abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:59:19 #201
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210819584
Wopke Timmermans. Dit moet wel Jiskefet zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210819657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zou wel eens een lastig verhaal kunnen worden als er dan een regering met NSC er in zit.
Sowieso zal CDA niks in te brengen hebben. Dus dan zou Hoekstra in deze paar maanden wel zeer overtuigend moeten zijn, zodat Nederland met hem verzekerd zou zijn van een topfunctie. Ik zou er vooraf niet op rekenen als ik hem was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:42:34 #203
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210819708
Voor zover Hoekstra nog enige geloofwaardigheid over had is hij die na gisteravond wel kwijt. Gelukkig maar dat dat voor de functie waar hij op solliciteert niet het belangrijkste criterium is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210824921
"Nieuwe politiek" en "We gaan het allemaal anders doen!"

Falende BBB'er blijft aan totdat hij 2 jaar wachtgeld kan cashen (na 3 maanden falen)

quote:
BBB-gedeputeerde in Flevoland dient ontslag in na kritiek op functioneren

Jurie van den Berg was sinds juni voor de BBB in Flevoland gedeputeerde en ontving al enige tijd kritiek op zijn functioneren. Oppositiepartijen stellen vragen over de timing van zijn vertrek.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)unctioneren-a4176083
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:16:03 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210825068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

Falende BBB'er blijft aan totdat hij 2 jaar wachtgeld kan cashen (na 3 maanden falen)
[..]

Stem op meuk, krijg meuk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:32:40 #206
346939 Janneke141
pi_210825245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die stelt vast het voorbeeld voor de pakweg 15 BBB'ers die straks in de Kamer gekozen worden. Als je het een beetje goed aanpakt kun je er zeker 30 met wachtgeld sturen.
pi_210825390
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 18:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik vind jouw demonisering van "woke" ook wel getuigen van een toxische ideologie
En wie is die mevrouw Woke eigenlijk. Ze wil dat zwarte mannen niet meer mishandeld en vermoord worden door de politie ? Ze wil meer begrip voor homo's ?
Foeiiiiiii

Ik wil dat men het standbeeld van de moordenaar JP Coen te Hoorn in het museum zet.
Is dat ook 'woke' ?
Ja dat is woke naar mijn mening
pi_210826711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat is woke naar mijn mening
Vind je de verplaatsing naar een museum van het standbeeld JPCoen dan toxisch.. Vergiftig dat de samenleving ?
pi_210826770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vind je de verplaatsing naar een museum van het standbeeld JPCoen dan ook toxisch.. Vergiftig dat de samenleving ?
Vergiftiging niet direct maar het zal de afstand tussen autochtoon en allochtoon wederom groter maken
pi_210826812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vergiftiging niet direct maar het zal de afstand tussen autochtoon en allochtoon wederom groter maken
Eerder kleiner...
Het zijn niet in meerderheid "allochtonen" die de persoonsverheerlijking van die moordenaar en slavendrijver afwijzen.
Of vind je JP Coen geen moordenaar en slavendrijver ?
pi_210826962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Eerder kleiner...
Het zijn niet in meerderheid "allochtonen" die de persoonsverheerlijking van die moordenaar en slavendrijver afwijzen.
Of vind je JP Coen geen moordenaar en slavendrijver ?
Ik denk niet dat dit het juiste topic is om deze discussie te voeren, in het verleden heb ik wel eens discussie met je over dit soort zaken gehad, wij worden het niet eens hierover maar ik respecteer je mening
pi_210829743
Er dreigt in de Eerste Kamer een tweederde meerderheid voor de invoering van het bindend correctief referendum: https://www.volkskrant.nl(...)l-dichtbij~b3f0c22e/

Wat mij betreft echt een verschrikking als dit wordt ingevoerd. Kun je wijzen naar landen waar het wel goed gaat, maar je zult zien dat zo'n referendum steeds zwaar gewogen compromissen onderuit gaat schoffelen en het land echt veel slechter bestuurbaar gaat maken.

Een voorbeeld: Stel dat de CU onder druk wel voor de beperking van gezinshereniging had gestemd, maar in ruil daarvoor een spreidingswet en een wet die regelt dat asielzoekers sneller de maatschappij in kunnen en kunnen integreren had gekregen. Zul je zien dat een referendum die laatste 2 wetten er weer uit had geschopt, is er niks van het compromis over.

Ander voorbeeld: zowel Kamer als polder zijn zo'n 12 jaar bezig geweest met een nieuwe pensioenwet, het zou toch absurd zijn als een referendum dat puur op de onderbuik zou gaan spelen zo'n gewogen wet weer aan de kant zou schuiven?

Echt, wat mij betreft is het bindend correctief referendum één van de allerslechtste voorstellen die er ooit in Den Haag is gedaan. Gewoon omdat je in feite het land onbestuurbaar kunt maken. Ik snap niet goed waarom PvdA/GL en D66 het land graag overleven aan populisten.

En deze vorm van grondwetswijziging, waarbij je eerst de grondwet wijzigt met 2/3e meerderheid en daarna pas de invulling gaat geven met gewone meerderheid, zou gewoon verboden moeten zijn. Niemand weet nu eigenlijk waar de Eerste Kamer voor gaat stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210829784
Ben zelf ook geen fan van zo’n correctief referendum, maar dat de uitwerking bij wet onafhankelijk verloopt lijkt me niet meer dan normaal. Geldt voor al het andere en daarbij zou een bepaalde invulling daarna toch simpelweg veranderd kunnen worden... je zou er dus niet zoveel mee winnen door het tegelijk te doen.
pi_210829803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ben zelf ook geen fan van zo’n correctief referendum, maar dat de uitwerking bij wet onafhankelijk verloopt lijkt me niet meer dan normaal. Geldt voor al het andere en daarbij zou een bepaalde invulling daarna toch simpelweg veranderd kunnen worden.
Nee, dit is niet normaal. Deze wijziging hoort er gelijk bij geleverd te worden. Partijen zeggen nu ja op de grondwetswijziging met bepaalde drempels in gedachten, zul je straks zien dat er straks drempels komen waar ze het helemaal niet mee eens zijn of zelfs helemaal geen drempels. Kun je dan tegen stemmen, maar dan is plots een gewone meerderheid genoeg en is invoeren dus een stuk makkelijker. Dit is echt een hele vreemde gang van zaken, feitelijk tekent 2/3e meerderheid een blanco cheque.
pi_210829858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 21:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit het juiste topic is om deze discussie te voeren, in het verleden heb ik wel eens discussie met je over dit soort zaken gehad, wij worden het niet eens hierover maar ik respecteer je mening
Het verleden is om van te leren. Niet om in te blijven hangen.

Daar laat ik het verder bij :P
pi_210830377
Hoekstra zijn doel is behaald, hij wordt Eurocommissaris: https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~a0ab2744/
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 09:42:28 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210830382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:41 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra zijn doel is behaald, hij wordt Eurocommissaris: https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~a0ab2744/
Zonde, die man heeft daar echt niks te zoeken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:46:46 #218
346939 Janneke141
pi_210830408
quote:
13s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zonde, die man heeft daar echt niks te zoeken.
Hij is dan ook niet op zijn inhoudelijke kwaliteiten gekozen, hè?
pi_210830411
quote:
Doet hij toch knap. Min BuZa, min Fin, eurocommissaris en partijleider. Die heeft straks een van de betere cv’s van Europa, komt overal aan de slag. Terwijl je toch nooit de indruk gehad hebt dat hij overloopt van de capaciteiten.
zie email 27 oktober
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:47:58 #220
38496 Perrin
pi_210830421
quote:
Geen geringe prestatie voor iemand met 0,0 geloofwaardigheid op dat gebied.
pi_210830422
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doet hij toch knap. Min BuZa, min Fin, eurocommissaris en partijleider. Die heeft straks een van de betere cv’s van Europa, komt overal aan de slag. Terwijl je toch nooit de indruk gehad hebt dat hij overloopt van de capaciteiten.
Als MinFin vond ik hem inhoudelijk niet slecht.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:48:53 #222
38496 Perrin
pi_210830428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij heeft een goed instinct welk grammofoonplaatje hij moet opzetten in welke situatie.
pi_210830443
quote:
Ik was nooit echt een tegenstander van de EU maar dit is zo langzamerhand toch niet meer te verdedigen.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:57:14 #224
38496 Perrin
pi_210830497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik was nooit echt een tegenstander van de EU maar dit is zo langzamerhand toch niet meer te verdedigen.
Tja die baantjescarroussel van het partijkartel hè. Die draait maar door.
pi_210830505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als MinFin vond ik hem inhoudelijk niet slecht.
En als min BuZa ook niet. Maar het was toch ook niet van de buitencategorie die dit cv suggereert? Gewoon goed, maaar meer niet.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')