SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Dat is het misschien ook wel.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Als een vijandelijk leger NL binnenvalt, en bepaalde dierbare personen van mij iets overkomt, dan weet ik van mezelf dat de meest ergste oorlogsmisdaden mogelijk zijn.
Dus ik oordeel niet. Onder bepaalde (psychologische) omstandigheden vind ik dit zeer begrijpelijk.
Dan doel je op oorlogsmisdaden, niet op het feit dat je als soldaat naar een ander land wordt gezonden.quote:Op donderdag 21 september 2023 20:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh, sorry...Nee.
Befehl ist befehl is sinds de processen van Neurenberg geen excuus meer.
Daarnaast stelden de Russen toen dat het conplete Duitse volk verantwoording kon worden aangerekend voir de misdaden van het nazi-regime.
Een land binnenvallen op de manier die Rusland deed is ook gewoon tegen het internationaal recht.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan doel je op oorlogsmisdaden, niet op het feit dat je als soldaat naar een ander land wordt gezonden.
Ja maar, zo openlijk zijn de Russen niet wat betreft hun redenen.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een land binnenvallen op de manier die Rusland deed is ook gewoon tegen het internationaal recht.
Ze hebben geen doel behalve zo veel mogelijk mensen doden.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja maar, zo openlijk zijn de Russen niet wat betreft hun redenen.
Jaja, onderbuik..quote:Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben geen doel behalve zo veel mogelijk mensen doden.
Vooruit: Doodordinair landjepik en de baas willen spelen over voormalige wingewesten dan. Of als dat niet zo is, weet jij wat het doel is?quote:
Dat was ook absoluut fout , dat weet iedereen toen en nu , Balkenende ook , maar zijn vriendje Jaap de grote keffer kreeg een mooie baanquote:Op donderdag 21 september 2023 21:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
En dan moeten de Amerikanen die onder valse voorwendselen Irak binnenvielen ook zweten?
Je overgeven, de wapens opnemen tegen je landgenoten, gewoon weigeren en dan maar zien of je gevangen gezet of gemarteld wordt.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat is de andere keuze? Er zijn er ook die opgepakt worden of anders gemarteld worden dus ik begrijp wel dat ze dan meevechten
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vooruit: Doodordinair landjepik en de baas willen spelen over voormalige wingewesten dan. Of als dat niet zo is, weet jij wat het doel is?
Nou en?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat de militairen die er heen gestuurd worden andere zaken wordt voorgehouden.
Ze wilden checken of hij het meende?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:23 schreef Anton91 het volgende:
Een paar dagen geleden zei Budanov al dat als de Russen begonnen met het aanvallen van de energievoorziening dat Oekraïne hetzelfde zou doen... Is dit dan een gevalletje van wraak? Omdat vanochtend voor het eerst in lange tijd een energiecentrale door de Russen werd aangevallen.
[ twitter ]
Gezakt voor de taaltest. Je bent de zwakste schakel, tot ziens!quote:Op donderdag 21 september 2023 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Russen worden Letland uitgekickt:
[ twitter ]
Natuurlijk wel. Ze voeren de bevelen toch uit?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die kun je dat niet aanrekenen.
Jap, zoals militairen dienen te doen.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ze voeren de bevelen toch uit?
quote:Op donderdag 21 september 2023 22:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze wilden checken of hij het meende?![]()
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Zoals Oekraïnse dronepiloten? Flauw... weet ik. Maar ik vind deze totale nondiscussie bijzonder flauw. En die is toch echt door jou aangezwengeld en ettert al een post of 200 voortquote:Op donderdag 21 september 2023 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jap, zoals militairen dienen te doen.
Prima, maar dit een non-discussie en gezever noemen, slaat nergens op.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zoals Oekraïnse dronepiloten? Flauw... weet ik. Maar ik vind deze totale nondiscussie bijzonder flauw. En die is toch echt door jou aangezwengeld en ettert al een post of 200 voort.
Kortom, stfu... kap met die discussie en ga ergens anders over zeveren ajb. Punt gemaakt en verderrrr....
Thanks.
En ze gaan dood zoals militairen dienen te doen.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jap, zoals militairen dienen te doen.
Uiteraard juich ik het niet toe. Maar er zijn vele, vele omstandigheden te bedenken waarbij dit volstrekt begrijpelijk is.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is het misschien ook wel.
Maar ik vind niet dat we het moeten toejuichen.
Zeker niet de filmpjes waar men brancards aanvalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 september 2023 23:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Uiteraard juich ik het niet toe. Maar er zijn vele, vele omstandigheden te bedenken waarbij dit volstrekt begrijpelijk is.
En natuurlijk is het ook zo dat we iedere dag dit soort shit zien:Ik kan er best inkomen hoor. De oorlog heeft Oekraïne veel verschrikkingen gebracht. Onderzoek wijst ook uit dat iemand als een drone operator, met afstand tot het doelwit, makkelijker het menselijke oogpunt verliest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat het gebeurt is goed te verklaren en voor echt een oordeel moet onderzoek per geval volgen.
Maar dat wil niet zeggen dat het normaal moeten worden gevonden, omdat zo’n Rus maar geen Rus had moeten zijn.
Het is een militair. Heeft dezelfde rechten als een Oekraïense militair.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:56 schreef 3rr0r het volgende:
Hij is niet zomaar een Rus. Hij is een Russische strijdkracht die Oekraine bezet en mensen daar vermoordt.
En nog iets te zeggen over de video?quote:Op donderdag 21 september 2023 23:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik kan er best inkomen hoor. De oorlog heeft Oekraïne veel verschrikkingen gebracht. Onderzoek wijst ook uit dat iemand als een drone operator, met afstand tot het doelwit, makkelijker het menselijke oogpunt verliest.
Dat het gebeurt is goed te verklaren en voor echt een oordeel moet onderzoek per geval volgen.
Maar dat wil niet zeggen dat het normaal moeten worden gevonden, omdat zo’n Rus maar geen Rus had moeten zijn.
Dan had hij zich maar eerder moeten overgeven. Geweer weggooien, handen omhoog doen, en heel rustig richting de Oekraïense linies lopen en schreeuwen dat je je wil overgeven. Je kunt je ook niet overgeven aan een vliegtuig, dus ook niet aan een drone.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is een militair. Heeft dezelfde rechten als een Oekraïense militair.
Video, dan bedoel je die van oheng? Niet kunnen zien zo zonder snel mijn inlog. Zeker verwerpelijk. Als het mijn geliefde of makker zou overkomen zou ik vast niet lief zijn tegen de eerste beste Rus die ik tegen zou komen.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En nog iets te zeggen over de video?
Want het vernederen en martelen van Oekraiense pows is idd iets wat je wel bijna dagelijks wel ziet op de Russische telegram kanalen.
Maar daar wordt verder geen woord (meer) over gerept.
"Dat doen die Russen nou eenmaal"
Wat hebben die met de oorlog te maken?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Russen worden Letland uitgekickt:
[ twitter ]
Ik ben het met je eens dat je iemand die zich heeft overgegeven niet mag afmaken. Maar was de overgave afgerond? Nee. Je kunt je ook niet overgeven aan een drone. Net zoals je je niet kunt overgeven aan een sluipschutter die op vijfhonderd meter afstand zit. Of aan een M142 die van 70 kilometer afstand 180.000 stukken wolfraam op je afschiet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar ik zal maar stoppen met de discussie. De meerderheid is het er hier niet mee eens en meningen gaan toch niet veranderen.
Ze wilden niet integreren.quote:Op vrijdag 22 september 2023 00:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat hebben die met de oorlog te maken?
Letland heeft geen zin om met die ellende opgescheept te zitten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 00:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat hebben die met de oorlog te maken?
quote:The Pentagon will exempt its Ukraine operations from a potential shutdown if lawmakers can’t agree on a deal to fund the government by the end of the month, allowing key training and other activities in support of Kyiv’s forces to move ahead uninterrupted, according to a Defense Department spokesperson.
quote:The move means that the U.S. military’s activities related to the war, such as training of Ukrainian soldiers on American tactics and equipment, as well as shipments of weapons to Kyiv, will continue despite any potential shutdown. As recently as Tuesday, Sherwood had said the shutdown could halt those activities, as POLITICO first reported.
quote:Polish President Andrzej Duda on Thursday claimed that the prime minister’s comments on no longer arming Ukraine had been taken the wrong way, amid a mounting row between the two countries.
quote:Mr Duda argued that “the prime minister’s words were interpreted in the worst way possible”.
“In my opinion, the prime minister meant that we won’t be transferring to Ukraine the new weaponry that we’re currently buying as we modernise the Polish army,” Mr Duda told TVN24 television.
quote:“As we receive the new weaponry from the US and South Korea, we will be releasing the weaponry currently used by the Polish army. Perhaps we will transfer it to Ukraine,” Mr Duda said.
Die kerel glimt gewoon van de botox.quote:
Dat zei ik gisteren al. Storm in een glas water.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:36 schreef quirina het volgende:
Zo Polen heeft zijn keutel weer ingetrokken.
Misselijk.quote:
Murrica bad!quote:Op donderdag 21 september 2023 21:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja maar, zo openlijk zijn de Russen niet wat betreft hun redenen.
En dan moeten de Amerikanen die onder valse voorwendselen Irak binnenvielen ook zweten?
Bovendien wil je geen Russische vijfde colonne in je land hebben, al helemaal niet wanneer je een buurland van Rusland bent en decennialang door de Russen bezet bent geweest.quote:
Je bent mijn held.quote:Op vrijdag 22 september 2023 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar ik zal maar stoppen met de discussie. De meerderheid is het er hier niet mee eens en meningen gaan toch niet veranderen.
Bron? NOS heeft niks, reddit Ukraine ook niet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:36 schreef quirina het volgende:
Zo Polen heeft zijn keutel weer ingetrokken.
De Poolse regering gaf gisteren aan dat ze doorgaan met materiaal uitfaseren en vervangen door Westers spul, en dat de oude zooi naar Oekraine zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Bron? NOS heeft niks, reddit Ukraine ook niet.
O dattes, ja dat postte ik gisteren zelf. Dacht dat het over het opheffen van de graanblokkade ging.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Poolse regering gaf gisteren aan dat ze doorgaan met materiaal uitfaseren en vervangen door Westers spul, en dat de oude zooi naar Oekraine zou kunnen gaan.
Zie post #56, onder andere.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de liveblog van de Volkskrant wordt gemeld dat WSJ meldt dat Oekraïne door de derde/laatst linie heen is?
Ergens ten westen van Verbove?
https://www.volkskrant.nl(...)lement-toe~b7130c8a/
Er zijn Strykers en Marders achter die linies. Ik neem aan dat die infanterie uitladen om daarmee het gat te verbreden en dan daar doorheen met tanks. En daarmee dan shit voor de Russen gaan veroorzaken.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de liveblog van de Volkskrant wordt gemeld dat WSJ meldt dat Oekraïne door de derde/laatst linie heen is? Dat bericht van WSJ kan ik helaas niet lezen en Volkskrant quoten, sja...
Ergens ten westen van Verbove?
https://www.volkskrant.nl(...)lement-toe~b7130c8a/
Complete artikel: https://mil.in.ua/en/news(...)re-arms-for-ukraine/quote:Poland’s defense industry continues to prepare weapons for Ukraine.
Polish President Andrzej Duda said that Prime Minister Mateusz Morawiecki’s words about suspending military aid to Ukraine because of the need for rearmament were taken out of context.
Recently, Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki said that Warsaw was now focused on rearming its own army and therefore was not transferring its military aid to Kyiv.
According to the President of Poland, “the Prime Minister’s words were interpreted in the worst possible way.”
“In my opinion, the Prime Minister simply said this: we are not going to give Ukraine the new arms that we are currently buying as part of the modernization of the Polish army,” he said.
KNIP
Bron NOSquote:Uit de haven van Tsjornomorsk, vlak bij Odesa, is opnieuw een schip vol graan uitgevaren richting Afrika, zo meldt de Oekraïense minister Koebrakov van Infrastructuur op sociale media. De precieze bestemming van het schip Aroyat is onbekend. De Aroyat is geladen met ruim 17 miljoen kilo graan en vaart onder de vlag van Palau, een landje in de Stille Oceaan dat militaire bescherming geniet van de Verenigde Staten.
De Aroyat is het tweede graanschip dat onder de vlag van Palau uitvaart vanuit de regio Odesa: afgelopen zaterdag vertrok al het schip Resilient Africa naar Azië, geladen met zo'n 3 miljoen kilo graan. Beide schepen voeren naar Oekraïne via de 'humanitaire corridor' die het land instelde, nadat Rusland zich had teruggetrokken uit de 'graandeal' die de twee landen hadden gesloten. Die route loopt langs de kust van Roemenië en Bulgarije richting Turkije, allemaal NAVO-landen.
Rusland heeft eerder gezegd dat schepen die uitvaren via de Zwarte Zee legitieme militaire doelwitten zijn, maar heeft tot nu toe nog geen aanvallen uitgevoerd.
Logisch welquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:26 schreef ExTec het volgende:
Meanwhile in sovjet russia...
[ twitter ]
Ik snap dat het half grappig bedoeld is, maar ik wil toch, tegen beter weten in, een obligaat bezwaar aantekenen tegen het wegzetten als ratten van mensen uit Ruslandquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Logisch wel
De pest werd verspreid door ratten (nou ja, technisch gezien door vlooien op ratten, maar ach, details).
En Russen zijn ratten
Ja!!! Tis nu echt elke dag raak daarquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gaat lekker de laatste tijd!
Dat zou inderdaad een zware belediging zijn voor de ratten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik snap dat het half grappig bedoeld is, maar ik wil toch, tegen beter weten in, een obligaat bezwaar aantekenen tegen het wegzetten als ratten van mensen uit Rusland
RT is beetje traag.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:42 schreef Starhopper het volgende:
Voltreffer zo te zien![]()
[ twitter ]
Niet eens ontkennen. Dat valt tegenquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
RT is beetje traag.
Maar altijd leuk om de Russische kant van het verhaal te lezen.
An “enemy” rocket has struck the headquarters of the Russian Black Sea Fleet in Sevastopol, the leader of the Crimean city reported on Friday.
Mikhail Razvozhaev, who serves as governor of the federal-level city, urged residents to keep calm and wait for updates. No immediate reports on casualties or damage were available, he said.
The official stated that some debris fell near a theater in Sevastopol, and called on the public to report any such discoveries to the authorities.
Het is jammer dat ik geen kenner van antennes ben, want het zou interessant zijn om te weten wat ze er allemaal mee doen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:49 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Holy shit, kijk hoeveel antennes dan
Dit alleen zou al genoeg moeten zijn voor een pre-emptive bombardementje op Moskou, uitgevoerd door de internationale gemeenschap.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:40 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Rusland heeft eerder gezegd dat schepen die uitvaren via de Zwarte Zee legitieme militaire doelwitten zijn, maar heeft tot nu toe nog geen aanvallen uitgevoerd.
Midden op de dag. Daar zullen aardig wat Russen dood of gewond zijn geraakt.quote:
Ja, dan zou je haast gaan twijfelen, ware het niet dat we volop foto's en filmpjes hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet eens ontkennen. Dat valt tegen
Voornamelijk radiogolven ontvangen en verzendenquote:Op vrijdag 22 september 2023 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is jammer dat ik geen kenner van antennes ben, want het zou interessant zijn om te weten wat ze er allemaal mee doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |