abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:59:19 #201
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210819584
Wopke Timmermans. Dit moet wel Jiskefet zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210819657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zou wel eens een lastig verhaal kunnen worden als er dan een regering met NSC er in zit.
Sowieso zal CDA niks in te brengen hebben. Dus dan zou Hoekstra in deze paar maanden wel zeer overtuigend moeten zijn, zodat Nederland met hem verzekerd zou zijn van een topfunctie. Ik zou er vooraf niet op rekenen als ik hem was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:42:34 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210819708
Voor zover Hoekstra nog enige geloofwaardigheid over had is hij die na gisteravond wel kwijt. Gelukkig maar dat dat voor de functie waar hij op solliciteert niet het belangrijkste criterium is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210824921
"Nieuwe politiek" en "We gaan het allemaal anders doen!"

Falende BBB'er blijft aan totdat hij 2 jaar wachtgeld kan cashen (na 3 maanden falen)

quote:
BBB-gedeputeerde in Flevoland dient ontslag in na kritiek op functioneren

Jurie van den Berg was sinds juni voor de BBB in Flevoland gedeputeerde en ontving al enige tijd kritiek op zijn functioneren. Oppositiepartijen stellen vragen over de timing van zijn vertrek.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)unctioneren-a4176083
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:16:03 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210825068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

Falende BBB'er blijft aan totdat hij 2 jaar wachtgeld kan cashen (na 3 maanden falen)
[..]

Stem op meuk, krijg meuk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:32:40 #206
346939 Janneke141
pi_210825245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die stelt vast het voorbeeld voor de pakweg 15 BBB'ers die straks in de Kamer gekozen worden. Als je het een beetje goed aanpakt kun je er zeker 30 met wachtgeld sturen.
pi_210825390
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik vind jouw demonisering van "woke" ook wel getuigen van een toxische ideologie
En wie is die mevrouw Woke eigenlijk. Ze wil dat zwarte mannen niet meer mishandeld en vermoord worden door de politie ? Ze wil meer begrip voor homo's ?
Foeiiiiiii

Ik wil dat men het standbeeld van de moordenaar JP Coen te Hoorn in het museum zet.
Is dat ook 'woke' ?
Ja dat is woke naar mijn mening
pi_210826711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat is woke naar mijn mening
Vind je de verplaatsing naar een museum van het standbeeld JPCoen dan toxisch.. Vergiftig dat de samenleving ?
pi_210826770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vind je de verplaatsing naar een museum van het standbeeld JPCoen dan ook toxisch.. Vergiftig dat de samenleving ?
Vergiftiging niet direct maar het zal de afstand tussen autochtoon en allochtoon wederom groter maken
pi_210826812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vergiftiging niet direct maar het zal de afstand tussen autochtoon en allochtoon wederom groter maken
Eerder kleiner...
Het zijn niet in meerderheid "allochtonen" die de persoonsverheerlijking van die moordenaar en slavendrijver afwijzen.
Of vind je JP Coen geen moordenaar en slavendrijver ?
pi_210826962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Eerder kleiner...
Het zijn niet in meerderheid "allochtonen" die de persoonsverheerlijking van die moordenaar en slavendrijver afwijzen.
Of vind je JP Coen geen moordenaar en slavendrijver ?
Ik denk niet dat dit het juiste topic is om deze discussie te voeren, in het verleden heb ik wel eens discussie met je over dit soort zaken gehad, wij worden het niet eens hierover maar ik respecteer je mening
pi_210829743
Er dreigt in de Eerste Kamer een tweederde meerderheid voor de invoering van het bindend correctief referendum: https://www.volkskrant.nl(...)l-dichtbij~b3f0c22e/

Wat mij betreft echt een verschrikking als dit wordt ingevoerd. Kun je wijzen naar landen waar het wel goed gaat, maar je zult zien dat zo'n referendum steeds zwaar gewogen compromissen onderuit gaat schoffelen en het land echt veel slechter bestuurbaar gaat maken.

Een voorbeeld: Stel dat de CU onder druk wel voor de beperking van gezinshereniging had gestemd, maar in ruil daarvoor een spreidingswet en een wet die regelt dat asielzoekers sneller de maatschappij in kunnen en kunnen integreren had gekregen. Zul je zien dat een referendum die laatste 2 wetten er weer uit had geschopt, is er niks van het compromis over.

Ander voorbeeld: zowel Kamer als polder zijn zo'n 12 jaar bezig geweest met een nieuwe pensioenwet, het zou toch absurd zijn als een referendum dat puur op de onderbuik zou gaan spelen zo'n gewogen wet weer aan de kant zou schuiven?

Echt, wat mij betreft is het bindend correctief referendum één van de allerslechtste voorstellen die er ooit in Den Haag is gedaan. Gewoon omdat je in feite het land onbestuurbaar kunt maken. Ik snap niet goed waarom PvdA/GL en D66 het land graag overleven aan populisten.

En deze vorm van grondwetswijziging, waarbij je eerst de grondwet wijzigt met 2/3e meerderheid en daarna pas de invulling gaat geven met gewone meerderheid, zou gewoon verboden moeten zijn. Niemand weet nu eigenlijk waar de Eerste Kamer voor gaat stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210829784
Ben zelf ook geen fan van zo’n correctief referendum, maar dat de uitwerking bij wet onafhankelijk verloopt lijkt me niet meer dan normaal. Geldt voor al het andere en daarbij zou een bepaalde invulling daarna toch simpelweg veranderd kunnen worden... je zou er dus niet zoveel mee winnen door het tegelijk te doen.
pi_210829803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben zelf ook geen fan van zo’n correctief referendum, maar dat de uitwerking bij wet onafhankelijk verloopt lijkt me niet meer dan normaal. Geldt voor al het andere en daarbij zou een bepaalde invulling daarna toch simpelweg veranderd kunnen worden.
Nee, dit is niet normaal. Deze wijziging hoort er gelijk bij geleverd te worden. Partijen zeggen nu ja op de grondwetswijziging met bepaalde drempels in gedachten, zul je straks zien dat er straks drempels komen waar ze het helemaal niet mee eens zijn of zelfs helemaal geen drempels. Kun je dan tegen stemmen, maar dan is plots een gewone meerderheid genoeg en is invoeren dus een stuk makkelijker. Dit is echt een hele vreemde gang van zaken, feitelijk tekent 2/3e meerderheid een blanco cheque.
pi_210829858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit het juiste topic is om deze discussie te voeren, in het verleden heb ik wel eens discussie met je over dit soort zaken gehad, wij worden het niet eens hierover maar ik respecteer je mening
Het verleden is om van te leren. Niet om in te blijven hangen.

Daar laat ik het verder bij :P
pi_210830377
Hoekstra zijn doel is behaald, hij wordt Eurocommissaris: https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~a0ab2744/
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 09:42:28 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210830382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:41 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra zijn doel is behaald, hij wordt Eurocommissaris: https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~a0ab2744/
Zonde, die man heeft daar echt niks te zoeken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:46:46 #218
346939 Janneke141
pi_210830408
quote:
13s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zonde, die man heeft daar echt niks te zoeken.
Hij is dan ook niet op zijn inhoudelijke kwaliteiten gekozen, hè?
pi_210830411
quote:
Doet hij toch knap. Min BuZa, min Fin, eurocommissaris en partijleider. Die heeft straks een van de betere cv’s van Europa, komt overal aan de slag. Terwijl je toch nooit de indruk gehad hebt dat hij overloopt van de capaciteiten.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:47:58 #220
38496 Perrin
pi_210830421
quote:
Geen geringe prestatie voor iemand met 0,0 geloofwaardigheid op dat gebied.
pi_210830422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doet hij toch knap. Min BuZa, min Fin, eurocommissaris en partijleider. Die heeft straks een van de betere cv’s van Europa, komt overal aan de slag. Terwijl je toch nooit de indruk gehad hebt dat hij overloopt van de capaciteiten.
Als MinFin vond ik hem inhoudelijk niet slecht.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:48:53 #222
38496 Perrin
pi_210830428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij heeft een goed instinct welk grammofoonplaatje hij moet opzetten in welke situatie.
pi_210830443
quote:
Ik was nooit echt een tegenstander van de EU maar dit is zo langzamerhand toch niet meer te verdedigen.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:57:14 #224
38496 Perrin
pi_210830497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik was nooit echt een tegenstander van de EU maar dit is zo langzamerhand toch niet meer te verdedigen.
Tja die baantjescarroussel van het partijkartel hè. Die draait maar door.
pi_210830505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als MinFin vond ik hem inhoudelijk niet slecht.
En als min BuZa ook niet. Maar het was toch ook niet van de buitencategorie die dit cv suggereert? Gewoon goed, maaar meer niet.
zie email 27 oktober
pi_210831401
quote:

[..]
Welk deel precies?
Dat Hoekstra maar wat lult om in een positief daglicht te komen?
Dat het cda/zijn achtergrond in jouw ogen niet "groen" genoeg voor een milieu commissie?
Dat hij is gekozen obv de fractie omvang / fractie invloed in het europees parlament?
Of omdat hij is voorgedragen door Mark om Kaag een beetje een hak te zetten?
Of omdat de baan naar een nederlander moest gaan omdat de vorige ook een nederlander was?

[ Bericht 9% gewijzigd door Kickinalfa op 04-10-2023 12:27:57 ]
pi_210834789
quote:

[..]
heeft nog lang geduurd dan
  woensdag 4 oktober 2023 @ 21:13:43 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210837683
deze overheid is niet eens in staat om haar eigen hok te verbouwen , zonder in de knoop te geraken met zichzelf

https://www.telegraaf.nl/(...)eft-natuurvergunning

quote:
Burn-outs, megalomane plannen en stikstof maken verbouwing Binnenhof tot hoofdpijndossier :

'Het is een zooitje'
PETER WINTERMAN

DEN HAAG - De verbouwing van het historische Binnenhof in Den Haag dreigt jaren vertraging op te lopen.
Door gedoe met stikstofvergunningen én intern gerommel bij het Rijksvastgoedbedrijf zullen ook de kosten van het miljoenenproject flink stijgen.

Dat zeggen bronnen tegen De Telegraaf.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210838249
Veel kunnen kamerleden daar ook niet aan doen.

Maar het was beter om het om te toveren tot museum en een pand te betrekken ergens op een industrieterrein langs de A12.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 22:10:40 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210848535
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.
En het is een maatregel die vanuit de werkgevers en werknemers komt en breed gesteund wordt door alle serieuze politieke partijen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210850889
Esther Ouwehand zette de partijmedewerker onder druk die de integriteitsmeldingen tegen haar behandelt. Ook zijn er 3 nieuwe meldingen binnengekomen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ag&utm_term=20231006

Dat Ouwehand de integriteitssecretaris onder druk heeft gezet en stevige verwijten heeft gemaakt geeft ze zelf toe. Dat lijkt mij eerlijk gezegd al een doodzonde als politiek leider, maar blijkbaar denkt ze dat ze alles kan maken. De integriteitssecretaris heeft overwogen zelf een melding te doen (maar bij wie dan?).

Het advies van een extern adviseur was om de integriteitsmeldingen extern te laten onderzoeken, daar waren ze serieus genoeg voor. Maar het interimbestuur, waarvan er 6 van de 8 vorige maand de steunverklaring voor Ouwehand ondertekenden, wil het intern regelen met hulp van een externe jurist. Intussen is er aan de integriteitssecretaris geadviseerd zich ziek te melden, omdat haar het werken onmogelijk wordt gemaakt. Het bestuur heeft aan de integriteitssecretaris laten weten dat alle meldingen aan hen moeten worden overgedragen.

De nieuwe meldingen gaan ook weer over Ouwehand haar manier van werken. Haar gedrag wordt omschreven als giftig en ze zou heel precies voorbereiden hoe ze bepaalde personen weg kan werken.

En deze vind ik heel heftig:
quote:
Een persoonlijk verhaal is hoe Ouwehand deze melder had opgedragen om weer aan het werk te gaan, omdat de medewerker tien dagen bij het sterfbed van een geliefde had gezeten. Het had, staat in de melding, volgens Ouwehand „nu wel erg lang geduurd”. Deze medewerker had achteraf gezien eerder met een melding willen komen. De melding over Ouwehand is, staat in de e-mail, vooral bedoeld om „de mensen op de fractie die ze nu uitsluit” te helpen.
Inmiddels hebben Lieke Keller, hoofd partijbureau en vrouw van Van Raan, en twee ambtelijk secretarissen zich ziek gemeld, ook Eerste Kamerlid Koffeman heeft zich ziekgemeld als adviseur van de Tweede Kamerfractie (is zo'n combi trouwens gebruikelijk? Dat een Eerste Kamerlid een officiële adviseur is van de Tweede Kamerfractie?).

Dat als samenvatting van het artikel. Ik vind het zelf allemaal nogal wat. Mijn sympathie voor Ouwehand, die ik zeker had, is in elk geval volledig weg. Ik kan voor de partij alleen maar hopen dat ze zo snel mogelijk verdwijnt. Maar met het interimbestuur in haar achterzak, de integriteitssecretaris uit de weg gewerkt en de grote steun op het congres (die lezen geen NRC blijkbaar), ben ik bang dat ze nu zich helemaal onkwetsbaar gaat voelen.
pi_210851150
quote:
Wat gênant. :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210851159
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
moet je nagaan wat er voor de rest nog voor spul op die stoeltjes zit :)
pi_210851179
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
moet je nagaan wat er voor de rest nog voor spul op die stoeltjes zit :)
Timmermans was een hele goeie.

Laten we hopen dat ie straks een absolute meerderheid heeft in Nederland. :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210851594
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik vind het vooral genant dat Hoekstra naar voren is geschoven dan dat Nederland een EU commissaris heeft als lidstaat en het genante hiervan komt volledig op het conto van Rutte wat mij betreft.
pi_210851620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind het vooral genant dat Hoekstra naar voren is geschoven dan dat Nederland een EU commissaris heeft als lidstaat en het genante hiervan komt volledig op het conto van Rutte wat mij betreft.
Ja dat vind ik dus ook. Dat Nederland met z'n demissionaire regering gewoon even een CDA'er naar voren schuift voor klimaat :{

Mij bekruipt dan als Nederlands ingezetene toch een gevoel van schaamte.

Kan toch niet dit
pi_210851658
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het enige genante aan Hoekstra is dat hij nu totaal wat anders zegt dan een paar weken geleden. Dat hij nu plots groener dan groen is en vanalles steunt waarhet CDA tegen is. Dat is zwaar ongeloofwaardig. Op zich is Hoekstra als EU commissaris helemaal niet zo genant, daar kun je prima mee naar voren komen. Maar hij is wel genant als EU commissaris op klimaat, die een zeer groene agenda door gaat voeren, tegen zijn eigen mening en de mening van zijn partij en Europese fractie in.

Dit is wat dat betreft wel een goede column: https://www.volkskrant.nl(...)maatbeleid~b2a5e2b9/

Hoekstra is plots voor 90% CO2 reductie in 2040, een versnelling dus. Waar het het CDA altijd te snel ging. Hij is plots voor de natuurherstelwet waar de christendemocraten tegenstemden. Dat is vrij genant, omdat je gewoon weet dat hij daar zelf helemaal niet achter staat. Hoekstra als eurocommissaris op pakweg Handel, Begroting en administratie, Economie, Vervoer of Interne Markt was prima geweest.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:41:41 #238
38496 Perrin
pi_210851674
Zeker omdat het niet om een triviaal issue gaat maar om iets zo kernachtigs als de klimaattoekomst. Dan trek je niet even een andere visie aan alsof je van kostuum wisselt.
pi_210851712
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja dat vind ik dus ook. Dat Nederland met z'n demissionaire regering gewoon even een CDA'er naar voren schuift voor klimaat :{

Kan toch niet dit
Je moet hem niet als CDA'er zien, maar als EVP lid. De grootste fractie in het Europese parlement, echt nog het centrum van de macht. Inderdaad wel een fractie waar goed klimaatbeleid gewoon niet verzekerd is. Maar dus geen eurocommissaris uit een kleine, bijna uitgespeelde partij, wat het CDA in Nederland is.

In Europa wordt het eigenlijk als heel logisch gezien dat deze post naar EVP ging en niet naar Renew (waar Kaag lid van zou zijn als ze een europese politicus was).
pi_210851769
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je moet hem niet als CDA'er zien, maar als EVP lid. De grootste fractie in het Europese parlement, echt nog het centrum van de macht. Inderdaad wel een fractie waar goed klimaatbeleid gewoon niet verzekerd is. Maar dus geen eurocommissaris uit een kleine, bijna uitgespeelde partij, wat het CDA in Nederland is.

In Europa wordt het eigenlijk als heel logisch gezien dat deze post naar EVP ging en niet naar Renew (waar Kaag lid van zou zijn als ze een europese politicus was).
Ik zie hem vooral als kansloos slechte vervanger van Timmermans. Een cynische wisseling van ideologie.

Alsof je hier in Nederland klimaat weghaalt bij Jetten en daar, ik noem maar wat, Henk Kamp installeert. Dat het dan een VVD'er zou worden verbaast ook niemand, het blijft een cynische klotestreek die geen recht doet aan de ooit geïnstalleerde regering waar de Kamer ooit mee akkoord is gegaan.
pi_210851981
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik zie hem vooral als kansloos slechte vervanger van Timmermans. Een cynische wisseling van ideologie.

Alsof je hier in Nederland klimaat weghaalt bij Jetten en daar, ik noem maar wat, Henk Kamp installeert. Dat het dan een VVD'er zou worden verbaast ook niemand, het blijft een cynische klotestreek die geen recht doet aan de ooit geïnstalleerde regering waar de Kamer ooit mee akkoord is gegaan.
Maar het grappige is dan: in Europa zien ze Jetten en Kamp als 1 pot nat, beide Renew.

Ik ben het met je eens dat klimaat van S&D naar EVP wel een grote stap is. Maar dat Hoekstra dan om de plek binnen te halen zich haast presenteert als lid van de Groenen (waar GL lid van is) is eigenlijk nog het meest bijzonder. Ik ben wel benieuwd in hoeverre hij nu ook dat groene beleid uit blijft dragen.

En in dit geval heeft het Europese parlement natuurlijk voor Hoekstra gestemd. Het is geen wissel buiten het parlement om. En ik vrees dat EVP ook na de komende verkiezingen wel de grootste blijft en dan ook de zeer invloedrijke post van klimaat gaat opeisen.
pi_210852310
En de migratiedeal waar Rutte zo trots op was is al weer dood: https://www.ad.nl/buitenl(...)n-geloofde~a04c7398/

De dictator die mensenrechten schendt en de democratie om zeep heeft geholpen in zijn land, blijkt niet volledig betrouwbaar. Hoe verrassend. Dat nou niemand dat aan zag komen tijdens dat vrolijke handenschudden...

Rutte gaat hier af als een gieter, dit is echt een smet op zijn internationale blazoen. Als hij toch nog een internationale functie ambieert, is dat met deze afgang niet makkelijker geworden.
pi_210854108
quote:
En weer is een BBB-bestuurder het middelpunt van een controverse. Deze keer gaat het om Rolf Woolderink, bestuurder bij het waterschap Vechtstromen. Er zijn twijfels of hij aan hem verstrekte subsidies voor een viskweekproject wel juist heeft besteed, meldt Tubantia. De twijfels kwamen aan het licht als gevolg van een enorme burenruzie waarin Woolderink is verwikkeld. De BBB’er lijkt met zo ongeveer alle buren overhoop te liggen.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-bizarre-burenruzie

Dat heb je met snel kandidatenlijsten opstellen. In gevestigde politieke partijen duurt het een paar jaar voordat iemand op een 2e Kamerlijst komt. In de lokale partijafdeling leert men een nieuw lid kennen en na enkele jaren het landelijk bestuur adviseren iemand wel of niet te kandidateren.
Moet het allemaal snel? Dan is er te weinig tijd iemand te leren kennen en te checken.
Plus dat de gelukszoekers, de figuren met een groot ego , door de ballotage slippen en dan later dysfunctioneren in een parlementaire fractie.
pi_210854476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-bizarre-burenruzie

Dat heb je met snel kandidatenlijsten opstellen. In gevestigde politieke partijen duurt het een paar jaar voordat iemand op een 2e Kamerlijst komt. In de lokale partijafdeling leert men een nieuw lid kennen en na enkele jaren het landelijk bestuur adviseren iemand wel of niet te kandidateren.
Moet het allemaal snel? Dan is er te weinig tijd iemand te leren kennen en te checken.
Plus dat de gelukszoekers, de figuren met een groot ego , door de ballotage slippen en dan later dysfunctioneren in een parlementaire fractie.
hoort dan toch bij de groeispurt? het is dan aan de partij om bij de volgende verkiezingen het nog eens te doen, met op zijn minst een paar gevestigde namen

en zo verder
pi_210855158
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 09:00 schreef Hanca het volgende:
Esther Ouwehand zette de partijmedewerker onder druk die de integriteitsmeldingen tegen haar behandelt. Ook zijn er 3 nieuwe meldingen binnengekomen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ag&utm_term=20231006

Dat Ouwehand de integriteitssecretaris onder druk heeft gezet en stevige verwijten heeft gemaakt geeft ze zelf toe. Dat lijkt mij eerlijk gezegd al een doodzonde als politiek leider, maar blijkbaar denkt ze dat ze alles kan maken. De integriteitssecretaris heeft overwogen zelf een melding te doen (maar bij wie dan?).

Het advies van een extern adviseur was om de integriteitsmeldingen extern te laten onderzoeken, daar waren ze serieus genoeg voor. Maar het interimbestuur, waarvan er 6 van de 8 vorige maand de steunverklaring voor Ouwehand ondertekenden, wil het intern regelen met hulp van een externe jurist. Intussen is er aan de integriteitssecretaris geadviseerd zich ziek te melden, omdat haar het werken onmogelijk wordt gemaakt. Het bestuur heeft aan de integriteitssecretaris laten weten dat alle meldingen aan hen moeten worden overgedragen.

De nieuwe meldingen gaan ook weer over Ouwehand haar manier van werken. Haar gedrag wordt omschreven als giftig en ze zou heel precies voorbereiden hoe ze bepaalde personen weg kan werken.

En deze vind ik heel heftig:
[..]
Inmiddels hebben Lieke Keller, hoofd partijbureau en vrouw van Van Raan, en twee ambtelijk secretarissen zich ziek gemeld, ook Eerste Kamerlid Koffeman heeft zich ziekgemeld als adviseur van de Tweede Kamerfractie (is zo'n combi trouwens gebruikelijk? Dat een Eerste Kamerlid een officiële adviseur is van de Tweede Kamerfractie?).

Dat als samenvatting van het artikel. Ik vind het zelf allemaal nogal wat. Mijn sympathie voor Ouwehand, die ik zeker had, is in elk geval volledig weg. Ik kan voor de partij alleen maar hopen dat ze zo snel mogelijk verdwijnt. Maar met het interimbestuur in haar achterzak, de integriteitssecretaris uit de weg gewerkt en de grote steun op het congres (die lezen geen NRC blijkbaar), ben ik bang dat ze nu zich helemaal onkwetsbaar gaat voelen.
En nu mag Ouwehand doorvan het bestuur: https://www.ad.nl/binnenl(...)-ongegrond~ac76973b/

Dit kan nog wel een langslepende soap worden, er zitten duidelijk mensen die het geen probleem vinden steeds naar het NRC te stappen. Denk niet dat die er nu mee ophouden.
pi_210855170
Raar verhaal bij PvdD. Lijkt er toch het meest op dat het toegedekt wordt omdat ze anders schade verwachten tijdens de verkiezingen.
pi_210855211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:07 schreef Dutchguy het volgende:
Raar verhaal bij PvdD. Lijkt er toch het meest op dat het toegedekt wordt omdat ze anders schade verwachten tijdens de verkiezingen.
Ouwehand heeft een succesvolle coupe gepleegd, het bestuur is op haar hand, de vervelende integriteitssecretaris kan niks meer en de leden liggen aan haar voeten. Alleen lastig voor haar dat Van Raan is blijven plakken. Maar de partij is er niet beter op geworden.
pi_210855214
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kan toch niet dit
Het feit dat het een CDA'er is boeit mij nog niet eens, eigenlijk, dat KAN een redelijke keuze zijn maar de persoon van Hoekstra? Die als een soort slippendrager van Rutte heeft gefungeerd terwijl zijn partij desintegreert mede daardoor en daarvoor beloond wordt, dat vind ik wel erg pijnlijk.

Persoonlijk, en ik heb niets tegen de persoon Hoekstra an sich, hoop ik dat Hoekstra niet meer in aanmerking komt als EC bij de volgende benoemingsronde.
pi_210855228
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 15:55 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoort dan toch bij de groeispurt? het is dan aan de partij om bij de volgende verkiezingen het nog eens te doen, met op zijn minst een paar gevestigde namen

en zo verder
Het ligt er vooral aan dat een groot deel van de kiezers geen flauw idee heeft hoe de vork in de steel zit en elke paar jaar achter een nieuwe rechts-conservatieve Grote Verlosser aanloopt.

LPF, PVV, FVD, BBB en straks ook NSC.

Wordt allemaal bevolkt door mensen die vooral geen politicus zijn (want die zijn niet te vertrouwen immers) en dan krijg je inderdaad dit soort taferelen.

Verstandige partijen groeien vaak langzaam. Dat gaat ook niet altijd goed, maar werkt een stuk beter dan die tweejaarlijkse volksverhuizing van het electoraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 06-10-2023 17:21:34 ]
pi_210855306
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ouwehand heeft een succesvolle coupe gepleegd, het bestuur is op haar hand, de vervelende integriteitssecretaris kan niks meer en de leden liggen aan haar voeten. Alleen lastig voor haar dat Van Raan is blijven plakken. Maar de partij is er niet beter op geworden.
Het roept alleen maar meer vragen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')