SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heuh, is Poetin 'links' dan?quote:Op maandag 18 september 2023 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het fantasiewereldje van oorlogshitsend 'links' wordt steeds gekker.
De einduitslag is nog voldoende tijd voor. Het is zaak de EU tot een machtig militair blok te maken. Zodat de nieuwe Rus in de broek plast als ze maar kijken in de richting over hun eigen grenzen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:40 schreef GrumpyFish het volgende: [..] Wat is die einduitslag waar je het over hebt? Is dat 2023 in geval dat ze nu een land-voor-vrede deal zouden maken? Of is de einduitslag medio 2030, als Rusland weer eens op bezoek komt om nog wat land te claimen? Of 2040, nadat ze weer wat hebben geclaimd? Of op het moment dat ze heel Oekrane hebben geclaimd? Soms (altijd?) moet je een bully een klap op zn bek geven ipv steeds je lunchgeld maar af te staan in ruil voor niet in elkaar geslagen te worden.
Via Rob de Wijk.quote:Op maandag 18 september 2023 19:41 schreef xpompompomx het volgende:
Vraag me eigenlijk wel af waar het idee dat Oekrane land zou moeten afstaan om de oorlog te beindigen vandaan komt? n of andere Ruzzische trollenfabriek of inlichtingendienst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Water towers can fly! :D
Wat geeft je het idee dat ik links zou zijn?quote:Op maandag 18 september 2023 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het fantasiewereldje van oorlogshitsend 'links' wordt steeds gekker.
Ja, wat is het nou? Is ie dood of niet? Hij was toch al herezen?quote:"We have no information on this," Kremlin spokesman Dmitry Peskov told reporters.
https://www.reuters.com/w(...)s-health-2023-09-18/quote:MOSCOW, Sept 18 (Reuters) - The Kremlin said on Monday that it had no information on the health of Chechen leader Ramzan Kadyrov...
Als we van Rusland nu een grote parkeerplaats maken, dan hebben we tijd genoeg om een sterk leger op te bouwen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De einduitslag is nog voldoende tijd voor. Het is zaak de EU tot een machtig militair blok te maken. Zodat de nieuwe Rus in de broek plast als ze maar kijken in de richting over hun eigen grenzen.
Maar daarvoor is een hele omslag nog nodig, maar niet ondenkbaar
Laaggeletterde bullebak orangeman die zal proberen zelensky te chanteren om akkoord te gaan is machtsvertoon?quote:Op maandag 18 september 2023 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Als door machtsvertoon de VS het oplost gebeurt het tegenovergestelde
Waar heb je het over?quote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De einduitslag is nog voldoende tijd voor. Het is zaak de EU tot een machtig militair blok te maken. Zodat de nieuwe Rus in de broek plast als ze maar kijken in de richting over hun eigen grenzen.
Ja dat lukt dus niet voordat we een groot (machtig) leger hebben. En van de VS kunnen (en mogen) we dat niet verwachten.quote:Op maandag 18 september 2023 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als we van Rusland nu een grote parkeerplaats maken, dan hebben we tijd genoeg om een sterk leger op te bouwen.
We hebbenquote:Op maandag 18 september 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat lukt dus niet voordat we een groot (machtig) leger hebben. En van de VS kunnen (en mogen) we dat niet verwachten.
Het laatste grote westerse Europese leger is alweer ff geleden.
Stoppen van de oorlog, door een pact te sluiten. Intussen een enorm machtig blok vormen, nooit meer last van Rusland hebben.quote:
De stelling dat Obama's huidskleur het probleem voor de Republikeinen zou zijn is wel redelijk standaard in het liberal evangelie, dat overigens slechts in naam links is.quote:Op maandag 18 september 2023 19:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat geeft je het idee dat ik links zou zijn?
Nee. Want dan moet Oekrane grondgebied afstaan.quote:Op maandag 18 september 2023 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stoppen van de oorlog, door een pact te sluiten. Intussen een enorm machtig blok vormen, nooit meer last van Rusland hebben.
En dan zo'n figuur die zelf niet aan het front staat die dan commentaar gaat leverenquote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef superniger het volgende:
Dit doet mij denken aan 'Help, mijn man is klusser'.
Vrouwen kunnen ook vechten.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-sommige-mannen-niet
Wat kan ons dat nou schelen, klein beetje. Even slikken en weer doorgaan.quote:Op maandag 18 september 2023 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Want dan moet Oekrane grondgebied afstaan.
"Ik ben heel erg blij met deze strijd, want eindelijk is er een front. Er is nu een front tegen de globalisten. Ik hoop dat Rusland wint. Ik vind het fantastisch dat er iemand zoals Poetin is"quote:Op maandag 18 september 2023 19:40 schreef Weltschmerz het volgende: [..] Het fantasiewereldje van oorlogshitsend 'links' wordt steeds gekker.
Ons? Wie is ons? Ik hoor daar in ieder geval niet bij.quote:Op maandag 18 september 2023 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat kan ons dat nou schelen, klein beetje. Even slikken en weer doorgaan.
Je kunt niet ontkennen dat Obama's huidskleur en afkomst op het maga-deel der republikeinen als een rode lap op een stier werkten.quote:Op maandag 18 september 2023 19:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De stelling dat Obama's huidskleur het probleem voor de Republikeinen zou zijn is wel redelijk standaard in het liberal evangelie, dat overigens slechts in naam links is.
quote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Via Rob de Wijk.Toch jammer dat ik nog steeds zijn naam vaak voorbij zie komen. Een derde van Oekraine weggeven is wel een redelijke eis hoor, geen probleem. Je moet die Poetin wel een gouden Manhattan brug bieden hoor, anders gaan we allemaal dood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook liever van niet maar het grootste verlies dateert al van 2014.quote:Op maandag 18 september 2023 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ons? Wie is ons? Ik hoor daar in ieder geval niet bij.
En dat verlies gaan ze terugpakken.quote:Op maandag 18 september 2023 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb ook liever van niet maar het grootste verlies dateert al van 2014.
Lospedrosaquote:Op maandag 18 september 2023 19:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Ik wilde nog tikken of we hem nou voor 1 avondje kapot konden negeren maar was niet snel genoeg.
Het heeft geen enkele zin met hem te discussiren.
Hij begint morgen doodleuk weer helemaal van voren af aan.
Nvmquote:
"Give birth to future drunks, thieves and rapists for the motherland"quote:Op maandag 18 september 2023 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Translated: "Kitchen, Children, Church! The meaning and greatness of Russian women."
Kinder, Kche, Kirche.
Het maga deel? In 2007? Wat zei ik nou over het fantasiewereldje?quote:Op maandag 18 september 2023 19:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat Obama's huidskleur en afkomst op het maga-deel der republikeinen als een rode lap op een stier werkten.
Iedereen weet dat die lui pas 9 jaar later uit de lucht kwamen vallen.quote:Op maandag 18 september 2023 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maga deel? In 2007? Wat zei ik nou over het fantasiewereldje?
Het is idd dieptriest dat het rijkste en machtigste land ter wereld eerst kon kiezen tussen warmonger Hillary en Trump.quote:Op maandag 18 september 2023 20:00 schreef Momo het volgende:
Biden![]()
Trump![]()
![]()
![]()
Mensen die opkijken naar Trump![]()
![]()
![]()
Achterlijk land waar je alleen president kan worden met tyfus veel geld ook al ben je seniel of debiel![]()
![]()
Pas op dat je niet te zuur wordtquote:Op maandag 18 september 2023 20:00 schreef Momo het volgende:
Biden![]()
Trump![]()
![]()
![]()
Mensen die opkijken naar Trump![]()
![]()
![]()
Achterlijk land waar je alleen president kan worden met tyfus veel geld ook al ben je seniel of debiel![]()
![]()
Het fantasiewereldje waar jouw linkse "oorloghitsers" wonen?quote:Op maandag 18 september 2023 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke lui bedoel je precies?quote:Op maandag 18 september 2023 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen weet dat die lui pas 9 jaar later uit de lucht kwamen vallen.
[..]
Via Rob de Wijk.Ongelooflijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even de hele quote:
Allemaal 'wetenschappers' die het zo goed weten welke kant het op moet met de wereld. Blij dat we daar niet naar geluisterd hebben. Eigenlijk is die Rob de Wijk met die hele HCSS club van hem staatsgevaarlijk. Ze worden bijna dagelijks uitgenodigd op tv of radio waarbij de kans bestaat dat beleidsmakers worden benvloed. Zij denken er ongeveer hetzelfde over als Elon Musk en Donald Trump. Wapenstilstand onderhandelen en dan kan het restant van Oekrane (rompstaat) lid worden van de Navo of een soort Isral-scenario tegemoet gaan.quote:"Nederlandse hoogleraren zien kansen voor vrede. Volgens Rob de Wijk (Universiteit Leiden) vallen de Russische eisen ‘wel mee’: demilitarisering, neutraliteit, erkenning van de Krim, erkenning van het separatistische Donetsk en Loehansk. Jolle Demmers (Universiteit Utrecht) adviseert het Westen de ‘misplaatste masculiene eerzucht’ op te geven en Kyiv voorgoed buiten te sluiten. Bij hoogleraar Luuk van Middelaar (Universiteit Leiden) weerspiegelt inwilliging van Russische eisen de ‘machtspolitieke status quo’. Als alternatief schermt hij met een Derde Wereldoorlog. Doen dus, en zwichten voor de eisen.'
CNNquote:A fifth vessel has left Odesa port and is heading along a temporary Black Sea corridor established to evacuate vessels that became trapped when the war began, according to a statement from the Ukrainian government Monday.
According to the statement, "The bulk carrier PUMA (Cayman Islands) left the Odesa seaport this morning and is now heading to the Bosporus through the established corridor of ship traffic. The vessel is loaded with 16,000 tonnes of metal and 14,000 tonnes of rapeseed."
Dat idee heb je van mij gestolen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet alsof Trump enkel en alleen nieuw stemvee wist te trekken.quote:Op maandag 18 september 2023 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EU is de volgende supermacht, ik roep het al een tijdje.quote:
Nee, maar van het traditioneel racistische kleindeel van de republikeinen zal een groot deel tussen 2007 en 2015 overleden zijn. Maga heeft daar ook weinig mee te maken, dat zijn juist mensen die veel met Trump hebben dan met de republikeinse partij.quote:Op maandag 18 september 2023 20:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is niet alsof Trump enkel en alleen nieuwe stemvee wist te trekken.
quote:Op maandag 18 september 2023 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar van het traditioneel racistische kleindeel van de republikeinen zal een groot deel tussen 2007 en 2015 overleden zijn. Maga heeft daar ook weinig mee te maken, dat zijn juist mensen die veel met Trump hebben dan met de republikeinse partij.
Natuurlijk willen die liever in Oekraine wonen dan in een gemiddeld Russisch dorp zonder riolering of verharde wegen.quote:
Zijn de helmen op?quote:
Volgens mij is nog steeds het doel om Kiev te veroveren. Niet nu direct natuurlijk, maar denk dat deze oorlog nog wel 10-20 jaar kan duren.quote:
De manier hoe Rusland oorlog voert en gebieden en steden veroverd is dat na die innamen ook zo.quote:Op maandag 18 september 2023 20:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Natuurlijk willen die liever in Oekraine wonen dan in een gemiddeld Russisch dorp zonder riolering of verharde wegen.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het doel is om het oude Russische rijk/Sovjet Uni te herstellen.quote:Op maandag 18 september 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is nog steeds het doel om Kiev te veroveren. Niet nu direct natuurlijk, maar denk dat deze oorlog nog wel 10-20 jaar kan duren.
Een Rus die hoogverraad pleegt tegen Oekraine? Dat kan alleen een Oekrainer doen toch, of is dit een andere definitie dan de gangbare?quote:Op maandag 18 september 2023 21:00 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)nian-officer-to-spy/
De "Security Service of Ukraine" (SSU) Heeft in Dnipro een Russische FSB medewerker aangehouden die zich verkleed had als een Oekraense officier in het leger en spioneerde voor Rusland. Hij hield onder andere de treinverbindingen die gebruikt worden voor militaire logistiek in de gaten, alsook de troepenbewegingen. En hij probeerde ook de luchtafweersystemen in kaart te brengen. Hij wordt aangeklaagd voor hoogverraad en het voorhanden hebben van wapens en ammunitie.
[..]
Via Rob de Wijk.Gaat het om de volledige oblasten of om de huidige grenzen bij Donetsk en Loehansk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
quote:Op maandag 18 september 2023 21:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een Rus die hoogverraad pleegt tegen Oekraine? Dat kan alleen een Oekrainer doen toch, of is dit een andere definitie dan de gangbare?
Misschien dat hij een burger van Oekrane is die gerekruteerd was door de FSB als spion. Ik heb het aangepast in het stukje wat ik er over geschreven heb naar: "een medewerker van de Russische FSB"quote:Article 111. High treason
1. High treason, that is an act willfully committed by a citizen of Ukraine in the detriment of sovereignty, territorial integrity and inviolability, defense capability, and state, economic or information security of Ukraine: joining the enemy at the time of martial law or armed conflict, espionage, assistance in subversive activities against Ukraine provided to a foreign state, a foreign organization or their representatives, -
shall be punishable by imprisonment for a term of twelve to fifteen years with or without the confiscation of property.
2. A citizen of Ukraine shall be discharged from criminal liability where, he has not committed any acts requested by a foreign state, a foreign organization or their representatives and voluntarily reported his ties with them and the task given to government authorities.
De onderhandelingen gingen om de volledige oblasten volgens mij. Maar ik kan mij vergissen.quote:Op maandag 18 september 2023 21:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaat het om de volledige oblasten of om de huidige grenzen bij Donetsk en Loehansk?
Dat lijkt me wel, er zijn heel veel van dit soort rechtzaken in Oekrane. Een paar dagen terug is ook de voormalig president aangeklaagd voor hoogverraad:quote:Op maandag 18 september 2023 21:15 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat hij een burger van Oekrane is die gerekruteerd was door de FSB als spion. Ik heb het aangepast in het stukje wat ik er over geschreven heb naar: "een medewerker van de Russische FSB"
Het artikel zelf is hier ook niet helemaal duidelijk in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op maandag 18 september 2023 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het feest begint op 1 minuut:Ja maar ja maar ja maar,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nazi's
<signature here>.
quote:Op maandag 18 september 2023 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het feest begint op 1 minuut:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt. Rusland eist al heel lang om erkenning van volledige oblasten (ook al hebben ze maar een deel veroverd).quote:Op maandag 18 september 2023 21:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De onderhandelingen gingen om de volledige oblasten volgens mij. Maar ik kan mij vergissen.
Dat zijn slimme mannen, na de oorlog kun je namelijk mooi terug naar een land met een enorm vrouwenoverschot.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekrane.
Bang voor de dood. Straks wel de lusten willen waarschijnlijk van een vrij land. Ook als vrouw zonder kinderen kan je nuttig zijn voor de strijd, ondersteunend of zelf vechten, zou je zeggen. Maar zover is men nog niet in Oekraine. Echter zou je als Oekrainse vrouw terughoudend moeten zijn in mannen er op aanspreken/kijken als je zelf wel veilig hier zit. De vraag is wel ook of die mensen elders in Oekraine wel een huis kunnen krijgen als ze zelf uit bezet of gevaarlijk gebied komen.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Mooi item. Het is onbegrijpelijk dat Nederland deserteurs en lafaards niet actief opspoort, arresteert en terugstuurt naar Oekrane.
Het feest begint op 1 minuut:Gezellige sausage party, geen vrouw te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 18 september 2023 21:47 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Gezellige sausage party, geen vrouw te zien.
Je kunt je ook voorstellen dat die mannen als de oorlog voorbij is A nog terug willen en B bij de bevolking nog wel welkom zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zijn slimme mannen, na de oorlog kun je namelijk mooi terug naar een land met een enorm vrouwenoverschot.
Dit artikel lijkt me overigens ook wat sexistisch, waarom gaan deze vrouwen zelf niet naar het front?
Dat valt mij ook op ja. Sinds het begin van de oorlog hangt hij hier rond maar hij komt steeds terug op hetzelfde riedeltje: dat Oekrane beter akkoord kan gaan met afstaan van grondgebied. Zo redeneer je als het je niet kan schelen, wat hij in de laatste post ook toegeeft. Een uitermate laf en egostisch persoon gaat er schuil achter de username 'Lospedrosa' vermoed ik.quote:Op maandag 18 september 2023 19:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Het heeft geen enkele zin met hem te discussiren.
Hij begint morgen doodleuk weer helemaal van voren af aan.
Ga toch fietsen mensquote:Op maandag 18 september 2023 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op ja. Sinds het begin van de oorlog hangt hij hier rond maar hij komt steeds terug op hetzelfde riedeltje: dat Oekrane beter akkoord kan gaan met afstaan van grondgebied. Zo redeneer je als het je niet kan schelen, wat hij in de laatste post ook toegeeft. Een uitermate laf en egostisch persoon gaat er schuil achter de username 'Lospedrosa' vermoed ik.
wil jij dat die oorlog nog 5 jaar door gaat ??quote:Op maandag 18 september 2023 21:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op ja. Sinds het begin van de oorlog hangt hij hier rond maar hij komt steeds terug op hetzelfde riedeltje: dat Oekrane beter akkoord kan gaan met afstaan van grondgebied. Zo redeneer je als het je niet kan schelen, wat hij in de laatste post ook toegeeft. Een uitermate laf en egostisch persoon gaat er schuil achter de username 'Lospedrosa' vermoed ik.
Dit is het probleem met een langdurige oorlog altijd; het terugkeerratio van vluchtelingen loopt terug.quote:Op maandag 18 september 2023 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt je ook voorstellen dat die mannen als de oorlog voorbij is A nog terug willen en B bij de bevolking nog wel welkom zijn.
Maar goed kunnen hier weer banen oppakken dan maar![]()
Niemand wil dat die oorlog doorgaat maar toegeven aan Rusland is geen optie. Nooit.quote:Op maandag 18 september 2023 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wil jij dat die oorlog nog 5 jaar door gaat ??
Poetin kan niet opgeven want dan gaat ie dood
Wat blijft er over van Oekraine na nog 5 jaar ?/
Gelukkig maar dan dat jij niets te kiezen hebtquote:Op maandag 18 september 2023 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of is het beter om die gebieden die nu al verrrussischt zijn te laten en dan de NAVO omarmen en voor veiligheid kiezen ?/
Als er geen zicht is op een economische ineenstorting van Rusland is, dan zou ik voor onderhandelingen kiezen
Een filmpje over hoe Rusland de rest van de wereld probeert te benvloeden, of juist de mond te snoeren door hun buitenlandbeleid. Hier heeft Rusland in de afgelopen jaren al meer dan 300 miljoen aan uitgegeven.quote:Putin's Arsenal: From spies and hacks to coups and hit jobs
quote:Swedish media have reported that Paludan’s demonstration permit of 320 Swedish krona (25, $31) was paid for by a former contributor to the Kremlin-backed channel RT, Chang Frick, who now does regular media spots for the far-right Sweden Democrats. Frick has confirmed he paid for the permit to hold the protest, but denied he had asked anyone to burn the Muslim holy book.
Al blijkt later dat hij in een interview (al grappend) had gezegd dat Putin zijn echte baas was.quote:He also told the website that he had not worked for Russia Today, later rebranded as RT, since 2014, and had not supported Russia since the annexation of Crimea.
Dit zou mij in elk geval niks verbazen. Dit is een van de redenen dat Turkije het toetreden van Zweden tot de NATO tegenhoudt. En heeft tegelijkertijd ook de halve wereld boos gemaakt op Zweden.quote:Speaking to the New York Times in 2019 he joked about his ties to the Russian president Vladimir Putin. As he pulled out a wad of rouble notes from a recent trip to Russia, he told the reporter: “Here is my real boss! It’s Putin!”
Logisch.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Verbazingwekkender zijn die 2 auto's die daar lange tijd midden op dat kruispunt blijven staanquote:Op maandag 18 september 2023 22:50 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Jammer dat de schade mee lijkt te vallen.
Relatie kwam in juni inderdaad ook al langs: NWS / Zweden geeft toestemming voor protest met koranverbrandingquote:Op maandag 18 september 2023 22:30 schreef Delenlill het volgende:
het verbranden van de Koran in Zweden ook gefinancierd werd door iemand met banden met het Kremlin.
Het feest begint op 1 minuut:Fascinerend de geschiedenis van het jodendom in Oekrane dat groot werd toen de toenmalige heersers van wat nu oekrine is, de khazaren, een Turkse volk, zich bekeerd tot het jodendom. Andere tijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
De mannelijke dienstplichtige die nu in het buitenland zit (tenzij toestemming) staat op een zwarte lijst. Als ze terugkeren riskeren ze een jarenlange gevangenisstraf.quote:Op maandag 18 september 2023 21:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Bang voor de dood. Straks wel de lusten willen waarschijnlijk van een vrij land. Ook als vrouw zonder kinderen kan je nuttig zijn voor de strijd, ondersteunend of zelf vechten, zou je zeggen. Maar zover is men nog niet in Oekraine. Echter zou je als Oekrainse vrouw terughoudend moeten zijn in mannen er op aanspreken/kijken als je zelf wel veilig hier zit. De vraag is wel ook of die mensen elders in Oekraine wel een huis kunnen krijgen als ze zelf uit bezet of gevaarlijk gebied komen.
Oekraine kan ook niet opgeven want dan gaat Zelensky dood. En nu? Bovendien is dan al het verlies voor niks geweest.quote:Op maandag 18 september 2023 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of is het beter om die gebieden die nu al verrrussischt zijn te laten en dan de NAVO omarmen en voor veiligheid kiezen ?/
Als er geen zicht is op een economische ineenstorting van Rusland is, dan zou ik voor onderhandelingen kiezen
Wtf, dat overleefd?quote:
Geheid. Die gaan niet zo'n leuk leven krijgen bij terugkomst.quote:Op maandag 18 september 2023 23:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De mannelijke dienstplichtige die nu in het buitenland zit (tenzij toestemming) staat op een zwarte lijst. Als ze terugkeren riskeren ze een jarenlange gevangenisstraf.
nee zelensky zal tzt vervangen worden zo werkt dat in een democratiequote:Op maandag 18 september 2023 23:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine kan ook niet opgeven want dan gaat Zelensky dood. En nu? Bovendien is dan al het verlies voor niks geweest.
Het gaat niet alleen om die gebieden, ze willen daarnaast ook een Oekrainse demilitarisatie en neutraliteit. Demilitarisatie met Rusland as buurman is natuurlijk geen optie, met zulke buren moet je je juist tot de tanden toe bewapenen, en neutraliteit betekent dus niet bij de EU of de Navo, waardoor ze in de nabije toekomst gewoon opnieuw door de Russische verkrachters besprongen gaan worden. Al met al zijn dit onacceptabele voorwaarden.quote:Op maandag 18 september 2023 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin zal nooit stoppen minstens tot alle landen van de CCCP terug zijn veroverdquote:Op maandag 18 september 2023 23:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oekraine kan ook niet opgeven want dan gaat Zelensky dood. En nu? Bovendien is dan al het verlies voor niks geweest.
Maar het valt denk ik wel mee hoor. Poetin kan gewoon zeggen dat de Nazis gedood zijn en daarmee de speciale operatie geslaagd. En haar soldaten terugtrekken.
De Oekraiense bevolking wil haar land verdedigen. Een politicus die wil kapituleren gaat daar geen president worden.quote:Op maandag 18 september 2023 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee zelensky zal tzt vervangen worden zo werkt dat in een democratie
oorlog is altijd verlies
Waar baseer je dit eigenlijk op?quote:Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin zal nooit stoppen minstens tot alle landen van de CCCP terug zijn veroverd
poetin is gek
daarom een eind aan de oorlog en een zeeeer stevige defensie neerzetten aan de grens van NATO
Wij kunnen niet de oorlog beeindigen. Hooguit kunnen we onze handen van Oekrain aftrekken. Maar de oorlog gaat daar dan gewoon door hoor.quote:Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin zal nooit stoppen minstens tot alle landen van de CCCP terug zijn veroverd
poetin is gek
daarom een eind aan de oorlog en een zeeeer stevige defensie neerzetten aan de grens van NATO
Waarom zou rusland jouw logica moeten volgen? Het Kremlin heeft hun eigen logica en motieven.quote:Op maandag 18 september 2023 23:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar baseer je dit eigenlijk op?
Oekrane was geen formeel Navo lid. Had daardoor een soort vogelvrije status, trok wel erg naar het westen en Rusland leidt naar verluidt enorme verliezen.
Ik zie niet in hoe Rusland van bijvoorbeeld Polen of Finland zou kunnen winnen. En dan zonder steun van de rest van de Navo..
We kunnen de oorlog beindigen door Ukraine vol te pompen met wapens.quote:Op maandag 18 september 2023 23:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij kunnen niet de oorlog beeindigen. Hooguit kunnen we onze handen van Oekrain aftrekken. Maar de oorlog gaat daar dan gewoon door hoor.
volzetten met honderden tactische kernwapens met ieder tien voudige koppenquote:Op maandag 18 september 2023 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We kunnen de oorlog beindigen door Ukraine vol te pompen met wapens.
quote:Elon Musk likes to think he saved us from Armageddon. He’s just brought it closer.
Timothy Snyderhttps://www.theguardian.c(...)ser?CMP=share_btn_twSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Definitely not CIA
Nee, dat helpt niet. Nucleare wapens zijn geen bruikbaar wapen in dit conflict. Hooguit om het te voorkomen.quote:Op maandag 18 september 2023 23:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volzetten met honderden tactische kernwapens met ieder tien voudige koppen
als afschrikking , kom je de grens over , dan krijg je tactische kernkopjes op je hoofdquote:Op maandag 18 september 2023 23:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet. Nucleare wapens zijn geen bruikbaar wapen in dit conflict. Hooguit om het te voorkomen.
Dat zie je ook aan rusland: dreigen met kernwapens kan wel, maar gebruiken kan niet.
Maar wel heel veel corruptie.quote:Op maandag 18 september 2023 23:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee zelensky zal tzt vervangen worden zo werkt dat in een democratie
oorlog is altijd verlies
Vond dit en moest aan je vraag denken, weliswaar geen wapens.quote:Op zondag 17 september 2023 13:05 schreef BEFEM het volgende:
Zal het leveren van wapens door Noord-Korea aan Rusland zorgen voor dat Zuid-Korea gaat leveren aan Oekrane?
https://mil.in.ua/en/news(...)vehicles-to-ukraine/quote:South Korea hands over to Ukraine two K600 combat engineering vehicles, according to the Chosun website.
Both vehicles are based on the K1 Type 88 tank.
The South Korean government will provide two K600 CEV combat engineering vehicles in addition to the metal detectors at the request of the President of Ukraine, Volodymyr Zelensky.
The transfer of non-lethal weapons is part of a promise made by South Korean President Yoon Suk Yeol during the G7 summit held in Hiroshima in May 2022.
Rest van de artikel staat op URL
Ja, die Russen zijn eindeloos corrupt. Rusland moet kapot.quote:Op maandag 18 september 2023 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar wel heel veel corruptie.
Bron is "Jay in kyiv" en volgens mij heb ik wel vaker sterke verhalen van hem gelezen. Neem dit maar met een flinke schep zout.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ik heb maar matig zin om terug te lezen, is dit nieuws?
Er schoven er nog een paar langs op Twitter (bah x). Maar nog weinig grotere namen die het melden inderdaad.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:28 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Bron is "Jay in kyiv" en volgens mij heb ik wel vaker sterke verhalen van hem gelezen. Neem dit maar met een flinke schep zout.
Blijf het gerust Twitter noemen (doe ik ook) en laat X maar weg. Fuck Elon met zijn debiele naamswijziging.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er schoven er nog een paar langs op Twitter (bah x). Maar nog weinig grotere namen die het melden inderdaad.
Top.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Schijnbaar beschadigd ipv gezonken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 00:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Damn, jammer dat ze hem niet neer hebben kunnen halen na zoveel schietwerk. Best wel een grote boem.quote:Shahed Drone Makes it through Small arms fire.
Dat zag er uit als een direct hit op een groepje Russen. Jammer dat een deel van hun nog mobiel waren. Al weten we natuurlijk niet wat de schade is.quote:Video shows cluster munitions hitting Russian infantry.
quote:Robert Magyar shows how his Kamikaze drones destroyed 13 units of enemy equipment today. Jagga Jagga!
quote:VISUAL INVESTIGATIONS
Evidence Suggests Ukrainian Missile Caused Market Tragedy
Witness accounts and an analysis of video and weapon fragments suggest a Ukrainian missile failed to hit its intended target and landed in a bustling street, with devastating consequences.
https://www.nytimes.com/2(...)ntynivka-market.htmlquote:But evidence collected and analyzed by The New York Times, including missile fragments, satellite imagery, witness accounts and social media posts, strongly suggests the catastrophic strike was the result of an errant Ukrainian air defense missile fired by a Buk launch system.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:01 schreef BlaZ het volgende:
De New York Times had vandaag een artikel over de raket die Kostantinivka trof:
[..]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ntynivka-market.html
Dit waardeer ik aan de NYT... altijd uitzoeken wat er (mogelijk gebeurd kan zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het artikel gelezen. En wat zij vermelden klinkt zeker aannemelijk. Al zijn ze er zelf ook niet 100 procent zeker van. Daar zij verschillende experts ingeschakeld hebben die hun onderzoek bevestigen ga ik er nu ook van uit dat dit waarschijnlijk een noodlottig ongeval is geweest. Al ben ik nog steeds niet 100 procent zeker. Omdat hun bewijs vooral indirect is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben is de helicrash met de hele staf van ministers interne zaken op of vlakbij een kleuterschool.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:07 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit waardeer ik aan de NYT... altijd uitzoeken wat er (mogelijk gebeurd kan zijn.
Ik blijf me verbazen (well offtopic).
Hoe kan het toch dat mensen NYT niet onafhankelijke krant noemen en die krant in discrediet bremgen. Maar Tucker Carlson, Breibert, Ongehoord Nederland, Jensen etc, als serieuze bron zien?
Waarom kom je dan wel met dit verouderde, onjuiste filmpje aanzetten? 🤷♂️quote:Op dinsdag 19 september 2023 06:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Al is de New York Times wel een goede bron. Kan alleen het artikel niet lezen. Dus kan me er verder niet over uitweiden. Of meer informatie lezen over hun ander bewijs.
Ik vind het niet zo relevant of de raket Russisch of Oekraens was. Vast staat dat die raket daar nooit terecht was gekomen als Rusland buiten Oekrane was gebleven.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:16 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen. En wat zij vermelden klinkt zeker aannemelijk. Al zijn ze er zelf ook niet 100 procent zeker van. Daar zij verschillende experts ingeschakeld hebben die hun onderzoek bevestigen ga ik er nu ook van uit dat dit waarschijnlijk een noodlottig ongeval is geweest. Al ben ik nog steeds niet 100 procent zeker. Omdat hun bewijs vooral indirect is.
Op deze foto's lijkt het alleen alsof de rookmachines weer zijn aangezet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:12 schreef Starhopper het volgende:
Kerch bridge on fire!!!!
[ twitter ]
Zijn dit niet de foto's van de vorige keer?
Wat let je om je te melden aan het front?quote:Op maandag 18 september 2023 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En het Westen kan ook niet terug. Putin heeft de EU de oorlog verklaard met zijn energiechantage.
We knokken het uit tot het einde.
Als er een zinnige eenheid met zinnige spullen en training iets zinnigs gaat doen, valt daar over te praten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat let je om je te melden aan het front?
Ik heb ook zo mijn vraagtekens, er is dit keer geen " er zijn explosies gehoord" melding.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:12 schreef Starhopper het volgende:
Kerch bridge on fire!!!!
[ twitter ]
Zijn dit niet de foto's van de vorige keer?
Maar ze zoeken bij het rus leger ook vrijwilligers h?quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Idd ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
Krijg hier toch wel wrange smaak bij hoe (in de tijden waar je gecanceled wordt als je suggereert dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen) makkelijk vrouwen praten over dat bijvoorbeeld een 18 jarig tenger jochie maar even zich aan het front moet melden terwijl zij veilig hier blijven. Terwijl fitte vrouwen net zo goed een militaire bijdrage kunnen leveren.
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraners hier op te vangen, Oekraners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraners speelt).quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
Krijg hier toch wel wrange smaak bij hoe (in de tijden waar je gecanceled wordt als je suggereert dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen) makkelijk vrouwen praten over dat bijvoorbeeld een 18 jarig tenger jochie maar even zich aan het front moet melden terwijl zij veilig hier blijven. Terwijl fitte vrouwen net zo goed een militaire bijdrage kunnen leveren.
Dat speelt bij iedereen en elke land.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraners hier op te vangen, Oekraners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraners speelt).
Daarom zette ik ook tussen haakjes dat het niet alleen bij Oekraners speelt. Maar goed, dit topic gaat natuurlijk wel over de oorlog in Oekrane.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:32 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat speelt bij iedereen en elke land.
Of denk je dat alle mannen hier keurig blijven wanneer er bij ons oorlog uitbreekt?
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Opflikkeren met je nacho sympathien .quote:
Ik denk niet dat er ook maar 1 iemand in dit topic is die hier anders dan jij over denkt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.
CNNquote:A warehouse worker was killed and more than 300 metric tons of humanitarian supplies were destroyed during a Russian drone attack on Lviv early Tuesday, the western Ukrainian city's mayor said.
Speaking at the scene of an extensive fire caused by the assault, Mayor Andrii Sadovyi said a warehouse belonging to NGO Caritas-Spes was hit, resulting in the death of a worker and the destruction of humanitarian supplies.
""The warehouse contained about 300 tonnes of humanitarian goods and humanitarian vehicles," he said. "Unfortunately, a dead man who worked here was found under the rubble.""
The supplies were worth millions of dollars, Sadovyi said.
"I have just spoken to the head of Caritas, they had just received humanitarian aid — warm clothes, shoes, generators to send from Lviv to other parts of Ukraine. Now it's all on fire. A lot of food and light industry products are burning," Sadovyi said. "The damage is measured not even in tens, I think it will be hundreds of millions [of hryvnia.]
Ik vind het heel terecht dat we Oekraense burgers opvangen. Uit de streken richting het front of die door bombardementen dakloos geworden zijn of bijv niet de medische zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Wat we niet zouden moeten doen is deserteurs opvangen bijv. Ik zou het dan ook geen probleem vinden als we de Oekraense overheid op de hoogte hielden van welke Oekraense burgers hier verblijven. En als er een redelijk verzoek komt om iemand te repatriren, dat we daaraan meewerken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het eerder wrang dat wij veel moeite doen om Oekraners hier op te vangen, Oekraners die veel nuttiger zouden zijn in hun eigen land (een probleem dat overigens niet alleen bij Oekraners speelt).
Je mist het punt, ze vragen zich publiekelijk af waarom de oekraense mannen hier en niet daar aan het front zijn terwijl ze eigenlijk ook naar zichzelf mogen kijken. Pot ketel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:02 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het niet. Het is makkelijk praten zo vanuit Nederland. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in een oorlog te zitten en weet ook niet wat zou doen.
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind het heel terecht dat we Oekraense burgers opvangen. Uit de streken richting het front of die door bombardementen dakloos geworden zijn of bijv niet de medische zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben. Wat we niet zouden moeten doen is deserteurs opvangen bijv. Ik zou het dan ook geen probleem vinden als we de Oekraense overheid op de hoogte hielden van welke Oekraense burgers hier verblijven. En als er een redelijk verzoek komt om iemand te repatriren, dat we daaraan meewerken.
quote:"Laten we ons geen illusies maken", zegt Michajlo Podoljak, adviseur van president Zelensky, in gesprek met Nieuwsuur. Die mensen terughalen is volgens hem onbegonnen werk. "Als we willen bewijzen dat ze Oekrane illegaal hebben verlaten moeten we bij ieder individu onderzoek doen en een gerechtelijke procedure starten. Dat is een lang proces."
Daarbij vraagt Podoljak zich af of je dienstplichtweigeraars berhaupt terug moet willen halen. "De mensen die vertrokken, tenzij er tragische omstandigheden waren, hebben hun keuze gemaakt. We kunnen ze niet dwingen loyaal te zijn aan de vrijheid."
Het kunnen vrouwen zijn die hier zitten met hun kinderen. Die kunnen ze niet zomaar achterlaten om zelf naar het front te gaan. Hun land ondersteunen vanuit veiligere gebieden in Oekraine kan je je afvragen maar is daar wel huisvesting voor ze. En ook zoals nu weer in Lviv vallen er drones en raketten. Hoe dan ook kunnen die vrouwen met of zonder kind beter niet te hard oordelen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:09 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je mist het punt, ze vragen zich publiekelijk af waarom de oekraense mannen hier en niet aan het front zijn terwijl ze eigenlijk ook naar zichzelf mogen kijken. Pot ketel.
Dat jaquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:09 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Je mist het punt, ze vragen zich publiekelijk af waarom de oekraense mannen hier en niet aan het front zijn terwijl ze eigenlijk ook naar zichzelf mogen kijken. Pot ketel.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat ja
Wat mij betreft is elke Oekranse vluchteling welkom, maar zodra ze dit soort commentaar uitkramen mogen ze van mij teruggestuurd worden om zelf dan maar het goede voorbeeld te geven.
Genoeg vrouwen die zich vrijwillig aan hebben gemeld om te vechten, dus het vrouw zijn is geen excuus.
https://archive.ph/cBBpCquote:Op dinsdag 19 september 2023 06:12 schreef Delenlill het volgende:
Al is de New York Times wel een goede bron. Kan alleen het artikel niet lezen. Dus kan me er verder niet over uitweiden. Of meer informatie lezen over hun ander bewijs.
Daar kan ik alleen maar diep respect voor hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
De bekendste vrouw is misschien wel die ene met de tag "Witch", ze heeft bijna dagelijks videoboodschappen over "Bakhmut holds" uitgebracht tot ze gerouleerd werd. Ze was advocaat voor de SMO maar is nu hoofd van een drone eenheid geloof ik.
Het laatste wat ik van haar zag was ze hoofd van een mortier team. Maar die gebruiken ook drones om beter te kunnen schieten en verkennen. Maar het meest opvallende vond ik dat ze ook een moeder is van een klein meisje. Dan vind ik het best knap dat je zoveel aan het front zit.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
De bekendste vrouw is misschien wel die ene met de tag "Witch", ze heeft bijna dagelijks videoboodschappen over "Bakhmut holds" uitgebracht tot ze gerouleerd werd. Ze was advocaat voor de SMO maar is nu hoofd van een drone eenheid geloof ik.
Ja, je hebt gelijk: mortier team met ondersteuning van drones.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het laatste wat ik van haar zag was ze hoofd van een mortier team. Maar die gebruiken ook drones om beter te kunnen schieten en verkennen. Maar het meest opvallende vond ik dat ze ook een moeder is van een klein meisje. Dan vind ik het best knap dat je zoveel aan het front zit.
Misschien identificeert die zoon zich wel als een klein meisjequote:Op dinsdag 19 september 2023 12:45 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk: mortier team met ondersteuning van drones.
Geweldig mens ja.
Edit: geen dochter maar een zoon van 7 lees ik net in een YT filmpje. Timestamp 4:40
Achterlijk volkquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:31 schreef 3rr0r het volgende:
Russen denken dat er Oekrainse kleding wordt verkocht in Moskou door de kleurtjes (Zweeds merk)
[ twitter ]
Ik zou binnnen 3 dagen dood zijn met mijn gesteldheidquote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:10 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
Knokken tussen Armeni en Azerbeidzjan. Ben benieuwd of Rusland als CSTO-lidstaat, CSTO-lidstaat Armeni nog bijstand verleent. Zo niet zien we hier het verdere afglijden van Rusland als ‘grootmacht’.
Ik zou door mijn chronische aandoening vooral gevaarlijk zijn voor mijn medesoldatenquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou binnnen 3 dagen dood zijn met mijn gesteldheidBen hoogstens geschikt als drone operator of informatie analyst
Ik zou wel aan de slag willen als toezichthouder in het sokkenmagazijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou binnnen 3 dagen dood zijn met mijn gesteldheidBen hoogstens geschikt als drone operator of informatie analyst
Lees: we hebben niet (meer) de middelen noch de manschappen om in te grijpen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als Rusland dat argument nou eens gebruikt bij alle conflicten..
Alsof Rusland zou kunnen ingrijpen zelfs als ze dat zouden willen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Chef Sok present, geeeeeeeef acht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou wel aan de slag willen als toezichthouder in het sokkenmagazijn.
Een beetje logistiek meehelpen zie ik ook wel zitten. Of misschien bij de artilleriequote:Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Pallets sorteren 😱quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje logistiek meehelpen zie ik ook wel zitten. Of misschien bij de artillerie
Euhm....quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zit hier dubbel in. Waarom vechten die vrouwen niet of doen ze frontondersteunende activiteiten.
Wel degenen die hier zitten en commentaar leveren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Euhm....
Ukraine sees surge of female fighters
More than 50,000 women are now enlisted in the Ukrainian army.
Tis niet alsof Oekranse vrouwen massaal veilig huisvrouwtje spelen buiten Oekrane hoor...
NOSquote:Schip met graan verlaat Oekraense haven
Een vrachtschip met 3000 ton graan aan boord heeft de Oekraense haven van Chornomorsk verlaten en vaart naar de Bosporus, de Turkse zeestraat die de Zee van Marmara verbindt met de Zwarte Zee. De Resilient Africa is een van de twee schepen die zaterdag de haven van Chornomorsk bereikten, ondanks de blokkade die Rusland heeft ingesteld na het stuklopen van de graandeal. Het is de bedoeling dat ook het andere schip wordt volgeladen met graan en op weg gaat naar afnemers in Afrika en Azi.
quote:Oekraense legercommandant: 'Drie Russische elitebrigades in oosten zijn 'verpletterd''
De commandant van de Oekraense grondtroepen, generaal Oleksandr Syrskyi, beweert dat drie Russische troepen geen gevechtscapaciteiten meer hebben na strijd in het oosten, rond Bachmoet.
Drie van de beste Russische troepen die aan de frontlinies in de oostelijke Donetsk-regio van Oekrane vochten, zouden op de vlucht zijn geslagen.
“Tijdens de gevechten die regio zijn enkele van de beste eenheden van de vijand verpletterd en zijn ze hun krachten”, zei Syrskyi in een verklaring.
De Russische eenheden waar het om gaat zijn de 72e Motor Rifle Brigade en de 31e en 83e Air Assault Brigades, zo schrijft Al Jazeera
Speelt al heel erg lang, en Rusland gaat niks betekenen voor 1 van de 2 landen. Maar het past hier eigenlijk beter:quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:10 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ave-nagorno-karabach
Knokken tussen Armeni en Azerbeidzjan. Ben benieuwd of Rusland als CSTO-lidstaat, CSTO-lidstaat Armeni nog bijstand verleent. Zo niet zien we hier het verdere afglijden van Rusland als ‘grootmacht’.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Alsof Rusland zich van dit soort zaken iets aantrektquote:Rusland zegt dat ze niet zullen ingrijpen bij de momenteel gaande escalatie in Nagorno-Karabakh omdat het gebied volgens de VN bij Azerbeidzjan hoort.
Als het maar op een vrijdagmiddag isquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:59 schreef Aether het volgende:
Europese Unie plant overleg met 27 ministers in Kyiv
https://nos.nl/liveblog/2(...)zoekt-de-vn-en-biden
De ministers van Buitenlandse Zaken van de 27 EU-landen plannen een gezamenlijk overleg in de Oekraense hoofdstad Kyiv. EU-buitenlandchef Borrell heeft dat bekendgemaakt. Hij noemde nog geen datum, maar vermoedelijk is het overleg begin oktober.
OpSoc officerquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
100% concensus zul je nooit bereiken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel degenen die hier zitten en commentaar leveren.
Misschien maar weer kokkie worden, zoals ik was bij de marine. Zouden ze in Oekrane blauwe hap iedere woensdag waarderen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elke woensdag scheepsbeschuit met tonijn?quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien maar weer kokkie worden, zoals ik was bij de marine. Zouden ze in Oekrane blauwe hap iedere woensdag waarderen?
Niet dus de woensdag. Lezen !quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elke dag scheepsbeschuit met tonijn?
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Niet dus de woensdag. Lezen !
Die twee landen hebben al lang een akkoord bereikt tot groot verdriet van Rusland.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:43 schreef Nober het volgende:
Weer een oorlog voor ons. ✌🏻
[ twitter ]
Blauwe hap -> Indische rijsttafel. Die dag dus niet die tonijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Beter een roundhouse kick.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:30 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat als Zelensky lavrov in New York tegenkomt hij hem vol in zijn gezicht spuugt
Bovendien is het in Oekraine redelijk normaal dat je als vrouw de nodige technische klussen aan het huis kan verrichten. Dingen waar wij zelf al heel snel iemand voor inschakelen. Daarnaast werken de vrouwen daar normaal gesproken ook fulltime. En met een beetje pech moeten ze dat ook nog combineren met kinderen opvoeden en allerlei andere zaken waar de man het laat afweten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Euhm....
Ukraine sees surge of female fighters
More than 50,000 women are now enlisted in the Ukrainian army.
Tis niet alsof Oekranse vrouwen massaal veilig huisvrouwtje spelen buiten Oekrane hoor...
Misschien gokken de Russen in Armeni op een meer anti-Westers en pro-Russisch regime ter vervanging van het huidige?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:22 schreef oheng het volgende:
Azerbeijan:
"Local anti-terrorist measures have been launched in the region.
As part of activities using high-precision weapons on the front line and in depth, the positions of formations of the Armenian armed forces, their long-term firing points, as well as combat assets and military facilities are disabled, while the civilian population and infrastructure facilities are not targets."
Ik heb een deja vu.
Op RIA is de consensus dat Armeni maar in de stront kan zakken. Tot zover de soft/hard power van rusland in Armeni.
Daar zullen de Russen uiteraard hun best voor doen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien gokken de Russen in Armeni op een meer anti-Westers en pro-Russisch regime ter vervanging van het huidige?
Er is ook een topic hiervoorquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:43 schreef Nober het volgende:
Weer een oorlog voor ons. ✌🏻
[ twitter ]
Kokkie toch? Of zou je daar nu anderen mee doden, met je kookkunst?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Rusland heeft geen mogelijkheid wat te doen. Ze hebben zich vorig jaar buitenspel gezet toen Armeni hulp vroeg en Poetin ze de vinger gaf. Dat heeft Armeni duidelijk gemaakt dat je niks aan Rusland hebt. Toen snapten ze ook wel dat de status quo met Nagorno-Karabach doorzetten ze alleen maar zal isoleren. Er zijn maar weinig landen die het erkennen als Armeens gebied.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien gokken de Russen in Armeni op een meer anti-Westers en pro-Russisch regime ter vervanging van het huidige?
Verstandige mensen die deserteurs, iedereen die daar commentaar op heeft moet vooral zelf lekker granaten gaan koppen met z'n grote waffel.quote:Op maandag 18 september 2023 21:35 schreef Confetti het volgende:
Met mensen als jou zou elke land zich veilig voelenquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Verstandige mensen die deserteurs, iedereen die daar commentaar op heeft moet vooral zelf lekker granaten gaan koppen met z'n grote waffel.
Wat doe je hier nog, Rambo?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Met mensen als jou zou elke land zich veilig voelen
Oh, dat kan ik wel. Wat strychnine toevoegen aan een mooie omeletquote:Op dinsdag 19 september 2023 15:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Kokkie toch? Of zou je daar nu anderen mee doden, met je kookkunst?
Heb je ook een mening over die Russen die zich en masse overgeven?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Verstandige mensen die deserteurs, iedereen die daar commentaar op heeft moet vooral zelf lekker granaten gaan koppen met z'n grote waffel.
Er is geen enkele land dat NK erkent als zijnde Armeense "Republiek artsakh". Zelfs Armeni niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:
Er zijn maar weinig landen die het erkennen als Armeens gebied.
Ja, zelfde natuurlijk. Lekker anoniem sterven in de drek voor een paar oligarchen, kom nou.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb je ook een mening over die Russen die zich en masse overgeven?
Armeni gaat niets doen. Vrede is getekend. Russische peacekeepers kunnen binnenkort vertrekken. En ik weet al waarheen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er is geen enkele land dat NK erkent als zijnde Armeense "Republiek artsakh". Zelfs Armeni niet.
Voor een paar oligarchen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, zelfde natuurlijk. Lekker anoniem sterven in de drek voor een paar oligarchen, kom nou.
Het zou wel onlogisch zijn als rusland pro dictators een democratisch staat in het zadel houdt tegenover een dictator wie goede banden heeft met Poetin.....quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft geen mogelijkheid wat te doen. Ze hebben zich vorig jaar buitenspel gezet toen Armeni hulp vroeg en Poetin ze de vinger gaf. Dat heeft Armeni duidelijk gemaakt dat je niks aan Rusland hebt. Toen snapten ze ook wel dat de status quo met Nagorno-Karabach doorzetten ze alleen maar zal isoleren. Er zijn maar weinig landen die het erkennen als Armeens gebied.
Dus Rusland dumpen en vrede sluiten met Azerbeidzjan was het logische gevolg.
Welke vrede is waar getekend?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Armeni gaat niets doen. Vrede is getekend. Russische peacekeepers kunnen binnenkort vertrekken. En ik weet al waarheen.
Armeni heeft ze een deal aangeboden in 2023. I stand corrected.quote:
Kun je dit wat leesbaarder formuleren?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het zou wel onlogisch zijn als rusland pro dictators een democratisch staat in het zadel houdt tegenover een dictator wie goede banden heeft met Poetin.....
De schatting van de VN afgelopen maand was dat er in anderhalf jaar 24.000 burgerslachtoffers zijn gevallen. En dat in een enorm intensief conflict met permanent honderdduizenden combattants aan beide kanten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor een paar oligarchen?
Dat verklaart niet waarom ze zo de beest uithangen. Roven, plunderen, burgers terroriseren, verkrachten, castreren, martelen, moorden, kinderen ontvoeren. Daar lijkt me flink veel eigen initiatief bij te zitten.
Hoezo achterlaten? Blijkbaar zitten die allemaal al hier te klagen dat anderen niet dood willen.quote:Als jij de keuze hebt tussen familie bij die lui achterlaten en zelf vluchten zodat je geen granaat hoeft te koppen, wie zou jij dan opgeven? Moeder, vader? Je zusje, broertje? Nichtjes, neefjes? Of zou je dan misschien toch liever een geweer pakken en op die lui gaan schieten?
Helaas heeft de wapenstilstand niet geleid tot een definitieve vredesdeal, waardoor verdere continuering van het conflict altijd al in de lucht hing.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Armeni heeft ze een deal aangeboden in 2023. I stand corrected.
Mag deze discussie naar het desbetreffende topic?quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Helaas heeft de wapenstilstand niet geleid tot een definitieve vredesdeal, waardoor verdere continuering van het conflict altijd al in de lucht hing.
De Armeense PM heeft net gezegd dat ze niet gaan vechten, dus....quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Helaas heeft de wapenstilstand niet geleid tot een definitieve vredesdeal, waardoor verdere continuering van het conflict altijd al in de lucht hing.
Geef gewoon een antwoord op mijn vraag. Zou jij om je leven niet te hoeven riskeren je familie achterlaten tussen de Russen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
De schatting van de VN afgelopen maand was dat er in anderhalf jaar 24.000 burgerslachtoffers zijn gevallen. En dat in een enorm intensief conflict met permanent honderdduizenden combattants aan beide kanten.
Dit zou qua burgerslachtoffers wel eens het schoonste conflict aller tijden kunnen zijn.
[..]
Hoezo achterlaten? Blijkbaar zitten die allemaal al hier te klagen dat anderen niet dood willen.
Je 'vraag' is een vals dilemma.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef gewoon een antwoord op mijn vraag. Zou jij om je leven niet te hoeven riskeren je familie achterlaten tussen de Russen?
Wat?quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
De schatting van de VN afgelopen maand was dat er in anderhalf jaar 24.000 burgerslachtoffers zijn gevallen. En dat in een enorm intensief conflict met permanent honderdduizenden combattants aan beide kanten.
Dit zou qua burgerslachtoffers wel eens het schoonste conflict aller tijden kunnen zijn.
[..]
Hoezo achterlaten? Blijkbaar zitten die allemaal al hier te klagen dat anderen niet dood willen.
quote:Alle signalen wijzen op een ding: het Russisch leger vertoont tekenen van zwaar verval
Aan het oostelijk en zuidelijk front wordt de toestand voor Rusland stilaan precair.
Aan Bachmoet zouden drie brigades gedecimeerd zijn, aan Robotyne trekken de Russen zich terug.
Het leger vertoont tekenen van ,,zwaar verval."
,,Nog maar een paar huizen aan de rand van Klisjtsjiivka zijn in onze handen", zo schreef de Russische journalist en Kremlin-propagandist Alexander Kots maandagavond vanuit Bachmoet.
Het dorpje ligt op nog geen tien kilometer van het centrum van de stad. ,,
De Oekraners hebben de spoorweg bereikt. Hun artillerie werkt heel precies en efficint.
Ze sparen geen granaten meer."
Zondag al had Kiev gemeld dat na Andriivka vorige week, ook Klisjtsjiivka was bevrijd. Door de inname krijgt Oekrane een commandopost in handen, en heeft het de Russische troepen in Bachmoet in het vizier. De stad ligt in een kom, en met de verovering van de twee omliggende dorpen heeft Kiev nu de hogergelegen gebieden in handen. Moskou weet hoe belangrijk dat is. In januari werd Klisjtsjiivka veroverd door Wagner, en dat werd het opstapje naar de val van Bachmoet in mei. ,,Hun voordeel van artillerie, verkenning en bijsturing vanuit de lucht is beslissend. Het golvende terrein is heel erg nadelig voor ons", schrijft de Russische journalist nog.
Drie brigades gedecimeerd
Het tactisch voordeel van de nieuwe Oekraense posities doet zich voelen. De Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) maakte dinsdag de balans op. De Russische troepen worden nu aan sneltempo uitgedund. Volgens het ISW zijn er aanwijzingen dat drie brigades zo goed als gedecimeerd zijn. Volgens datzelfde ISW zijn er toenemende aanwijzingen dat het Russische leger zware verliezen lijdt en ,,in verval" is. De Oekraense oorlogstactieken lijken hun vruchten af te werpen.
quote:Sloopwerk
Na de mislukte start van het tegenoffensief in juni staakte Oekrane de massale aanvallen. Er werd ingezet op het langzaamaan slopen van de Russische voorraden en manschappen met artillerie, langeafstandsraketten en drones. Bij de aanvallen op de loopgraven wordt niet alleen veel clustermunitie gebruikt, maar ook veel kamikazedrones.
De Russische oorlogscorrespondent en Kremlinpropagandist Alexander Sladkov reageerde maandag ontzet.
,,Het zijn geen westerse dingen die onze posities nu al maanden terroriseren, niets van de NAVO dat onze soldaten en ons materiaal uitdunt.
Maar drones. We zijn zelfs aangevallen door een drone gemaakt van een plastic regenpijp, vleugels en staart van hout, de goedkoopste camera, de simpelste motor en een kop gevuld met ontvlambare vloeistof."
De aanvallen op de Russische infanterie zijn kleinschalig, maar dodelijk. ,,Er is geen sprake van een groot offensief met zwaar materiaal", schrijft Kots. ,,
Ze slaan toe als het pikdonker is en we ze niet zien omdat we een groot gebrek aan batterijen hebben.
Ze hebben een sterke groep die na de aanval volgt en versterkingen optrekt.
Het is verbazend wat ze op een nacht bouwen.
Zomaar uit het niets een op-en-top bunker, of een schuilplaats die op de fundering van een huis lijkt."
Nabij Verbove en Robotyne zijn de Russische elitetroepen zo zwaar uitgedund dat de verdedigingstactiek hapert. Rusland koos er voor een elastische verdediging: een deel van de troepen vertraagt de aanval waarop elitetroepen een tegenaanval lanceren.
Het hinderde het Oekraense tegenoffensief maar zorgde voor zware verliezen onder de beste troepen die Rusland heeft - of had.
Minder beslagen paracommando's worden uit andere gebieden weggetrokken om de bressen in de verdedigingslinie te dichten.
Uit satellietbeelden kan worden opgemaakt dat de afstand tussen de Russische en Oekraense linies in het zuiden groeit. Lokale Oekraense autoriteiten en het Britse ministerie van Defensie signaleerden dat Rusland zich aan het terugplooien is op het bolwerk Tokmak.
Oekraners claimen belangrijke overwinning die hen uiteindelijk ultieme vernedering voor Rusland moet opleveren
Dinsdag verschenen beelden van Oekraense militairen die Russische loopgraven innamen voorbij Robotyne.
Als die correct zijn, is er een breuk in het laatste deel van de Russische verdedigingslinie - na de mijnenvelden, de antitankgrachten en de drakentanden.
Oekrane heeft nog twaalf kilometer te heroveren voor de troepen Tokmak bereiken.
Nemen ze de stad in, dan liggen alle bevoorradingslijnen van Rusland naar de Krim en het zuidelijk front binnen afstand van de artillerie.
Ja die houden het niet nog jaren vol daar.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
De russen zijn het spuug en spuug zat
https://www.telegraaf.nl/(...)nen-van-zwaar-verval
Precies. Hier vrijblijvend iedereen die voor z'n land opkomt voor dom uitmaken is uiteraard veel leuker.quote:
Ook al houden ze het jaren vol, dit gaat gewoon Afghanistan 2.0 voor ze worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die houden het niet nog jaren vol daar.
Hoop wel dat Rusland daarna eindelijk eens echt verandert, anders proberen ze zoiets over 10-20 jaar weer.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook al houden ze het jaren vol, dit gaat gewoon Afghanistan 2.0 voor ze worden.
Rusland kan prima veranderen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoop wel dat Rusland daarna eindelijk eens echt verandert, anders proberen ze zoiets over 10-20 jaar weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Ukrainian Armed Forces strike Russian headquarters near occupied Melitopol - Video
quote:This happened around 07:00 am.
The Mayor of Melitopol, Ivan Fedorov, stated today that at least five explosions were heard in the city this morning.
"In the still-occupied Melitopol, the occupiers' air defense is not working out. Local residents report more than five explosions," wrote Fedorov.
According to him, the loudest explosions were in the Autocolourlite area.
Niemand die nu leeft maakt mee dat de relatie rus/de rest weer normaliseert.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoop wel dat Rusland daarna eindelijk eens echt verandert, anders proberen ze zoiets over 10-20 jaar weer.
Zo hoopvol ben ik niet helaasquote:Op dinsdag 19 september 2023 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
weer?quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niemand die nu leeft maakt mee dat de relatie rus/de rest weer normaliseert.
quote:1) ⚡️ Fighters of the 47th separate mechanized brigade during the assault of another enemy position captured six Russian invaders in the Melitopol direction.
Two of them are officers: a company commander, a platoon commander and four soldiers ✅
Die bleef nog een flink eind doorrijden.quote:A moving Russian 2S1 Gvozdika 122mm self-propelled howitzer is hit by two Ukrainian FPV drones and destroyed. The crew bail out of the burning vehicle whilst on the move.
zerbeidjan is een dictatuur dus natuurlijk wil rusland geen parlementaire democratie helpen (Armenenie), dat zou een beetje tegen hun hele politieke beleid gaan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je dit wat leesbaarder formuleren?
Tuurlijk niet. Het antwoord staat er al onder.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dat het zijn? Dat de Amerikanen uit betrouwbare bron weten dat ATACMS de echte red line zijn waarop er met nukes geantwoord gaan worden?
[ twitter ]
[ twitter ]
ls het al echt is: heeft zijn doel gemist Timestamp 0:32quote:
Nu pas de grens sluiten?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:10 schreef Aether het volgende:
Letland sluit grensovergang met Belarus
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72159659
Letland gaat opnieuw een grensovergang met Belarus sluiten vanwege de toegenomen migrantenstroom vanuit het buurland. Dat heeft de regering vandaag besloten. Vanaf nu is er nog maar een van de zes grensovergangen naar Belarus open voor vrachtverkeer en noodzakelijke reizen.
Mijn post nog gezien? Heb je nog speciaal gequoot.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:20 schreef BEFEM het volgende:
Oekrane weigert rotte 1A5s in ontvangst te nemen.
Daarom dienen we onze defensie te moderniseren en versterken, opdat NuKuBu's als jij en ik ons geen voorstelling kunnen blijven maken hoe het is om ons in een oorlog te bevinden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:02 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het niet. Het is makkelijk praten zo vanuit Nederland. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in een oorlog te zitten en weet ook niet wat zou doen.
Burns en Naryskin hebben met elkaar haarfijn gesproken achter de schermen wat wl en niet de rode lijnen zijn. Dus ja, dat zou zo maar kunnen. Bovendien had Rob de Wijk een tijdje geleden al gezegd dat die ATACMS niet gaan komen uit insider bron ondanks de media die dat wel beweerde.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dat het zijn? Dat de Amerikanen uit betrouwbare bron weten dat ATACMS de echte red line zijn waarop er met nukes geantwoord gaan worden?
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekrane meent een no-go doel aan te vallenquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon hetzelfde showtje dat ze doen bij elke levering van wapens die zogenaamd oven een rode lijn zouden gaan. Zelfde geouwehoer had je in de paar weken voordat ze de beslissing over tanks en f16's namen ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zoals?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekrane meent een no-go doel aan te vallen
Ik lees nu al maanden berichten van deze strekking,maar ondertussen is de frontlinie niet veranderd. Laten we dan maar hopen dat er nu echt een doorbraak komt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
De russen zijn het spuug en spuug zat
https://www.telegraaf.nl/(...)nen-van-zwaar-verval.
[..]
[..]
Je leest al maanden berichten dat drie brigades in een paar dagen zijn gedecimeerd?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik lees nu al maanden berichten van deze strekking,maar ondertussen is de frontlinie niet veranderd. Laten we dan maar hopen dat er nu echt een doorbraak komt.
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je leest al maanden berichten dat drie brigades in een paar dagen zijn gedecimeerd?
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.quote:
De eerste linies zijn ook doorbroken op een aantal plaatsen. Staat er bij de stukken die jij leest niet dat er ook tweede en derde linies zijn? En heel veel mijnen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.
Dat instorten heb ik eerlijk gezegd nog maar erg weinig voorbij zien komen. De toon is al tijden dat dit zeer lang, zwaar, ingewikkeld en bloedig gaat worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Meer in algemene zin,dat de Russen op instorten staan. Of dat een linie is doorbroken.
Daar heb je een punt. Of als ze met wat drones al het vliegverkeer rond Moskou zouden lamleggen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.
Je vergeet de pas ingelijfde gebieden. Zoals Kherson. Dat is ook echt een rode draad! Dat Oekraine dat terug zou veroveren is onacceptabelquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk aan de Krimbrug, de marinebasis bij Sebastopol en Russische steden als Belgorod. Dat zal Poetin nooit accepteren.
Wanneer ze fps kamikaze drone piloot vacatures uitzetten ben ik de eerste die zich ervoor aanmeldquote:Om de groeiplannen van Defensie te realiseren, is een extra instroom van militairen nodig. Naast voldoende aantallen is er ook voldoende gekwalificeerd personeel nodig om de hoofdtaken uit te voeren.
Hoeveel is het inclusief militaire steun aan Oekrane?quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Punten uit de Kamerbrief 'Stand van Defensie' d.d. 19 september 2023:
In 2014 hebben de NAVO-lidstaten afgesproken dat zij per 2024 minimaal 2% van hun bbp aan defensie besteden. Nederland blijkt deze afspraak niet te kunnen naleven. Exclusief de geraamde uitgaven aan militaire steun aan Oekrane komt Nederland in 2024 en 2025 uit op respectievelijk 1,95% en 1,93%.
-De operationele gereedheid van de krijgsmacht moet omhoog. De geoefendheid wordt negatief benvloed door de knelpunten in de personele en materile gereedheid en de gevolgen van de steun aan Oekrane.
-Om de groeiplannen van Defensie te realiseren, is een extra instroom van militairen nodig. Naast voldoende aantallen is er ook voldoende gekwalificeerd personeel nodig om de hoofdtaken uit te voeren.
-De gemiddelde materile gereedheid (een beschouwing van alle hoofdwapensystemen) voldoet net als in 2022 niet aan de norm.
[ twitter ]
Het kan niet anders dan dat de tactische atoombommen dan gebruikt gaan worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Of als ze met wat drones al het vliegverkeer rond Moskou zouden lamleggen.
Is er eigenlijk nog wel een no-go doel sinds Blinken onlangs publiekelijk maakte dat het aan Oekraine is om te beslissen (ging over aanvallen diep in Rusland) en dat US daar volledig buiten staat?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Misschien indirect? Hoe meer van die dingen de vs levert, hoe groter de kans dat Oekrane meent een no-go doel aan te vallen
Hopelijk gaat Oekrane zulke dingen dan maar niet uithalen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kan niet anders dan dat de tactische atoombommen dan gebruikt gaan worden.
Wellicht is hier nog een rol voor Hunter Biden te vinden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hopelijk gaat Oekrane zulke dingen dan maar niet uithalen.
Ja, en dan?quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nog harder schreeuwen. Meer kan hij niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, en dan?
Poetin accepteert het niet. Wat kan ie eraan doen? Een kernbom op Kiev gooien? En dan?
Een genocide uitvoeren op Oekrane? En dan?
Naar mijn idee is dat gespeculeer over rode lijnen niet meer dan gespeculeer. Poetin heeft niet zoveel opties, in feite. Zolang Oekrane zich blijft verzetten kan Poetin niet veel meer dan dom blijven doordouwen zoals nu gebeurt, totdat de Russen het zat zijn.
Als een bevolking het echt niet wil, en de middelen heeft zich te verzetten, kan een imperialist het schudden.
Welke? Lees niet altijd alles.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Mijn post nog gezien? Heb je nog speciaal gequoot.