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar haal je het recht vandaan de slachtofferkaart te trekken en de schuld bij Netanyahu neer te leggen?
De NOS loopt achter de feiten aanquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Volgens de nos valt het wel mee. "In het zuiden van Israël is een vrouw om het leven gekomen, een man raakte gewond door granaatscherven"
Welkom in de nieuwe wereld.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag Israël ook volautomatisch met artillerie schieten op lanceerplaatsen van raketten op basis van tracking radar. Geen waarschuwing meer met een dummy bom eerst.quote:
Tsja of Hamas was ze te slim af. Hoe dan ook is het alsnog niet hun schuld dan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De veiligheidsdiensten hebben ook gewoon gefaald
Omdat ze in normalseringsgesprekken zitten met Israël. Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zouden die reageren?
De grootste vijand van de Pallies is dus Hamas en niet Israël. De dag dat ze dat beseffen is de dag dat ze een sprong voorwaarts maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:23 schreef Slayage het volgende:
Damn. Dit zag muv Hamas niemand aankomen. Goed bezig Netanyahu![]()
Uiteraard is Gaza nu fucked net als met de laatste grote schermutselingen in Gaza. Voor 1 dode Israeli Zullen 20/30/100? Palestijnen sterven
[ twitter ]
Maar ja, ze malen daar (gezien hun interventie in Jemen) ook niet echt om een paar oorlogsslachtoffers meer of minder dus of het echt een hele grote impact gaat hebben is ook erg twijfelachtig.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat ze in normalseringsgesprekken zitten met Israël. Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd?
Ik heb al een UI waarmee ik mijn steun voor Israël en zijn bevolking laat zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Zullen we alvast een Israelische vlag als ui nemen, maat?
Blijft wel een raar verhaal hoor. Ik ben geen fan van de Mossad, maar je kan niet ontkennen dat ze altijd goed op de hoogte warenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:26 schreef descon het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat Israel wel een todo lijstje klaar heeft met terroristische doelen.
Die gaan ze nu afvinken.
Wel apart dat de inlichtingendienst dit niet zag aankomen.
Of Israël wil een casus belli of de Pallies hebben het bijzonder goed voorbereid.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Blijft wel een raar verhaal hoor. Ik ben geen fan van de Mossad, maar je kan niet ontkennen dat ze altijd goed op de hoogte waren
Hoe kan zo'n grote aanval juist door de vingers glippen?
Totaal maar dan ook totaal onvergelijkbaar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:28 schreef GewoonUitNL het volgende:
Voor zij die tegen Rusland zijn maar wel voor Israël: Wat is het verschil tussen het argument van Rusland ten opzichte van Oekraïne en het argument van Israël ten opzichte van Palestina?
Dit zijn van die zaken die ik ook niet snap.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Blijft wel een raar verhaal hoor. Ik ben geen fan van de Mossad, maar je kan niet ontkennen dat ze altijd goed op de hoogte waren
Hoe kan zo'n grote aanval juist door de vingers glippen?
Maar als ze reageren van 'palestijnen hebben het recht om zichzelf te verdedigen' kan ik me voorstellen dat ze stoppen met de gesprekken. En als ze zeggen dat hamas moet stoppen en ze allerlei lijntjes gaan doorknippen dan kan het een sprong vooruit krijgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, ze malen daar (gezien hun interventie in Jemen) ook niet echt om een paar oorlogsslachtoffers meer of minder dus of het echt een hele grote impact gaat hebben is ook erg twijfelachtig.
Oke leg uitquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Totaal maar dan ook totaal onvergelijkbaar.
Ik ga voor de eerste optiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of Israël wil een casus belli of de Pallies hebben het bijzonder goed voorbereid.
Nee dat wist niet ik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat ze in normalseringsgesprekken zitten met Israël. Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd?
Oke waar wel dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee. Dat gaan we hier niet doen. Dit heeft niks met Rusland te maken.
Nee, dit heeft er niks mee te maken. Het gaat hier om Israël dat een oorlog heeft met mensen in hun eigen land.quote:
Hun eigen land? Ken je de geschiedenis wel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dit heeft er niks mee te maken. Het gaat hier om Israël dat een oorlog heeft met mensen in hun eigen land.
Doe maar nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:30 schreef BEFEM het volgende:
Ik neem morgen als steun in ieder geval een spandoek mee naar Ajax. #Palesteijn out !
Die discussie is al miljoenen keren gevoerd, daar komen we toch niet uit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:37 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hun eigen land? Ken je de geschiedenis wel?
Het vindt plaats binnen de internationaal erkende grenzen van Israël niet?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:37 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hun eigen land? Ken je de geschiedenis wel?
Het is wel oppassen geblazen met video's op dit moment. Je kunt bijna niets meer vertrouwen op internet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Zag wat afschuwelijke filmpjes voorbij komen. Wat een walgelijk tuig.... wat mij betreft keiharde represailles zonder enig mededogen.
Zoals door Richestorgas werd aangekaart ga ik voor de casus belli optiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit zijn van die zaken die ik ook niet snap.
Zou Bibi misschien hiermee afleiding zoeken voor zijn corruptiezaken en het gezeur met het hoofdgerechtshof etc etc etc.
Ik vind 'em wel leuk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het was een grapske;(
Steijn moet wel weg
En ondertussen heb je meerdere generaties die zijn opgegroeid zijn in Israël of Palestina en dit hun thuis is, die mensen gaan niet zo maar weg. Die groeien op met het idee dat de andere partij hun aartsvijand is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Beste reactie die ik tot nu toe gelezen heb. Helemaal mee eens..
Vanaf nu zal het topic er waarschijnlijk alleen maar kutter op worden, een ajax supporter kan je ook niet met standpunten overtuigen om feyenoord te supporten.
Wij Nederlanders kunnen ons niets voorstellen om een Israelier of Palestijn te zijn.
Ja na hoeveel jaren van onderdrukking van de palestijnen en het stap voor stap hun land in te pakken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het vindt plaats binnen de internationaal erkende grenzen van Israël niet?
Eerst nog even flateren tegen Utrecht alsjeblieftquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het was een grapske;(
Steijn moet wel weg
Ondertiteling bij zulke dingen zou altijd wel fijn zijn, voor hetzelfde geld roepen ze daar gewoon de uitslagen van de lokale tweede divisie ofzo.quote:
Als je kijkt naar alle conflicten in de wereld dan heb je een heel raar spinnenweb met standpunten van landen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:48 schreef Ali_boo het volgende:
Biden was zo slim om 6 miljard aan Iran te geven
En dan nog verbaasd zijn wanneer ze geld misbruiken voor eigen politieke doeleinden
[ twitter ]
Wie, precies?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Toch apart dat de veroorzakers van dit gehele gezeik heel stil zijn
Nou, als een of andere anti-Biden Magakut het zegt zal het wel zo zijn jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:48 schreef Ali_boo het volgende:
Biden was zo slim om 6 miljard aan Iran te geven
En dan nog verbaasd zijn wanneer ze geld misbruiken voor eigen politieke doeleinden
[ twitter ]
Een oorlog heeft altijd 2 kanten maar die Palestijnen zijn me toch een partij wilden. Altijd al geweest.quote:
We zouden ons bijna gaan afvragen hoe het komt dat Hamas zo populair geworden is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De grootste vijand van de Pallies is dus Hamas en niet Israël. De dag dat ze dat beseffen is de dag dat ze een sprong voorwaarts maken.
Het is vooral jammer dat samenleven schijnbaar geen optie is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:46 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ja na hoeveel jaren van onderdrukking van de palestijnen en het stap voor stap hun land in te pakken?
Ze krijgen veel geld vanuit het westen. En als je geld hebt heb je vriendenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We zouden ons bijna gaan afvragen hoe het komt dat Hamas zo populair geworden is.
En moet je dood. Hoogste boom en alles.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je het daar niet mee eens bent ben je een antisemiet.
Daarnaast heeft Oekraïne nooit geprobeerd Rusland van de map te vegen. Met de bewoners erbij. De Arabieren meerdere keren en de Palestijnen zijn onder de bus gegooid en de slachtoffers van deze pogingen. De grenzen van Israël zijn niet los te zien van de pogingen tot genocide van de Arabieren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ergens wel mee eens. Maar er is ook een belangrijk verschil. Als Rusland zich terugtrekt van Oekraïens grondgebied is het vrede, als Israël zich terugtrekt van Palestijns grondgebied(grenzen van 1967) nemen Hamas en Hezbollah daar geen genoegen mee.
Nee veel meer doden als je de beelden ziet, maar het is nog bezig dus ze kunnen niet zo maar officieel alles bijhouden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:55 schreef LaDaDiDa het volgende:
100 raketten, een aanval op een festival en maar één dode?
Israel gaat hier geen hulp nodig voor hebben, het is enkel de vraag hoever men wil doorzetten. Dit is wel een ideaal scenario om dat hele Gaza in een keer op te ruimen. Bij de andere Palestijnse gebieden is er, voorlopig althans, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
Gaan we nu ook militaire hulp sturen naar Israel om dit tuig weer hun land uit te schoppen? Of gaan partijen als GL dit gewoon weer vergoeilijken?
Ze schieten idd bijna altijd mis.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:55 schreef LaDaDiDa het volgende:
100 raketten, een aanval op een festival en maar één dode?
Koekoekquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zeggen niet eens of het Israëliërs of palrstijnen zijn. En die man is misschien wel gewond geraakt toen hij het oude scherven speelde.
Een vergeldingsactie van de IDF op de nos zou volkomen terecht zijn.
Wat denk jij dat als ik jouw huis binnenkom, je halve famileden afslacht en verjaag en vervolgens zeg: "We kunnen toch gewoon delen, het huis is groot genoeg!" En vervolgens ook nog eens doorga met steeds een groter deel van het huis in te nemen. Goed idee?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat samenleven schijnbaar geen optie is.
US agrees to release $6bn in Iran funds as part of deal to free detained Americansquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, als een of andere anti-Biden Magakut het zegt zal het wel zo zijn ja
Moment, even hier lezen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een vergeldingsactie van de IDF op de nos zou volkomen terecht zijn.
Is dat zo ja?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:55 schreef Tekaschi het volgende:
Blijkbaar gijzelen ze zelfs kinderen om als menselijk schild te dienen. En de nedermoslims maar juichen
Dit dus en dat het hier gewoon mag blijven staan is wel heel opmerkelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon openlijk toegeven dat je een antisemiet bent hoor. Maakt het wat makkelijker. Je weet dat Herrenvolk een Duitse Nazi term is he?
Opmerkelijk trouwens dat je de verantwoordelijkheid voor een terreuraanval van Hamas op onschuldige burgers bij Israël neerlegt en vindt "dat ze dat maar moeten incasseren". Openlijk antisemitisme.
GL en Kaag vinden dit helemaal prima zoals het nu gaat.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
Gaan we nu ook militaire hulp sturen naar Israel om dit tuig weer hun land uit te schoppen? Of gaan partijen als GL dit gewoon weer vergoeilijken?
Dat is het idd. De haat blijft en zal nooit weggaan. Wordt van ouder op kind overgenomen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat samenleven schijnbaar geen optie is.
Wat niks zegt over wat er nu aan de hand is maar wat volgens jouw magakut wel het geval zou zijn, zonder dat ze daar natuurlijk ook maar een splintertje bewijs voor aanlevert.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
US agrees to release $6bn in Iran funds as part of deal to free detained Americans
Sanctions waiver will allow transfer of $6bn in frozen Iranian assets from South Korea to Qatar, in effort to win release of quintet
https://www.theguardian.c(...)ricans-detained-iran
Eens. Het is een hopeloze situatie. Beide partijen zijn niet bereid naar zichzelf te kijken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef Cupfighter het volgende:
Ik,keur deze aanval af maar het beleid van Israël is ook verre van fris te noemen
Daar moeten we ook maar eens mee stoppen vind ik. Alle vormen van hulp en samenwerking met de palestijnen stoppen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze krijgen veel geld vanuit het westen. En als je geld hebt heb je vrienden
Inderdaad, hopeloze situatiequote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens. Het is een hopeloze situatie. Beide partijen zijn niet bereid naar zichzelf te kijken.
Zo heerlijk naïefquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat niks zegt over wat er nu aan de hand is maar wat volgens jouw magakut wel het geval zou zijn, zonder dat ze daar natuurlijk ook maar een splintertje bewijs voor aanlevert.
Dit dus, en dat woont hier, nog even wat meer import en we zitten met een balkan aan de nootrdzee met dat achterlijke volkquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:55 schreef Tekaschi het volgende:
Blijkbaar gijzelen ze zelfs kinderen om als menselijk schild te dienen. En de nedermoslims maar juichen
Alles om de pro-Palestijnse agenda te pushen. Het afslachten van onschuldige burgers wordt hier ook goedgepraat door de gebrainwashte laag-IQ hebbende meute meelopers.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef Mani89 het volgende:
“Aanvallen in Gaza als reactie op raketaanvallen Hamas”
Aldus de NOS headline terwijl er honderden burgers als beesten zijn geëxecuteerd in een ongekende geweldsorgie. Treurige zooi.
Namen en rugnummers van deze users?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alles om de pro-Palestijnse agenda te pushen. Het afslachten van onschuldige burgers wordt hier ook goedgepraat door de gebrainwashte laag-IQ hebbende meute meelopers.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:06 schreef GewoonUitNL het volgende:
Ik zeg niet dat bepaalde beelden niet waar zijn, maar ik herinner wel eenieder eraan dat we leven in een tijd van AI en een tijd waarin miljoenen oorlogsbeelden te vinden zijn waar makkelijk een misleidende tekst bij kan worden gezet.
Uh huh.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dit heeft er niks mee te maken. Het gaat hier om Israël dat een oorlog heeft met mensen in hun eigen land.
Iran lijkt me dan beterquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:07 schreef nixxx het volgende:
Ik weet trouwens niet of er regelmatig palestijnen asiel aanvragen, maar dit soort gedrag wat je ziet lijkt me een goede reden om zo’n aanvraag per definitie af te wijzen, zonder beroepsmogelijkheden, de persoon in detentie te zetten en gedwongen op het vliegtuig naar Israël.
Israël is gegijzeld doordat er nog 250k Joden in Rusland wonen. Israël is helemaal niet zo pro-Russisch.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
Israel wat consequent structurele steun weigert aan oekraine, want we moeten rus te vriend houden, rus die er niet moeilijk over doet dat de banden met iran dikker zijn,
Tegen een backdrop van de VS die tot in het oneindige weigert oekraine genoeg zwaar materiaal te leveren zodat het conflict beslecht kan worden, en zo zwakte/desinteresse etaleert.
Zeker dat het met elkaar te maken heeft.
Dat is helemaal niet bevestigd. De NOS kan dat niet zomaar rapporteren om basis van wat tweets.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef Mani89 het volgende:
Aldus de NOS headline terwijl er honderden burgers als beesten zijn geëxecuteerd in een ongekende geweldsorgie. Treurige zooi.
China-Taiwan, Pakistan-India, Egypte-Ethiopië, burgeroorlog Zuid-Afrika, hernieuwd rondje Balkan liggen ook nog allemaal in het verschiet. Dan zijn er vast ook nog conflicten die ik heb gemist of niet van op de hoogte ben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:09 schreef Cherni het volgende:
Wereldwijd breken er conflicten uit. Het ziet er allemaal zeer slecht uit. Tel daarbij het vluchtelingen probleem bij op en dan ziet de toekomst er gewoon zeer somber uit.
Dat is de liveblog.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef Mani89 het volgende:
Nee, natuurlijk gaat het dat niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef paardendokter het volgende:
Uitstekend verslag op Geenstijl.
Ik voorspel dat deze terroristiche aanvallen op één lijn met nine-eleven de geschiedenis in zullen gaan.
Black Sabbath indeed.
Idd, dit dus...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:09 schreef Cherni het volgende:
Wereldwijd breken er conflicten uit. Het ziet er allemaal zeer slecht uit. Tel daarbij het vluchtelingen probleem bij op en dan ziet de toekomst er gewoon zeer somber uit. We hebben ook nog eens te maken met totaal geschifte wereldleiders.
Hamas krijgt geld vanuit het westen? Kan je iets specifieker zijn?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze krijgen veel geld vanuit het westen. En als je geld hebt heb je vrienden
Beetje overdreven zeg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef paardendokter het volgende:
Ik voorspel dat deze terroristiche aanvallen op één lijn met nine-eleven de geschiedenis in zullen gaan.
Black Sabbath indeed.
quote:
"Maar..."quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef Cupfighter het volgende:
Ik,keur deze aanval af maar het beleid van Israël is ook verre van fris te noemen
Netanyahu heeft net het volgende verklaard:quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk gaat het dat niet.
Dit is daar de normaalste gang van zaken (hoe erg ook).
En zo ernstig als die dag gaat het sowieso niet worden.
Waarom klimaat tussen die aanhalingstekens Thierry?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, dit dus...
En maar druk maken over het "klimaat", want dát is de grootste bedreiging voor de mensheid...
Ja, óók dit kan weer desastreus uitpakken, dit nieuwe conflict als bijv Iran en Egypte zich er ook mee gaan bemoeien...
Word op Geenstijl:quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef paardendokter het volgende:
Black Sabbath indeed.
quote:Als de Palestijnen hun wapens neerleggen is het morgen vrede. Als Israel de wapens neerlegt is het morgen verdwenen. Israel kan Palestina wegvagen, maar doet het niet. Palestina wil Israel wegvagen, maar kan het niet. Op die Arabische scholen daar wordt niets dan haat gepredikt. Dit is het gevolg daarvan. Ziekmakend barbaars. I stand with Israel. Always.
Ik vind dat hij gelijk heeft. Beide partijen weigeren tot een oplossing te komen en maken elkaar het leven zuur.quote:
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom klimaat tussen die aanhalingstekens Thierry?
Misschien handig om er een vertaling bij te zetten?quote:
Dit dus. Ze zoeken het maar uit. Prettige dag verder.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:17 schreef Joppiez het volgende:
Zat er wel aan te komen. Nu gaat Israel ook weer Gaza platgooien en talloze burgerdoden maken, willen ze daar weer wraak, en zo is de cirkel weer rond.
Ik ga het verder niet volgen, deze soap duurt al veel te lang voort.
Dat is ook niet te doen voor Israël. Je zal er maar wonen, alleen omringd door landen die je haten tot op het bot en je weg willen hebben.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind dat hij gelijk heeft. Beide partijen weigeren tot een oplossing te komen en maken elkaar het leven zuur.
Geloof dat maar jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:17 schreef Joppiez het volgende:
Zat er wel aan te komen. Nu gaat Israel ook weer Gaza platgooien en talloze burgerdoden maken, willen ze daar weer wraak, en zo is de cirkel weer rond.
Ik ga het verder niet volgen, deze soap duurt al veel te lang voort.
Puin blijft een probleem. Los daarvan saturatie van de afweer, kleine fouten in dergelijke systemen etc. Dan gaat de wet van grote getallen gelden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben trouwens verbaasd dat veel raketten Israël nog weten te raken, dacht dat ze een heel modern afweersysteem hadden voor raketten.
Ja heel zielig allemaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is ook niet te doen voor Israël. Je zal er maar wonen, alleen omringd door landen die je haten tot op het bot en je weg willen hebben.
Heeft die man niks beters te doen dan bellen met alle 30 premiers van Europa voor vage steunbetuigingen?quote:
Als Israël weg zou zijn, gaan ze elkaar te lijf.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is ook niet te doen voor Israël. Je zal er maar wonen, alleen omringd door landen die je haten tot op het bot en je weg willen hebben.
Lijkt me dat Israel gerechtvaardigd is deze 5e kolonne te deporterenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:13 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Mosques in Jerusalem are inciting war against Israel.
Duizenden raketten zijn niet allemaal tegen te houden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben trouwens verbaasd dat veel raketten Israël nog weten te raken, dacht dat ze een heel modern afweersysteem hadden voor raketten.
Nou nee, niet echtquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heeft die man niks beters te doen dan bellen met alle 30 premiers van Europa voor vage steunbetuigingen?
Waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:23 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Als Israël weg zou zijn, gaan ze elkaar te lijf.
En had dat voorkomen kunnen worden door het eerste conflict gewoon rap & hard de kop in te drukken, denk je?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
China-Taiwan, Pakistan-India, Egypte-Ethiopië, burgeroorlog Zuid-Afrika, hernieuwd rondje Balkan liggen ook nog allemaal in het verschiet. Dan zijn er vast ook nog conflicten die ik heb gemist of niet van op de hoogte ben.
Genoeg plek in SAquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lijkt me dat Israel gerechtvaardigd is deze 5e kolonne te deporteren
Ik zit me ook te verbazen hoe dom Hamas is. Hier verneuken ze de toekomst van de Palestijnen (nog meer) mee. Hopelijk keert de woede van de Palestijnen richting Hamas en niet richting Israël in dit geval, al zal dat wel nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
Mja, met deze mokerdomme acties gaat Hamas natuurlijk helemaal niks bereiken.
Heb jij al een inhoudelijke reactie gegeven in dit topic en je afschuw uitgesproken tegen deze terroristische aanval want ik zie je alleen maar mensen quoten met een andere mening, oftewel mensen die anti deze terroristische aanval zijn in de hoop een confrontatie uit te lokken?quote:
We gaan denk ik weer naar een veel duidelijkere en zwart-witte globale politieke situatie. Met ons, of tegen ons. Een beetje terug naar de koude oorlog, soort van.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
China-Taiwan, Pakistan-India, Egypte-Ethiopië, burgeroorlog Zuid-Afrika, hernieuwd rondje Balkan liggen ook nog allemaal in het verschiet. Dan zijn er vast ook nog conflicten die ik heb gemist of niet van op de hoogte ben.
Om de vergelijking met het huis even verder te trekken. Weggepest uit je eigen huis, waar vervolgens krakers intrekken. Dan na vele eeuwen met hulp van de internationale gemeenschap terug mogen keren naar je huis en dan zo getreiterd worden door een groep krakers die in het tuinhuis mocht blijven wonen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Misschien handig om er een vertaling bij te zetten?
Overbevolking is een groter probleem als klimaat. Je kan nog zo klimaat neutraal zijn, als we maar genoeg doorfokken is het toch niet meer te houden. Dan breekt vanzelf de pleuris uit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, dit dus...
En maar druk maken over het "klimaat", want dát is de grootste bedreiging voor de mensheid...
Ja, óók dit kan weer desastreus uitpakken, dit nieuwe conflict als bijv Iran en Egypte zich er ook mee gaan bemoeien...
Yup. Hamas bereikt alleen maar nog meer ellende voor Gaza, maar gaat dan ook niet om Gaza.Je moet dit eerder zien als een actie van Iran dat Hamas gebruikt by proxy.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
Mja, met deze mokerdomme acties gaat Hamas natuurlijk helemaal niks bereiken.
Wie is Nathan en waarom zouden we hem moeten geloven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
We zijn nu op het punt van kinderen ontvoeren.
Klinkt plausibel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:32 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Wie is Nathan en waarom zouden we hem moeten geloven?
Waarom zou je het niet geloven? Omdat kinderen ontvoeren zo onkarakteristiek klinkt voor Hamas aangezien ze normaal niet veel meer doen dan de lokale A12 blokkeren?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:32 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hoop nepnieuws.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:32 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Euh, je hebt elementen in je maatschappij die openlijk een oorlog tegen je oproepen. Natuurlijk mogen die naar hun beloofde land dan (Palestina).quote:
Ik kan heel veel plausibele leugens bedenken, allemaal voor waar nemen?quote:
Klimaat is een grote aanjager van deze conflicten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, dit dus...
Je kunt klimaatproblemen ook niet los zien van overbevolking. Het gaat samen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klimaat is een grote aanjager van deze conflicten.
Alsof het jou wat boeit of het wel of niet waar is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:35 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik kan heel veel plausibele leugens bedenken, allemaal voor waar nemen?
Ik volg hem al een paar jaar omdat hij een aantal jaar geleden goede analyses maakte over de Syrische burgeroorlog. Had zijn info wel op orde.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:32 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Dan gaat het vanavond raketten regenen op Gazaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Aan Israëlische zijde toch zeker 22 doden nu.
Of een ontruiming van de gazastrook, vergelijkbaar met wat je nu ziet in Nagorno-Karabach. Hoewel de ontruiming van de gazastrook natuurlijk een stuk gewelddadiger zou worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:35 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit conflict eindigt pas zodra de ene groep genocide pleegt op de ander.
Tot die tijd blijven ze elkaar de tent uitvechten.
Dat lijkt mij wel ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan gaat het vanavond raketten regenen op Gaza
Ik zou het niet geloven omdat het bericht van een onbekende bron komt. En puur omdat het aannemelijk is maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet geloven? Omdat kinderen ontvoeren zo onkarakteristiek klinkt voor Hamas aangezien ze normaal niet veel meer doen dan de lokale A12 blokkeren?
Die is dood. Het zijn ook niet de enige beelden van feesten met lijken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
Walgelijke beelden hoe ze die vrouw bijna naakt en bewusteloos door de straten paraderen![]()
![]()
En dan zonder de 'roof knockers' vermoed ik. Dit gaat een keiharde vergelding wordenquote:
Daar zit zoals altijd veel drugs in. Dat verandert die mensen in niets ontziende beesten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
Walgelijke beelden hoe ze die vrouw bijna naakt en bewusteloos door de straten paraderen![]()
![]()
Religieus barbarisme kent geen grenzen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
Die leeft niet meer hoor. Bebloede hoofd gezien?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
Lang voordat drugs uitgevonden werden hebben Nederlanders hun premier gelyncht en opgegeten. We hebben als soort echt geen drugs nodig om ons zo te gedragen. Religie samen met een kutjeugd zijn genoeg.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zit zoals altijd veel drugs in. Dat verandert die mensen in niets ontziende beesten.
Die kunnen er ook maar zoveel uit de lucht knallen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze 4 raketten met de Iron Dome afschieten om er 1 te onderscheppenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Daar gaan ze wel voor zorgen hoor. Die gaan op een ongekende manier hierop reageren. Snoeihard.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:45 schreef Frutsel het volgende:
De techniek staat geen "oude oorlog" met soldaten en tanks meer toe. Dat zie je in de Oekraine. Nu zie je ook ongeverifieerde beelden van drones die Israelische tanks aanvallen en/of vernietigen (mits ze kloppen)
En dan zal dat wel door Iran gefinancieerd worden (die helpen immers ook de Russen met drones) en het wordt tijd dat Israel nu maar zorgt dat dit niet meer kan gebeuren.
Mensen zijn gewoon dieren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lang voordat drugs uitgevonden werden hebben Nederlanders hun premier gelyncht en opgegeten. We hebben als soort echt geen drugs nodig om ons zo te gedragen. Religie samen met een kutjeugd zijn genoeg.
Precies.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:46 schreef onlogisch het volgende:
Israël gaat echt ongekend hard terugslaan lijkt me.
Ze bestaan bij de gratie van een slachtofferrol en het laten zien van verzet. Er gaan de komende maand een hele hoop Hamassers dood, maar er is een gigantische babyboom aan nieuwe 16-25 jarige gasten zonder toekomst die hierdoor bij de organisatie komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:44 schreef ExTec het volgende:
Ja, vanuit militair perspectief is dit stupide van hamas. Ze worden gewoon tot stof vermalen. Slechts een kewstie van tijd.
Bekend gegeven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lang voordat drugs uitgevonden werden hebben Nederlanders hun premier gelyncht en opgegeten. We hebben als soort echt geen drugs nodig om ons zo te gedragen. Religie samen met een kutjeugd zijn genoeg.
Ja zal best maar die juichende 12 jarige jochies rond het ontvoerde omatje en de lijken zijn geen soldaten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Bekend gegeven.
https://www.vice.com/nl/a(...)achines-te-maken-293
Volgens mij ben je iets op het spoor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:48 schreef ReplaR het volgende:
Ik merk op Twitter dat de radicaal progressieven de kant van de palestijnen kiezen.
Alleen in die schuilkelder waar mannen, vrouwen en kinderen zijn afgeslacht liggen er al 20quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Aan Israëlische zijde toch zeker 22 doden nu.
Tsja maarja, dat zegt men elke keer. Toch gebeurd het steeds weer opnieuw. Deze generatie terroristen zal omkomen, maar zolang er geen uitzicht is op een betere toekomst in Gaza (en laten we eerlijk zijn, die is er niet) zullen er weer nieuwe generaties opstaan om te vechten. Dat kan duizend jaar doorgaan zo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:44 schreef ExTec het volgende:
Ja, vanuit militair perspectief is dit stupide van hamas. Ze worden gewoon tot stof vermalen. Slechts een kewstie van tijd.
Nou, zullen we het maar op religie en geloof houden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klimaat is een grote aanjager van deze conflicten.
Ja, en israel gaat de komende jaren weer zeer druk zijn met allerhande baarden die achter de schermen hier mee te maken hadden omleggen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze bestaan bij de gratie van een slachtofferrol en het laten zien van verzet. Er gaan de komende maand een hele hoop Hamassers dood, maar er is een gigantische babyboom aan nieuwe 16-25 jarige gasten zonder toekomst die hierdoor bij de organisatie komen.
Die kinderen krijgen in dje contreien ongeveer eerder een machinegeweer in hun klauwen dan een papfles. Die worden vol gehersenspoeld als soldaat opgevoedquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja zal best maar die juichende 12 jarige jochies rond het ontvoerde omatje en de lijken zijn geen soldaten.
Bruine mensen zielug.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:48 schreef ReplaR het volgende:
Ik merk op Twitter dat de radicaal progressieven de kant van de palestijnen kiezen.
Die nieuwe generatie zullen door de raketjes wel meteen worden meegenomen naar de poorten van Allah.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze bestaan bij de gratie van een slachtofferrol en het laten zien van verzet. Er gaan de komende maand een hele hoop Hamassers dood, maar er is een gigantische babyboom aan nieuwe 16-25 jarige gasten zonder toekomst die hierdoor bij de organisatie komen.
Idd, indoctrinatie aan beide kanten...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja maarja, dat zegt men elke keer. Toch gebeurd het steeds weer opnieuw. Deze generatie terroristen zal omkomen, maar zolang er geen uitzicht is op een betere toekomst in Gaza (en laten we eerlijk zijn, die is er niet) zullen er weer nieuwe generaties opstaan om te vechten. Dat kan duizend jaar doorgaan zo.
Ow, nee, vernietigen, permanent, zal ze idd niet lukken nee. Maar alles wat nu als kader gezien kan worden, haalt 2024 niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja maarja, dat zegt men elke keer. Toch gebeurd het steeds weer opnieuw. Deze generatie terroristen zal omkomen, maar zolang er geen uitzicht is op een betere toekomst in Gaza (en laten we eerlijk zijn, die is er niet) zullen er weer nieuwe generaties opstaan om te vechten. Dat kan duizend jaar doorgaan zo.
Interessant is vooral hoe de Israëlische veiligheidsdiensten hier niets van hebben opgepikt imo.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, nee, vernietigen, permanent, zal ze idd niet lukken nee. Maar alles wat nu als kader gezien kan worden, haalt 2024 niet.
En daarna komt er ongetwijfeld weer nieuwe aanwas.
Maar militair gezien is dit... verbazend? Hadden die gast echt de illusie dat ze duurzaam grondgebied zouden gaan veroveren ofzo?
Die staan morgen te janken op grote pleinen her en der omdat hun broeders weer wat raketten hebben mogen koppen in Gaza.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:49 schreef Molo het volgende:
Zijn er alweer van die figuren in Nederland gesignaleerd die vol Hamas aanmoedigen vanuit Rotterdam en Den Haag enzo?
Meteen in de gaten houden en de samenleving uit mikken zodra het kan
Tja, als je kijkt hoe de staat Israël is ontstaan kun je de Palestijnen ook niet helemaal kwalijk nemen dat ze kwaad zijn. Tegelijkertijd kunnen de gewone Israëli er ook bar weinig aan doenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Even het aluhoedje op zetten: wie zegt dat ze hier niks van wisten? Ze hebben nu wel weer een min of meer uitgebreid geaccepteerde reden om kneiterhard tekeer te gaan de komende tijd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:53 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Interessant is vooral hoe de Israëlische veiligheidsdiensten hier niets van hebben opgepikt imo.
Ik had het hier laatst nog met @GGMM over. Die vreest hier ook voor.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vreselijk jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef DeeBee het volgende:
Ach, het altijd terroristische en genocide plegende Israël
Ongekende ellende van alle kanten
Persoonlijk denk ik niet dat het doel is om gebieden te veroveren en te bezetten. Het doel is meer ontregelen, wraak, en chaos.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, nee, vernietigen, permanent, zal ze idd niet lukken nee. Maar alles wat nu als kader gezien kan worden, haalt 2024 niet.
En daarna komt er ongetwijfeld weer nieuwe aanwas.
Maar militair gezien is dit... verbazend? Hadden die gast echt de illusie dat ze duurzaam grondgebied zouden gaan veroveren ofzo?
Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand hier binnen Israel vanaf wist. Dat kan echt niet meer in deze tijd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even het aluhoedje op zetten: wie zegt dat ze hier niks van wisten? Ze hebben nu wel weer een min of meer uitgebreid geaccepteerde reden om kneiterhard tekeer te gaan de komende tijd.
Ze hebben alles te verliezen, dat is nu net het hele puntquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En als je niks te verliezen hebt dan kan je net zo goed zoveel mogelijk chaos veroorzaken in de hoop dat het iets teweeg brengt.
Zoals altijd zijn de echte slachtoffers de wat meer gematigde Palestijnen en Israëliërs. Voor Hamas zijn die Palestijnen voornamelijk levende schilden. Aan Israëlische zijde zijn het voornamelijk Orthodoxe joden die al die nederzettingen in Palestijns gebied bevolken, maar die steken vervolgens geen poot uit als er een tegenreactie komt. Dan mogen de seculiere joden hun kinderen komen offeren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en israel gaat de komende jaren weer zeer druk zijn met allerhande baarden die achter de schermen hier mee te maken hadden omleggen.
Blijft 'gezellig' daar, hé.
U kent uw klassiekersquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:30 schreef descon het volgende:
"There are only nine meals between mankind and anarchy."
En terecht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:46 schreef onlogisch het volgende:
Israël gaat echt ongekend hard terugslaan lijkt me.
Totdat Israël het een keer echt goed zat is en een lading polonium-210 in de waterleiding naar Gaza gooit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bovendien, als Israel zomaar een nuke gooit en de rest van de wereld doet niks dan gooit Rusland er volgende maand 1 op Oekraine.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daar heeft de IDF helemaal geen nucleaire wapens voor nodig, dat kunnen ze prima met een luchtaanval met zware conventionele wapens voor elkaar krijgen.
Bizarre opmerking... Israel bestookt Palestina vaak genoeg en ontneemt hun hun woningen en grond. En dan moeten zij hun maar even met grond gelijk maken.quote:
Ik denk dat ze het wel gewten hebben, maar geen preventieve actie ondernomen hebben om niet als de aggressor afgeschuldert te worden. Nu kunnen ze met het oorlogsrecht in de hand keihard terugslaan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand hier binnen Israel vanaf wist. Dat kan echt niet meer in deze tijd.
Want dat was nog niet het geval?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
en zo Israel in een lang en diep conflict betrekken.
Ik denk dat die van Rusland alleen een beetje sissen gezien de staat van hun materiaalquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bovendien, als Israel zomaar een nuke gooit en de rest van de wereld doet niks dan gooit Rusland er volgende maand 1 op Oekraine.
Israël gaat die hele gazastrook schoonvegen. Dat wordt ongekend.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:02 schreef JimmyJames het volgende:
Ze krijgen nu echt de volle laag. Ben benieuwd naar de rol van Iran. Kan bijna niet dat ze geen toestemming hebben gegeven, of steunen zij voornamelijk andere terroristische organisaties?
Dit conflict wel, andere worden aangewakkerd door klimaatsverandering. Door langere droogtes ontstaan er conflicten over waterreservoirs bijvoorbeeld. Dat is er aan de hand in Kirgizië en Tadzjikistan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, zullen we het maar op religie en geloof houden?
Alhoewel...we hadden wel een klimaatpaus toch?
In dat geval zou het bloed van onschuldige Israëliërs aan handen van veiligheidsdiensten kleven...quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel gewten hebben, maar geen preventieve actie ondernomen hebben om niet als de aggressor afgeschuldert te worden. Nu kunnen ze met het oorlogsrecht in de hand keihard terugslaan.
Gezien de beelden die er vrij komen zou ik zeggen dat dit één van de zwaarste aanvallen ooit is waarbij de aanvallers alles wat joods is om zeep helpen. En ja, dat gaat ongekend worden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Israël gaat die hele gazastrook schoonvegen. Dat wordt ongekend.
Als Iran er mee te maken heeft zal ome Bibi wel koers richting Teheran gaan zetten.
Ik denk niet dat Israël het aandurft om zonder Westerse steun Iran aan te vallen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Israël gaat die hele gazastrook schoonvegen. Dat wordt ongekend.
Als Iran er mee te maken heeft zal ome Bibi wel koers richting Teheran gaan zetten.
Nee hoor, dat kleeft nog steeds aan de beulen die thans daar rondparaderen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In dat geval zou het bloed van onschuldige Israëliërs aan handen van veiligheidsdiensten kleven...
Maybe, maar wat ik bedoel dat het gooien van een nuke direct gestraft MOET worden door de internationale community, anders zeg je eigenlijk: het is oke om er 1 te gooien en er zijn geen conseqencies. Dus Noord-Korea gooit er 1 op Zuid-Korea. Rusland op Oekraine, Pakistan op India, etc.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat die van Rusland alleen een beetje sissen gezien de staat van hun materiaal
Lijkt mij ook geen geweldig plan om Iran aan te vallen. Israël heeft natuurlijk een zware kluif aan die Gazastrook. Je kunt dit ook niet compleet plat gooien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israël het aandurft om zonder Westerse steun Iran aan te vallen.
Maar de Gazastrook gaat de volle laag krijgen ja.
Een mooie grote zelfmoord missie, dus. En de steun voor de wantstaltige dingen die israel vaak flikt galvaniseerd in het westen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat het doel is om gebieden te veroveren en te bezetten. Het doel is meer ontregelen, wraak, en chaos.
Ik zou de ME idd alvast richting het Jonckbloetplein sturen jaquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:54 schreef Haags het volgende:
[..]
Die staan morgen te janken op grote pleinen her en der omdat hun broeders weer wat raketten hebben mogen koppen in Gaza.
Beesten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Nog meer beelden van ontvoeringen.
Wat een angst moet zijn hebbenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Dat zal ongetwijfeld als wisselgeld gaan dienen ja. Want ik weet niet wat Hamas precies denkt te bereiken, maar die weten dondersgoed dat ze een slapende beer hebben ontwaakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:
Ik zal wel een naïeve ziel zijn, maar waarom ontvoeren ze mensen? En al helemaal die vrouwen, kinderen en bejaarde omaatjes?
Die worden afgeknald, of als schilden ingezet later ofzo??
Niet iedereen heeft een geweten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:
Ik zal wel een naïeve ziel zijn, maar waarom ontvoeren ze mensen? En al helemaal die vrouwen, kinderen en bejaarde omaatjes?
Ze zijn schilden en onderhandelingsmiddel ja. Bombardeer maar eens de Hamas leider in een gebouw vol Israëlische vrouwen en kinderen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:
Gijzelaars. Een paar jaar geleden ruilde Hamas één Israëlische gijzelaar voor meer dan 1000 Palestijnen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:15 schreef Molo het volgende:
Die heeft in d'r jeugd misschien wel raketten op Gaza afgevuurd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:07 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dit ook, die arme mevrouw
Klassiek boots on the ground op weg naar teheran niet. Maar die F-35s, die bijkans door geen enkel modern luchtafweer gezien worden, kunnen hun lol op met alles wat maar vaag militair is naar de maan bombarderen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:
Lijkt mij ook geen geweldig plan om Iran aan te vallen.
Mehquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gijzelaars. Een paar jaar geleden ruilde Hamas één Israëlische gijzelaar voor meer dan 1000 Palestijnen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gilad_Shalit_prisoner_exchange
volledig terecht overigens, welk land zou dat niet doen bij een invasie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan gaat het vanavond raketten regenen op Gaza
Kwestie van tijd ook voordat Hamas eens een vuile bom of biologische bom gooit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Lijkt mij ook geen geweldig plan om Iran aan te vallen. Israël heeft natuurlijk een zware kluif aan die Gazastrook. Je kunt dit ook niet compleet plat gooien.
Complex conflict dat al jaren duurt en schijnbaar steeds verder uit de hand loopt.
Ah en rechts onder zie je Sderot waar ze zijn binnengevallen geloof ik.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens mij is dit de energiecentrale die in de fik staat
[ afbeelding ]
De livestreamer zit ergens hier denk ik danquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kwestie van tijd ook voordat Hamas eens een vuile bom of biologische bom gooit.
[..]
Ah en rechts onder zie je Sderot waar ze zijn binnengevallen geloof ik.
En terecht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En dan zonder de 'roof knockers' vermoed ik. Dit gaat een keiharde vergelding worden
Arm meisje.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Walgelijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Dat gebeurde volgens mij al. Althans Israël gooit daar vaker wat plat. Nu weet ik niet de frequentie maar dat mag wel wat vaker gebeuren. Het is wel duidelijk dat Iran die terroristen steunt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klassiek boots on the ground op weg naar teheran niet. Maar die F-35s, die bijkans door geen enkel modern luchtafweer gezien worden, kunnen hun lol op met alles wat maar vaag militair is naar de maan bombarderen.
Mafkeesquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die heeft in d'r jeugd misschien wel raketten op Gaza afgevuurd.
Vreselijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |