SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Kraam op 25-09-2023 23:50:03 ]Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
matig trollen weer. Niemand zegt dat de incidenten ok zijn, dat is het hele punt niet en dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 25 september 2023 23:27 schreef Vis1980 het volgende:
'Maatschappij moet niet zeuren, politie schuld van rellen, in lutjebroek grotere problemen. '
Sterk hoor...
Feyenoord was destijds niet alleen sportief maar ook financieel gezien failliet. Er gingen toen geluiden om de club op te doeken en op de licentie van Excelsior verder te gaan (https://www.fr12.nl/nieuw(...)e-van-excelsior.html).quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef GGMM het volgende:
Ik vind deze hele crisis erg vergelijkbaar met de crisis van Feyenoords destijds.
Hij verstond 'directielid' ietwat verkeerd denk ik.quote:Op maandag 25 september 2023 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Bijzonder hoe snel je een club kunt slopen zeg. 2 jaar geleden stonden ze er op alle fronten als beste voor van Nederland (sportief en financieel). Iedereen voorzag een hegemonie de komende jaren voor Ajax in de Eredivisie. Vergelijkbaar met Bayern in Duitsland. Niemand kon ze bijbenen.
Het klinkt misschien populistisch, maar als Overmars niet zo krols was geweest zag het er nu 1000% anders uit.
Huishond.²
Als je als club afhankelijk bent van één rokkenjager dan doe je sowieso alles verkeerd natuurlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Bijzonder hoe snel je een club kunt slopen zeg. 2 jaar geleden stonden ze er op alle fronten als beste voor van Nederland (sportief en financieel). Iedereen voorzag een hegemonie de komende jaren voor Ajax in de Eredivisie. Vergelijkbaar met Bayern in Duitsland. Niemand kon ze bijbenen.
Het klinkt misschien populistisch, maar als Overmars niet zo krols was geweest zag het er nu 1000% anders uit.
Huishond.²
De uitwerking was goed ondanks de tintelingen in zijn drachtige tool. Van de Sar alleen was kampioen ongefundeerd arrogant doen. Meer niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je als club afhankelijk bent van één rokkenjager dan doe je sowieso alles verkeerd natuurlijk.
Jij moet het denken aan de volwassen mensen over latenquote:Op maandag 25 september 2023 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
Zou me niet verbazen dat er geen netten worden gehangen in de Arena.
Wel raar,
- Aansteker Berghuis
- Giminez bekogelen
- Gisteren
Dick op stuk beleid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Heb even geluisterd wat Halsema zei, maar op het deel over fouilleren na (dat krijg je nooit rond), ben ik het gewoon met haar eens. Het is een klein groepje, waarvan iedereen weet wie het zijn en die moet je gewoon aanpakken. Net er voor en desnoods maar het vak leeg.
Ballen tonen (nee Mark, niet letterlijk).
In het laffe nederland hangen ze dan meteen overal netten waardoor goedwillende fans weer gedupeerd gaan worden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Heb even geluisterd wat Halsema zei, maar op het deel over fouilleren na (dat krijg je nooit rond), ben ik het gewoon met haar eens. Het is een klein groepje, waarvan iedereen weet wie het zijn en die moet je gewoon aanpakken. Net er voor en desnoods maar het vak leeg.
Dat vond ik juist zo sterk aan haar betoog. Preventief optreden maar wel gericht.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
In het laffe nederland hangen ze dan meteen overal netten waardoor goedwillende fans weer gedupeerd gaan worden.
Dan moet je alleen wel kaarten verkopen per vak op naam. En bij de ingang op ID controleren. Anders zitten ze in een ander vak (geen idee of dit al gebeurt hoorquote:Op dinsdag 26 september 2023 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Veiligheidstechnisch is dat maar beperkt een probleem. Een of twee van die lui kun je wel aanpakken. Het gaat om die groepsvorming. Daardoor wanen ze zich onaantastbaar, en zijn dat misschien ook wel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan moet je alleen wel kaarten verkopen per vak op naam. En bij de ingang op ID controleren. Anders zitten ze in een ander vak (geen idee of dit al gebeurt hoor)
Forbes en Sutalo zie ik nog wel wat in maar de restquote:Op dinsdag 26 september 2023 00:57 schreef De_Kraam het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit zo'n leuke rubriek.
Zat ik ook aan te denken, maar zou het kunnen ? Overmars terug vragen ? Of is dat een voor altijd gepasseerd station ?quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel eerlijk? Ik zou (de groot geschapen?) Overmars maar wat graag op het oude nest zien. Sterker nog, ik zou ook van Bommel toejuichen.²
Lekker op het pluche genotquote:Maurice Steijn is ook volgende week nog de trainer van Ajax. Dat heeft Pier Eringa, voorzitter van de raad van commissarissen, bevestigd in een interview met het Financieel Dagblad. Ook Eringa zelf, die net als vrijwel iedereen binnen de Ajax-top onder druk staat, is over een week nog werkzaam bij de Amsterdammers.
Zal die vast zin in hebben, om met z’n half afgestorven hart weer elke dag in het middelpunt van de belangstelling te staan en vragen over z’n piem0l te mogen beantwoorden. Leuk signaal ook wel naar de (vrouwelijke) medewerkers van de club. En de sponsors zullen het ongetwijfeld ook waarderen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 04:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar zou het kunnen ? Overmars terug vragen ? Of is dat een voor altijd gepasseerd station ?
Pluche plakkers.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:00 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom nemen de mensen die Sven hebben aangenomen en vervolgens alles hebben toegelaten geen verantwoordelijkheid? Bijvoorbeeld door ontslag te nemen
Zoals je je eigen onderschrift over FC Twente al aantoont is het mixen van clubliefde met asociaal gedrag heel normaal en wordt dit stevig gecultiveerd door de clubs zelf, de supporters en in de media.quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veiligheidstechnisch is dat maar beperkt een probleem. Een of twee van die lui kun je wel aanpakken. Het gaat om die groepsvorming. Daardoor wanen ze zich onaantastbaar, en zijn dat misschien ook wel.
Niks te doen, maar indrukwekkend. Blijkbaar stond de mascotte op doel.quote:
Minder onrustig dan Gorter scheelt al de helft. Je kan die Gorter overigens wel afschrijven als je 'm er nu weer uithaalt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niks te doen, maar indrukwekkend. Blijkbaar stond de mascotte op doel.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)kt-indruk-bij-debuut
Steijn's duel met Mislintat is winnend afgesloten, dus zou me niks verbazen als hij nu Gorter gewoon keihard laat vallen. Nu moet ie zijn eigen hachje redden, dus winnen enzo.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:08 schreef Wotte het volgende:
[..]
Minder onrustig dan Gorter scheelt al de helft. Je kan die Gorter overigens wel afschrijven als je 'm er nu weer uithaalt.
Dan ben je Steijn ook liever kwijt dan rijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:09 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Steijn's duel met Mislintat is winnend afgesloten, dus zou me niks verbazen als hij nu Gorter gewoon keihard laat vallen. Nu moet ie zijn eigen hachje redden, dus winnen enzo.
Die moet gewoon weg, niet alleen daarom maar ook om het voetbal wat hij wil spelen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan ben je Steijn ook liever kwijt dan rijk.
Joh.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan ben je Steijn ook liever kwijt dan rijk.
Never ever dat die antivoetballer ooit iets bij Ajax mag doen..quote:Op dinsdag 26 september 2023 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel eerlijk? Ik zou (de groot geschapen?) Overmars maar wat graag op het oude nest zien. Sterker nog, ik zou ook van Bommel toejuichen.²
Ik opperde het eerder deze week, hoon viel mijn ten deel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 04:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken, maar zou het kunnen ? Overmars terug vragen ? Of is dat een voor altijd gepasseerd station ?
De lange bal spelen en dan de backs blind naar voren rennen, ik dacht dat ik veel had gezien maar dat nog niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die moet gewoon weg, niet alleen daarom maar ook om het voetbal wat hij wil spelen.
Sparta vorig seizoen denk ikquote:Op dinsdag 26 september 2023 08:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De lange bal spelen en dan de backs blind naar voren rennen, ik dacht dat ik veel had gezien maar dat nog niet.
Die dachten dat ze wel samen met Volendam konden optrekken maar die gaven gisteren al aan zich er bij neer te leggen. Dan staat het nog lelijker als je gewoon doorgaat met het verongelijkte kind uithangen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig ja, je hebt al voordeel van deze aids.
Als er ook niet wordt gewonnen van RKC zaterdag dan is die man toch vrijwel niet meer te handhaven als trainer.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De lange bal spelen en dan de backs blind naar voren rennen, ik dacht dat ik veel had gezien maar dat nog niet.
Nee en dan is het nog niet klaar, hier moet van hoog tot laag de bezem door.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er ook niet wordt gewonnen van RKC zaterdag dan is die man toch vrijwel niet meer te handhaven als trainer.
Na RKC is er wel weer wat lucht qua programmaquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee en dan is het nog niet klaar, hier moet van hoog tot laag de bezem door.
AEK uit krijg je gewoon ook weer een pak slaag.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Na RKC is er wel weer wat lucht qua programma
oh nee toch niet
Voor deze ploeg is er niks licht.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
AEK uit krijg je gewoon ook weer een pak slaag.
daarna AZ, Utrecht, Brighton en PSVquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
AEK uit krijg je gewoon ook weer een pak slaag.
Ik bedoelde bij Ajaxquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sparta vorig seizoen denk iken dat was niet het enige.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daarna AZ, Utrecht, Brighton en PSV
die laatste moet even gewonnen worden
Leuk maar totaal niet waar Ajax op doelt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:34 schreef Scrummie het volgende:
Een 'indringend overleg' willen omdat je graag een wedstrijd een maand later wil uitspelen omdat je dan denkt meer kans te hebben in 35 minuten voetbal. Wat een ongelofelijke trieste kneuzen club is dit.
Ja maar nu zal opeens wel weer Avila spelen. Ofzo.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:17 schreef DaveDave09 het volgende:
Blijft bizar dat ze helemaal niks aan Volendam hebben gevraagd maar dit is wel de beste uitkomst.
Kunnen we het weer hebben over rare dingen zoals Salah eddine die gisteren een helft bij jong Ajax heeft gespeeld en morgen weer mag 🙃
5 backs inzetten in 90 minuten tegen feyenoordquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:41 schreef PicoMMP het volgende:
Als Salah Eddine vandaag "geblesseerd" raakt mag Avila spelen toch?
Ah ja, ik wist niet dat we sprookjes aan het vertellen warenquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lijkt mij een prima moment om de opmars naar europese play-off plekken in te zetten
Geen verrassing dat er weer eens voor de weg van de minste weerstand is gekozen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Sven Mislintat voelde aan alles dat hij na de Klassieker moest wijken bij Ajax
Voor de AD Premium leden wel een interessant artikel met wat meer nuance over het transferbeleid en over de puinhopen buiten Mislintat binnen Ajax.
Jij begrijpt helemaal niks hequote:Op dinsdag 26 september 2023 09:34 schreef Scrummie het volgende:
Een 'indringend overleg' willen omdat je graag een wedstrijd een maand later wil uitspelen omdat je dan denkt meer kans te hebben in 35 minuten voetbal. Wat een ongelofelijke trieste kneuzen club is dit.
Vast niet nee. Vast allemaal voor de supporters (lol)quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuk maar totaal niet waar Ajax op doelt.
Volgens mij gaat het voor een groot deel om het geld, je hebt al allemaal kosten gemaakt voor de wedstrijd van woensdagavond die je voor een deel niet meer zal terugkrijgen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Vast niet nee. Vast allemaal voor de supporters (lol)
Dan staat het ze vrij om dat te verhalen op de eigen supporters.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voor een groot deel om het geld, je hebt al allemaal kosten gemaakt voor de wedstrijd van woensdagavond die je voor een deel niet meer zal terugkrijgen.
Oh oké. Dat het dan toevallig heel voordelig uit zou komen zal vast niet meespelen inderdaad.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het voor een groot deel om het geld, je hebt al allemaal kosten gemaakt voor de wedstrijd van woensdagavond die je voor een deel niet meer zal terugkrijgen.
Stukje ongebreidelde domheid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:34 schreef Scrummie het volgende:
Leuk die hetze tegen Sven, we zijn er helemaal geen klote mee opgeschoten. Sterker nog, we zijn weer terug bij af.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Sven Mislintat voelde aan alles dat hij na de Klassieker moest wijken bij Ajax
Voor de AD Premium leden wel een interessant artikel met wat meer nuance over het transferbeleid en over de puinhopen buiten Mislintat binnen Ajax.
dit dus.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:34 schreef Scrummie het volgende:
Al besproken.quote:
Gewoon 15e plaats in December. Het gaat gebeuren. Mijn hemel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor deze ploeg is er niks licht.
Vooral bizar dom om een scout die blijkbaar niet op de hoogte is van de markt een carte blanche te geven over je aankoopbeleid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:29 schreef dimmak het volgende:
[..]
Leuk die hetze tegen Sven, we zijn er helemaal geen klote mee opgeschoten. Sterker nog, we zijn weer terug bij af.
Dom en naïef van Sven om te denken dat hij zich als een olifant in de porseleinkast zou kunnen gedragen, met wat meer draagvlak hadden Ajax echt stappen kunnen maken.
Ja natuurlijk wel. Alsof ze ook maar iets geven om Volendam.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuk maar totaal niet waar Ajax op doelt.
Nee joh, alsof Ajax dat geld niet heeft. Ajax krijgt de straf he, het was in hun huis met hun supporters met voorbedachte rade. Kom nou. Eigenlijk zouden ze 's avonds gewoon tegen Volendam moeten spelen als het zoveel geld kost.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja want als je wel geld hebt vind die duizenden euros voor niks weggooien wel prima natuurlijkquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee joh, alsof Ajax dat geld niet heeft.
Ajax krijgt de straf he, het was in hun huis met hun supporters met voorbedachte rade. Kom nou. Eigenlijk zouden ze 's avonds gewoon tegen Volendam moeten spelen als het zoveel geld kost. Geld is dus echt het probleem niet, ondanks dat jij er intrapt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja want als je wel geld hebt vind die duizenden euros voor niks weggooien wel prima natuurlijk
Ja.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Hoe zit het met dat onderzoek met de belangenverstrengeling? Wanneer zullen we daar iets van horen en wat zou de eventuele straf voor Ajax kunnen zijn?
quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Hoe zit het met dat onderzoek met de belangenverstrengeling? Wanneer zullen we daar iets van horen en wat zou de eventuele straf voor Ajax kunnen zijn?
Gewoon nieuwsgierig makkerquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:55 schreef Black-Death het volgende:
[..]vooral druk maken om je favoriete clubje he
Waarschijnlijk is het vroegtijdige ontslag van die zwerver een eerste aanzet om ook dat schandaal onder het tapijt te willen vegen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Moet je als club maar niet zo'n ontzettend grote smoel hebben, dan krijg je dit soort dingen niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:55 schreef Black-Death het volgende:
[..]vooral druk maken om je favoriete clubje he
Het is gewoon saai bij ons ja, we winnen makkelijk onze wedstrijden tegen de clubs uit het rechterrijtje. Maar hier is het warm, de club staat in brand, en daar kunnen wij Feyenoorders mooi van genietenquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:57 schreef Scorpie het volgende:
Al die Feyenoorders die zo begaan zijn met het reilen en zeilen van Ajax.
Ze hebben meer posts in het Ajax topic dan in het Feyenoord topic. Schattig wel.
Dat onderzoek is, na overleg met Valentijn D., in een la geschoven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:52 schreef onlogisch het volgende:
Ach geef het nog een jaar of twee met wat geluk en dan zijn de verhoudingen weer zoals ze horen te zijn. Geniet er maar even van.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:59 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Het is gewoon saai bij ons ja, we winnen makkelijk onze wedstrijden tegen de clubs uit het rechterrijtje. Maar hier is het warm, de club staat in brand, en daar kunnen wij Feyenoorders mooi van genieten
Zie ons ook als een baken van hoop en advies, wij hebben dit vaker meegemaakt.
Als ervaringsdeskundige denk ik dat jullie deze keer wel wat langer in de shit zittenquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach geef het nog een jaar of twee met wat geluk en dan zijn de verhoudingen weer zoals ze horen te zijn. Geniet er maar even van.
Mario Beenquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[ afbeelding ]
De voorbeschouwing begint om 13.30 uur op ESPN 1 met analyse van Mario Been en Marciano Vink. Jan Joost van Gangelen presenteert de uitzending.
Voorbeschouwing bijna net zo langs als de wedstrijd, genot dit
Deze periode in de neergang van ajax is precies het moment om dit soort domme dingen even niet meer te roepenquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach geef het nog een jaar of twee met wat geluk en dan zijn de verhoudingen weer zoals ze horen te zijn. Geniet er maar even van.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon 15e plaats in December. Het gaat gebeuren. Mijn hemel.
2? Dat is wel heel lang en ook dit seizoen is pas net begonnen, niet dat ik denk dat Ajax nog een rol van betekenis gaat spelen maar PSV natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat je nu allemaal typt staat los van het punt waar ik op reageerde. Niemand wilt zoveel geld voor niks uitgeven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ajax krijgt de straf he, het was in hun huis met hun supporters met voorbedachte rade. Kom nou. Eigenlijk zouden ze 's avonds gewoon tegen Volendam moeten spelen als het zoveel geld kost. Geld is dus echt het probleem niet, ondanks dat jij er intrapt.
Wat dramatisch zeg.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon 15e plaats in December. Het gaat gebeuren. Mijn hemel.
RKC pak je wel, toch? Toch???quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik tekende voor plek 3 weet je nog.
Nou nee, dat is wel voorbij, je bent al 10 punten kwijt, dat is gewoon teveel op 1/6 van je competitie, het gaat echt wel beter worden maar nog maar 4-6 punten verliezen over de rest van het seizoen gaat nooit lukken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:23 schreef freaky40 het volgende:
Ik teken nog steeds voor plek 1, zoals elke Ajacied zou moeten doen. In ieder geval voorlopig.
Hoeveel verliespunten had Ajax vorig seizoen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou nee, dat is wel voorbij, je bent al 10 punten kwijt, dat is gewoon teveel op 1/6 van je competitie, het gaat echt wel beter worden maar nog maar 4-6 punten verliezen over de rest van het seizoen gaat nooit lukken.
Een derde plek zou al knap zijn want je staat ook al 10 punten achter AZ.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou nee, dat is wel voorbij, je bent al 10 punten kwijt, dat is gewoon teveel op 1/6 van je competitie, het gaat echt wel beter worden maar nog maar 4-6 punten verliezen over de rest van het seizoen gaat nooit lukken.
Je weet het nooit, je bent ook afhankelijk wat andere leveren om Ajax op afstand te houden. Ik zou het nu nog niet opgeven, en als spelers al helemaal niet. Die moeten voor het beste gaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook veel te veel 33, Feyenoord 20, PSV 27 maar als de concurrentie goed is moet je 85+ punten halen dus dat is 17 verliespunten maximaal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:27 schreef Coco het volgende:
[..]
Hoeveel verliespunten had Ajax vorig seizoen?
Die houden dat zelden vol.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een derde plek zou al knap zijn want je staat ook al 10 punten achter AZ.
Onzin, dat is echt het laatste probleem.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat je nu allemaal typt staat los van het punt waar ik op reageerde. Niemand wilt zoveel geld voor niks uitgeven.
Of het nou wel of niet de schuld van Ajax is veranderd daar weinig aan.
Zeg toch nergens dat het geld een probleem is. Zeg alleen dat het vrij logisch is dat je zoveel geld niet wilt verneuken aan niks
Daar ga ik ook niet van uit, maar ik heb nou ook niet het gevoel dat Ajax op de korte termijn weer bijna alle punten gaat pakken.quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Onzin, dat is echt het laatste probleem.
Dat sowieso niet maar clubs als Twente en AZ lukt het meestal niet om de 70 te halen, Feyenoord tot voor kort ook eigenlijkquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar ga ik ook niet van uit, maar ik heb nou ook niet het gevoel dat Ajax op de korte termijn weer bijna alle punten gaat pakken.
Nee, het is onzin om het als reden te geven. Het kost Feyenoord ook geld. Het kost Volendam geld. Het duel met Volendam had gewoon kunnen blijven staan als men maandag of dinsdag het had uitgespeeld. Eigenlijk had men gewoon 0-3 moeten invullen, maar dat wilde Ajax en de KNVB niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]Het is onzin dat clubs niet zomaar geld willen verneuken. Oke.
En waarom denk je dat het ajax nu ineens wel gaat lukken om de rest van het seizoen nog maximaal 2/3 wedstrijden te verliezen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat sowieso niet maar clubs als Twente en AZ lukt het meestal niet om de 70 te halen, Feyenoord tot voor kort ook eigenlijk.
De nieuwe realiteit is voor sommige supporters even wennen. Valt ook niet mee na al die gouden jaren.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het ajax nu ineens wel gaat lukken om de rest van het seizoen nog maximaal 2/3 wedstrijden te verliezen?
Dat gaf ik helemaal niet als reden. Ik reageerde puur op het feit dat veel geld hebben niet meteen betekent dat je het maar prima vind om geld weg te gooien voor niks. Je haalt er steeds dingen bij die ik helemaal niet gezegd heb of op gereageerd heb.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het is onzin om het als reden te geven. Het kost Feyenoord ook geld. Het kost Volendam geld. Het duel met Volendam had gewoon kunnen blijven staan als men maandag of dinsdag het had uitgespeeld. Eigenlijk had men gewoon 0-3 moeten invullen, maar dat wilde Ajax en de KNVB niet.
Ik hoor allemaal kulredenen dat men het in November wilde uitspelen, dat het lullig is voor Volendam en geld, maar in november zou het dan zeker geen geld kosten? Laten we elkaar geen mietje noemen en gewoon de zaken benoemen zoals ze zijn.
Dat denk ik dus niet want dan doe je mee om plek 1, maar als je naar plek 3 kijkt is dat meestal zo rond de 70 punten dus dat is nog 6 keer verliezen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het ajax nu ineens wel gaat lukken om de rest van het seizoen nog maximaal 2/3 wedstrijden te verliezen?
Ik zit in een discussie met iemand die aangaf dat het vooral om geld ging, daar haak jij op in.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat gaf ik helemaal niet als reden. Ik reageerde puur op het feit dat veel geld hebben niet meteen betekent dat je het maar prima vind om geld weg te gooien voor niks. Je haalt er steeds dingen bij die ik helemaal niet gezegd heb of op gereageerd heb.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zit in een discussie met iemand die aangaf dat het vooral om geld ging, daar haak jij op in.
Ah oké, mijn excuses. Ik heb je verkeerd begrepen. Ajax wordt dit jaar gewoon weer 3e, want deze selectie moet puur op kwaliteit het langer vol kunnen houden dan Twente en AZquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet want dan doe je mee om plek 1, maar als je naar plek 3 kijkt is dat meestal zo rond de 70 punten dus dat is nog 6 keer verliezen.
Dat is fijn, ik lees meestal even waar er op gereageerd wordt anders is het uit de context, maar dat zal ik wel zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is hoe ik het begon. Ik haak dus in op die zin die ik quote.
Heerlijk, de bipolairiteit van de voetbalsupporter.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:29 schreef dimmak het volgende:
[..]
Leuk die hetze tegen Sven, we zijn er helemaal geen klote mee opgeschoten. Sterker nog, we zijn weer terug bij af.
Dom en naïef van Sven om te denken dat hij zich als een olifant in de porseleinkast zou kunnen gedragen, met wat meer draagvlak hadden Ajax echt stappen kunnen maken.
Beetje afhankelijk van wanneer de trainer (ik hoop snel een andere) ze aan het voetballen krijgt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah oké, mijn excuses. Ik heb je verkeerd begrepen. Ajax wordt dit jaar gewoon weer 3e, want deze selectie moet puur op kwaliteit het langer vol kunnen houden dan Twente en AZ
Welke kwaliteit?quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah oké, mijn excuses. Ik heb je verkeerd begrepen. Ajax wordt dit jaar gewoon weer 3e, want deze selectie moet puur op kwaliteit het langer vol kunnen houden dan Twente en AZ
Er staat toch letterlijk welke zin ik quote. Anyway. Laten we het op een misverstand houden en het hier bij laten. Tis ook niet een heel boeiende discussiequote:Op dinsdag 26 september 2023 11:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is fijn, ik lees meestal even waar er op gereageerd wordt anders is het uit de context, maar dat zal ik wel zijn.
Trouwens wel pijnlijk dat clubs als Volendam boos zijn dat ze nu later tegen Ajax moeten. Ajax is ook niet gek, hopen dat ze ingespeeld raken en dan later tegen Feyenoord de boel afmaken, terwijl de selecties dan anders kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet gewenst, het protocol zegt niet voor niets dat het binnen zoveel uur moet.
Laten we eerlijk zijn, 110m betaald voor een spelersgroep die niet meer waard is dan 45m, maar ook met een selectie van 45m moet je in Nederland "gewoon" in de top 3 kunnen eindigenquote:
We gaan het meemaken, de fokscouting zit er uiteraard bovenop dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, 110m betaald voor een spelersgroep die niet meer waard is dan 45m, maar ook met een selectie van 45m moet je in Nederland "gewoon" in de top 3 kunnen eindigen
Ik moet het nog maar zien, ze spelen voor het tweede seizoen op rij met backs die totaal niet kunnen verdedigen en opbouwen en de steraankoop heb ik afgelopen zondag 55 minuten lang het probleem naar Hato zien verleggen die vervolgens ook constant als een pupilletje werd weggezet door Santi. Maargoed, dat is ook nog maar een pupilletje.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, 110m betaald voor een spelersgroep die niet meer waard is dan 45m, maar ook met een selectie van 45m moet je in Nederland "gewoon" in de top 3 kunnen eindigen
Nee, drietanden, pek, veren en verbanning! Kom nou!quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:48 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Er staat toch letterlijk welke zin ik quote. Anyway. Laten we het op een misverstand houden en het hier bij laten. Tis ook niet een heel boeiende discussie
Nee Ajax en Feyenoord zijn wat dat betreft van rol gewisseld maar dat laat zien dat als je er weinig van bakt 70 punten ook nog wel veel is, zeker als je er al 10 van de 15 kwijt bent.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat sowieso niet maar clubs als Twente en AZ lukt het meestal niet om de 70 te halen, Feyenoord tot voor kort ook eigenlijk.
Als je 1 van de 4 clubs PSV, Feyenoord, AZ of Twente achter je laat, en de rest ook, dus 4e eindigt, mag je in je handjes wrijven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een derde plek zou al knap zijn want je staat ook al 10 punten achter AZ.
Ja, min of meer kon je dat vorig jaar ook bij Feyenoord zeggen, maar dan voor mindere bedragen. Je moet ze ook effe de tijd geven om te kunnen ontwikkelen. Ajax moest opnieuw beginnen en dat kost geld en tijd. Nu is het niet handig dat je Steijn op die groep zet, maar ook die verdiend een kans, natuurlijk. Wat ik wel een probleem vind aan Steijn is dat hij spelletjes is gaan spelen, kranten bellen enz. Daar straalt natuurlijk geen topcoach vanaf. Maar net lees ik nog dat Ajax het niet leuk vindt om onnodig geld uit te geven, dan is geld uitgeven aan het ontslaan van personen die er net zitten vast ook ietwat onnodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax wel op tijd opkrabbelt om op zijn minst Twente in te halen en wellicht in de beker nog wat te presteren. Zo slecht zijn die spelers niet maar de manier hoe ze nu spelen is gewoonweg kansloos.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je 1 van de 4 clubs PSV, Feyenoord, AZ of Twente achter je laat, en de rest ook, dus 4e eindigt, mag je in je handjes wrijven.
Klopt wel ja, het is ook wel jammer dat je (tenminste voor Ajacieden dan) al zo vroeg uit de race bent, dat kan ik me niet echt heugen al zal het vast wel eerder een keer gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee Ajax en Feyenoord zijn wat dat betreft van rol gewisseld maar dat laat zien dat als je er weinig van bakt 70 punten ook nog wel veel is, zeker als je er al 10 van de 15 kwijt bent.
Zo vroeg als nu niet. Maar onder Frank stonden we er in de winterstop paar keer ook niet best voor.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt wel ja, het is ook wel jammer dat je (tenminste voor Ajacieden dan) al zo vroeg uit de race bent, dat kan ik me niet echt heugen al zal het vast wel eerder een keer gebeurd zijn.
Je moet dan ook niet willen opbouwen via de backs. Tenzij je ze laat inschuiven in het middenveld ala Blind onder Ten Hag. Zo'n Gaaei is nu de kop van jut maar het tactisch plan of het gebrek daaraan brengt die jongen in een positie waar zijn zwaktes liggen. Ik heb meermaals gezien dat in de opbouw de twee middenvelders vrijwel op gelijke hoogte staan met Brobbey.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien, ze spelen voor het tweede seizoen op rij met backs die totaal niet kunnen verdedigen en opbouwen en de steraankoop heb ik afgelopen zondag 55 minuten lang het probleem naar Hato zien verleggen die vervolgens ook constant als een pupilletje werd weggezet door Santi. Maargoed, dat is ook nog maar een pupilletje.
We gaan het zien, vorig jaar bleef het ook langer dan verwacht door etteren.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax wel op tijd opkrabbelt om op zijn minst Twente in te halen en wellicht in de beker nog wat te presteren. Zo slecht zijn die spelers niet maar de manier hoe ze nu spelen is gewoonweg kansloos.
Die assist op Santi lag inderdaad aan Steijn…quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zo'n Gaaei is nu de kop van jut maar het tactisch plan of het gebrek daaraan brengt die jongen in een positie waar zijn zwaktes liggen.
Onzin dit. Ja er is teveel betaald, maar echt niet voor alle spelersquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Ajax straf krijgt?quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ajax krijgt de straf he, het was in hun huis met hun supporters met voorbedachte rade. Kom nou. Eigenlijk zouden ze 's avonds gewoon tegen Volendam moeten spelen als het zoveel geld kost. Geld is dus echt het probleem niet, ondanks dat jij er intrapt.
Klopt. Voor Van den Boomen is wel een marktconform bedrag neergelegd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Onzin dit. Ja er is teveel betaald, maar echt niet voor alle spelers
jA mAaR vOlGeNs TrAnSfErMaRkT.nLquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dat komt dus door Steijn. En daar mag je hem op afrekenen. Daarom moet hij er ook uit.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet willen opbouwen via de backs. Tenzij je ze laat inschuiven in het middenveld ala Blind onder Ten Hag. Zo'n Gaaei is nu de kop van jut maar het tactisch plan of het gebrek daaraan brengt die jongen in een positie waar zijn zwaktes liggen. Ik heb meermaals gezien dat in de opbouw de twee middenvelders vrijwel op gelijke hoogte staan met Brobbey.
Dat die jongen de meest slechte oplossing kiest natuurlijk niet maar het feit dat hij daar constant aangespeeld wordt wel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:17 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Die assist op Santi lag inderdaad aan Steijn…
Nog los van z'n tactische tekortkomingen vind ik dat een trainer nooit ten koste van z'n spelers een ruzie met een TD moet uitvechten, alleen daarom al is het onbegrijpelijk dat hij er nog zit.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat komt dus door Steijn. En daar mag je hem op afrekenen. Daarom moet hij er ook uit.
In mijn ervaring is transfermarkt altijd best betrouwbaar, meestal eerder een onderschatting. Maar consensus is nu dat transfermarkt nergens op slaat?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
jA mAaR vOlGeNs TrAnSfErMaRkT.nL
Maar één verdediger achterin bij een corner ook niet?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:17 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Die assist op Santi lag inderdaad aan Steijn…
Volgens de users in dit topic allemaal logisch en is het organiseren van de restverdediging vooral een verzinsel van Pieter Zwart.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar één verdediger achterin bij een corner ook niet?
Ja die statements die hij maakte in het veld zijn natuurlijk te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog los van z'n tactische tekortkomingen vind ik dat een trainer nooit ten koste van z'n spelers een ruzie met een TD moet uitvechten, alleen daarom al is het onbegrijpelijk dat hij er nog zit.
Je bent lekker op dreef maat!!quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens de users in dit topic allemaal logisch en is het organiseren van de restverdediging vooral een verzinsel van Pieter Zwart.
Wie zegt dat? Kom eens met voorbeeldenquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens de users in dit topic allemaal logisch en is het organiseren van de restverdediging vooral een verzinsel van Pieter Zwart.
Mensen maken zich wat druk, ook Sven had een positief transfersaldo en heeft ook nog eens de salarispost drastisch verlaagd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring is transfermarkt altijd best betrouwbaar, meestal eerder een onderschatting. Maar consensus is nu dat transfermarkt nergens op slaat?
Serieuze vraag
Schreuder vond dat ook al een geschikte tactiek. voor Ajax.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik bedoelde bij Ajax
Niet dat Sparta heel veel scheelde overigens maar die waren wel wat taakbewuster.
Transfermarkt heeft vooral de contractduur niet ingefactoriseerd maar is verder een redelijk realistische peiler, zeker omdat clubs daar zelf ook naar kijken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In mijn ervaring is transfermarkt altijd best betrouwbaar, meestal eerder een onderschatting. Maar consensus is nu dat transfermarkt nergens op slaat?
Serieuze vraag
Misschien omdat zij fout zaten?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat Ajax straf krijgt?
Maar waar zie jij dat ze straf hebben gekregen? Er is een datum geprikt om de wedstrijd uit te spelen, dat is geen strafmaatregel.quote:
Ah op die manier. Nee helaas nog geen straf gehoord in die zin, ik doelde meer op dat er iemand aan het zeuren was dat het onnodig geld ging kosten, terwijl de veroorzaker daarvan niet de KNVB is, maar Ajax zelf.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waar zie jij dat ze straf hebben gekregen?
Dat was ik, het verzetten van Ajax - Volendam kost Ajax veel geld nu, daar had de KNVB best rekening mee kunnen houden aangezien de beslissing over het al dan niet voortzetten van de wedstrijd volgens de regels geen strafmaatregel is van de KNVB maar gebaseerd op wat het eerlijkst is voor de competitie en op deze manier dupeer je Ajax (en Volendam) monetair.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah op die manier. Nee helaas nog geen straf gehoord in die zin, ik doelde meer op dat er iemand aan het zeuren was dat het onnodig geld ging kosten, terwijl de veroorzaker daarvan niet de KNVB is, maar Ajax zelf.
Als je 14 miljoen neertelt voor een voetballer uit Ligue 2 moet het wel een wonderkind zijn. Zijn statistieken bij Metz en Seraing zijn best indrukwekkend, maar ook hij is geen speler die er direct staat en voor dat bedrag in deze fase moet dat eigenlijk wel bij Ajax.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was ik, het verzetten van Ajax - Volendam kost Ajax veel geld nu, daar had de KNVB best rekening mee kunnen houden aangezien de beslissing over het al dan niet voortzetten van de wedstrijd volgens de regels geen strafmaatregel is van de KNVB maar gebaseerd op wat het eerlijkst is voor de competitie en op deze manier dupeer je Ajax (en Volendam) monetair.
De media, met name De Telegraaf, heeft de fans wijsgemaakt dat Sven de allergrootste probleem is binnen de club. Zodra die weg is, dan zou alles op zijn plek vallenquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mensen maken zich wat druk, ook Sven had een positief transfersaldo en heeft ook nog eens de salarispost drastisch verlaagd.
Ik zou ook wat dingen anders gedaan hebben hoor maar voorlopig vind ik z'n grootste misser de trainer die hij heeft aangesteld.
Onder van Basten ging het toch ook dramatisch toen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt wel ja, het is ook wel jammer dat je (tenminste voor Ajacieden dan) al zo vroeg uit de race bent, dat kan ik me niet echt heugen al zal het vast wel eerder een keer gebeurd zijn.
Pannekoek weet ik nog maar hoe het in de competitie ging echt niet meerquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onder van Basten ging het toch ook dramatisch toen?
Ben jij Pieter zelf?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.transfermarkt(...)zierungen/verein/610quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Pannekoek weet ik nog maar hoe het in de competitie ging echt niet meer
Daar geloof ik weinig van.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:07 schreef Caland het volgende:
Martin van Geel had ook overal een positief transfersaldo.
Nogmaals, de regel is dat het binnen zoveel uur moet worden uitgespeeld, anders reglementaire nederlaag.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat was ik, het verzetten van Ajax - Volendam kost Ajax veel geld nu, daar had de KNVB best rekening mee kunnen houden aangezien de beslissing over het al dan niet voortzetten van de wedstrijd volgens de regels geen strafmaatregel is van de KNVB maar gebaseerd op wat het eerlijkst is voor de competitie en op deze manier dupeer je Ajax (en Volendam) monetair.
Die heeft constant met de Telegraaf gebeld. Hij lekte constant. Die hebben het zelfs over 'straatvechter' Steijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De media, met name De Telegraaf, heeft de fans wijsgemaakt dat Sven de allergrootste probleem is binnen de club. Zodra die weg is, dan zou alles op zijn plek vallen
Helaas is de rol van Maurice onderbelicht. Genoeg reden voor mij om zo meteen een topic te openen over zijn functioneren![]()
Zolang hij aan het roer is zal Ajax punten blijven verspelen, zowel tegen de betere teams als de kleintjes
Neequote:Op dinsdag 26 september 2023 13:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, de regel is dat het binnen zoveel uur moet worden uitgespeeld, anders reglementaire nederlaag.
Waar blijven die voorbeelden chef kokosnoot?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:07 schreef Caland het volgende:
Martin van Geel had ook overal een positief transfersaldo.
Daarbij had ik het idee dat het pad Mislintat het enige pad was met nog een kans op succes. Nu zal het beleid bepaald worden door wat clicks genereert voor de T. en dat staat garant voor jaren chaos.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mensen maken zich wat druk, ook Sven had een positief transfersaldo en heeft ook nog eens de salarispost drastisch verlaagd.
Ik zou ook wat dingen anders gedaan hebben hoor maar voorlopig vind ik z'n grootste misser de trainer die hij heeft aangesteld.
Je leest maar terug chef lege dozen, geloof dat met name user @Da_Sandman het allemaal maar onzin vond als je spelers hebt die toch constant de bal kwijtraken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar blijven die voorbeelden chef kokosnoot?
Natuurlijk niet, heb je gezien wat er allemaal in de eredivisie speelt dit jaar?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:21 schreef Bocaj het volgende:
Bestaat er een kans dat Ajax naar de eerste divisie gaat? (Zou wel een hele rare gewaarwording zijn!)
Er zijn wel meer paden voor succes lijkt me maar om zaken te reorganiseren moet je wel back up hebben, het was al te gek voor woorden dat je zolang op een TD hebt moeten wachten en nu zit je uiteindelijk een jaar zonder CEO, dat soort dingen kunnen gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarbij had ik het idee dat het pad Mislintat het enige pad was met nog een kans op succes. Nu zal het beleid bepaald worden door wat clicks genereert voor de T. en dat staat garant voor jaren chaos.
Nee joh, heb helemaal geen verstand van voetbal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, heb je gezien wat er allemaal in de eredivisie speelt dit jaar?
Klopt, dat is ook 1 van de degene die wat mij betreft fors overbetaald is. Net als een Akpomquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je 14 miljoen neertelt voor een voetballer uit Ligue 2 moet het wel een wonderkind zijn. Zijn statistieken bij Metz en Seraing zijn best indrukwekkend, maar ook hij is geen speler die er direct staat en voor dat bedrag in deze fase moet dat eigenlijk wel bij Ajax.
Dan kunnen ze de eredivisie opheffen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee joh, heb helemaal geen verstand van voetbal.![]()
Ajax is overal slecht in het nieuws en slecht spelen dus dacht misschien wel helemaal uit de eredivisie...
Ah ja lekker simpel he iets blèren en dan vervolgens als er voorbeelden worden gevraagd maar roepen dat je het zelf maar moet op zoeken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Je leest maar terug chef lege dozen, geloof dat met name user @:da_sandman het allemaal maar onzin vond als je spelers hebt die toch constant de bal kwijtraken.
just write it offquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
• Afscheid nemen van de slechtste spelers die zijn aangekocht (afschrijven)
quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat dat aan gaat ben ik klassiek geschoold. Ik zou onderstaande als ideale plaatje zien:
• Tandem Overmars en van Bommel bij Ajax (volgende seizoen)
• Advocaat als interim coach om de schade te beperken (de 3de plaats *moet* gehaald worden)
• Sneijder en van der Vaart als hoofdscout (ja samen)
• 3 gerichte aankopen die elke linie versterken
Maar nogmaals, ik ben klassiek geschoold, als bepaalde zaken erg hard aankomen moet je weten dat het uit een teder hartje komt.
Huishond²
quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat dat aan gaat ben ik klassiek geschoold. Ik zou onderstaande als ideale plaatje zien:
• Advocaat als interim coach om de schade te beperken (de 3de plaats *moet* gehaald worden)
Maar nogmaals, ik ben klassiek geschoold, als bepaalde zaken erg hard aankomen moet je weten dat het uit een teder hartje komt.
Huishond²
Legendarische scene:"You don't even know what a write-off is."quote:
Ik zeg notabene dat ik klassiek geschoold ben. Vreemde reactie dan alsnog?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Happy Hour is vroeg begonnen bij jouw kroeg
Ik heb de afgelopen weken veel onzin hier gelezen, maar dit spant wel met afstand de kroon.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Huishond²
Nee, dit kan niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Huishond²
Sneijder en Van Der Vaart kun je niet samen opstellen. Groetjes Ronaldquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Huishond²
Sneijder en Vd Vaart zijn leuk voor de borrelpraat op tv. Laat ze het daar bij houden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sneijder en Van Der Vaart kun je niet samen opstellen. Groetjes Ronald
Maar hij brengt wel dat beetje gif en winnaarsmentaliteit wat we nu missen. Andere namen die ik graag zou willen zien en redelijk (vettig) Ajax DNA hebben:quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
van Bommel bij Ajax.. never nooit niet.. dan ga ik ook rellen bij het hoofdgebouw. De grootste Nederlandse anti voetballer bij Ajax..
Waar is die Mikautadze eigenlijk geblevenquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook 1 van de degene die wat mij betreft fors overbetaald is. Net als een Akpom
En waarom je Sosa EN Avila haalt snap ik niet, net als Mannsverk EN Tahirovic.
Los daarvan zijn een aantal spelers zeker goed genoeg. Al mag Sutalo wel eens laten zien wat hij bij Kroatie wel kan.
Wowquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Huishond²
quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar hij brengt wel dat beetje gif en winnaarsmentaliteit wat we nu missen. Andere namen die ik graag zou willen zien en redelijk (vettig) Ajax DNA hebben:
• Frank Rijkaard (mijn voorkeur)
• Henk ten Cate
• Marco van Basten
Als TD zou ik het zoeken in de school der visionairen: Co Adriaanse.
Doen ze ook team-buildings uitjes? Ik weet uit ervaring dat bowlen of karten de koppen bij elkaar kan brengen.
Ik besef me ter degen dat ik legendarisch bezig ben: so be it.²
quote:
Ik snapte vanaf het begin al niet zoveel van de hetze tegen Mislintat omdat het vanaf het begin ook al wel duidelijk was wie er nou precies achter die hetze zaten. Hij heeft het alleen allemaal niet zo tactisch gedaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heerlijk, de bipolairiteit van de voetbalsupporter.
Hij is weg, dus had de verlosser kunnen zijn.
Al vergeten dat jullie hem ook gewoon er uit wilden gooien op basis van zijn aanloopbeleid?
Bank? Tribune?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar is die Mikautadze eigenlijk gebleven
Komt wel prima uit de verf danquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dank je. Ik heb er goed over nagedacht en met deze gerichte stappen kan Ajax terug naar de top.quote:
De belangrijkste aankoop van een technisch directeur is doorgaans de trainer. Als het daar al mis gaat.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik snapte vanaf het begin al niet zoveel van de hetze tegen Mislintat omdat het vanaf het begin ook al wel duidelijk was wie er nou precies achter die hetze zaten. Hij heeft het alleen allemaal niet zo tactisch gedaan.
Ook de spelers schrijf ik nog niet af, die spelen net 3 weken samen, hebben een tactisch onverstand als trainer en hebben de dealen met de enorme chaos die er nu rondom de club heerst.
Dus ik snap niet echt waar die bipolariteit weg komt, ook onder supporters heersen verschillende meningen. Maar misschien gaat dat je pet te boven.
Het is het kip of ei verhaal. Je trainer is zo goed als het materiaal. Laten we wel wezen, zelfs als je toppers haalt heeft het tijd nodig. Er staat hier een compleet nieuw elftal. Een vreemdelingen legioen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
De belangrijkste aankoop van een technisch directeur is doorgaans de trainer. Als het daar al mis gaat.
Terug naar se topquote:Op dinsdag 26 september 2023 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je. Ik heb er goed over nagedacht en met deze gerichte stappen kan Ajax terug naar de top.²
Doorgaans ?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
De belangrijkste aankoop van een technisch directeur is doorgaans de trainer. Als het daar al mis gaat.
Heb jij die fakkels op het veld geflikkerd?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terug naar se topNa één minder jaar
Geen idee hoe dat werkt maar dat vak leeg voor een paar wedstrijden lijkt me toch wel het minste.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:10 schreef zoekeenleven het volgende:
Is het al bekend wat voor straf ajax gaat krijgen voor de wanordelijkheden afgelopen zondag?
Random Jason.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is het kip of ei verhaal. Je trainer is zo goed als het materiaal. Laten we wel wezen, zelfs als je toppers haalt heeft het tijd nodig. Er staat hier een compleet nieuw elftal. Een vreemdelingen legioen.
Jason.²
Was slim geweest als die in de media was verschenen. Als tegenwicht richting de Telegraaf-hetze die na 1 week al begonnen omdat ze hun scoopjes etc. niet meer kregen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik snapte vanaf het begin al niet zoveel van de hetze tegen Mislintat omdat het vanaf het begin ook al wel duidelijk was wie er nou precies achter die hetze zaten. Hij heeft het alleen allemaal niet zo tactisch gedaan.
Ook de spelers schrijf ik nog niet af, die spelen net 3 weken samen, hebben een tactisch onverstand als trainer en hebben de dealen met de enorme chaos die er nu rondom de club heerst.
Dus ik snap niet echt waar die bipolariteit weg komt, ook onder supporters heersen verschillende meningen. Maar misschien gaat dat je pet te boven.
Ik vind een rauw randje inderdaad bij voetbal horen. Maar het overtreden van regels (en dan vooral die er zijn voor de veiligheid) niet. Je zult mij niet zien juichen bij fakkels hoor. Dan zit ik hoofdschuddend te kijken. Onlangs begon er nog iemand naast mij iets van ‘trap hem dood’ te roepen, dan spreek ik die kerel dus aan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:12 schreef manny het volgende:
[..]
Zoals je je eigen onderschrift over FC Twente al aantoont is het mixen van clubliefde met asociaal gedrag heel normaal en wordt dit stevig gecultiveerd door de clubs zelf, de supporters en in de media.
Iedereen vind de plaatjes schitterend van een afscheidstraining met vuurwerk, mega spandoeken met bloeddorstige teksten, of een ontploffend uitvak vol met capuchons en fakkels na een goal. Al die clubs die "een rauw randje" vinden we fascinerend, maar dat betekent in de praktijk dat je een ram voor je kanis krijgt als je met een verkeerd shirt rond het stadion loopt.
Terzake: het beleid moet op individuen gericht zijn. Straffen van groepen omdat individuen iets doen is fout.
Tevens is het voor mij niet uit te leggen dat er een regel bestaat waarbij iemand bewust een wedstrijd kan laten staken door iets op het veld te gooien. Die regel is, hoe goed bedoeld ook, niet te handhaven zo. Hier is zo makkelijk misbruik van te maken (zoals we gezien hebben bij Groningen, Willem II en nu bij ons).
Morgen die pot uitspelen. Sportief gezien hopen op een wonder. En op naar de volgende wedstrijd. KNVB aan zet om een regel te bedenken die wel werkt, supporters aan zet om dit soort eikels eruit te filteren. Ook voor harde kern is dit toch kut zo.
Ik weet niet wat Groningen toen kreeg voor die doelbewust gestaakte wedstrijd? Maar daar zal het waarschijnlijk wel bij in de buurt liggen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat werkt maar dat vak leeg voor een paar wedstrijden lijkt me toch wel het minste.
1 wedstrijd dat vak leeg dus.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Groningen toen kreeg voor die doelbewust gestaakte wedstrijd? Maar daar zal het waarschijnlijk wel bij in de buurt liggen.
https://www.fcgroningen.n(...)en-z-side-leeglaten/quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Groningen toen kreeg voor die doelbewust gestaakte wedstrijd? Maar daar zal het waarschijnlijk wel bij in de buurt liggen.
Grootste probleem voor hem was gebrek aan steun uit de club, zal toch ook wel wat aan zijn sociale intelligentie liggen, dat Steijn of all people de strijd met hem gewonnen heeft zegt wel heel veel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Was slim geweest als die in de media was verschenen. Als tegenwicht richting de Telegraaf-hetze die na 1 week al begonnen omdat ze hun scoopjes etc. niet meer kregen.
Je kan er niet altijd één aanstellen maar de meeste TD's willen dat wel als ze ergens instappen. Denk dat die mof zich nogal verkeken heeft op Steijn. Die dacht dat zo'n middelmatig trainertje toch wel alles pikt, maar dan weet hij niet hoe Haagse tokkies met een veel te grote bek in elkaar zitten.quote:
Op tactisch vlak zijn Schreuder en Steijn geen vergelijking, Schreuder begrijpt zoveel meer van het spelletje dan Steijn die heel ongemakkelijk probeert te verbergen dat hij er echt niks van snapt. Jammere aan Schreuder is dat hij zijn kennis totaal niet verbaal kan maken en vervolgens boos wordt op anderen als ze hem niet begrijpen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Schreuder vond dat ook al een geschikte tactiek. voor Ajax.
Alleen maar mooi toch? Kan de straatvechter Steijn in alle rust aan zijn elftal bouwenquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die heeft constant met de Telegraaf gebeld. Hij lekte constant. Die hebben het zelfs over 'straatvechter' Steijn.
Ja snitchen werkt erg goed op straat.
Dat soort betogen zijn al veel vaker gegeven, en draaien altijd op niks uit. Derhalve wederom behoorlijk zwak.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een rauw randje inderdaad bij voetbal horen. Maar het overtreden van regels (en dan vooral die er zijn voor de veiligheid) niet. Je zult mij niet zien juichen bij fakkels hoor. Dan zit ik hoofdschuddend te kijken. Onlangs begon er nog iemand naast mij iets van ‘trap hem dood’ te roepen, dan spreek ik die kerel dus aan.
Verder, juist daarom was het betoog van Halsema zo goed. Preventief optreden maar wel gericht. Dat hele clubje dat zich harde kern noemt weet wie het is en verleent ook tenminste passieve steun. Die moet je dus gewoon aanpakken. Niet het hele stadion, maar wel de capuchonnetjes.
Het lijkt mij ook een soort waas ofzo waar hij in zit. Van al die spelers zit er maar één tussen die er volgens mij echt niks van kan, maar er een goed team uit smeden vergt heel veel vakkennis. Op Steijn heeft hij zich echt helemaal verkeken, een trainer halen op basis van een outlier-seizoen vind ik maar vreemd, beetje Marinus Dijkhuizen naar Brentford-achtig. Uit één gesprek had je wel kunnen achterhalen dat die man niet zo veel van voetbal snapt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grootste probleem voor hem was gebrek aan steun uit de club, zal toch ook wel wat aan zijn sociale intelligentie liggen, dat Steijn of all people de strijd met hem gewonnen heeft zegt wel heel veel.
Zeker voor een TD die qua spelers op z'n zachtst gezegd nogal creatief z'n gang ging vond ik Steijn ook wel een vreemde keuze, ik had juist op dat gebied meer creativiteit verwacht.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook een soort waas ofzo waar hij in zit. Van al die spelers zit er maar één tussen die er volgens mij echt niks van kan, maar er een goed team uit smeden vergt heel veel vakkennis. Op Steijn heeft hij zich echt helemaal verkeken, een trainer halen op basis van een outlier-seizoen vind ik maar vreemd, beetje Marinus Dijkhuizen naar Brentford-achtig. Uit één gesprek had je wel kunnen achterhalen dat die man niet zo veel van voetbal snapt.
Helaas werden de omhooggevallen hulptrainers uit Den Haag ooit trainer van Ajax en bondscoach. Tot in lengte van dagen zaten en zitten we opgezadeld met de Mos en Advocaat.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan er niet altijd één aanstellen maar de meeste TD's willen dat wel als ze ergens instappen. Denk dat die mof zich nogal verkeken heeft op Steijn. Die dacht dat zo'n middelmatig trainertje toch wel alles pikt, maar dan weet hij niet hoe Haagse tokkies met een veel te grote bek in elkaar zitten.
Wat had je dan verwacht ? Ik vind de keus voor Steijn juist wel creatief.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker voor een TD die qua spelers op z'n zachtst gezegd nogal creatief z'n gang ging vond ik Steijn ook wel een vreemde keuze, ik had juist op dat gebied meer creativiteit verwacht.
Mijn instinct zegt dat ze eerst morgen afwachten. Stel in het theoretische geval dat Ajax doelpunten gaat scoren en er een gelijk spel uit gaat slepen. Dan voelt de KNVB nattigheid en dan hebben ze nog steeds de strafkaart achter de hand.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:10 schreef zoekeenleven het volgende:
Is het al bekend wat voor straf ajax gaat krijgen voor de wanordelijkheden afgelopen zondag?
Je spelt oerconservatief verkeerd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht ? Ik vind de keus voor Steijn juist wel creatief.
als dat zo zou zijn is dat wel echt bizar. Of je straft, of je straft niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn instinct zegt dat ze eerst morgen afwachten. Stel in het theoretische geval dat Ajax doelpunten gaat scoren en er een gelijk spel uit gaat slepen. Dan voelt de KNVB nattigheid en dan hebben ze nog steeds de strafkaart achter de hand.
Ik mag toch hopen dat een straf los staat van de wedstrijd van morgen. Lijkt me vrij simpel dat er een aantal wedstrijden zonder publiek gespeeld zal moeten worden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn instinct zegt dat ze eerst morgen afwachten. Stel in het theoretische geval dat Ajax doelpunten gaat scoren en er een gelijk spel uit gaat slepen. Dan voelt de KNVB nattigheid en dan hebben ze nog steeds de strafkaart achter de hand.
Exact, wat je nu ook merkt bij Ajax is dat op Berghuis na niemand het spelletje begrijpt, ze kunnen ook op het veld elkaar niet corrigeren want niemand spreekt dezelfde taal en Steijn weet het allemaal ook niet. Het is heel lastig als je zonder duidelijke taak op het veld staat en zeker als de ruimtes groot worden, dat merk je vooral bij die Kroaten. En dan zijn jullie met Kudus ook nog de enige voorhoedespeler van buitenklasse kwijt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker voor een TD die qua spelers op z'n zachtst gezegd nogal creatief z'n gang ging vond ik Steijn ook wel een vreemde keuze, ik had juist op dat gebied meer creativiteit verwacht.
Die aanklager komt één keer in de week bij elkaar, er is helemaal geen noodzaak in dit geval om dat vervroegd te doen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:54 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat een straf los staat van de wedstrijd van morgen. Lijkt me vrij simpel dat er een aantal wedstrijden zonder publiek gespeeld zal moeten worden.
Natuurlijk niet maar de kans op 3-3 schat ik ook wat laag in, wat hierboven al eerder gezegd is zal het 1 wedstrijd met een leeg vak zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
als dat zo zou zijn is dat wel echt bizar. Of je straft, of je straft niet.
Maargoed, daar zullen we niet achterkomen
Zeker, het was niet eens de slechtste keuze geweest als je voor een voornamelijk Nederlandstalige selectie met veel degelijkheid was gegaan, dan eindig je sowieso wel in de top 3, maar het is dan wel grappig om exact het tegenovergestelde te doen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Je spelt oerconservatief verkeerd.
Dat denk ik ook, ze moeten eerst de schijn ophouden dat er geen sportief voordeel uit gehaald is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb dat vorig seizoen en het seizoen daarvoor al constant geroepen bij alle kritiek op Tadic/Blind/Tagliafico e.d. Leuk dat die allemaal wegmoeten maar uiteindelijk hou je niemand over in het team die het spelletje echt snapt en moet je Bergwijn aanvoerder maken, dat is wel de ultieme armoede.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Exact, wat je nu ook merkt bij Ajax is dat op Berghuis na niemand het spelletje begrijpt, ze kunnen ook op het veld elkaar niet corrigeren want niemand spreekt dezelfde taal en Steijn weet het allemaal ook niet. Het is heel lastig als je zonder duidelijke taak op het veld staat en zeker als de ruimtes groot worden, dat merk je vooral bij die Kroaten. En dan zijn jullie met Kudus ook nog de enige voorhoedespeler van buitenklasse kwijt.
Je kan dat Steijn ook niet verwijtenquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik heb dat vorig seizoen en het seizoen daarvoor al constant geroepen bij alle kritiek op Tadic/Blind/Tagliafico e.d. Leuk dat die allemaal wegmoeten maar uiteindelijk hou je niemand over in het team die het spelletje echt snapt en moet je Bergwijn aanvoerder maken, dat is wel de ultieme armoede.
Vernomen dat de meeste spelers geen idee hadden of de krabbels van Steijn op post-its de afspraken op het veld betekenden, of dat het onafgemaakte spelletjes boter kaas en eieren warenquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan dat Steijn ook niet verwijten
De afspraken hingen gewoon op een briefje in de kleedkamer
KNVB is sowieso mede schuldig aan alle ellende. Die hebben als enige bond ter wereld (terwijl in andere landen problemen 10x erger zijn) met allemaal polder maatregelen bedacht wat dus totaal niet werkt maar we blijven ermee doorgaan want anders staat weer een of andere bobo voor lul. Net als met het hele cyberattack gebeuren bij ze.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ze moeten eerst de schijn ophouden dat er geen sportief voordeel uit gehaald is.
Maar ik vind het sowieso maar problematisch dat wedstrijden zo lichtzinnig definitief gestaakt worden, dat is een paardenmiddel en zou ook heftige consequenties moeten hebben als de oorzaak is dat de thuisclub nalatig is in de veiligheid garanderen. Stel dat er sportieve consequenties aan vastzaten, dan had Ajax er vooraf alles aan gedaan om die wedstrijd uit te laten spelen (zoals netten ophangen etc), de supporters toespreken (kappen met die shit) nu was het een soort van laat maar, we gaan een andere keer wel verder. Dat is sinds een halfjaar helemaal misgegaan.
Als het nog 3-3 wordt morgen kun je erop rekenen dat er een nieuwe shitshow begint mbt staken en later uitspelen van wedstrijden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
als dat zo zou zijn is dat wel echt bizar. Of je straft, of je straft niet.
Maargoed, daar zullen we niet achterkomen
Tja uiteindelijk is het daar ook maar een incompetent zooitje die de problemen van de politiek moet oplossen, die verschuiven in eerste instantie de verantwoordelijkheid terwijl de KNVB dat helemaal niet aan kan. Nu is het allemaal zo bureaucratisch geworden en wordt de verantwoordelijkheid maar doorgeschoven totdat het bij de supporters zelf komt, en je komt er niet onder uit dat een kleine procent van de supporters doorgesnoven gekken zijn die nóóit hun verantwoordelijkheid gaan nemen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
KNVB is sowieso mede schuldig aan alle ellende. Die hebben als enige bond ter wereld (terwijl in andere landen problemen 10x erger zijn) met allemaal polder maatregelen bedacht wat dus totaal niet werkt maar we blijven ermee doorgaan want anders staat weer een of andere bobo voor lul. Net als met het hele cyberattack gebeuren bij ze.
In welke landen zijn de problemen 10x erger?quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
KNVB is sowieso mede schuldig aan alle ellende. Die hebben als enige bond ter wereld (terwijl in andere landen problemen 10x erger zijn) met allemaal polder maatregelen bedacht wat dus totaal niet werkt maar we blijven ermee doorgaan want anders staat weer een of andere bobo voor lul. Net als met het hele cyberattack gebeuren bij ze.
Vrijwel elk land in Europa.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In welke landen zijn de problemen 10x erger?
Om te beginnen moet je wedstrijden niet gaan stil leggen omdat er een paar lege bekertjes naar een cornervlag gegooid worden. Absolute waanzin.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ze moeten eerst de schijn ophouden dat er geen sportief voordeel uit gehaald is.
Maar ik vind het sowieso maar problematisch dat wedstrijden zo lichtzinnig definitief gestaakt worden, dat is een paardenmiddel en zou ook heftige consequenties moeten hebben als de oorzaak is dat de thuisclub nalatig is in de veiligheid garanderen. Stel dat er sportieve consequenties aan vastzaten, dan had Ajax er vooraf alles aan gedaan om die wedstrijd uit te laten spelen (zoals netten ophangen etc), de supporters toespreken (kappen met die shit) nu was het een soort van laat maar, we gaan een andere keer wel verder. Dat is sinds een halfjaar helemaal misgegaan.
Frankrijk om een voorbeeld te noemen. Dan is het hier echt peanuts.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In welke landen zijn de problemen 10x erger?
Shit tijdens de wedstrijd op het (eigen) veld gooien? Welke Franse wedstrijden doel je dan op? Ze hadden van dat gooien gewoon nooit een regel van moeten maken, nu geef je supporters belachelijk veel macht over het wedstrijd en zelfs het scoreverloop.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Frankrijk om een voorbeeld te noemen. Dan is het hier echt peanuts.
Probleem hier is dat niemand verantwoordelijkheid wil nemen voor het groepje debielen buiten wat oneliners over keihard aanpakken en je verstand gebruiken. De politiek en gemeentes roepen dat de clubs en supporters elkaar maar moeten aanspreken, maar de bond en de clubs zeggen dat zij de middelen of kennis niet hebben. En uiteindelijk doet niemand wat.
Als je deze waanzinnige regels wil blijven handhaven is er maar één oplossing, en dat is verplichte netten in elk stadion. In elk geval waar het mis gaat.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Om te beginnen moet je wedstrijden niet gaan stil leggen omdat er een paar lege bekertjes naar een cornervlag gegooid worden. Absolute waanzin.
Maar de KNVB gooit (haha, gooit) nu alles op een hoop en het is zorgelijk dat ze daar niet in de zomerstop beter over nagedacht hebben.
Definieer 'mis gaan'.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je deze waanzinnige regels wil blijven handhaven is er maar één oplossing, en dat is verplichte netten in elk stadion. In elk geval waar het mis gaat.
Ze hebben daar stewards die met een net achter spelers die ingooien gaan lopenquote:Op dinsdag 26 september 2023 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Shit tijdens de wedstrijd op het (eigen) veld gooien? Welke Franse wedstrijden doel je dan op? Ze hadden van dat gooien gewoon nooit een regel van moeten maken, nu geef je supporters belachelijk veel macht over het wedstrijd en zelfs het scoreverloop.
Mogen volle bekers met pis op de keeper dan wel? Want hoe ga je in hemelsnaam in a split second waarin de wedstrijd stil ligt vaststellen of een bekertje leeg was of vol toen het gegooid was. Hang dan maar gewoon netten op zodra het 'mis gaat' ongeacht het object.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Definieer 'mis gaan'.
Als dat dus een paar lege bekertjes zijn kun je nu vast beginnen met netten voor elke tribune in elk stadion.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben daar stewards die met een net achter spelers die ingooien gaan lopen
Waanzinnig grappig om te zien in het stadion, dat dan weer wel
Gewoon niet zo overspannen doen om een plastic bekertje bier of netten ophangen waar het meeste tuig zich concentreert, zoals ze bijvoorbeeld ook in elk Duits stadion hebben gedaan. Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mogen volle bekers met pis op de keeper dan wel? Want hoe ga je in hemelsnaam in a split second waarin de wedstrijd stil ligt vaststellen of een bekertje leeg was of vol toen het gegooid was. Hang dan maar gewoon netten op zodra het 'mis gaat' ongeacht het object.
Dat hinderlijke gezeik met die onderbrekingen valt minder mee te leven dan kippengaasgaas voor je bek. Het is ook vooral hinderlijk voor de tv-kijker dus wellicht valt daar de huidige technologie wel een mauw aan te passen.
Je hebt de halve finale conference league van je eigen club gemist?quote:
Gaat erom of de veiligheid vd spelers ernstig in het geding komt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mogen volle bekers met pis op de keeper dan wel? Want hoe ga je in hemelsnaam in a split second waarin de wedstrijd stil ligt vaststellen of een bekertje leeg was of vol toen het gegooid was. Hang dan maar gewoon netten op zodra het 'mis gaat' ongeacht het object.
Dat hinderlijke gezeik met die onderbrekingen valt minder mee te leven dan kippengaasgaas voor je bek. Het is ook vooral hinderlijk voor de tv-kijker dus wellicht valt daar de huidige technologie wel een mauw aan te passen.
Netje voor de harde kern dus. Lijkt me voor familietribunes niet echt nodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon niet zo overspannen doen om een plastic bekertje bier of netten ophangen waar het meeste tuig zich concentreert, zoals ze bijvoorbeeld ook in elk Duits stadion hebben gedaan. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Daar ligt nu bijna overal een gracht.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat erom of de veiligheid vd spelers ernstig in het geding komt.
Hoe zit dat trouwens met de veiligheidseisen? Stel er breekt brand uit op een tribune en mensen willen het veld op uit veiligheid, hangt daar een net. Zomaar een gedachtegang.
Precies, bij de Kuip is het helaas noodzakelijk om dat praktisch overal te doen door de unieke vakindeling.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Netje voor de harde kern dus. Lijkt me voor familietribunes niet echt nodig.
We hebben allemaal gym gehad op school dus over zo'n net klimmen moet geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe zit dat trouwens met de veiligheidseisen? Stel er breekt brand uit op een tribune en mensen willen het veld op uit veiligheid, hangt daar een net. Zomaar een gedachtegang.
Uiteraard niet maar heb geen mannetjes gezien met schepnetten. En als ze er al waren slaagden ze er niet bepaald in om de fakkeltjes die vanuit het Feyenoordvak gegooid werden adequaat op te vangen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hebt de halve finale conference league van je eigen club gemist?
Bij AZ hebben ze dat ook bij de 'harde kern' ja.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon niet zo overspannen doen om een plastic bekertje bier of netten ophangen waar het meeste tuig zich concentreert, zoals ze bijvoorbeeld ook in elk Duits stadion hebben gedaan. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Dat is knap op uitverkochte vakken op doorgaans de tweede ring.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij AZ hebben ze dat ook bij de 'harde kern' ja.
Maar bij Ajax en bij Feyenoord gaat de harde kern dan gewoon in een familievak zitten als er een punt gemaakt moet worden zoals zondag.
Tja de veiligheid van de spelers is allang niet meer de inzet. Ze willen gewoon niks op het veld, punt. Dus dan moet je wel netten ophangen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oke.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We hebben allemaal gym gehad op school dus over zo'n net klimmen moet geen probleem zijn.
Dat is dan lekker dom van de KNVB.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja de veiligheid van de spelers is allang niet meer de inzet. Ze willen gewoon niks op het veld, punt. Dus dan moet je wel netten ophangen.
Totale waanzin dat ze daar bij Ajax niet aan wilden, want je had dit scenario op zich kunnen bedenken. Ging blijkbaar ook al uitgebreid rond op social media voor de wedstrijd dat ze dit zouden doen.
Dan ruilen ze al dan niet onder druk wat kaarten, je weet zelf als geen ander hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is knap op uitverkochte vakken op doorgaans de tweede ring.
Ruilen, bij wie? Dit werk juist totaal niet meer zo. Afgelopen zondag werden die vuurwerkkneusjes ook door heel het stadion uitgefloten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ruilen ze al dan niet onder druk wat kaarten, je weet zelf als geen ander hoe dat werkt.
Klopt. Die fout reken ik hem wel aan. En ik denk dat hij daar zelf ook wel spijt van heeft.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwa ik vind niet dat je een of meerdere volle bekers bier in je smoel als keeper van de tegenstander maar moet accepteren, al zal je daar verder niet dood aan gaan. Daar is het gezeik over die bekers mee begonnen uiteindelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is dan lekker dom van de KNVB.
Ze hebben daar in een dag of 2 toen (na dat aanstekerincident) deze maatregelen bedacht zonder na te denken over de gevolgen puur vanuit de HARDER STRAFFEN onderbuik.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is dan lekker dom van de KNVB.
Je kan toch gewoon op iemand anders zijn seizoenkaart naar het stadion?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruilen, bij wie? Dit werk juist totaal niet meer zo. Afgelopen zondag werden die vuurwerkkneusjes ook door heel het stadion uitgefloten.
In de jaren 80 had het vast op deze manier gewerkt. Bij een elke wedstrijd uitverkocht stadion gelukkig niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon op iemand anders zijn seizoenkaart naar het stadion?
Bij de KNVB zitten nog steeds een paar strebertjes die echt denken dat ze met deze HARDE AANPAK het voetbalplezier in de stadions gaan verbeteren. Het tegendeel is waar, want je gaat tegenwoordig met je zoontje naar de wedstrijd met het idee in je achterhoofd dat je na een uurtje, of nog eerder, al weer naar huis kunt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben daar in een dag of 2 toen (na dat aanstekerincident) deze maatregelen bedacht zonder na te denken over de gevolgen puur vanuit de HARDER STRAFFEN onderbuik.
Ik had er nog wel vertrouwen in dat ze tijdens de zomerstop tot inkeer zouden komen, maar het blijft natuurlijk de KNVB.
Letterlijk vorig jaar nog gedaan bij Feyenoord. Ze keken nog niet eens.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:51 schreef Caland het volgende:
[..]
In de jaren 80 had het vast op deze manier gewerkt. Bij een elke wedstrijd uitverkocht stadion gelukkig niet.
Hoe lang ben jij al niet meer geweest joh?
Afgelopen zondag had eigenlijk ook niemand echt een idee waar het over ging, maar er lag blijkbaar ergens een leeg en eenzaam bekertje bier die Santi waarschijnlijk niet eens heeft gezien.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de KNVB zitten nog steeds een paar strebertjes die echt denken dat ze met deze HARDE AANPAK het voetbalplezier in de stadions gaan verbeteren. Het tegendeel is waar, want je gaat tegenwoordig met je zoontje naar de wedstrijd met het idee in je achterhoofd dat je na een uurtje, of nog eerder, al weer naar huis kunt.
Ja en hoe zie je zo'n omwisseltruc met honderd man dan voor je. Hey, jullie mogen allemaal niet gaan want wij pakken jullie seizoenskaart af. Groetjes.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Letterlijk vorig jaar nog gedaan bij Feyenoord. Ze keken nog niet eens.
Dat bekertje was uiteindelijk ook niet echt een probleem hé. Werd niet eens meegewogen bij het staken van de wedstrijd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Afgelopen zondag had eigenlijk ook niemand echt een idee waar het over ging, maar er lag blijkbaar ergens een leeg en eenzaam bekertje bier die Santi waarschijnlijk niet eens heeft gezien.
Ook toen werd het weer een minuut of 10 gestaakt terwijl helemaal niemand er last van had.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat bekertje was uiteindelijk ook niet echt een probleem hé. Werd niet eens meegewogen bij het staken van de wedstrijd.
Dat is heel simpel hoor, vele mensen slaan totaal op tilt zodra er DATA gebruikt wordt in het maken van beslissingen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:57 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Dat was wellicht een blunder maar vergeet niet dat er weinig beschikbaar was. Bosz was het merendeel hier ook tegen. En spelers aankopen en een trainer uitkiezen is een heel andere tak van sport. Hij kan prima goed zijn in spelers kopen maar niet in trainers.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou altijd het idee dat je "dichtbij het vuur" zit. Doe je dit bewust?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Afgelopen zondag had eigenlijk ook niemand echt een idee waar het over ging, maar er lag blijkbaar ergens een leeg en eenzaam bekertje bier die Santi waarschijnlijk niet eens heeft gezien.
Ik weet dat er in ieder geval 1 stadion is waar dat niet kan ivm brandveiligheid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je deze waanzinnige regels wil blijven handhaven is er maar één oplossing, en dat is verplichte netten in elk stadion. In elk geval waar het mis gaat.
Mwa wij gingen meerdere keren met 4 mensen op de kaarten van mijn baas en zijn zoontjes. Toegegeven dat waren geen Klassiekers, maar die visitatie en controle waren bij ons vrijwel altijd redelijk afwezig, geloof dat ik 1x keer heel vluchtig gefouilleerd ben.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en hoe zie je zo'n omwisseltruc met honderd man dan voor je. Hey, jullie mogen allemaal niet gaan want wij pakken jullie seizoenskaart af. Groetjes.
Zeer sporadisch word ik wel gefouilleerd, heb vooral het idee dat ze meer fouilleren als je vroeg bent. Met een paar honderd man die 20 minuten voor de aftrap staan te wachten is het niet te doen om iedereen te fouillerenquote:Op dinsdag 26 september 2023 17:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa wij gingen meerdere keren met 4 mensen op de kaarten van mijn baas en zijn zoontjes. Toegegeven dat waren geen Klassiekers, maar die visitatie en controle waren bij ons vrijwel altijd redelijk afwezig, geloof dat ik 1x keer heel vluchtig gefouilleerd ben.
Nou weet ik niet of dat bij Ajax misschien wel beter geregeld is .
Dat is in praktisch elk stadion ter wereld toch zo. Zo moest ik vorige week een Ajax-app downloaden om mijn kaart te ontvangen en me identificeren via iDin. Met dat laatste doen ze dan blijkbaar helemaal niks want ik heb een seizoenkaart van Feyenoord.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa wij gingen meerdere keren met 4 mensen op de kaarten van mijn baas en zijn zoontjes. Toegegeven dat waren geen Klassiekers, maar die visitatie en controle waren bij ons vrijwel altijd redelijk afwezig, geloof dat ik 1x keer heel vluchtig gefouilleerd ben.
Nou weet ik niet of dat bij Ajax misschien wel beter geregeld is .
Alleen heeft dat niets met veiligheid te maken. Dit gezeik begon bij die feyenoorder die Klaassen bijna naar de oogarts stuurde en de ultieme lafaards van de KNVB die kennelijk niet het verstand hebben om zo'n wedstrijd te staken als dat gebeurt. Daar zijn deze regels een reactie op, die bekertjes zijn er aan de haren bijgesleept.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa ik vind niet dat je een of meerdere volle bekers bier in je smoel als keeper van de tegenstander maar moet accepteren, al zal je daar verder niet dood aan gaan. Daar is het gezeik over die bekers mee begonnen uiteindelijk.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gezeik begon bij die feyenoorder die Klaassen bijna naar de oogarts stuurde en de ultieme lafaards van de KNVB die kennelijk niet het verstand hebben om zo'n wedstrijd te staken als dat gebeurt.
Wel eens een beker bier vol in je smoel gehad ? Die Schubert bij Vitesse moest destijds een blessurebehandeling krijgen om verder te spelen, daarmee is het hele gezeik begonnen. Zal wel weer een enorm mietje zijn in jouw ogen maar helemaal de bedoeling kan het toch niet zijn. Laat staan als grensrechters ook bekogelt gaan worden zoals we ook hebben gezien. Of een trainer die een stoma naar zich toegeworpen krijgt, al is dat stiekem wel weer grappig. Mensen gaan zich steeds infantieler gedragen lijkt het.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook toen werd het weer een minuut of 10 gestaakt terwijl helemaal niemand er last van had.
Dat het uiteindelijk niet het probleem was lijkt me duidelijk, het geeft alleen maar aan hoe volstrekt belachelijk de regels zijn tegenwoordig. Zelfs bij een vreugdebiertje gaan ze naar binnen totdat de dader gepakt is. Het resultaat is nu ook wel eens dat ze de verkeerde aanwijzen en die door een halve tribune in elkaar gebeukt wordt, ik meen bij NAC.![]()
Maar wat zijn we goed met straffen.
Er wordt al een jaar of 40-45 allerlei rotzooi het veld op gegooid. Het wordt pas echt een probleem als je hoofdzaken (het verwonden van spelers of officials) op dezelfde hoop gaat gooien als een bekertje bier dat men gooit bij het juichen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Begon het bij Feyenoord ja?
Ja.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Begon het bij Feyenoord ja?
Ja een papieren vliegtuigje kan ook heel vervelende snijwonden veroorzaken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel eens een beker bier vol in je smoel gehad ? Die Schubert bij Vitesse moest destijds een blessurebehandeling krijgen om verder te spelen, daarmee is het hele gezeik begonnen. Zal wel weer een enorm mietje zijn in jouw ogen maar helemaal de bedoeling kan het toch niet zijn. Laat staan als grensrechters ook bekogelt gaan worden zoals we ook hebben gezien. Of een trainer die een stoma naar zich toegeworpen krijgt, al is dat stiekem wel weer grappig. Mensen gaan zich steeds infantieler gedragen lijkt het.
Dus we moeten zolang het niet potentieel levensbedreigend is maar gewoon accepteren dat mensen zo nu en dan spelers en officials bekogelen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja een papieren vliegtuigje kan ook heel vervelende snijwonden veroorzaken.
Misschien met elkaar afspreken dat ze tegelijk weggaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Powned legt het even uit.
Dat is niet het enige alternatief natuurlijk. De deurwaarder een week erop langs sturen met een stadionverbod is ook een optie he? Hoef je niet meteen de wedstrijd te staken, met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus we moeten zolang het niet potentieel levensbedreigend is maar gewoon accepteren dat mensen zo nu en dan spelers en officials bekogelen?
Daar komt het wel een beetje op neer ja. Je mag het prima niet normaal vinden, ik drink mijn biertje meestal ook gewoon op, maar dit gebeurt bijna letterlijk in elk land ter wereld en er is maar één land ter wereld waar men volledig op tilt slaat als er een bekertje bier wordt gegooid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus we moeten zolang het niet potentieel levensbedreigend is maar gewoon accepteren dat mensen zo nu en dan spelers en officials bekogelen?
Joh we staken de wedstrijd nu al bij een vreugdebiertje of een leeg bekertje wat 2 cm naast de cornervlag ligt terwijl het spel 50 meter verder ligt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu wordt het spel stilgelegd tot de dader is opgepakt en daarna gaan we gewoon verder.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Joh we staken de wedstrijd nu al bij een vreugdebiertje of een leeg bekertje wat 2 cm naast de cornervlag ligt terwijl het spel 50 meter verder ligt.
Dat is toch niet houdbaar.
Met als gevolg dat mensen letterlijk van het vak af gemept worden. Het slaat nergens op.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nu wordt het spel stilgelegd tot de dader is opgepakt en daarna gaan we gewoon verder.
Maar het spel heeft wel een kwartier stilgelegen met een soort volksgericht op de tribunes. Het gaat ongetwijfeld ook nog wel gebeuren dat er maar gewoon iemand wordt meegenomen omdat ze het niet weten (of dat is al gebeurd).quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nu wordt het spel stilgelegd tot de dader is opgepakt en daarna gaan we gewoon verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |