quote:Polish President Andrzej Duda on Thursday claimed that the prime minister’s comments on no longer arming Ukraine had been taken the wrong way, amid a mounting row between the two countries.
quote:Mr Duda argued that “the prime minister’s words were interpreted in the worst way possible”.
“In my opinion, the prime minister meant that we won’t be transferring to Ukraine the new weaponry that we’re currently buying as we modernise the Polish army,” Mr Duda told TVN24 television.
quote:“As we receive the new weaponry from the US and South Korea, we will be releasing the weaponry currently used by the Polish army. Perhaps we will transfer it to Ukraine,” Mr Duda said.
Die kerel glimt gewoon van de botox.quote:
Dat zei ik gisteren al. Storm in een glas water.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:36 schreef quirina het volgende:
Zo Polen heeft zijn keutel weer ingetrokken.
Misselijk.quote:
Murrica bad!quote:Op donderdag 21 september 2023 21:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja maar, zo openlijk zijn de Russen niet wat betreft hun redenen.
En dan moeten de Amerikanen die onder valse voorwendselen Irak binnenvielen ook zweten?
Bovendien wil je geen Russische vijfde colonne in je land hebben, al helemaal niet wanneer je een buurland van Rusland bent en decennialang door de Russen bezet bent geweest.quote:
Je bent mijn held.quote:Op vrijdag 22 september 2023 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar ik zal maar stoppen met de discussie. De meerderheid is het er hier niet mee eens en meningen gaan toch niet veranderen.
Bron? NOS heeft niks, reddit Ukraine ook niet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:36 schreef quirina het volgende:
Zo Polen heeft zijn keutel weer ingetrokken.
De Poolse regering gaf gisteren aan dat ze doorgaan met materiaal uitfaseren en vervangen door Westers spul, en dat de oude zooi naar Oekraine zou kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Bron? NOS heeft niks, reddit Ukraine ook niet.
O dattes, ja dat postte ik gisteren zelf. Dacht dat het over het opheffen van de graanblokkade ging.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Poolse regering gaf gisteren aan dat ze doorgaan met materiaal uitfaseren en vervangen door Westers spul, en dat de oude zooi naar Oekraine zou kunnen gaan.
Zie post #56, onder andere.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de liveblog van de Volkskrant wordt gemeld dat WSJ meldt dat Oekraïne door de derde/laatst linie heen is?
Ergens ten westen van Verbove?
https://www.volkskrant.nl(...)lement-toe~b7130c8a/
Er zijn Strykers en Marders achter die linies. Ik neem aan dat die infanterie uitladen om daarmee het gat te verbreden en dan daar doorheen met tanks. En daarmee dan shit voor de Russen gaan veroorzaken.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Op de liveblog van de Volkskrant wordt gemeld dat WSJ meldt dat Oekraïne door de derde/laatst linie heen is? Dat bericht van WSJ kan ik helaas niet lezen en Volkskrant quoten, sja...
Ergens ten westen van Verbove?
https://www.volkskrant.nl(...)lement-toe~b7130c8a/
Complete artikel: https://mil.in.ua/en/news(...)re-arms-for-ukraine/quote:Poland’s defense industry continues to prepare weapons for Ukraine.
Polish President Andrzej Duda said that Prime Minister Mateusz Morawiecki’s words about suspending military aid to Ukraine because of the need for rearmament were taken out of context.
Recently, Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki said that Warsaw was now focused on rearming its own army and therefore was not transferring its military aid to Kyiv.
According to the President of Poland, “the Prime Minister’s words were interpreted in the worst possible way.”
“In my opinion, the Prime Minister simply said this: we are not going to give Ukraine the new arms that we are currently buying as part of the modernization of the Polish army,” he said.
KNIP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |