En wat verandert er dan concreet?quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind jouw demonisering van "woke" ook wel getuigen van een toxische ideologie
En wie is die mevrouw Woke eigenlijk. Ze wil dat zwarte mannen niet meer mishandeld en vermoord worden door de politie ? Ze wil meer begrip voor homo's ?
Foeiiiiiii
Ik wil dat men het standbeeld van de moordenaar JP Coen te Hoorn in het museum zet.
Is dat ook 'woke' ?
Ik lees vooral een af ander raar figuur die klaagt dat niemand naar haar luistert. Met die invloed op de academia valt het blijkbaar wel mee.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dus is er actie, of sorry, 'aksie', nodig... dat is het hele pleidooi.
En precies waar ik tegen ageer. Wegwezen met die giftige ideologie uit academia.
Oh? Waar?quote:Het wordt nochtans juist gepromoot, ook door de rijksoverheid.
Het gelinkte...quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik lees vooral een af ander raar figuur die klaagt dat niemand naar haar luistert. Met die invloed op de academia valt het blijkbaar wel mee.
[..]
Oh? Waar?
Afschaffing van het immorele idee dat het geweldig is die moordenaar op een voetstuk te zetten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat verandert er dan concreet?
Ja, Hoekstra wordt vanavond gegrild door het Europese Parlement.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef Cyan9 het volgende:
Wat een ongelofelijk vermoeiend onderwerp dit. Is er nog een politiek nieuws wat wel boeiend is?
Yipppp.... heel normaal democratisch denken en praktisch . Mensen met ook andere inzichten binnenhalen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Treffend is ook dat in die 'diversiteitsstukken' het steevast gaat over de vraag: "Hoe krijgen we meer mensen uit groep x bij bedrijf/instelling/school y".
Dat is al heel veelzeggend, niet?
Wobke Hoekstra wordt momenteel bevraagd in Straatsburg over een eventuele funktie als europees commissaris om Frans Timmermans op te volgen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef Cyan9 het volgende:
Wat een ongelofelijk vermoeiend onderwerp dit. Is er nog een politiek nieuws wat wel boeiend is?
Gebruiken ze kool daarvoor? Met een scheutje spiritus ?quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Hoekstra wordt vanavond gegrild door het Europese Parlement.
Wat een ongelooflijk voorspelbare reactie dit.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef Cyan9 het volgende:
Nee, met name de Groenen gaan zelf vuur spuwen waarschijnlijkquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gebruiken ze kool daarvoor? Met een scheutje spiritus ?
Foei..... miljeuvervuiling
[ afbeelding ]
Ik adviseer, doe het op groene elektriciteit
Biogas vuur, dat welquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, met name de Groenen gaan zelf vuur spuwen waarschijnlijk
Een staatscommissie komt van buiten het ambtelijk apparaat. Het is dus geen onderdeel van de Rijksoverheid juist omdat het onafhankelijk moet zijn. Daarnaast is een staatscommissie bedoelt om te informeren of te adviseren. Ze zeggen er zelf het volgende over:quote:
Het doel is dus niet promoten, maar informatie leveren voor een discussie. Waar moet die discussie dan over gaan? Daar lijkt het rapport ook niet eensgezind over. Lex Thijssen schrijft er het volgende in:quote:De staatscommissie heeft zelf meer zicht gekregen op het verleden als oorzaak van de situatie in het heden. Zij hoopt dat deze kennis ook het maatschappelijke en politieke debat voedt.
Oftewel dit rapport lijkt behoorlijk wat verschillende perspectieven aan het woord te laten. En het staat de Tweede Kamer en maatschappij volledig vrij hier niets mee te doen.quote:Voor Thijssen is er geen causaal verband
aantoonbaar voor discriminatie en racisme op basis van
doorwerking van het slavernijverleden, maar is het een feit dat
de witte meerderheidsgroep (Europees) oververtegenwoordigd
is in de top.
Ik lees hier heel duidelijk vrijblijvendheid en advies in, dus geen dwang, verwijten, schuldbesef, privileges of andere kul. Daarnaast is de overheid al tientallen jaren bezig om mensen die moeilijk aan het werk komen een steuntje in de rug te geven. Melkertbanen bestaan al 30 jaar.quote:
Dat zeg ik niet.quote:Maar goed, het is natuurlijk weer een 'raar figuur', en het is allemaal enorm 'overdreven'. Je ziet spoken!!!
Dank je, heb er m'n best op gedaan. Kunnen we nu weer door.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk voorspelbare reactie dit.
quote:Het allerabsurdst van alles vind ik dat er nog geen belasting op kerosine zit.
Geconfronteerd met citaten uit het verkiezingsprogramma van het CDA, stelt Hoekstra dat hij ‘slechts een bescheiden rol’ in zijn partij speelt.quote:We moeten fossiele brandstof uitfaseren. Dat moet geschiedenis worden. En dat oliemaatschappijen niet eerlijk zijn geweest over hun uitstoot, dat ze verantwoording hebben nagelaten, dat vind ik onethisch.
Dít zijn mijn principes en indien ze u niet bevallen, heb ik nog andere.quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:30 schreef capricia het volgende:
Volgt iemand Hoekstra in Brussel bij het EP vandaag?
Zo cynisch die vent. Wat een carričre politicus. Die antwoorden... hij is nog groener en linkser dan Timmermans opeens. En ik denk dat ie zich volgende week aansluit bij XR ofzo.![]()
Een paar uitspraken van hem vandaag:
[..]
[..]
Geconfronteerd met citaten uit het verkiezingsprogramma van het CDA, stelt Hoekstra dat hij ‘slechts een bescheiden rol’ in zijn partij speelt.![]()
[ twitter ]
Zeer ongeloofwaardig dit allemaal.quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:46 schreef Cyan9 het volgende:
Is het niet stiekem een acteur? Dit verhaal past gewoon niet bij z'n CDA achtergrond.
Dat zou wel eens een lastig verhaal kunnen worden als er dan een regering met NSC er in zit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 00:09 schreef capricia het volgende:
En hij wil door volgend jaar als Eurocommissaris. Benieuwd of ie Mark Rutte dan nog ergens tegen gaat komen. Zou zomaar kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |